Bélának automatikusan hosszabbított 3 hónapot az ingyenes Playstation kuponja, amit a Sony egyáltalán nem hajlandó visszafizetni:
Egy érdekes történettel és azért nem kis céggel kapcsolatban írok. Sajnos úgy érzem, hogy jogilag teljesen védett az, amiről szó lesz, de a support stílusa és maga a gennyes hozzáállás miatt úgy érzem, hogy muszáj ezt megosztani.
Adott egy playstation 3, amihez kaptam még a vételkor egy PSN Plus vouchert. Ez egy jó kis szolgáltatás, amivel extra játékokat lehet ingyen letölteni, akciók, demók, stb. stb... A probléma pár napja kezdődött. Mivel a legkisebb betűs részeket jó szokásomhoz híven én se olvasom el, beállított a rendszer a voucher aktiválása után egy automatkus megújítást, ami azért is működhetett a későbbiekben, mert kártyaadatot is megadtam a sony-nak.
Nos most jött nemrég egy mail, hogy 3 hónapos megújítást kapott a plus. Mivel jelenleg épp nem tudom kihasználni ezt, de mondjuk később terveztem venni még vouchert, írtam is a magyar playstation supportnak, hogy mit lehet tenni: vissza lehet-e utaltatni az értéket, a plus letiltani és minden el van intézve. A válasz e-mailnek a stílusát minősíteni egyszerűen nem lehet. Név nélkül írt, stílmentes és helyesírási és fogalmazási hibákkal szőtt levél. Tájékoztattak, hogy a playstation nem utalhat vissza. Ez egyébként a terms of services-ben szerepel, elismerem. Azt is elismerem, hogy nem voltam figyelmes, így megújult az előfizetés. De azt nem ismerem el, ami eztán történt.
Írtam nekik, idézve azt a kormányrendeletet, ami a 8 napon belüli elállás lehetőségéről ír, majd kaptam egy még inkább bunkóbbnak ható tahó levelet, miszerint az eredeti 1 hónapos ingyen voucher már amúgy is 30 napja lett véve (aktiválva pontosabban, ő is ezt a szót használta), magyarán a 8 napból kifutottam. Nem vagyok sajnos abban biztos, hogy most ez az automatikus voucher vásárlás minek számít, ellenben az automatikusan kapott e-mailek alapján technikailag még mindig ugyanannak nevezném, mint egy külön vásárlásnak: a gép helyettem kreditet adott a PSN-re, azt automatikusan vouchervásárlásra fordította a rendszer. Magyarán én úgy érzem, hogy ez egy új ügyletnek számít, tehát jogosult lennék a visszautalásra.
Itt megjegyzem, hogy azt is jeleztem feléjük, hogy megfelelő lenne az is, ha csak a PSN accountra utalják (hasonló dolog, mint egy steam, vagy paypal, ahol belsőleg nyilvántartják, hogy mennyi kereted van), ez teljesen kivédi a valódi bankos utalásos folyamatot, ami esetleg bizonyos országokban pénzmosási törvények miatt valóban nem lehetséges. Most komolyan, egy világcég egy elég fontos ágának a HIVATALOS supportjáról van szó, még a levélváltást is elküldöm nektek, ha nem hiszitek el, hogy milyen emberek dolgoznak itt.
Nem az egyszerű embert nézem le, hanem azt, hogy ilyen pozícióba olyasvalakit kéne ültetni, akinek a levelének az elolvasása után nem az jut az eszembe, hogy fogok egy baltát és a gépbe verem. És még azt is megkockáztatnám, hogy az igazságérzetemnek se fájna annyira ez az egész, ha nem idegesített fel volna a support.
Sok sok üdvözlettel,
Béla
(u.i.: jogilag valahol ott válik el a dolog attól, hogy ezt visszakérhessem tőlük, hogy a fizetés gyakorlatilag első körben a psn walletra tesz pénzt, majd onnan fizet. Az ki van náluk jelentve, hogy a walletre tett értéket nem áll módjukban visszaszolgáltatni, én meg mivel nem vagyok jogász, nem tudom, hogy ez miért nem lehetséges. De biztos védve vannak)
Az utolsó 100 komment: