László egy hónapig várta a vízálló mp3-lejátszóját, amit érkezése után azonnal cserélni is kellett. Az Andreas Computernél ez további másfél hónapot vett igénybe, egyelőre, mert a "bevizsgálás" még mindig tart:
Két és fél hónapja tartó kálváriám történetét szeretném megosztani az olvasókkal. Próbálom egyszerűen elmondani, de attól tartok így is hosszú lesz. 2013 október 16.án úgy döntöttem, hogy vásárolok egy víz alatt is működő mp3 lejátszót. A speedo aquabeat típust választottam, amit interneten kívántam megrendelni. A Vaterán találtam egy számomra megfelelő készüléket, melyet le is ütöttem. A Vatera tovább irányított a Grando internetes kereskedelemmel foglalkozó oldalra, ott tudtam megvásárolni az árut az Andreas Computer Kft től. A vásárlás feltétele volt, hogy a vételárat és a szállítási költséget 24 órán belül átutaljam. Ez megtörtént, még aznap átutaltam a fent említett összeget 23.689 ft ot. A kézbesítést 5 munkanaptól ígérték, de nem aggódtam, közel egy hónappal előre rendeltem meg egy számomra fontos alkalomra, ajándéknak.
10 nap elteltével felhívtam az ügyfélszolgálatukat, melyet nagyon nehezen értem el (két mobilszám van megadva melyeket délután 2 órán keresztül lehet hívni naponként felváltva. ) Végül sikerült egy emberrel beszélnem, aki állítása szerint nem tudott semmit, azt ajánlotta, hogy írjak e mailt az ügyfélszolgálatuknak. Érdeklődő levelemet megírtam melyre 2 nap múlva otóber 28. án a következő válasz érkezett:
A raktárkészletünk sajnos az akciónak köszönhetően nem várt gyorsasággal kifogyott és a beszállítónk nem tudta olyan gyorsan megtölteni ahogy az szükséges lett volna. Szerencsére időközben ez megtörtént. Emiatt csúszik a teljesítés. A postázás tényéről emailben értesítjük.
Ez a válasz megnyugtatott, vártam hát tovább de nem történt semmi. November 4.én szorítani kezdett az idő, sürgős lett az áru érkezése. telefonon sikerült ugyan elérni az Andreas Computer Kft-t de ugyanazt mondták (írjak mailt) , levelet írtam ismét:
Tisztelt ügyfélszolgálat! Információt szeretnék kérni a 20 nappal ezelőtt rendelt termékről (rendelésszám 2222629)! A terméket 16.-án délután rendeltem, 17.-én délelőtt átutaltam a vételárat és a futár költséget. Az árú a mai napig nem érkezett meg, 7 nappal ezelőtt a következő üzenetet kaptam önöktől: [...]
A mai napon nagyon nehezen sikerült elérni a telefonos ügyfélszolgálatukat ahol az úr akivel beszéltem arról tájékoztatott, hogy ő nem látja beérkezettnek a rendszerben a kért terméket! Azt javasolta, hogy e-mailt írjak önöknek.
Kérem tájékoztassanak, hogy van-e ilyen árújuk illetőleg ha van akkor mikor fogják átadni a futár cégnek? Ajándék lesz és bár jó előre megrendeltük, nem számítottunk rá, hogy 3 hétnél is tovább húzódik az árú kézhez vétele. Ezen a héten tehát november 10 vagy 11. –ig fontos, hogy megkapjuk a kifizetett árút!
A válasz 2 nap múlva jött:
A logisztikánk visszajelzése alapján az Ön által megrendelt terméket a jövőhét eléjén tudják kézbesíteni. Mindent megteszünk, hogy ez nagyon gyorsan megtörténjen.
A felmerülő kellemetlenségért elnézését kérjük.
Más választásom nem lévén vártam hát a „jövő hét elejére”. Az áru érkezése helyett ismét csak egy e mail jött:
Az Ön által megrendelt termék(ek) várható kézbesítési ideje 2013. 11. 13.
Ennek pontos dátumáról emailben értestjük.
Vártam, nem jött semmi. Újra írtam. Még aznap 14. én válaszoltak, válaszuk hazugságnak bizonyult. Ezt írták:
Az Ön által megrendelt terméket futárunk felvette, aminek a kézbesítése a holnapi nap folyamán megtörténik.
Persze nem jött senki sem másnap sem harmadnap. Már feladtam a reményt amikor november 18. án, a rendelés leadása és az átutalás után 34 nappal („több mint 5 nap”) csengetett a postás. Nem futár mint ahogy a fenti levelezésben hazudozták össze vissza hanem a postás. Megjött a várva várt Speedo Aquabeat mp3 lejátszó!
A csomagolás sértetlen volt, minden tartozék megvolt. Nagyon örültem de örömöm hamar szertefoszlott amikor kiderült, hogy a készülék nem működik. Levelet írtam hát ismét (a hiba leírása a levelemben olvasható mindjárt) és felszólítottam őket a készülék cseréjére:
A mai napon, postán kaptam meg a 2222629 számon megrendelt árut. Sajnos az áru hibás. A hiba pontos leírása:Az mp3 lejátszó a számítógépre való csatlakozás után nem kapcsolódik be sem magától sem a bekapcsoló gombbal, sem a reset gomb használata után! Nagyjából 100 próbálkozás után sikerült magától egyszer felcsatlakoznia a számítógépre, de 20-30mp múlva a kapcsolat megszűnt, a készüléken lévő lámpa kialudt. Másik teljesen kompatibilis kábellel is próbáltam valamint 4 különféle számítógépen is! A fent említett egy rövid alkalom kivételével egyszer sem jött létre kapcsolat, a készülék nem kapott áramot sem!
Kérem, írják meg milyen módon tudják kicserélni a készüléket!
Válasz nem jött, 2 nap múlva újra írtam nekik, erre válaszoltak 21.én, ezt:
Természetesen kicseréljük a terméket! Ennek a módja az lenne, hogy egy futárunk a délutáni órákban átvénné Öntől a címén. Rövid bevizsgálás után kiküldjük Önnek egy másik terméket.
A hibás termék átvételi időpontja:2013. 11. 21. 17:00
Ha nem felelne meg az időpont kérem emailben jelezze.
A futár, aki véleményem szerint nem volt futár, hanem egy feltűnően jól öltözött és kellemes modorú középkorú úriember (talán tulajdonos), pontosan jött. Megnyugtatott, hogy szerinte hamar küldenek egy újat. „Nem fognak itt bevizsgálni semmit. Küldenek egy újat” mondta. Biztosítottam, hogy nem is kell semmit vizsgálni, mert a törvény szerint azonnal ki kell cserélniük az árut. Ennyiben maradtunk, elment.Távozása után vettem észre, hogy pontatlanul töltötte ki a munkalapot, a fülhallgatót megjelölve hibás tartozéknak. Ezt a félreértést rövid levélváltásban sikeresen tisztáztuk:
A futár a megbeszélt időben elvitte a hibás aquabeat lejátszót. Az átadáskor elkerülte a figyelmemet, hogy az átvételi űrlapra a “fülhallgató cseréje” kifejezés van rávezetve. Felhívom a figyelmüket, hogy a készülék volt hibás, nem a fülhallgató! Kérem, ennek értelmében cseréljék az egész készüléket!
Természetesen az egész lejátszó lesz cserélve.
7 napig bírtam türelemmel aztán újra érdeklődni kezdtem:
érdeklődnék, hogy mikor várható a 7 napja elvitt hibás lejátszó cseréje?
4 nap múlva jött a válasz
Sajnos még nem tudjuk megmondani, mert a központunkban van a szokásos bevizsgáláson.
Ahogy végeztek vele azonnal jelentkezünk.
Melyet további 11 türelmes, várakozással teli nap követett részemről. Persze ők nem jelentkeztek semmilyen formában. Ekkor, december 12.én újra írtam nekik:
A lenti levelezésben leírt árucikk melynek átvételére több mint egy hónapot vártunk már 3 hete önöknél van “ bevizsgáláson “ (“rövid bevizsgálás után kiküldjük Önnek egy másik terméket”) – idézet előző levelükből. Ez lassan már két hónap várakozás. Kérem, haladéktalanul küldjenek egy működő csere készüléket!
Érdemi választ nem kaptam. Egy hét múlva jött egy személytelen értesítő mail tőlük:Ezúton szeretnék értesíteni, hogy az Ön garanciális terméke bevizsgálás alatt van!
A státusz változásáról levélben tájékoztatjuk.
Ekkor végleg elfogyott a türelmem, felszólítottam őket, hogy vagy küldjék a készüléket vagy haladéktalanul utalják vissza a pénzemet:
Felhívnám a figyelmüket, hogy az általam megrendelt termék a kiszállítás napján használhatatlan volt! Ezt a tényt jeleztem Önök felé a kiszállítás napján, a vonatkozó jogszabályok szerint Önöknek csere kötelezettségük, nem pedig garanciális kötelezettségük keletkezett ez által.Úgy vélem, hogy a részemről a jóindulat, a türelem, a jóhiszeműség elvitathatatlanul fennállt, mind a megrendeléstől való elállás vonatkozásában, mind pedig a cserére vonatkozó nem teljesítésük vonatkozásában.
Arról nem is szólva, hogy a honlapon lévő tájékoztatásuk szerint a vételár megfizetésétől számított szállítási határidőtől jóval eltértek, mely eltérésről elfelejtettek tájékoztatni. Kizárólag az általam történt érdeklődések okán kaphattam erre vonatkozóam, valamint később a “garanciális bevizsgálásból” történő eredmény vonatkozásában információt.
Kérem, hogy amennyiben ezen a héten nem tudják számomra a több mint két hónapja megrendelt terméket leszállítani, szíveskedjenek a termék vételáraként korábban általam időre kifizetett pénzösszeget számomra visszautalni.
Azóta eltelt 18 nap, ez közel három hét, de sem az áru sem a pénz, de még egy mentegetőző e mail vagy értesítés nem érkezett. Közben még próbáltam őket figyelmeztetni, hogy már az illetékes hatóságokhoz fogok fordulni, de válaszra sem méltattak!
A vaterán még értékelni sem lehet őket. Hogy van ez, ha én nem vagyok korrekt, mint eladó vagy vevő a vaterán akkor rossz értékelést kapok, őket miért nem lehet értékelni? A Grando kérdőívet küldött, amiben részletesen megírtam kálváriámat melynek akkor még csak a felénél tartottam, de senki nem keresett meg és az Andreas Computer Kft hirdetései mind a Vaterán mind a Grandon a mai napig futnak!
Elsősorban azért írtam a Tékozló Homár blognak mert szeretném, ha ez a csaló cég (vagy csak nemtörődöm amatőr banda) mást ne tudjon ilyen helyzetbe hozni! A cég nevére a vásárlás előtt rákerestem, mert ódzkodtam az előre fizetéstől, de nem találtam semmilyen negatív véleményt. Azt szeretném, ha ezentúl lenne, hogy aki veszi a fáradtságot, hogy utánuk nézzen, az el tudja olvasni , hogyan állnak a vásárlójukhoz! Az igazsághoz tartozik még, hogy a készülék speciális mivolta miatt nem lehet (vagyis lehetett akkor) máshol megkapni, ha lett volna más választásom, akkor nem döntök az előre fizetés mellett.
Szeretném a blog olvasóinak tanácsait kérni, hogy hova forduljak az ügyben! Semmiképpen nem vagyok hajlandó annyiban hagyni az ügyet, addig megyek, az igazam után ameddig nem érek el megnyugtató eredményt!
A Tékozló Homárnak megküldtem a levelezés másolatát, hogy lássák hiteles a történetem!
Köszönettel
László
Az utolsó 100 komment: