Hogyan lehetne komolyan venni ezeket a cégeket, amikor a saját adminisztrációs hibáikból (khm, automatikusan feldrágított előfizetéssel) keletkező fantomtartozásokat csont nélkül, szinte azonnal kiadják a jóságos behajtónak, akinek csak agyatlanul zaklatnia kell az ügyfelet egy ideig, hogy kiköhögje a pénzt. A UPC miért nem fizet késedelmi kamatot, amikor 2 hónapig ült az ügyfél pénzén? Az Intrum miért nem húz már el az anyjába?
2013.06.01 UPC ügyfél lettem (1. hiba), előfizettem a Trió M csomagra, többre nem is volt szükségem. Az első 3 hónapban ajándékba kaptam a Trió L csomag csatornáit és netjét. Nem baj, szuper, úgyis csak 3 hónapig leszek ügyfél.
2013.08.11. UPC számla érkezett (9.356,-forint), mivel a 3 hónap lejár hóvégén ezért a számla már Trió L csomag tételeket is tartalmaz (jelzem nem arra fizettem elő). Semmi gond, számlát megnéztem, 09.01-től szerepel benne az emelt díj, akkor már úgysem leszek ügyfelük, nem rendezem most, hanem majd mikor megjön a lemondás utáni különbözeti számla (2. hiba)
2013.08.30 UPC ügyfélszolgálatra be, set-top-box és router leadás, egyeztetés, “Persze, ne fizesse most ki, majd érkezik egy lezáró számla.” – tájékoztat az ügyintéző. Szuper, könnyen ment.
2013.09.11. Érkezik egy számla, az előző számla összege + havidíjak ismét (összesen: 11.342,-forint) Kicsit meglepődtem, de gondoltam még nem dolgozták fel a lemondásomat, hisz alig telt el 2 hét. Várok, hátha nemsokára megjön a végleges számla, melyet kiszámoltam (3. hiba), 4.424,- forint lenne a helyes összeg, melyet szó nélkül be is fizetnék.
2013.10.10. Megérkezik a következő számla, meglepetésre mínuszos összeggel, -4.017,- forint. Számolok, sehogy nem jön ki a helyes összeg. Adok még egy esélyt nekik, nem telefonálok, nem megyek be pultot borogatni, talán megy majd a matek nekik is 3x-ra (4. hiba)
2013.11.25. Kora reggel egy SMS fogad, “Tisztelt Ügyfelünk! Tartozásának rendezése ügyében kérem haladéktalanul vegye fel velünk a kapcsolatot! Irat:********* INTRUM”. Nagy meglepődés, hisz sosem tartozom senkinek, mindent időben fizetek. Eszembe jut a UPC. Csak nem kiadták a tartozásom az INTRUM-nak? Se egy telefon vagy egy levél, hogy “tartozol te barom, fizess!”. Fel is hívtam a megadott számot és DE, tényleg UPC-s tartozás. Az anyja szemit. Itt kell megjegyeznem, hogy az ügyintéző hölgy roppant kedves és segítőkész, tájékoztat, hogy elindítja nekem a reklamációt, ha nem értek egyet a követelés jogosságával, reméli, hogy mihamarabb átfut és majd keresni fog.
2013.11.26. Ismét SMS. A hangmen fenyegetőbb: “Tisztelt Ügyfelünk! Amennyiben 3 napon belül nem rendezi tartozását, megtesszük a szükséges jogi lépéseket!” Ennek fele sem tréfa, ismét telefonálok, ismét a kedves ügyintéző: “Igen, sajnos mindennap kapok SMS-t amíg nem fizetek.” Megbeszéljük, hogy utaljam el a pénzt és ha a reklamációm tényleg jogos, akkor majd visszakapom a különbözetet.
2013.11.27. Megérkezik az SMS, melyben megkapom a pontos összeget és a számlaszámot. Az összeg: 11.131,-forint, mely 7.325,-forint tartozás + 3.806,-forint kezelési költség és késedelmi kamat.
2013.11.28. Az összeget délben elutaltam. Délután hív a kedves intrumos hölgy, hogy panaszomat a UPC jogosnak találta, a számla valóban tévesen 2.901,-forinttal nagyobb összeget tartalmazott. Sajnos az utaláson már túlvagyok. Nagyon sajnálja, menjek be a UPC ügyfélszolgálatra és ott majd segítenek nekem, hogyan kaphatom vissza az összeget.
2013.december eleje. UPC ügyfélszolgálaton tájékoztatnak, hogy legalább 3-4 hét az átfutási idő az Intrum és UPC között, majd December végén fáradjak vissza, akkorra már pontosabb tájékoztatást tudnak adni.
2014.január Ismét befáradok, ügyintéző közli, hogy február 9-e a fordulónapom, akkor fogom megkapni a végleges számlát (ezt már többször hallottam, de reménykedek). Ügyintézőt megkérdezem, hogy a kezelési költséget is visszakapom? Hisz egy olyan számláért számolták fel, ami nem jogos. Megnyugtat, persze, minden rendben lesz, naív vagyok, elhiszem.
2014.február 9. után A számla megérkezett, -2.901,-forint, melyre felszámoltak 55,-forint késedelmi kamatot 1 napra!!!! Akkor vajon én hány nap késedelmi kamatot számolhatok fel nekik 2013.november 28-tól most február 9-ig, amióta ülnek a 2.901,-forintomon? Tudom, szolgáltató bármit megtehet, ügyfél kussoljon.
2014.február Ügyfélszolgálatra befáradok, szerereném megkapni végre a pénzem, nem is kell késedelmi kamat, csak hagyjuk egymást végre békén. Ügyfélszolgálatos srác mondja, hogy akkor most oda tudja adni a pénzt vagy átutalják. Szeretném inkább most megkapni. Akkor 2.846,- forint, tessék. Mi van?? És a kezelési költség? Az nem az ő gondja, intézzem a behajtó céggel. Legutóbb mikor itt jártam a kollégája mást mondott. Nem állok a behajtó céggel kapcsolatban, UPC hibázott, UPC adja oda a pénzt, írja le veszteségnek vagy rendezze a behajtóval – mondom neki. Hát ő ebben nem tud segíteni, de felvesz egy panaszt (szóval semmi értelme).
Másnap hívom a behajtó céget, mondom egy próbát megér. Behajtó tájékoztat, hogy a kezelési költség jogos, mondván a számla jogos részét sem fizettem be időben!! Na itt már nevetek, kérdezem tőle, hogy ha kapok egy 1.000.000,-forintos számlát azt is gyorsan fizessem be, nehogy kezelési költségem legyen még akkor is, ha nem jogos? Mondjon nekem egy ilyen hülyét aki így tesz! Hát sajnos ő nem tud segíteni, menjek a szoláltatóhoz.
Közben megjött a levél a UPC-től, melyben természetesen sablon üzenet formájában panaszomat elutasították. Meg sem lepődöm.
Most itt tartok, jogtalan számlára befizetett, behajtó szerint jogos kezelési költség összege nélkül, a két cég egymásra mutogat. Szerintem a UPC a hunyó.
Remélem megért a UPC-nek egy kis negatív reklámot a 3.806,-forint.
UPDATE 03/18 18:44: A UPC elnézést kért a kaotikus helyzetért, és minden tévesen kiszámlázott összeget/behajtási díjat visszautalt naiv ügyfélnek:
Kedves Ügyfelünk, kedves Homár!
Először elnézést kérünk a kellemetlenségekért.A részletes leírásnak köszönhetően sikerült beazonosítanunk és megvizsgálnunk a konkrét ügyet. Az eset számunkra is tanulságos volt, ugyanis valóban az egyik ügyintézőnk hibázott a szerződés lezárásakor, és emiatt indult tévesen az a folyamat, ami által a tartozás átkerült a követeléskezelőhöz.
Természetesen a tévesen kiszámlázott összeget és a késedelmi kamatokat visszautaltuk volt ügyfelünknek, az esetből pedig levontuk a megfelelő konzekvenciákat: folyamatainkat felülvizsgáltuk, illetve tréning keretében is tájékoztatjuk kollégáinkat, hogy a későbbiekben ne fordulhasson elő hasonló eset.
Az ügy feltárásában nyújtott segítségét ezúton is köszönjük a poszt írójának és a blog szerkesztőjének.
Üdvözlettel:
upc on-line
AtiSnatch 2014.03.17. 09:24:48
Manyecska 2014.03.17. 09:25:22
Manyecska 2014.03.17. 09:27:19
dr. Aullah 2014.03.17. 09:29:02
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2014.03.17. 09:32:55
Jogtalan számlát sohasem szabad kifizetni.
Klágenfurt Jenő 2014.03.17. 09:32:58
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.03.17. 09:33:03
kézműves étcsokimikulás 2014.03.17. 09:39:44
de nem is torekedtem ra,igy nincs vihar rozsaszin lelkemben...
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.17. 09:45:26
kézműves étcsokimikulás 2014.03.17. 09:47:35
a hajlekonyok meg mennyenek haza...
:p
kézműves étcsokimikulás 2014.03.17. 09:49:01
erdekelne,csak mert kivancsi vatyog...
AtiSnatch 2014.03.17. 09:51:31
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.03.17. 09:58:57
"Legutóbb mikor itt jártam a kollégája mást mondott."
Miért nincs erre process? (A T-nél sincs.) Panaszkezelés miért egyenlő minden szolgáltatónál a nullával?
ArnoldBácsi 2014.03.17. 10:00:15
Manyecska 2014.03.17. 10:02:09
szamaritánus 2014.03.17. 10:04:11
Manyecska 2014.03.17. 10:06:07
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.03.17. 10:10:06
kézműves étcsokimikulás 2014.03.17. 10:11:23
jo tudni...
:)))))
amugy az volt mar,hogy perverz diszno???
kutyaval hemperegni...pfejjj...
:D
Manyecska 2014.03.17. 10:15:28
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.17. 10:23:37
AtiSnatch 2014.03.17. 10:25:03
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2014.03.17. 10:31:25
Mindezek mellett az Intrum visszataszító módon kommunikál!!
Répázó 2014.03.17. 10:38:20
Black Hole 2014.03.17. 11:33:41
De meg miért szerződik 3 hónapra? Mert 3 hónapig tart az ajándék csomag? Meg mire várt? De mondjuk ezeket a dolgokat már más is kérdezte. Ha nekem valami nem stimmel, azonnal elintézem. Minden épeszű tudja, hogy a halogatásnak ez lehet a vége.
FDToth 2014.03.17. 11:43:02
jön a rossz számla, azonnal jelzem nekik írásban (nem fizetem ki), jön a visszaigazolás h elolvasták, hamarosan válaszolnak.
1-2 hét múlva fizetési felszólítás már meg is érkezik. (hiába jelezted, küldik)
Írsz nekik újból, kéred azt, hogy dolgozzanak gyorsabban és NE számlázzák a fizetési felszólítás díját.
Jön a következő havi számla, benne természetesen ott a fizetési felszólítás díja. Ezt se fizeted be, jelzed is írásban azonnal.
30+ nap múlva (ami általában 40-42 nap) jön az első jelzésre a válaszuk. De ebben nincs ám benne a fizetési felszólításra vonatkozó kérés, azt másik ügyintéző, majd kb. 15-20 nap múlva küldi.
Közben jönnek továbbra is a fizetési felszólítások és hibás számlák...
A fő gond a lassúság és a nemtörődömség. kb. 4-5 perc egy hibás számla helyesbítése. (ilyenkor jön az, hogy automata rendszer nem lehet belenyúlni, ezt egy másik osztály teheti meg, nekik továbbítják, megint 30+ nap)
És egy ügyet nem egy ügyintéző visz végig, hanem kb. 4-5 emberen átmegy.
Az ügyfél meg csak szív, idegeskedik és ha akarna sem tud fizetni, jó ha kb. 6-7 hónap múlva kijön belőle veszteség nélkül...
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.17. 11:43:44
Manyecska 2014.03.17. 11:50:12
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.17. 12:10:36
Baj semmi, csak hát ugye férfiből lennék, vagy mi a szösz, érted. :P
Manyecska 2014.03.17. 12:13:42
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.17. 12:31:29
Amúgy azt tudom mondani, amit a sparheltsárkánynak: férfiből vagyok, nekem nem tudja venni az agyam, hogy ez milyen színű legyen, az milyen csiccsával, a függönyön meg hány rojt legyen. :D
soibegin 2014.03.17. 12:31:34
Nem az Intrum-nak kellett volna utalnod, hanem a UPC-nek... én is így csináltam, aztán amikor reklamáltak a kezelési költség miatt, elhajtottam őket!!! :)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.17. 13:45:25
kimegy 3 rossz szamla es nem reklamal, aszongya ad nekik eselyt....
amugy@Black Hole: a "faradjon be" egy letezo kifejezes, mint behivo szo
akkor magamra is alkalmazhatom
OK befaradok
megamenn 2014.03.17. 13:54:09
Black Hole 2014.03.17. 14:20:23
Ugye Te egy UFO-t is műszaki dokumentációk nélkül meg tudnál javítani?
Zirowe 2014.03.17. 15:28:24
Egyebek iránt pedig sms és bármilyen olyan levélre, ami nem tértivevényes, szarni magasról.
Aureliano Buendía 2014.03.17. 15:58:47
Aureliano Buendía 2014.03.17. 16:00:19
@poszter,. mi a kócos faszért vártál ennyit?
Black Hole 2014.03.17. 16:14:23
Aureliano Buendía 2014.03.17. 16:27:01
Aztán volt pár kedves levélváltásunk, ahol a végére eljutottunk odáig, hogy közölték, hogy 2500 forintot nem utalnak vissza belső szabályozás alapján (addigra a korábbi befizetésemből már használtak fel). Még egy levélváltás (ott már eldurrant az agyam), és jött vissza a 2500 zsé. Nehogymáne:D
Mellesleg 2x kétféle egyenlegkimutatást küldtek a fogalmatlan jóskapisták.
Szalai Nándorné Edit 2014.03.17. 16:28:12
wtf?
Black Hole 2014.03.17. 16:45:45
Aureliano Buendía 2014.03.17. 16:49:29
Én azt mondom, ha le tudja venni a júpíszít, hajrá. De ha a saját hibájából hajtja csapágyasra a szopórollert, akkor ne sírjon.
Black Hole 2014.03.17. 17:08:04
Aureliano Buendía 2014.03.17. 17:26:55
CID 2014.03.17. 19:23:33
Megoldó 2014.03.17. 22:13:57
FDToth 2014.03.17. 23:15:03
Tiborfalvi Tibor 2014.03.18. 01:46:02
Ugye?
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.03.18. 08:03:51
Na és ez a tetves bagázs adott hó 31-ével számolt le velem!
Vissza semmi, nuku, pedig 13/hó felett csengettem már nekik!
Nyomja fel annnyának a kaktuszt a tulaj!
Ezektől??? SOHA SEMMIT!
Aki velük kezd megérdemli!
LGLuke 2014.03.18. 09:24:18
Pl. albérletben lakik valaki pár hónapig, és szüksége van az internetre.
Na most, ha nem akar hűségidőt aláírni, akkor amennyiben csak internetet rendel meg kb. 10 ezer a szerelési költség és havi 10 ezer a net. Ha viszont Trió csomagot kér, akkor nincs szerelési költség és 6200 a TV, telefon és 30 Mbit/s-os net. Amennyiben 1 vagy 2 év hűséget is vállal, akkor még lejjebb mehet az ár! "Teccccikérteni" vagy magyarázzam még??? Viszont ennek semmi köze a számlázási procedurához!
A bejegyzéshez:
Valóban nagyon kedves a szolgáltatótól, hogy egy olyan céghez irányítják az ügyfelüket, akivel semmilyen szerződéses kapcsolatban nem áll, és még az ügyfélnek kelljen informálódni és különböző panaszokat benyújtania!
egy atlag 2014.03.18. 09:36:12
karmon manna 2014.03.18. 09:40:52
XasaYasa 2014.03.18. 10:05:58
Hebeg-habog aztán ők nem is tudják meg így úgy. Ne is fizessem be mert nem kell. Akkor nem lesz belőle semmi, csak dobjam ki. ...
Mondom neki adjon akkor egy papírt arról hogy tényleg nem kell kifizetni.
Az már annyira nem tetszett a fontoskodó ügyintézőnek.
Szolgáltató cégnél mindig érdemes utána járni mindennek és arról papírt kérni.
Baaah 2014.03.18. 10:33:39
Visszakötöttek mindent és a tv-ért nem fizettem többé :D
upc on-line · http://www.upc.hu 2014.03.18. 18:07:12
Először elnézést kérünk a kellemetlenségekért.
A részletes leírásnak köszönhetően sikerült beazonosítanunk és megvizsgálnunk a konkrét ügyet. Az eset számunkra is tanulságos volt, ugyanis valóban az egyik ügyintézőnk hibázott a szerződés lezárásakor, és emiatt indult tévesen az a folyamat, ami által a tartozás átkerült a követeléskezelőhöz.
Természetesen a tévesen kiszámlázott összeget és a késedelmi kamatokat visszautaltuk volt ügyfelünknek, az esetből pedig levontuk a megfelelő konzekvenciákat: folyamatainkat felülvizsgáltuk, illetve tréning keretében is tájékoztatjuk kollégáinkat, hogy a későbbiekben ne fordulhasson elő hasonló eset.
Az ügy feltárásában nyújtott segítségét ezúton is köszönjük a poszt írójának és a blog szerkesztőjének.
ahanem01 2014.05.14. 13:06:10
ahanem01 2014.05.14. 13:07:40
Surányi Attila 2014.10.09. 10:36:11
Egyébként nagyon kevés kivételtől eltekintve, bármilyen telekommunikációs cégtől meg lehet szabadulni még hűségidő alatt is, legyen az határozott, vagy határozatlan idejű szerződés. Csak meg kell találni a módját.Csináltam nem egy ilyet. Üdv.
Surányi Attila 2014.10.09. 19:53:03
Amúgy meg senki ne várjon el semmit egy olyan cégtől,ahol sem az "országos értékesítési igazgató" , sem az "országos marketing igazgató" nem tudja, hogy mit ír alá(sajnos magyarul sem tud nagyon). pl. egy "Kereskedelmi ügynöki szerződés" -t. Bocsánat , kifelejtettem az értékesítési csoportvezető"-t. Üdv.
Aniko Szabó (törölt) 2014.11.24. 13:05:36
Nekem az Invi nél volt elofizetesem egy évre aztán a szerződés lejárta előtt egy héttel fel kerestek hogy akarok e újat vagy felbontjak majd. Hát otthon megbesz nem kell új de ha lejárt a szerződés akkor felmondom a szolgáltatás. Vissza hívtak azt mondtam hogy nem kell új csomag de szeretném lemondatni a szerződés lejartaval a szolgáltatás. Válasz oké csak a routert vigyem vissza. (tudomásom szerint két csekk volt elmaradva és úgy tudtam hogy le is mondták a szolgáltatás) kétszer ötezer forint meg egy egyszeri visszakapcsolas 3800
Az 14000 Ft max. Mama hív mondja küldtek egy újabb havidíjas csekket Erre nov 20 körül felhivom őket. Ha nem gond a routert csak dec Ben tudom vissza vinni (október közepe óta nincs használva) . És meg kérdem miért kaptam újabb havidíjat? Azt mondják él a szerződésem és mivel van elmaradott ism 3800 Ft. Mondom akkor most mit is fizetek? Egy havidíjat amit nem használtam kettő visszakapcsolasi díjat mert állítólag a nyáron visszakapcsolt díj az egy okt számában jelent meg?!
Összesen közel húsz ezerrel mehetek be az Invi hez pedig semmit nem húztam halasztottam sőt volt olyan hónap mikor "előre" fizettem magam ilyenkor azt hova teszik? Ja és most mit. Lehet tenni egy havidijjal amit nem is használtunk?
Aniko Szabó (törölt) 2014.11.24. 13:22:13
Segítsetek válaszoljatok hogy e tekintetben mi jogos és mi nem. Előre is köszönöm!