Péter Galaxy S3 telefonja egy évig sem húzta ki, megrepedt a képernyője, aztán pár hónap múlva kimúlt. Decemberben bevitte a MediaMarktba, ahol egyáltalán nem volt hangulatuk szakvéleményt írni róla, sőt a telefont sem akarták visszaadni. Bemondásra előbb 20, majd 50 ezer forint javítási díjat mondtak, utána pedig bevizsgálási díjat követeltek. A Békéltető Testületig nem jutottak el, viszont helyettük a Samgung ingyen megjavította a telefont:
2013. februárjában vásároltunk egy Samsung Galaxy S3-as mobilkészüléket (149.000 huf) a Média Markt nyíregyházi üzletében. Az árat azért írtam be, mert úgy gondolhatja az ember, hogy ha kiad ennyi pénzt, akkor azért a készülék mellé kap valamilyen szolgáltatást is, ha már garanciát vállal a cég a készülékre. Sajnos ez nincs így!
2013. szeptemberében észrevettük, hogy egy hajszálrepedés van az érintőképernyőn. Tudtuk, hogy ezt a garanciális javítás nem fedezi, ezért nem is vittük be a készüléket javításra, plusz ennek ellenére is megfelelően működött a telefon.
2013. decemberében az érintőképernyő elromlott, elment a kép, így bevittük garanciális szervízelésre a WestEnd Média Marktba (a Media Markt vállalja, hogy az országban bármelyik üzletébe be lehet vinni a készülékeket hiba esetén). A Média Marktnál a vevőszolgálatos úr már úgy vette fel a jegyzőkönyvet is, hogy van rajta egy hajszálrepedés (kb. 1cm-es). Ez tudtuk mi is, a tény az tény, azt mondták 2 hét múlva szólnak, ha átvizsgálták. Szóltak is telefonon, hogy mehetünk a készülékért. Amikor bementünk akkor se a készülék nem volt a vevőszolgálaton, sem egy jegyzőkönyv arról, hogy mi a baja a készüléknek!
Kértük az üzletvezetőt, aki mondta, hogy a repedésre nem vonatkozik a garancia. Mondtuk, hogy rendben, de emiatt nem működik a képernyő vagy más baja van a készüléknek? Ködösített, telefonált ide-oda. Eközben az egyik vevőszolgálatos azt a remek tanácsot adta, hogy ez maximum 20.000 HUF lesz, nem kell az a jegyzőkönyv, javíttassuk meg. Mondtuk, hogy köszi a jó tanácsot, de inkább nem. Kérnénk a hiba pontos okát írásban. Cserekészüléket nem biztosítottak, mert azt mondták, hogy ők nem szerviz pont.
Egy hét múlva (emailen szóltak) visszamentünk, de akkor sem volt ott a telefon, ugyanúgy nem volt jegyzőkönyv ami a hibát leírta volna, de közölték, hogy elutasítják a garanciális igényt! Hogy mi alapján az nem tudtuk meg, főleg úgy, hogy a forgalmazó a fogyasztó jótállási igényét csak abban az esetben utasíthatja el, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett (Ptk. 248 § (1)). Nyilván ez a bizonyítás nem történt meg. Mondtuk, hogy szerezzék be az írásos hibaleírást. Ekkor a komolyabb fellépésre adtak egy cseretelefont, hirtelen mégis szerviz pont lettek, persze nem Galaxy S3-at, csak egy Nokia 2700 Classicot. A vevőszolgálatos miután ideadta a telefont, azt mondta, hogy most már hagyjuk békén őket, és forduljunk a szerviz ponthoz közvetlenül!
De kérdem én: ha mi a Media Markt-tól vettük a telefont, milyen alapon forduljak én a szerviz ponthoz, amikor semmilyen viszonyban nem vagyok vele.
Nekünk ugye az volt kérdéses, hogy a repedés okozza e a telefon hibáját, vagy valami más. Nem volt egyértelmű, mivel a repedés ellenére is működött a telefon. Persze a Média Markt-os vevőszolgálatosok örültek, mert volt egy fogás rajtunk, külső sérülés, az már nem garanciás, végig így álltak az ügyhöz.Első perctől kezdve teljesen lekezelően viselkedtek, flegmák voltak, pedig nem hiszem, hogy ők bármit is kapnak, ha esetleg elérik, hogy ha valaki írásos hibaleírás nélkül megjavíttatja a telefonját. Elképesztő, hogy embereket hogy változtat át egy cég, amúgy anélkül, hogy különösebben juttatna nekik bármit is abból a brutális profitból, amit összeszednek a cégnek.
2014. január 13-án telefonáltak a Média Marktól, hogy szóltak nekik a szervizből, és természetesen a repedés miatt rossz a telefon és 49.900 HUF a javítás (jelzem: a vevőszolgálatos „szakértőként” 20.000 HUF-ra saccolta, és javasolta, hogy látatlanban fogadjuk el). ha nem kérjük a javítást, akkor 3.600 HUF lesz a bevizsgálás. Bementünk újra, írásbeli hibaleírás továbbra sem volt, a telefont továbbra sem kaptuk vissza. Mondtuk, hogy milyen alapon kér a szerviz bevizsgálási díjat, mivel ezzel a fogyasztót jogszerű igényének érvényesítésében akadályozza!
Választ nem kaptunk, úgyhogy kértük a WestEnd Média Markt ügyvezetőjét. Az ügyvezető meghallgatott minket, és írásbeli tájékoztatást ígért. „Hittünk” neki, de azért a biztonság kedvéért már beírtunk a panaszkönyvbe is. Jeleztük továbbá, hogy a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szerint, „ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről, annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb 3 munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.” A telefont 2013. decemberében adtuk le, úgyhogy azóta nem sikerült a határidőt tartani.
Pár nap múlva válaszolt az ügyvezető e-mailen, leírta, hogy igazunk van mindenben, viszont ők nem bevizsgálásra, hanem garanciális javításra vették át a telefont, úgyhogy ki kell fizetni a 3.600 HUF-os bevizsgálási díjat, addig nem adják ki a telefont. Plusz ő is javasolta, hogy a szerviz pontot keressük meg közvetlenül. Úgy véltük, hogy a garanciális javítás magában foglalja a bevizsgálást is, ezért a Budapesti Békéltető Testülethez fordultunk az ügyben.
A keresetben egyezségi tárgyalásra hívtuk a WestEnd Media Markt Ktf.-t és a Samsung Magyarország Kft.-t. Nem a szerviz pontot, mivel azt sem tudtuk, hogy melyik szervizről van szó, mert azt persze nem voltak hajlandóak megmondani a Media Marktnál.
Miután az egyezségi tárgyalásra behívták a feleket levélben a Media Markt hirtelen jelezte, hogy kifizetik "helyettünk" a 3.600 HUF-os bevizsgálási díjat és mehetünk a telefonért, plusz közölték, hogy melyik szervizben vizsgálták be a telefont. Talán rájöttek ők is, hogy ez a gyakorlat teljesen jogszabályba ütköző, ami egy komolyabb fogyasztóvédelmi bírságot is vonhat maga után!
Amikor vissza kaptuk a telefont a képernyőn egy kb. 3-4 cm-es repedés volt már!!! Enyhén szólva meglepődtünk!
A Media Markt ezután átküldött egy levelet, amit a Békéltető Testületnek írtak. Ebben leírják, hogy a Budapesti Békéltető Testület döntését magukra nézve nem ismerik el kötelezőnek (nyilván, mivel ők is tudták, hogy milyen méltánytalan eljárást folytattak velünk szembe, tehát előre mentették magukat). Leírták még, hogy egyértelműen mi okoztuk a repedést, amiről szerviz szakvéleményük van (amit a mai napig nem láttunk, és nem is csatolták a levélhez), és természetesen csak a garanciális javításra pályázunk. Nyilván ment továbbra is a jóindulatú hozzáállásuk!
Ezután vártuk a Békéltető Testület ülését, amikor is a Samsung Magyarország Kft. küldött egy levelet, amiben elnézést kérnek a történtek miatt, és kárpótlásként kijavítják a telefon hibáját, természetesen ingyen. Megadtak egy szerviz pontot, hová bevittük a készüléket és egy hét múlva kész volt a telefon.
A szervizben az ügyintéző azt tanácsolta, hogy csak hozzájuk vigyük a telefont közvetlen, mert az ügyfelektől már többször hallottak a Média Markttal kapcsolatban a miénkhez hasonló (vagy még durvább) eseteket, és inkább a Samsung márkaboltban vegyük meg a termékeket alapból (annak ellenére mondta ezt, hogy hivatalos értékesítő partnere a Média Markt a Samsung termékeknek). Azt mondta, hogy üzemeltetnek egy olyan szerviz szolgálatot is, ami akár házhoz is kimegy, és helyszínen bevizsgálja a telefont és javítja is ha lehetséges. Ha nem lehetséges akkor elviszik a telefont, majd javítás után házhoz viszik vissza, és természetesen az egész ingyenes!!!
Szóval mindenkinek azt tanácsolom, hogy a Média Markt üzleteiben SEMMIKÉPP SE vegyetek Samsung termékeket (se telefon, se laptop, se tablagép)! Nekünk 2013. decemberétől 2014. márciusáig húzódó ügy lett belőle, és szerencsénk volt, hogy végül jól jöttünk ki belőle!
Ez lett volna, ha esetleg szükségetek van rá a Békéltető Testületi keresetet, vagy a panaszkönyvi bejegyzést is át tudom küldeni.
Manyecska 2014.03.17. 14:44:01
Manyecska 2014.03.17. 14:49:45
panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.03.17. 14:49:56
AtiSnatch 2014.03.17. 14:50:59
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.17. 14:53:09
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.17. 14:55:22
Következőre a Háború és békét kérem posztolni!444!
Tankesün.
megamenn 2014.03.17. 14:56:32
Dr. Kix 2014.03.17. 14:56:41
Szóval tessék szépen elolvasni. :)
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.17. 14:59:02
Ennyi bötűt nem bír befogadni a zagyam!
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.17. 15:00:06
Meg az iginek!
megamenn 2014.03.17. 15:07:06
na, az már majdnem pina !
FDToth 2014.03.17. 15:09:04
megamenn 2014.03.17. 15:09:28
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.17. 15:10:21
megamenn 2014.03.17. 15:11:42
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.17. 15:11:44
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.17. 15:11:47
Aztat nem tudom, de valami ájfon, az tuti!
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.17. 15:12:03
Ja nem. Mini hálóing!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.17. 15:17:34
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.17. 15:19:09
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.17. 15:20:07
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.17. 15:21:27
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.17. 15:23:09
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.17. 15:37:45
herk 2014.03.17. 15:46:07
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.17. 15:48:37
:)) Most hogy megjöttél, már olyanunk is van.
Legyél szíves szigorúan a témához hozzászólni, nem szétoffolni a posztot!
herk 2014.03.17. 15:50:01
Aureliano Buendía 2014.03.17. 16:12:48
pacagánycsök 2014.03.17. 16:42:26
osszetori.
neki all feljebb mert nem cserelik ki.
sikeres e.
Aureliano Buendía 2014.03.17. 16:47:10
Jegkoko 2014.03.17. 17:42:07
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.17. 19:10:30
Hülyeség. Sose tedd vízbe a telefonod!
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2014.03.17. 22:50:30
Köszönöm a többi sült sügér nevében is, hogy szembeszálltál a hibás gyakorlattal!
MM egyen szart, lassan mindenki csak nézegetni meg fogdosni megy a portékákat oda. Igaz, nagyon lassan.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.18. 08:18:58
joska61 2014.03.18. 08:52:21
Hogy a toszba ne lenne így. Samsung a garancia vállalója. Rendbetette a MM hibáját? Akkor?
SeggMajom 2014.03.18. 10:29:47
Ha túl drága az iPhone, akkor meg Nokia Lumia 525 telót kell venni, 40 000 Ft körül. Ez a "Best Buy". MédiaMarktot meg messzire elkerülni.
Aureliano Buendía 2014.03.18. 19:23:53
Layosh 2014.03.18. 23:37:59
joska61 2014.03.19. 09:47:52