Tékozló Homár

A bicaj tulajdonjogát igazoló irat vajon mi?

2014.09.25. 09:43 | Homár Hilda | 187 komment

2012_Cube_Attention_1157818.jpg

Ez itt a kérdés. Egy titánvázas csudajárgánynál még oké, ott köt rá biztosítást a gazdája, de egy Átlag Béla valószínűleg max a családi fotókkal tudja bizonyítani, hogy övé az a Hauser. Az vajon elég?

Sziasztok!

Egy nagyon rövid történet: autós fellök egy elsőbbségadás kötelező táblával védett kerékpárúton közlekedő kerékpárost. Az autós biztosítójával kezdődik az ügyintézés, mert a kerékpár és néhány egyéb tárgy sérült.

Biztosító e-mailben iratpótlás címén küld egy PDF-et, hogy töltsük ki. A PDF-ben többek közt helyszínrajzot kérnek a balesetben résztvevőktől. Biztosan én vagyok a hülye, de szerintem ezt a rendőrségtől kellene megkapniuk, nem a baleset résztvevőitől. De rendben, majd rajzolunk valamit. Ellenben: kérik a kerékpár tulajdonjogát igazoló iratokat! Tegye fel a kezét, aki a garancia idő lejárta után megőriz egy garancialapot és a mellé tűzött, pénztárgépből származó blokkot! (ne másfélmillás bringacsodára gondoljunk, egy egyszerű, 150-200ezres MTB az áldozat...)

Aki szakembert megkérdeztem, azt mondja, ehhez nincs igazán joga a biztosítónak. Máshol meg azt olvastam, hogy másoktól is kérték az igazolást. Ezt mégis hogy? Tudtommal egyetlen törvényben sincs előírva, hogy a kerékpár iratait a végtelenségig őrizni kell.

Valahogy úgy érzem, a biztosító(? egy vagy több, esetleg mind?) ezzel is megpróbál kibújni a fizetési kötelezettség alól.

üdvözlettel

egy anonim olvasó ;)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atörökk 2014.09.25. 09:48:26

"többek közt helyszínrajzot kérnek a balesetben résztvevőktől. Biztosan én vagyok a hülye,"
Segítek. Biztosan te vagy a hülye.

dailyvicodin 2014.09.25. 09:50:55

"Valahogy úgy érzem, a biztosító(? egy vagy több, esetleg mind?) ezzel is megpróbál kibújni a fizetési kötelezettség alól."

naná, hogy ki akar bújni. ki is fog.

AtiSnatch 2014.09.25. 09:52:53

@atörökk: egész biztos. :)

"ne másfélmillás bringacsodára gondoljunk, egy egyszerű, 150-200ezres MTB az áldozat..." itt már én is biztos voltam benne.

"Ezt mégis hogy? Tudtommal egyetlen törvényben sincs előírva, hogy a kerékpár iratait a végtelenségig őrizni kell."

Biztosító János honnan a pitsából tudja, hogy te nem az ecserin vetted a Kovács Pistától 10ezeré?

Fausto(tm) 2014.09.25. 09:55:03

Márpedig érdemes megőrizni az iratait, akkor is jól jöhet, ha pl. ellopják és feljelentést teszel vagy megkerül és igazolni kell, hogy a tiéd. Ha el akarod adni, szívesebben veszik meg, mert lehet tudni, hogy nem lopott.
A másik, hogy valahol érthető a biztosító hozzáállása, meg szeretnének arról bizonyosodni, hogy nem arról van szó, az autós egy lerobbant kempingbicajt zúzott meg, Te meg kértél kölcsön egy 200k-s MB-t. Ha nagyon pörögnek rajta, valamelyik ismerősöddel írj egy adásvételi szerződést visszadátumozva (Illetve ne, mert azt nem szabad! :)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.25. 09:55:11

@atörökk: "...helyszínrajzot kérnek a balesetben résztvevőktől. Biztosan én vagyok a hülye,"
Segítek. Biztosan te vagy a hülye."

:)) 1et értek. Mindig kell rajzolni egy móricka ábrát.

1et meg nem: Mijafaszé nem csinál egy kamu adásvételit a haverjával? Akor a biSZtosító kinyalhattya.

Atörökk 2014.09.25. 09:57:01

@atpijkamo:
Mert 1 életképtelen barom, azért.

AtiSnatch 2014.09.25. 10:00:13

@atpijkamo: "Mijafaszé nem csinál egy kamu adásvételit a haverjával?"

a poszter válaszol: "Biztosan én vagyok a hülye" :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 10:01:20

Én sajnálom a poszt toló barátnőjét!!44

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.25. 10:02:56

". Biztosan én vagyok a hülye, de szerintem ezt a rendőrségtől kellene megkapniuk, nem a baleset résztvevőitől.'"
Szar ügy, de tényleg neked kell lerajzolni. Sajnos tapasztalat, nem minden balesethez megy rendőr.

"Tegye fel a kezét, aki a garancia idő lejárta után megőriz egy garancialapot és a mellé tűzött, pénztárgépből származó blokkot! (ne másfélmillás bringacsodára gondoljunk, egy egyszerű, 150-200ezres MTB az áldozat...)"
Okos ember megőrzi, főleg ha tudja, hogy azzal tudja igazolni, hogy az övé.
Illetve, elmész a p*-ba, hogy csak 150 ezer. Innentől nem sajnállak.

szita szita péntek 2014.09.25. 10:03:13

@Fausto(tm): "Márpedig érdemes megőrizni az iratait" Egy átlagember száz különböző holmival rendelkezik, s ami a legrosszabb: cserélgeti is őket. Mindent megőrizni komoly irattári kapacitást, vagy valamiféle kényszerbetegséget feltételez. Most erre persze lehet azt mondani, hogy "de hát nem kerülhet minden veszélybe" pedig de. Mondjuk hősünk esés közben eltörte az óráját, elszakította a nadrágját. Most akkor mindenről meg kell őrizni a számlát? Életszerűtlen. Vagy valamiféle értékhatár felett kell megőrizni a számlát? Mondjuk 100k felett? Abba is elég sok cucc belefér...

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.09.25. 10:05:56

Lehet én vagyok amatőr de a 80k-s bringámnak még mindig megvan minden papírja. Számla, garanciapapír stb.

Mellesleg... Valaki megtudja a bringád gyári számát.. és bejelenti a rendőrségen hogy ellopták (úgy állítja be mintha az övé lenne). Te mivel fogod bizonyítani, hogy valóban a tiéd?
Na ezekért kell elrakni a papírokat.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.25. 10:06:23

Én minden számlát megőrzök. Van egy kis fehér IKEA szekrényem, abba teszem szépen egymásra. Mikor megtelik, veszek mégegy kis fehér IKEA szekrényt, és rögtön beleteszem a saját számláját.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.09.25. 10:07:53

@szita szita péntek: Azért egy átlag ember vásárlásai elférnek 1 azaz egy darab mappában. Tényleg baromi nehéz feladat tárolni egy lakásban...

PITTA 2014.09.25. 10:09:06

Véredényem szerint az hogy ki a canga huszadrangú, hiszen attól függetlenül hogy kié ugyanúgy meg lett nyomorítva és a javítás költsége sem változik ettől...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.25. 10:10:25

@Souky Sanjay: :))

[ ] kinyalhassa
[ ] lenyalhassa
[ ] bekaphattya
[ ] leszophattya
Kérjük, egyet jelöljön be!

dailyvicodin 2014.09.25. 10:16:41

@szita szita péntek: másfél évre megvan visszamenöleg az összes bolti nyugtám.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 10:27:09

Én még a kifli blokkját is elrakom!
Ki tuggya...

diszkriminans (törölt) 2014.09.25. 10:40:59

Ha "csak" 150-200-ba került a bringád, és ezért nem tartottad meg az irataid, akkor neked ez bagatell eszköz, akkor miért szarozol a biztosítónál? Ha meg mégis komoly értéket jelent neked a bringád, akkor miért nem tartottad meg az iratait?

Az én bringám 55 ezerbe került 10 éve, és fogalmam nincsen, hol van a blokk és a garancia papír, de nem különösen izgat, mert ha hasonló helyzetbe kerülnék, mint a posztoló, akkor hagynám a francba, úgyis csere érett már a bringa. De ha vennék egy 150-200 ezres bringát, akkor biztosan jó helyen tartanám a papírjait, garancia idő után is. Sőt, ha csak egy 50 ezrest vennék, akkor is jó pár évig megtartanám.

Egyébként meg félreértés ne essék, nekem lenne pénzem egy másfél milliós csodára is, csak nem szánok rá annyit, de azért egy 150-200 ezres bicaj az nem az "egyszerű" kategória, nyilván attól függ mihez viszonyítunk, de ha közlekedésről beszélünk, akkor azért nem a hobbisták a mérce.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.25. 10:42:08

@dr. phil. Sün‼ ツ: hátha ellopják, vagy összezúza egy traktor?

diszkriminans (törölt) 2014.09.25. 10:45:24

@PITTA:
De a kár mértéke nem mindegy. Ha bemondásos alapon menne, akkor sokkal magasabb értékűnek hazudhatja a bringát, és többet kap a biztosítótól. A blokkból viszont kiderül a bringa életkora és az akkori új ára is, amiből lehet kalkulálni (nyilván ha közben lecserélte az alkatrészeit magasabb kategóriásra, akkor azokról is bemutathat blokkot).

CsakMintTe 2014.09.25. 10:49:15

@szita szita péntek: "Mindent megőrizni komoly irattári kapacitást, vagy valamiféle kényszerbetegséget feltételez."

Vagy - mint a mi háztartásunk esetében - lustaság+előrelátás kombót. Mikor két éve költöztünk és selejteztünk, tizen-, huszonéves háztartási gépek garanciapapírjait is megtaláltuk. (Két kisebb, kb. cipősdoboz-méretű dobozban. Semmi irattári kapacitás, egy fél polc se az előszobaszekrényben.) Itt az előrelátás része az, hogy mindennek, aminek csak egy kis értéke van, elrakjuk a papírjait, és a lustaság része az, hogy az illető cucc kihajításakor nem hajítjuk utána a papírokat.

De legalább minden mindig megvan :)

Posztolónak meg: "egyszerű, 150-200ezres MTB" - EGYSZERŰ?! Most komolyan, mit tud? El is mosogat?

PITTA 2014.09.25. 10:50:56

@diszkriminans: Szerintem meg pont fordítva. Beadja egy szervízbe és a sérült alkatrészeket kicserélve a kapott cehhet kifizeti a biztosító, vagy bekínál a biztosító egy összeget amit vagy elfogad vagy nem. (ismerőst csapták már el) De van szakértője a biztosítónak, a gyártót és típust látja, olvasni tud, a cangáknál pedig az életkor majdnemhogy mindegy.

diszkriminans (törölt) 2014.09.25. 10:53:14

@CsakMintTe:
Én annyira sikertelen ember vagyok, hogy annyiért vettem autót, mint amennyiért ő bringát, igaz most épp új laptopot nézegetek, és az drágább lesz ennél.

AtiSnatch 2014.09.25. 10:55:17

@PITTA: "Beadja egy szervízbe" nyílván még új lehecc ítt.

diszkriminans (törölt) 2014.09.25. 10:58:12

@PITTA:
Ha nincs papír, akkor honnan tudja igazolni a posztoló, hogy a bringája olyan bringa, amilyennek állítja? Ha meg az alkatrészekből indul ki a biztosító, akkor a posztoló beújíthat az eredetinél jóval drágább alkatrészeket, mivel a biztosító nem tudhatja, mi volt eredetileg.

Az életkor sem mindegy, autónál sem véletlenül veszik figyelembe. Gondolj arra az esetre, ha a 10 éves bicajodat úgy törik szét, hogy javíthatatlan, ez esetben nyilván nem fog a biztosítani annyit fizetni, hogy abból egy új ugyanolyan kategóriás bringát meg tudjál venni, mivel a 10 éves bringád nem ért annyit. Miért lenne ez másképp, ha javítható?

CsakMintTe 2014.09.25. 11:00:46

@diszkriminans: Nos, ennyiért van működőképes autó, olcsóbbért van működőképes bicikli. Laptop azért nem sűrűn.

Bár én meg annyira sikertelen ember vagyok, hogy semennyiért sem veszek laptopot (meg kocsit meg bringát se, de ez más kérdés), úgyhogy nem tudhatom, hogyé' adják manapság.

diszkriminans (törölt) 2014.09.25. 11:01:58

@AtiSnatch:
Én azt nem értem, hogy miért nem használnak helyesírás ellenőrzőt az emberek, nekem aláhúzza, hogy "szervíz", így ha nem tudnám, akkor sem írnám le rosszul. Így csak olyan helyesírási hibákat véthetek, amit a kétértelműsége miatt nem húz alá (pl. egyenlőre vs. egyelőre).

PITTA 2014.09.25. 11:02:37

@AtiSnatch: Ja, még csak 7 éve járok ide :-D

PITTA 2014.09.25. 11:09:15

@diszkriminans: Javítás előtt mindig szemléznek. Ott kiderül mi van benne/rajta. Az alkatérszek gyártói cimkézik az alkatrészeket. Pl a váltóra rá van írva hogy Shimano és az altipus.Ebből egyértelműen eldönthető mi van benne, ezt persze avultatják is. Ha nagyon szőrözni akar, a vázszám alapján a gyártó meg tudja mondani mikori gyártás.
A biztosítóknak van szerződött szervizük, az utóbbi években pedig a cserélt alkatrészeket is begyűjtik így minden adott hogy fel tudják mérni mi milyen és mennyire használt, ha nem bíznak a szervizben.

Egyként egy 10 éves kb 500Km-t futott lakásban tárolt kerékpár nem nagyon veszít az értékből... szerintem.

Steckdose 2014.09.25. 11:09:15

Minden ilyesmi papírt (igazolások, garanciák, azonosítók, stb.) el kell rakni, mert valami szemétláda bármikor kérheti. Kell egy fiók vagy doboz vagy ilyesmi, ahová válogatás nélkül bebaszkodja ezeket az ember. 90%, hogy sose fog kelleni, ha meg a 10% jön be, akkor föltúrja ezt a dobozt, mert biztos lehet benne, hogy valahol abban van. Én már vagy 20 éve gyűjtögetem, és meglepően nem nagy csomó. A 2007-ben 60 ezerért vásárolt biciklim papírja is benne van pl. a paksamétában (valahol - nem kellett, hál'Istennek).

AtiSnatch 2014.09.25. 11:19:36

@diszkriminans: egyenlőre még én se értem :)

@PITTA: és szervíz miatt atpi még nem kergetett ki a világból? biztos a védelme alatt állsz :D

M. Péter 2014.09.25. 11:25:50

@diszkriminans: Úgy tűnik, hogy a rendőrség helyszínelt, mert a posztoló szerint onnan kellene a balesetről rajzot kérni. Ebben az esetben talán feljegyezték a kerékpár típusát, vagy lefényképezték. Magyarországon minden lehetséges, de még nem hallottam olyanról, hogy kerékpárroncsokat árulnának biztosítási csalás céljára.
Gépkocsi kárát sem a blokk alapján térítik, hanem a kora, futásteljesítmény meg mittudoménmi alapján becsülik az értékét. Ugyanígy a kerékpár modellje alapján meg lehet határozni, hogy kb. mikor gyártották, és kb. mennyiért árulták.

diszkriminans (törölt) 2014.09.25. 11:28:42

@PITTA:
A szemlézés már csak azt ellenőrzi, hogy tényleg igaz-e, ami papíron áll, de ha papírod nincsen róla, akkor idáig el sem jutsz. Na meg bizonyos összeg alatt 100, hogy nem fognak szemlézni.

"Egyként egy 10 éves kb 500Km-t futott lakásban tárolt kerékpár nem nagyon veszít az értékből... szerintem. "

Az elavulás és a helyettesítési érték esése miatt még akkor is veszít az értékéből, ha 0 km-t futott 10 év alatt. 10 év alatt pedig azért volt fejődés a bringáknál is. Én biztos, hogy felénél többet nem fizetnék egy 10 éves használatlan bicajért.

diszkriminans (törölt) 2014.09.25. 11:31:54

@M. Péter:
Autónak vannak papírjai (forgalmi, törzskönyv), és még nyilván is vannak tartva, így fel sem merül, hogy blokkot kellene felmutatni.

De mondok mást, mi van ha ellopják a bicajodat, és a tolvaj bizonygatja, hogy az bizony az övé, és te akarod elvenni tőle. Neked meg nincs semmi papírod róla...

230e 2014.09.25. 11:36:55

2006-ban ebay-en használtan vásárolt majd repülőn összetört, így vázcserés kerékpáromnak vajon milyen papírját ássam elő?

hobbitroll 2014.09.25. 11:37:09

ez vó't má'?
"Biztosan én vagyok a hülye, de szerintem ezt a rendőrségtől kellene megkapniuk"
Segítek, valóban te vagy a hülye. Ki kellett volna tölteni azt a kék/sárga kárbejelentőt. Nektek. Ott a helyszínen. A sünök csak akkor avatkoznak be, ha személyi sérülés történt, vagy nem tudtok megegyezni. Két példányos, abból 1et kapsz te, másik a másik résztvevőé.
Am ez a baj veletek bringásokkal (legalábbis a többséggel). Csak tekertek a vakvilágba, és semmivel sem vagytok tisztában. Ha rajtam múlna a KRESZ-t is tanítanák a zoskolában. Ennek hiányában olvasgathatnátok magánszorgalomból a KRESZ könyvet, de erre is sz@rtok magasról.
PL. Néhány hónapja történt, az idióta barom haverod (bringás), tekert a belvárosban. Egyirányú utcák 1más után. A nyomi forgalommal szemben tekert. Ész és fék nélkül tekert be elém, mert a gyökér azt hitte, ha nekem jobbról jön, majd kap jobbkezet. Hát nem. Ha nekem ki van táblázva, hogy vhol csak jobbra/előre haladhatok tovább és nincs macisajt/top tábla, és ti kotonszökevények nem jöhettek, akkor nincs kinek elsőbbséget adnom. Haladok dolgomra, lassítás nélkül. Tudom, hogy ez most így első blikkre rocket science, de próbáld megérteni, én egy 1T-s bádogdobozban ülök. Nem én fogok rosszabbul járni, ha összetalálkozunk 1 ilyen helyzetben.

@amsz: haggyad imre ...
nemgondolkozni alapvető emberi jog.
Ha ellopják majd jön hőbörögni, hogy a sünök egy rohadt bringát sem tudnak megtalálni. Sorolnám az egyedi ismertető jeleit:
2 kerék, fogható kormány, tekerhető pedál, MTB, (esteleg a szine: kék).

M. Péter 2014.09.25. 11:47:40

@diszkriminans: De nem a vételár alapján fizet a biztosító. Ha átver a használtautó-kereskedő, és a rendes ár 2-szereséért adja el neked a kocsit, a biztosító nem fogja a 2-szeres árat kifizetni, ha totálkáros lesz.

A tulajdonjogot meg lehet tanúkkal is bizonyítani, pl. szomszédok vagy kollégák, akik látták a kerékpárt használni.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2014.09.25. 12:10:25

"egy egyszerű, 150-200ezres MTB az áldozat..."

nem egyforma az elképzelésünk az "egyszerű"-ről...

2014.09.25. 12:17:11

Rá kell írni a biciklire hogy K. J.
Anonimkájé! :)))

Darth Revan 2014.09.25. 12:19:02

@230e: a visszaigazolo email eleg lesz

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.25. 12:22:52

@hobbitroll: "A sünök csak akkor avatkoznak be, ha személyi sérülés történt, vagy nem tudtok megegyezni."

Nem teljesen hülyeség kihívni a sünöket akkor is, ha elismeri a másik fél a felelősségét. Volt már olyan, hogy aláírta a kárbejelentőn, hogy elismeri, de meggondolta magát, és a biztosító ezen rugózott.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.25. 12:26:40

@PITTA: "@AtiSnatch: Ja, még csak 7 éve járok ide"

Elismerem, régi motoros vagy, de a víz alatti szerviz miatt szét foglak tépetni a kutyákkal.

MrZed001 2014.09.25. 12:29:14

@hobbitroll:

Én mindig azt emlegetem ilyenkor, hogy az átkos végén nekünk általánosban 1 éven át a technika óra alatt KRESZ oktatás volt.
Sőt, kerékpáros gyakorlati oktatás, meg KRESZ park.

Értem én, hogy az átkos rossz dolgait el kell törölni ... de a jókat miért ???
A közbiztonság is ilyen volt, az átkosban vigyáztak rá, majd jött a (fidesz-mszp-szdsz) liberálpaktum, és tettek róla, hogy ez is megszűnjön.
Ostobák.

230e 2014.09.25. 12:41:45

@Darth Revan: Ami max. a régi vázat igazolná. Viszont a cikk mond valamit, úgyhogy szépen összedek minden papirt, és valahol leregisztráltatom a gépet.

PITTA 2014.09.25. 12:55:42

Elnézést kérek! :-) De van ám nekem is 2 nagytestű ebem, azok megóvnak :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.25. 13:08:31

@AtiSnatch: Miért, majd arról is ír postot. :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.25. 13:10:38

@MrZed001: Én meg technikatanárként is végeztem, és gyakorlótanításon még mi is nyomtuk (2000-es évek eleje) a KRESZ-t.
AZ egy másik dolog, hogy a sok leendő bölcsészpalánta elfelejti, meg hogy hős oktatási minisztériumunk is olyan színvonalas tantervet állít össze, hogy egyre kevesebb benne az ilyen jellegű, lassan létfontosságú infó.

@AtiSnatch: Különben se offoljunk, ez biztosítós post, nem szervizes! :D :P

hobbitroll 2014.09.25. 13:25:59

@MrZed001: na igen, régen még a technika órában is több anyag vó't :)

hobbitroll 2014.09.25. 13:33:48

@atpijkamo: értemén, de mintha régen lett volna egy oljan, ha fölöslegesen hívják ki őket, akkor fizetnie kell annak, aki telefonált ... vagy ebből nem lett semmi, esetleg eltörölték?

Brinkman 2014.09.25. 14:07:18

Hello! Csatolj egy ket tanu altal hitelesitett nyilatkozatot, miszerint te vagy a bicikli tulajdonosa, ha a biciklin van barmilyen azonosito szam, azt is ird bele. persze a sajat adataidat is, hogy hiteles legyen az irat.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 14:15:43

Az vót má, hogy a szervizet hogyan kell írni?

diszkriminans (törölt) 2014.09.25. 14:29:04

@M. Péter:
Én sehol sem írtam, hogy a vételár alapján fizet, írtam is, hogy az autónál azért nem kell a blokk vagy a garancia papír, mert ott van eleve papír, amin ott a pontos típus, évjárat, stb. A posztolónak semmi ilyen papírja nincsen a kerékpárjáról.

"A tulajdonjogot meg lehet tanúkkal is bizonyítani, pl. szomszédok vagy kollégák, akik látták a kerékpárt használni. "

Ja, de épp az az, hogy a másik fél is tudna hozni tanukat. Autónál meg egyértelmű, mert ott a törzslap, meg amúgy is nyilván van tartva, kinek a tulajdona, illetve mikor írták át vagy próbálták meg átírni.

diszkriminans (törölt) 2014.09.25. 14:35:35

@MrZed001:
"A közbiztonság is ilyen volt, az átkosban vigyáztak rá, majd jött a (fidesz-mszp-szdsz) liberálpaktum, és tettek róla, hogy ez is megszűnjön."

A diktatúrák mindig jobb közbiztonságot tudnak produkálni. Na meg a gazdasági, társadalmi körülmények is mások. Nem azt mondom, hogy nem lehetne jobb a közbiztonság, csak azt, hogy ahhoz, hogy ma olyan közbiztonság legyen, mint akkoriban volt, ahhoz sokkal nagyobb teljesítmény kellene, mint akkor kellett, a hatóságok részéről.

MrZed001 2014.09.25. 14:52:53

@ColT:

"oktatási minisztériumunk is olyan színvonalas tantervet állít össze, hogy egyre kevesebb benne az ilyen jellegű, lassan létfontosságú infó."

Totál egyetértek. És nem csak a technika órák, hanem pl a biológia órák sem arról szólnak, amiről kellene, és itt van a legnagyobb gond.

Órákon át tanítanak mindenféle fölösleges dolgot a gyerekeknek, közben a saját szervezetük működéséről szinte semmit sem tudnak.
Egy általános mit teszel, mit okoz dolog nagyon hiányzik oda. Pl: cukorbetegség, mi okozza, fajtái, megelőzése. Népbetegség ! És egyre durvábban.
Szív és érrendszer, mi történik ha nem mozogsz, mi ha igen, mire számíthatsz.
De akár azt is, hogy mi az a köszvény, és azt mi okozza (és milyen egyszerű elkerülni).
Stressz, és általa okozott betegségek (szív, érrendszer, hormonális és endokrin !)
Továbbá fogy a magyar. De a gyerekek soha életükben nem hallottak róla (meg szerintem itt kb 90% sem), hogy a női termékenység csúcsa a 18-24 éves kor között, utána évről-évre romlik. Petefészek ciszta, amit csak úgy emlegetnek egyes nőgyógyászok, mint isten büntetése a 30 feletti nőknek, amiért nem vállaltak még gyereket.
Nem kikérdezni kell őket, hanem csak egy előadás keretében elmondani.

Miért kell megvárni, hogy belebetegedjen valaki egy olyan dologba, amiről nem tudott ÉS AMI KÖNNYEDÉN MEGELŐZHETŐ LETT VOLNA ?
Miért nem lehet előre elmondani nekik ezeket az ALAPISMERETEKET ??

Családtervezés? Jó és rossz példák? Gyereknevelés? Némi filozófia?

Semmi. Semmi ami tényleg az É.L.E.T.R.E készítené fel őket.

Ezek azok a dolgok, amiket ha 14 éves korában elmondanak a gyereknek, máshogy alakul az élete.

MrZed001 2014.09.25. 15:05:24

@diszkriminans:

"A diktatúrák mindig jobb közbiztonságot tudnak produkálni."

Hmmm, lehetne akár jogos is, de nem. Én inkább azt mondanám, hogy amikor a konzervatív értékrendek túlsúlyban vannak a liberálissal ellentétben, akkor van jobb közbiztonság.
Lásd pl a liberál USA szemben a konzervatív Kanadával. Kanadában 1,5x annyi fegyver van civil kézben per fő ... és mégis, amcsiba 40.000 ember hal meg évente lőfegyver által, Kanadába meg 200. És Kanadába a házak ajtajait sem zárják, ott van közbiztonság. No nem is mondom, jön egy Monti nem szájalsz neki, mert tisztelettudóan felvilágosít, és bekaszniz estére lehiggadni.

Az elvadult liberalizmust bizony úgy hívják anarchia. És itt is az van.
Ha a bűnért nincs MÉLTÓ büntetés, akkor a bűnelkövetőknek kinyílik a csipája, elkanászodnak, és azt tesznek amit csak akarnak.
Kíváncsi lennék, melyik országban történhet még meg az, mint itt, hogy c polgáraink MEGOSTROMOLTAK egy rendőrőrsöt ???
Megsúgom, sehol. Itt a rendőr fél, mert ha előveszi fegyverét, már ki is rúgták, és azt a kis fizuját is elveszíti. Nem csoda, hogy elkurvultak, fizetésük pici, megélni nem lehet belőle, családot meg el kell tartani, és ekkor jön másodállás meg fekete munka meg csúszópénz.

Szóval, inkább ez itt a probléma.
Amúgy meg azért sincs igazad, mert már itt is diktatúra van (közbiztonság meg 0).
Igazi Viktoriánus.

Bluemotion 2014.09.25. 15:46:42

"Tudtommal egyetlen törvényben sincs előírva, hogy a kerékpár iratait a végtelenségig őrizni kell."

Ha nincs is ilyen előírás, akkor honnan tudod bizonyítani, hogy tiéd a kerékpár, akár az enyém is lehet, és te meg elloptad tőlem.

szita szita péntek 2014.09.25. 15:56:03

@amsz:
@dailyvicodin:
@CsakMintTe:

Mint írtam: "Mindent megőrizni komoly irattári kapacitást, vagy valamiféle kényszerbetegséget feltételez. " - Ez ezidáig még cáfolatlan :)

Aureliano Buendía 2014.09.25. 16:49:34

@atpijkamo: monnyuk ezt én sem értem. Mindig kell helyszínrajz. Ha a posztolónak autója lenne, akkor is kék-sárga nélkül akarna KGBF-et intézni?

Maaaaargiiiit!

Tulajdonjog: autónál egyértelmű, ott a forgalmi, az alapján meg az eurotax.

A posztoló találja fel magát, írjon egyet egy haverral, oszt jóidő.

Aureliano Buendía 2014.09.25. 16:53:45

@szita szita péntek: nyilván van egy ésszerű határ, de pl. műszaki cuccokról mindneképpen.
Gondolj bele: van egy biztosításod, betörnek, viszik a tévét, laptopot, stb. Szerinted a biztosító bemondásra fogja ezeket fizetni?

A cigány biztosítást köt a házára, majd kis idő múlva bejelenti, hogy betörtek hozzá. Ki is megy a kárszakértő a biztosítótól, aztán kérdi:
- Szóval mit vittek el a lakásból?
Mire a cigány:
- Hát egy színes tévét, egy számítógépet, egy hifi-tornyot, egy...
- Álljon meg a menet! - szól közbe a kárszakértő. - Nincs is áram a házban!
- Já, báázzzmeg - mondja a cigány. - és az ággregátor,...

Aureliano Buendía 2014.09.25. 17:01:16

@hobbitroll: jó, hát az egyértelműen lejött a posztból, hogy a poszter egy vérbringás sötétzöld.

(Nem, kedves posztoló, a 150-200 ezres MTB nem átlagos.)

Valszeg ő is bringára költ inkább, mint KRESZ-tanfolyamra. Ezektől én is kivagyok, pedig bringázom is (én jutányosan vettem a bringám, de az sem lenne 120 teljes áron). Én amúgy kötelezővé tenném a bringásoknak is a KRESZ-oktatást és vizsgázást.

Lépes Elek 2014.09.25. 18:33:59

Én is elrakom az ilyen számlákat, mi ebben olyan bonyolult? A biztosító pedig védi az érdekeimet, mert az olyanok miatt mint te, emelnie kellene a díjait.

Ilyenről posztolni nettó környezetszennyezés.

Atörökk 2014.09.25. 18:47:23

Poszt tolónak segített már valaki kitörölni a kis seggét evés után? Száját, izé... Mindegy :D

Krutzifix 2014.09.25. 19:12:13

@Steckdose: Azt csak gondolod, hogy benne van a bringa blokkja...

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 19:33:24

@atörökk: anyád nácika! (vagy a képed nem valami náci tisztet ábrázol? Eszed, gerinced nincs több, mint a söpredéknek a jelek szerint)
Arra nem gondol egyik ilyen kretén sem, hogy vannak még úgymond becsületes emberek, akik nem mennek bele törvénytelen dolgokba? A javasolt verziót úgy hívják, hogy okirat hamisítás.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 19:39:04

@Aureliano Buendía: helyszínrajz. Mi a jó abban, ha a biztosító kap háromfélét?
Mert ugye egyet kell, hogy kapjon a rendőrségről, egyet a baleset egyik, megint egyet a másik résztvevőtől.
Láttál már ilyen lapot?
Többek közt féknyomok berajzolását is elvárják.
Amíg két autós ütközik és mindkettő megússza többé-kevésbé épen, addig nincs gond.
De... képzeld el a szitut: mész bringaúton, elsőbbséged van, oldalról jön egy autó fellök. Mentős mozdulni sem enged. Mit csinálsz? Majd elkezdesz ugrálni, hogy de neked helyszínrajzot kell készíteni? Biztos, hogy emlékezni fogsz rá, hol állt meg az autó, te meddig repültél?

Krutzifix 2014.09.25. 19:39:17

@Aureliano Buendía: Úgy tudom, hogy van olyan (lakás)biztosítás, ahol nemhogy blokkot nem kérnek, de a vagyon értéket is bemondásra biztosítják. (Legfeljebb egyszer kimennek - de ez sem tuti! -, megnézni, vagy elhiszik, hogy ennyid lehet otthon...) Az viszont igaz, hogyha annál többet visznek el, akkor az szívás :) De ha megvan a blokk, akkor sem fizet rá többet a biztosító, mint amekkora érték után a díjat fizeted. Szal pakoljátok csak a papírokat élére! Annyi viszont igaz, hogy ez a blokkpakolás mégsem árt, mert a keresésben segíthet...

A kerékpár esetében meg nem mindegy, hogy kinek a tulajdona? Mi van, ha kölcsönkértem? Mi van, ha loptam, de még épp nem kőrözik? Vagy ha nincs róla papírom, akkor feljelentenek, hogy nem is az enyém? Csak a sajátommal lehet balesetem? Nagy gázban leszek, mert amelyik bringámról volt papír, azt már rég kitettem az utcára, hogy lopja már el valaki, amelyik pedig megvan, arról gőzöm sincs, hol a papír... És eddig amit eladtam, arról sem kért senki írást... Az már igaz, hogy amit használtan vettem - bringát, rollert, görkorit -, arról én sem kértem papírt. Eddig még nem jelentett fel egyik eladó sem, hogy elloptam a biciklijét. De azért jó olvasni a sok hozzáértőt, akik ilyenkor rengeteg okos dologra felhívják a figyelmet, és mindig van egy biankó adásvételi a zsebükben! Hasonló helyzetben meg valszeg térdig állnak a könnyben! Amúgy meg bármilyen iratot le lehetne adni a biztosítónak, ellenőrizni úgy sem tudja annak a valóságtartalmát... szóval csak szarrágás ez a biztosító részéről. Van egy szitu, ott egy sérült bringa, a két fél igazolni tudja, hogy az volt ott akkor is, amikor a baleset történt. Vagy térítsék meg a kárt, vagy ne, mert nem ér annyit az egész bringa, vagyis vegyék totálkárra, oszt jónapot! Találtak egy szerencsétlen embert, és most a sok hülye autós és motoros (mindhárom kategóriában benne vagyok :) ) miatt rajta akarják elverni a port! Egy kérdés azért maradt: vajon a balesetben résztvevők kitöltötték-e a helyszínen az "Európai baleseti bejelentő"-t? A helyszínrajzon való felháborodásból arra következtetek, hogy nem. (Mert ugye, ezen a helyszínen kitöltendő bejelentőlapon is van helyszínrajzi rész, csak itt "A baleset vázlata" címet kapta)

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 19:40:38

@Steckdose: én is gyűjtögetek minden ilyet. Párom nem annyira. Ő kukázza a már szükségtelennek ítélt papírjait.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 19:44:22

@Brinkman: ez nem rossz ötlet. :)
Ettől függetlenül: ha a biztosító felügyelet szerint nincs törvénybe foglalva, hogy a biztosítónak joga van a tulajdonjogot firtatni, akkor milyen alapon teszik?
A biciklis ruházatára vonatkozó számlákat is kérhetik ilyen alapon? ;)

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 19:46:31

@ColT: mi van kicsi éhenkórász? Beindult a SI faktor? :D

Atörökk 2014.09.25. 21:03:52

@szigetipotyautas:
A rendőrségtől, ha már ott se volt, merhogy nem kötelező neki, miért kéne kapjon, agyatlan vágottfaszúkám?

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 21:09:20

@atörökk: miről ugatsz, nyilaska? Személyi sérüléssel járó balesethez kötelező rendőrt hívni.

Atörökk 2014.09.25. 21:11:57

@szigetipotyautas:
Ejnye, Mózes, de szövegértetlen vagy. Biztos azért, mert nem jobbról balra van a szöveg. Idézd már a posztból azt a részt, ahol posztoló leírja, hogy ő is megsérült? Inkább menj, és mártogasd a vágott faszod a kis rőt büdös feleségedbe.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 21:20:53

Óóóó, naon szép kis párviadal!
@szigetipotyautas:
Engeggyed meg hogy megkérdezzem:
Te új vagy itt?

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 21:26:26

@atörökk: baszod, én küldtem be és nem én vagyok a sérült, hanem a párom!
Kérik a rendőrségi jegyzőkönyvet, a kék-sárga lapot vagy mit, plusz egy külön kiküldött űrlapot, amin többek közt a helyszínrajzot, elsőbbségi viszonyokat, érvényben levő sebességkorlátozásokat stb. kérnek.
A történet meg úgy nézett ki, hogy párom a kerékpárúton ment át egy olyan kereszteződésen, ahol elsőbbségadás kötelező táblával + alatta a bringaútra figyelmeztető kiegészítő táblával védve lett volna.
Ő elesett, a mentősök érkezéséig semmit sem tudott csinálni, én meg jó egy órával később értem oda a bicikli maradékáért és még beszélgettem egy sort a rendőrökkel is.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 21:27:54

@dr. phil. Sün‼ ツ: annyira nem. Csak kihagytam pár évet. Miért?
Hogy mindenki ért mindenhez, az nem újdonság. ;)

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 21:29:02

@Aureliano Buendía: nem átlagos? Attól függ. Ami az alatt van, az nem MTB, csak annak látszik. :(
Biciklinek nevezhető, de az más téma.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 21:29:32

@szigetipotyautas:
Csak mer a törökköt lenáciztad.
Fölösleges.

Atörökk 2014.09.25. 21:29:52

@szigetipotyautas:
Ha nem tudsz írni, ne erőltesd, ennyire egyszerű. Örülök, hogy segíthettem.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 21:31:37

@dr. phil. Sün‼ ツ: őt nem ismerem, csak a hozzászólásaihoz mellékelt kép egy SS tisztre emlékeztet piciben, nagyban meg nem tudom megnézni. Mindössze ezért tettem.
De ugye aki bűncselekmény (okirathamisítás) elkövetésére bíztatja az embert, abból sok jót nem nézek ki.
Már úgy értem: joggal feltételezhető, hogy volt IQ teszten, de hál' istennek, negatív lett. :)

fda 2014.09.25. 21:34:16

@AtiSnatch: "Biztosító János honnan a pitsából tudja, hogy te nem az ecserin vetted a Kovács Pistától 10ezeré?"

Miért kellene tudnia? Mi köze hozzá?

Ha az autós kárt okozott egy bringásnak és az autós a biztosítóján keresztül kártéríti a károsultat, akkor meg kell vizsgálni, hogy mekkora a kár.

Tehát meg kell vizsgálni, hogy az adott kerékpár milyen módon és mennyi pénzből hozható helyre. Ehhez teljesen mindegy hogy 200 ezerért vetted szakboltban, vagy jó üzletet csináltál és egy haver adta oda 80 ezerért. Vagy tombolán nyerted tavalyelőtt farsangon.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 21:44:06

@szigetipotyautas:
Azé egy avatar után megitélni valakit, az elég merész tett!
Inkább ne tedd, nem olyan ő!44!
Vagy a te nicked miről is szól?

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 21:46:08

@dr. phil. Sün‼ ツ: miről? Arról, hogy jegy nélkül élvezhettem a szigeti rendezvénysorozat teljes műsorát. :)
A gyengébbek kedvéért: rohadtul nem érdekelt, mégis kénytelen voltam hallgatni.

Bocs, de ha valaki úgy indít, ahogy ez az alak és az avatarja erősen emlékeztet egy a Tavasz 17 pillanata c. filmben szereplő náci tisztre... :)))

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 21:50:32

@szigetipotyautas:
Értemén, akkó te ottan lax valahol Óbudán.
Vagy a környéken.
Nademostan az, hogy milyen élményeid vótak a sziget alatt, az szerinted kit érdekel itt?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 21:58:05

@szigetipotyautas:
Hát engem nem, mer én onnan jóval messzebb vagyok, meg pontleszarom, kinek mi az avatarja.
Ez úgy jön ide, hogy te az avatarja alapján lenáciztad a törökköt.
Én meg megkérdeztem, hogy a nicked akkor mit jelent?
Mer ugye akkor téged is lehet kategorizálni...

Kenderice 2014.09.25. 22:03:37

@Aureliano Buendía:
"A posztoló találja fel magát, írjon egyet egy haverral, oszt jóidő."
Pontosan!
A kulcs "szó":
"Teljes bizonyító erejű magánokirat."
Két tanúval aláírva, mely bizonyítja, hogy kié a a kerékpár.
A biztosítónak meg kötelező elfogadnia.
Ha ennek ellenére sem ismeri el, majd a bíróság el fogja.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 22:11:40

@dr. phil. Sün‼ ツ:

"Segítek. Biztosan te vagy a hülye. "
"Mert 1 életképtelen barom, azért. "
"Poszt tolónak segített már valaki kitörölni a kis seggét evés után? Száját, izé... Mindegy :D "

Tudod, van az a mondás, hogy amilyen az adjonisten...
De látom, nem jut el a piciny tudatodig.

Black Hole 2014.09.25. 22:16:34

@atörökk: most lebuktál! Eddig is sejtettem, hogy faszista vagyol :-D

Atörökk 2014.09.25. 22:20:39

@Black Hole:
Heil H... izé, kussojjá' már!4!!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 22:21:03

@szigetipotyautas:
Mámost bocsássál meg, én udvariasan megszólítottalak.
Megkérdeztem, mi a bajod a törökk nevű juzerrel.
Erre most asztat válaszolod, hogy nem jut el az infó a pici agyamig?
Tudod, én egy kis sün vagyok, messze lakom az országúttól.
Bisztos ezér nem tudok másokkal kommunikálni.
Szorry emiatt!

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 22:27:37

@atörökk: legalább elárulnád, hogy ki/mi van az avatarodon? Ebben a méretben nem tudom kibogarászni és továbbra is ott tartok, hogy olyan, mint a Stirlitz egyik "kollégája".

Atörökk 2014.09.25. 22:27:44

...na és aztán ki nem szarja le?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 22:31:13

@szigetipotyautas:
Nekem nem.
Van minden tisztességes júzernek egy avatarja.
Amit választ.
Neked miért nincs?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 22:53:02

@szigetipotyautas:
Nem értem.
Aszt se tudod mit kérdeztél, és arra mit feleltem?
Vagy ez így hogy....

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 22:55:56

@atpijkamo: milyen török? "atörökk" - erről nekem inkább a "Duddgi: a Dörrögg Zzulltánn" jut eszembe. :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 23:05:08

Szerintem elvtársak állapíccsuk meg, hogy nyugaton a helyzet fokozódik!
És nem tűrjük a térd feletti szoknyákat, mer az a rothadó kapitalizmus jelképe!
A Szigetet tilcsák be, mindenki monnyon le, és külömbe is....

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 23:08:53

@atpijkamo: lehet, de én csak egy aprócska képet látok, még az arcát is csak sejtem. :)

Atörökk 2014.09.25. 23:10:20

Értem én, nem kéne mindenhová pinát rajzolni!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 23:10:20

@szigetipotyautas:
Én lennék az?
Ó, míly megtisztelő!44!
Ennek télleg örülök!

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 23:11:42

@atpijkamo: még jó, hogy van tineye. Szóval nem tévedtem nagyot, Stirlitzék egész jól eltalálták. És igen, valóban egy náci gazember, bizonyos Hermann Göring látható a fotón.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 23:13:18

@atörökk:
Sírok, annyira megatóttam!
Hát mégiscsak troll vagyok!
Minnyá összeszarom magam!!44
Asztat nem tudom, hová tűzzem ki a plecsnit!??

Atörökk 2014.09.25. 23:14:15

@dr. phil. Sün‼ ツ:
Há' a valagadra ne, mer' összekarcollya a vécédeszkát, ha ráülsz! Tűzzed a mellyedre, büszGén!

dailyvicodin 2014.09.25. 23:14:16

Én mindig aszittem hogy dugovics titusz van a képen

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 23:18:11

Na jó, amint látom, az itteni közönség mit sem változott az elmúlt évek során.
Poszt törölhető, a hozzászólókkal együtt! :)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.25. 23:20:32

@szigetipotyautas: Én először Gőringre tippeltem, de az nem török. Nyilván nem a török Mehemed, aki sose látott tehenet, mert nem úgy van öltözve. Nem Ahmed Kudschuk iskolaigazgató Antalyából, mert esélyed se lenne kitalálni. Gondolkozz!

Atörökk 2014.09.25. 23:20:32

@dailyvicodin:
Ő nemlehet, mer' kiesett a várból!

dailyvicodin 2014.09.25. 23:20:39

Nemá, pont vége a mozinak mire ideérek?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 23:23:00

@atörökk:
Jóvanna, ha odateszem, akkó leszarom!
Hámmost egy trollplecsnit azé csak nem fogok leszarni!44!!
Aztat ki köll érdemelni!

dailyvicodin 2014.09.25. 23:24:13

@atörökk: közbe fotózták vajon-e?

@dr. phil. Sün‼ ツ: te vagy a legsünebb troll akire valaha a legbüszkébb voltam!!!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 23:24:52

@dailyvicodin:
Jaja, megoldottuk okosba a törökkel!
Má csak asztat tudnám, hun az Igi?

Atörökk 2014.09.25. 23:25:29

@dr. phil. Sün‼ ツ:
Én nme vagyok troll, valamit nagyon szarul csinálok :(

@dailyvicodin:
Szerintem simán szelfizett a vár fokán!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.25. 23:31:01

@szigetipotyautas: Na, nem kell elkeseredni. Visszaolvastam, a mai ántréd nem sikerült túl szerencsésen. Bántva érezted magad, és másokat bántottál. Szerintem menj ki, és gyere be mégegyszer.

Fogadd el, hogy másoknak más lehet a véleményük, mint neked. Lehet egymást kultúráltan győzködni, talán még tanulunk is belőle. Azt azért tudd, hogy a posztoló eleve rosszabb helyzetben van. Állni kell az ütéseket, és akkor esélyed van valami helyezést elérni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 23:32:10

@dailyvicodin:
Ááá, nem óvastad a régi homárt!4!
Akkó még sokkal bevállalósabb vótam!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.25. 23:32:33

@atörökk: "dugovics titusz ... szelfizett a vár fokán"

:)) Vinnyogok...

Atörökk 2014.09.25. 23:33:55

@atpijkamo:
"Azt azért tudd, hogy a posztoló eleve rosszabb helyzetben van. "
Monnyuk ezen pl. egy nem modoros, népmesei stílusban elkövetett poszt rengeteget tud segíteni.

inyesmester 2014.09.25. 23:34:13

A biztosító csak a tulajdonosnak fizethet.Ezért kell nekik erről valami papír, amit betehetnek a dossziéba.Simán írj egy nyilatkozatot, amiben kijelented, hogy a bringa a te tulajdonod.Két tanúval irasd alá.Ezt el kell fogadniuk.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.25. 23:36:10

Batman 300 ezer fős török város. Ott jobbra alul. (Polgármester Nejdet Atalay.) Batgirlt egyelőre nem találom a térképen.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 23:39:39

@atörökk:
Elbasztad!
Én má az vagyok, ergó nem is iszok a pályinkándbú, mer az snassz!44!
TEssék trollnak lenni, akkó majd dumálhatunk!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.25. 23:39:54

@atörökk: Hááát... Meg nem gondolják át kellően. Itt is kimaratt pár fontos infó. Bár szarabbakat is láttunk már. Előnye, hogy nem eresztette túl bő lére. A helyszínrajz tárgykörében viszont stratégiai hibát vétett.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.25. 23:41:03

@dr. phil. Sün‼ ツ: "TEssék trollnak lenni"

Az nem olyan egyszerű. Itt csak egy troll van.

Volt.

Lesz.

Black Hole 2014.09.25. 23:54:12

@atpijkamo: azért nem olyan vicces ez! Dugovics Titusznak tudod mennyi időre kellett lemerevedni egy szelfihez, azoknál a technikai viszonyoknál?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.26. 00:08:13

@atpijkamo:
Lófaxt!
Eméxő Rékucra, blogunk mindenhatójára?
Hát Igi egy mekkönnyebbülés vót utánna!44!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.26. 00:11:27

No, megvan, hogy híttuk:
Marie Antoinette
Rékuc, valahol a messzi nyugaton, Svédországba.
Szerettem.
Hagyma kettő.

Beer Monster 2014.09.26. 01:14:34

@szita szita péntek: Nem egészen, nincsen értékhatár. Az AEGON például mindenről számlát kér, különben nem fizet. Ebbe beleértendő a függöny is, amit betörésnél megrongáltak.

Beer Monster 2014.09.26. 01:45:16

@szita szita péntek: De meddig őrizzem meg? A nagyszüleimtől örökölt bútorok az 1930-as évekből valók.

Cormorant 2014.09.26. 05:35:35

nekem megvan a csalad osszes kerekparjanak az osszes vasarlasi dokumentuma tobb mint 15 evre visszamenoleg (45 eft-90 eft ertekek kozt). enni nem ker, zacskoban elfer. hulye-e vagyok?

braue 2014.09.26. 06:07:11

A vásárláskor nem kaptál semmi papírt? Mert azt a legtöbben eltesszük a fiókba, hogyha kell valamiért meglegyen.

Szűcslaci 2014.09.26. 07:04:29

kissé sántít mindkét oldal érvelése. Alapból normális, hogy - főleg egy 200.000.- Ft-os ) bringáról legyen már meg a számla, különben ugyan mi alapján térítsen a biztosító ( vagy van kerékpár-Schwacke katalógus?) Másrészt rövid sztori: Mercimre casco kötés: biztosítós ember körbefényképezi az autót, köteg papírt tölt ki az extrákról ( haha)mint könnyűfém felni, autórádió, bőrbelső, stb. be is árazza őket - ez alapján kalkulálja a havidíjat. Autó totálkáros lett X év múlva. Fizetéskor minden extráról számlát kértek. Na, azt honnan, hiszen azok gyári tartozékok voltak, nincsenek külön nevesítve és felértékelve sehol, csak náluk az extralistán, viszont ők nem fizettek, mert nincs róla számla. Nekem meg azóta nincs cascom és nem is lesz.

Cormorant 2014.09.26. 07:29:42

@Szűcslaci: Nekem ugyanezt próbálták eljátszani 2000 környékén az eredetileg Svájcban rendelt, másodkázből vásárolt ellopott autómmal. Hosszas anyázást követően a Hungária biztosító lekérte a gyárból az adatokat -mert megteheti, csak fáradságos!- és annak alapján korrekt módon elszámoltunk egymással.
A megoldás tehát a lekérni/lekéretni a gyári adatokat bármi módon.
Én azóta is fizetem a Cascot, nem állok magamon bosszút:)

2014.09.26. 07:57:52

@Szűcslaci: Bringáról számla? És ha te rakod össze alkatrészekből? Ismeretségi körömben aligha van boltban, készen vásárolt bringa. Azok árából 2 kategóriával jobbat lehet összerakni.
Rakjam el az alkatrész számlákat? A bovdenvég szálkásodás védőét és a patentszemét is?

És ha van számlám egy 10 éves bringáról, amelyből már csak a váz az eredeti, akkor annak mi az értéke? Lehet, hogy a nyeregcső többe került bele a múlt héten, mint 10 éve a bringa. A váz nem tipikusan a fő értéke egy kerékpárnak, még ha azonosító száma van is.

Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2014.09.26. 08:03:21

Ha biztosító cégem lenne én is ezt csinálnám...
De jelenleg nincs biztosításom se. (Úristen most majd mindenki hívogat, h legyen:) )

braue 2014.09.26. 08:16:54

@kasza003: Az alkatrészekről is van számla. Nem?

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.26. 08:20:34

Loptad a biciklit, s még neked áll feljebb!

Lebowski 2014.09.26. 08:28:13

De az amúgy megvan, hogy a blokk sem igazolja a tulajdonjogot, mert nincs rajta név. Ennyi erővel, kérj kölcsön egy blokkot egy drágább bringáról. Másrészt, ha magánszemélytől veszed, akkor nem is kell róla papír. Úgyhogy nyilatkozat, tanukkal.

2014.09.26. 08:33:21

A biciklimröl megvan a blokk, de azon csak típus van, a váz száma nincs.

braue 2014.09.26. 08:45:03

@Lebowski: Értékesebb cuccokra nevet, címet is szoktak írni. Én nemrég vettem új tv-t meg hűtőt, mindkettőre számlát kaptam, nem blokkot.

anarch 2014.09.26. 08:48:03

@MrZed001: Technikaórával anno nekünk nagy szerencsénk volt, egy igen jó tanár tartotta. Ezért olyasmiket csináltunk mint pl. ping-pongasztal felújítás, fűtőtest és egyéb vizes dolgok alapszinten, főzés alapok. Nem überprofi szinten, de az alapok legyenek meg.

Sima általános iskola, semmi extra hely, csak a tanár volt nagyon lelkes amiért örök hála és köszönet neki.

Témába vágó vicc (amit a többiek is pedzegetnek a számlákkal kapcsolatban):
Tűzvész pusztított a faluban. A ... bemegy a polgármesteri hivatalba:
- Jajajaj! Leégett a színes tv, a videjó, a hüttőláda, mikrósüttő.
Másnap kimegy a kárszakértő:
- Te, ... TV? Videó? Hiszen nincs is nálad áram!
- Jaj, az aggregátorom is...

Brinkman 2014.09.26. 09:20:21

@szigetipotyautas: kizarolag jo otleteim vannak!

joska61 2014.09.26. 09:20:39

Mennyé bubival, bérletet meg nyerd meg, oszt annak a tulajdoni lapját kérje bárki. Ja, bérletnyerés meg innen: glurl.co/berletes

diszkriminans (törölt) 2014.09.26. 09:36:58

@fda:
Az, hogy mennyiért vetted, irreleváns, az viszont, hogy mennyit ér, nagyon is fontos, mert a kár mértéke ettől is függ.

RCH 2014.09.26. 10:23:02

A bringámat 25 éve vettem valakitôl a lakótelepen. Azóa szinte minden alkatrésze lecserélôdött apránként, még a váz is. Volt amit szakszervizben vettem és cseréltettem, volt, amit kitudja hol szereztem be. Mai értéke kb. 50-80.000 Ft.
A legtöbb amivel elô tudnék állni a feleségem tanúsítása, hogy ez a bringa igenis az enyém.
Ilyenkor mi van?

alprazolam 2014.09.26. 10:51:29

nem értem. egyszerű bringa 150-200 ezerért? akkor mit mondjak a nejem bringájára, amit 15-ért vettem? és tök jó.

fda 2014.09.26. 11:00:24

@diszkriminans: Egyetértünk. Mondtam valami mást?
Tehát nem számla kell, hanem meg kell nézni a bringát. Ugyanebben a balesetben valószínűleg az autós sem viszi a cascos biztosítójához (ha van neki) az autó megvásárlását igazoló számlát, hanem magát az autót fogják megnézegetni.

fda 2014.09.26. 11:03:04

@RCH: Készíts róla pár jó fotót, különös tekintettel a beazonosítható részeire (váz-szám, jellegzetes nagy karcolás, ilyesmi.)
Ha esetleg ellopják és megkerül, e fotókkal tudod igazolni, hogy az volt a tied.

fda 2014.09.26. 11:09:09

@kasza003: "Bringáról számla? És ha te rakod össze alkatrészekből?"

Az alkatrészekről is van számla, de nem ez a lényeg! Ha van egy 10 centis bicikliboltos blokkod, amin rajta van hogy 25000.-
abból még nem fogod bebizonyítani, hogy egy konkrét bringa, illetve annak a kérdéses alkatrésze a tied.

Bringánál azt érdemes csinálni, hogy lefényképezed rendesen, egészben is, és a felismerhető részeire (egyedi drága alkatrész, vagy egy jellemző sérülés, pl. hosszú karcolás a vázon) és ezeket elteszed. Jó esetben sose lesz rájuk szükséged. Ha meg mégis ellopják, és megkerül egy hasonló, akkor a rendőrség a fotóid alapján simán visszaadja neked. Ha meg nincs fotód, akkor magyarázkodhatsz, hogy "az enyém kék volt és kétkerekű, és nagyon értékes."
Egy 10 éves bringánál a számla tényleg senkit nem érdekel, a biztosító is amiről itt a poszt szólt csak butaságból kérte, semmire nem is menne vele akkor sem ha a károsult elő tud venni egyet a fiókból. Abban az esetben a kerékpár baleset előtti helyreállításáról beszélünk függetlenül attól, hogy hol, mikor és mennyiért lett vásárolva.

Aureliano Buendía 2014.09.26. 16:27:39

@szigetipotyautas: itt azért bontsuk szét a dolgokat. Ha jól látom, a posztolónak nem lett olyan igazán nagy baja, hogy kórházba került volna, így nem hiszem, hogy x nap után ne tudta volna felvázolni, mi is történhetett.

Szerintem ebben az esetben a biztosító a kék-sárgához hasonlatos papírt kért volna. Láttam már kék-sárgát, bár nekem nem kellett eddig töltenem, pedig elég aktívan használom az autóm. Illetve bringázom is, amikor csak lehet.

Aureliano Buendía 2014.09.26. 16:37:43

@Krutzifix: Azért a lakásbiztosítás szerintem kicsit más tészta, mint a KGBF. Ott tényleg van olyan, hogy bemondasz valamit, ők szemle nélkül mondanak egy összeget, ha elfogadod, utalják, ha nem, akkor kimegy a kárszakértő. Szerintem minden biztosítónál más ez az ingerküszöb, amit puszira ad, de összegszerűségben kb. egy lehet. Azonban egy 150-200e forintos tévénél már nem fognak hasra kicsengetni annyi pénzt, igenis el fogják kérni a számlát róla. Amúgy meg hidd el, akkora nagy helyet nem foglal el az a pár papír. Lefűzős dosszié, genotherm (leánykori nevén bugyi:)).

A KGBF ehhez képest nagyon más. Ott még a segged lukába is belenéznek. Én azt tippelem, hopg a posztoló az autós kötelezőjére kívánja a bringáját elszámolni, és ott biza szőröznek rendesen. Mert mi van, ha a nagyi libakergetőjét hajtogatták be az autó alá, és most egy vadiúj Gepida árát akarják elszámolni.

De igen, a biztosítók már csak ilyen szarrágók. Ez ellen sokat nem tehetsz. Senki nem kért magadnál hordott biankó adásvételit, de az erősen javallt, hogy találd fel magad, ha szopatni akar a biztosító.

Amúgy van egy MTB vázam hasonló estre, pár ezresért eladom:)

Aureliano Buendía 2014.09.26. 16:39:50

@szigetipotyautas: meg tudnád adni, hol történt az attak? Megnézném gógliban.

Aureliano Buendía 2014.09.26. 16:43:13

@szigetipotyautas: nézd, amit te MTB-nak titulálsz és 150-200 körül kezdődik, az pont nem a városban való. Azaz a városba csak villogni való, egyéb célja, értelme nincs. Ha a hegyekbe jársz vele, úttalan utakra, akkor elfogadom, de városba a trekking való.

Amúgy meg a te 150-200 pénzes csodamasinád szerintem a vérpofik kicsit lesajnáló mosollyal néznék meg, mivel a VALÓDI MTB annak többszörösébe kerül:)

Arra, hogy a városban csámborogj, esetleg kimenjél Szentendrére a nringaúton, bőven elét a 70-100-as kategória is.

Aureliano Buendía 2014.09.26. 16:45:39

@Kenderice: ha meg a posztolónak erkölcsi aggályai vannak, miközben a biztosító diszkréten szopattya, akkor nyelje be a bringa helyreállításának költségeit is.

Aureliano Buendía 2014.09.26. 16:46:40

@dr. phil. Sün‼ ツ: ez azért van, mert te az erdő sűrűjében lakozol, oda nehezebben jutnak el a kinti zajok.

Aureliano Buendía 2014.09.26. 16:48:14

@dailyvicodin: szevasz vidokin:)

(lásd még: Vidocq)

Aureliano Buendía 2014.09.26. 16:50:45

@atpijkamo: a posztolók azon részével, aki reagál a saját posztjára az a baj, hogy besértődnek azon, hogy más nem úgy látja az eseményeket, ahogy ők szentül meg vannak győződve arról. Tisztelet a kivételnek.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.26. 16:54:04

@Aureliano Buendía: Egyetértek. Ezt mondtam. Sőt, a kommentelők kicsit szigorúbbak is, mint kellene. De ha nem bírom a kritikát, nem tárulkozok ki nagy nyilvánosság előtt. Picimonya pl. szépen állta az ütéseket, be is sértődöt picit, de nem mutatta.

Aureliano Buendía 2014.09.26. 16:56:44

@atpijkamo: nem is kívántam neked ellentmondani, csak veled együtt gondolkodtam:)

Monya jól bírta, rá gondoltam amúgy. Kicsit visszasírom őt. Remélem, idén is megy Bécsbe.

Répázó 2014.09.27. 11:45:44

Bocs, én megőriztem! Mekkora barom vagyok!

diszkriminans (törölt) 2014.09.27. 13:10:01

@fda:
"Ugyanebben a balesetben valószínűleg az autós sem viszi a cascos biztosítójához (ha van neki) az autó megvásárlását igazoló számlát, hanem magát az autót fogják megnézegetni. "

Ha az autónak nem tudja felmutatni a papírjait, akkor meg sem nézik magát az autót, hanem pöccre elutasítják a kárigényt. Miért lenne ez másképp bringa esetében?

Aureliano Buendía 2014.09.27. 13:12:50

@diszkriminans: ha nem tudja igazolni a tulajdonjogát (pl. forgalmi), nem is tud szerződni a biztosítóval.

Amit casco-kárrendezésnél kérnek: forgalmi, befizetett csekkek. Értelemszerűen, hiszen a szerződésed már megvan.

diszkriminans (törölt) 2014.09.27. 13:12:58

@Aureliano Buendía:
200 alatt nem lehet kapni laptopot, csak valamit, ami annak néz ki.
10 millió alatt nem lehet kapni autót, csak valamit, ami annak néz ki.
500 Ft alatt nem lehet kapni sört, csak valamit, ami annak néz ki.
2000 Ft alatt nem lehet kapni bort, csak valamit, ami annak néz ki.
És még sorolhatnám. Ha a sznobizmus fájna, a fél világ ordítozna.

diszkriminans (törölt) 2014.09.27. 13:14:42

@Aureliano Buendía:
Erre analóg helyzet inkább amikor más okozza neked a kárt, de ugyanúgy autóval vagy. Akkor sem fog neked fizetni a másik biztosítója, ha nincsenek papírjaid. Más kérdés, hogy autónál kötelező egyébként is, hogy legyenek.

Aureliano Buendía 2014.09.27. 13:15:50

@diszkriminans: bazz, válasz helyett majdnem kiszűrtelek:)

Szerintem olvasd végig a beszélgetésfolyamot, aminek a végén ezt írtam a posztolónak. Az utolsó mondatodat neki címezd;)

Aureliano Buendía 2014.09.27. 13:19:31

@diszkriminans: ha olyan autós okoz nekem kárt, akinek nincs biztosítása, akkor egyrészt megbasszák őt egy szaros fasszal, de nem kicsit (már bocs a hasonlatért), a másik az, hogy a MABISZ nekem kifizeti a javítás költségeit, és szépen bevasalja a delikvensen (persze csak akkor, ha tudja). Mivel van forgalmija az autómnak, abban pedig én vagyok a tulajdonos, ezért nem értem, milyen papírokat kérne még tőle a biztosító? Lehet, hogy simán csak ugyanazt akarjuk elmondani kétféleképpen, de kibontanád, mire is gondolsz?

fda 2014.09.27. 22:22:38

@diszkriminans: Azért, mert az autóhoz köteles vagy egy ún. forgalmi engedélyt beszerezni és magadnál tartani, ami az autód tulajdonjogát és legfőbb műszaki adatait tartalmazza.
A kerékpár birtoklása pedig nem jár ilyen kötelezettséggel.
Azt csak úgy megveheted akár a tesco-ban (persze hülye aki ott veszi) aztán kitolod a pénztárnál, és van is egy bringád, meg hozzá egy pénztárblokkod.

Aureliano Buendía 2014.09.27. 23:07:06

@fda: ráadásul bármiféle kresz- és forgalomismeret nélkül nekiállhat a delikvens kerékpározni.

ahanem01 2014.10.27. 14:05:23

Gondolom tekertél, mint a barom. A maci sajt biztos az autósnak szólt? Mert pont ti vagytok, akik leszartok mindenféle nektek kitett táblát.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.27. 14:44:34

@ahanem01: "A maci sajt biztos az autósnak szólt?"

:)) Nem, azt a vadász kapja, ha leszopja a macit, aki sose mosakodott.

A biciklistáknak és autósoknak a macisajt tábla szól.
süti beállítások módosítása