Tékozló Homár

Két hét alatt kapta vissza a pénzt a Shopline-tól

2014.03.21. 13:35 | jackyll | komment

Judit hat látszólag készleten lévő könyvéből csak kettőt tudott leszállítani a Shopline, a pénzt viszont csak 2 héttel később tudták visszautalni. És a bankra ezután még mindig várni kell. Nesze neked 4 órás tranzakció.

Bő két hete tart a vesszőfutásom a Shopline webáruházzal, és mint hallottam, esetem nem egyedi, több ismerősöm is beszámolt az alábbi jelenségről. A történtek: 2014. március 4-én rendeltem a fenti cégtől 6 db könyvet, összesen 13.118 forintért. Mivel még sosem volt gondom ezzel a webáruházzal, meg így olcsóbb is, banki átutalással előre elküldtem a végösszegnek megfelelő pénzt. Azért rendeltem tőlük, mert valamennyi könyvük mellett feltüntették, hogy készleten van, tehát nem kell rá várni, se megrendelni, semmi, csomagolják és jön.

Az első hidegzuhany március 7-én ért, amikor egy emailt kaptam, miszerint az egyik könyv „sikertelen rendeléstétel”, melyet nem tudnak beszerezni nekem. Arról, hogy az ezért a könyvért kifizetett pénzt (egyébként 2900 Ft) hogyan és mikor kapom vissza, már nem tájékoztattak, ezért írtam nekik egy emailt, amiben megtudakoltam a fentieket. Az emailemet még csak válaszra sem méltatták.

Pár nappal később felhívtam őket, mégis mi van ilyenkor. Az ügyintéző hölgy – egyébként kedvesen – közölte, hogy némi technikai problémájuk akadt, de nyugodjak meg, 2-3 héten belül vissza fogom kapni a pénzemet, ők különben is milyen rendesek, mert erre a törvény 30 napot ad. Értitek, még én legyek hálás, hogy csak 2-3 hétig ülnek a pénzemen, miután behazudták a naiv vásárlónak, hogy van egy termékük, aztán kiderült, mégsincs. Mindegy, nem akartam cirkuszt, tudomásul vettem.

Igen ám, de március 11-én jött egy újabb levél. Ebben már arról értesítenek, hogy további három (tehát a hat rendelt könyvből összesen négy) könyvet bizonytalan ideig nem tudnak beszerezni, és kérik szíves türelmemet. Na, itt elszakadt a cérna.

Írtam nekik egy nem túl kedves hangvételű levelet (semmi anyázás vagy ilyesmi), amiben megírtam, hogy nem érdekelnek a technikai problémáik, kettő napon belül kérem vissza a pénzemet, a hiányzó négy könyv rendelésétől pedig elállok, ha pedig ezt a megkeresésemet is válasz nélkül hagyják, a fogyasztóvédelemhez fordulok. Erre érkezett egy egysoros válaszlevél, hogy a mai napon intézkednek a pénzem visszautalásáról. Ez volt március 14-én, öt nappal ezelőtt. A pénzem azóta sem érkezett meg.

Érkezett viszont ez ügyben egy harmadik levél (az egyébként mindennapos promóciós levelek mellé, mert azt bezzeg tudják küldözgetni), melyben arról értesítenek, hogy a leadott rendelésemből 3 db tételt töröltek. A negyedikről, ami a poszt elején említett 2900 forintos könyv, egy mukkot sem írtak. Sem pedig arról, miért nem érkezett meg a pénzem. Vagy hogy most annak az árát benyelik, vagy mi van ilyenkor?

Mivel továbbra sem foglalkoznak velem, továbbá mások is mondták, hogy készleten lévőnek hirdetett könyveket nem szállítanak hetek óta (automatikus levélben jelzik, hogy bocs, mégsincs készleten, van olyan ismerősöm, aki bő egy hónapja várja a könyveit, míg egy másiknak egyetlen könyvet se tudtak beszerezni), a beszedett pénzről pedig mélyen hallgatnak és hozzáállásuk abszolút nem konstruktív, ezért most megelégeltem és megírom, mindenki óvatosan rendeljen a fenti webáruházból, legalább addig, míg nem raknak kicsit rendet maguk körül. Korábban nem tapasztaltam náluk ilyen anomáliát, de mivel most abszolút nem együttműködők, ezért úgy döntöttem, nyilvánosságra hozom a történteket. A Shopline nyugodtan cáfolhatja, ha akarja, a fent leírtakat az emailekkel maradéktalanul igazolni tudom. És igen, tudom, legközelebb majd utánvéttel fizessek.

INSTANT UPDATE:

Előző levelem elküldése után (melyben a Shopline-ról írtam) kb. fél órával érkezett egy automatikus email a PayU-tól, a tranzakció visszatérítéséről. A végösszeg alapján mind a négy hiányzó könyv árát sztornózták, ám a levél szerint a tényleges jóváírás banktól függően akár több hetet is igénybe vehet.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

herk 2014.03.21. 13:48:07

nem tudom, hogy melyik rendeletben van ez a 30 nap. Olyan 30 nap van, hogyha 8 napon belül a netes rendelést visszaküldöd, akkor 30 napjuk van a pénz visszafizetésére. De olyanról nem tudok, hogy saját hibájukból ülhetnének 30 napot a pénzen. Ha igen, akkor én most nyitok egy webshoppot, és 30 napig kamatoztatom az ügyfelek pénzét.

venszivar 2014.03.21. 13:54:17

vissza kapta!? akkor mit sír? az már nagy eredmény!

venszivar 2014.03.21. 13:55:35

ez a szharr lesz a hétvégi!?!?

DaDa77 2014.03.21. 13:56:14

A törvény és a cég szabályzata írja elő...és teljesen mindegy kinek a hibája...

"A 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet értelmében a vásárló indoklás nélkül elállhat a vásárlástól az átvételtől számított 8 munkanapon belül. Írásbeli lemondás esetén elegendő a nyilatkozatot elküldeni 8 munkanapon belül. Elállás esetén a terméket saját költségén küldje vissza a Shopline címére (1097 Budapest, Ecseri út 14-16.), és a megérkezésétől számított 30 napon belül visszatérítjük Önnek a visszaküldött termék(ek) vételárát, valamint az esetlegesen felmerült, törvényileg meghatározott egyéb költségeket. Elállás esetén a vevőt csak a visszaküldés költsége terheli. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetőségünk.
Az átvétel módja nem zárja ki az elállási jog érvényesítését."

Így jár aki 500FT-ot spórol egy előrefizetésen. Sajnálom én is de a cégnek igaza van...örülhet ha 2 héten belül megkapja. Ennyi

herk 2014.03.21. 14:02:55

@DaDa77: léci egy idevágó rendeletet szúrjál be.
(gy.k. nem a vásárló állt el a vásárlástól, hanem az eladó nem tud teljeseiteni)

A cég szabályzatát meg le kell sz*rni, a rendelet a mérvadó.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.21. 14:11:10

olvasgatunk, olvasgatunk, a vasalnivaló meg glédában áll?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.03.21. 14:13:46

@herk: De a csaj levele (levél plusz update) alapján 5 napon belül ott megvolt a pénze. Tekintve, hogy március 14 péntek volt, ez nem is olyan rossz átfutási idő.
**************
"Ez volt március 14-én, öt nappal ezelőtt. A pénzem azóta sem érkezett meg.
[...]
Előző levelem elküldése után (melyben a Shopline-ról írtam) kb. fél órával érkezett egy automatikus email a PayU-tól, a tranzakció visszatérítéséről.
**************

Hogy a PayU meddig masszírozza, az már nem feltétlenül a Shopline hibája.
Ettől még a Shopline szarjon sünt, miért hirdeti készleten levőnek az elfogyott könyvet, de a többiért ne basztassuk.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.21. 14:17:44

@sugargiraffusplumps.: Nem. Egy darab vasalatlan ingem van.Minden más mosásra vár. :D

Manyecska 2014.03.21. 14:18:20

@sugargiraffusplumps.: nem, pecsételgetünk a legkisebbel! éppen:) van pár doksi. konzul pecsétje!:D én már untam azt odaadtam neki:PPPP

Manyecska 2014.03.21. 14:19:31

@Tanácstalan: :DD Én! bezzeg reggel vasaltam -külön vasalóbázist állítottam fel magamnak mostanában:D-!:D nem mondom hogy boldogan.. most judynéró ügyben nemtok válaszolni mer kiskorúval vagyok:D

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.03.21. 14:33:03

@Szőkenő Szarvas: Én kigugliztam ezt a Juci nénit, nehogy tanácstalan maradjon szegény, és beraktam az ocsmányirodásba.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.21. 14:37:27

@sugargiraffusplumps.: "olvasgatunk, olvasgatunk, a vasalnivaló meg glédában áll?"

:))

zooDoo 2014.03.21. 15:18:46

Én a csög 220volt.hu-val jártam így. 30 napig nem utalták vissza, és 31. napon indították el, mert hogy ehhez joguk van. Na szép.

Atörökk 2014.03.21. 16:50:01

"ha pedig ezt a megkeresésemet is válasz nélkül hagyják, a fogyasztóvédelemhez fordulok"
Mér', a fogyasztóvédelem majd fizet?

szamaritánus 2014.03.21. 17:09:27

a posztoló jól járt, én két és fél HÓNAP után kaptam vissza a pénzemet...

Aureliano Buendía 2014.03.21. 18:22:25

Péntek is van, a pénzt is visszakapta. Juhhé.

Pedig közéje is lőhettek volna.

Sunny Days 2014.03.21. 22:56:36

@DaDa77: hogy jön ide az a rendelet, ami arról szól, mi van ha a vásárló meggondolja magát "az átvételtől számított 8 munkanapon belül". A poszt toló nem vett át semmit!
A shopline egy igazi fos, képtelen vagyok a hírleveleikről leíratkozni, mindenütt hirdetik magukat olyan oldalakon amiket nem azért látogatok, hogy az ő reklámjukat nézegessem és a cég már nem is hasonlít a valaha volt bookline-ra. Nem veszek könyvet vegyesboltból, ahol az akciós pink tangabugyik meg fröccsöntött vackok közül kell kiválogatni a könyvet amit akarok.
A régi szép idők emléke dereng fel ilyenkor, amikor még a Magyar Könyvklubtól rendeltünk, nyomtatott katalógusból. Nagyon jó könyveik voltak.

herk 2014.03.22. 21:41:36

@Csokis: Jajj, Csokis, fuss már neki mégegyszer a dolognak.
Ez itt a probléma:
"Arról, hogy az ezért a könyvért kifizetett pénzt (egyébként 2900 Ft) hogyan és mikor kapom vissza, már nem tájékoztattak, ezért írtam nekik egy emailt, amiben megtudakoltam a fentieket. Az emailemet még csak válaszra sem méltatták.
Pár nappal később felhívtam őket, mégis mi van ilyenkor. Az ügyintéző hölgy – egyébként kedvesen – közölte, hogy némi technikai problémájuk akadt, de nyugodjak meg, 2-3 héten belül vissza fogom kapni a pénzemet, ők különben is milyen rendesek, mert erre a törvény 30 napot ad."
(gy.k. nem a vásárló állt el a vásárlástól, hanem az eladó nem tud teljeseiteni, ergo 1 napot se üljenek a pénzen, hanem azzonnal küldjék)
süti beállítások módosítása