Én nem hallottam eddig a Zöld hétfő mozgalomról vagy miről, de jól hangzik. Kivéve persze, ha csőbehúzós boltok bosszantják a népet és rohasztják az amúgy király rendszert és hitelét. Mint az eleve büntető nevű Elemimózsia, ami egyébként tök izgi egészséges dolgokat árul. Kár érte.
Kedves Homár!
Az alábbi Zöld Hétfős tapasztalatomat szeretném Veletek megosztani. Akinek esetleg nem ismerős: Zöld Hétfő - minden hónap első hétfője, amikor is a kezdeményezéshez csatlakozó webáruházak díjmentes kiszállítást vállalnak az aznap leadott megrendelésekre, értékhatártól függetlenül vagy a szokásosnál kedvezőbb feltételek mellett.
Júliusban nagyon jó tapasztalatokat szereztem az Elemi mózsia nevű webáruházzal, ami értékhatártól függetlenül ingyenesen szállította ki a megrendelésem. Úgy érzem, hogy nem éltem vissza a lehetőséggel, 6.000Ft értékben rendeltem számomra addig ismeretlen márkájú termékeket kipróbálásra.
Augusztus 3-án vasárnap a Facebook oldalukról értesültem, hogy a webáruház augusztus 8-25-ig zárva lesz. Magamban egy nagy piros pontot adtam nekik, hogy milyen vevőbarátok, hogy az augusztusi Zöld Hétfő előtt teszik ki ezt a felhívást, és nem várnak vele mondjuk keddig.
Összeállítottam egy újabb kosarat és megpróbáltam leadni a rendelésemet, de az ingyenes szállítási díjat sehogy nem tudtam előcsalogatni a rendszerből. Naivan azt gondoltam, biztosan elfelejtettek valamit beállítani, így dél körül udvariasan rákérdeztem privát üzenetben. A válasz este hatkor érkezett: (most már) csak 10.000Ft feletti rendelésnél szállítanak ingyen.
Pislogtam nagyokat, és megjegyeztem, hogy a Zöld Hétfő oldalon az augusztusi akcióról megtévesztő információ jelent meg. A válasz erre mindössze annyi volt: "igen, már nekem is felhívták rá a figyelmem." (tehát nem egyedül én tettem szóvá) "Intézem a korrigálást." Pont. Az egyébként névtelen ügyfélszolgálatossal történő üzenetváltásnak ezzel az utolsó mondattal vége.
Elszámította magát a webáruház üzemeltetője? Nem jött be neki a Zöld Hétfő? Sokan visszaéltek a lehetőséggel és ész nélkül vásárolgattak apróságokat? Nem bírta a megnövekedett rendelésszámot? Vagy egyszerűen csak meggondolta magát? Ez engem, mint vevőt nem érdekel és úgy gondolom, nem is kell, hogy érdekeljen.
És hogy mi lett volna szerintem az elvárható reakció ebben a helyzetben? Bemutatkozás (!), elnézéskérés (!) és egy egyszeri ingyenes szállításra szóló kuponkód. Ennyi. A kereskedő lehet, hogy "bukik" pár száz forintot, de a történet lezárva, a kellemetlenség elfelejtve, nincs Homár poszt (bocs) és van egy elégedett visszatérő vevője, aki legközelebb majd feltornássza a rendelését 10.000Ft fölé vagy előre számol a szállítási díjjal. Hát ez most már biztos nem fog megtörténni.
Az esetet megírtam a Zöld Hétfő rendezőinek is, mert úgy vélem, ez a tisztességtelen magatartás az egész - egyébként nagyon is értelmes - kezdeményezés hírnevét rontja. Fél órán belül válaszoltak az emailemre. Megerősítették a gyanúmat, miszerint nekik a webáruház nem jelezte, hogy változtatna a vásárlási limiten. A válaszukban leírták, hogy "Sajnáljuk, hogy így járt ezzel a webáruházzal. És teljesen igaza van." Na ezek azok a szavak, amelyeket az Elemi mózsia webáruház ügyfélszolgálata nem tudott leírni, és ami miatt tulajdonképpen ezt az egész történetet végül megírtam. Mert kétségtelen, hogy homárfaktorban mérve nagy kár nem esett, de ha csak egy kis webáruház is tanul valamit a fenti esetből, már megérte.
Köszönöm, és hajrá Zöld Hétfő!
Üdvözlettel,
egy (nem a Zöld Hétfőben) csalódott Zöld Hétfős lány
Az utolsó 100 komment: