Tékozló Homár

Nem tudja a posta, hogy ki a feladó?

2014.09.26. 08:50 | Homár Hilda | 55 komment

vaterafutar_v_v.jpg

Gergelynek elég speciális problémája van: tudja, hogy jön neki egy csomag, de azt nem, hogy honnan, ki, mit, miért és hova küldött neki. Erre a helyzetre a posta sincs felkészülve.

Tegnap reggel egy email-t kaptam a postafiókomba EERT_Admin feladóval - ennél sokatmondóbb feladó nevet ki se találhattak volna :) - hogy az ALLEGRO GROUP HU KFT. (VATERAFUTÁR) csomagot adott fel a számomra, ami jelenleg az MPL szállítást jelenti. Árufizetéssel, ami több mint 30ezer forint. 

Miután nem tudok semmiről amit rendeltem volna, a vaterán meg végképp nem, utána akartam járni mi lehet ez a csomag, nehogy átvegye valaki jó szándékkal a nevemben, de azt se akartam ha esetleg valami oknál fogva mégis megrendeltem valamit - erről nem tudok, de hátha mégis valaki a családból - azt visszavigyék. Tisztázni akartam mielőtt idehozzák a csomagot.

Még jó, hogy van csomagkövetés a postánál is. Egy csomó minden kiderül a nyomkövetésből: hogy melyik postafeldolgozóban meg logisztikai központban hány óra hány perckor fordult meg a csomag. Ezek igen érdekes, de teljesen érdektelen információk a címzett számára. Az, ami fontos lenne nem derül ki, nevezetesen, hogy ki adta fel a csomagot és milyen címre. Van munkahelyi címem, otthoni is, jobb lett volna tudni legalább azt, hogy hova várjam a csapást. Az meg még jobb lett volna, ha a feladóval egyeztethettem volna mit küldött, mi alapján küldte, kinek akarta, ha rossz címre még átirányíthatta volna. Volna.

Hívom hát az email-ben szereplő ügyfélszolgálati számot. Párszor próbálom 8 óra után. A gépem órája szerint 8:13 perckor az automata még mindig arra biztat hogy ismételjem meg a hívásom munkaidőben 8 óra után. Pár perccel később végre bejutok a menürendszerbe, igen kedves és segítőkész hölgyet fogok ki, érzem a hangjából tényleg segítene. Ha tudna. Viszont  a csomagszám alapján a rendszer nem adja meg neki sem a címadatokat, se a feladót, se a címzettet. Jól ki van ez találva. Annyit tudott segíteni, hogy megadta a kézbesítő számát, akinek ez a csomag ki van osztva. Mert azt meg látja a gépben.

Hívom, felveszi. Kiderül pár km -re vagyunk egymástól, de ő meg a csomagszám alapján nem tud mondani semmit. A cím alapján tudna, de azt mondja tőlünk 5-6 km -re hord csomagokat, konkrétan erre ő nem jön. Vagy mégsem nála van ez a csomag, vagy ha igen akkor nem ide hozza, de megmondani nem tudja. Végül a helyzetet úgy ítéli meg, hogy valószínűleg itt többszörösen összekeveredhetett minden. Mindezt a legnagyobb természetességgel, valahogy úgy érzem ezt a diagnózist nem először állapítja meg.

Bezárult a kör, hoznak egy csomagot, vagy visznek, az biztos hogy fizetős, elvileg nekem, gyakorlatilag meg nem lehet megtudni. Kiderül ha kiderül. Eddig nem derült.

Nem ért kár, nem vertek át vagy ilyesmi, csak azt nem értem mért kell a postának ilyen piszkosul rugalmatlannak és elmaradottnak lennie? Van már minden a postán szerencsecsekk, kaparós sorsjegy, kacatos bolt, biztosítás, mit tudom én mi nem, de valahogy mintha az alapfunkciók sikkadnának el. Jó dolog, eljutottak odáig, hogy érdemes előértesítőt küldeni, de nagyon látszik, aki ezt a rendszert így kitalálta annak halvány gőze sincs arról, mire van szüksége a címzettnek, vagy egyáltalán nem érdekli.

Üdv,

Gergely

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyecska 2014.09.26. 08:57:14

Tegnap felrúgtam a postán az üveg zuhanykabint véletlen /amiben a plüssdínók vannak/, rögtön felgyorsult az ügymenet:D......:) főpénztárba meg bezárkóztak negyedórát én meg szobrozhattam:( pedig csak váltani szeretnék egy valag húszezrest napok óta:( És hol sikerült: az Aldiban!! :D

Brinkman 2014.09.26. 09:16:35

En siman nem vennek at olyan csomatot, amirol semmit nem tudok, hagyd a fenebe...

joska61 2014.09.26. 09:18:37

Lusta vagyok végigolvasni. Mi van? Posztoló nem tudja, hogy vett-e valamit a vaterán, és a posta a hibás?

Manyecska 2014.09.26. 09:20:07

az semmi valaki most reklamált hogy felhívtam -véletlen, szerintem a kutya ráugrott a telefonra- Szolnokon..:D utoljára a temetési irodával volt kapcsolatom onnan. Feltámadunk..:P

Manyecska 2014.09.26. 09:22:03

@joska61: énse. tegnap valaki elhunyt édesapja levelét akarta átvenni idióta ügyintéző közölte hogy nem egyezik a lakcím, holott de..:O Claptonnak hívom a csajt amúgy is..:D /a "lassúkezű" Eric Clapton után szabadon/

Atörökk 2014.09.26. 09:27:38

"Miután nem tudok semmiről amit rendeltem volna, a vaterán meg végképp nem, "

Nem kéne hajnalban, betépve netezni.

SomethingWild 2014.09.26. 09:31:15

@joska61: Az ilyen kommenteket sosem értette. Idejössz, nem olvasod el, miről van szó, ergo csak trollkodni akarsz, és még büszke is vagy rá? Tyű. Te egy sikeres ember lehetsz.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.09.26. 09:31:36

@Brinkman:
"En siman nem vennek at olyan csomatot, amirol semmit nem tudok, hagyd a fenebe... "

Nyilván, csak nem is tudja az illető, hogy milyen címre jött Nehogy másvalaki viszont átvegye... tehát akár a munkahelyi portás is átvenné helyette...
Vagy ha az otthoni címre megy, akkor meg a jószívű szomszéd átveszi... pedig nem kellene...

Ja igaz, fizetni is kell... Hát, akkor a szájába kell rágni minden rokonnak, hogy ne vegyen át semmit...

kakukk11 2014.09.26. 09:33:02

EERT_Admin@posta.hu egészen pontosan a feladó, szóval ezért lehet sejteni ki küldte a levelet, nem kell a hülyét játszani.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.26. 09:37:00

" Viszont a csomagszám alapján a rendszer nem adja meg neki sem a címadatokat, se a feladót, se a címzettet. Jól ki van ez találva. "

Rohadt sok értelme van.

Nekem is mondtak olyat a postán, hogy majd ha tudom hogy kb. odaért a küldemény, akkor menjek be.
Mondom, hé, honnan kéne tudnom, hogy mikor érkeznek a cuccaim, pl. Kínából? Vagy hogy valaki feladott a nevemre valamit?

Kicsit annyira el van tévedve néha ez a banda, hogy fáj.

joska61 2014.09.26. 09:38:05

@SomethingWild: Igen az vagyok. Te meg irigy, mint látom.
"Miután nem tudok semmiről amit rendeltem volna, a vaterán meg végképp nem, " Eddig olvastam. Innentől meg minek?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.26. 09:38:44

@joska61: Az a nonszensz, hogy a Posta nem tudja megmondani, ki a feladó, egy olyan csomagról, ami nála van. A többi részletkérdés.
Amúgy segítek; Vaterafutár esetén nem biztos, hogy megtudod neten keresztül a feladó címét. Sőt, lehet, hogy megadja, e nem arról a címről adja fel!

Brinkman 2014.09.26. 09:39:17

@Hoppácska: de szerinted a portas csak ugy odaad 30 rugot, hogy na, atveszem, te, en egybol odamennek dolgozni :)

Atörökk 2014.09.26. 09:40:36

@kakukk11:
Nem játssza... Szükségtelen. :D

SomethingWild 2014.09.26. 09:43:17

@joska61: Ráéreztél. Örök irigységet érzek lúzer trollok iránt.
Remélem megtalálod a számításod.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.09.26. 09:53:37

@Brinkman:
"de szerinted a portas csak ugy odaad 30 rugot, hogy na, atveszem, te, en egybol odamennek dolgozni :) "

Iiiiiiigen, én is írtam a végén, hogy igaz, fizetni is kell, sebaj.

AtiSnatch 2014.09.26. 10:03:05

Küldenek ajándékot meg nem is? Nem vagy te királyfi?

Manyecska 2014.09.26. 10:09:42

@SomethingWild: Szerintem értékeljük hogy Józska jelen állapotában nem a munkahelyén tosz el valamit-ellentétben veled..!:)

baxottnagyhomár 2014.09.26. 10:14:05

szar ez a posta, csakúgy, mint bármi más ebben az országban.

Manyecska 2014.09.26. 10:19:02

@AtiSnatch: szerintem a Mikulás küldte. Vagy a Jézuska. Vonalkódjuk ismeretlen.:D

Martinicske 2014.09.26. 10:24:46

@kakukk11: nyilván ki lehet deríteni, hogy ki az email feladója, csak nem felhasználóbarát ez így.

Ha én egy ilyen rendszert tervezek akkor annak a feladója nem EERT_Admin lenne, hanem mondjuk Magyar Posta.

Csak egy észrevétel, de elég jól mutatja mennyire nem foglalkoznak a felhasználói élménnyel. Lehetne számtalan ilyet mondani.

Pedig az elégedett ügyfél szívesebben kötne biztosítást, venne sorsjegyet, stb...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.26. 10:49:42

@Martinicske: "@kakukk11: nyilván ki lehet deríteni, hogy ki az email feladója"

A levélből nem lehet biztosra kideríteni, ki a feladója. A feladó mező, a címzett, dátum, stb. mind komment mező, tetszőlegesen kitölthető, hamisítható.

Három dolog biztos csak, hogy a legutolsó lépésben honnan jött, mikor és hogy kinek.

Általában a feladót, címzettet stb. őszintén töltik ki, ezért tud működni a dolog az esetek nagy részében.

Hentes pékné módra 2014.09.26. 10:53:49

Az volt már, hogy államosítani kellene a postát?

hobbitroll 2014.09.26. 11:05:49

@kakukk11: a csomag feladója a kérdés te iqbetyár

Joe911 2014.09.26. 11:07:50

@ColT: A kínaiak adnak csomagszámot ami alapján lehet követni épp hol jár.
Van hozzá több oldal is, de a magyar posta oldalán is van csomagkövetés.

Én követési szám nélkül semmit nem rendelnék Kínából...

Bluemotion 2014.09.26. 11:10:15

Nekem mondjuk az MPL-el csak pozitív tapasztalom van, hiszen ha jól tudom minden csomagra jár biztosítás (50E Ft érték alatt ingyen), ezért jóval biztonságosabb, mintha valaki hagyományos postai úton adta volna fel az adott küldeményt.

Manyecska 2014.09.26. 11:13:46

Most volt itt a postás, hozott párszázezerér' ebédjegyeket..leteszi, megy kifelé mondom jóember talán aláírnám...asszongya lemerült a pda-ja majd ő aláfirkantja..:D Nóóórmális?

sugarforce 2014.09.26. 11:17:08

értem a problémát, de nem lett volna egyszerűbb megkérdezni a családból azokat, akik hozzáférhetnek a vaterához, hogy rendelt -e valaki valamit?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.26. 11:18:03

@Joe911: Az oké, de a Posta miért várja el, hogy én tudjam, hogy mikor hol jár a csomagom? :D Meg hogy akkor keressem, amikor az odaért, ahelyett, hogy ők értesítenének, ahogy minden mással szokták? :D
Idióta banda.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.26. 11:40:09

az egyik kolleganőmnek szokott hozni a futár valamit, mindig úgy kb 10-15 ezer forintért, és ő soha nem veszi át. A titok pedig a kisbötűs résznél lakozik , szokás szerint. Tehát: nagyokos asszonyság, rendelt valamilyen cégtől kerámia serpenyőt, és gondolta, hoyg majd renbdel ő fazekat, meg különböző kütyüket is innen. (ne kérdezd , hogy miért) Volt egy olyan lehetőség, hogyha belép a clubba (12 ezerért) akkor az elkövetkező vásárlásaiból kap 10°engedmény! hüjének is megéri , nem? (NEM!!) Szóval a kisbetűrész, amit elfelejtett ellvasni, tartalmazott 2 fontos dologt: 1. mindenhónapban küldenek neki csomagot, 2. ez a 12eFt tagsági díj egy évre szól.

Fantomász 2014.09.26. 11:52:01

A posztoló erősen benézte a helyzetet: a csomag adatait rögzítő személy (eladó) elírta a címzett telefonszámát és/vagy az e-mail címét, így a posztoló kapta meg az értesítést. Jó eséllyel nem neki szánták a csomagot...

ferand1979 2014.09.26. 11:56:31

A postáról az állambácsi levette a kezét. Igazából már nem védett objektum. Egy kis szerencsével túléli, de egy postát ismim szerint kb 1 hónap és összeomlik mint a kártyavár. Harmad annyi emberrel oldják meg a küldemények terítését, olcsó rendszerekkel üzemeltetnek, stb..
Legutóbbi csomagfeladásomkor sem tudtam egyéni magánemberként feladni egy csomagot, mert nem "engedte" a rendszer.. Kénytelen voltam majd dupla áron üzleti csomagként feladni... Így beírta kérdésem nélkül a hölgy, hogy az értéke 50.000Ft... Drukkoltam, hogy inkább vesszen el valahol, és a kapott pénzt elküldöm ismimhez, mert annyira nem volt fontos küldemény, értéke nem haladta meg az 5 ezret...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.26. 12:33:20

@Fantomász: Miért lenne ez olyan biztos?
Én si kapok olyan értesítőket, amiket nem tudok, hogy jönni fog, illetve hogy mikor fog jönni.

Pl. jön egy értesítés levélről, és azt a megyei adóhivatal küldte. Előre nem tudom, mikor fog érkezni. Nincs ráírva, honnan jön, csak hogy levél.

Martinicske 2014.09.26. 12:36:06

@atpijkamo: jaja, igazad van, de feltételezve egy olyan helyzetet, hogy az adja fel az emailt aki oda van írva.

Nem célszerűbb feladónak azt írni, hogy Magyar Posta ahelyett, hogy EERT_Admin?

Fantomász 2014.09.26. 12:41:26

@ColT: A jelen értesítést e-mailben kapta. Speciel az vaterafutár szolgáltatást rendszeresen használom, tudom hogy hogy működik, jelesül:
Eladó/feladó berögzíti a címadatokat online, majd kinyomtatja, és feladja postán. Posta automatikusan küld értesítést a címzettnek. Namost ha a címzett e-mail címét elírom (mondjuk a tiédre), pontosan olyan értesítést fogsz kapni mint a posztoló, ellenben a postás nyilván nem fog találni a címedre szóló küldeményt, hiszen nem is neked megy, csak az e-mail cím van elírva.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.26. 13:11:26

@Fantomász: Az addig oké, de arról volt szó, hogy nem csak úgy kaphat olyan értesítést, hogy nem tudja, hogy jön valamije. Az idióta posta meg attól még meg tudhatná mondani, hogy egy adott címre tart-e küldemény.

Fantomász 2014.09.26. 13:18:14

@ColT: Szerintem kicsit túl van bonyolítva ez a "probléma".

Postai dolgozók (feltételezem mindenféle adatvédelmi meg lopásmegelőzési dolog miatt) nem tudják egy ideig, hogy adott küldeményszám hova tart.

Emberünk kapott egy küldeményszámot, amiről nem árulták el neki hogy kié. Ez amúgy jogos is szerintem.

Az ő címére nem tart csomag az adott futárnál, ez kiderült. Tehát nem neki megy.

A helyében a futárt (ha már felhívta) megkértem volna, hogy nézze meg, melyik csomagon szerepel az e-mail címe, és ha ennyire aggódik, biztonsággal kiderülhetne, hogy az egész csak egy elírás.

Gondolom az email címe valami gergoke2232@gémél.kom lesz, amiben elég elírni egy számot/betűt.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.26. 13:32:36

@Martinicske: "Nem célszerűbb feladónak azt írni, hogy Magyar Posta ahelyett, hogy EERT_Admin?"

:)) Öööö... feltételezem, igen.

De az nem olyan kocka.

joska61 2014.09.26. 13:55:56

@SomethingWild: Szerencsétlen, engem nevezell trollnak? Olvasd át a saját aktivitásodat, láthatod, hogy csak személyeskedés, kötözködés, okoskodás. Szánalmas vagy, további figyelemre méltatlan. :-) @ColT: Segítek. Mint feljebb látható, ember nem rendelt vaterán semmit.

Manyecska 2014.09.26. 13:59:49

@batgirl: még szerencse hogy nem melegpornó-előfizetés, folytatásos..:D

Black Bride 2014.09.26. 14:13:29

Lehet,hogy megtortent, de a posztolo leirasaban nem olvastam. Ilyenkor az a teendo, hogy belep a vaterara a sajat profiljaba, megnezi, hogy rendelt-e valamit valaki az adott email cimhez tartozo fiokkal. Ha nem ,akkor hagyja a 3,14csaba es nem veszi at, meg nem sz@rakodik a telefonalgatassal.ilyen egyszeru.

Joe911 2014.09.26. 14:31:52

@ColT: Erre nem tudom a választ :), de ha érdekel hol jár megnézed a nyomkövetőben, ha meg megérkezik vagy átveszed vagy hagynak értesítőt...már ha épp olyan kedvük van , én rendszeresen balhézok velük, mert az értesítőt nem képes bedobni a postás (persze ha otthon vagyok mert várom a cuccot,akkor bedobja, ahelyett, hogy kézbesítene...).

Amúgy az, hogy "nem tudjuk kitől" blabla egy hülyeség, pont ma vettem át egy kínai levelet. Szám alapján kikereste a gépben és ott volt minden adat...Feladó, címzett, szám stb..Ennyit erről.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.26. 15:34:10

@Fantomász: Elvileg küldeményszáma nem lehet értesítő nélkül.

@joska61: Akkor pont érdekes lenne, hogy mégis ki a feladó, pl. értesíteni, hogy félrement a cucc.

@Joe911: Az egy kínai levél. Mondom, csomó esetben az egyéb értesített dolgokról nincs fogalmad sem, hogy jön.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.26. 15:38:31

@Joe911: A nem tudjuk kitől meg, nem mindig van rajta az értesítőn, hogy kitől jött. Van amikor csak annyi van hogy levélküldemény, de még az sem, hogy külföldi... De van, hogy tényleg nem külföldi, hanem NAV, Reader's Digest (spam), stb.

Aureliano Buendía 2014.09.26. 17:04:48

@Manyecska: ahelyett, hogy vettél volna egy 50 forintos emlékbélyeget:)

Aureliano Buendía 2014.09.26. 17:09:19

Eccerű: ne vedd át. Örülök, hogy segíthettem.

Manyecska 2014.09.26. 17:51:08

@Aureliano Buendía: az én nyelvem nincs ehhez hozzászokva:DD

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.26. 20:12:47

Érdekes család lehet, ahol ELŐFORDULHAT, hogy titokban rendelgetnek egymás nevére és címére használt cuccot 30 eFt értékben.

lutria 2014.09.26. 21:06:04

Most nem azért,de ha a vaterától vásárolt valamit akkor az E-mail fiókjába kellett volna kapnia legalább 2 levelet ami az árúról szólt,vagy a vatera oldalon a személyes fiókjában a vásárolt áruk opciónál látnia kellene.

Tudományos libsizmus 2014.09.26. 21:18:42

Egy ideje rendszeresen vásárolok interneten. Pár éve ilyenkor postára adták a rendelést és másnap kihozta a posta. Ha esetleg nem voltam otthon, hagytak egy papírt, hogy itt meg ott átvehetem 8 napon belül.

Az utóbbi időben "gyorspostával" küldik a rendelést, ami úgy néz ki, hogy 3-4 nap, mire kihozzák kétszer annyiért. Ha nem vagy épp otthon, akkor rábaltáztál.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.26. 22:55:24

@Manyecska: Valag húszezresekkel csak a nagyon sikertelen emberek járnak :) 500 EUR-osokkal járnak a sikeresek! DDD

behr 2014.09.27. 22:28:10

Igazad van, ez tényleg gáz, de legalább nem ért kár.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2014.10.01. 12:36:45

Ugyanígy jártam én is. Egyik reggel arra kelek, h csipog a telefon, email jött. Megnézem, a posta az, hogy csomagom fog érkezni a vatera futártól és egy szám.

Felhívják a figyelmem, ha 48 órán belül nem érkezik meg a pakk keressem őket.

Eltelt két nap, csomag sehol, pedig nagyon izgatott voltam, h mi lehet az, tekintve, hogy én ugyan nem rendeltem semmit.

Hívom a megadott számot, felveszi egy nő. Elmondom mi a gondom, azt mondja, h mondjam a számot. Bediktálom, erre ő: a csomagot átvették. Micsoda??? Ki vette át? Visszakérdez, nem én? Mondom neki, h nyilván nem, mert akkor nem telefonálnék, de mondja már meg mi volt az hátha beugrik mi is ez egyáltalán. Hát azt ő nem tudja. Ki küldte? Azt se tudja. Gondoltam ez egyre jobb, hatásszünet majd nekem szegezi a kérdés. Honnan telefonálok, mondjam már meg az irányító számom. Megmondom, erre: ááá, a csomagot a fővárosba küldték, nyugodjak meg nem én vagyok a címzett.

Nyelek egy nagyot, de akkor miért engem értesítettek? Hát azt ő nem tudja, szerinte félre ment a mail.

Ezt amúgy majdnem el is tudnám fogadni, ha a címem, amire a levél jött mondjuk kovacs.bela@xyz.hu lenne, de ettől sokkal kacifántosabb nevem van, azt véletlenül elütni nem lehet, és pláne nincs olyan címem amiből ezer van, pld. kiscica@...

Szóval nem értem, semmit nem tudtam meg a küldeményről, csak annyi a biztos, h vhogy belekerültem a körbe.... Jó cég ez a posta. Ja, nem.

Agyalap 2014.10.02. 09:05:56

Mi a probléma? Ha nem rendeltél miért fizess 30 ezret? Hozza ki a posta, nézd meg - ha nem nyert, már el is küldted...

büdösbanya 2014.10.03. 09:00:11

Az MPL Vaterafutárral más probléma is van. Már jeleztem a Vaterának, de nem csináltak semmit, ezért ide is leírom, hátha itt megfogan:

Ha a vevő Posta Pontra kéri a szállítást, akkor neki csak azt a postát kell megadnia, ahol majd a küldeményt át szeretné venni, és eladóként én is csak ezt az adatot kapom meg. Viszont az űrlap kitöltésekor kötelezően be kell írnom a vevő lakcímét is, amit persze nem tudok, mert a rendszer nem adta meg, így ez mindig egy külön e-mailes vagy telefonos kört igényel a vevő felé, meg persze kellemetlen magyarázkodást, hogy miért is kell nekem a lakcím. Kértem a Vaterát, hogy egyeztesse a Postával ezt a problémát, és vagy ne kérjék a lakcímet, vagy a rendszer adja meg automatikusan ezt is, de eddig semmilyen reakció nem érkezett.
süti beállítások módosítása