"...egy túracipő volt, amit utcai használatnak tettek ki...”- a Decathlon ezzel a brilliáns érveléssel utasította el a városi terepen két hét alatt kinyúvadt cipő miatti panaszt. Hát igen, elképesztő, hogy milyen felelőtlen emberek vannak. Nemhogy vitték volna szerencsétlen Quechuát rendszeresen egy közepes hegyvidékre bármilyen időben!
Kedves Homár!
Eljött a szeptember és ezzel együtt az idő borongósabbra, esősebbre fordult. Így időszerűvé vált elsős gyermekünknek egy vízálló bakancs beszerzése. Jártuk a boltokat és végül a Decathlonban kötöttünk ki. Itt találtunk egy vízhatlan Quechua túracipőt. Homárra való történetünk innen kezdődik:
Szeptember közepén egy esős napra ébredve a dobozból előkerült a bakancs. Gyermekünk boldogan húzta fel lábára és ment el benne az iskolába. (Későbbre fontos információ, hogy a Belvárosban ahol lakunk meglepő módon aszfalt/díszköves út van, az iskola megközelítéséhez buszt és villamost is igénybe kell venni). Második hét végére a bakancs elején lévő varrás megadta magát és 2 centi hosszú részen szétszakadt. Szemünk elkerekedett, hogy történhetett, hisz csak városban hordta, semmilyen erősebb igénybevételnek nem volt kitéve.
Feltúrtuk a lakást a számláért, majd egy szép napfényes délután a Dunakeszi Decathlon felé vettük az irányt. Mire odaértünk a távolban már gyűltek az esőfelhők, ennek ellenére optimistán léptünk az információs pulthoz.
Elmondtuk a problémánkat, két hét alatt kiszakadt a túrabakancs. Megkérdezték hol hordta a gyerek a cipőt. Beszámoltunk merrefelé járt benne: iskolába menet és jövet, Vásárcsarnokban, Városligetben stb. Kedves hölgy közölte, hogy nem rendeltetésszerűen használtuk ezért nem érvényes rá a garancia. Összenéztünk, vérnyomásom kezdett emelkedni. Kedves hölgy egyből ajánlotta a főnökét, beszéljük meg vele. Pár perc múlva ott is volt az osztályvezető.
Megtudtuk, hogy az általuk gyártott és forgalmazott saját márkás termékükként árult túrabakancsot városban nem lehet használni, sem gyalog, sem tömegközlekedési járművön, sem autóban, sem parkban, játszótéren, bevásárlóközpontban, sehol, csak túrázáskor. Elmondták garancia csak akkor van, ha rendeltetésszerűen használjuk, ami így nézz ki: Túrázni szeretnél. Felveszel egy „városi” cipőt, a Decathlonos túrabakancsod beteszed a hátizsákba. Beülsz az autódba/vonatra/buszra stb. elmész az erdő széléig, itt átcserélheted a cipőd, végre felveheted hímes tojásként őrzött túrabakancsod, melynek a nehéz hegyi terepen, különleges igénybevétel esetén is „állnia kellene a sarat”. Ha oly meggondolatlanul választod meg a túra utad , hogy sétád közben érintesz egy falut, akkor a falu határában vissza kell cserélned a cipőd, majd miután átértél rajta újabb csere. Mikor befejezted a túrát, leveszed a Decathlonos bakancsod és boldogan beülsz autódba a váltócipődben. Amennyiben bárhol máshol sétálsz, akkor egyáltalán nem hordhatod Quechua bakancsod, mert garanciavesztéssel jár.
Orromon, füleimen felfort agyvizem gőzei távoztak, mögöttem két biztonsági őr sorakozott fel. „Kissé” emelt hangon kérdeztem, hol vannak leírva ezek a garancia feltételek? Válasz : a termékek mellett a reklámtáblán. A mi esetünkben ez így hangzott: „Ajánlott, közepes szintkülönbségű hegyi túrákra, túraösvényeken bármely időben. Rendszeres használatra.” Véleményük szerint ez azt jelenti, hogy garancia csak akkor érvényes, ha ennek megfelelően hordjuk a cipőt. Azaz Decathlonnál az Ajánlott = Csak erre van garancia! Félórát még vitatkoztunk , végül – mivel más lehetőségünk nem lévén - beírtunk a vásárlók könyvébe. A múlt héten meg is kaptuk az írásos választ: „Önök elmondása szerint egy túracipő volt, amit utcai használatnak tettek ki, így sajnos a garanciáját elvesztette.”
Most már értjük miért adnak két év garanciát minden sajátmárkás termékükre: nincs az az ember aki azt az ő elképzelésük szerinti használatot be tudná tartani (főképp, hogy a vevő nem is tudja, hogy a reklámtábla egyenlő a garancia feltételekkel), így valóságos garanciát egyáltalán nem vállalnak. Sajnos a fogyasztóvédelem csak a reklamálás adminisztrációs részének formai követelményeinek betartását vizsgálja. A Decathlonban ezzel vissza is élnek, aminek eredménye a végtelen hosszú panaszfelvétel a vásárlók könyvében, következmény nélkül.
Összefoglalva, nem tartom a Decathlon-t tisztességes vállalatnak. Nem hiszem, hogy bárki tudná, hogy a termékek mellé kifüggesztett figyelemfelhívó reklámtáblák egyben a garancia leírások is. A termék mellé semmilyen írásos leírást a termék használatáról és a garancia feltételeiről nem adnak. A szóban elmondott érveik a rendeltetésszerű használatról egyáltalán nem életszerűek. Ha az ember a gyerekkel elmegy kirándulni pl. Normafa - János-hegyi libegő közötti szakaszra, kizárt, hogy bárki csak a normafai rétesboltnál adja a gyerekre a túracipőt és mielőtt felszállnának a libegőre visszacserélnék azt. Ilyen feltételek mellett felelősség nélkül, nyugodtan ígérhetnek 2 év garanciát a saját gyártású termékeikre.
Nem pár forintos kínai minőségű termékről van szó, legalább 1 szezont a gyerek lábán ki kellett volna szolgálnia, ami egy 10 ezer forintos gyermeklábbelitől elvárható, amit a legerősebb igénybevételű tevékenységhez fejlesztettek és gyártottak, azaz túrázáshoz! Egész reklamációs hozzáállásuk azt tükrözi, hogy nyugodtan lehet írogatni a vásárlónak, nekik kész válaszuk van, felelősség csak a vevőt terheli az esetek behatóbb tanulmányozására nincs is szükség! Alkalmazottjuk ezt a helyszínen a termék különösebb vizsgálata nélkül meg tudja állapítani, és kimondani a varázsszót: „nem rendeltetésszerűen használták! A garancia nem érvényes! ”
UPDATE nov. 26.
Megjött a Decathlon válasza, kivizsgáják az ügyet.
Kedves Homár Hilda,Köszönjük a lehetőséget a poszttal kapcsolatos álláspontunk közlésére.A társaságunknál alkalmazott visszárupolitika értelmében minden olyen esetben, amikor a termék hibája nem állapítható meg egyértelműen, illetve ha a vásárló a termék hibájával kapcsolatos álláspontunkkal nem ért egyet független és akkreditált szakértőhöz küldjük a terméket.A szakértői vélemény alapján születik döntés arról, hogy hibás teljesítés történt-e, azaz a vásárló szavatossági jog alapján válaszhat a törvény által felkínált szavatossági jogok közül.A posztban leírt esettel valamennyi részletére egyenlőre nem térnék ki. Világos hogy a termék szakértői vizsgálata nem történt meg, amely elengedhetetlen ahhoz hogy a termék esetleges anyaghibáját kitudjuk zárni.A szakértőivélemény elkészülése érdekében felvesszük a kapcsolatot a vásárlóval és kérni fogjuk hogy a terméket a mi költségünkre küldje el (postázza) a dunakeszi decathlon áruházba és a szakértői vélemény kézhezvételét követően haladéktalanul közöljük Önökkel is a vizsgálat eredményét.Üdvözlettel,dr. Polyák Szilvia
Az utolsó 100 komment: