Judit hat látszólag készleten lévő könyvéből csak kettőt tudott leszállítani a Shopline, a pénzt viszont csak 2 héttel később tudták visszautalni. És a bankra ezután még mindig várni kell. Nesze neked 4 órás tranzakció.
Bő két hete tart a vesszőfutásom a Shopline webáruházzal, és mint hallottam, esetem nem egyedi, több ismerősöm is beszámolt az alábbi jelenségről. A történtek: 2014. március 4-én rendeltem a fenti cégtől 6 db könyvet, összesen 13.118 forintért. Mivel még sosem volt gondom ezzel a webáruházzal, meg így olcsóbb is, banki átutalással előre elküldtem a végösszegnek megfelelő pénzt. Azért rendeltem tőlük, mert valamennyi könyvük mellett feltüntették, hogy készleten van, tehát nem kell rá várni, se megrendelni, semmi, csomagolják és jön.
Az első hidegzuhany március 7-én ért, amikor egy emailt kaptam, miszerint az egyik könyv „sikertelen rendeléstétel”, melyet nem tudnak beszerezni nekem. Arról, hogy az ezért a könyvért kifizetett pénzt (egyébként 2900 Ft) hogyan és mikor kapom vissza, már nem tájékoztattak, ezért írtam nekik egy emailt, amiben megtudakoltam a fentieket. Az emailemet még csak válaszra sem méltatták.Pár nappal később felhívtam őket, mégis mi van ilyenkor. Az ügyintéző hölgy – egyébként kedvesen – közölte, hogy némi technikai problémájuk akadt, de nyugodjak meg, 2-3 héten belül vissza fogom kapni a pénzemet, ők különben is milyen rendesek, mert erre a törvény 30 napot ad. Értitek, még én legyek hálás, hogy csak 2-3 hétig ülnek a pénzemen, miután behazudták a naiv vásárlónak, hogy van egy termékük, aztán kiderült, mégsincs. Mindegy, nem akartam cirkuszt, tudomásul vettem.
Igen ám, de március 11-én jött egy újabb levél. Ebben már arról értesítenek, hogy további három (tehát a hat rendelt könyvből összesen négy) könyvet bizonytalan ideig nem tudnak beszerezni, és kérik szíves türelmemet. Na, itt elszakadt a cérna.Írtam nekik egy nem túl kedves hangvételű levelet (semmi anyázás vagy ilyesmi), amiben megírtam, hogy nem érdekelnek a technikai problémáik, kettő napon belül kérem vissza a pénzemet, a hiányzó négy könyv rendelésétől pedig elállok, ha pedig ezt a megkeresésemet is válasz nélkül hagyják, a fogyasztóvédelemhez fordulok. Erre érkezett egy egysoros válaszlevél, hogy a mai napon intézkednek a pénzem visszautalásáról. Ez volt március 14-én, öt nappal ezelőtt. A pénzem azóta sem érkezett meg.
Érkezett viszont ez ügyben egy harmadik levél (az egyébként mindennapos promóciós levelek mellé, mert azt bezzeg tudják küldözgetni), melyben arról értesítenek, hogy a leadott rendelésemből 3 db tételt töröltek. A negyedikről, ami a poszt elején említett 2900 forintos könyv, egy mukkot sem írtak. Sem pedig arról, miért nem érkezett meg a pénzem. Vagy hogy most annak az árát benyelik, vagy mi van ilyenkor?
Mivel továbbra sem foglalkoznak velem, továbbá mások is mondták, hogy készleten lévőnek hirdetett könyveket nem szállítanak hetek óta (automatikus levélben jelzik, hogy bocs, mégsincs készleten, van olyan ismerősöm, aki bő egy hónapja várja a könyveit, míg egy másiknak egyetlen könyvet se tudtak beszerezni), a beszedett pénzről pedig mélyen hallgatnak és hozzáállásuk abszolút nem konstruktív, ezért most megelégeltem és megírom, mindenki óvatosan rendeljen a fenti webáruházból, legalább addig, míg nem raknak kicsit rendet maguk körül. Korábban nem tapasztaltam náluk ilyen anomáliát, de mivel most abszolút nem együttműködők, ezért úgy döntöttem, nyilvánosságra hozom a történteket. A Shopline nyugodtan cáfolhatja, ha akarja, a fent leírtakat az emailekkel maradéktalanul igazolni tudom. És igen, tudom, legközelebb majd utánvéttel fizessek.
INSTANT UPDATE:
Előző levelem elküldése után (melyben a Shopline-ról írtam) kb. fél órával érkezett egy automatikus email a PayU-tól, a tranzakció visszatérítéséről. A végösszeg alapján mind a négy hiányzó könyv árát sztornózták, ám a levél szerint a tényleges jóváírás banktól függően akár több hetet is igénybe vehet.
heidt 2014.03.21. 13:40:21
herk 2014.03.21. 13:48:07
venszivar 2014.03.21. 13:54:17
venszivar 2014.03.21. 13:55:35
CBF 2014.03.21. 13:56:09
DaDa77 2014.03.21. 13:56:14
"A 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet értelmében a vásárló indoklás nélkül elállhat a vásárlástól az átvételtől számított 8 munkanapon belül. Írásbeli lemondás esetén elegendő a nyilatkozatot elküldeni 8 munkanapon belül. Elállás esetén a terméket saját költségén küldje vissza a Shopline címére (1097 Budapest, Ecseri út 14-16.), és a megérkezésétől számított 30 napon belül visszatérítjük Önnek a visszaküldött termék(ek) vételárát, valamint az esetlegesen felmerült, törvényileg meghatározott egyéb költségeket. Elállás esetén a vevőt csak a visszaküldés költsége terheli. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetőségünk.
Az átvétel módja nem zárja ki az elállási jog érvényesítését."
Így jár aki 500FT-ot spórol egy előrefizetésen. Sajnálom én is de a cégnek igaza van...örülhet ha 2 héten belül megkapja. Ennyi
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.21. 13:59:22
herk 2014.03.21. 14:02:55
(gy.k. nem a vásárló állt el a vásárlástól, hanem az eladó nem tud teljeseiteni)
A cég szabályzatát meg le kell sz*rni, a rendelet a mérvadó.
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.21. 14:10:47
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.21. 14:11:10
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.21. 14:13:04
Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.03.21. 14:13:46
**************
"Ez volt március 14-én, öt nappal ezelőtt. A pénzem azóta sem érkezett meg.
[...]
Előző levelem elküldése után (melyben a Shopline-ról írtam) kb. fél órával érkezett egy automatikus email a PayU-tól, a tranzakció visszatérítéséről.
**************
Hogy a PayU meddig masszírozza, az már nem feltétlenül a Shopline hibája.
Ettől még a Shopline szarjon sünt, miért hirdeti készleten levőnek az elfogyott könyvet, de a többiért ne basztassuk.
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.21. 14:17:44
Manyecska 2014.03.21. 14:18:20
Manyecska 2014.03.21. 14:19:31
Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.03.21. 14:33:03
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.21. 14:37:27
:))
zooDoo 2014.03.21. 15:18:46
Atörökk 2014.03.21. 16:50:01
Mér', a fogyasztóvédelem majd fizet?
szamaritánus 2014.03.21. 17:09:27
Aureliano Buendía 2014.03.21. 18:22:25
Pedig közéje is lőhettek volna.
Sunny Days 2014.03.21. 22:56:36
A shopline egy igazi fos, képtelen vagyok a hírleveleikről leíratkozni, mindenütt hirdetik magukat olyan oldalakon amiket nem azért látogatok, hogy az ő reklámjukat nézegessem és a cég már nem is hasonlít a valaha volt bookline-ra. Nem veszek könyvet vegyesboltból, ahol az akciós pink tangabugyik meg fröccsöntött vackok közül kell kiválogatni a könyvet amit akarok.
A régi szép idők emléke dereng fel ilyenkor, amikor még a Magyar Könyvklubtól rendeltünk, nyomtatott katalógusból. Nagyon jó könyveik voltak.
herk 2014.03.22. 21:41:36
Ez itt a probléma:
"Arról, hogy az ezért a könyvért kifizetett pénzt (egyébként 2900 Ft) hogyan és mikor kapom vissza, már nem tájékoztattak, ezért írtam nekik egy emailt, amiben megtudakoltam a fentieket. Az emailemet még csak válaszra sem méltatták.
Pár nappal később felhívtam őket, mégis mi van ilyenkor. Az ügyintéző hölgy – egyébként kedvesen – közölte, hogy némi technikai problémájuk akadt, de nyugodjak meg, 2-3 héten belül vissza fogom kapni a pénzemet, ők különben is milyen rendesek, mert erre a törvény 30 napot ad."
(gy.k. nem a vásárló állt el a vásárlástól, hanem az eladó nem tud teljeseiteni, ergo 1 napot se üljenek a pénzen, hanem azzonnal küldjék)