Levélírónk nem írja, hogy a telefonja vízben/sörben/Balatonban is landolt, a márkaszerviz mégis oxidációra hivatkozva vonta meg a garanciát a készülékre. A Cordon nevére keresve több fórumban is hasonló ügyekre panaszkodnak. Ezek jogosságát persze innen nem lehet eldönteni, de az mi, hogy csak egy csomó pénzért juthat az ember árajánlathoz?
Kedves Homár!
Tavaly azaz 2013.11.30-án vettem magamnak egy Sony Xperia L okos telefont fehér színben az E-digitál-ban. Az akkor újnak számító termék cirka 80 ezer forintomba került. Egészen nyárig kifogástalanul működött. Egyszer-kétszer odavertem, ütött-kopott lett de baja nem volt. Nyáron viszont elromlott a jack csatlakozója. Tökmindegy milyen fülest tettem bele, a bal oldali nem szólt, majd rá néhány napra elromlott a hangszóró is, csak headset-en hallottam a vonalban lévő felet (és csak a jobb oldalon) vagy csak kihangosítva. Volt rajta szoftver frissítve meg miegyéb, annyit értem el vele, hogy utána már a mobilnetet sem érzékelte.
Gondoltam, elviszem akkor szervizbe, merthogy két év garancia van rajta. A szervizek visszautasítottak, hogy csak a márkaszerviz foglalkozik garanciális javítással, ez a Cordon Electronics Kft (régi Cirma Kft, 1045 Budapest, Széchenyi tér 9).
Na mármost, az csak egy dolog, hogy ki kellett utaznom erre a címre, mert szervizpontjai nincsenek. Leadtam a telefont 11.17-én, miközben rengeteg elégedetlen ügyféllel találkoztam. Közölték is, hogy 15 munkanapon belül javítják köszipuszi, sms-t küldenek, ha mehetek a készülékért. 11.24-én egy hétre rá kaptam is bőszen az sms-t, hogy „oxidáció miatt garanciálisan nem javítják a telefont, ha kérem a térítéses javítást, küldjek e-mailt az ügyfélszolgálatra”. Na mondom akkor küldök.
Írtam nekik, hogy érdeklődnék mennyibe kerülne a térítéses javíttatás. Válaszul azt kaptam, hogy bruttó 2500 ft a bevizsgálási díj, akkor bevizsgálják és tudnak árajánlatot küldeni, de ha kérem a szervizt akkor nem kell a 2500 bruttó pénzt kifizetnem. Akkor most engem akarnak hülyére venni és ráfogták a telefonomra, hogy garanciába nem javítható, de hozzá nem nyúltak ingyen, vagy valóban bevizsgálták már egyszer és garanciában nem javítható? Mert ez esetben tudják mi a baja, tehát az információ is bruttó 2500 ft. Válaszoltak, hogy muszáj bevizsgálni, megértésemet köszönik.
Közben akasztottam egy másik szervizt, tehát 11.25-én beszaladtam a telefonomért, elhoztam és ÉN HÜLYE NEM VIZSGÁLTAM MEG, hanem rohantam vele a másik szervizbe. Onnan tegnap hívtak, hogy konkrétan a meglévő bajai mellé a másik szerviz még a szalagkábelt is elszakította emiatt az érintőképernyő SEM működik. Tehát most arra várok, hogy kapjak egy árajánlatot a másik szerviztől arra, hogy mégis mennyiért javítja meg a készülékem.
A kérdésem pedig az volna, hogy ilyen esetben merre fordulhatok? Az összes papírom megvan, a másik szerviztől is kértem jegyzőkönyvet a készülék hibáiról. A fő bajaim pedig az alábbiak volnának: Jogosan vonja-e meg „oxidáció” miatt a garanciámat a szerviz? Ha kérdezem, hogy mit értenek oxidáció alatt valamint, hogy mennyibe kerülne megjavíttatni a készüléket garancia nélkül, visszatarthatja-e az információt bruttó 2500 ft-ért? És legutolsó sorban kinél tudok feljelentést tenni azért, mert a meglévő bajok mellé még el is rontották a szervizben a telefonom még jobban?
Most vidéken vagyok, csütörtökön tervezek visszamenni a Cordon Electronics-hoz, legalább a panaszkönyvbe írni, vagy legalább valakit megkérdezni, hogy wtf?
Hát ez a történetem, minden építő jellegű segítséget köszönök!
D.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.02. 14:28:08
Elsőre ez teljesen szokásos. Mondjuk a szalagkábel elszakítása már eléggé gyanús, csak ilyen esetekben a 2 szerviz fog egymásra mutogatni, szóval sokat nem ér a postoló. Javíttassa meg a 2. helyen, és szarja le az elsőt...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.02. 14:29:55
Szerinted? Fogyvéd? Csak nem sokat fogsz vele érni, mert a szerviz1 a telefon szerviz2-ben tett látogatása után letagadja.
Freddy a Krüger 2014.12.02. 14:34:42
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.12.02. 14:42:05
Atörökk 2014.12.02. 14:43:24
Nem, a nyúl a Hilda 2014.12.02. 14:51:51
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.12.02. 14:54:19
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2014.12.02. 15:10:53
samcro 2014.12.02. 15:25:32
Ha user által is hozzáférhető helyen, akkor a szervizben átvételkor nem lehet ellenőriztetni?
Innentől ha átveszik, hogy nem vízkárosult, akkor hivatkozhatnak oxidációra, a hajukra kenhetik.
Vagy túl naiv vagyok?
mikimackó 2014.12.02. 15:54:15
lcsaszar 2014.12.02. 16:20:15
chili wili 2014.12.02. 16:26:33
chili wili 2014.12.02. 16:27:35
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.02. 16:42:32
kolololo 2014.12.02. 17:02:39
Tyúk, vagy a tojás esete...
A szalagkábel miatt biztos, hogy zsákutcába futott a posztoló, lévén sajnos nem bizonyítható egyik álláspont sem.
Ami jó a történetben, hogy ide kikerült, aztán a tájékozott olvasók messziről kerüljék nevezett céget!
kolololo 2014.12.02. 17:05:31
venszivar 2014.12.02. 17:07:57
ancsika 2014.12.02. 17:12:49
bonyolultan van némi reményed, de fél év alatt biztos nem oldod meg :)
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.02. 17:13:22
Bazmeg, mi az az okos telefon? Lefolytatja a beszélgetéseket helyetted? Megoldja a sudokut?
"ki kellett utaznom erre a címre"
Miért nem vitted oda vissza, ahol vetted? Csak copatod magad.
"Jogosan vonja-e meg „oxidáció” miatt a garanciámat a szerviz?"
Kérdés, milyen oxidáció? Berozsdásodott? Szénné égett? Tartottad volna légüres térben, tuti nem oxidálódott volna.
"a másik szerviz még a szalagkábelt is elszakította emiatt az érintőképernyő SEM működik."
Bájos.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.02. 17:16:40
:)) Vett volna piros-fehér-zöld csikóbőrös Nemzeti Telefont a Nemzeti Telefongyártó Intézettől a hülyéje.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.02. 17:19:25
:)) Hűlye!
Atörökk 2014.12.02. 17:21:32
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.02. 17:32:45
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.02. 17:36:22
Közöm? Oldja meg, akitől vettem.
Sandor Akarki 2014.12.02. 17:51:26
Aureliano Buendía 2014.12.02. 18:08:43
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.12.02. 18:09:02
Ez így hogy?
Aureliano Buendía 2014.12.02. 18:09:46
gabors 2014.12.02. 18:27:25
na ide fagyott a víz szervíz-bol
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2014.12.02. 18:29:39
"Az adott termék meghibásodása esetén azonban sok esetben a fogyasztó kerül hátrányos helyzetbe a hasonló típusú ügyekben jártas vállalkozással szemben, így még az sem ritka tapasztalat, hogy nem csak a fogyasztó által megjelölt hiba kijavítása marad el, de a termék a visszaszolgáltatást követően még további hibákkal is "gazdagodik"."
www.hirlevelgyar.hu/mails/das/2014/11/hirlevel.html#1
hátha segít valamit a legközelebbre...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.02. 19:13:33
www.facebook.com/kilatas/photos/a.252840271415645.69152.138994429466897/883252068374459/?type=1¬if_t=scheduled_post_published
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.12.02. 19:18:39
cink.hu/meno-holografikus-boritot-kapott-az-uj-ac-dc-album-1665587754
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2014.12.02. 19:34:26
Jegyzőkönyvön rögzíteni, hogy minden tartozékával és hiánytalanul átvették a romot.
Főnök főnökét hívni, majd vásárlók könyvébe a történetet leírni, fizetési meghagyásos eljárás indítását kilátásba helyezni, végezetül csak a szerviz és a semmirevaló fogyasztóvédelem szórakoztatása céljából panaszt benyújtani a garanciajegy kitöltési hiányosságai miatt. (Feltételezem nem írták bele a garis szervizben, hogy ott járt.)
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.02. 19:56:58
www.youtube.com/watch?v=anwy2MPT5RE
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.12.02. 20:19:26
Egy év azt kihalt a szoptver!
De a töréstesztje kiváló!! Vagy 10x bactam falhoz kajakra idegbűl, miután elkezdett rángatózni.
Soha többet Sanyit...
Meg garanciálták de azóta rohad a fiókba.
Nem köll.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.12.02. 20:45:10
Emmá rikogatós spam!
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.12.02. 20:53:41
Csattog, zizeg, villog megint pár hónapig!
igi1 2014.12.02. 21:46:02
@dr. phil. Sün‼ ツ: IPHONE. Na az telefon. :)
@HUNBéla: ...+
igi1 2014.12.02. 21:47:33
szal a régi jó dolgokból tényleg nem marad már semmi se
bezzeg a régi telefonokba még vót anyag, bírták 1 hétig is 1 töltéssel
eláztattad, kiszáradt, használtad tovább
hun van az már
igi1 2014.12.02. 21:49:54
Értem én, hogy úgyis lesz másik. :D
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.12.02. 21:55:24
Lógax.
Egy szar a zegész.
De azé még dugunk, szivem?
A töeökk hogy tart mostanság?
Traktorozni még tucc?
igi1 2014.12.02. 22:11:57
Szóval dugjunk. Benne vagyok.
A törökk el van foglalva most a télapóskodással.
Télen, sárban nem traktorozunk, nem bírja.
Telefont meg a 2 mellyem közül, traktorba könnyű elhagyni ám.
GhostBusters 2014.12.03. 00:17:40
Manyecska 2014.12.03. 02:17:17
Black Bride 2014.12.03. 04:48:16
1. Hiba nem tapasztalható (néha pluszba szoftverfrissítés)
2. Oxidáció
Második esetnél általában mellékelnek egy durván rossz minőségű,kinyomtatott színes képet a telefon azon részéről, amin nem tudod beazonosítani,hogy a tiéd -e, random bekarikázva egy darabon,ahol a "jelenség" látható, már akinek....
Eleve a tulaj nyilatkozhat arról,hogy a telefon kijelzője a szervizből való elhozatal után már nem működött, a 2. hely kiállít egy szakvéleményt, hogy ez miért van, azzal feljelenti a vásárló a Cordon-t, bemegy hozzájuk, ott is ír a panaszkönyvbe és vár.A szalagkábel sérülése a garanciavesztés okai között eleve nem szerepelt, ilyen hibát a vásárló önmaga nem okozhatott külsérelmi nyom nélkül, bla bla. Erre hivatkozhat is.
Amúgy az indikátor sokszor attól is elszíneződött,hogy az ember párásabb helyen is megfordult,pl. konyha.
Ez senkinek nem róható fel. Az azonban erőteljesen faszkorbács, hogy néhány szerviz önmaga színezte el a készülékekben az indikátort, illetve enyhén savas környezettel gyors korrodálást okozott.
Csimpi csumpi 2014.12.03. 06:01:14
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.03. 06:44:50
chili wili 2014.12.03. 07:36:21
chili wili 2014.12.03. 07:40:37
@kolololo: ez igaz, de azt leirhatjak, hogy mit latnak, az elso szerviz pedig valoszinuleg adott valami munkafelvevo lapot, amin le van irva a problema. Ha birosag ele kerul az ugy, senki nem fog arra gondolni, hogy a posztolo elhallgatta, hogy nem mukodik az erintokepernyoje, hiszen ez sokkal nagyobb problema, mint a hangszoro. Es ismerve a Cordon eloeletet, jo esellyel fognak meg karosultak elokerulni. Azt nem ertem, hogy evek ota van panasz a Cordonra, hogyhogy meg mindig ok a hivatalos es egyetlen markaszerviz? Senki nem irt meg a Sony-nak?
AtiSnatch 2014.12.03. 08:20:49
Manyecska 2014.12.03. 08:49:03
joska61 2014.12.03. 08:54:32
Atörökk 2014.12.03. 09:05:27
Surányi Attila 2014.12.03. 09:45:52
kakukk11 2014.12.03. 10:11:24
MIért kellet volna kiutaznod bárhova is???? Ott adod le a készüléket gariztatni, ahol vetted. Nyilván azért vetted ott, ahol, mert közel van és/vagy tetszik neked a hely valamiért.
Kenderice 2014.12.03. 12:39:11
A garanciát megvonni sem az üzletnek, sem a szerviznek, sem a gyártónak nincs joga, mivel azt jogszabály írja elő.
A garanciális javítást viszont megtagadhatják, amennyiben a meghibásodás nem rendeltetésszerű használat következménye. Ennek bizonyítása viszont az eladó/üzlet kötelessége.
GhostBusters 2014.12.03. 14:18:32
Hilda: az ilyen indokolatlanul idiótázókat tiltsd ki, légy szíves. Az olvasótábor gyarapodását sem szolgálja az ilyenek rendszeres ittléte. Köszönöm - az elpártolt, de visszapártolni igyekvő olvasók nevében is.
igi1 2014.12.03. 14:31:38
megvédheted magad de nem kell a másik személyeskedését magadra venni
hány éves vagy!?
venszivar 2014.12.03. 14:31:38
igi1 2014.12.03. 14:33:15
venszivar 2014.12.03. 14:40:33
hilda! kibaszni!!!!!!!!!!!!!! a rasszista antireleváns nagy csöcsű (állítólag) traktorost! IS!
Atörökk 2014.12.03. 15:28:39
Ha visszakapod a kis kék homokozóvödrödet, lenyugszol?
Csimpi csumpi 2014.12.03. 16:18:39
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2014.12.03. 17:47:12
_____________ 2014.12.03. 17:59:59
Aureliano Buendía 2014.12.03. 18:30:30
MrZed001 2014.12.03. 19:06:08
"Az azonban erőteljesen faszkorbács, hogy néhány szerviz önmaga színezte el a készülékekben az indikátort, illetve enyhén savas környezettel gyors korrodálást okozott."
Momentán én volt hogy beadtam Speeds..-ba garis javításra telót (ők küldik gyártó specifikus szervizbe) ... majd hívnak, hogy garisan nem tudják javíttatni, mert szerviz szerint beázott. Szépen soroltam is neki a paragrafusokat, hogy akkor ezt ugye ők tudják-e bizonyítani, mert mielőtt beadtam kívül-belül körbefotóztam a telót.
Nyelt egy nagyot, hogy akkor intézi mégis gariba.
Volt vagy 3-4 hónap, mire visszakaptam telót (alaplapcsere ... később kijelzőt cseréltem telón 30 perc alatt (ugyanúgy alaplap ki), szóval nem tudom mi tartott alaplapcserén 3 hónapig ?!??).
Kivettem belőle a(z amúgy rozsdamentes acél, vagy milyen) stylus-t, és SZÉT VOLT ROHADVA.
Nem viccelek, korábban az előző stylus-át elejtettem esőben, kiszárítottam és semmi baja nem volt (de azért betettem másikat telóba, az meg fiók ... most is kiváló) ... de amit visszaküldtek, kb mintha hónapokat állt volna vízben, vagy valami még durvább savas közegben. Az oldalán a rozsdaálló réteg volt elrohadva. Mint a 30 éves kocsik küszöbe kb, érintésre porlik.
Ennyit a szervizekről, meg a beázott telefonokról. Megfürdetik azok, talán még savban is.
Kzsolt 2014.12.03. 20:23:26
igi1 2014.12.03. 22:04:10
joska61 2014.12.04. 08:49:29
AtiSnatch 2014.12.04. 09:12:08
És most, hogy megmondtál az óvónéninek, remélem megelégszel vele és nem mószerolsz be az anyukámnál...
kolololo 2014.12.04. 20:06:58
SarahConnor 2014.12.05. 13:42:58
Itt elköszöntem.
2014.12.05. 17:56:11
tryclops 2014.12.12. 11:02:04
1, A garancia az nem azt jelenti, hogy ingyen javítunk, de a hiba megállapítása a készülék értékének az X%-a. Érdekes lenne.
2, Bevizsgálás nélkül hogy állapítod meg, hogy a készülék hibája nem garanciális? Csirkebélből kiolvasod?
3, Gondolkodni nehéz?
OrsolyaKinga 2014.12.15. 13:52:19
Kérdezem én mire?
Több mint egy éve fizetem a havi 3000 ft-os biztosítást és akkor még 25.000 Ft. Ha összeadom, akkor már lassan új telefont vehettem volna ennyi pénzből.
Jah és csak a kijelzőm volt összetörve.... mondjuk az nagyon.
A biztosításom pedig a legmagasabb, mindenre kiterjedő.
Akkor a biztosítást mire fizetem?
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2014.12.15. 16:45:15