Elképesztő hihetetlen wtf részletek az egyik legnagyobb online szállásfoglaló helyről szóló beszámolóban. Bónusz rejtély, hogy bár az olvasónk által bepanaszolt szállásadó fent van az oldalon, de nem sikerült foglalást produkálni rá, mert jövő októberig random időpontokra csekkolva foglalt volt minden szobája. Ennek mennyi esélye van vajon. Vagy lehet, hogy felfüggesztették? De akkor mért van kinn az odalon?
Kedves Homár!
Szeretném megosztani veletek kálváriámat, hogy mással ne fordulhasson elő. A történet ott kezdődik, hogy szerettem volna meglepni a párom egy olaszországi nyaralással, és ezért elkezdtem keresni a neten. A booking.com oldalron sikerült egy számomra megfelelő szállást találnom, amit rögtön le is foglaltam. A foglalásnál, készpénzes fizetést választottam, ami azt jelentette, hogy a szállás díját teljes egészében majd csak a megérkezéskor kell kiegyenlítenem, tehát nem kell előleget fizetnem.
A foglalás leadásakor éppen ezért furcsállottam, hogy kérik a bankkártya adataimat, de megjegyzésbe hozzá tették, hogy erre csak azért van szükség, hogy megerősítsem a foglalási szándékom. Ennek okán rendesen elolvastam az adatvédelmi nyilatkozatuk és a szerződési feltételeiket, hogy a bankkártya adataim milyen kezelésen mennek keresztül, a nyilatkozatokban nem találtam kivetni valót, ezért a foglalásomat véglegesítettem. Pár percre rá megérkezett a visszaigazolás én pedig örültem, hogy a nyaralásunk elintézve.
Szinte napra pontosan két hét múlva kaptam egy SMS-t a bankomtól, hogy sikertelen kártyatranzakciót hajtottam végre, na már most ez kivitelezhetetlen lett volna, mivel én a munkahelyemen voltam a bankkártyám pedig a tárcámban, ami szintén nálam volt. Gyorsan felhívtam a bankomat, hogy tiltsák le a kártyám, mert visszaélnek vele, ekkor tudtam meg, hogy összesen 4 próbálkozás történt kisebb-nagyobb összegekkel, és a 4-ből 3 sajnos sikeres volt, így a számlámat nagyjából 90.000 Ft-al megrövidítették. A tranzakciókból kiderült, hogy a próbálkozások ugyanannál a kereskedőnél történtek, és ez a kereskedő történetesen egy olasz vasúti társaság. A délután folyamán ismét történt egy próbálkozás, de már egy másik kereskedőnél, de ő is szintén egy olasz tömegközlekedési vállalat volt, szerencsére itt már tiltva volt a kártya.
A tranzakciók helyéből nem volt nehéz kitalálni, hogy vajon honnan kerülhettetek ki a kártya adataim, így felhívtam a booking.com ügyfélszolgálatát, és elmondtam a problémám, illetve rákérdeztem, hogy a kártya adataim megkaphatja-e a szállás. Telefonon keresztül elismerték, hogy a kártyaadatokat továbbítják a szállásadónak, de ők csak a foglalás hitelesítése miatt kapják meg, és ezeket az adatokat FAXON illetve E-mail-en keresztül továbbítják.
Ebben a pillanatban akadtam ki a booking.com-ra, hogy a bizalmas adatokat egy egyszerű FAXON illetve E-mail-en keresztül továbbítják. Természetesen a booking.com a felelősséget elhárította magáról, ők ebben nem felelősek és körültekintően jártak el. Elismerték, hogy valószínűleg a szálláson kerülhettek illetéktelen kezekbe az én kártyaadataim, de ők nem hibáztak. Ezek után többször beszéltem az ügyfélszolgálattal, eredménytelenül, sőt útólsó levelemre már több, mint egy hete nem érkezett válasz.
Az oldalukon jelenleg sem közlik, hogy a bankkártya adatokat harmadik félnek továbbítják, illetve mi a folyamata ennek a továbbításnak és milyen intézkedéseket tesznek ezek védelmében. Egy kis kereséssel, több megjegyzést is találtam azzal kapcsolatban, hogy a booking.com-n foglalt szállásoknál, a bejelentkezésnél az ügyfél látta a foglalási lapját kinyomtatva, amelyek tartalmazzák a kártyaadatokat is. Véleményen szerint ebben az esetben nem csak a szállás felelős azért, hogy megfelelően kezelje az adatokat, hanem a booking.com is, hogy ezek ne kerüljenek rá egy egyszerű foglalási lapra.
Sajnos én is naiv voltam, hogy megadtam a kártyaadataim és megbíztam az egyik legnagyobb szállás közvetítő oldalban, de elfogadhatatlan tartom, hogy egy készpénzes fizetésnél elkérik a kártyaadataim, amelyről később kiderül, hogy továbbítják a szállás felé egy cseppet sem biztonságos módon.
Hibámból tanulva, szeretném felhívni mindenki figyelmét, hogy kártyaadatait óvatosan kezelje, még egy megbízhatónak tűnő oldalon is!
Üdvözlettel,
G
ArnoldBácsi 2014.12.11. 09:33:18
venszivar 2014.12.11. 09:33:27
kapja be a Brookimat!
Dübörög a homár...!:)
ArnoldBácsi 2014.12.11. 09:34:20
andand 2014.12.11. 09:50:46
Egyetlen mod, ha reklamalsz a bankodnal es feljelentest teszel.
A booking.com nem tudom, hogy kuldi a szamokat. Faxon eleg gyakori a kartyaszam atkuldese. Email-en is mehet, ha titkositott. Azzal sincs baj, ha a szallas megkapja, foleg, hogy sokszor ugy van, ha nem erkezel meg, levonjak az elso napot (ezert van szukseg a kartya adaira).
Hogy most a booking tevedett (sima emailben kuldte amit elfogtak), a szallas kamu, vagy egyszeruen csak feltortek a szallas levelezeset, nem tudom. Abban egyetertek, hogy a booking is utana kene nezzen ezen problemanak.
A penzedhez viszont csak a kartyakibocsato bankon keresztul fogsz jutni, ne halogasd a reklamaciot.
Roltii 2014.12.11. 09:54:52
2. faxon viszont teljesen elfogadott és használt dolog szerte a világon, ahogy pl sok helyen telefonon bediktálva is lehet vásárolni.
@ArnoldBácsi: pin kód nélkül is lehet vásárolni a kártyával szállást sok helyen, főleg, ha nem vásárlás, hanem mondjuk csak foglalás történik...
ArnoldBácsi 2014.12.11. 09:57:16
2014.12.11. 10:00:10
hát bizony sajnos naiv volt a posztoló.
a bookingcom meg kapjabe.
nem lehet senkiben bízni.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.12.11. 10:02:33
a lejárati idő, és a ccv kód kiadása a kártyaszám mellé az olyan, mintha a pin kódot filccel ráírnád a kártyára.
a ccv kódot nem szabad kiadni, főleg ha nem fizetsz! ha előleg kell akkor adjon ő számlaszámot, majd én elutalom...
azért érzed a különbséget, hogy odaadod a teljes vagyonod valakinek, hogy vegyél ki belőle amennyi kell, vagy te adsz neki annyit amennyi kell...
Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.12.11. 10:04:29
Lehet én is írok nekik egy emlékeztetőt a saját szabályaikra...
Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.12.11. 10:05:38
". In order to indemnify you, please make sure that you report this fraud to your credit card provider (in accordance with its reporting rules and procedures) and contact us immediately by email (customer.relations@booking.com). Please state 'credit card fraud' in the subject line of your email and provide us with evidence of the charged deductible (e.g. policy of the credit card company). This indemnification only applies to credit card reservations made using Booking.com's secure server and the unauthorised use of your credit card resulted through our default or negligence and through no fault of your own while using the secure server."
wreckdiver 2014.12.11. 10:06:58
Vagy rendes emberbe botlottál, és megfelelően kezeli a kártyád/adataid, vagy visszaél vele. A morális korláton keresztül nemigen van semmi, ami megakadályozná a kártyád skimmelését, vagy épp a kártyaadataid szivárogtatását.
A booking.com esetében megfelelő megoldás lenne, ha az előterhelést maga a booking.com végezné, és nem továbbítaná az adataidat.
Hiszen az egész tetves buli ezért van.
Régebben, ha "No show" volt a vendég ( baszott jelezni, hogy mégsem jön ), akkor nem kellett jutalékot fizetni a booking felé. Na most élelmes vendéglátóséknál nyilván innentől minden vendég "no show" lett, a booking és társai meg ingyen reklámozták őket ( ami nem olcsó. A booking a google-nál évi 40 millió dollárt költ. ). Na, a booking ezt megunta, és akkor is leszedi a jutalékot, ha te nem szólsz, hogy nem érkezel meg. Ezért van csak előterhelés a kártyára...
Persze ez nem változtat a tényen, hogy az emberek jó része másokat gond nélkül megkárosító patkány...
Darth Revan 2014.12.11. 10:07:38
"Elismerték, hogy valószínűleg a szálláson kerülhettek illetéktelen kezekbe az én kártyaadataim,"
Es ezt ok honnan tudtak?! Barhol lenyulhattak a kartyaadatokat.
Amugy evek ota hasznalom a booking.com-ot batran ajanlom mindenkinek.
Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.12.11. 10:08:27
Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.12.11. 10:09:29
In the event of credit card fraud or unauthorised use of your credit card by third parties, most banks and credit card companies bear the risk and cover all the charges resulting from such fraud or misuse, which may sometimes be subject to a deductible (usually set at EUR 50 (or the equivalent in your local currency)). In the event that your credit card company or bank charges the deductible from you because of unauthorised transactions resulting from a reservation made on our website, we will pay you this deductible, up to an aggregate amount of EUR 50 (or the equivalent in your local currency).
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.11. 10:10:13
andand 2014.12.11. 10:13:30
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.11. 10:13:56
lwcolors 2014.12.11. 10:23:09
Kérik a kártyaszámot, de a hátoldalon található CCV kódot sosem kérték, anélkül vagy a PIN kód nélkül viszont nem lehet a mostani kártyákkal vásárolni vagy akár a neten fizetni.
Az olasz benzinkutakkal azonban vigyázni kell. Ott úgy műxik, hogy jó magas pult van, elkéri a kártyád, lehúzza, meg belehúzza egy kártyamásolóba. A biztonsági kamera meg rá van irányítva a billentyűzetre, ahol a pinkódot beírod.
Szóval olaszban, főleg délolaszban csak kp.
lwcolors 2014.12.11. 10:26:58
sarostehen 2014.12.11. 10:28:45
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.11. 10:45:59
Igen. Ezt hívják kártyahasználatnak. Ha nem használja, akkor senki nem tudhatja meg az adatait, de akkor minek a kártya? Lekaparni a szélvédőről a ráfagyott jeget?
Sasfióka 2014.12.11. 10:47:06
sarostehen 2014.12.11. 10:54:22
Akkor lehet ingyen vásárolni a bank pénzén?
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.11. 10:58:18
Darth Revan 2014.12.11. 10:58:30
Nem ingyen vasarolsz ilyenkor a bank penzen, hanem buncselekmenyt kovetsz el.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.11. 10:58:42
Igen, a bűnözőknek ez az ötletük, hogy ingyen használják más pénzét. Ez egy többezer éves probléma, nem te jöttél rá most.
Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.12.11. 11:01:17
Elég sok pénzt hagytam náluk ebben az évben, remélem méltatnak válaszolni...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.11. 11:02:16
Azért ez attól függ, milyen szerződést kötöttek a szállásadóval, meg abban milyen adatkezelés van.
Elvileg a számlaszámon vagy a kártyaszámon kívül nem sok mindent kell továbbítani, akárkihez is. Elkérni is max. fizetéshez, de azt meg ugye lehet ilyen Pay4u vagy Paypal-szerű felületen, tehát elkérni ahhoz sem kell.
Szóval ez bűzlik. Lehet hogy az olasz szállás élt vissza, akkor azt kell felnyomni, de lehet hogy csak ott egy alkalmazott, de azt is a rendőrség deríti ki...
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.11. 11:03:05
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.11. 11:03:31
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.11. 11:05:29
sarostehen 2014.12.11. 11:06:39
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.12.11. 11:06:50
Manyecska 2014.12.11. 12:01:43
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.12.11. 12:24:55
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.11. 12:47:40
Manyecska 2014.12.11. 12:48:56
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.12.11. 12:53:47
Chas01 2014.12.11. 12:54:11
Rendszeres külső és belső audit, és amíg minden jó, addig az auditor fizet az adatszivárgás esetén. Ha nem jó minden (ahogy jelen esetben sem) úgy az adatkezelő (itt booking.com) a sáros, és amellett, hogy köteles a kárt megtéríteni, a PCI standard büntetését valamint automatikusan legrosszabb (legszigorúbb ellenőrzési) kategóriába kerülését is nyögheti. A PCI DSS nem véletlenül van! Minden le van benne korlátozva.
Manyecska 2014.12.11. 13:02:20
anunumus daedpul 2014.12.11. 13:08:17
Manyecska 2014.12.11. 13:22:11
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.11. 13:26:54
anunumus daedpul 2014.12.11. 13:28:44
Manyecska 2014.12.11. 13:37:58
Manyecska 2014.12.11. 14:06:18
AtiSnatch 2014.12.11. 14:20:10
punpa 2014.12.11. 15:00:44
Faxos fogadás esetén viszont gyakorlatilag bárki hozzáférhet az adatokhoz, akár a takarítók is, akik a recepció körül lebzselnek. Nem zárom ki hogy Olaszországban kis jattért kijuttatják a számokat és az összes adatot.
vizsla_barat 2014.12.11. 15:33:54
megamenn 2014.12.11. 18:25:18
akurvaannyát!
Aureliano Buendía 2014.12.11. 20:16:26
Hátrányos helyzetű kaviár 2014.12.11. 22:09:06
Különben meg, ha valakit nagyon esz a fene egy bizonyos szálláshelyért, akkor keresse meg direktbe őket, és kártya nélkül. olcsóbban foglalhat.
Sandor Akarki 2014.12.11. 22:29:22
joska61 2014.12.12. 08:56:42
Egyéves Önkéntes 2014.12.12. 20:15:25
OrsolyaKinga 2014.12.15. 14:36:21
Mert akkor a szálláshely levonhatja róla a lemondási feltételekben szereplő összeget, de előre átadni valóban elég nagy felelőtlenség.
Valamint a booking.com- nak kellene ebben az esetben a szállodával egyeztetnie, hogy ilyen hogyan fordulhat elő.
anarch 2015.01.08. 10:57:55
Annyiban riszkes, hogy ha még előtte megpróbálják használni (booking.com v. maga a szálló) akkor visszamondhatják a foglalást azzal, h. nem tudnak terhelni. Jobb esetben felhívnak telefonon egyeztetni, hogy ezmiez. De erre még nem került sor eddig.