István nem érti, és igazából mi sem, miért kell 5 oldalon keresztül taglalni, hogy 2996 forint a kukadíj?
Megérkezett az új "fogyasztóbarát" számlánk (azaz 3 oldalnyi számla, mellékelve) a Fővárosi Közterületfenntartó Zrt-től, 2,996.-Ft összegről, 3db, azaz három darab A4 méretű papírra nyomtatva, részben két- ill. három színben, összesen 5, azaz öt oldalon.
Az új számlaképek jellemzői az ígérvény szerint: egyszerű, egységes, átlátható és megérthető.
Az 1. oldalon, mely minden bizonnyal az "egyszerű" kritériumnak felel meg, csupán az nem szerepel, milyen szolgáltatásról is állíttatott ki (a tényleges szolgáltatás amúgy a havi kukaürítés).
A 3., Számlarészletező oldal (a "megérthető?") csupán azt nem tartalmazza, milyen időszakról szól a számla és mekkora méretű kukáról van szó.
A DBH Terhelési összesítő ("egységes?") szintén nem tartalmazza szolgáltatás megnevezését, csak a szolgáltató (FKF) nevét és az összeget.
A 2. és 5. oldalak ("átlátható?") apró betűkkel számtalan általános, általában ritkán használt részinformációt tartalmaz.
Kérdezném ezek után, hogy tényleg komolyan gondoljuk, hogy ezt akartuk? Ezek lennének a fogyasztbarát új számlák? Három darab A4-es lapot kell kipostázni egy egyszerű, egytételes szolgáltatásról???
Mindehhez kapcsolódik minapi élményünk egy postán történt vásárláskor, amikor is 1, azaz egy darab boríték volt a tétel, 5, azaz 5 Ft értékben. Mindehhez a kisasszony (saját bevallása szerint kötelezően előírt szabályzat miatt) kötelezően a mellékelt A5 méretű, névre, címre szóló számlát állította ki, amire nekünk nem volt szükségünk, egy nyugta is megtette volna. Mindez persze jelentősebb idő és papír felhasználásával jár.
Kérdezném mindezek után: normálisak vagyunk mi, úgy általában?
Az utolsó 100 komment: