Tamás elképesztően higgadt pasi lehet a való életben, különben nem hiszem, hogy ilyen megbocsátó hangvételű levelet tudott volna összeütni a 4 hónap alatt 2x meghibásodó vadiúj hűtőjéről. Pláne, hogy a sztoriban olyan wtf mondatok is szerepelnek mint a sajnos nem tudnak küldeni szerelőt, mert felmondott meg a "Ja, hogy a PlazaMarketnél vásároltak? Arra NEM él a gyári garancia! ". Amihez képest pl. a honlap boldolva hirdeti, hogy "Valamennyi termékünkre Dupla Garanciát adunk!"
Tisztelt Homár!
Júniusban vásároltunk egy Samsung side by side hűtőgépet a PlazaMarket webáruháznál. Az online bolt összehasonlító weboldalak mindegyike ajánlott-ként szerepeltette, valamint a vételár is itt volt a legkedvezőbb. A termék rendben megérkezett, rendben is volt vele minden bő egy hónapig, amikor is elromlott. Azonnal felvettük a kapcsolatot a céggel, ígérték rögtön küldik is a szerelőt.
A szerviz körülbelül öt nap múlva vállalta a kiszállást: hát rendben, kibírjuk. A jelzett napon reggeltől estig otthon várva szomorúan tapasztaltuk, hogy nem jött a szerelő. Az ügyfélszolgálat a következő napon arról tájékoztatott minket, hogy a szerviz próbált minket telefonon elérni, sőt még csengettek is, de sajnos nem voltunk elérhetőek... Ekkor gondoltam úgy, hogy felveszem a kapcsolatot a Samsung hivatalos márkaszervizzel, akik arról tájékoztattak, hogy MINDEN Európában vásárolt, európai számlával rendelkező termékre él a hivatalos, egy éves gyári garancia.
A gyári szerelő másnap reggel ( ! ) a megbeszélt időpontban ott is volt, majd amikor megnézte a számlát, a következőket mondta: "Ja, hogy a PlazaMarketnél vásároltak? Arra NEM él a gyári garancia! " Meglepetten kérdeztem, hogy miért, mire azt a választ kaptam, hogy a cég Szlovákiában visszaigényli az ÁFA-t, és így adja el termékeit Magyarországon. Hozzáteszem nem tudom, hogy ez így igaz-e, mindenesetre a szerelő rögtön távozott. A számlát jobban megnézve azon tényleg 0%-os ÁFA szerepel...
A következő héten küldött a PlazaMarket szerelőt, aki megállapította a hibát, megrendelte az alkatrészt, ami két héttel később beépítésre is került. Az ezt megelőző egy hónap hűtő nélkül telt el...
A hűtő a javítás után egy hétig jól működött, majd újfent nem hűtött megfelelően. Újra jeleztük a hibát, jött a PlazaMarket szerelő, megállapította, a hűtő tökéletesen működik. Az egyetlen szépséghibája a dolognak, hogy a hűtőgépben folyamatosan 14-15 fok van, a beállított 5 fokkal ellentétben... Újfent jeleztük a hibát, két hét hitegetés után a PlazaMarket jelezte, hogy sajnos nem tudnak küldeni szerelőt, az ugyanis felmondott.
Újabb két hét hűtőgép nélkül, most hétvégére vállalták, hogy elszállítják a hűtőt, javításra. Mondanom sem kell, egész nap otthon vártunk, nem jöttek. Hétfőn jelezték, hogy a szerviz nem vállalja ilyen nagy értékű készülék elszállítását, hátha megsérül, különben is a hűtő teljesen jól működik, hiszen ők megvizsgálták! Itt tartunk most.
Tényleg nehéz velük kommunikálni, bizony sokszor nem veszik fel a telefont, az emailekre is késve válaszolnak, de ezzel együtt lehet élni annak tudatában, hogy a terméket jóval olcsóbban kaptam meg. De hogy NEM ÉRVÉNYES a gyári garancia, és valami hozzá nem értő sufni szerviz (NEM) biztosítja a garanciális hibaelhárítást?
Így gondolja meg mindenki, hogy hol vásárol...
Ha a PlazaMarket kicseréli a terméket újra, vagy visszafizeti a vételárat, amit kértem tőlük - azt hiszem jogosan, hiszen 30 napnál hosszabb időtartam telt el javítás nélkül - úgy ígérem, hogy azt is le fogom itt írni, a négy hónap hűtőgép mentes időszakot elfelejtve.
Üdvözlettel,
Tamás
UPDATE 10.13. 13:11
Az alábbi választ kaptuk a Plázamarkettól:
Tisztelt Homár!
Engedjék meg, hogy az Önök által írt cikkre válaszoljunk röviden.
Természetesen van garancia. Az általunk forgalmazott termékek tartalmazzák a számlát, garanciajegyet és használati utasítást. A garanciát nem mi adjuk mint kiskereskedő cég, hanem a termék gyártója. Mi a garanciális ügyintézést, az esetleges termékcsere vagy pénzvisszafizetés lebonyolítását intézzük.
Mint ahogy tettük ebben az esetben is, amint Tamás cikkében is írta, bejelentette a hibát, amit fogadtunk és elindult az ügyintézés, először egy alkatrész cserével oldotta meg a termék javítását a szerviz, erről van dokumentált munkapunk. Majd második bejelentés után is kiment a szerviz és megállapította, hogy a hűtő rendesen üzemel, erről is van dokumentált munkalapunk.
A kijelentéssel kapcsolatban, felkerestük a Tamás által megadott szervizt, de megkeresésünkre még nem kaptunk érdemleges választ, ezt a megkeresést a Samsung központba is továbbítottuk, jó lenne ha lenne erről egy hivatalos dokumentum is de sajnos nincs, hogy hogy történt ez az elutasítás, a kijelentés megtörtént-e, ha igen akkor miért, milyen jogszabályra hivatkozva.
Visszatérve, nem tudjuk Tamás mikor küldte be a cikket, ettől függetlenül, a dokumentált szerviz álláspont szerint a hűtő működik, ennek ellenére mi nem vonjuk kétségbe Tamás állítást miszerint a hűtőben nem a megfelelő hőfok van, ezért ezalatt már e-mailben arról is tájékoztattuk, hogy kérésének eleget téve visszaadjuk a termék teljes vételárát.
Megjegyezzük továbbá webáruházunk megbízott szakszervizzel is rendelkezik egyes garanciális problémák intézésére.
Továbbá szeretnénk kijelenteni, hogy minden termékünkre él a garancia és a folyamatos a telefonos és e-mailes garanciális ügyintézés, mint ahogy ebben az esetben is történt, Tamást soha nem utasítottuk vissza semmilyen kérésben, folyamatos volt a garanciális ügyintézés és a végén a vételárat is visszaadjuk. Ezután javítsanak ki ha tévedünk de nem ez a garancia?
Köszönjük, hogy leírhattuk.
Tisztelettel:
PlazaMarket műszaki webáruház
zdanee 2014.10.09. 09:29:31
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.10.09. 09:30:54
Manyecska 2014.10.09. 09:36:00
Dr. Kix 2014.10.09. 09:44:39
AtiSnatch 2014.10.09. 09:48:52
Dr. Kix 2014.10.09. 09:49:48
Der Sün!! 2014.10.09. 10:07:51
samcro 2014.10.09. 10:45:05
plazamarket.hu/samsung-rf-24-fsedbsreo-amerikai-tipusu-huto.html?search=samsung%20h%C5%B1t%C5%91
Mert akkor jó ára van. Jó drága. Faszom venne ennyiért hüttőt. Még akkor sem, ha kőgazdag lennék. De amúgy nem vagyok irigy :) De ha már ennyit kibaszok egy hüttőre, akkor inkább nem a legolcsóbbat veszem, mert ott tuti szürkeimport, meg egyéb átbaszások vannak. Vagy nem. De előtte legalábbis felhívom a gyártó hótlányt, hogy ha az "Úgyisátbaszlak" webshopból rendelek, akkor él-e a gari.
Egyébként az ára tartalmazza az ÁFA-t a honlap szerint. Bár az nincs ideírva, hogy 0% vagy 27%-os ÁFA-t tartalmaz-e.
Komojtalan 2014.10.09. 10:58:26
Az hogy adócsalók egy dolog, de mi köze van ehhez a Samsungnak? Szlovákia legjobb tudomásom szerint Európában van, inkább az lehet hogy minőség hibás gépeket (is) árulnak amire nem ad garanciát a gyár, azért is olcsóbb.
MrZed001 2014.10.09. 11:01:56
Hát még mindig itt tartunk ?
Samsung áll annak a szarnak az oldalán? Az.
Akkor a Samsung gyártotta, tehát nekik is kell szervizelni és kész.
1, A vevő NEM TUDJA hogy mi milyen import, HISZ NEM Ő SZERZI BE az üzletnek akitől veszi (azok meg nem reklámozzák ezt)
2, Ha tudná is, kit érdekel ?!?? Globalizációs világunkban ha veszek itt egy Samsung terméket, akkor elvárom a gyártótól, hogy akár a maláj szervize is javítsa, garanciában is.
3, amelyik kormány nem tesz a "szürkeimportnak" gúnyolt vevő copatás ellen, az cinkos és vétkes
Thule 2014.10.09. 11:04:20
Árak
Az árváltozás jogát fenntartjuk. Az áruházban feltüntetett árak bruttó árak,
tartalmazzák a 27% ÁFA-t,
az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvénynek megfelelően vannak feltüntetve, gazdasági társaságok esetében, az általános forgalmi adóról szóló 143 §. alapján adózunk.
Úgyhogy ez a 0%-os dolog nem jött be, valaki hazudik... vagy az ASZF és ez esetben súlyos megtévesztés folyik, vagy a posztoló sumákol.
joska61 2014.10.09. 11:05:39
samcro 2014.10.09. 11:20:25
Amúgy mobilshopoknál ez durván előjön. Kint a készülék ára, mondjuk 23.000-tól.
www.gsmvonal.hu/mobiltelefon/36838-samsung-s6312-galaxy-young-duos-dual-akcios
A gombra kattintva már kiderül, hogy az olcsóhoz nincs se doboz, se gari, nem is magyar nyelvű. Amire már gari is van, az 32.000 Ft.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.09. 11:30:14
Óóppersze. Innentől fotosop a szerviz vergődése...
Az ilyen céget egyrészt nem teljesítés, másrészt vásárló megtévesztése (nem tájékoztattak, hogy nincs gyári gari) harmadrészt áfacsalás miatt fel kéne nyomni a sértettne.
Viva la releva
cobre 2014.10.09. 11:35:09
MrZed001 2014.10.09. 11:35:15
Az egész "szürkeimport' mint elképzelés is csak egy bomlott agyú über pénzhajhász mocskos ... fejéből pattanhatott ki, mert logikailag egy totális bukta.
Végül is, a Samu legyártotta azt a terméket, és el is adta egy kereskedőnek. Aztán hogy ez a kereskedő kinek (másik kereskedő, vagy végfelhasználó) adja el, vagy melyik országban, nem mindegy ???
Ugyan mi a rák füléért kellene globalizált világunkban kizárólag a Samu magyarország által behozott Samu termékekre garanciát vállalnia ?
Miért, talán az nem ugyanaz, mint amit a Samu Germany visz be oda ? Már hogy a rákba ne lenne ugyanaz.
Valaki indítson már egy angol nyelvű facebook csoportot, hogy ha már globalizáció van, legyen már végre a garancia meg a szerviz is KÖTELEZŐEN globális.
cobre 2014.10.09. 11:42:20
Samsung pedig persze hogy nem akar fizetni/javítani/cserélni, ha egyszer törvényi kötelezettsége nincsen rá. Jófejségből persze megtehetné, de a gazdasági érdek az nagyobb úr.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.09. 11:44:13
Tök jó lenne ha az uniót valami értelmes dolfogra használnánk.
Hű, ez most off? Nincs benne hogy Samsung.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.09. 11:46:00
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.09. 11:47:14
MrZed001 2014.10.09. 12:13:33
"ha egyszer törvényi kötelezettsége nincsen"
Pontosan, erről pedig a kormányok tehetnek, meg a lobbisták által megkent mocskos kapitalista képviselők, akik 100 milliós házakat vesznek a <1 milliós fizetésükből, és csuklóból szavazzák le a tényleg jobbik javaslatát, hogy minden képviselőnek és családjának KÖTELEZŐ vagyonosodási vizsgálatot amint belép a parlamentbe ... meg amint kilép onnan akkor is.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.09. 12:39:19
szk2 2014.10.09. 12:48:16
movhu 2014.10.09. 13:00:42
1. Vegye fel a kapcsolatot a PlazaMarket.hu -val telefonon vagy e-mailben"
No itt hagyunk el tetszőleges webshopot. Ez rendesen úgy néz ki, hogy gyári garanciajegyet adnak, aztán vihetem a gyártó hivatalos képviseletére, minden más kamu.
uns97 2014.10.09. 13:02:33
Vagy tegyenek rola, hogy a neten levo hirdetesek hangsulyozzak ki a nem ervenyes mo-i garanciat - akkor tudom mit rizikozok az esetleges olcsobb arral - vagy egy vilagceg aminek tok mindegy hol adjak el a sz@rjat igenis vallalja ra a garanciat abban az orszagban ahol HASZNALJAK a cuccot, vegulis a Samsung huto eseten a penz nem az Indesitnel, vagy a Electrolux-nal csapodott le, hanem maganal a Samsungnal. Ja hogy nem a magyarnal az lenyegeben a mai globalizalt vilagban erdektelen, boxolja le a magyar kepviselet azzal ahol eladasra kerult valojaban a termek, gondolom egy gyari szam ismereteben nem kulonosen nehezkes kideriteni hova szantak a cuccot. (kivetel ez alol a lopott holmi, arra termeszetesen nem varom el a garanciat - de tetelezzuk fel hogy ilyenek nincsenek forgalomba... :D)
movhu 2014.10.09. 13:03:14
plazamarket.hu/garancia
Akkor rájössz, hogy ennél a cégnél szó sincs gyári garanciáról. Valójában szerintem benyelik a javítás árát és bíznak a megtérülésben, vagy viszik vissza Szlovákiába javítani, ahol a gyár vállalta a garanciát. Nem véletlenül telik több hétbe náluk a javítás.
Joe911 2014.10.09. 13:13:27
Amúgy olyan, hogy Gyártó garancia nincs. Van kötelező jótállás és szerződéses jótállás.
Hűtőszekrényre 1 év kötelező jótállás van, ha e felett vállal +jótállást a Samu az már szerződéses jótállás és ott már szabhat meg feltételeket.
Egyébként ez a 0% ÁFA dolog meg nem szürke, hanem fekete import...0%-os számlával behozhatja, de amikor eladja akkor meg kell fizetnie a 27% ÁFA-t amit a számlán is fel kell tüntetnie...szerintem
movhu 2014.10.09. 13:24:32
Martinicske 2014.10.09. 13:49:35
Kivéve, ha átlép egy bizonyos összeghatárt, azt hiszem jelenleg ez éves szinten 35.000 euro, az felett már be kell jelentkezni a magyar áfa alá. Ez az amit el szoktak felejteni. A nav meg nem igen, vagy csak nehezen tudja ellenőrizni. De volt már rá példa, hogy ilyennel megcsíptek szlovák céget és egyben követelték a több éves működés elmaradt magyar áfáját. Nagy baj lett belőle.
A 0% közösségi értékesítés is lehetett, de a beküldő tudná megmondani hogy cégként rendelte-e a hűtőt.
Látni kellene azt a számlát, hogy valamit mondani lehessen. Ha nagyon kérdéses akkor a nav segít kielemezni, elvégre erre (is) vannak.
Martinicske 2014.10.09. 13:52:40
Atörökk 2014.10.09. 14:04:16
Vannak bajok... Kár, hogy a vevő szempontjából tök mindegy, hogy a cég honnan vásárol, ha belföldről, ha külföldről, beszerzés után az áfa visszaigényelhető. Más kérdés, O% áfa csak akkor lehet a számlán, amit a vevő kap, ha a cég nem áfás, az viszont (kereskedő cég esetében) szinte kizárt. Szóval több, mint érdekes.
maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.09. 14:05:25
Atörökk 2014.10.09. 14:07:39
"Cégkeresés adószám alapján
(A cég adószámának kezdete: 26915777.)
2014. október 9. napján 14 óra 06 perckor 26915777 kezdetű adószám a cégnyilvántartásban nem szerepel. "
Ennyi.
cobre 2014.10.09. 14:29:54
Javaslatom:
- hűtőt vigye vissza néhány markos legény segítségével és kérje vissza a vételérat. Lesz némi aszatalcsapkodás, de nem kétlem, hogy ha az adószám érvénytelenségére hivatkozik a többi probléma mellett, akkor előkerül a megfelelő mennyiségű pénz (majd utaljuk-at ne fogadja el, csak kp-t)
- vegye meg a hűtőt egy hivatalos forgalmazónál
- NAV-nak elküldeni a számla másolatát
Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2014.10.09. 14:38:27
fingerbangs 2014.10.09. 15:12:08
a sok fillérbaszó meg ne rinyáljon ha átverik
Amusing 2014.10.09. 16:33:50
Netuddki. 2014.10.09. 16:35:05
dr. mesterséges színezék 2014.10.09. 17:39:56
Hajaj... ettől nem szűkül le túlságosan a vásárlásra igénybe vehető helyek száma? Mondjuk, kb. nullára?
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.10.09. 18:07:41
Anno a gengszterváltás után is még két év volt a gari, mer tartós fogyasztási cikknek számított a doboz! Ha netán meg lejárta után pár hónappal kihalt, akkor is némi asztal emelgetés püfölés után, "márkavédelem" címen pisti-pisti kp. alapon a szagszervíz + javította!
Pofám leakad, hogy 1 évre SEM!!!! szarakodták el zsizsik gengszterek a garanciát.
Ja, aszt tudatosították Za Nussiék 2000-ben hogy felejtős ha egy hűtő 20-25 évig elment.
Csak 8 év lett a kihordási idő!!
VEGYÉ másikat. :(
"mivé lettünk nagyapa"
movhu 2014.10.09. 20:51:55
tisztapista 2014.10.09. 20:53:52
Velük még nem volt ilyen gondom, és gondolom az áfát sem csalják el.
joska61 2014.10.10. 08:38:12
Komrob 2014.10.13. 10:59:14