Újabb fejleményekről értesültünk az Orangeways tájáról Józseftől. A jelek szerint már rendelkeznek éjfélkor is indítható autószerelőcsapattal, akik össze tudták foltozták a buszukat. Csehországban viszont lekapcsolták őket a rendőrök, mert bizonyos dokumentumok nem stimmeltek. Hazaút opcionálisan.
2014.02.14-én Budapestről Berlinbe terveztem utazni, de mivel nem volt már Studentagency-nél és Eurolines-nál szabad hely, így (akkor még nem tudtam) ezt az érdekes céget kellett választanom. Persze a weboldalukon egy szót sem írnak arról, hogy milyen lehetetlen körülmények között viszik az utasokat.
Szóval vettem egy retúr jegyet, odaútra az aznap este 23:30-kor induló járatukra, vissza meg vasárnap estére. Este annak megfelelően beálltam kb. 22.45-re a „megállóba”, majd több mint 20 perc várakozás után beesett 3 különböző megjelenésű, láthatóan lestrapált busz.
Miután további 10 perc álldogálás után sem szólt senki semmit, így odamentem mindegyik buszhoz megkérdezni, hogy melyik indul Berlinbe, mivel egyik buszon sem volt egyértelműen feltüntetve, hogy melyik éppen hova tart. Nem kis megdöbbenésemre a leghátsó volt az, amelyet nemhogy nemzetközi járatként de helyi vonalra sem raktam volna be, mert olyan elképesztő állapotban volt.
Szóval megtaláltam a buszt, majd ott további 5 percet várva lestem, hogy a mélyen tisztelt buszvezetők tájékoztassanak bennünket, hogy most már lehet-e „berakodni” vagy sem. A 2 buszvezető (további 1 ismeretlen, talán haver) kollega közül az egyik megszólalt „na, akkor csináljuk”. Itt jegyzem meg, hogy ez volt az egyetlen „felszólítás” vagy figyelmeztetés, amiből lehetett tudni, hogy mostmár indulhat a dolog.
Bepakoltunk, felszállt mindenki és elindultunk néhány perccel 23:30 után. Megszakítás nélküli utunk nem tartott túl sokáig, egész pontosan a Lurdy Ház előtti benzinkútig, ahol a buszvezetők leszállva elkezdtek tankolni és a szélvédőt mosni. Egyébként ez a busz eleve már jött valahonnan, csak remélni tudom, hogy nem Berlinből, mert mikor beállít 23:30 előtt Népligetbe, akkor jó néhány utas szállt le róla.
Szóval megtankoltunk nagy nehezen, és elindultunk. Azonban itt sem tartott tovább folyamatos haladásunk 15-20 percnél, mert az M1-es autópályára kiérve kb 1-2 km megtétele után rögtön lehúzódtunk egy pihenőhöz. Ami ezután következett szerintem egy Hofi viccbe is igazán beleillene. Szóval beállít a busz a pihenőbe, persze itt sem és ezt követően sem szólt nekünk senki semmit, hogy mi van. Egyszercsak megjelenik mellettünk egy személyautó, benne 4 ismeretlen figurával, akik miután kipattantak rögtön elkezdték „szerelni” a buszt a buszvezetőkkel együtt. Fogalmam sincs mi lehetett a gond, bár ahogy írtam a busz első ránézésre sem volt túl bizalomgerjesztő.
Ez az esemény kb. fél órán keresztül ment és végül úgy láttam a buszvezetők illetve a „szerelőbrigád” tekintetéből, hogy nem igazán érték el a céljukat.
Kb 0:45 után továbbhaladtunk célunk felé, de ezt követően is 1,5 legfeljebb 2 óránként megálltunk különböző benzinkutakon, legtöbbször csak azért, hogy a buszvezető kolléga magához vegyen valami kávét. Persze ekkor sem mondtak nekünk semmit sem.
Nagy nehezen reggelre elértük Prágát, ahol az „utascserét” követően, továbbdöcögtünk Németország felé. Azonban Prágát elhagyva kb 30-40 perccel később leintette a buszt a rendőrség, majd az ilyenkor szokásos dokumentumok ellenőrzésekor kiderült, hogy bizonyos dokumentumok nem stimmelnek. Persze nem vagyok naiv, a busz sem külső megjelenésre, illetve később mikor rendőr kolléga feljött a buszra belső állapotát tekintve sem lehetett túl bizalomgerjesztő számára sem, szóval úgy döntöttek ez a busz nem mehet tovább és lefoglalják. A buszvezetőknek a rendőr kollégák autóját követni kellett a legközelebbi kapitányságig, ahol az összes utas igazolványát/útlevelét elkérték majd közel 1,5 órás várakozás után engedélyezték a buszsofőröknek, hogy kísérettel elvigyenek bennünket a legközelebbi vasútállomásra.
Miután kiértünk egy ismeretlen és kimondhatatlan nevű település vasútállomására, néhány utas, főként csehek és külföldiek (akik talán szintén nem voltak tisztában ezen csodás cég jellemzőivel) ott helyben kártérítést, de legalábbis helyzetük megoldását követelték akár egy pótlóbusz segítésével.
Az irodájukkal való egyeztetés után buszvezetők csak széttárták kezüket és közölték, hogy mindenki oldja meg az útját úgy ahogy akarja(persze mindezt magyarul). Közölték, hogy pótlóbusz nincs és nem is lesz, a másnapi (vasárnapi) járat Budapestre pedig valószínűleg szintén elmarad, mert ez a busz jött volna vissza.
Ott még néhány külföldi utastárs próbálkozott valamit elérni, de sem én sem egy másik utastársam nem vártuk meg ezt, úgyhogy a vasútállomás pénztáránál megvettük Prágáig a visszaútra szóló jegyet.
Szerencsére éppen Prága közelében történt a dolog, mivel van néhány ismerősöm, aki ott lakik, így vész esetén meg tudtam magam húzni náluk. Erre szükség is volt, mert mire Prágába visszaértünk már nem volt sem Berlinbe sem Budapestre buszjegy, a vonatjegyre pedig már nem lett volna pénzem, így ott ragadtam.
Végül másnap sikerült nekem és egyik utastársamnak egy másik busztársasággal visszautazni Budapestre.
A rákövetkező hétfői illetve keddi nap próbáltam az irodájukat elérni, de ahogy ilyenkor az lenni szokott hirtelen már nem ígértek semmi konkrétumot és közölték, hogy írjunk nekik valamit az e-mail címükre és majd talán 30 nap múlva válaszolnak.
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2014.02.24. 12:29:39
AtiSnatch 2014.02.24. 12:29:42
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.24. 12:34:46
...postoló miért velük ment.
Különben tényleg olyan kelet-európai a cucc :D
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.02.24. 12:37:11
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.24. 12:37:26
2014.02.24. 12:38:23
de most komolyan importálni kellene a kijevi tüntetőket, mert mi már annyira impotens nép vagyunk hogy még egy ilyen céggel se tudunk végezni ??? nem hogy politikai rendszert változtatni.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.24. 12:39:28
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.24. 12:40:51
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.02.24. 12:46:41
Ezért jobb a repülős utazás. Abba nem rokkan bele az ember, csak elvétve.
karosszékely 2014.02.24. 12:52:34
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.02.24. 13:09:54
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.02.24. 13:15:27
andand 2014.02.24. 13:25:31
peter93 2014.02.24. 13:27:55
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.02.24. 13:30:07
Mit kerestek a cseheknél a német rendőrök??
Prágától cca 100km a német határ. Ha ezt megtette a busz 30-40 perc alatt akkor mégsem lehetett olyan lestrapált állapotban.
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.02.24. 13:33:48
Úgykellett!
peter93 2014.02.24. 13:34:01
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.24. 13:37:03
anonex 2014.02.24. 14:04:57
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.24. 14:08:48
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.24. 14:10:55
2014.02.24. 14:16:21
Atörökk 2014.02.24. 14:37:36
ferand1979 2014.02.24. 14:53:02
Mi egy görög busszal robbantunk le, ill. uutaztun fél napot Sarti és a Meteorák között... több ízben is szerelték 1-2 órát a buszt..
Délután estefelé helyett éjfél után értünk vissza a szállásunkhoz...
Nyaraltunk akkor, tök buli volt így utólag... bár akkor, ott rossz volt átélni...
Aureliano Buendía 2014.02.24. 16:51:55
Aureliano Buendía 2014.02.24. 16:58:33
2: vadász-vadász
3: végre orange
4: vonattal kellett volna menni
5: és senki nem szabadította ki a meggyötört arcú lányt?!
Black Hole 2014.02.24. 19:13:05
hintalo 2014.02.24. 20:57:57
- buszvezető kolléga
- sofőr kolléga
- rendőr kolléga
Messidor 2014.02.24. 23:40:48
Snake 2014.02.25. 03:10:12
iho.hu/img/galery/110926-tisztavatas_18.jpg
:)
KissGecihuszár 2014.02.25. 09:50:13
4815162342 2014.02.25. 09:51:37
petraeus 2014.02.25. 10:19:47
Totof 2014.02.25. 10:20:28
Meg hogy aki Orangeways-zel utazik, sikeres ember nem lehet.
NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2014.02.25. 10:59:45
Mi az, hogy "kellett"?! Miért "kell" egyáltalán busszal járni, Lehet vonattal is menni, az sokkal jobb választás, főleg ha nem ülőkocsin mész...
A nép fia 2014.02.25. 11:36:03
Lehet, ez már túl rég volt és azóta romlott a szolgáltatás. Ja, és nem vagyok Fideszbérenc megmondóember.
Liquid_Night 2014.02.25. 11:36:10
vonat
vonatvonatvonat
Mondjuk a Metropol EN is szeret Sturovo-Breclav-Prága-Drezda állomások valamelyikén 1-2 órát állni forgalmi okból, de ami azt illeti, többször látjuk a cseh, vagy a német mozdonyt eltévedni, mint a magyart. Plusz nyáron általában csurig tele van, DE vonattal eddig sose maradtam két országgal odébb, félúton, egyedül...
tlantos 2014.02.25. 11:40:15
Gabyka 2014.02.25. 12:15:23
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.02.25. 12:17:20
2014.02.25. 12:31:19
Kinek van erre életkedve? Megyek a lányom után én is inkább külföldre.. lassan ott az egész családom.
Majd valaki kapcsolja le itt a villanyt.
2014.02.25. 12:32:52
Sehol.
Semmilyen fórumon.
Semmilyen módon.
Akármilyen idióták szopatását elviseli.
Ebben mindegy hogy busztársaság vagy politikai rendszerről beszélünk.
Hát ez a köze hozzá.
A nép fia 2014.02.25. 13:04:33
lordjim 2014.02.25. 14:25:13
lordjim 2014.02.25. 14:28:35
lordjim 2014.02.25. 14:29:42
lordjim 2014.02.25. 14:31:31
2014.02.25. 14:40:50
KissGecihuszár 2014.02.25. 16:50:10
Serious Sam 2014.02.25. 17:58:38
Egy szó: FIDESZ.
Ugyanis az Orangeways című gittegylet ügyvezető igazgatója Kovács Miklós, a Fradi egyik exprominense, ezenkívül Kubatov Gábor spanja. Több száz munkavállalónak tartozik több havi munkabérrel, több tucat beszállítónak, alvállalkozónak több tízmillió forinttal. Számtalan munkaügyi, adóhatósági eljárás indult a cég ellen, amik valahol mindig "elakadtak". Saját buszaik már nincsenek, mert mindet visszavette a lízingcég (díj nem fizetés miatt), ezért alvállalkozók bevonásával üzemeltetik a járatokat. Normális buszos cég már nem áll szóba velük, mert mindenkit átbasztak, akivel szerződtek, ezért már csak ilyen ruppótlan zugcégek dolgoznak nekik a lepukkadt buszaikkal, de ezek is már csak úgy, hogy ha indulás előtt kp.-ban kézbe kapják a fuvardíjat, és a sofőrök napidíját.
KissGecihuszár 2014.02.25. 19:55:19
anarch 2014.02.26. 13:49:46
2014.02.27. 23:53:46
Ahha! Én is rendőr voltam......aztán továbbtanultam! :)
Hátrányos helyzetű kaviár 2014.02.28. 09:10:15
Így kell egy korrekt szolgáltatást nyújtó céget megb.szni államilag.
A nép fia 2014.02.28. 12:14:21
Benbe · http://www.benbe.hu 2014.02.28. 14:56:44
A következőről van szó: az állami cégek közlekedtetnek X város és Y város között napi n buszt és 3n vagy 5n vonatot, ezzel rengeteg embernek biztosítva a helyváltoztatás jogát. Ennek van egy jelentős költsége, ami ráadásul jórészt fix költség. Ezért cserébe a szolgáltatás egésznapos, mindig elérhető, és jó eséllyel 10 év múlva is az lesz. Ha jön egy magáncég, ő a következőt teszi: elindítja a járatait a legfrekventáltabb időpontokban, az utasokat azonban nem az egyéni közlekedéstől, hanem a meglévő buszos és vonatos kapcsolatoktól veszi el. Olcsóbb áraival is keres, nem is keveset, az a pénz azonban hiányozni fog az állami buszos és vonatos cégek zsebéből. Ez kis pénz, a teljes közlekedési költségvetés kis része, de gyakorlatilag a magáncég itt azt csinálja, hogy egy busz közbeiktatásával direktbe kivesz az államkasszából egy csomó adóforintot, amiért cserébe semmi többletszolgáltatást nem nyújt, csak gazdagodik.
Ennek szép példája az EU által erőltetett teherszállítási vasúti liberalizáció: a vasúti pálya fönntartását 95%-ban az adófizetők és a személyvonatok utasai dobják össze (jórészt az adófizetők), így a magán tehervonatosoknak csak a hasznot kell kitermelniük. Az ő általuk fizetett pályahasználati díj ugyanis nem fedezi sem a pályában okozott károkat, sem a forgalmi szolgálat munkadíját. A legtöbb, általuk használt vonalszakaszon óránként 1-2 tehervonat mellé óránként 6-10 személyszállító vonat jut, de a tehervonatok által nem használt mellékvonalakból származó pályahasználati díj is a fővonalakba jut. A PHD jórészt független a vonal által nyújtott szolgáltatástól: egy 30-cal döcögő Bzmotért majdnem ugyanannyit kell fizetni, mint egy 100-zal rongyoló szénvonatért. Ezért tűnik látszólag drágának a mellékvonali személyszállítás, miközben a tényleges kiadások elenyészőek (és nagyon könnyen még jobban lefaraghatók lennének).
szombi 2014.03.10. 14:09:08
Türelmetlenül várom a fejleményeket, mi történik a narancsos út háza táján!!!
bovorac 2014.05.01. 14:12:11
Tán ha túllépnénk már a kádári cucializmuson.
Benbe · http://www.benbe.hu 2014.05.04. 15:25:56