Tékozló Homár

A bicaj tulajdonjogát igazoló irat vajon mi?

2014.09.25. 09:43 | Homár Hilda | 187 komment

2012_Cube_Attention_1157818.jpg

Ez itt a kérdés. Egy titánvázas csudajárgánynál még oké, ott köt rá biztosítást a gazdája, de egy Átlag Béla valószínűleg max a családi fotókkal tudja bizonyítani, hogy övé az a Hauser. Az vajon elég?

Sziasztok!

Egy nagyon rövid történet: autós fellök egy elsőbbségadás kötelező táblával védett kerékpárúton közlekedő kerékpárost. Az autós biztosítójával kezdődik az ügyintézés, mert a kerékpár és néhány egyéb tárgy sérült.

Biztosító e-mailben iratpótlás címén küld egy PDF-et, hogy töltsük ki. A PDF-ben többek közt helyszínrajzot kérnek a balesetben résztvevőktől. Biztosan én vagyok a hülye, de szerintem ezt a rendőrségtől kellene megkapniuk, nem a baleset résztvevőitől. De rendben, majd rajzolunk valamit. Ellenben: kérik a kerékpár tulajdonjogát igazoló iratokat! Tegye fel a kezét, aki a garancia idő lejárta után megőriz egy garancialapot és a mellé tűzött, pénztárgépből származó blokkot! (ne másfélmillás bringacsodára gondoljunk, egy egyszerű, 150-200ezres MTB az áldozat...)

Aki szakembert megkérdeztem, azt mondja, ehhez nincs igazán joga a biztosítónak. Máshol meg azt olvastam, hogy másoktól is kérték az igazolást. Ezt mégis hogy? Tudtommal egyetlen törvényben sincs előírva, hogy a kerékpár iratait a végtelenségig őrizni kell.

Valahogy úgy érzem, a biztosító(? egy vagy több, esetleg mind?) ezzel is megpróbál kibújni a fizetési kötelezettség alól.

üdvözlettel

egy anonim olvasó ;)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 21:44:06

@szigetipotyautas:
Azé egy avatar után megitélni valakit, az elég merész tett!
Inkább ne tedd, nem olyan ő!44!
Vagy a te nicked miről is szól?

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 21:46:08

@dr. phil. Sün‼ ツ: miről? Arról, hogy jegy nélkül élvezhettem a szigeti rendezvénysorozat teljes műsorát. :)
A gyengébbek kedvéért: rohadtul nem érdekelt, mégis kénytelen voltam hallgatni.

Bocs, de ha valaki úgy indít, ahogy ez az alak és az avatarja erősen emlékeztet egy a Tavasz 17 pillanata c. filmben szereplő náci tisztre... :)))

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 21:50:32

@szigetipotyautas:
Értemén, akkó te ottan lax valahol Óbudán.
Vagy a környéken.
Nademostan az, hogy milyen élményeid vótak a sziget alatt, az szerinted kit érdekel itt?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 21:58:05

@szigetipotyautas:
Hát engem nem, mer én onnan jóval messzebb vagyok, meg pontleszarom, kinek mi az avatarja.
Ez úgy jön ide, hogy te az avatarja alapján lenáciztad a törökköt.
Én meg megkérdeztem, hogy a nicked akkor mit jelent?
Mer ugye akkor téged is lehet kategorizálni...

Kenderice 2014.09.25. 22:03:37

@Aureliano Buendía:
"A posztoló találja fel magát, írjon egyet egy haverral, oszt jóidő."
Pontosan!
A kulcs "szó":
"Teljes bizonyító erejű magánokirat."
Két tanúval aláírva, mely bizonyítja, hogy kié a a kerékpár.
A biztosítónak meg kötelező elfogadnia.
Ha ennek ellenére sem ismeri el, majd a bíróság el fogja.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 22:11:40

@dr. phil. Sün‼ ツ:

"Segítek. Biztosan te vagy a hülye. "
"Mert 1 életképtelen barom, azért. "
"Poszt tolónak segített már valaki kitörölni a kis seggét evés után? Száját, izé... Mindegy :D "

Tudod, van az a mondás, hogy amilyen az adjonisten...
De látom, nem jut el a piciny tudatodig.

Black Hole 2014.09.25. 22:16:34

@atörökk: most lebuktál! Eddig is sejtettem, hogy faszista vagyol :-D

Atörökk 2014.09.25. 22:20:39

@Black Hole:
Heil H... izé, kussojjá' már!4!!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 22:21:03

@szigetipotyautas:
Mámost bocsássál meg, én udvariasan megszólítottalak.
Megkérdeztem, mi a bajod a törökk nevű juzerrel.
Erre most asztat válaszolod, hogy nem jut el az infó a pici agyamig?
Tudod, én egy kis sün vagyok, messze lakom az országúttól.
Bisztos ezér nem tudok másokkal kommunikálni.
Szorry emiatt!

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 22:27:37

@atörökk: legalább elárulnád, hogy ki/mi van az avatarodon? Ebben a méretben nem tudom kibogarászni és továbbra is ott tartok, hogy olyan, mint a Stirlitz egyik "kollégája".

Atörökk 2014.09.25. 22:27:44

...na és aztán ki nem szarja le?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 22:31:13

@szigetipotyautas:
Nekem nem.
Van minden tisztességes júzernek egy avatarja.
Amit választ.
Neked miért nincs?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 22:53:02

@szigetipotyautas:
Nem értem.
Aszt se tudod mit kérdeztél, és arra mit feleltem?
Vagy ez így hogy....

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 22:55:56

@atpijkamo: milyen török? "atörökk" - erről nekem inkább a "Duddgi: a Dörrögg Zzulltánn" jut eszembe. :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 23:05:08

Szerintem elvtársak állapíccsuk meg, hogy nyugaton a helyzet fokozódik!
És nem tűrjük a térd feletti szoknyákat, mer az a rothadó kapitalizmus jelképe!
A Szigetet tilcsák be, mindenki monnyon le, és külömbe is....

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 23:08:53

@atpijkamo: lehet, de én csak egy aprócska képet látok, még az arcát is csak sejtem. :)

Atörökk 2014.09.25. 23:10:20

Értem én, nem kéne mindenhová pinát rajzolni!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 23:10:20

@szigetipotyautas:
Én lennék az?
Ó, míly megtisztelő!44!
Ennek télleg örülök!

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 23:11:42

@atpijkamo: még jó, hogy van tineye. Szóval nem tévedtem nagyot, Stirlitzék egész jól eltalálták. És igen, valóban egy náci gazember, bizonyos Hermann Göring látható a fotón.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 23:13:18

@atörökk:
Sírok, annyira megatóttam!
Hát mégiscsak troll vagyok!
Minnyá összeszarom magam!!44
Asztat nem tudom, hová tűzzem ki a plecsnit!??

Atörökk 2014.09.25. 23:14:15

@dr. phil. Sün‼ ツ:
Há' a valagadra ne, mer' összekarcollya a vécédeszkát, ha ráülsz! Tűzzed a mellyedre, büszGén!

dailyvicodin 2014.09.25. 23:14:16

Én mindig aszittem hogy dugovics titusz van a képen

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.25. 23:18:11

Na jó, amint látom, az itteni közönség mit sem változott az elmúlt évek során.
Poszt törölhető, a hozzászólókkal együtt! :)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.25. 23:20:32

@szigetipotyautas: Én először Gőringre tippeltem, de az nem török. Nyilván nem a török Mehemed, aki sose látott tehenet, mert nem úgy van öltözve. Nem Ahmed Kudschuk iskolaigazgató Antalyából, mert esélyed se lenne kitalálni. Gondolkozz!

Atörökk 2014.09.25. 23:20:32

@dailyvicodin:
Ő nemlehet, mer' kiesett a várból!

dailyvicodin 2014.09.25. 23:20:39

Nemá, pont vége a mozinak mire ideérek?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 23:23:00

@atörökk:
Jóvanna, ha odateszem, akkó leszarom!
Hámmost egy trollplecsnit azé csak nem fogok leszarni!44!!
Aztat ki köll érdemelni!

dailyvicodin 2014.09.25. 23:24:13

@atörökk: közbe fotózták vajon-e?

@dr. phil. Sün‼ ツ: te vagy a legsünebb troll akire valaha a legbüszkébb voltam!!!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 23:24:52

@dailyvicodin:
Jaja, megoldottuk okosba a törökkel!
Má csak asztat tudnám, hun az Igi?

Atörökk 2014.09.25. 23:25:29

@dr. phil. Sün‼ ツ:
Én nme vagyok troll, valamit nagyon szarul csinálok :(

@dailyvicodin:
Szerintem simán szelfizett a vár fokán!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.25. 23:31:01

@szigetipotyautas: Na, nem kell elkeseredni. Visszaolvastam, a mai ántréd nem sikerült túl szerencsésen. Bántva érezted magad, és másokat bántottál. Szerintem menj ki, és gyere be mégegyszer.

Fogadd el, hogy másoknak más lehet a véleményük, mint neked. Lehet egymást kultúráltan győzködni, talán még tanulunk is belőle. Azt azért tudd, hogy a posztoló eleve rosszabb helyzetben van. Állni kell az ütéseket, és akkor esélyed van valami helyezést elérni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 23:32:10

@dailyvicodin:
Ááá, nem óvastad a régi homárt!4!
Akkó még sokkal bevállalósabb vótam!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.25. 23:32:33

@atörökk: "dugovics titusz ... szelfizett a vár fokán"

:)) Vinnyogok...

Atörökk 2014.09.25. 23:33:55

@atpijkamo:
"Azt azért tudd, hogy a posztoló eleve rosszabb helyzetben van. "
Monnyuk ezen pl. egy nem modoros, népmesei stílusban elkövetett poszt rengeteget tud segíteni.

inyesmester 2014.09.25. 23:34:13

A biztosító csak a tulajdonosnak fizethet.Ezért kell nekik erről valami papír, amit betehetnek a dossziéba.Simán írj egy nyilatkozatot, amiben kijelented, hogy a bringa a te tulajdonod.Két tanúval irasd alá.Ezt el kell fogadniuk.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.25. 23:36:10

Batman 300 ezer fős török város. Ott jobbra alul. (Polgármester Nejdet Atalay.) Batgirlt egyelőre nem találom a térképen.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.25. 23:39:39

@atörökk:
Elbasztad!
Én má az vagyok, ergó nem is iszok a pályinkándbú, mer az snassz!44!
TEssék trollnak lenni, akkó majd dumálhatunk!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.25. 23:39:54

@atörökk: Hááát... Meg nem gondolják át kellően. Itt is kimaratt pár fontos infó. Bár szarabbakat is láttunk már. Előnye, hogy nem eresztette túl bő lére. A helyszínrajz tárgykörében viszont stratégiai hibát vétett.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.25. 23:41:03

@dr. phil. Sün‼ ツ: "TEssék trollnak lenni"

Az nem olyan egyszerű. Itt csak egy troll van.

Volt.

Lesz.

Black Hole 2014.09.25. 23:54:12

@atpijkamo: azért nem olyan vicces ez! Dugovics Titusznak tudod mennyi időre kellett lemerevedni egy szelfihez, azoknál a technikai viszonyoknál?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.26. 00:08:13

@atpijkamo:
Lófaxt!
Eméxő Rékucra, blogunk mindenhatójára?
Hát Igi egy mekkönnyebbülés vót utánna!44!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.26. 00:11:27

No, megvan, hogy híttuk:
Marie Antoinette
Rékuc, valahol a messzi nyugaton, Svédországba.
Szerettem.
Hagyma kettő.

Beer Monster 2014.09.26. 01:14:34

@szita szita péntek: Nem egészen, nincsen értékhatár. Az AEGON például mindenről számlát kér, különben nem fizet. Ebbe beleértendő a függöny is, amit betörésnél megrongáltak.

Beer Monster 2014.09.26. 01:45:16

@szita szita péntek: De meddig őrizzem meg? A nagyszüleimtől örökölt bútorok az 1930-as évekből valók.

Cormorant 2014.09.26. 05:35:35

nekem megvan a csalad osszes kerekparjanak az osszes vasarlasi dokumentuma tobb mint 15 evre visszamenoleg (45 eft-90 eft ertekek kozt). enni nem ker, zacskoban elfer. hulye-e vagyok?

braue 2014.09.26. 06:07:11

A vásárláskor nem kaptál semmi papírt? Mert azt a legtöbben eltesszük a fiókba, hogyha kell valamiért meglegyen.

Szűcslaci 2014.09.26. 07:04:29

kissé sántít mindkét oldal érvelése. Alapból normális, hogy - főleg egy 200.000.- Ft-os ) bringáról legyen már meg a számla, különben ugyan mi alapján térítsen a biztosító ( vagy van kerékpár-Schwacke katalógus?) Másrészt rövid sztori: Mercimre casco kötés: biztosítós ember körbefényképezi az autót, köteg papírt tölt ki az extrákról ( haha)mint könnyűfém felni, autórádió, bőrbelső, stb. be is árazza őket - ez alapján kalkulálja a havidíjat. Autó totálkáros lett X év múlva. Fizetéskor minden extráról számlát kértek. Na, azt honnan, hiszen azok gyári tartozékok voltak, nincsenek külön nevesítve és felértékelve sehol, csak náluk az extralistán, viszont ők nem fizettek, mert nincs róla számla. Nekem meg azóta nincs cascom és nem is lesz.

Cormorant 2014.09.26. 07:29:42

@Szűcslaci: Nekem ugyanezt próbálták eljátszani 2000 környékén az eredetileg Svájcban rendelt, másodkázből vásárolt ellopott autómmal. Hosszas anyázást követően a Hungária biztosító lekérte a gyárból az adatokat -mert megteheti, csak fáradságos!- és annak alapján korrekt módon elszámoltunk egymással.
A megoldás tehát a lekérni/lekéretni a gyári adatokat bármi módon.
Én azóta is fizetem a Cascot, nem állok magamon bosszút:)

2014.09.26. 07:57:52

@Szűcslaci: Bringáról számla? És ha te rakod össze alkatrészekből? Ismeretségi körömben aligha van boltban, készen vásárolt bringa. Azok árából 2 kategóriával jobbat lehet összerakni.
Rakjam el az alkatrész számlákat? A bovdenvég szálkásodás védőét és a patentszemét is?

És ha van számlám egy 10 éves bringáról, amelyből már csak a váz az eredeti, akkor annak mi az értéke? Lehet, hogy a nyeregcső többe került bele a múlt héten, mint 10 éve a bringa. A váz nem tipikusan a fő értéke egy kerékpárnak, még ha azonosító száma van is.

Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2014.09.26. 08:03:21

Ha biztosító cégem lenne én is ezt csinálnám...
De jelenleg nincs biztosításom se. (Úristen most majd mindenki hívogat, h legyen:) )

braue 2014.09.26. 08:16:54

@kasza003: Az alkatrészekről is van számla. Nem?

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.26. 08:20:34

Loptad a biciklit, s még neked áll feljebb!

Lebowski 2014.09.26. 08:28:13

De az amúgy megvan, hogy a blokk sem igazolja a tulajdonjogot, mert nincs rajta név. Ennyi erővel, kérj kölcsön egy blokkot egy drágább bringáról. Másrészt, ha magánszemélytől veszed, akkor nem is kell róla papír. Úgyhogy nyilatkozat, tanukkal.

2014.09.26. 08:33:21

A biciklimröl megvan a blokk, de azon csak típus van, a váz száma nincs.

braue 2014.09.26. 08:45:03

@Lebowski: Értékesebb cuccokra nevet, címet is szoktak írni. Én nemrég vettem új tv-t meg hűtőt, mindkettőre számlát kaptam, nem blokkot.

anarch 2014.09.26. 08:48:03

@MrZed001: Technikaórával anno nekünk nagy szerencsénk volt, egy igen jó tanár tartotta. Ezért olyasmiket csináltunk mint pl. ping-pongasztal felújítás, fűtőtest és egyéb vizes dolgok alapszinten, főzés alapok. Nem überprofi szinten, de az alapok legyenek meg.

Sima általános iskola, semmi extra hely, csak a tanár volt nagyon lelkes amiért örök hála és köszönet neki.

Témába vágó vicc (amit a többiek is pedzegetnek a számlákkal kapcsolatban):
Tűzvész pusztított a faluban. A ... bemegy a polgármesteri hivatalba:
- Jajajaj! Leégett a színes tv, a videjó, a hüttőláda, mikrósüttő.
Másnap kimegy a kárszakértő:
- Te, ... TV? Videó? Hiszen nincs is nálad áram!
- Jaj, az aggregátorom is...

Brinkman 2014.09.26. 09:20:21

@szigetipotyautas: kizarolag jo otleteim vannak!

joska61 2014.09.26. 09:20:39

Mennyé bubival, bérletet meg nyerd meg, oszt annak a tulajdoni lapját kérje bárki. Ja, bérletnyerés meg innen: glurl.co/berletes

diszkriminans (törölt) 2014.09.26. 09:36:58

@fda:
Az, hogy mennyiért vetted, irreleváns, az viszont, hogy mennyit ér, nagyon is fontos, mert a kár mértéke ettől is függ.

RCH 2014.09.26. 10:23:02

A bringámat 25 éve vettem valakitôl a lakótelepen. Azóa szinte minden alkatrésze lecserélôdött apránként, még a váz is. Volt amit szakszervizben vettem és cseréltettem, volt, amit kitudja hol szereztem be. Mai értéke kb. 50-80.000 Ft.
A legtöbb amivel elô tudnék állni a feleségem tanúsítása, hogy ez a bringa igenis az enyém.
Ilyenkor mi van?

alprazolam 2014.09.26. 10:51:29

nem értem. egyszerű bringa 150-200 ezerért? akkor mit mondjak a nejem bringájára, amit 15-ért vettem? és tök jó.

fda 2014.09.26. 11:00:24

@diszkriminans: Egyetértünk. Mondtam valami mást?
Tehát nem számla kell, hanem meg kell nézni a bringát. Ugyanebben a balesetben valószínűleg az autós sem viszi a cascos biztosítójához (ha van neki) az autó megvásárlását igazoló számlát, hanem magát az autót fogják megnézegetni.

fda 2014.09.26. 11:03:04

@RCH: Készíts róla pár jó fotót, különös tekintettel a beazonosítható részeire (váz-szám, jellegzetes nagy karcolás, ilyesmi.)
Ha esetleg ellopják és megkerül, e fotókkal tudod igazolni, hogy az volt a tied.

fda 2014.09.26. 11:09:09

@kasza003: "Bringáról számla? És ha te rakod össze alkatrészekből?"

Az alkatrészekről is van számla, de nem ez a lényeg! Ha van egy 10 centis bicikliboltos blokkod, amin rajta van hogy 25000.-
abból még nem fogod bebizonyítani, hogy egy konkrét bringa, illetve annak a kérdéses alkatrésze a tied.

Bringánál azt érdemes csinálni, hogy lefényképezed rendesen, egészben is, és a felismerhető részeire (egyedi drága alkatrész, vagy egy jellemző sérülés, pl. hosszú karcolás a vázon) és ezeket elteszed. Jó esetben sose lesz rájuk szükséged. Ha meg mégis ellopják, és megkerül egy hasonló, akkor a rendőrség a fotóid alapján simán visszaadja neked. Ha meg nincs fotód, akkor magyarázkodhatsz, hogy "az enyém kék volt és kétkerekű, és nagyon értékes."
Egy 10 éves bringánál a számla tényleg senkit nem érdekel, a biztosító is amiről itt a poszt szólt csak butaságból kérte, semmire nem is menne vele akkor sem ha a károsult elő tud venni egyet a fiókból. Abban az esetben a kerékpár baleset előtti helyreállításáról beszélünk függetlenül attól, hogy hol, mikor és mennyiért lett vásárolva.

Aureliano Buendía 2014.09.26. 16:27:39

@szigetipotyautas: itt azért bontsuk szét a dolgokat. Ha jól látom, a posztolónak nem lett olyan igazán nagy baja, hogy kórházba került volna, így nem hiszem, hogy x nap után ne tudta volna felvázolni, mi is történhetett.

Szerintem ebben az esetben a biztosító a kék-sárgához hasonlatos papírt kért volna. Láttam már kék-sárgát, bár nekem nem kellett eddig töltenem, pedig elég aktívan használom az autóm. Illetve bringázom is, amikor csak lehet.

Aureliano Buendía 2014.09.26. 16:37:43

@Krutzifix: Azért a lakásbiztosítás szerintem kicsit más tészta, mint a KGBF. Ott tényleg van olyan, hogy bemondasz valamit, ők szemle nélkül mondanak egy összeget, ha elfogadod, utalják, ha nem, akkor kimegy a kárszakértő. Szerintem minden biztosítónál más ez az ingerküszöb, amit puszira ad, de összegszerűségben kb. egy lehet. Azonban egy 150-200e forintos tévénél már nem fognak hasra kicsengetni annyi pénzt, igenis el fogják kérni a számlát róla. Amúgy meg hidd el, akkora nagy helyet nem foglal el az a pár papír. Lefűzős dosszié, genotherm (leánykori nevén bugyi:)).

A KGBF ehhez képest nagyon más. Ott még a segged lukába is belenéznek. Én azt tippelem, hopg a posztoló az autós kötelezőjére kívánja a bringáját elszámolni, és ott biza szőröznek rendesen. Mert mi van, ha a nagyi libakergetőjét hajtogatták be az autó alá, és most egy vadiúj Gepida árát akarják elszámolni.

De igen, a biztosítók már csak ilyen szarrágók. Ez ellen sokat nem tehetsz. Senki nem kért magadnál hordott biankó adásvételit, de az erősen javallt, hogy találd fel magad, ha szopatni akar a biztosító.

Amúgy van egy MTB vázam hasonló estre, pár ezresért eladom:)

Aureliano Buendía 2014.09.26. 16:39:50

@szigetipotyautas: meg tudnád adni, hol történt az attak? Megnézném gógliban.

Aureliano Buendía 2014.09.26. 16:43:13

@szigetipotyautas: nézd, amit te MTB-nak titulálsz és 150-200 körül kezdődik, az pont nem a városban való. Azaz a városba csak villogni való, egyéb célja, értelme nincs. Ha a hegyekbe jársz vele, úttalan utakra, akkor elfogadom, de városba a trekking való.

Amúgy meg a te 150-200 pénzes csodamasinád szerintem a vérpofik kicsit lesajnáló mosollyal néznék meg, mivel a VALÓDI MTB annak többszörösébe kerül:)

Arra, hogy a városban csámborogj, esetleg kimenjél Szentendrére a nringaúton, bőven elét a 70-100-as kategória is.

Aureliano Buendía 2014.09.26. 16:45:39

@Kenderice: ha meg a posztolónak erkölcsi aggályai vannak, miközben a biztosító diszkréten szopattya, akkor nyelje be a bringa helyreállításának költségeit is.

Aureliano Buendía 2014.09.26. 16:46:40

@dr. phil. Sün‼ ツ: ez azért van, mert te az erdő sűrűjében lakozol, oda nehezebben jutnak el a kinti zajok.

Aureliano Buendía 2014.09.26. 16:48:14

@dailyvicodin: szevasz vidokin:)

(lásd még: Vidocq)

Aureliano Buendía 2014.09.26. 16:50:45

@atpijkamo: a posztolók azon részével, aki reagál a saját posztjára az a baj, hogy besértődnek azon, hogy más nem úgy látja az eseményeket, ahogy ők szentül meg vannak győződve arról. Tisztelet a kivételnek.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.26. 16:54:04

@Aureliano Buendía: Egyetértek. Ezt mondtam. Sőt, a kommentelők kicsit szigorúbbak is, mint kellene. De ha nem bírom a kritikát, nem tárulkozok ki nagy nyilvánosság előtt. Picimonya pl. szépen állta az ütéseket, be is sértődöt picit, de nem mutatta.

Aureliano Buendía 2014.09.26. 16:56:44

@atpijkamo: nem is kívántam neked ellentmondani, csak veled együtt gondolkodtam:)

Monya jól bírta, rá gondoltam amúgy. Kicsit visszasírom őt. Remélem, idén is megy Bécsbe.

Répázó 2014.09.27. 11:45:44

Bocs, én megőriztem! Mekkora barom vagyok!

diszkriminans (törölt) 2014.09.27. 13:10:01

@fda:
"Ugyanebben a balesetben valószínűleg az autós sem viszi a cascos biztosítójához (ha van neki) az autó megvásárlását igazoló számlát, hanem magát az autót fogják megnézegetni. "

Ha az autónak nem tudja felmutatni a papírjait, akkor meg sem nézik magát az autót, hanem pöccre elutasítják a kárigényt. Miért lenne ez másképp bringa esetében?

Aureliano Buendía 2014.09.27. 13:12:50

@diszkriminans: ha nem tudja igazolni a tulajdonjogát (pl. forgalmi), nem is tud szerződni a biztosítóval.

Amit casco-kárrendezésnél kérnek: forgalmi, befizetett csekkek. Értelemszerűen, hiszen a szerződésed már megvan.

diszkriminans (törölt) 2014.09.27. 13:12:58

@Aureliano Buendía:
200 alatt nem lehet kapni laptopot, csak valamit, ami annak néz ki.
10 millió alatt nem lehet kapni autót, csak valamit, ami annak néz ki.
500 Ft alatt nem lehet kapni sört, csak valamit, ami annak néz ki.
2000 Ft alatt nem lehet kapni bort, csak valamit, ami annak néz ki.
És még sorolhatnám. Ha a sznobizmus fájna, a fél világ ordítozna.

diszkriminans (törölt) 2014.09.27. 13:14:42

@Aureliano Buendía:
Erre analóg helyzet inkább amikor más okozza neked a kárt, de ugyanúgy autóval vagy. Akkor sem fog neked fizetni a másik biztosítója, ha nincsenek papírjaid. Más kérdés, hogy autónál kötelező egyébként is, hogy legyenek.

Aureliano Buendía 2014.09.27. 13:15:50

@diszkriminans: bazz, válasz helyett majdnem kiszűrtelek:)

Szerintem olvasd végig a beszélgetésfolyamot, aminek a végén ezt írtam a posztolónak. Az utolsó mondatodat neki címezd;)

Aureliano Buendía 2014.09.27. 13:19:31

@diszkriminans: ha olyan autós okoz nekem kárt, akinek nincs biztosítása, akkor egyrészt megbasszák őt egy szaros fasszal, de nem kicsit (már bocs a hasonlatért), a másik az, hogy a MABISZ nekem kifizeti a javítás költségeit, és szépen bevasalja a delikvensen (persze csak akkor, ha tudja). Mivel van forgalmija az autómnak, abban pedig én vagyok a tulajdonos, ezért nem értem, milyen papírokat kérne még tőle a biztosító? Lehet, hogy simán csak ugyanazt akarjuk elmondani kétféleképpen, de kibontanád, mire is gondolsz?

fda 2014.09.27. 22:22:38

@diszkriminans: Azért, mert az autóhoz köteles vagy egy ún. forgalmi engedélyt beszerezni és magadnál tartani, ami az autód tulajdonjogát és legfőbb műszaki adatait tartalmazza.
A kerékpár birtoklása pedig nem jár ilyen kötelezettséggel.
Azt csak úgy megveheted akár a tesco-ban (persze hülye aki ott veszi) aztán kitolod a pénztárnál, és van is egy bringád, meg hozzá egy pénztárblokkod.

Aureliano Buendía 2014.09.27. 23:07:06

@fda: ráadásul bármiféle kresz- és forgalomismeret nélkül nekiállhat a delikvens kerékpározni.

ahanem01 2014.10.27. 14:05:23

Gondolom tekertél, mint a barom. A maci sajt biztos az autósnak szólt? Mert pont ti vagytok, akik leszartok mindenféle nektek kitett táblát.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.27. 14:44:34

@ahanem01: "A maci sajt biztos az autósnak szólt?"

:)) Nem, azt a vadász kapja, ha leszopja a macit, aki sose mosakodott.

A biciklistáknak és autósoknak a macisajt tábla szól.
süti beállítások módosítása