Bejelentem nektek,
Mekk Elek neves
egyetemes ezermester
ehelyett telepedett meg!
Péter netet szeretne. Mekk Elek megy, szerel. De Péternek nem kell e mester remeke. Helyette jegyzetel, neheztelve elemez rettenetes helyzetet. Emellett felkeres beszervezett embert, meg epekedve les ellenlevelet. De felesleges. Sejtem, emez eset nem lesz sebesen rendbe szedve.
Kedves Tékozló Homár!
Mivel már nincs más ötletem, gondoltam leírom nektek milyen klassz ügyfélszolgálata van a telekomnak (szigorúan kisbetűvel).
2014. szeptember 14-én a bérbe adott lakásomban lakó német albérlőmhöz kérése szerint megérkezett a szerelő, hogy bekösse az internetet. Mivel mi okos népek vagyunk, ezért a tavasszal felújított lakásban egy kábelcsatornával előkészíttettük az internet vezeték helyét, mondván mégiscsak szebb úgy.
Szerelőnk ezt nem vette észre (wtf?) és jobbnak látta egy szép nagy fúróval átfúrni a falat és ott átvezetni a vezetéket, aminek következtében egy jó 2-3 tenyérnyi felületen a lakásban leesett a vakolat. Ezek után még jó sok apró szöggel végigszegecselte a kábelt a falon, majd a hüledező, németül és angolul háborgó albérlőmnek széttárta a karját és távozott.
Ezek után az albérlőm kis lelkiismeretfurdalástól vezérelve bebattyogott a pécsi Árkádban lévő ügyfélszolgálatra, ahol nagy nehezen találtak valakit, aki majdnem jól beszélt angolul és tájékoztatták hogy a szerelő azt mondta nekik hogy ő kérte így (WTF???). Itt vettem át én az ügyet.
Kinyomozta hogy ki az ügyintéző, minő véletlen, éppen egy ismerős. Háháá, innen már egyszerű lesz! Én naiv...lassan eltelt 1 hét az eset óta, gyorsítani akartam ezért beszéltem az ott dolgozó ismerőssel, azonnal tudta miről van szó. Közölte hogy a szerelő szerint ezt az albérlőm kérte így. Amikor megkérdeztem hogy egyrészt miért kérte volna így, másrészt ugyan már milyen nyelven kérte így, mert a szerelő egy árva mukkot nem beszélt se angolul, se németül, akkor közölte hogy amúgy az a szabály hogy a Telekom számla ellenében 5000 azaz ötezer forintig téríti a kárt.
Itt elveszítettem kicsit az önuralmamat...ennyiért ugyanis nincs az a mesterember aki egyáltalán kijön megnézni. A felháborodásomra azt javasolta hogy írjak az ügyfélszolgálatnak emailt. Meg is tettem. Aztán vártam és vártam. 9 nap után óvatosan ráüzentem az ismerősömre hogy vajon jó email címet adott e, mert senki nem reagál. Ő sem.
Utánanéztem ijedten a neten, hogy kivonult e a cég az országból, de erre utaló hírt nem találtam. Írtam hát nekik egy emlékeztetőt.
Erre 1 nappal később azt a választ küldték, hogy az általam megadott adatok alapján (név és cím, mivel már korábban felvették a személyes bejelentést, gondoltam elég lesz) nem tudták azonosítani az ügyet, küldjem el a szerződést. Megtettem még aznap.
Erre újabb 4 nap elteltével az a válasz érkezett, hogy a beszkennelt szerződés alapján (rajta van a szerződésszám is) még mindig nem tudnak eljárni, küldjem el az MT azonosítót is (sírtam). Még aznap elküldtem azt is.
Ez október 12-én volt. Miután semmi reakció nem érkezett, újfent emlékeztető emailt küldtem, amiben felvetettem hogy a TH blogba és a Fogyasztóvédelemhez is küldök egy vázlatot.
Konzultáltam biztosítási kárszakértővel, ő azt mondta hogy ez tök alap eset. Dologi kárt okoztak, erre tuti van biztosításuk és nemhogy 5000 forintot, de a teljes érintett falfelület újrafestését és javíttatását állná a biztosítójuk. Ha hozzáteszem hogy ezen az előfizetésen kívül még 2 lakásban fizetünk elő náluk kb 10 éve, és 3 mobilszámom van akkor méginkább felháborító a dolog.
Végül november 6-án, azaz közel 2 hónap után felhívott a Telekomtól valaki, hogy ma kapta meg a levelemet (????) és a teendőm annyi hogy küldjek nekik egy számlát a javíttatásról, írjak egy rövid esetleírást és egy nyilatkozatot hogy amennyiben a számla összegét megtérítik akkor nincs egyéb követelésem feléjük. A javíttatás számlája 35.000+Áfa lett (ennek az összegnek nagyon örültek, szerintem akármennyit mondhattam volna...). Megkegyelmeztem nekik, nem festettem telibe a falat, csak a javított részt. Holnap (nov. 21.) viszem be a papírokat, elvileg onnan 2 hét és utalnak.
Javaslom hogy álljon a sarkára mindenki, mert 10-ből 9 esetben ez az ügy úgy zárult volna hogy az ügyfél benyeli a költségeket, pedig jár a kártérítés.
Üdv,
Péter
UPDATE
Pétertől az alábbi kiegészítést kaptuk. SPOILER: happy end!
Mindenekelőtt szeretném leszögezni, hogy a következő események a TH cikk megjelenése előtt történtek, nem annak hatására!A Telekomnál egy kedves ismerősön keresztül találkoztam egy olyan vezetővel, aki tényleg megoldásorientált, aki maga is kiakadt azon ami történt. Feljegyzett mindent, kért egy képet a falról (sajnos csak az a képem van ami itt is megjelent, pedig a túloldal is izgalmas lett, hát még a kb 20 db szög amit a falba vert az ember...) és 2 nap múlva hívott hogy menjek be, elmondja mi a teendő. Így is lett, kedves és segítőkész volt, egészen megnyugtatott. :)Őt követte a cikkben is jelzett kolléga hívása (kicsit felhúzott azzal a mondattal hogy "most kapta meg a levelemet"), ő is segítőkész volt, küldött emailben mintákat hogy mit írjak és amikor a beszkennelt számlát, és a többi papírt elküldtem azonnal jelezte hogy elindult a folyamat, 2 héten belül utalnak. Ezt várom most.Azért írom le, mert az eredeti levelem megírásakor kellő indulat volt bennem a tétlenség okán. Olyan volt mintha a falnak írnám a leveleimet, azóta azonban európaira váltott a dolog és a két T kolléga leszerelte bennem az indulatokat. Köszönöm a segítségüket, remélem hogy a többieket pedig elküldik hozzájuk egy továbbképzésre, hogy az ügyfélszolgálat kifejezésből ne a "fél" kapjon csak értelmet.U.I.: nagyon jókat derültem a hozzászólásokon. :)
Az utolsó 100 komment: