Egy kiábrándult kólaivó keserű levele, aki hiába szokott át pár éve a Cocáról a Pepsire, most csinálhatja vissza az egészet. Mert a marketingesek mindegy, hogy az egyszeri embernek jut-e világítós labda vagy nem. Nagy betűvel írni a garantáltat, majd kisbetűs részben rögtön viszonylagossá tenni azzal, hogy a (jelek szerint elég kicsi) készlet erejéig? Ügyes.
Kedves Tékozló Homár!
Egy olyan jelenségre szeretném felhívni a figyelmeteket, ami sokszor előfordul az olyan cégekkel kapcsolatban akik különböző játékokat hirdetnek meg pontgyűjtő - vagy mint ebben az esetben kupakgyűjtő - akciók keretében. A garantált nyeremények szinte azonnal elfogynak és nem kötelezi a játékot szervezőt senki arra, hogy a hirdetéseknél feltüntesse az összes elnyerhető ajándék típusonkénti darabszámát.
Mivel én sem kaptam meg azt amit a gyerekekkel együtt átvenni reméltünk ezért az alábbi kis szösszenetet juttattam el a Pepsi céghez. Korrektül továbbította az ügyfélszolgálat a levelemet a marketingosztályra, de mivel mint írtam nekik nem vártam, így nem is kaptam tőlük a mai napig feleletet.
És akkor most az augusztus 6.-i levél melyet névvel és lakcímmel ellátva juttattam el hozzájuk:
"Üdvözletem minden marketingesnek!
Ismét sikerült egy jól átgondolt akciótervet és médiakampányt szervezni.
Sokáig Coca-Cola termékeit részesítettem előnyben, de pár éve a három gyerekem közül a legidősebb fokozatosan átszoktatta a családot a Pepsi-re. A Pepsi Twist lett a legkedveltebb. És bár nem vagyunk napi fogyasztók hétvégéken és ünnepnapokon párüveggel mindig beszerzünk.
Ezért is örültünk, hogy a mostani akcióban egy világító labdára lehet 20 kupakot beváltani. Egyértelműen ez a termék volt az, ami miatt kb. egy hónap alatt összegyűlt a 20 db kupak. A tegnapi nap gondoltuk beváltjuk őket. Négy helyen is próbálkoztunk, de mindenütt jelezték, hogy már nem tudják a labdákat átadni, mivel már régen elfogytak és után szállításra nincs esély.
Nézzük akkor a tényeket:
Az akció július 1-től augusztus 31-ig tart. TV és egyéb promók jelenleg is futnak. A főcímekben : GARANTÁLT NYEREMÉNYEK szerepelnek és nem az hogy elfogyott a labda. Természetesen én is tudom, hogy nehéz ilyen esetekben megbecsülni az akció sikerét és ezért szabályzatban kell rögzíteni a követendő eljárást. Ez meg is történt: "A Játékos jelen játékszabályzat szerint tudomásul veszi, hogy a Játékban limitált darabszámú Funball vesz részt, így amennyiben a Játékban részt vevő limitált számú labda elfogy, a Játékosszámára a Szervező nem biztosít további más terméket."
Ez így korrekt is lenne ha augusztus végénél tartanánk (de még csak most van az akció közepe!) .
De számoljunk és nézzük meg a tervezésük folyamatát:
A beváltó helyek számát max 100-ra becsülöm.
A boltok alkalmazottai szerint hozzájuk 10 és 40 darab közötti labda volt eljuttatva (Chips-ből viszont Dunát lehetne rekeszteni és már van ahol tárolási gondokat jelent). Tehát átlagolva 3.000 labda lett a beváltóhelyekre elküldve és gondolom vagy 2 ezer lett ingyen kiosztva egyéb promós célokra.
Egy labda beszerzési ára nem haladhatta meg a 2 ezer forintot, így maximum 10 millió forintot fordítottak labdára a marketing budget-ből.
A mádia jelenlétre fordított egy napi költség viszont biztosan meghaladja az összes labdával kapcsolatos költséget.
A fent leírtak után már csak az a kérdés, hogy így elérik-e a várt sikert. Hosszútávú kötödést tudnak e kialakítani a vásárlók és a termékek között? Elégedett leszek-e mint Pepsi fogyasztó?
A válaszom: nem!
Nekem keserű maradt a szám, mert a gyerekeimnek ismét csalódniuk kellett (pedig nem ittam SCHweppesTonic-ot mert nem volt benne a promócióban). Választ és megoldást természetesen nem várok. A marketing csapatot sem zavarom hogy több idejük legyen számolni egy újabb akció elindításánál.
Üdvözlettel:
egy volt Pepsi vásárló"
Az utolsó 100 komment: