Attila egy érdekes közlekedési anomáliára hívta fel a figyelmünket, ami tényleg megmagyarázhatatlan:
Már egy ideje foglalkoztat a kérdés, hogy ha az autósoknak (akik jórészt csak magukért felelnek) kötelező a biztonsági öv használata, akkor az autóbusz-vezetőknek (akik mögött akár száznál is több utas tartózkodhat) miért nem? Gondoljunk csak bele, hogy történik egy ütközés, a sofőr kiesik az üléséből, összetöri magát, elájul, nem tudja megállítani/rögzíteni a járművet, ami elszabadul... vagy a baleset következtében kigyullad a busz, de nem tudja nyitni az ajtókat - akár komoly tragédia is történhet. Hogy nem a levegőbe beszélek, igazolja egy közelmúltbeli hír: Leesett az ülésről a sofőr, a busz elszabadult Ha be lett volna kötve a sofőr, vélhetően nem történt volna semmi baj. Ebben az esetben tényleg elmondható: "a biztonsági öv életeket menthet".
Szóval érdemes lenne a döntéshozóknak elgondolkozni a dolgon. Ha nem megvalósítható, akkor legalább normális vezetőüléseket szerelhetnének a buszokba rendes oldaltartással. Benéztem mostanában néhány vezetőfülkébe és olykor mintha hokedlin ülnének a járművezetők. Az hagyján, hogy nem lehet kényelmes így dolgozni napi sok órában, de a fenti esetet látva ezek szerint balesetveszélyes is.
És ha már úgyis írok, akkor lenne még egy észrevételem: a buszokban vegyesen találhatók bőr és szövet borítású ülések. Részemről előbbit preferálom, ugyanis szövet üléseket nem tudják megfelelően tisztítani (iszonyat, milyen mocsok van néhányon - megjegyzem, erről leginkább az utazóközönség "kulturáltabbik" fele tehet), tehát komolyan fennáll a fertőzésveszély. Jó lenne tehát ebbe az irányba elmozdulni. Esetleg műanyag ülések is szóba jöhetnek...
Az utolsó 100 komment: