Nem tudom, mi okosat mondhatnánk szegény Ákosnak, aki végtelen türelemről tanúságot téve majd féléve küzd egy Kínából rendelt csomagért, ami visszament, miután némi üzemzavar állt be a Magyar Posta kiszállítja a megrendelőnek a csomagot résznél. A TinyDeal netes híre alapján elég megbízható webáruház, a panaszkezelés viszont úgy tűnik, nem az erősségük. Mért nem küldik ki még egyszer a csomagot? És mért 60% a jóváírás? Kérdés kérdés hátán.
Szia Homár,
megjártam egy kínai (hongkongi) webshoppal, tedd ki légyszi az Ünnepek előtt, hogy a döntésben, ki honnan vásárol, segítsen! Illetve természetesen abban is reménykedek, hogy kapok jótanácsot valakitől.
A TinyDeal webáruháztól többször rendeltem már, mindig időben, pontosan megérkezett a csomag, a termékek rendben voltak, kb azt kaptam amire számítottam. Nekibátorodtam, összeállítottam egy nagyobb csomagot (telefon pótakkumulátorral, fülhallgató, wifi repeater, 1-2 apróság), közel 90 000 Ft értékben. Július elején leadtam a rendelést.
Eltelt három hét, gondoltam most már megnézem a nyomkövetést, hol tart a csomag. A csomag a szokott két hét alatt megérkezett, szeretett Postánk meg már vissza is küldte a feladónak, mint kézbesíthetetlent, „nem kereste” megjegyzéssel. A postaládát rendszeresen és alaposan néztem, valószínűleg nem kaptam értesítést, de mivel rengeteg felesleges reklámot dobnak bele, bizony előfordulhatott hogy hozzáfogtam valamihez és ment a kukába. Szóval még július végén elhagyta az országot a csomag, vissza a feladónak.
Írtam a TinyDeal-nek, hogy ez meg az történt. Válaszoltak, hogy ne izguljak, van amikor két hónap is kell mire megérkezik a csomag. Visszaírtam hogy nem erről van szó, hanem hogy vissza lett küldve nekik. Na, most már megértették, és megnyugtattak hogy írnak a PostNL-nek, aki tőlük a hollandiai elosztóba postázza a dolgaikat: mihelyt megvan a csomag továbbítják nekem.
Hetente rákérdeztem, egy mondatos válaszokat kaptam, várjak. Aztán azt is megírtam, hogy a nyomkövető oldalon nincs frissítés, úgy tűnik nem történik semmi (utolsó állapot: megérkezett Hollandiába). Megígérték, hogy megkérik a postát, frissítse. Ezek a heti levélváltások mentek egy darabig, utána jeleztem, hogy ez így nem lesz jó. Azt mondták még 4 hét. Letelt, semmi. Megmondtam hogy kérem vissza a pénzt, vagy küldjék újra a csomagot, különben panaszt teszek a PayPalnál, a csomagot ugyanis így fizettem. És elnézést kérek a stílusért de azt kell mondjam bele se szartak. Ez gyanús volt, de aztán megértettem miért. Hamarosan ti is, már aki még nem tudja.
Na szóval írtam a PayPalnak, 12 PERC múlva vissza lett utasítva a panaszom: letelt a 45 nap, utána nem foglalkoznak panasszal. Ez az első tanulság. A TinyDeal azt mondja 2 hónapra vállalja a szállítást. PayPal 45 napig foglalkozik az üggyel ha gond van. Hát nem furi?
Vissza TinyDeal-hez. Megírtam, hogy fórumokon stb. keltem majd a jó hírüket ha nem kártalanítanak. Azt írták várjak. Hetente levélváltás, hasonló tartalommal. A levélre majdnem mindig más válaszol, gyakran fingjuk sincs a tényekről, újra el kell magyarázni és reménykedni, hogy hamar elolvassák és emlékeznek, lehetőleg ugyanaz és értik miről van szó.
Kérték, hogy menjek be a Magyar Postára, és kérjek igazolást, hogy NEM vettem át a csomagot. A nyomkövető oldalon, ami megmutatja mikor hol járt a csomag, világosnak látszik hogy ki lett küldve az országból, azaz nem vettem át. De elmentem a papírért és elküldtem, némi körítéssel. Kétszer visszaírtak, hogy kérjek olyan dokumentumot ami igazolja, hogy nem vettem át a csomagot. Ez is csak azt mutatja, hogy vagy hülyének tettetik magukat, vagy abszolut nem foglalkoznak a panaszokkal. Mindenki döntse el melyikre voksol. Persze elküldtem nekik újra. A harmadik alkalomtól nem kérték többet, hanem közölték, hogy jó akkor felveszik a kapcsolatot a PostNL-el. Eddig nem tették, hónapokig nem csináltak semmit.
November elején közölték, hogy 60%-ot visszakapok az egyenlegemre, mint bónusz-pont (ennek a terhére is lehet vásárolni). Leírtam nekik újra, hogy hónapok óta nem szállítottak, a csomag az övék, veszekedjenek a PostNL-el. És adjanak szépen ők is papírt, hogy nem kapták meg a csomagot. Na ezt aztán teljesen ignorálják, egyszerűen nem válaszolnak érdemben, mindig ugyanazt hajtogatják: 60% vagy várjak mert sokáig tart.
A postNL-hez nem találtam mailcímet vagy formot ahol panaszt lehetne tenni.
Belenyugodtam, hogy nem kapom vissza a 100%-ot, kiválaszottam pár dolgot, valóban az eredeti csomag 70%-ának értékében, azaz túllépve a 60%-ot. Egyébként ha nem gyufát vesz az ember nehéz pont 54000 Ft-ért vásárolni. Most visszaírtak, hogy, csak 60%-ot térítenek vissza. Szóval hihetetlen.
Szerintetek rosszul látom, hogy nekik mint eladó, ezeket a szituációkat normálisan kellene kezelniük? Vagy örüljek hogy ilyen jófejek és a 60%-ot visszaadják? A TinyDeal-től rendelésnél mindenesetre érdemes észben tartani, hogy ha rendben megjön a csomag akkor oké, de ha bármi probléma van, egy arrogáns bandával lehet levelezni a világ túlsó felére, csekély eredménnyel.
Ha van jó ötletek mit tehetnék még, kérlek írjátok meg kommentbe!
Ja és ha én vagyok a fasz, akkor is elvártam volna hogy érdemben válaszoljanak a leveleimre, és tegyenek valamit az érdekemben. Mert szerintem a PostNL-nek még mindig nem írtak, és nem is fognak.
Üdv
ÁkosMegéri Kínából rendelni?
UPDATE 12.11. 14:11
Fejlemények.
Szia Homár, köszönöm hogy kitetted az írásomat! Hétfőn megtettem a panaszt a bankomnál (OTP), a mai napon visszakaptam a pénzt, jóváírták a számlámon. 60 nap a panaszkezelés, ez alatt fenntartják a jogot, hogy ha kiderülne további körülmény ami alapján az elszámoló bank elutasítja a panaszt, akkor beterhelik újra, de nagy valószínűséggel az ügy így lezárult Üdv Ákos
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.09. 15:00:52
Mit kell ezen csodálkozni? Egyébként a bankkártyánál is 45 nap.
A kínaiak meg nem tudnak angolul. Meg nem is nagyon akarnak.
Nagyon sajnálom a posztolót!
eszenix 2014.12.09. 15:09:41
borso 2014.12.09. 15:21:18
ember a holdon? 2014.12.09. 15:24:55
Nem volt nehéz eldönteni, régebben volt, mint 45 nap? igen -> elutasítva.
Szabályzatban szerepel, továbbá az is: "please be aware of this if you agree a delivery time of an item or performance of a service with the Payment Recipient that falls after the expiry of that period". Te ezt elfogadtad, tehát nem a paypal hibája.
Nem vetted át a csomagot:
két eset lehetséges:
A postai kézbesítő meg sem próbálta (elég valószinű, ismerve a magyar postát)
Te nem vetted észre az értesitőt.
Vagyis vagy Te hibáztál, vagy a posta.
Nos, a kis kinaiak meg ott, hogy nem segitőkészek, de tekintve, hogy ők elküldték a terméket ami nem biztos, hogy visszakerül hozzájuk, de fizetnék a 60%-át, az azért nem olyan rossz.
Tanulság:
Nézd át a postaládát.
Ekkora értéknél érdemes még néhány dollárt rászánni a DHL/TNT küldésre. Az a biztos.
Aureliano Buendía 2014.12.09. 15:30:20
A mosónők korán halnak 2014.12.09. 15:34:13
Thule 2014.12.09. 15:39:55
A Magyar Posta pedig a címzettet SOSE kártéríti, ezt tessék megjegyezni. Mindig a feladó indíthat tudakozványt, a feladó követelhet kártérítést de csakis ajánlott küldemények esetében. Tehát ha a feladóhoz nem érkezik vissza a csomag, akkor alap esetben a TinyDeal a Hong Kong Post-nál fog reklamálni, akik utána eldöntik, hogy mi lesz. Abból a címzett pénzt értelemszerűen nem kap.
Ebben az esetben itt azonban más történt, ugyanis a csomag konténerben érkezik Hong Kongból Rotterdamba, ott kipakolják, kikeresik melyiknek ki a címzettje, felcímkézik és feladják a PostNL postáján.
A PostNL pedig annyiban felelős a cuccért, hogy el kell küldje Hollandiából Magyarországra. Slussz.
A konténeres szállításért nem felel, tehát ha a visszaküldött csomag Budapestről megérkezett Rotterdamba és átadásra került a TinyDeal konténercégének, akkor onnantól a TinyDeal sem tud a PostNL-en mit behajtani, fordulhat a konténeres céghez.
A mosónők korán halnak 2014.12.09. 15:43:39
anunumus daedpul 2014.12.09. 15:55:12
Joe911 2014.12.09. 16:02:09
FDToth 2014.12.09. 16:19:05
Aureliano Buendía 2014.12.09. 16:20:21
Darth Revan 2014.12.09. 16:25:56
Freddy a Krüger 2014.12.09. 16:26:09
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.09. 16:32:58
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.09. 16:33:06
Egyszer-egyszer becsúszik egy ilyen, mint a postolónak, ezt bele kell kalkulálni, inni rá egy páleszt, és csókolom.
Csimpi csumpi 2014.12.09. 16:42:51
Csimpi csumpi 2014.12.09. 16:56:25
En ezt tennem, rohadjanak meg a sargak!
H.Sandor 2014.12.09. 17:12:04
Nem-e vagy-e esetleg fideszes ???
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.09. 17:13:55
PITTA 2014.12.09. 17:15:40
MrZed001 2014.12.09. 17:30:14
És ekkor ha letelt még az a 1-2 hónap, és semmi (vagy visszament, vagy bármi gond van), szépen aktivizálod a claim-en a refund-ot, és nem vesztettél semmit sem.
Ha meg megjött lezárod egy minden OK-val a claim-et, és mindenki happy.
Pofonegyszerű, nem ?
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.09. 17:38:01
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.09. 17:39:03
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.12.09. 17:40:36
Freddy a Krüger 2014.12.09. 17:40:46
El ne számoljál te négyig, hanem kettőnél meg ne állj!
MrZed001 2014.12.09. 17:41:58
Mert el fogod felejteni, és akkor még van majd 1 heted, hogy eszedbe jusson :D
Amúgy lehet, csak +20 napot lehet ezzel nyerni, de ami 65 nap alatt nem jön meg, az sose fog odaérni.
A mosónők korán halnak 2014.12.09. 17:42:21
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.12.09. 17:42:32
50.
Én nyertem!
Freddy a Krüger 2014.12.09. 17:46:23
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.09. 18:08:45
Jogos.
igi1 2014.12.09. 18:14:26
azé ilyen nagy tételbe már kereskedők szoktak rendelgetni :)
vagy akik továbbadják a terméket
én külföldről csak olyat, amit itthon nem lehet kapni
valóban, sok terméknél már mindegy, mert a postaköltséggel és a várakozási időt is beleszámítva, nem jönnél sokkal olcsóbban ki, mintha itthon vennéd meg ugyanazt
van 1-2 dolog, amit itthon érdemes venni, meg van olyan, amit nem lehet itthon kapni
nincs értelme megvenni a 800 forintos ipad borítót, ha egyszer itthon megveheted 1500 forintér ugyanazt
azé 90.000-ér hozatni kintről, elég kockázatos vállalkozásnak tűnik
tényleg csak annyit érdemes vásárolni, amennyit nem buknál rajta
inkább jöjjön több részletben meg az áru, mint egyben sokat rendelni
csak annyi értékben, amennyit a paypal visszatérít
Itt a poszter volt a hibás, mert 3 hétig ráb@szott nézni a postára, holott tudja, hogy 2 héten belül általában minden megjött korábban is
mi ebben a logika!?
vagy csak szeret eldicsekedni, hogy ő 90.000-ér vásárolgat chinából, és simán benyelhet pár tízezrest?
nem értem a posztot
igi1 2014.12.09. 18:17:15
FatYet 2014.12.09. 18:23:12
Freddy a Krüger 2014.12.09. 18:23:26
Nahát. Megharapta? Megverte? Rálőtt ágyúval? Bombázta? Mesélj.
igi1 2014.12.09. 18:34:02
Freddy a Krüger 2014.12.09. 18:37:44
Áramellátása lett.
Csimpi csumpi 2014.12.09. 18:39:24
igi1 2014.12.09. 18:39:32
apple - vírus XD
Csimpi csumpi 2014.12.09. 18:41:31
A mosónők korán halnak 2014.12.09. 18:46:42
megamenn 2014.12.09. 19:15:26
ez a blog is egy rakás szar, nem történik rajta más csak csetelés, a csetelőket persze nem minősítem, csak annyit róluk, hogy élettelen aszekszuális mutánsok. (én nem )
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.12.09. 19:17:10
Melegszik a hejzet, asszem itt megint Igi lesz a szagértő!4!!
Már meging egy nick 2014.12.09. 19:25:40
A nagykereskedő szót ért a kínaival, vállalja a kockázatot, vámol, magára veszi a termék megfelelőség felelősségét.
A kiskereskedő pedig szót ért a vevővel és intézi a végfelhasználó kiszolgálását, kezeli a gondjait.
El lehet térni ettől, viszont a vevő olyan kockázatot vesz magára ami a hagyományos kereskedelmi forgalomban nem általános. Cserébe megnyeri a kereskedelmi forgalomban rárakódó árrést, adókat. Valamit valamiért.
megamenn 2014.12.09. 19:30:51
"A nagykereskedő szót ért a kínaival, vállalja a kockázatot, vámol, magára veszi a termék megfelelőség felelősségét"
jaaaaaa! hát perszeeee!
az előbb kifelejtettem, hogy az itt csetelők még tökéletesen idióták is.
igi1 2014.12.09. 19:34:50
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.12.09. 19:44:36
Mellik macskát?
Freddy a Krüger 2014.12.09. 19:55:05
Lehet, de attól még idióta vagy.
A mosónők korán halnak 2014.12.09. 20:07:19
igi1 2014.12.09. 20:16:02
:)
aszittem, ezt tudom én is magamról, de vannak nálam idiótábbak is :D
igi1 2014.12.09. 20:22:12
gabors 2014.12.09. 20:33:11
Jovore is igy csinald !!!
Black Hole 2014.12.09. 20:50:22
gabors 2014.12.09. 21:36:22
akkor ez jobb mint a rezsicsokkentes !!
posztolo nagy penzt csinalna ha levedetne es eladna a kormanynak ezt a modszert..
igi1 2014.12.09. 22:16:51
igi1 2014.12.09. 22:23:37
problem solved
Nick-Name 2014.12.10. 02:52:20
Még két esetben jártam rosszul, de mindettő szerencsésen megoldódott. Az egyik csomag a tracking szerint ideért az országba, de azóta semmi, ennek az árát vsszautalták, egy másik esetben egy 64Gbos kártyát rendeltem, ami a pc szerint valóban akkora volt, de a tesztprogram szerint csak 8. Irtam nekik, mire azt mondták, visszautalják a 70%-ot mert drága a posta. Erre mondtam nekik, hogy szórakoztok? Legközelebb utalok nektek postaköltséget, de semmit nem kérek érte. Befenyitettem őket, hogy panaszt teszek az Alinál, erre másnapra visszautalták a pénzt. Utóbbi esetben tudtam, hogy átverés, de szeretek veszélyesen élni, berendeltem. Biztos voltam benne, hogy kiverem belőlük a pénzt. SDHC-nak árulták az olyan kártyát ami a méreténél fogva s XC kelett, hogy legyen. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy olyat rendeljünk nyugodtan amiben biztosak vagyunk vagy nem túl drága. Olvassunk, kérdezzünk utána, rengeteg oldal van ami ilyen dolgok tesztelésével foglalkozik. An ellenpéldám is és az pont TinyDeal: tabot rendeltem, csak nem vettem számitásba a vámot. Úgy már nem volt annyira jó üzlet mint elsőre tűnt, de még igy is olcsóbb volt mintha itthon vettem volna hasonlót. Nálam a rendelési határ egy csomag esetéban max 15-20$, attól függ mi az!
Nick-Name 2014.12.10. 03:00:08
venszivar 2014.12.10. 07:57:06
Nbl 2014.12.10. 08:22:58
Netuddki. 2014.12.10. 08:27:57
Netuddki. 2014.12.10. 08:34:44
Refundot is így lehet intézni. Ha külön utakon jársz akkor szarnak a fejedre. Ha meg elég sokan balfaszkodtok akkor kitiltják az adott webshopból a magyarokat, mint már volt is rá példa.
Tanulság? Valamilyen szintem angolul kéne tudni, hogy legalább érthetően kommunikálni tudjál az eladóval a hivatalos felületen keresztül. Aztán ha ez nem vezet eredményre, de ezt erősen kétlem, akkor lehet negatívan osztályozni őket. Na, ettől úgy félnek mint a tűztől.
Nekem idáig nem volt még olyan, hogy ne tudtam volna valamit elintézni...
Netuddki. 2014.12.10. 08:38:04
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.12.10. 08:46:41
Ergo ott rohaggyon rá a szara a messze távolban.
.....megvárom amíg lesz kapsz a szomszéd kispiszkosban! ppfff
2014.12.10. 08:48:40
Nick-Name 2014.12.10. 08:51:51
2. Mint ahogyan írtam is, a hivatalos (DISPUTE) lehetőséget elcsesztem!
3. Az említett egy esetet leszámítva én is megoldottam mindent.
Ha a kommentelők rendesen elolvasnák (az érdemleges) hozzászólásokat, akkor nem osztogatnának felelsleges "jótanácsokat"!
Ez nem személy szerint Neked szólt!
Mellesleg tudják, hogy kamut árulnak kivétel nélkül, de akkora biznisz, hogy semmit nem csinálnak! 100-ból 2 reklamál? Le se szarják, ameddig nem kezd ugrálni az ember! Itthon nem így van? Ha látják egy boltban, hogy kiáll az ember az igazáért, azonnal a törvénynek megfelelően intézkednek. Kis tételekkel lehet igazán nagyot kaszálni! Nem egy-két 100$-os csomaggal. Mellesleg a levélíró megkapta volna a csomagot, csak a Posta (az a jó magyar) visszapattintotta az egészet. Nekem is volt ilyen, de másodszorra feladták megint és akkor már megjött amit rendeltem.
Nick-Name 2014.12.10. 08:56:05
Netuddki. 2014.12.10. 08:58:03
Persze annak ettől még szívás ha nincs otthon amikor kézbesítenék a csomagot.
Nick-Name 2014.12.10. 09:17:19
peter3374 2014.12.10. 09:18:05
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.10. 09:22:31
saját macskám 2014.12.10. 09:22:57
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.12.10. 09:29:44
joska61 2014.12.10. 09:39:59
antyg (törölt) 2014.12.10. 09:50:02
Bőven jó, és meg is éri Kínából rendelni telefonokat, és egyéb eszközöket, kütyüket, csak tudni kell hogy is álljunk neki, és be kell tartani azon igen hasznos tanácsokat, amiket nem véletlenül szoktak leírni egyes blogokban.
zdanee 2014.12.10. 10:14:18
VT Man 2014.12.10. 11:14:24
Valóban, a posztoló "elfelejtette", hogy még kb. 30 ezer Ft-nyi vám+áfa rájönne erre.
Ha tudta volna, nem egyben rendel 90 ezerért, hanem szétbontja csomagokra!
Amúgy meg banknál lehet reklamálni, hogy bankkártyával fizettél, árut nem kaptad meg, pénzt vissza, persze csak ha nem futottál ki a határidőből.
VT Man 2014.12.10. 11:15:34
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.10. 11:50:55
lcsaszar 2014.12.10. 11:51:33
Hasznos még tudni, hogy 22 euroig nem kell semmit fizetni, de 150 euroig 27% ÁFÁt fizettetnek, ezenkívül 3-4 ezer Ft vámközreműködési díjat is kell fizetni. 150 euro felett már vámot is kell fizetni. A feladó gyakran próbál a vevőnek kedvezni azzal, hogy kisebb értéket ír a számlára, mint amit fizettél.
gyorossyerno 2014.12.10. 13:14:54
viszont borzalom mennyi sötét alak kommentel ide
"miért várt 2 hónapot" - nem várt
"biztos ellopta és hazudik" - én úgy értettem rendben kiment az országból a csomag
"felvágásból írta a cikket a geci" - na ez meg szimplán hülye
Főleg akik facse accounttal vállalva a hülyeségüket írnak be baromságot, meg azon tobzódnak hogy fasz a poster megérdemelte, meg utólag hogy kellett volna csinálni
jesszus
Na szóval kösz poster, a közösségnek kösz a pár értelmes tanácsot, Homárnak meg kitartás, ez egy jó és hasznos blog csak sok itt a köcsög
igi1 2014.12.10. 19:09:12
itt meg sima postáról van szó, 600 forint postaköltséggel
vagyis még mindig jobban jársz, ha itthon veszed meg azt a tokot, mint vársz két hétig...
esetleg az ingyen szállítással megérné
peter3374 2014.12.10. 19:53:04
Hát igen a kínai árura sokat kell várni, de valami valamiért, ha jobb drágábban akkor Németország, Anglia onnan pár nap alatt itt van a csomag...
De megnéztem neked :) ipad tok itthonról 858-1200Ft + 800 vagy 1200 posta, Angliából 0,99 font ingyen postával.... persze ha másnapra kell akkor vegye meg az ember itthonról.
billiejean 2014.12.10. 21:13:53
Tomasz_a_gozmozdony 2014.12.11. 01:24:43
Viszont olyat meg az escrow tud csak, hogy ha hamisat kaptal vissza sem kell kuldened, meg az eladot is megtoszogatjak.
Amugy, miert nem adtad el?
2014.12.11. 09:34:08
azóta odafigyelek én is erre... :D
kakukk11 2014.12.11. 14:56:05
Arcade Macho 2014.12.11. 23:14:33
raadasul a nemzeti banknal megjelenik a paypalos levonas, oszt 5 even belul a NAVocskanal valamelyik riportgeneralo magus lefuttat egy lekerdezest
Egyéves Önkéntes 2014.12.12. 20:56:53
Kínából k.rvasok mindent rendeltem már a faterom elektronikai biszbaszaiItól kezdve a star warsos sütiformakinyomóig (ha nem yoda alakú a karácsonyi mézeskalács, akkor a gyerek egyszerűen nem eszi meg) és minden töredékébe került, mint itthon. Egy nagyító ideszálltva 270 forint, ha postán feladom a szüleimnek 120km-re, csak a bélyeg többe kerül. Ezekkel a kínai áruházakkal egyszerűen nem lehet versenyezni.
shaw_nyomaiban 2014.12.30. 20:16:43
zola2000 2015.01.10. 12:41:35
kricsi99 2015.06.16. 12:32:56
minxishpixie 2016.01.18. 20:47:39
Mindegyikőtök alapvető tévedése, hogy a poszternek vámot és áfát kellett volna fizetnie a kínai csomag után. A Tinydeal specialitása pont az, hogy majdnem mindent meg lehet rendelni "EU warehouse"-ból, azaz vannak lerakataik Angliában, Spanyolországban és Németországban, így SEM vámot, SEM áfát nem kell fizetned. Nem kell ám mindenkiről feltételezni, hogy hülye, csak mert tájékozatlan vagy...
És hogy vajon mennyit spórolt a poszter, és miért nem itthon vásárolta meg amit akart??? Ha tudnád, mekkora hülyeséget kérdeztél...
FYI, itthon a többszörösét fizette volna mindazért, amit kinézett. Én is több ezer dolgot rendeltem már Kínából így tudom, hogy van néhány dolog ami "csak" 80-100%-kal olcsóbb mint itthon, de van, ami konkrétan az 1 huszadába kerül... szóval hogyha azok a parasztok akik a posztert irigylik mert "ő csak így 90 ezerért vásárolgathat" meg természetesen mert beszél annyira angolul hogy ezt megkockáztassa nekiállnának Kínából rendelni, az itteni árak töredékéből megúszhatnának mindent. De túl hülyék hozzá, nem beszélnek nyelveket, nem látnak az orruknál tovább és nem ismervén más lehetőséget, inkább csak névtelenül fröcsögnek.
Egyébként vámot és áfát leginkább csak telefonok után kell fizetni, mivel a csomag tartalma az átvilágításkor kiderül - és a telefonokra kimondottan utaznak a vámosok. Minden máshoz túl hülyék hogy felmérjék az értékét, és gondolom idejük sincs rá hogy foglalkozzanak vele. Valamelyik kommentelő mindentudóan megjegyezte hogy a rendes árusok "kevesebbről írják a számlát hogy ezzel segítsenek a vevőnek a vámnál", hát neked is rossz hírem van, ez a legkevésbé sem segít ( sőt gyanítom ellenkezőleg, simlisnek tüntet fel, azt gondolják te intézted így ), mert ha már egyszer a csomag a vámhoz került, az egyetlen dokumentum amit követelnek és elfogadnak az a BIZONYLAT A FIZETÉSRŐL, és az ugye nem ugyanaz mint a számla... persze ha sok a rendelésed ezzel is lehet trükközni, de kevesek vannak ebben a szerencsés helyzetben.
Ja és hiába írják rá hogy "gift". Ugyan már, melyik vámos veszi be hogy Kínából, egy áruházból neked ajándék érkezik???
Bizonyos kommentelők azért is lehúzzák a posztert, hogy "nyilvánvalóan nem tud eléggé angolul". Hát ez lehet is meg nem is, de egy biztos: Kínában senki sem beszél rendesen angolul. Az árusok alig-alig, többnyire google translator-ral próbálkoznak. Hiába beszélsz/írsz tökéletesen, senki sem érti, és, breaking news, az sem, akinek panaszkodsz - én az aliexpress-ről vásárolok ahol a vitás esetekben mediátor lép közbe, aki gyakorlatilag EGY SZÓT SEM beszél angolul...hiába írok le neki mindent gyönyörűen, 4-5 alkalommal is el kell magyarázni és akkor sem igazán érti. Én ezt érzem a legnagyobb rizikónak a Kínából való rendelésben, mert bizony 100 rendelésből 2-3 vitás becsúszik. Megoldani pedig ilyen távolságból és kínai nyelvtudás hiányában lehetetlen.
Paypal-lal fizetni nem érdemes, mivel sajnos igenis előfordul, hogy egy-egy csomag 3 hónap alatt érkezik meg. Nem gyakori, de a másfél-két hónap eléggé mindennapos. Olyan is van hogy 8 nap, ez zsákbamacska.
minxishpixie 2016.01.18. 20:49:10
azé ilyen nagy tételbe már kereskedők szoktak rendelgetni" - Jeez mennyire frusztráltak egyesek, hol él az ilyen posztoló, valami kihalt alföldi faluban??? iPhone árakról hallottál már? Miért lenne egy teló 90 ezerért egy csomó minden mással együtt drága??? Totál átlagos, de ha felmész bármelyik szolgáltató oldalára, ugyanezeket a kínai telefonokat felcímkézve valamelyik nevetséges márkának ugyanennyiért, vagy még többért árulják önmagában, minden más nélkül... ébredj fel. Szerinted DICSEKSZIK a posztoló, szűkagyú szerencsétlen??? Ezzel a lúzer történettel?!
Megaman, ez rád vonatkozik FŐLEG, gondolom a neved az altáji felszereltséged méreteit hivatott kompenzálni...
Gabors: ha felmész az internetre, pl. a facebook-ra látni fogod, K sokan élnek abból, hogy kínai cuccokat árulnak, RENDELÉSRE. Zéró kockázat és munka, mivel a kínai árusnak egyből a vevő címét adják meg, a vevő pedig várhat 2 hónapot. Gondolod megérné ez nekik, ha nem tudnák a kifizetett ár többszáz százalékát rápakolni maguknak haszonban úgy, hogy a vevőnek még így se tűnjön drágának??? Na akkor gondolhatod mennyire olcsó minden Kínából...gondolkodjatok már emberek, vagy ha képtelenek vagytok rá legalább tájékozódjatok.
Zdanee, nem aliexpresszezel még elég régóta. Be fogsz fürödni azzal is, majd meglátod, csak eleget kell rendelni hogy belefuss egy olyan köcsög árusba, mint a megaman nevű kommentelő itt... ezért fontos olyan árustól vásárolni akinek az ÖSSZESÍTETT értékelése nagyon jó, mivel egy-egy árucikknél elcsúszhat lefele vagy felfele attól függően mennyire van szerencséje az adott vevőkkel vagy éppen az árult termékkel.
VT Man, az áfa és a postai adminisztrációs díj ( a vámot felejsük el, annyiért én sem szoktam rendelni hogy elérjem a vámhatárt ) NEM 30%, hanem kb. 50%. Bizony, a rendelés teljes árának az 50%-át fizeted ki még egyszer a nagy semmire. Én szoktam panaszkodni amikor Amerikából rendelek drágább biokozmetikumokat, és olyankor valamennyi pénzt visszaadnak, mivel tudják, hogy túllőnek a célon ( azaz átb@sznak ). De akkor is 50%-kal kell kalkulálni, vagy minimum 45%-kal.
Kakukk11 azt hiszed, túl tudsz járni a kis kínaiak eszén.:) Hát nem. Teljesen hiába várod meg "amíg postázzák a csomagodat, és csak aztán rendeled a következőt", mert felhomályosítalak, hogy nagyon gyakran 2-3-4 héttel később postázzák a csomagokat, mint amit feltüntetnek a rendszerükben... az aliexpressen már nagyon sok árus lebukott így, valahogy kiderült amikor utólag kavarás volt. Azt hittem 3 hete úton van és bármikor ideérhet, aztán láttam a tracking oldalon hogy tegnap adták postára.... szóval good luck mindenkinek, de akkor is megéri, mivel átlagban minden a tizedébe kerül, de az itteni árak felénél semmi sem drágább, a szállítás ingyenes, a választék pedig százszoros, és teljesen ugyanazt kapod - mivel itt is minden kínai. Szóval kínai áruházra fel:-D