Tékozló Homár

Az IKEA-t nem érdekli, hogy náluk szakadt szét a kabátja

2014.03.25. 12:09 | jackyll | komment

Krisztina elszakította a kabátját, mialatt az IKEÁ-ban nézelődött, de ezt csak otthon vette észre. Az IKEA szerint a helyszínen kellett volna dokumentálni az eseményt, jegyzőkönyv nélkül nem tudnak mit kezdeni vele:

Január végén vásároltam az Ikea budaörsi üzletében. A boltban megnéztem egy bútort, ehhez be kellett hajolni egy polc alá, ami kiszakította a kabátomat. Éreztem, hogy történt valami, de nem láttam a vállam mögé. Otthon láttam, hogy a 2 hetes, leárazva 52.000 forintért vásárolt kabátom kiszakadt. Azonnal írtam e-mailt a cégnek, elküldtem a kabátom blokkját, fényképet a szakadásról, illetve pontosan leírtam, az üzlet melyik részén mi történt.

Visszaírták, hogy nem vetettem fel jegyzőkönyvet, így nem tudják elfogadni.

1.       ha jegyzőkönyvet vetetek fel pl egy két éve történt szakadásról, akkor az ok?
2.       hogyan vetessek fel, ha otthon veszem észre?
3.       ezt az üzlet egyetlen pontján nem közlik

De megállapították, hogy a tényleg a kabátom blokkja amit csatoltam.

Nem adtam fel, ezért kérték tőlem a blokkom másolatát, amivel vásároltam (mintha kötelező lett volna), hogy olyan rendesek, megnézik a kamerákat.  Mert ők annyira rendesek, hogy még ezt is megteszik nekme. Nem volt meg a blokkom, de bankkártyával fizettem, így 1000 forintért kikértem a banktól az igazolást a pontos dátummal.

Ezután az Ikea csöndben volt. Hetek után rákérdeztem, hol tart az ügy, erre küldtek egy lezárásról szóló dokumentációt, miszerint nem jogos a panaszom, mert nem vetettem fel jegyzőkönyvet. Vissza az első rajtkockára. Képtelenek voltak felfogni amit az első három pontban írtam. Hogy mit láttak a kamerán vagy megnézték-e, odasétált-e valaki ahhoz a nyamvadt polchoz és megnézte-e, hogy nincs eldolgozva a fémpolc sarka, az nem derült ki. Az sem, hogy kijavították-e.
 
Nem vártam sokat, de ennél azért többet. Életem során sok százezret költöttem el az áruházban, elvárnám, ha tönkre teszik az új kabátomat, akkor azért vállalják a felelősséget.
 
Ha ma bemegyek és bármire rábökök, hogy tönkre tette a nercbundámat, és vetetek fel jegyzőkönyvet, akkor az Ikea elvárásainak megfelelően cselekedtem és oké vagyok ezek szerint. Az ostobasággal nem lehet mit kezdeni.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyecska 2014.03.25. 13:31:40

@igi1: ..ezek a melegek olyan kiegyensúlyozatlanok mostanában itt.., megfigyeltem:DD!!:P:D
@Szőrkenő Szarvas: hát van aki szabadidejében pl.kefél nem gépel, igen:DD:P

Argentínában megdöntötték Perón asszonyt 2014.03.25. 13:31:53

@hagyma: "en egy erdo kozepen lakok, akkor holnaptol csak medvet meg hegyi oroszlant, esetleg mokust ehetek?"

ha kiköltöznél, már másnap felfalna téged két mormota :-D

Szőrkenő Szarvas 2014.03.25. 13:32:48

@Szőkenő Szarvas: 90000hsz al a hátadmögött ez kicsit groteszk volt :-))))

Manyecska 2014.03.25. 13:32:56

@Szőrkenő Szarvas: Te figyelj már, most ittam narancslére kávét..:D, be fogunk most szarni, vajon??

Szőrkenő Szarvas 2014.03.25. 13:33:45

Mi a tökömről értékelték le 52 000re?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.25. 13:34:32

@dr. phil. Sün‼ ツ:
-idesapám! rokonunk nekünk a józsibácsi? -nem rokon az fiam, mér lenne az?
-hát mer otthon van idesanyámmal a dunyha alatt meztelenül oszt nagyokat kurjongatnak!
-ja, akkor rokon.

Szőrkenő Szarvas 2014.03.25. 13:35:03

@Szőkenő Szarvas: Be, de csak az árkádba mer' ott ingyenes.

zdanee 2014.03.25. 13:35:53

@helianthus: Igen ám, de azt hallottam, hogy Melindába nehezebb az éket beverni. Nincs mese, egész este el fog tartani, míg össze szerelem.

helianthus 2014.03.25. 13:35:55

@Szőrkenő Szarvas: He? Nem beszélni magyar? A tescot értettem!
@dr. phil. Sün‼ ツ: de randit ígértél neki, ergo randiszédelgő vagy! Igi ezt komolyan veszi ám! Meglásd!

Manyecska 2014.03.25. 13:36:01

@Szőrkenő Szarvas: Oké, mennyünk! Ráérsz most? Te hajolsz le vagy én hajoljak??:DD

helianthus 2014.03.25. 13:37:44

@zdanee: akkor venni kell ékolajat, nincs mese!

Szőrkenő Szarvas 2014.03.25. 13:39:50

@helianthus: Nézzé' reglámmot Waze! Az ITEM a Tesó sajátmárkása , tela van vele a Tévé Kettő.

Szőrkenő Szarvas 2014.03.25. 13:41:02

@Szőkenő Szarvas: Te hajolsz, de csak ha nincs meg a polip! Nekem fütyim van , jobban jársz vele mint ha én hajolnék :-))))

Manyecska 2014.03.25. 13:41:41

@Szőrkenő Szarvas: ..majd akkor szóljál ha f@szod lesz..:DDD

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.03.25. 13:42:21

Melyikőtök akarja megdönteni álnéven manyit???????????????????

A saját nickkel nem megy?

Szőrkenő Szarvas 2014.03.25. 13:43:07

Legközelebb vigyen magával aranyeret is. Beleül a székbe az Ikejába, oszt' telibe kameráztatja hogy kigyütt a széktű' a zaranyér!

Szőrkenő Szarvas 2014.03.25. 13:44:16

@Szőkenő Szarvas: Mer' fütyit még nem láttál ,és élőben nem ismernéd meg?

metal · http://electric.blog.hu 2014.03.25. 13:50:09

Kabátot kell venni, és nem kínai szart 52 rugóért. Egyik bőrkabátom se szakadna ki egy kis kiálló fém bizbasz miatt!

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.25. 13:53:49

@hagyma: Hát a fülöpök szeretik a halat, tény. Meg rajtam kívül mindenki, a güv meg csak azt eszik, mert hogy a koleszterinje. De amúgy nem szokott minden nap hal lenni normál esetben viszont az egyetlen esti szórakozás, a peca, amit fognak, másnap elkészítik. Szombaton fogtak egy kisebb cápát, másnap az volt, brrrrrr. Van másféle döglött állat is lefagyasztva a hűtőkamrában.

helianthus 2014.03.25. 13:54:52

@Szőrkenő Szarvas: mondjuk tévét pont nem nézek, de ha fogok, akkor ezután csak tévékettős reklámot fogok. Becsszó!

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.03.25. 13:55:37

@batgirl: mi az a "saját nick"? Te valami nagyon más tájegységen lakhatsz. Itt senkinek nincs olyan! Mink csak üdittözünk, igen, itt a kocsma közepén.
@sugargiraffusplumps.: no de hány légköpméter volt a szoba? Ilyeneket sosem közölnek a viccek. Utálom is üket, felülletesek.
Újposztenter.;get teljesenrandom, csak jó legyen<+)(%&@=%/>

Annyira mókásjó megfigyelni, ahogy egyik kommenter alakítja a másikat. Pölö megállapította aptijankó és Manyecska klón, hogy a neccbunda szaga ott marad a gyárépületben. Erre már a következő kommenter szarházi kabátnak nevezte a posztolókabátját.:D Hát csodálatosak ezek a tudatalatt keletkező kis áthallások. Csak én figyelek ezekre.

Manyecska 2014.03.25. 13:56:33

@atpijkamo: hát ezt nem érti most kezdjem el magyarázni. Lehet a vadásznak nagyobb van...?:D:P

Szőrkenő Szarvas 2014.03.25. 13:57:08

@helianthus: Csak előtte ne felejtsd el bekapcsolni.:-)

Szőrkenő Szarvas 2014.03.25. 13:59:23

Az IKEA-t nem érdekli, hogy náluk szakadt szét a kabátja"

Engem se. Én vagyok az Ikea?

Manyecska 2014.03.25. 14:05:22

@batgirl: nem hát, fél hogy lelövik, jogos:D:P:D

Lovag Mihály 2014.03.25. 14:12:58

remélem a népek kiröhögtek, amíg a szaros szakadt kabátodban caplattál hazafele

ptspts 2014.03.25. 14:18:02

Szerintem a posztoló azóta elgondolkozott, és legközelebb úgy intézi, hogy ne kerüljön olyan helyzetbe, hogy a drága kabátja könnyen elszakadjon. Például az autóban hagyja a kabátját, vagy az IKEA ingyenes, zárható csomagmegőrző szekrényeinek egyikében hagyja, vagy olcsó kabátban megy vásárolni, vagy könnyen megvarrható kabátban megy vásárolni.

Ha a posztolónak van biztosítási ügynök ismerőse, akkor javaslom, hogy beszélgessen el vele, és döntsön, hogy érdemes-e drágább ruhadarabjaira biztosítást kötnie. Én magam Magyarországon nem kötnék, mert szerintem a magyar biztosítók hajlamosak kibúvókat keresni a fizetés alól, és mindenféle adminisztratív akadályokat gördíteni, és emiatt túl sok idegeskedés és utánajárásra lenne szükség, mire visszakapnám a ruhadarab árát, és így már nem érné meg nekem.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.03.25. 14:18:22

@sugargiraffusplumps.: Máskor ne igyál annyit. :-/

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2014.03.25. 14:19:11

Mindig olyan jót derülök az ilyen hülyéken, aki baromságot csinál, majd még idejön kiabálni, hogy "Nézzétek, én vagyok a hülye, én vagyok a hülye!"

vendriner aladár 2014.03.25. 14:19:21

Őszintén ki a retkes náthást érdekel, hogy kiszakadt a drága kabátod? Ülj le egyes.

Anyád nem mondta, hogy csuklik.

Egyébként nagyon szerencsés vagy, hogy nincs lipót...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.25. 14:38:22

@agresszív kismalac: hát ezaz. de nem is ittam, pedig kifogásnak jól jött volna.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.03.25. 15:02:32

Nekem az egymillió forintos kabátom szakadt el az ikeában...
Ez már öt éve volt, de csak most vettem észre...

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.25. 15:31:42

@Szőkenő Szarvas: Jól beszéltél, anya. :D :D :D De nem értette meg. :D :D :D

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.25. 15:33:04

@atpijkamo: Én még hozzátenném: kötsög mobilnet. Mikor hozod a zsinórosat?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.25. 15:47:18

@Tanácstalan: Most fonják nemzetiszínű vezetékekből. Minden megvan hozzá, már csak három szín hiányzik.

"Jól beszéltél, anya."

Ugye milyen tökös csaj ez a mi Manyink?

Szarazkoro 2014.03.25. 16:36:08

@Szőrkenő Szarvas: ejjj remelem nem szaporodik a fajtaja

Szarazkoro 2014.03.25. 16:38:00

@Szőrkenő Szarvas: az ezerttartittazorszag vot ma'?

igi1 2014.03.25. 16:43:34

@Szőrkenő Szarvas: 38.000 forintról.

Mert amikor akció volt, minden kabátot beszedtek, és január végén nem igazán lehetett kapni.

Ja, ezt még senki se mondta. Tudom, mert én is akartam kabátot venni, és nem volt.

igi1 2014.03.25. 16:46:03

@Szőkenő Szarvas: neked két nicked van, vagy az egyik kamu!? téged is hamisítanak már!?

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.25. 16:46:15

@atpijkamo: Tökös? Hát ezért szaladt el a szomszéd? :D

Atörökk 2014.03.25. 17:07:42

Fasznak mászol be részegen mindenhová.

Aureliano Buendía 2014.03.25. 17:55:03

Bazmeg, te vagy a figyelmetlen, és mástól kéred ennek az árát? Inkább dugnod kéne.

Aureliano Buendía 2014.03.25. 17:59:21

Krisztina: itt egy ostoba van, és az te vagy.

Denton85 2014.03.25. 18:23:46

3 nappal ezelőtt "Krisztina" kocsija mellett haladtam el. Lejtettem egy 2 Ft-ost, lehajoltam, a seggem beleakadt a lökhárítójába, és kiszakadt a nadrágom. És asszem a kocsi meg is termékenyített, mert terhes lettem. Ebben csak az a furcsa, hogy férfi vagyok. Csak otthon vettem észre, és nem vettünk fel jegyzőkönyvet. Szeretném ha "Krisztina" kárpótolna.

kamushamus 2014.03.25. 19:17:36

Édes istenem :)
Hogy ezen a félnótáson mekkorát röhöghettek az ikejjában. :)
Nóóóóórmáááááális? :)

Mertcsak 2014.03.25. 19:37:46

"Az ostobasággal nem lehet mit kezdeni."

Ez vitathatatlan baszod alássan...

Aureliano Buendía 2014.03.25. 19:42:52

Szerintem Dzseki ezeket a posztokat csak a mi szórakoztatásunkra közli le. Hogy lássuk, mekkora raklapok rohangálnak az utcán.

neet 2014.03.25. 19:59:41

Sírok :D))

Hagyjátok abba, mert összehúzódásaim vannak a röhögéstől. :D))))))
Köszi. :))

káeurópaibankoló 2014.03.26. 01:13:07

Hasonlóan jártam én is a gyerek részlegnél. A plüssállatos ketrecükből lógott ki egy kb 3-4 millis átmérőjű 15 centis drót, amibe beleakadt a pulóverem, és elszakadt. A drót meg is szúrt és és húzott rajtam egy 10 centis sebet. Kb. a 3-5 éves gyerekek szemmagasságánál lógott ki, simán beleszaladhatott volna egy kis lurkó akár. Kerestem eladót. Fel kellett emelnem a hangomat, hogy méltóztasson foglalkozni a dologgal, azaz ominózus drótdarabot eltávolítani a plüssállat ketrecből. nem tette meg azonnal. A káromra én is rákérdeztem, persze jegyzőkönyv kell. Lett jegyzőkönyv, de ikejától se bú-se bá.
Egy óra múlva egyébként visszasétáltam a kölyökkel, a drót még mindig ott volt. Előkerítettem ismét egy embert. Odacipeltem, rámutattam a drótra, meg a gyerekre mellett demonstratíve, hogy fel fogják végre a problémát. Ha az ikeja gyerekbarát, akkor ne szúrjon ott semmi. Pont.
/Egyébként meg rohadt bosszantó kukázni egy drága pulóvert, amiről aznap vettem le az árcédulát, csak mert trehányak a dolgozók./

panic_button 2014.03.26. 05:46:37

@káeurópaibankoló: tanulsag: legkozelebb ne vedd le a cedulat a draga puloverrol.

Amugy a mai vilagot nezve, en siman elhiszem h igazi poszt :( regebben egy etteremben romlott kajat ettem es hazafele sajnos ramjott a kenyszer egy lakotelep lkozepen, most akkor jegyzokonyv kellett volna meg elkuldenem nekik az otthagyott alsogatyat h kifizessek a karomat?

NemNick 2014.03.26. 06:17:38

Huha, a poszt-tolóhoz lenne pár kérdésem:
- tényleg nincs kiírva, hogy ha valaki elszakítja a kabátját vetessen fel jegyzőkönyvet vagy legalább szóljon valakinek, ne otthon világosodjon meg???
Én örülök, hogy nem olyan országban élek, ahol a sok hülye miatt rá kell írni pl. a mikróra, hogy ne száríts benne kisállatot, mert megsül...
- OK, otthon vette észre. Akkor meg mit várt? Gondolja, hiszi - de nem tudja, hogy ott történt. Bizonyítani meg elismerten nem tudja. Puszira csak ne fizessen már még megy IKEA se - mert ha igen, holnap bemegyek, megtépem a kabátom, és már fáradok is a pénztárhoz inverz vásárlásra...
- szerintem a blokkot a _pontos_ idő miatt kérdezték, nem azért, mert egyébként nem foglalkoztak volna az üggyel, de mégiscsak egyszerűbb valakit megtalálni, visszakövetni így
.
Csak nekem nem szimpatikus, hogy egyetlen egyszer sem merül fel az az indok, hogy nem a hülye kabátjáért teszi (és még mindig azt gondolom, hogy a saját bénasága okozta) hanem mert nem akarja,hogy más is így járjon vagy, ne adja Isten, balesetet szenvedjen?

Kupon Károly 2014.03.26. 06:37:02

Nekem csak 1 kérdésem van:
a posztolót már lehet?

otgorbebogre 2014.03.26. 07:14:13

Errol a tortenetrol ez a mondas jut eszembe:

Aki nem tud uszni ne masszon fara mert eluti a villamos.

jelen esetben :
Aki hulye ne vegyen 50000 ft os kabatot mert nem tud polcra maszni.

Überspannung 2014.03.26. 08:04:32

a világ rendkívül veszélyes hely. Autóalesetek történnek itt, repülőgépek tűnnek el ott, nercbundák szakadnak amott.
Én már ki se megyek az utcára az atombunkerből.

Répázó 2014.03.26. 08:21:41

Most ezt te komolyan gondolod kedves levélíró? Ugye nem? Összekarmoltam magam amikor olvastam. :-D

Capt. Hindsight 2014.03.26. 08:54:39

Mekkora bitlisz ez a nő! XD

jewel79bp 2014.03.26. 09:19:42

Felelősség... Na igen. Nem ártana a saját tetteidért felelősséget vállalni, kedves posztoló. De az ilyen idióták miatt írhatják rá a műanyag szatyrokra is, hogy ne húzd a fejedre, mert megfulladhatsz. Hajrá, Ikea!

ProsTata 2014.03.26. 09:24:00

Ne legyünk már hülye amerikaiak, akik minden hülyeségért perelnek, pl. ha nincs ráírva a vécékefére, hogy fogkefének használva felsértheti az ínyt!

A kabát a hibás természetesen!

Engem meg rendszeresen megráz a bevásárlókocsi a Tescó-ban. Most a kabátom (ruhám) a hibás, a kocsi, vagy aki a földelőláncot letépte róla? Ha ez a kabátos ügy komoly, akkor megyek és beperelem őket, hogy elektromosan sokkolnak, ami maradandó egészség (elme) károsodást okozott.

ProsTata 2014.03.26. 09:27:35

@ProsTata:
Ja és a kocsim is megráz, amikor kiszállok belőle! A gyártót is beperelem! Mindenkit beperelek! Beperelem a BKV-t is mert ma reggel a villamos a kanyarban fülsértően nyikorgott! Beperelem az RTL-t, mert Debilió tegnap nem sírt!

joska61 2014.03.26. 09:34:55

De mi volt az elképzelés? Bárki bármikor bemehet az ikeába kabátot fizettetni?

avan 2014.03.26. 09:39:35

Ezt el sem hiszem.
Azt mondja sok százezret hagyott ott és nem ezt várta...
Te majom Te. Mi az összefüggés a kettő között? Idióta tudatos vásárló. Az IKEA a hasznából vegyen Neked újat, vagy mi? Minek hajlongsz körültekintés nélkül?
Egyszer elestem Pergamonban. Beperlem a török államot, hogy mi lett a gatyámmal.

J.W. Booth 2014.03.26. 09:53:22

Igazi jó poszt!
Végre egy olyan, amelyik nem osztja meg a kommentelőket.

Posztolónak javaslom, hogy nagy táblára írja ki a bánatát, akassza a nyakába és tiltakozólag fel-alá sétáljon vele az IKEA előcsarnokában. A szakadt kabájában.

GonoszMostoha 2014.03.26. 10:00:56

Jé, van még olyan hülye, aki leárazva 52 ezret fizet egy kabátért?
Ejnye-bejnye jóléti társadalom. És még fikázod a céget a saját hibád miatt.
A százezres vásárlásaid szerinted feljogosítanak erre?
A cég még korrekt volt, hogy egyáltalán szóba állt veled a saját baromságod miatt.

káeurópaibankoló 2014.03.26. 10:15:50

@panic_button: Ugyan, tényleg, mi a probléma? Szerintem helyesen cselekedtél. Vedd normálisnak, ha étteremben eszel, dobhatod ki az gúnyád, mert romlott kaját szolgálnak fel. Minek érte szólni. Normális, ha elmégy ez üzletbe, dobhatod ki a ruhád, mert mindenféle szir-szar vackok állnak ki a pultokból, amelyek balesetveszélyesek.

Az nem jött le, ugye, ha egy gyerek beleszalad, meg is vakulhat. Ahogy egy romlott kajától egy gyerek meg kórházba kerülhet.

A posztoló sem azért vette a kabátját, hogy kidobja. Én sem azért vettem a pulóverem. Normális darabokat veszek, mert nincs se pénzem, se időm mindig boltokba dekkolni, hogy göncöt vegyek magamra.

Tanulság meg, ebben az országban mindenki tök normálisnak tartja, hogy becsapják, átvágják, leszarják a problémáját. Ezért le is szarnak minket, becsapnak, átvágnak. Ennyi.

Narancskommunista (törölt) 2014.03.26. 11:34:06

És még mindig van, aki azt mondja, hogy annak van sok pénze, aki a rátermettségével kiérdemelte? Bár ennyi aggyal azt is ki tudom nézni poszterből, hogy minimálbérből él, és áruhitelből vette az 50 ezres kabátját, mert a szomszédnak csak 40 ezres van...

Narancskommunista (törölt) 2014.03.26. 11:41:58

@káeurópaibankoló:
A poszter felnőtt ember, egy csomó helyen akár az utcán is tönkretehette volna a kabátját egy rossz mozdulattal, és az IKEA-ban is odafigyelhetett volna. Ennyi erővel ha az utcán megbotlok a járdaszegélyben, és elesek, pereljem be az önkormányzatot, mert mégis hogy gondolták, hogy oda járdaszegélyt tettek?

Répázó 2014.03.26. 12:25:03

Én haragszom az IKEA-ra és gondolkodom, hogy feljelentem őket. Itt nyugaton sokkal toleránsabbak a szellemi fogyatékosokkal és mindig segítik őket. A magyarországi IKEA pedig hátat fordít és kibújik a felelősség alól. :-D

káeurópaibankoló 2014.03.26. 12:36:41

@Narancskommunista: A posztoló nem a járdaszegélybe botlott meg, hanem egy oda nem való, balesetveszélyes szar szakította el a kabátját. Ahogy az én pulóveremet egy 10 centis vastag drót a plüssállat ketrecből kikandikálva 3-5 éves gyerekek szemmagasságában a vásárló útvonalon. Az áruház veszélyes üzem, kell legyenek munka- és balesetvédelmi szakembereik, akik gondoskodnak arról, hogy ilyenek ne történhessenek meg. ha megtörténnek, felelősséggel tartoznak érte. jogi szempontból valóban jehyzőkönyveztetni kell(ene) az esetet, ami itt nem történt meg. Én jegyzőkönyveztettem különös tekintettel a drótdarab rendkívül balesetveszélyes elhelyezkedésére. Természetesen nem gondoltam, hogy az ikeja méltóztatik megtéríteni a káromat, de egy elnézés kérő levélre számítottam volna. Az sem volt helyre eljárás, hogy egy óra múlva visszasétálva a drót darabka még mindig kilógott, csesztek eltávolítani.

Amúgy meg, ha az utcán sétálsz és fejedre esik egy cserép, vagy egy jégcsap, hókupac, és megsérülsz, az adott ház felel érte: "A Polgári Törvénykönyvről szóló 1958. évi IV. törvény 352. § (1) bekezdése szerint az "épület egyes részeinek lehullásából vagy az épület hiányosságaiból másra háramló kárért az épület tulajdonosa felelős ...", amennyiben a tulaj nem hívja fel a figyelmet a veszélyre, úgy akár akár gondatlan emberöléssel is gyanúsítható az, ha halál eset következik be, gondatlan veszélyeztetés, ha sérülés. Ráadásául az új PTK, amennyit különösebb böngészés nélkül tudni lehet róla, bizony sokkal több eszközt ad a perlő kezébe, hogy káráért kárpótlást kapjon. Az új PTK-t-t még nem rágtam át, de nem hiszem, hogy kihagyták volna belőle ezt a típusú felelősséget.
vagy ha utcán egy olyan munkagödörben megbotlasz, ami nincs körbekerítve figyelem felhívó szalaggal legalább, és nincs jelezve a veszély, eltöröd a lábad, ugyanúgy büntetőjogi és ptk jogi kategória. Ha meg a járdaszegélyed, amiben megbotlasz olyan, ami eltér a szokványos járdaszegélyektől, és emiatt fokozattan balesetveszélyes, úgy legalább egy jól észrevehető táblával, felirattal jelzi kell a közlekedők számára. Amennyiben ez nem történt meg a fenntartó ugyanúgy felelős.

Bilok 2014.03.26. 14:10:22

"ha tönkre teszik az új kabátomat, akkor azért vállalják a felelősséget."

Én is így jártam, a k0cs0g ELMÜ tönkretette a kocsimat, amikor részegen felcsavarodtam a villanyoszlopra, és most nem akarnak fizetni.

"Az ostobasággal nem lehet mit kezdeni."

Teljesen egyetértek. Elszakítasz (Te, nem az IKEA!) egy k. drága kabátot, észre is veszed, hogy történt valami, de nem nézed meg, ráér majd otthon, utána meg itt hőbörögsz, hogy az IKEA nem fizeti ki. Jó nagy öngólt lőttél ezzel a posttal, Te tényleg reménytelenül buta vagy.

Bilok 2014.03.26. 14:18:21

@káeurópaibankoló: kiemeltem azt a részt, amit én sehogy se találok a szövegben:

"egy ODA NEM VALÓ, BALESETVESZÉLYES szar szakította el a kabátját"

Szerintem egy korrektül összerakott bútornak is lehet olyan része, ami kiszakíthat egy kabátot, ha alatta bujkál az ember.

káeurópaibankoló 2014.03.26. 15:01:54

@Bilok: Igazad van ebben. Valami elszakította a kabátját. Az ikeja megnézte a felvételt, és érvként azt hozták fel, hogy nem vettetett fel jegyzőkönyvet. Nem azt, hogy a vásárló kétbalkezes-kétbalvállas volt, mert amúgy a polc tökéletesen biztonságos volt, alkalmatlan arra, hogy elszakítson egy kabátot. Ezt is hetek múltán, miután a vásárló cseszegette őket.

metal · http://electric.blog.hu 2014.03.26. 15:09:10

A poszt megerősített engem abban a nézetben, hogy pénzért nem lehet észt venni!

szelidorzo 2014.03.26. 15:30:15

Mézga-család után szabadon.,.,.,

Kriszta tiszta gyagya, mert vizes az agya.....

Már tudom miért költött oly sokat az ikea-ban.

Imádni való üzlet. Egyszer betévedsz, félnap mire kitalálsz belőle.

Bilok 2014.03.26. 15:41:29

@káeurópaibankoló: jogos, nem is a mellett akarok érvelni, hogy az IKEA mindent tökéletesen csinált. De a posztoló behajolt valami alá, és én sokkal nagyobb esélyt látok arra, hogy nincs olyan kamerájuk, ami alulról veszi a bútorokból kiálló, kabátkiszakító biszbaszokat, minthogy megvan nekik lehetőleg jól rázoomolva a kiszakadás pillanata, csak nem mutatják meg a posztolónak. Persze ezt lehet kommunikálni jól is meg rosszul is, itt most inkább "Akkor ezzel most mi a sz_rt csináljunk? Hagyjuk a 3,14csába."-mentalitást gondolok, mint a bizonyíték eltitkolására.

kamushamus 2014.03.26. 15:46:47

@káeurópaibankoló: Hát én nem tudom, hogy egy gyereknek egy raktáráruházban vagy egy játszótéren kéne szaladgálnia. B+

Narancskommunista (törölt) 2014.03.26. 16:19:20

@káeurópaibankoló:
A posztból nem derült ki, hogy valóban balesetveszélyes volt-e az, ami miatt elszakadt a kabátja, lehetett a saját figyelmetlensége is.

A lehulló dolgok meg kicsit más kategória, mint ha te mész bele valamibe.

Narancskommunista (törölt) 2014.03.26. 16:20:51

@káeurópaibankoló:
Egyébként meg mindig lesznek az áruházakban (meg az utcán, vagy bárhol máshol) olyan tárgyak, amiknek óvatlanul neki tudsz menni, és akkor balesetet szenvedsz, ilyen alapon bármelyik üzletet be lehetne perelni.

káeurópaibankoló 2014.03.26. 16:50:42

@Narancskommunista: Így van, és ha a Bíróságon bebizonyítod, hogy más hanyagsága miatt történt, akkor megtérítik a károd. Ez pedig talán elég motiváló erő lesz számukra, hogy legközelebb gondosan járjanak el.
Ha viszont mindenki természetesnek veszi, hogy az áruházakban kiszakad a ruhája, a munkagödrökben eltöri a lábát, a tetőről fejükre esik a cserép, a falból kieső féltégla hülyére üti, az étteremben felszolgált romlott kajától olyan hasmarsot kap, hogy ki kell dobni a ruháját, és ezért még csak nem is szól, hanem tudomásul veszi, akkor újra ésújra ebben lesz része. Ahogy mondani szokták, néma gyereknek anyja sem érti a szavát, és valójában ez az igazi lúzerség.

káeurópaibankoló 2014.03.26. 17:07:04

@Bilok: Az ikeja legfőbb érve világos. Nem volt jegyzőkönyv. Amiért én hozzászóltam az az, hogy saját tapasztalat a jegyzőkönyvet is magasról leszarják, ahogy azt a vásárlói észrevételt, hogy ugyan távolítsák már el a balesetveszélyes drótot.
A másik amiért hozzászóltam, az az, hogy ez a vásárló kárt szenvedett, próbálta valahogy a kárát megtéríttetni. A hangsúly azon van, hogy legalább próbálkozott, és nem hagyta annyiban, hogy leszarják. Erre kapott hideget-meleget, mindenki lehülyézte, körberöhögte a drága kabát miatt. Holott lehetett volna egy csóró vásárló is, aki mondjuk vmi leggagyibb dologért ment az áruházba, mert ott a legolcsóbb, és a télvíz idején amortizálja le egyetlen kabátját. Neki azt pótolni nagy érvágás lenne. A hangsúly nem a kabát árán van, hanem azon, ami történt. Ami történt azt az ikeja hosszas unszolásra zárta le röviden, hogy nem volt jegyzőkönyv. Ehhez képest mint írtam, a jegyzőkönyv se számít, meg a balesetveszélyes helyzet sem. A posztoló próbált érdekérvényesítő polgár lenni, az ikeja pedig nem volt ügyfél- vagy vásárló- vagy szolgáltatóbarát áruház. Szerintem a posztoló törekvését inkább értékelni kellene, már csak azért is, mert az olvasók számára tanított egy fontos dolgot, ha ilyen vagy hasonló, akár személyi sérülés, jegyzőkönyv kell. Aztán meg csesztetés is kell. Én a saját károm megtérítését nem vártam tőlük, mert az ebben az országban nasa kategória, de ha agilisebb lettem volna, azért addig járhattam volna a nyakukra, míg egy elnézést kérő levelet dobtak volna. Annyiban agilis voltam, hogy egy óra múlva erélyes követelésemre azért csak kihalászták a drótot. Kitüntetést nem várok, de lehet, hogy egy kisgyerek egészségét óvtam meg ezzel.
Aki akar tanul belőle, a többi meg gúnyolhatja, röhöghet rajta. Csak nem kell csodálkozni, hogy úton-útfélen maga is hasonló bánásmódban részesül. A változások ilyen apró dolgokkal kezdődnek, amit a posztoló is tett.
Külföldön, ahol egy ideig éltem, még azért is verni kellett az asztalt, ami járt. Eleve úgy álltak hozzá, ha nem álltál ki a jogaidért, magadért, megérdemled az átvágást, mert életképtelen vagy, hogy legalább magadért küzdj. Verte is mindenki az asztalt, itthon meg még szégyellheted is magad, ha próbálkozol kiállni magadért. Én a posztoló agilitását értékelem, a mentalitást, hogy tesz magáért, vagy legalább hasznos infót oszt meg másokkal.

Narancskommunista (törölt) 2014.03.26. 17:18:04

@káeurópaibankoló:
Ügyesen csúsztatsz, de még mindig nem egy kategória az, hogy rád esik valami, vagy romlott a kaja (vagy pl. jeges a járda), azzal, hogy valaminek nekimész/belemész, mert figyelmetlen voltál, és így elszakad a kabátod. Előbbi esetekben önhibádon kívül kerülhetsz bajba, utóbbi esetben meg ügyetlen voltál.

Egy áruházban rengeteg olyan tárgy van, aminek nekimehetsz, és akkor balesetet szenvedsz, még akkor is rengeteg lenne, ha kimondottan bolondbiztosra csinálnának meg mindent. Nyilván ha az áruházban kötélhidakon kellene átmenni, vagy a falról áram alatt lévő szigeteletlen drótok lógnának ki, akkor más lenne a helyzet, de itt nem erről van szó.

Narancskommunista (törölt) 2014.03.26. 17:23:30

@káeurópaibankoló:
A posztoló valóban az érdekeit képviselte, csak éppen olyan módon, hogy a saját ügyetlenkedését próbálja másokra, ez esetben az áruházra hárítani.

Ezzel egyébként pont ellenkező hatást ér el a társadalomban, mert egy kalapra veszik őt azokkal, akik jogos esetben akarják érvényesíteni az érdekeiket.

káeurópaibankoló 2014.03.26. 17:33:38

@Narancskommunista: Ha ne fárasszam magam azzal, hogy elírom, saját tapasztalat, az ikeja akkor sem fárasztotta magát, ha konkrét balesetveszélyes helyzet volt ráadásul a gyerek részlegen, és a problem solvingban a jegyzőkönyv se segített. Az viszont nem derült ki, hogy a posztoló volt béna, vagy sem, mert az ikeja semmit se reagált a kamerák felvételére. Még annyit sem, hogy kedves balfasz vásárlók szíves tájékoztatásul közöljük, hogy a polcok alatt területet a kameránk látószöge nem éri be.

avan 2014.03.27. 01:52:10

Szerintem erre nem is kell válaszolnia az IKEA-nak. Lehet, hogy már szakadtan ment be, vagy hazafelé szakította el. Vicc a nő.

Maliali 2014.03.27. 22:58:24

Miert nem ment vissza es tett ugy, mintha akkor tortent volna? Csak ugy megallapitottam....

Maliali 2014.03.27. 22:58:24

Miert nem ment vissza es tett ugy, mintha akkor tortent volna? Csak ugy megallapitottam....

Nemsanyi 2014.03.31. 12:54:25

Utólag felesleges reklamálnia, nem tudja bizonyítani. Ha meg leárazott kabátot vesz ennyiért, akkor telik varrónőre... Ismertem valakit, neki egy budapesti szálloda előtt szakadt el a kabátja, valami kitett cucctól. Bement a szállodába reklamálni, és megvarrták a kabátját.
süti beállítások módosítása