Saci megoldotta, hogy soha többé ne kelljen az ELMŰ-nek késedelmi díjat fizetnie:
Pár hónapja az ELMÜ (budapesti elektromos művek) levált a Díjnet rendszeréről. Kialakítottak a saját oldalukon egy online fizetési felületet, amely közel sem olyan kényelmes, mint az előző, ahol az elmentett adataimmal csak párat kell kattintani, és már ki is fizettem a gázt, a tévé vagy internet előfizetést, a víz és csatornadíjat stb. Küld ugyan egy emailt az ELMÜ, hogy megérkezett az új számla, és meddig fizethetem be, (13 napon belül), de ott még nem írják, csak később az oldalukon találtam ezt:
SZÁMLA KIEGYENLÍTÉSRE VONATKOZÓ TÁJÉKOZTATÁS:
A számla egyedi átutalással történő kiegyenlítése esetén kérjük, hogy a megjelölt fizetési határidő előtt minimum 1 munkanappal, egyéb kiegyenlítés (csekkes, bankkártyás) esetén kérjük, hogy a megjelölt fizetési határidő előtt minimum 2 munkanappal indítsa el a számla rendezését. Erre azért van szükség, hogy a kiegyenlítendő összeg a számlán feltüntetett fizetési határidőre biztosan megérkezzen Társaságunkhoz, ezzel elkerülve a késedelmi kamat felszámítását.Tehát, ha a fizetési határidő napján, bankkártyás fizetéssel szeretnéd megoldani a számla kiegyenlítését, - mint én - akkor elkéstél. Gondolom náluk is spórolnak a munkaerővel, és így tudták "megoldani" 2014-ben, hogy a törvényes határidő elé kialakítottak egy házi határidőt. A fizetési felszólítás díja 224 ft...
Én ebből köszönöm nem kérek többet, inkább választottam másik szolgáltatót, amely még olcsóbb is az ELMÜ-nél! Kinyomtattam egy átjelentkezési nyomtatványt, 2 tanúval aláírattam, és bedobtam egy postaládába. 115 ft volt a bélyeg, boríték meg papír volt itthon.
Troppauer_Hümér 2014.05.15. 10:39:14
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2014.05.15. 10:39:29
Troppauer_Hümér 2014.05.15. 10:42:29
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.15. 10:43:13
Ez már pár éve így van - mondjuk akkor se értettem, hogy mi a fenének van ez a kettős határidő - de úgy vettem észre, hogy nem nagyon foglalkoznak ezzel. Legalábbis nekem még sose volt bajom ezzel, hogy a határidő napján adtam fel a csekket. Sőt, volt, hogy x nappal később, mert nyaralni voltam...
hobbitroll 2014.05.15. 10:53:29
"...Tehát, ha a fizetési határidő napján, bankkártyás fizetéssel szeretnéd megoldani a számla kiegyenlítését, - mint én - akkor elkéstél..."
bizony, mert már egy ideje úgy múkodik, hogy a fizetési határidőre meg kell érkeznie a pénznek a szolgáltatóhoz (és ez nem csak az elműre vonatkozik, hanem az összesre, az max. az ő "jófejségük", ha az 1-2 napos késéssel fizetett számlákra nem számolnak kamatot). Tehát, ha a csekket a fiz.hat. napján fizeted be, akkor a pénzt a szolgáltató 2 nap múlva kapja meg (meccseld le a postával, hogy miért tart 2 napig), ha utalással rendezed az elvileg 4 óra, viszont du.4 után már nincs GIRO, így az csak másnap megy át, tehát du.3-ig utalhatsz, azt még megkapják 6-7 körül. Ha 3 után utalsz, kiírja a netbankod, hogy a köv.banki napon fog teljesülni, tehát, megint késve fizetsz. Nem értem, hol itt a probléma?
hobbitroll 2014.05.15. 10:57:52
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.15. 11:00:58
"nincs kettős határidő. Figyelembe kell venni, hogy egyik fizetési mód sem azonnali."
Bocs, de ez az. Ha a feladási határidő a csekken péntek, de neked valójában már szerdán fel kell adnod, akkor SZÁMODRA a szerda a valós határidő.
Egyszerűbb lenne, ha eleve két nappal korábbi dátumot írnának rá és kész.
helianthus 2014.05.15. 11:01:27
Ez erősen jogszerűtlennek tűnik.
helianthus 2014.05.15. 11:03:53
leonito77 2014.05.15. 11:04:31
persze csak akkor, ha van ilyen felülete a szolgáltatónak.
hobbitroll 2014.05.15. 11:05:42
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.15. 11:06:26
"de egyet gondoltunk. Te én vagy? "
nem, mert én gyorsabb vagyok.
és szebb is.
és korábban több infót írtam erről :)
hobbitroll 2014.05.15. 11:10:24
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.15. 11:10:47
"nincs feladási határidő. Értsd már meg. Fizetési határidő van."
A kliens számára az a fizetés, amikor ő a postán feladta. Vagy amikor rákattintott arra, hogy "utalom a pénzet". Az hogy konkrétan a pénz valóban csak két nap múlva érkezik meg az már nem az én gondom.
Ahogy itt szokták írni: magasról leszarom, én vagyok a kliens, szolgáljanak ki.
:)
De ilyet én nem írok :)
Viszont tényleg érdekes, hogy ennek miért pár éve kellett kiderülnie, mikor évtizedekig jól működött a ráírt határidő...
Egyébként ez olyan, mint a "az áraink nem tartalmazzák az áfát"-szöveg.
Basszus, engem az érdekel, hogy mennyit kell fizetnem. Nem érdekel, hogy mennyi az áfa, nem is fogom számolgatni, TE mondd meg a full összeget!
hobbitroll 2014.05.15. 11:15:23
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.05.15. 11:16:25
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.15. 11:16:36
"de, sajnos pontosan a TE gondod."
ja vagy úgy.
Lehet nálad joghurtot venni és húszezressel fizetni?
Martinicske 2014.05.15. 11:18:32
Egyébként már ilyen egy napos késésre is késedelmes kamatoznak? A nálunk lévő áramszolgáltatónál még nem tapasztaltam ilyet, de lehet mi feladjuk időben.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.15. 11:19:39
Akkor ez túlontúl liberális hozzáállás...
Manyecska 2014.05.15. 11:20:34
hobbitroll 2014.05.15. 11:20:50
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.15. 11:21:12
"Ha az ügyfél hegyi kecskével küldi ami hatszor megkerülni a földet mielőtt beballag a címre az nem a szolgáltatóra tartozik."
Nem, az ügyfél a szolgáltató által megadott módon fizet. Ja, hogy a szolgáltató szerződött ügyfelei, a bank, meg a posta a lassúak??
Ez nem a kliensre tartozik.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.15. 11:22:19
"Kend be vastagon vazelinnel, és told fel magadnak jó mélyen a húszezresed ;) "
Nem, ilyet te szoktál csinálni, miután megbasztad anyádat. Az utcasarkon, ahol állni szokott.
Ennyit rólad.
hobbitroll 2014.05.15. 11:23:37
helianthus 2014.05.15. 11:27:27
@Hoppácska: hát szebb biztosan, mert én olyan csúnya vagyok, hogy az oroszlán sírva eszik meg. :)
helianthus 2014.05.15. 11:28:46
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.15. 11:29:22
én olyan csúnya vagyok, hogy az oroszlán sírva eszik meg. :) "
Persze, mert az oroszlán húsevő, te meg napraforgó vagy.
Martinicske 2014.05.15. 11:30:34
Az ügyfélnek sem kötelező birkának lenni. Most már mindenki aki ezt olvassa pontosan tudja melyik fizetésnek mi az átfutása, aztán amikor az igen hosszadalmas és bonyolult fizetési mód választási algoritmusát a jövő hónapban lefuttatja akkor beleveszi a képletbe azt is, hogy melyiknek mi az átfutása.
De szerintem fel van fújva ez a probléma túlzottan. Valahogy úgy van ez, hogy az embereknek mindig pont az nem jó ami van. Nekem még a büdös életbe egy szolgáltató se számlázott késedelmi kamatot. Pedig volt olyan is, hogy egy számla elkeveredett és véletlen egy hónapig nem is fizettünk. Igaz ez régebben volt. Akinek van pénze fizetni az nyugodtan feladhatja a csekket két nappal korábban is, akinek nincs annak meg mindegy. De ha mégis pénzhez jut, akkor még mindig bemehet az ügyfélszolgálatra, bár ez gyakran több lehet mint a késedelmi kamat.
Troppauer_Hümér 2014.05.15. 11:34:33
Az EON, vagy a Groupama türelmes típus pár nap belefér nekik. Én meg kényelmes vagyok, de ha bekeményítenének, akkor csipkedném magam.
Martinicske 2014.05.15. 11:34:50
uns97 2014.05.15. 11:37:28
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.05.15. 11:38:10
"nézd, ki lehet fizetni készpénzzel, kártyával, csekken, utalással. Azt hiszem a gyakorlatban használt minden módot felajánlott a gonosz szolgáltató amit normális ésszel nézve fel szokás ajánlani."
Én nem mondtam, hogy "gonosz" szolgáltató.
Ő választja ki a módokat, neki kell tudnia, hogy melyik mivel jár.
"Most már mindenki aki ezt olvassa pontosan tudja melyik fizetésnek mi az átfutása"
Ha tudjuk is, felvetődik a kérdés, hogy miért kellett most ezt a kliens nyakába varrni.
"Nekem még a büdös életbe egy szolgáltató se számlázott késedelmi kamatot. Pedig volt olyan is, hogy egy számla elkeveredett és véletlen egy hónapig nem is fizettünk."
Fentebb ugyanezt írtam én is.
Tehát nekem semmi gondom nincs az elmüvel.
Én pusztán annyit írtam, hogy felesleges ez a "kettős" határidő. Ezzel senkinek nem lett jobb, csak ilyen vitákat gerjeszt. Egyszerűbb lenne, ha a cég eleve két nappal korábbi dátumot nyomtatna, és kész.
"Akinek van pénze fizetni az nyugodtan feladhatja a csekket két nappal korábban is, akinek nincs annak meg mindegy."
Nem erről van szó, hogy kinek mikor van pénze, hanem ki mikor kapja meg a csekket. És ugye visszaérkeztünk a postához, illetve a kézbesítőkhöz.
De újfent leszögezem, amit fentebb is, hogy igen, tapasztalatom szerint a szolgáltató nem szívózik a határidőkkel.
Ennyiben tehát a poszternek sem volt érdemes felkapnia a vizet.
Manyecska 2014.05.15. 11:39:00
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.05.15. 11:40:04
AtiSnatch 2014.05.15. 11:43:19
Troppauer_Hümér 2014.05.15. 11:46:14
Így leszarom. Igaz nem is reklamálok, ha megszívom.
Kifordított kacagány 2014.05.15. 11:47:00
mivel egy hónapban csak egyszer vagyok hajlandó a csekkekkel foglalkozni, olyan 6-7e körül járhatok a fizetési felszólításaikkal, amit soha nem fogok se elismerni, se kifizetni.
Atörökk 2014.05.15. 11:52:09
Manyecska 2014.05.15. 11:54:02
Kifordított kacagány 2014.05.15. 11:56:01
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.15. 12:15:53
Fekete Afrika közepében odaadja egy utazó kereskedőnek, hogy továbbítsa. Ő feladta, az, hogy fél év múlva érkezik meg a szolgáltatóhoz, már hidegen hagyja.
Akkor fizetett, ha a pénz a szolgáltatónál van. Ezt nem ők találták ki, hanem a NAV.
szekertabor · provo.blog.hu 2014.05.15. 12:15:59
Fogyasztóvédelmi szempontból érdektelen, hogy a szolgáltató a befizetéstől számítva hány napon belül méltóztatja lekönyvelni a beérkező összeget, egyszerűen nem határozhat meg olyan határidőt, aminek a teljesítése nem a befizetőtől, hanem a szolgáltatótól, postától, banktól, stb.) függ. Ebből a szempontból irányadó lehet a NAV gyakorlata, ahol az SZJA bevallás esetében nem a beérkezés, hanem a benyújtás (postára adás, személyes átadás, stb.) határideje lett meghatározva.
Külön csemege, hogy a bankkártyás online fizetés esetén a szolgáltató a fizetés pillanatában kötelezően teljesítettnek tekinti a tartozást, függetlenül attól, hogy a számláján mikor jelenik meg az összeg. Ebben az esetben pikáns dolog lenne késedelmi díjjal fenyegetni a fogyasztót egy mindkét fél által dokumentáltan időben teljesített követelés kapcsán.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.15. 12:18:37
Ha délelőtt átutalod, még aznap oadér. A sárgacsekkes befizetés 2 munkanap.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.05.15. 12:19:38
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.05.15. 12:20:50
Kifordított kacagány 2014.05.15. 12:22:35
amúgy ha a fizetési lehetőségek közt szerepel a fekete afrika közepén dekkoló kereskedő közvetítése, akkor neki azt is el kell fogadni.
@szekertabor: pikáns vagy nem pikáns, ha a késedelmi díjat nem is, de a felszólítás díját simán kivetik és vissza sem vonják, még akkor sem, ha kiderül(de nem, mert szarnak rá megnézni), hogy nem volt igazuk.
én mondjuk személy szerint nem tudom elfogadni az adminisztrációs költségeiket, soha nem akartam igénybe venni olyan szolgáltatás, hogy értesítsenek, ha késnék a befizetéssel. ha megteszi, a saját szakállára tegye. ha kések a befizetéssel, számlázzon ki késedelmi kamatot, az jogos, majd kifizetem, de leszarom, hogy ő akar-e értesíteni, vagy sem.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.15. 12:37:58
Szerintem kivételesen logikus is.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.05.15. 12:41:44
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.15. 12:45:09
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.05.15. 12:52:00
és ne is gyere azzal, hogy ilyesmi nem fordulhat elő :)
ferand1979 2014.05.15. 13:00:53
A fizetési határidő az az a dátum, amikorra a szolgáltatóhoz odaér a pénz. Korábbi időszakokban örültek a szolgáltatók, hogy egyáltalán befizetted, és nem foglalkoztak annyira a mikorral...
A mai rohanó világban viszont hoztak pár éve olyan törvényeket, hogy ha nem fizeted időben akár késedelmi pótlékot tudjanak felszámolni. Egyszerűen kiküldenek egy újabb csekket, mondván, hogy ha nem kaptad meg, az új csekken be tudod fizetni a díjjat, de a köv. számlán már egy minimum 700Ft-os késedelmi pótlékot felszámolnak.. És nem foglalkoznak azzal, hogy lehetne a késés időszakához valamiféle késedelmi pótlék összget kiszámoltatni..
Van oylan szolgáltató aki megoldotta a csekk megírásakor azt, hogy 2 nappal korábbi időszak van ráírva, hogy ha azt figyeli valaki, adja fel akkor, sé a beérkezése 2 nap alatt megoldottt.
A Vodafone néha nem képes még 4-5 munkanap után sem lekönyvelni a feladott csekket.. Egy megyei jogú városban nagy postán feladott csekk 1-2 nap alatt csak befut egy Vodafone központba.. Onnét még 3 munkanap alatt sem képesek feldolgozni...
Advanced Flight 2014.05.15. 13:15:54
eljárásjogi határidőket teccenek sűrűn keverni:-) adobevallas, fellebbezés, kérelem stb. mind mehet a határidő napján is; a penztartozasnal viszont a határidőre oda kell érnie a maninak a jogosulthoz; ld. Ptk. Ix.fejezet 6:42. § (2) bekezdés
Shred 2014.05.15. 13:21:10
Kifordított kacagány 2014.05.15. 13:25:55
@ferand1979: az olyen faszkalapok miatt süllyedünk mély rabszolgaságba, akik így gondolkodnak. igénybe veszel egy szolgáltatást, fizetsz érte, miért kellene neked érteni, hogy mikor ér be a csekked ellenértéke a szolgáltatódhoz, vagy azt, hogy ez milyen költséget jelent neki egyáltalán? ennyi erővel töröljük el a csekkes fizetést, mint ahogy azzal már bepróbálkoztak és mindenki egyezzen bele, hogy úgy fosztogassák a kötelezően tartott bankszámláját, ahogy csak akarják. a szolgáltató azért fizet az adminisztrációért és azért építi bele ennek a költségeit az áraiba, hogy ők oldják meg ezt a bonyolult feladatot és nem azért, hogy neked kelljen ezen gondolkodni.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.05.15. 13:29:47
Kifordított kacagány 2014.05.15. 13:31:10
ferand1979 2014.05.15. 13:53:51
Szerintem a régi szokás volt a fer. Ott van, hogy fizetési határidő: Azaz az a határ amíg te befizetted (ha postai csekk, akkor postán, ha utalás, akkor utaláson, ha helszíni pénztárbefizetés, akkor ott úgy KP-ban).
Sokszor volt nekem is konfliktusom emiatt, mert néha belefutottam egy egy kis csúszásba, de csak 2-3 szolgáltató terheltet meg.. A helyi kommunális hulladékszállító nem terheltetett meg, még akkor sem, ha pl. tavaly egyik számláját 7 hónappal később fizettem ki, mert akkor esett kis a fiókból.. Valami papír rá lett téve, és onnét már nem volt ott, így egy más ügyben való keresgélés során rá nem leltem. Nem hiányzott addig, mert nem tudtam róla..
Egy jó dolog lenne, ha végre kissé haladna minden szolgáltató a korral, és minden fizetési csekkét, felszólítását, igényét elküldené e-mailen (is). És az ember tudná, hogy az van..
Manapság ha a postás elkeveri a leveled (pl. szomszéd utcába dobja, mint az esetemben számtalanszor, mivel hasonlóak az utcák nevei) és nem kapod meg, ugyanúgy büntetnek érte, mintha csak félretetted hoy majd később fizesd be..
T-com elnéző volt egyszer, amikor amiatt reklamáltam, hogy néha utolsó perc után hozta a postás a csekkjét és nem tudtam befizetni, reklamáltam amiatt, hogy egy csekk ki sem jött, ill. reklamáltam amiatt is, hogy egyik hónapban 5.-ére szól a csekk befizetése, a másik hónapban pedig eljseje előtt 25.-ére.. Azaz 10-11 nap oda-vissza csúsztatják e két dátum között a befizetést.. És 5.-én inkább van pénzem befizetni a csakket, mint 25.-én... Ekkor kaptam egy 5000Ft-os díjelhagyást..
De ezt nem lehet eljátszani sokszor..
A vízszámlával ha kések, eddig még nem terheltek rá késedelmi pótlékot, mint ahogy az elműs számlára sem, mondjuk oda betelefonáltam, hogy nincs csekkem, és küldtek újat... Tehát jeleztem hogy miért nem fizetek.
Telefonszámla, T-com számla-- ezekről van tudomásom a netes belépés segédletével.. De sajns nem minden szolgáltató nyújt ingyenes lehetőségként olyt, hogy online naprakész mekkora a tartozásom, ill. van-e befizetnivaló számlám.
Troppauer_Hümér 2014.05.15. 14:20:32
Kifordított kacagány 2014.05.15. 14:41:03
az e-on halad a korral, időnként elküldi e-mail-be is a felszólítást(bár az utóbbi időben inkább postázgat), negyvenakárhány pénzért. sokba kerül a droidlány aki lenyomja a gombot.
kakukk11 2014.05.15. 16:04:16
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.05.15. 16:12:38
node ponnezt magyarázom egy ideje: te befizetted, onnan kezdve nagyon nem a te gondod az, hogy mikorra érkezik meg a pénz.
Aureliano Buendía 2014.05.15. 17:28:55
Ez tök régóta így van minden szolgáltatónál, csak a poszter ér eddig egy szatyorban.
Aureliano Buendía 2014.05.15. 17:31:34
Szép nagy narancssárga mezőben ott virít 12-es betűmérettel, hogy fizetési határidő. Nem hiszem, hogy túl bonyolult lenne a dolog. Addigra kell befizetni.
Kinek vannak még szövegértési problémái?
Aureliano Buendía 2014.05.15. 17:36:11
A szolgáltató leszarja, mikor adod fel. Megadja a határidőt, mikorra kell beérkeznie.
Ha te kölcsönadsz valakinek pénzt, milyen határidőt szabsz meg neki? Amikor elinduljon otthonról hozzád a pénzével mondjuk Honoluluból, vagy mikor a kezedbe kell nyomnia zsét?
Aureliano Buendía 2014.05.15. 17:41:01
Hogy aztán Jucika mikor pötyögi be, más kérdés, bár Jucikára is vonatkoznak előírások.
De Jucika látni fogja, hogy a szolgáltató bankszámlájára mikor került be a pénz. Na, ez a lényeg.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.05.15. 20:27:18
regen ugy volt, hogy az szamitott amit a sarga csekkre pecseteltek
/akkor meg nem divott a bankkartya/
kesz legyenaz villan-gaz-illetek-lofasz
es szerintem nalunk most is igy van
efi 2014.05.15. 21:14:53
Csoportos beszedési nulla kattintással, aztán jó napot.
A másik meg, hogyha az ELMÜ-nek lenne egy kis esze, eleve 2 nappal korábbra állapítaná meg a fizetési határidőt, aztán akkor mindenki fizethet aznap is, neki odaér így is 2 napon belül.
Aureliano Buendía 2014.05.15. 21:22:14
hobbitroll 2014.05.15. 23:32:50
1., évekkel (évtizedekkel?) ezelőtt hagytad el orbánisztánt
2., elköltöztél ámerikába
3., (te is írtad) "régen úgy volt", igen RÉGEN! Ma már nem így van
4., egész pontosan mi köze is van annak ahhoz, hogy megy ez ámerikában ahhoz, ahogy ez ma orbánisztánban "működik"? ja hogy semmi? nincs több kérdésem
leírták, többen is (én pedig nem vagyok hajlandó többször), de látom te sem vagy képes megérteni. Így azt kell mondjam, kár beléd a betű. Az én nickem a hobbitroll, de valamiért mégis olyan érzésem van, hogy te jársz ide trollkodni ámerikából. Miért nem tudsz megmaradni ott a sok iqbetyár között? Nekik oszthatnád az észt
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.05.16. 00:45:04
en leirtam, hogyan volt regen, es az volt a fair
emlekeim szerint nema z altalad orbanisztannak nevezett rendszer valtoztatta meg
eszt egy hulyenek osztani kidobott penz, ugyhogy nem is kuzdok vele
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.05.16. 00:47:45
na ezert tart ott az orszag
mert meg tapsoltok is baromsagnak
az volt a normalis
befizetesi hatarido
nem beerkezesi!
befizetesi
csak igy meg le lehet huzni az ilyen egyszeru agyuakat mint te, akik ennek orulnek
orultem a beszelgetesnek, tovabbi sok sikert az altalad orbanisztannak nevezett vilagban
Csigorin 2014.05.16. 09:47:10
_parmenion_ 2014.05.16. 12:16:29
Az ELMÜ-s esetben ott a probléma (túl azon, hogy egy fos rendszerük van, tele hibával, amiket nem javítanak, össze-vissza számláznak, és arrogáns az ügyfélszolgálatuk), hogy fizetési módnak kérhetsz átutalást, csekket, meg csoportos beszedést. Ők dicsekszenek azzal, hogy náluk is lehet bankkártyával fizetni, csak éppen nem tud beállítani ilyen fizetési módot, és úgy kezeli, mintha átutalás lenne, de az én oldalamra tolja az átfutási időt. Ez a köcsögség.
A másik, ami eddig nem volt a kommentek között: a fogyasztónak joga van nem elfogadni a számlát a fizetési határidőn belül, és reklamációt indítani. Ez esetben előállhat a panaszolt eset is, hogy én a határidőmön belül vagyok, hogy eldöntsem, hogy elfogadom-e a számlát, de már csak büntetéssel tudom kiegyenlíteni.
Nem tudom, a jog ezt hogy kezeli, de az egyik véglet, hogy a szolgáltató hibás számlát állít ki, mondjuk kiszámláz 1M ft villanyoszlop-állítási díjat. A másik véglet, hogy lúzer nem tud/akar fizetni, erre megreklamája, hogy miért írták nagy betűvel a nevét.
A másik probléma a jogi helyzettel: ha a fogyasztó a felelős azért, hogy a szolgáltatóhoz eljusson a tartozás, de részben a hatókörén kívüli közvetítőket használ (posta, bank, kártyatársaság, afrikai kereskedő). Gyakorlatilag másnap be kellene menj a postára vagy a bankba egy pecsétes papírért, hogy ők továbbították a pénzt. Mivel az én felelősségem én járok utána. Másrészt a fogyasztó nem tud meggyőződni a befizetés sikerességéről. Vagy jelentkezzen az, aki belenézhet az ELMÜ banki kivonatába. Harmadrészt, ha az ELMÜ átvette a pénzt, akkor fogalmilag nem tartozom, miközben de, mert még időre van szükségük, hogy a számlámra könyveljék.
És közben hívogathatom őket, hogy na megvolt már a könyvelés, OK vagyunk?
fifibá55 2014.05.16. 15:04:13
A határnapon már csak úgy tudok fizetni, ha online felhatalmazást adok, hogy az összeget a náluk vezetett elszámolási számláról emeljék le.
EU-s ügyekben is ez az általános szabály, az itt emlegetett "fogyasztvédelmi" szempont fel sem merül.
fifibá55 2014.05.16. 15:08:57
_parmenion_ 2014.05.16. 15:53:28
Ezt az elszámolási számlás lehetőséget nem ismerem. Tehát, ha jól értem, csak a fizetési határidő utolsó 5 napjában futom a közvetítők nem teljesítésének/késésének a kockázatát.
Jogvita esetén könnyen ellenőrizhető: hát igen, csak én megelégszem a vitával, jogi útra vinni már nem éri meg az életemben előforduló max 100 Ft-os nagyságrendű díjakat. :)
Legutóbb éppen a lakáskasszás ügyf.sz. mondta, hogy érdemesebb átutalnom, mert ők az egyéni számlára könyvelést veszik figyelembe. Egyszer 10 perccel lekéstem a hitelkártya feltöltési határidőt, akkor is a 3 nappal későbbi könyvelési időpontra számolt kamatot (pedig saját számlák közötti átvezetés volt). :(
fifibá55 2014.05.16. 16:20:13
Szerintem - ha van rá idő - akár 100 forintért is megéri egy tértis levélben kiállni az igazunk mellett, kérni a jogtalan összeg törlését és a tértis levél postaköltségének megtérítését (pl. jóváírás a folyószámlára, bár egyszer nekem rózsaszín utalvánnyal fizették vissza; ők győztek: jól megszívtam, mert ezért külön el kellett mennem a postára).
Ez mind a lakáskassza, mind a hitelkártyaszámla esetében járható út (utóbbinál nem hétvége v. bankszüneti napok estek közbe? Mert akkor jogos a 3. napi könyvelési dátum).
_parmenion_ 2014.05.16. 17:05:06
De, péntek 18h volt a határidő, kedden könyvelték le a befizetést (aug. 20. hétfő). Először is: egyszerűen nem lehetett a terhelt kamatot kiszámolni az általuk terhelt összeget a kondíciós lista alapján. Erre küldtek egy táblát, hogy hogy számoltak. A számítás jónak tűnt (tudom, hogy kell kamatot számolni:) ) Viszont az általuk kiszámolt összeg sem egyezett (7 Ft-tal több volt) a beterhelt összeggel. WTF? :)
Megírtam, hogy 4. kísérletre sem tudjuk (akkor már ők sem) kiszámolni, hogy miért annyit terheltek. Erre küldtek egy levelet, hogy a szakértőjük a táblázatukat helyesnek találja. Gyakorlatilag elismerve, hogy rossz összeget terheltek. És egyébként is a javamra tévedtek.
Na itt gondoltam, hogy ezek medvére vadászni járnak szabadidejükben. :) Bele is kötöttem 3 dologba, harmadik volt a késedelmes könyvelés. Mivel minden fórumon azt kommunikálták, hogy a saját számlák közötti bankon belüli átvezetés azonnal könyvelődik.
Az első 2-re rendesen megírták, szépen, AFSZ pontokkal, hogy jól csinálták. Harmadikra csak egy fél mondat: ők 17-én könyvelték az átvezetést. Erre kikerestem az ASZF-ekből a hivatkozásokat, hogy miért kellett volna 17-ig számolniuk a kamatokat, illetve, hogy a szakértőjük állásfoglalása alapján hibásan levont kamatot kérem vissza.
2013 januárban "jófejségből" vissza adták végül a kb 7e Ft-t. És hivatkoztak egy 3. egyedileg meg nem tárgyalt szerződésre, amit banki órarendnek hívnak, hogy de a 3 napban igazuk van. (Én nem tudom eldönteni, hogy most ezek ellentmondó általános feltételek, vagy valahol definiáltak egy hierarchiát.)
A 7 Ft különbség oka sohase derült ki. Három hónap múlva pedig megírták, hogy a továbbiakban nem vezetnek nekem számlát. Homárra kellett volna kiposztolni:) Jó hétvégét!
_parmenion_ 2014.05.16. 17:10:55
Az egy érdekes eset volt :)
De, péntek 18h volt a határidő, kedden könyvelték le a befizetést (aug. 20. hétfő). Először is: egyszerűen nem lehetett kiszámolni az általuk terhelt összeget a kondíciós lista alapján. Erre küldtek egy táblát, hogy hogy számoltak. A számítás jónak tűnt (tudom, hogy kell kamatot számolni:) ) Viszont az általuk kiszámolt összeg sem egyezett (7 Ft-tal több volt) a beterhelt összeggel. WTF? :)
Megírtam, hogy 4. kísérletre sem tudjuk (akkor már ők sem) kiszámolni, hogy miért annyit terheltek. Erre küldtek egy levelet, hogy a szakértőjük a táblázatukat helyesnek találja. Gyakorlatilag elismerve, hogy rossz összeget terheltek. És egyébként is a javamra tévedtek.
Na itt gondoltam, hogy ezek medvére vadászni járnak szabadidejükben. :) Bele is kötöttem 3 dologba, harmadik volt a késedelmes könyvelés. Mivel minden fórumon azt kommunikálták, hogy a saját számlák közötti bankon belüli átvezetés azonnal könyvelődik.
Az első 2-re rendesen megírták, szépen, AFSZ pontokkal, hogy jól csinálták. Harmadikra csak egy fél mondat: ők 17-én könyvelték az átvezetést. Erre kikerestem az ASZF-ekből a hivatkozásokat, hogy miért kellett volna 17-ig számolniuk a kamatokat, illetve, hogy a szakértőjük állásfoglalása alapján is hibásan levont kamatot kérem vissza.
2013 januárban "jófejségből" vissza adták végül a kb 7e Ft-t. És hivatkoztak egy 3. egyedileg meg nem tárgyalt szerződésre, amit banki órarendnek hívnak, hogy de a 3 napban is igazuk van. (Én nem tudom eldönteni, hogy most ezek ellentmondó általános feltételek, vagy valahol definiáltak egy hierarchiát.)
A 7 Ft különbség oka sohase derült ki. Három hónap múlva pedig megírták, hogy a továbbiakban nem vezetnek nekem számlát. Homárra kellett volna kiposztolni:) Jó hétvégét!
kpetya 2014.05.16. 17:29:15
Na nem birtam megállni és kikerestem
18/2009 (VIII.6.)
18/2009. (VIII. 6.) MNB rendelet a pénzforgalom lebonyolításáról
A fizetési megbízás teljesülésének időpontja
11. § (1) Törvény vagy e rendelet, illetve a felek eltérő rendelkezésének hiányában a fizetési megbízás azon a napon teljesül, amikor a pénzösszeget a kedvezményezett fizetési számláján jóváírják.
Mondjuk az nettó faszság, hogy a szolgáltatók nem élnek "a felek eltérő rendelkezésének hiányában" lehetőségével és nem irják be az ÁFSZ-be, hogy a fizetési határidőn ők a sárga csekk feladásának határidéjét értik
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.05.16. 17:35:50
kpetya 2014.05.16. 17:40:22
az idézet rendelet értelmében akkor a 2 nappal korábbi időpont lenne a határidő amire be kell érkeznie a pénznek :)
Aureliano Buendía 2014.05.16. 17:50:18
efi 2014.05.16. 18:38:16
Mér lenne?
Ha nem veri nagydobra, hogy ő tulajdonképpen mondjuk 18-át akart volna megszabni, de 16-ot írt végül, akkor erről te úgysem tudsz és happy vagy, hogy 16-án adtad fel, mégsem csesztetett.
Nekem speciel úgy kb fogalmam sincs, hogy melyik szolgáltatómnál (kb egy tucat) mely nap a fizetési határidő és az hogy jött ki nekik. Ja, és nem is érdekel. Havonta egy kör megy és kész.
Egyébként is mindnél más. Ezzel szemben a sokk sárgacsekkel baszakodóra vastagon ráverném a késedelmi kamatokat, amikor 2-3-4 számlát összesakkoznak, hogy ők akkor ezeket egyszerre, bár felénél már túllépték, de nem akarnak havonta 10x sorban állni. Hát pedig csak álljanak 'ssza meg, ezt vállalták!
Aureliano Buendía 2014.05.16. 18:54:15
Én azt kb. tudom, hogy miért az a határidő, ami, még főgázos koromban tanultam meg. Úgynevezett leolvasási körzetek vannak, hogy a többmillió számla ne egyszerre készüljön el, hanem 4 adagra lebontva a hónapban. Meg a leolvasó emberből is kevesebb kell, ha az össz címet 4 heti bontásban tudják ellenőrizni. Nyilván nem beszélik meg egymással, ezért más mindnél.
Hidd el, a mostani kurva világban rá is verik. Nekem is volt már néhányszor 2-3 forintos késedelmi kamatom. De mit hőzöngjek? Én adtam fel később, mint kellett volna. Ám engem valamiért még soha nem akartak kikapcsolni, nem úgy mint az Önérzetes Fogyasztókat:)
Szerintem valamennyire szinte mindenki összevárja a csekkeket, én is. De kb. egy időben is jönnek, nincs nagyon mit várnom.
efi 2014.05.16. 19:11:43
Nem értelek.
Ha eleve korábbi dátumot adtak volna meg - számítván az átfutási időre - még a római birodalom bukása idején mondjuk, akkor amiről nem tudok az nem fáj esete állt volna fenn és nyugodtan nézegethette volna bárki nagyítóval később.
Egyébként meg megváltoztatja szimplán két nappal és kész, punktum.
Joguk van hozzá.
Jómúltkor talán a telekom csinálta, hogy valamin húzott -10 napot valamelyik átalánydíjas forgalomfüggetlen számláján, mégsem ugrálhatott senki, pedig, így az előző hónapra csúszott és volt egy hónap 2 (!) számlával. Csináltak maguknak +8 % bevételt éves szinten, úgy hogy senki sem fizetett többet havidíjként és a következő évük sem lesz cserébe -8%-os, ügyes.
efi 2014.05.16. 19:13:49
Meg is van é:
hvg.hu/tudomany/20131126_ne_lepodjon_meg_ha_telekom_ugyfel_szamla
Aureliano Buendía 2014.05.16. 19:16:00
Aureliano Buendía 2014.05.16. 19:20:01
Persze volt felhördülés, szerintem tájékoztató is a számlák mellé.
Merthogy közszolgáltatást végeznek, tehát minden változtatásról tájékoztatniuk KELL az ügyfeleket. Nem opció, hanem kötelesség.
Ugyancsak a közszolgáltatás dolog miatt nagyon kemény előírások vonatkoznak a szolgáltatókra.
Az utolsó villanyszámlámon pl. ott a tájékoztatás, hogy 2500 ft alatt nem fog készülni számla, kivéve azt, ha valaki ezt konkrétan igényli.
Jozsó_ 2014.05.16. 21:04:06
Komolyan mi ebben a nehéz?
dani27bpbp 2014.05.20. 07:54:53
Aureliano Buendía 2014.05.20. 19:29:36