Tékozló Homár

Köteles a vevő tudni, hogy reális ár-e 2 forint egy tévéért? FRISSÜLT

2015.01.22. 14:35 | Homár Hilda | 208 komment

unnamed.png

Mi is írtuk, hogy elég nagy córesz kerekedett decemberben a Media Marktnál abból, hogy nem 1 és nem is 2, de legalább 8 órán át rossz árakkal működött a webshop. Ennek keretében hatodáron ajánlgatott 180 ezres tableteket, másnap meg irgalmatlan tömegeket haragított magára azzal, hogy levélben visszamondta a felvett rendeléseket. Mint kiderült, a Black Friday alatt ugyanez történt. András - csoda, hogy infarktus nélkül kibírta - ekkor 2 forintért rendelte a 300 000-es tévé darabját. Persze nem lett az övé a zsákmány. De vajon elvárható lett volna tőle, hogy a kosárba gomb nyomkodása helyett felmérje, hogy ez irreális ár, úgyhogy max nekünk küldhető be hülyeségként? Mindenestre András nem állt meg a Homáron dohogásnál, hanem végignyomta az ügyet a Fogyasztóvédelmi Hatóságon. Az alábbi eredménnyel. 

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Azért írok Önöknek, mert szeretnék egy kis ízelítőt adni a magyar fogyasztóvédelem (Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság) működéséről, a fogyasztókkal szemben az eladók védelméről.

A Black Friday akcióban a Media Markt Online áruház meghirdetett egy televíziót, igen akciós áron (Panasonic TV.png). Mivel nagyon kedvező volt az ár, egyből rendeltem több darabot is, amiről meg is jött a visszaigazoló e-mail.

Majd később az elutasító e-mail is, mondván:

 

„Sajnálattal tájékoztatjuk, hogy az Ön által kiválasztott PANASONIC TX-55ASM651E 3D Smart LED televízió egy felmerült technikai probléma miatt nem megfelelő áron szerepelt weboldalunkon, ezért megrendelését jelen kondíciókkal sajnos nem áll módunkban teljesíteni.”

Ezt az érvet nem tudtam elfogadni, de az MMO-tól továbbra is csak elutasító választ kaptam:

„Tájékoztatjuk, hogy álláspontunk szerint a webáruház megfelelően járt el 50178983 és 50179000 számú rendeléseinek törlésekor, mivel az adásvételi szerződésre vonatkozó ajánlatok az áruház részéről nem kerültek elfogadásra. Fenti információt a megrendelés rögzítését követően kiküldött visszaigazoló e-mailekben tüntettük fel:
Visszaigazoló levél:
A jelen rendelés-visszaigazolás csak az Ön tájékoztatását szolgálja, és nem minősül az Ön adásvételi szerződésre vonatkozó ajánlata elfogadásának."

A fenti indoklás azért is sántít, mert egy készüléket megrendeltem normál áron is, és az összes levél alján, még a postázás, házhozszállítás tényét igazoló levelén is szerepelt a fenti kitétel, miszerint ez csak tájékoztató levél, nem a szerződés elfogadása.

Mivel ezek után sem tudtam elfogadni, hogy a Media Markt hibájáért nekem kell vállalnom a felelősséget, felhívtam a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatalt (NFH). A telefonos egyeztetés során bíztattak, hogy az esetet jelentsem be e-mail-ben is, mivel nagy valószínűség szerint ezt nem tudja ilyen olcsón megúszni a Media Markt.  Ezzel ellentétben, hivatalos válaszukban azt közölték, hogy tudatos vásárlóként nem gondolhattam, hogy ez valós ár, ezért a boltot nem terheli felelősség az Ő hibájukért.

img-115102420-0001-page-001.jpg

Úgy gondolom, mint ahogy a világon máshol erre van is példa (pl: Amazon), hogy ilyen esetben a bolt kell vállalja a felelősséget a hibáért, és a megrendelt, visszajelzett árút, a hibás, alacsony áron ki kellene szállítani.

Ha úgy gondolják, hogy az eset érdemes a megjelenésre, a vásárlók tájékoztatása végett, illetve a fogyasztóvédelem működésének valós bemutatására (a médiában ugyanis folyamatosan azt hirdetik, hogy a vásárlókat védik, pedig a valóságban ez nem így van), használják fel a fenti leírást. Az esettel kapcsolatos teljes levelezést mellékelem jelen levelemhez.

Üdvözlettel:
B. András

UPDATE jan.30. 14:41

Az eset illetve a benne idézett hatósági állásfoglalás kapcsán kértünk a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságtól egy kicsit bővebb magyarázatot. Íme a hogyanok és a miértek.

Jellemzően a szerződés a felek között akkor jön létre, amikor a kereskedő elfogadja és azonos tartalommal visszaigazolja fogyasztó által tett megrendelést.

Az így létrejött fogyasztói szerződést azonban a vállalkozás tévedésre hivatkozva megtámadhatja, amelynek alapján az érvényteleníthető. A törvény szerint a tévedésnek lényeges körülményre kell vonatkoznia (ilyennek tekinthetjük a vételárat) és csak akkor áll fenn, ha a tévedést a másik fél okozta vagy azt felismerhette. Amennyiben tehát a fogyasztó felismerhette azt, hogy a vételár tekintetében a vállalkozás a szerződés megkötésekor tévedésben volt, a vállalkozás sikerrel támadhatja meg a szerződést, aminek alapján nem köteles a szerződésben foglalt kötelezettségének teljesítésére.

A termékek és szolgáltatások árának feltüntetésére vonatkozó jogszabály többek között előírja, hogy a termék eladási áraként a ténylegesen fizetendő díjat kell feltüntetni. Az online kereskedelemben ugyanezeknek az árfeltüntetési szabályoknak kell teljesülniük, mindazonáltal még kellő körültekintés mellett is előfordulhat téves árfeltüntetés, vagy bármilyen oknál fogva változhatnak az árak.

Hibásnak tekinthetünk egy árat, amikor egy termékkel kapcsolatban feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. Jogszabály mondja ki, hogy a kereskedelmi gyakorlat megítélése során az olyan fogyasztó magatartását kell alapul venni, aki ésszerűen tájékozottan, az adott helyzetben általában elvárható figyelmességgel és körültekintéssel jár el.

Jogszabályban meghatározott feltételeknek megfelelő fogyasztói magatartás alapján elvárható, hogy egy közel 300.000 Ft értékű televízió esetében a 2 Ft-os vételár aránytalanságát a fogyasztó észlelje, de legalábbis fenntartással kezelje, vagy gyanút keltsen, hogy az ár nem valós, csupán elírás eredménye. Természetesen nem elhanyagolható szempont az eset megvizsgálása során, hogy a kereskedő miként jár el a vélhetően hibásan feltüntetett ár észlelését követően. (például, hogy haladéktalanul korrigálja-e azt)

Jelen tájékoztatásunk nem minősül jogszabálynak, hatósági döntésnek vagy intézkedésnek, amely miatt annak jogi értelemben felfogott kötelező ereje sincsen.

Amennyiben a fogyasztó továbbra is úgy érzi jogsérelem érte és a kereskedővel továbbra sem tudnak megegyezni, vagy a fogyasztó ragaszkodik a meghirdetett áron való értékesítéshez, úgy bírósághoz, vagy békéltető testülethez szükséges fordulnia, mert a hatályos jogszabályok értelmében a fogyasztóvédelmi hatóságoknak nincs hatásköre kötelezni az eladót, arra, hogy az eredetileg meghirdetett áron adja el a fogyasztónak a terméket. 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

venszivar 2015.01.22. 14:40:08

Egy lopottért? pont OK.

Praetorian 2015.01.22. 14:40:09

'Árút' ez fájt...jobban mint a szer vízes...:)

töpörtő 2015.01.22. 14:41:33

igen köteles vagy tudni,hogy reàlis àr vagy sem,különben hülye vagy.

FDToth 2015.01.22. 14:42:24

Az nfh mar reges reg nema fogyaztokad vedi, hanem a firgalmazokat bunteti. Nem torodik az nfh ilyennel, inkabb maszkalnak aliacokon tuzijatek es hamis szarok utan...

ne olvasd el 2015.01.22. 14:43:07

ez egy szar tv, 2ft-ot sem ér..

neménvagyok 2015.01.22. 14:43:28

Ami elromolhat, el is romlik. Az összes webáruház szabályzata kitér erre az esetre, épp azért, mert az online vásárlás nem megy át élő munkaerő kontrollján, csak a megrendelés után. András kukacoskodása felér egy bolti lopás kísérletével. Az áru pedig rövid u. És a kérdésre válaszolva: igen, egy épeszű vevő tudja, hogy egy 300 ezres normál árú (itt most jó a hosszú ú) tévé 2 ft-ért csak tévedés lehet. Ilyenkor illik előbb rákérdezni, vagy legalább utólag nem megsértődni.

venszivar 2015.01.22. 14:43:35

@töpörtő: de ha hülye! akkor nem köteles tudni!

Már meging egy nick 2015.01.22. 14:46:47

Én úgy tudom, hogy a boltot akkor terhelné csak felelősség, ha visszaigazolják a rendelést - az automata levél nem számít annak - de ha a terméket nem tudják szállítani akkor is "csak" annyi a törvényi kötelességük, hogy arról a vevőt haladéktalanul értesítsék. Ez ha jól látom megtörtént.

Most gondoljatok bele, ha nem így lenne. Véletlenül kikerült a 300ezer forintos TV 2 Ft -ért. Ez vitathatatlanul hiba a bolt részéről. Akkor most a posztoló a kosarába rak 100 db -ot és akkor 200 Ft -ot kifizet a 30 millió forintos áru kiszállításáért?

Szerintem a helyén kellene kezelni a dolgokat. Hibázott a programozó, vagy az adminisztrátor, de azért nem akkorát, hogy mindenkinek küldjenek bármit, bármilyen értékben tulajdonképpen ingyen amit éppen a hiba elhárításáig sikerül a kosarába mozgatni és megrendelni.

Én azt gondolom, hogy egy elnézést kérünk levél elegendő kell legyen.

neménvagyok 2015.01.22. 14:46:48

@neménvagyok: Ráadásul rögtön többet is rendelt András. Nem írom le, amit most gondolok.

Ny.Misi 2015.01.22. 14:46:54

@töpörtő: Mindegy, hogy reális-e vagy sem, ha annyiért van feltüntetve akkor adja oda annyiért a hiba okát meg tárja fel; házon belül.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.01.22. 14:47:02

Két forincsér lapostévét?
Annyiér max lapostetűt adnak!4!!

Yumurdzsak 2015.01.22. 14:49:45

vettem már rejegyet 1 euróért. pedig tudhatnám, h az ár valójában 20.000 Ft. azt mégsem törölték.

anunumus daedpul 2015.01.22. 14:50:08

nagyon sajnálom a posztert, gondolom rémálmok is gyötrik!

neménvagyok 2015.01.22. 14:51:09

@Már meging egy nick: " Véletlenül kikerült a 300ezer forintos TV 2 Ft -ért. Ez vitathatatlanul hiba a bolt részéről." Nos, nem feltétlenül hiba. Elég hozzá egy félbeszakadt adatfrissítés, vagy bármi hasonló. Én is jártam már így, miközben épp otthon aludtam, és reggelre tele lett a webshopom 1Ft-os áruval. Persze egy "András" rögtön le is csapott rá, és ugyanilyen harciasan ragaszkodott a több tízezres árucikkhez, amíg e-mailben fel nem világosítottam az NFH álláspontjáról, ami akkor még szerepelt a weboldalukon is.

sarostehen 2015.01.22. 14:51:17

Nem akarom védeni a posztert de sztem igaza van.
Fel kéne már fogni hogy mindennek következménye van. Ha hibás árat írnak ki egy webáruházba akkor annak is. Oldják meg házon belül hogy
1. ne legyen ilyen
2. ilyenkor a felelős fizesse meg a bolt kárát

sarostehen 2015.01.22. 14:53:30

@neménvagyok: Elég béna program lehet amelyik ilyet csinál.
kb 5 sorban megírom az ennek kivédését szolgáló scriptet.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.01.22. 14:56:59

2 forintért max. lapostetűt kapsz bandrás!

anunumus daedpul 2015.01.22. 14:59:11

@sarostehen: "Mivel nagyon kedvező volt az ár, egyből rendeltem több darabot is"

ez elég drága mulatság lenne a Media Marktnak.
Azért ennyire nem hülyék ők se :DDD

ne olvasd el 2015.01.22. 14:59:50

nincs igaza a poszternek, akárhogy is nézzük rosszhiszemű volt (pláne h többet is rendelt...)
ha meg ragaszkodunk ahhoz a f@szságohoz hogy ilyen esetben a webáruház szív, akkor kb be fog zárni az összes webáruház, mert 1) nem fognak olyan alkalmazottat találni aki ilyen esetben átvállalja a költségeket (ha emberi tévedésről van szó) 2) minden szoftvert úgy adnak el hogy benne van az apró betűben hogy nem vállalnak garanciát semmire (mivel nemis lehet)

venszivar 2015.01.22. 15:00:12

@Yumurdzsak: Én többször 10 alatt...

most köpjek a tükörre???:)

neménvagyok 2015.01.22. 15:01:45

@sarostehen: Tény, hogy nem az enyém az amazon.com, de igyekszünk. Attól függetlenül megvannak az ilyen esetekre vonatkozó szabályok. A megrendelés onnantól elfogadott, hogy a szállítás időpontját visszaigazolja a bolt. Az automata visszaigazolás csak arról tájékoztat, hogy megkapták a rendelésed, a szállítást nem köteles az adott feltételekkel elvégezni. És pont. Ha nem így lenne, a hekkerek éjszakánként elég olcsón tudnának vásárolni, nem gondolod?

venszivar 2015.01.22. 15:02:47

@sarostehen: Akkor annak örökös állása lenne ott, havi 2 Ft-ért!

sarostehen 2015.01.22. 15:04:40

@anunumus daedpul: Ha elmész egy boltba, leveszel a polcról egy termék ami a polccímke szerint 100Ft, majd a pénztárnál közlik, hogy 1000Ft lesz akkor jogosan hisztizel hogy neked a kiállított árért kötelesek odaadni. Szerintem ugyan ez a helyzet a webáruházakkal is.

Ha ő tévedett akkor nyelje be ennek a következményét.

Le merném fogadni, hogy még soha nem történt olyan, hogy valakinek drágábban adtak el valamit mint tervezték, és utána megkeresték a vásárlót, hogy bocsika de xFt visszajár mert tévedett a program.

Thule 2015.01.22. 15:05:46

Lenne egy másik példa is, ami ilyen. Vásárolsz a Tesco-ban. Ki van írva a szelet csoki mellé 2 ár, egy 9 Ft és egy 99 Ft. Odamész a kasszához, lehúzzák, 99 Ft-ot akarnak fizettetni veled de te közlöd, hogy 9 Ft-os áron van kinn. Visszamentek, tényleg annyi, OK akkor a törvény szerint (mindig az alacsonyabb árat fizeted) 9 Ft-os áron fogod a csokit megvenni.

Ha a példám jogszerű, akkor ott miért nem szempont az NFH szerint, hogy a csoki ára 'irreális'? Hiszen lényegében az, mert a 99 Ft-os csokit nem lehet 9 Ft-ból előállítani, ahogy a 300 ezres TV-t sem lehet 2 Ft-ból.

Szóval miért tesz különbséget az egyik és a másik esetben, mikor a végeredmény (a fizetett ár) mindkét esetben irreális?

Már meging egy nick 2015.01.22. 15:07:02

@neménvagyok: igen, nyilván nem feltétlenül személyi hibára gondolok, valamilyen hibás beállítás, adatbázis frissítés, elütés, bármi.

@sarostehen: Én nem HTK -znék rá egy nyomorult alkalmazottra se több százmillió forintot,csak mert elütött egy pontosvesszőt, hogy pár kretén örülhessen a 2 Ft -os TV -jének.

Szerencsére a törvény is azt mondja, hogy akkor érvényes a rendelés amikor azt manuálisan visszaigazolják, ilyen szempontból normális és ilyen miatt nem is kell magát tönkretennie senkinek.

Már meging egy nick 2015.01.22. 15:08:33

@Thule: a boltban a kiírt ár az irányadó, az internetes kereskedelemre jellegénél fogva más szabályok vonatkoznak. Pl. elállási jog sincs a boltban 14 napig.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.22. 15:09:14

"egy felmerült technikai probléma miatt nem megfelelő áron szerepelt weboldalunkon, ezért megrendelését jelen kondíciókkal sajnos nem áll módunkban teljesíteni."

Volt készleten? Annyiért kell adni amennyi ki van írva? Mi itt a gond?

sarostehen 2015.01.22. 15:09:27

@Már meging egy nick: Nem kell kifizettetni az alkalmazottal. Felőlem a bolt is benyelheti a veszteséget.

anunumus daedpul 2015.01.22. 15:10:44

@sarostehen: boltban szerintem kicsit más a helyzet, ott még lehet hogy benyelik azt a különbözetet(900Ft), de nem is 300k Ft/TV-vel próbálom megkárosítani szegény multit(ráadásul többel)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.22. 15:10:51

Mondjuk nemrég rendeltünk a MM webshopból, és visszaigazolt rendelésre nem történt semmi, nem hogy kiszállítás. Pár levélváltás után elismerték, hogy rohadtul kifogyott a termék (a rendelés előtt válaszolta az üfsz. hogy van készleten). Így kell webshopot működtetni... Aztán persze amikor érkezett szajré, kiszállították, de attól még anyjukat, hogy nem tájékoztatják a vevőt.

sarostehen 2015.01.22. 15:11:12

Megjegyzem ismerek olyan embert aki így vett 180 ezres laptop-ot 60ért. Vett 2db-ot.
Persze nem MM, de itthon történt.

Thule 2015.01.22. 15:11:30

@Már meging egy nick: Ezt értem és ebben igazad van teljes mértékben, az NFH viszont a levelében nem erre hivatkozott :) Pedig megtehette volna, ez lett volna a korrekt válasz. Ezért sem értem a levelüket, mert az, amit írtak erre a peoblémára nem jó válasz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.22. 15:12:09

@sarostehen: +1

@Már meging egy nick: Nem kell azt az alkalmazottnak kifizetni. Asszem 30 ezer felett nem is szabad leverni rajta.

@neménvagyok: Kötelesek a legolcsóbb kiírt áron adni.

sarostehen 2015.01.22. 15:12:30

@anunumus daedpul: Az árat csak példaképp írtam. Írhattam volna ugyan ezt a TV példájával.

neménvagyok 2015.01.22. 15:13:39

Én csak arra lennék kíváncsi, hogy azok, akik szerint egy technikai malőr miatt bármilyen boltnak be kéne nyelni sokszázezres buktát egy ilyen szemfüles "vásárló" hasznára, azok vajon a saját esetleges hibájuk esetén magukkal szemben is ilyen spártaian állnák a szavukat? Hmmm...

sarostehen 2015.01.22. 15:14:41

@neménvagyok: Én nyeltem már be pár tízezres veszteséget a saját hülyeségem miatt.
Egyéb kérdés?

neménvagyok 2015.01.22. 15:14:44

@ColT: Nem, nem kötelesek. Elolvastad-e a posztot?

Már meging egy nick 2015.01.22. 15:17:41

@sarostehen: azt írtad, hogy a felelős fizesse ki a bolt kárát.

Örömteli, hogy azóta az alkalmazottnak legalább megkegyelmeztél :)

Doryyka 2015.01.22. 15:18:55

Az internenet hol nyomtatjak? LOL

sarostehen 2015.01.22. 15:20:31

@Már meging egy nick: Céges policy hogy ki kell-e fizetni vagy sem. Mellesleg a felelős lehet maga a bolt is. Szóval én nem írtam hogy konkrétan az alkalmazott fizesse ki.

Darth Revan 2015.01.22. 15:21:02

A Media Markt felajanlhatott volne egy tv vetelaraval megegyezo kupont a posztolonak: 2Ft-ot. :D

Kivancsi vagyok hany tv-t rendelt. Gondolom vagy 10-et...
Idiota.

Már meging egy nick 2015.01.22. 15:22:21

@sarostehen: szerencsére senkinek nem kell kifizetni, mert jogilag nem felelős a webáruház :)

Elég nagy baj lenne, ha nem így lenne.

seventyfour 2015.01.22. 15:28:54

Aztakurvaélet! Mekkora arc a posztoló, észrevesz egy hibát, rendel, és állítom, hogy lett volna pofája átvenni, ha kiszállítják... (ami szerencsére nem történhetett meg, hiszen értesítették is a téves árról) A legszebb, hogy továbbvitte az ügyet, mint egy igazi úriember! Más kérdés, hogy hibázott valaki a MM-nél, de jogkövetően járt el a hiba észlelése után, így nem kellene ezen rugózni!

sarostehen 2015.01.22. 15:33:40

@seventyfour: Szerintem ez nem ennyire egyszerű.

Figyi. csinálok egy webáruházat, ahol drága műszaki cikkeket fogok árulni a bolti ár 70%-ért. Árukészlet nuku. És persze csak előre fizetéssel.

Sok paraszt megrendel minden szart, és átutalnak pár milliót. pár nap múlva közlöm, hogy sajna még sincs a termék, és visszaküldöm a pénzt. Ha jól tudom erre van 30 napom. Kicsit elhúzom, így simán lehet hogy 40-50 napig használom mások pénzét. Után persze visszafizetem az eredetileg átutalt pénzt.
Ekkor jogilag megfoghatatlan vagyok???

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2015.01.22. 15:36:58

@seventyfour: persze, ha 600000ért lett volna kitéve, akkor az MM biztos elfogadta volna, hogy a posztoló "bocsi elnézte".. hátpersze....

2015.01.22. 15:37:57

Ha lett volna humora az áruháznak, kiküldte volna a weblapon szereplő fotót életnagyságba kiprintelve.

hekhekhekhekkinen 2015.01.22. 15:39:25

Aki azzal érvel, hogy nyilvánvalóan irreális áron volt a tévé, azt most leszerelem.

Szintén Media Markt.
Két ünnep közötti készletkiszórási akció.
Belépő szintű tablet kb 40 ezer helyett 17 ezerért.
Eredmény ugyanaz mint a bejegyzésben, tájékoztattak hogy kapjambe.

Szerintem egy kb 50%-os akció nem a nyilvánvalóan hiba kategória.

Atörökk 2015.01.22. 15:43:49

Isten az égben...
INkább fizetek Andrásnak egy nőt, vagy fiút, vagy lovat, amit akar, csak ne engedjék net közelébe.

AtiSnatch 2015.01.22. 15:44:02

addig nincs ezzel semmi baj még nem kezd el kárálni, hogy őt hogy átbaszták. egy dolog élelmesnek lenni meg egy másik pofátlannak.

seventyfour 2015.01.22. 15:48:31

@sarostehen: Egyből értesítették, hogy nem fog menni a dolog, nem volt semmiféle utalás ha jól értettem.

seventyfour 2015.01.22. 15:53:35

@RosszQtya: Észrevették a hibát és reagáltak rá. Ez megtörtént, amiről te írsz az csak fantazmagória, amíg nem történik meg. Szoktam a konteo blogot is olvasni (mulatságos), ezt oda kéne írnod! :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.22. 15:56:36

@neménvagyok: Akkor még nem. Viszont pl. rendes boltra ez vonatkozik. Ha nagyon akarja, lehet a NFH is dönthetett volna úgy, hogy adniuk kell a TV-t - mondjuk valóban irreális ár, de vicces lett volna :D

Denton85 2015.01.22. 15:59:58

De ha a posztoló tévesen teszi fel a TV-jét vaterára 2Ft-ért és valaki leüti, akkor ő lenne a legjobban felháborodva a pofátlanságon :)

Trunkel 2015.01.22. 16:00:13

@seventyfour: simán. Sőt mivel 2 Ft-ba kerül a kerekítés szabályai miatt ingyé lett volna az övé. Rafinált a csávó :)

lcsaszar 2015.01.22. 16:04:34

A 2 Ft-ost már kivonták a forgalomból. Szóval ha kp-ben akart volna fizetni, akkor lefelé kellett volna, hogy kerekítsék az árat, vagyis 0 Ft-ért azaz INGYEN jutott volna hozzá a cucchoz. Remélem, a "több darab" rendelése külön-külön történt, mert így külön-külön 0 Ft-ba kerültek volna. Ellenkező esetben, ha egyben rendelt mondjuk 5-öt, akkor bakker fizethetett volna 10 kemény forintot. És még a Fogyaszóvédelem sem védte meg! Micsoda ország, mindenütt a lehúzás megy!

seventyfour 2015.01.22. 16:10:17

@Trunkel: De most komolyan! Azt hitte, hogy megcsinálta az évszázad üzletét a kis pöcs? És rugózik az ügyön, pedig sem erkölcsi, sem jogi igazsága nincs! pont az ilyenektől szép ez a világ... :(

anunumus daedpul 2015.01.22. 16:14:59

@seventyfour: másnap megalapította volna a saját kis elektronikai üzletét:dd

Trunkel 2015.01.22. 16:18:25

@seventyfour: Hát ez így van. Merugye itt mindenki fogyasztó, meg marha nagy jogokkal rendelkezik.
Csak esze nincsen neki :)
A legszebb, hogy még itt pattog és veri a nyálát.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.22. 16:18:52

@Denton85: De ha leütik annyiért, akkor viszont oda is kell adnia 8-O

@anunumus daedpul: :D

töpörtő 2015.01.22. 16:21:05

@Ny.Misi: pàr éve magyar pasi valameik licitoldalon leütött 100$ lamborghinit természetesen ösem kapta meg.

CorsairS 2015.01.22. 16:33:16

Kérdés András hány darabot rendelt, mert 4 darab fölött már ez miatt is visszamondhatták volna a rendelését.
És van egy gyanúm, hogy többet :)

§ 9 Vásárlói kör meghatározása
A Media Markt Online webáruházban ajánlott áruk értékesítése kizárólag fogyasztók és gazdasági társaságok, mint végfelhasználók részére történik. Az árucikkek kereskedelmi újraértékesítése nem engedélyezett. A Media Markt Online ennélfogva fenntartja a jogot arra, hogy ne fogadjon el olyan szerződéses ajánlatot, amelynél gyanú merül fel arra vonatkozóan, hogy kereskedelmi újraértékesítés céljából történt az ajánlattétel. A termékeket kizárólag háztartásban használatos mennyiségben értékesítjük, amennyiben feltételezhető, hogy a rendelés ezt a mértéket túllépi a Media Markt Online fenntartja magának a jogot a teljesítés visszautasítására.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.22. 16:34:46

@CorsairS: Mosmé' én is vennék 8Ft-ért 4 TV-t magamnak :D

ZiaN 2015.01.22. 16:39:27

MMO lap alja: "Áraink forintban értendőek és az ÁFA-t tartalmazzák. Csak háztartásban használatos mennyiségeket szolgálunk ki. Áraink a készlet erejéig, weboldalunkon leadott rendelés esetén érvényesek. Gépelési illetve adatbeviteli hibáért felelősséget nem vállalunk. A terméket szimbolikus fotóval ábrázoltuk."
Szerintem ez jelent valamit :)

2015.01.22. 16:40:25

@töpörtő: ellenben angliában valaki feltett ebay-re egy eladó házat 1 fontért.
de elszúrt valami kategória meghatározást és nem a házakhoz került hanem a jancsiszög gombolyító gépek közé ezért ott senki nem kereste.
Csak egyetlen véletlen vevő tévedt oda aki meg is adta érte az 1 fontot.
és meg is nyerte.
aztán a bíróság neki ítélte a házat, a tulaj meg tönkrement egy életre.
Arányos büntetés ez egy elírásért ?

Szerinted ?

Nyilván a fenti eset is precedens, hogy most már benne van minden online áruház szabályzatában az ilyen felelősség kizárás.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.22. 16:53:08

@Kulics: Urban legend lesz. Az ebay-en a ház és kocsi licit nem szerződésnek, hanem ajánlattételnek minősül.

Leone_510 2015.01.22. 17:01:33

@Kulics: gondolom ezek a ház hirdetők az "angliai tudósok" voltak, te meg elhitted :)

nagyon helyes, hogy nem jelent szerződést egy neten megrendelt áru és az automatikus visszaigazoló levél is még csak tájékoztató jellegű, tessék vállalkozni vagy alkalmazottként hibázni ! akkor jó ha ilyenkor megvédi valami a seggüket?

ellenben aki írta, hogy 17 EFt-ért nem kapta meg a 40E-es cuccot a MM-tól, na ez aljas dolog mert ez valóban simán hihető , főleg hogy ez a cég karácsony előtt tényleg reklámozta az akcióit.
De sajna ha azt mondja nincs rakin akkor nem köteles szállítania, kész ez van , ilyen a netes kereskedés, nem kötelező használni bármennyire is jó dolog.

Nem hiszem, hogy ez az eljárás magyar sajátosság nincs olyan sehol, hogy 2 (kerekítve 0)Ft-ért odaadják bárkinek is az ennyire drága tv-t.

Nem egyszer láttam ilyen elírást a MM oldalán soha eszembe nem jutott "vásárolni" szegény B. András erkölcsileg a kutya fasza alatt van, akármit is jelentsen ez. :D

biorobot (gyönyörű fosbarna) 2015.01.22. 17:07:54

Olyan szánalmas az ilyen ember, mint ez a 2 forintos vevő.

Amusing 2015.01.22. 17:12:19

Szegény Posztoló családját sajnálom, hogy egy ilyen féreggel kell együtt élniük

hpapagaj 2015.01.22. 17:13:39

B.András menj a faszba, tipikus feljelentős csicskageci vagy!

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.01.22. 17:22:50

@hpapagaj: Tompika Bandika próbálkozik mint kutya a bacással! Szánalmas jobbágy!

Zirowe 2015.01.22. 17:45:37

Nem az volt a mottója az MM-nek, hogy "hülye azért nem vagyok"?

Na, az ilyen "akciókkal" próbálják kiszűrni a vásárlói kört.

A posztoló ezen megbukott, remélem nem is engedik többet ott vásárolni.

A sok FN-t áruló kardoskodón pedig, akik itt magyarázzák, hogy "márpedig neki járt a 10 tv 20ft-ért, mert mi az, hogy nem?!" nagyon jókat nevetek.

venszivar 2015.01.22. 17:45:51

Mennyi farok őrjöng itt ezen a szarságon!:):D

Aureliano Buendía 2015.01.22. 18:30:15

Kedves András, amennyiben eladó a gépjárműved/okostelefonod/tableted, szívesen megveszem tőled én is 2 forintért. Szerintem ez tök reális ár.

Keress meg PM-ben a lebonyolítás miatt.

Aureliano Buendía 2015.01.22. 18:37:12

@ColT: és majdnem.
Távollevők közt akkor történik meg a konkrét szerződéskötés a vásárlásra, mikor a kereskedő visszaigazolja azt, hogy annyiért adja, és meghatároz egy céldátumot. Tehát nem a rendelés visszaigazolása, mert az konkrétan csak egy olvasási értesítő.

Mellesleg András rosszhiszemű volt, ahogy azt fentebb leírta valaki. És, ha cselekvőképességében nem korlátozott, akkor fel kell tudnia mérnie azt is, hogy 2 HUF nem reális ár.

Aureliano Buendía 2015.01.22. 18:40:20

@atörökk: elég lenne csak visszanyitni az opnit.

Ciri 2015.01.22. 19:10:45

A buzija dörzsöli a markát, hátha...
Nem elég egy, rögtön rendel többet is.
Elhajtják természetesen de ez sem elég, ír egy panaszlevelet. Ott is elhajtják.
Ez sem elég -pedig itt már nyiltan éreztetik vele, hogy egy seggfej-
A hatóság is elhajtja. Ez sem elég, ide is ír...

Szeretnék néhány szót váltani ezzel az emberrel.

Nem, a nyúl a Hilda 2015.01.22. 19:11:59

szegény andrás most min fogja nézni a vévéhetet? na elmécc te a piccsába.

Ciri 2015.01.22. 19:15:09

@ColT:

"Volt készleten? Annyiért kell adni amennyi ki van írva? Mi itt a gond?"

Fogyasztóvédelmi blogon hanyagoljuk már ezt a buta tévhitet.

PannonBoy 2015.01.22. 20:07:21

Véleményem szerint a MediaMarkt nem követett el hibát. A weboldalon feltüntetett árak általában figyelemfelketést szolgálnak és nem minősülnek ajánlatnak. Ezt a gyakorlatot pl. a bankok és egyéb pénzügyi szolgáltatók is gyakorolják.
A szerződés akkor jön létre, amikor a másik fél is visszaigazolja azt. Azaz a megrendelés az önmagában még nem szerződés, csak ajánlattétel. A kereskedő pedig ezt igazolhatja vissza mailben (vagy telefonon) ill. elutasíthatja.
További két fogalom: fizetés és teljesítés. A fizetés akkor történik meg, amikor a szerződés létrejött, ez a kötelezettségek vevőre eső része.
A teljesítés pedig amikor az áru fizikálisan leszállításra v. átvételre kerül, ez pedig a kereskedő felelőssége. A három mozzanat időben elválhat egymástól (az online rendeléseknél el is válik).

Összegzésként nem gondolom, hogy bármilyen törvénysértést tett volna a MM azzal, hogy nem fogadott el egy 2 HUF-os ajánlatot. Rendszerhiba pedig bárhol előfordulhat, még a legjobb cégeknél is.

yxcvbnma 2015.01.22. 20:45:45

Az NFH álláspontja szerint a Média Markt honlapján nyomdai elírás történt.

Ehhez csak gratulálni tudok :-)

ptspts 2015.01.22. 20:48:03

Szerintem teljesen rendben van, ha egy webshop nem fogadja el az adásvételi ajánlatot (vagyis a webes megrendelést), akár indoklás nélkül is.

Az zavar egy kicsit, hogy ha a visszautasításnak semmi következménye nincs, akkor egyes webshopok hajlamosak lesznek kamuakciókat hirdetni, és ha valaki megrendeli a terméket, akkor nem elfogadni az ajánlatot, vagy azt mondani a vevőnek, hogy ,,sajnáljuk, pont az akciós terméket nem tudjuk szállítani, de a többit örömmel, rendben van?''. Ezt elkerülendő azt javaslom, hogy minden webshop legyen köteles közzétenni az utóbbi egy-két évben a változtatás nélkül elfogadott ajánlatok arányát az összeshez képest. Csak azokat kell számolni, amelyeket a vevő kifizetett, vagy ki tudott volna fizetni. (Ez a szám hasonló az e-bayes reputációhoz.)

igazságos 2015.01.22. 20:51:14

tudatos vásárlóként nem gondolhattam, hogy ez valós ár,

HOGY KI MIT GONDOL, B+, AZ MEGINT MÁS KÉRDÉS.

A poszter helyébe hivatalosan visszaírnék, hogy én meg azt gondoltam, hogy a hivatal a fogyasztót védi.

Persze, lehet hogy ezt is rosszul gondolta b+.

Hogy ki mit hisz, gondol, vélelmez, találgat, senkit se érdekel, pusztán az számít, ami a honlapon szerepel.

Hajlamos vagyok azt gondolni, hogy ponn le van sz@rva mindenki.

igazságos 2015.01.22. 20:53:18

Amúgy meg tévéből LG-t.

igazságos 2015.01.22. 20:55:00

Én a hatóság helyébe azér beszednék egy jó kis büntit a Média Markt-tól, hogy kezelje rendesen a honlapját, b+.

Meg a posztertől is, hogy ne pattogjon hiába később. Valami eljárási díj félét.

Kiváló békéltető lennék, asszem. :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.01.22. 20:59:20

@igazságos:
Oszt mit nézöl az eldzsí tévéden aranszivem?

igazságos 2015.01.22. 20:59:58

@dr. phil. Sün‼ ツ: nem kell neked mindenről tudni

amúgy meg kérdezd erről a törököt

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.01.22. 21:06:46

A kérdésre válaszújj!
Vesző tévét 2 forincsér, monnyuk.
LG, lapos sarkú.
Mit néző rajta, ez a kérdés!4!!

Józsi, a migráns köcsög 2015.01.22. 21:13:47

@igazságos: babám, aki ingyér viszi el a cuccot az nem fogyasztó hanem koldus vagy tolvaj. teccikérteni.

igazságos 2015.01.22. 21:13:48

@dr. phil. Sün‼ ツ: azése gondolom én

most be fogsz köpni az NFH-nál!?

igazságos 2015.01.22. 21:15:09

@Józsi, a köcsög: most mér, a Média Martkba is lehet olyan akcijó, hogy ingyé vigyé tévét, te hülye k@cs@g, csak vigyed

XD

a tolvajok se lopnak ilyen elven, hanem csak kölcsönvesznek és vigyáznak rá

Black Hole 2015.01.22. 21:17:59

Nagyon sajnálom a posztert. Meg mindenkit a környezetében. Ennyi ésszel nehéz lehet neki boldogulni az életben, bár mondják, hogy hülyének áll a szerencse. De azoknak sem lehet egyszerű, akik valamilyen kapcsolatban vannak vele. Én a helyében mindjárt 1000 db 2 ft-os tévét vettem volna, és 2000 ft-ért eladtam volna darabját. Vitték volna, mint a cukrot.

igazságos 2015.01.22. 21:18:44

@Black Hole: én bírom az ilyet

nem hagyja magát az istennek se

kevés hozzá fogható van, az biztos

több kéne belőle

mindgyá haladna az ország

Black Hole 2015.01.22. 21:22:36

@igazságos: kb ilyen mentalitású emberek ülnek az országházban. Csak azok még ennyit sem akarnak fizetni, mert teljesen ingyen akarnak jóljárni.

AtiSnatch 2015.01.22. 21:24:44

@igazságos: most is halad, ha több ilyen hülye lenne max egy kicsit hamarabb érnénk az aljára.

megamenn 2015.01.22. 21:30:12

@ptspts: egy vebsopnak ez nemigen éri meg.

venszivar 2015.01.22. 21:35:54

@igazságos: csöcsös! sütsz még lángost?

különben én sem hagyom magamat! szinte soha.:)

igazságos 2015.01.22. 21:36:28

@AtiSnatch: most mé, legalább dolgoznak az NFH-ba, b+. tudod, ott olyat nem szoktak

Atörökk 2015.01.22. 21:38:14

@Black Hole:
Mert te is mohó vagy. Tanuld meg, jobb a sűrű sékel, mint a ritka forint. Én 1800 forintért adtam volna, úgy tuti megvettek volna belőle 4000 darabot is, hánem, hádde.

Black Hole 2015.01.22. 21:46:31

@atörökk: ne legyél má' élhetetlen! Akkor legalább 1802-ért, hogy nyomorult 1800 megmaradjon/db! Aztán majd égetheted magad szar porschével, mert lamborginire nem futja!

Atörökk 2015.01.22. 21:56:11

@Black Hole:
Lamborginit a lúzerek vesznek. Nem bírnám látni benne ülve a sok proli pofáján azt a kicsinyes megvetést és irigységet, így maradok a helikopternél.

igazságos 2015.01.22. 22:02:43

@dr. phil. Sün‼ ツ: mittudomén, látok elég cigányt így is, ha kinézek az utcán

nem kő még a tévében is őket nézzem

@venszivar: hunne, mostanság lasagne a dívik

Black Hole 2015.01.22. 22:14:06

@atörökk: jól leiskoláztál! Pofámról a bőr lesül! :)

Black Hole 2015.01.22. 22:29:15

@venszivar: bakker, ezt a szívhez szóló megszólítást :-) :-) :-)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.01.22. 22:31:02

@igazságos:
Látod, látod.
Ha hozzámgyütté vóna, akkó nem látnád!
Monnyuk, én nem nősülök, ez tény.

Manyecska 2015.01.22. 22:43:27

Adjàk kettő foringyóért + 298.000 Ft kezelési költség azt lófasz a seggébe.....

Manyecska 2015.01.22. 22:47:13

azt nyert rajta 1998 Ft.ot. tiszta haszon. ugye.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.01.22. 23:22:14

Az a baj vwlwm, hogy nem tudom a zaktuális sorozatfilmszereplőket!!
Mostan van a Szabdokán, vagy VV Manyi van?

igazságos 2015.01.22. 23:43:45

@dr. phil. Sün‼ ツ: mondjuk nálad az az eset jáccik, hogy úgy nősüjjé, hogy te ne tuggyá róla :)

Arcade Macho 2015.01.23. 00:19:10

az NFH a fogyasztokat kellene vedenie es nem a fergeket

Tamota 2015.01.23. 01:02:51

No öntsünk tiszta vizet a pohárba: külön kereskedelmi szabályok vonatkoznak a fizikai és a webáruházakra.

A fizikai áruházban a kiírt ár ajánlattételnek minősül a fogyasztó felé, így érvényes a kettős árfeltüntetés elve, vagyis ha több helyen, eltérő árakat alkalmaz az üzleten belül, akkor kutya köteles a fogyasztó számára legkedvezőbb áron odaadni (azt az egy vásárlást, utána jó eseben Józsi rohan és cseréli a polcon a hibás árat)

Webáruház esetében az árak tájékoztató jellegűek, hiszen egy esetleges hiba esetén megtörténhet, hogy a várálók akár több 100 darabot kosárba tesznek mondjuk éjszaka, mielőtt bárki észreveszi, ez simán csődbevinne egy MM-t is. Tehát az elektronikus kereskedelmi szabályok szerint az ajánlattétel megfordul, a vevő tesz ajánlatot a kereskedőnek a kosárbatétellel, hogy a weboldalon feltüntetett áron megvenné a terméket, amelyet, ha a kereskedő visszaigazol (nem az automata visszaigazoló levél, hogy fogadtuk megrendelését, munkatársunk hamarosan felveszi önnel a kapcsolatot), vagyis effektíve válaszol, hogy igen, tudjuk szállítani ekkor és ekkor, stb, AKKOR áll be az ajánlati kötelem, vagyis itt már nem táncolhat vissza kereskedő sem. (Ez a kereskedőt védi, aki sok esetben nem tud azonnal reagálni a technikai hibára, amit akár nem is ő, hanem mondjuk az informatikai alvállalkozója követett el.) Amint fent is elhangzott, JÓHISZEMŰSÉG.

Az megint más kérdés, hogy az olyan kereskedők, mint az Amazon, van hogy önkéntesen benyelik a dolgot a jóhírük, ingyen PR, stb. miatt, vagy legalább megdobnak egy vaskosabb utalvánnyal, kuponnal fájdalomdíjként, ha mégsem.

igazságos 2015.01.23. 01:26:25

@Arcade Macho: büntessen mindenkit a rákba, az az NFH dóga, b+

minek vannak ott, napot lopni

Helyszíni zsemle 2015.01.23. 01:41:24

Nagy gecik, hogy nem adtak oda 2 forintert.
Ilyen alapon, akkor barminek az arat lehet utolag modositani. A kedves vevo, meg hatha az uj arat is kifizeti.

Black Hole 2015.01.23. 02:39:20

Szerintem, miután ennyire szemét módon kicsesztek szegény poszterrel, az lenne a minimum, ha az alapárból kapna még minimum 50% engedményt korlátlan darabszámra. Így aztán annyi 1ft-os tévét vehetne, hogy építhetne belőlük családiházat. A tévéház híre aztán bejárná a világot, és komoly turisztikai bevételt hozna az országnak. Iszonyat mennyiségű pénz ömlene az országba. Persze poszter is nagyon gazdag lenne. A panasonic meg akkora reklámhoz jutna, ami már súrolja a döbbenet kategóriát. Nembeszélve a Media Markról, mert ezek után hihetetlenül megnőne a forgalma. Hogyan is mondta narancsi bácsi? Merjünk nagyot álmodni! Na, mindegy! Értelmes ember ebből is látja, hogy a fejlődés kerékkötői a mocskos multik.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.23. 05:38:17

Internetes bolt honlapját szerkesztem jelenleg. Amikor felteszek egy új terméket, az jb. 5-10 percig 0 Ft árral szerepel. Az ok műszaki. Ha valaki rendelne ez idő alatt, egyszerűen kijavítjuk az árban a hibát. Ennyi.

Szóval aki azt hiszi, ez reális ár, az vessen magára.

2015.01.23. 07:15:55

Mivel nagyon kedvező volt az ár, egyből rendeltem több darabot is,

Hehe! Ötöt legalább mi? Na persze nem azért mert kapzsi vagy, csak a kétforintost már kivonták a forgalomból és így nem kell szarakodni az apróval!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.23. 07:20:24

@Aureliano Buendía: Igaz a távollevős, ellenben az is ott van, hogy miért ne adhat valaki irreális áron valamit? :P

@Ciri: Más esetekben van ilyen gyakorlat.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.23. 07:24:47

@Ciri: Ez alapján :

www.nfh.hu/node/4337

"Az Fgytv. 14. §-a értelmében a megvételre kínált áru eladási ára tekintetében a fogyasztókat" ... ". Több eladási ár egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár felszámítására."

Több ár : a boltokban biztos drágább, tehát ott más van kiírva. A webshopokra nem tudom, mennyiben vonatkoznak más szabályok.

@Tamota: A MM-nél meg rendelheted a készleten nem levő cuccot, és a fülük botját sem mozdítják, várjon a paraszt a rendelésére egy hetet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.23. 07:27:36

@Tamota: Ja nem mellesleg, mikor már megírták, hogy kifoogyott, az online felület még mindig azt mondta, hogy van belőle raktáron :D

VT Man 2015.01.23. 07:34:55

Nem értem a posztoló problémáját.

Bepróbálkozott, hátha 2 Ft-ért megkapja a 300 000-es tévét.

Nem jött be. Ennyi.

lófüle elemér 2015.01.23. 08:09:49

"Mivel ezek után sem tudtam elfogadni, hogy a Media Markt hibájáért nekem kell vállalnom a felelősséget,"

Szarrágókám, bepróbálkoztál, nem jött össze. Részletesebben lehetne, a megfelelő jogi passzussal, miért vagy te felelős ezért?

lófüle elemér 2015.01.23. 08:17:12

Szarrágókám, egy hasraütéses web oldal részlete. Valószínűleg pont ugyanilyen van a médiamarkec oldalán is, kétlem, hogy az ügyvédeik ne lennének felkészülve, csak ugyi ezeket senki nem olvassa el, helyette házhoz megy a pofonért:

"A webáruházon keresztültörténő vásárlásnál a vásárló elfogadja az Internet lehetőségeit, és korlátait. A weboldalon megjelenő képekért,előre nem kiszámítható árváltozásokért (árfolyam ingadozás, beszállítói árváltozás) felelőséget nem vállal!A vásárló tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és a vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie. A weboldal üzemeltetője nem felel az irányításán kívül eső események okán bekövetkező károkért. (Vírus, szoftverhibából, illetve internetes hibából).
Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért nem vállalunk felelősséget, a feltüntetett képek helyenként illusztrációk. A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár, a feltűntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek. Az esetleges elírásokból eredő károkért cégünk nem vállal felelősséget.
Az forgalmazó jogosult, a vásárlás feltételeit és szabályait, a jelen szabályzatot bármikor indoklás és külön értesítés nélkül, egyoldalúan módosítani."

jotekony koc 2015.01.23. 08:22:48

..

Az történhetett, hogy leszállították a cégnél az árat, és kétforintos áron
vásárolt az a faszi, aki beállította a 2 forintot.

Szóval bennfentes.

Úgyhogy ha van ilyen, aki megvette 2 forintért, akkor nekem is jogos.

2015.01.23. 08:23:33

2 forint vaóban irreális ár egy igyen reklámdobozért, annyit nem adnék érte.
Pár éve ha bementél egy suzuki kereskedésbe üres zsebbel, adtak egy autót, meg mellé 100ezer Ft-ot. A TV mellé minimum 200ezret kéne adjanak, hogy elhozzam

Metamorfi 2015.01.23. 08:32:10

@VT Man: Nem kapta meg. Ez a problémája. :D

Macropus Rufus 2015.01.23. 08:37:34

A fogyasztóvédelmi törvény szerint a vevőre a kiírt ár vonatkozik, ha több ár is van akkor a legkisebb az amit fizetni kell. Tehát ez a szöveg, hogy hibásan lett kiírva senkit nem érdekel, pláne nem egy fogyasztóvédelmi eljárást.

De ha gondolja a cég, lehet perre vinni a dolgot, amiből 100%-ban vesztesként fog kijön, tehát nem elég, hogy a 300ezres tévét bukja, de még a teljes perköltséget is fizetheti.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.01.23. 08:37:40

Először is:
A fogyasztóvédelem illetékes osztályvezetője azonnal adja be felmondását és menjen ároktakarítani! Mi az, hogy nyomdai elírás, te nyomorult?
Az osztályvezetőséghez ennyi elég? Az nem jutott eszedbe, hogy esetleg a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt átküldd az ügyet az illetékes hatósághoz?
Mert mi az, ha nem tisztességtelen, hogy tucatjával zuhognak be az ilyen levelek a dicső munkahelyedre? Ha egy cég képtelen kamuakciók nélkül hirdetéseket megjelentetni az interneten (mindegy, hogy bénaságból, vagy szándékosan), akkor húzza le a rolót, vagy csengessen.
Másodszor:
Ha én a munkahelyemen a sokmilliós berendezésben az én hibámból kárt teszek, akkor a törvények szerint köteles vagyok az okozott kárért helyt állni. A munkahelyem pedig - ugyancsak a hatályos törvények szerint - csak a fizetésem egy meghatározott részét vonogathatja cserében és jogosult lesz mondjuk elküldeni a francba rendkívüli felmondással.

Macropus Rufus 2015.01.23. 08:40:48

@töpörtő: olvasd el a fogyasztóvédelmi törvényt. Ha én kiírom a 100k tévére, hogy 100Ft akkor annyi az ára és kész.
Ha mellé kiírom, hogy 100k, akkor is 100Ft az ára, ui. a fogyasztóra a kiírt ár vonatkozik(!) és ha több is van egy áruhoz akkor a legolcsóbb az amit fizetnie kell. Tehát ebben az esetben 2Ft.

Netuddki. 2015.01.23. 08:47:20

@Macropus Rufus: Kisfácán! Kevered a való és a virtuális világot. Az internetes rendelésekre nem egészen ugyanaz vonatkozik mint egy valós áruházra.
Olvasgassál csak te is ÁSZF-et, hátha megvilágosodsz!

Peterpapo 2015.01.23. 08:48:03

Annyira bírom, az ilyen "András"-okat. Tudja jól, hogy valami nem stimmel, de Fogyasztóvédelemhez fordul azonnal, ahelyett, hogy informálódna a webes vásárlások szabályairól. Sajnos vannak ilyenek, akik lesik, hogy hol hibáznak valamit, pofátlan, aljas módon ki is használja, de ha nem jön be, akkor meg reklamál. Ahelyett, hogy figyelmeztetné az illetékest a hibára. Szerencsére találkoztam már olyannal is, aki szólt a hiba miatt, ahelyett, hogy kihasználta volna a lehetőséget. Vannak még korrekt, becsületes emberek is. Akik meg Andrásnak adnak igazat, meg hőbörögnek a Fogyasztóvédelem álláspontja miatt, üzenem, hogy a törvény alapján sincs igazuk. Ja, és üdvözlöm a sok okos informatikust is, akik simán ki tudnák védeni az ilyen eseteket. Javaslom nekik, hogy helyezkedjenek el egy ilyen cégnél és mutassák meg hogyan kell? Csak ne felejtsék el, hogy nem egy ember működteti az ilyen oldalakat!

Macropus Rufus 2015.01.23. 08:51:33

@Már meging egy nick:
"Akkor most a posztoló a kosarába rak 100 db -ot és akkor 200 Ft -ot kifizet a 30 millió forintos áru kiszállításáért?"

"14. § (1) A fogyasztót - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - a külön jogszabályban meghatározottak szerint írásban tájékoztatni kell a fogyasztóknak megvételre kínált termék eladási áráról és egységáráról, illetve a szolgáltatás díjáról."
és ugye ennyi volt kiírva.

mivel a fogyasztó csak ezért ment oda, ezért még a vásárló megtévesztése is felmerülhet. De a tájékoztatás után 2 ára lett az eszköznek, az egyik az oldalon feltüntetett 2Ft, a másik meg a levélben lévő 300k...

14. §(7) Több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár vagy szolgáltatási díj felszámítására.

AtiSnatch 2015.01.23. 08:56:40

@Macropus Rufus: hova ment oda te agyhalott? WEBÁRUHÁZ bazmeg.

Hátrányos helyzetű kaviár 2015.01.23. 09:00:13

Mna, ezt nevezik pofátlanságnak. Már a poszter részéről. Megpróbált kihasználni egy számítógépes bugot. Ok, ez még rendben is van. Nem volt ezzel egyedül. De hát nem jött be, mert az MM sem hülye. De hogy ezután még a Fogyasztóvédelemhez rohan ríni? Mégis, mire számított? De most komolyan...
Webáruházakban különben is másképp működnek a dolgok, mint irl. Épp a bugok miatt, csak ajánlat. Ha elballagott volna a MM-ba, és ott látja a tévét 2 forintért kiárcímkézve, akkor még hagyján, berhetné az asztalt. Már ha kellene. Én is vettem már 55 eurós utazóbőröndöt nem egészen 3 euróért. Ennyi volt a feltűntetett ára. Mint utóbb kiderült tévsen, de az áruház nem problémázott, benyelték a veszteséget, és címkét cseréltek.

mt-03 2015.01.23. 09:33:02

erdekes hogy amikor a 2e ft-os parnat eladjak a nyuggereknek 70e-ert, meg az 5e ft-os aranyozott szelu labaskeszletet 300e-ert, akkor ugyanez az nfh vonogatja a vallat hogy hat minden annyit er amennyiert megveszik, igy jartak.

Lordmotor 2015.01.23. 09:47:28

Jó lett volna lehúzni a MM ot egy ingyentévére mi?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.23. 09:50:26

@jotekony koc: Simán löhet.

@VT Man: Én sem nyomtam volna fel őket, de a MM is leszopott, LOL :)

AtiSnatch 2015.01.23. 09:52:02

@Lordmotor: egyre? berendelt vagy 10-et :D

Macropus Rufus 2015.01.23. 09:55:08

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:
Kistáska (ha már így vagyunk), az idevágó törvények nem tesznek különbséget a virtuális és a valós áruházak közt. Az ASZF-nek meg összhangban kell lennie az idevágó törvényekkel. Ennyi.

Ciri 2015.01.23. 09:57:25

@ColT:
Az eladónak meg joga van elállni az eladástól.
Ezt hajlamosak vagytok elfelejteni.

Macropus Rufus 2015.01.23. 09:58:33

@AtiSnatch@AtiSnatch: értem. A webáruházakra meg nem vonatkozik a hatályos törvény. Értem én....
A személyeskedéssel meg nem lesz igazad.

Ciri 2015.01.23. 10:00:51

@Macropus Rufus:
Az a baj, hogy meggyőződésből beszélsz hülyeségeket.

Hátrányos helyzetű kaviár 2015.01.23. 10:06:14

@mt-03: Nem igazán ugyanaz a helyzet. Ezt azért te is érzékeled, ugye?

Macropus Rufus 2015.01.23. 10:08:28

@Hátrányos helyzetű kaviár:
"Megpróbált kihasználni egy számítógépes bugot"
ezt mondják leleményesnek. Egy példa: ha ez a 2Ft a egy boltban lenne a tévé alá téve akkor a poszter ki akarta használni a címkéző bugját? Sajnos a törvény erre sem tér ki. A kint lévő ár a termék ára. Az jelenleg 2Ft. Majd legközelebb jobban odafigyelnek. De a torvény az törvény: a kint lévő ár a termék ára. És nincs ott, hogy kivétel ha hibás ár van feltüntetve.

Macropus Rufus 2015.01.23. 10:13:41

@Ciri:
legyen neked igazad. Én simán 2Ft-ért vittem volna a tévét, és hót mindegy, hogy a cég mit mond, a törvény engem véd.

De meggyőzhető vagyok: kifejtenéd, hogy miért nincs igazam?

neménvagyok 2015.01.23. 10:13:56

@Macropus Rufus: B. Andráshoz van szerencsénk? Te ugye nagyon okosnak gondolod magadat, aki jobban ismeri a kereskedelmi jogszabályokat, mint a fogyasztóvédelem?

Már meging egy nick 2015.01.23. 10:16:57

@Macropus Rufus: a fizikai boltot nem kellene keverni a webáruházakkal.

Attól még hogy mindként helyen képesek egyesek minősíthetetlenül viselkedni még nem egyezik meg a kettő.

Vannak különbségek. Pl. elállási jog, kiszállítás, egyebek. Például a webáruházban nem tudom észre vetted-e nincs vásárlók könyve. Meg kosármosó sem. Éppen az ilyen különbségek kezelésére vannak más szabályok ezekre a kereskedelmi formákra.

Javaslom a 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről tanulmányozását.

Azért a posztoló pofátlansága határtalan minden esetre.

Ciri 2015.01.23. 10:17:19

@Macropus Rufus:

A hivatalos levélben már megválaszolta a szerv.

Illetve egyszerűen nem adják neked ennyiért oda a készüléket. Pont.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.23. 10:18:04

@mt-03:

Csúsztatsz.

A különség az, hogy az egyik esetben mindkét fél szabad akaratából a szerződés megvalósul.

A mésik esetben pedig az egyik fél eláll a szerződéstől annak megkötése előtt.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.23. 10:26:49

@ColT:

Az a gond, hogy itt nem lett még megkötve a szerződés.

Ha már meg lett volna kötve, s a cég eladta volna 2 Ft-ért a tv-t, utólag nem csinálhatott volna semmit a cég. Ez esetben ez az ő baja lett volna.

De itt a szerződés nem került még megkötésre.

Kb. a következő párhuzammal lehet ezt érzékeltetni:

Megjelenik egy hirdetés a lapban: eladó lakás a városközpontban, a Keleti pu. mellett, 92 nm, teljesen felújított, érdeklődni lehet a +36209999999 telefonon. Felhívom a telefonszámot, megkérdezem mennyi az ár, az ember azt mondja "22", majd megszakad a vonal. Ekkor én elmegyek 22 Ft-tal a zsebemben címre egy ügyvéddel, s követelem, hogy adja el nekem a lakást ennyiért, hiszen ezt mondta. Persze ő azt akarta mondani "22 millió", de hiba történt. Mivel ez még csak a szerződéskötés előzetes fázisa, az eladót nem kötelezi semmi. Én meg felvettem a telefonbeszélgetést és perelek ez alapján. A bíróság ki fog röhögni.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.23. 10:28:46

@Már meging egy nick:

Pontosan így van. A megrendelés visszaigazolása nem minősül szerződéskötésnek.

Macropus Rufus 2015.01.23. 10:39:23

@Ciri:
"Illetve egyszerűen nem adják neked ennyiért oda a készüléket. Pont."
ez egy lehetőség. Bár akkor egy közönséges áruház is mondhatja, hogy az igaz, hogy 2Ft a tévé a polcon, de 300k adom csak oda... vagy nem adom oda. Sztem jogilag ez is eléggé necces.

yerico1 2015.01.23. 10:41:15

Távollevők kötött szerződéstől X napon belül el lehet állni. Ez nem csak a vevőt érinti, az eladót is. Azaz, még a kiszállítás előtt gond nélkül mondhatja, hogy mégse, bocs. Lehet, hogy nem tetszik a vevőnek, de ellenben az se tetszene, hogy ha rányomott a 12 millás kistévé vételi gombjára, akkor ne mondhassa, hogy nem akarom megvenni.

BitPork 2015.01.23. 10:43:08

Lehet h én vagyok helikopter, de a NAV úgy megb@ssza azt a céget ami beszerzési áron alul értékesít hogy, aranyere lesz.

yerico1 2015.01.23. 10:44:05

@Macropus Rufus: A boltban kiírt ár az mindig érvényes, kivéve, ha a pénztárgépben kevesebb van, mert mindig a vevő számára legkedvezőbb áron kell eladni. Csak ott a vevő ott van fizikailag, meggyőződik a termék tulajdonságairól, és eldöntheti, hogy a termék megfelel az igényeinek. A weboldalon ez nincs meg, ezért van elállási lehetőség.

b-max 2015.01.23. 10:48:19

Nincs törvényi lehetőség beszerzési ár alatt terméket értékesiteni. Tehát valójában a MM nem is tudna cselekedni másképp, és szabálysértéshez hiába is várnád az állami szervek asszitálását.

neménvagyok 2015.01.23. 10:48:37

@Macropus Rufus: Értsd már meg végre, hogy az e-kereskedelemre egészen más szabályok vonatkoznak épp azért, mert elektronikus hibák vagy akár hekker támadás miatt az ilyen esetek előfordulhatnak, illetve elő is fordulnak, valamint a legtöbb webáruház nem csak azt tünteti fel az oldalán, ami saját raktárán is szerepel. Webáruházas vásárlásnál a shopot onnantól terheli szerződéses kötelezettség, amikor tájékoztat téged a rendelés elfogadásáról a megjelölt feltételek mellett, illetve tájékoztat a kiszállítás pontos módjáról és időpontjáról.

Hátrányos helyzetű kaviár 2015.01.23. 10:53:58

@Macropus Rufus: Na, most konkrétan nincs igazad, mivel a web-kereskedésre más törvények vonatkoznak, ugyanis emberi mulasztáson túl is felléphetnek hibák. Technikaiak. És a törvény a kereskedőket is védi.
De ezt már elmagyarázták előttem sokan, de ha egyszer nem akarod megérteni, nincs mit tennem ...

Hátrányos helyzetű kaviár 2015.01.23. 10:57:22

@ColT: Igen, az, aránytalan. De személyesen az üzletben vásárolva, van némi esélyed. Az az 55 eurós Roncato bőrönd, amit végül 3 euróért vettem meg is aránytalan ár volt. De annyi állt a polccímkén. Ilyenkor az üzletek általában benyelik a veszteséget, mert nem 52 euró viszi csődbe őket.

2015.01.23. 11:01:11

@atpijkamo: kossutrádijóban hallottam a saját fülemmel.
hát ha az nem hiteles, akkor miiiiiiiiiiiiiii ?????

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.23. 11:03:38

@Kulics: :)) Ja, az más. A kosútból tudod azt is, hogy M.o. jobban teljesít.

AtiSnatch 2015.01.23. 11:06:04

@Macropus Rufus: "A webáruházakra meg nem vonatkozik a hatályos törvény" Pontosan ahogy mondod.
A személyeskedésért meg bocs.

AtiSnatch 2015.01.23. 11:08:53

@AtiSnatch: *legalábbis nem az idézett törvény.

igazi Ténytár 2015.01.23. 11:40:26

@ teljesen egyetértek Szabo melindaval, fentebb.

A panaszkodó illető egy tudatos csaló, aki ingyen akart nyerészkedni utána meg meg fel is jelentgetett másokat!

"Mivel nagyon kedvező volt az ár, egyből rendeltem több darabot is, "

Ki a csuda vesz több tévét egyszerre? Csak az aki tudja hogy 2 ft az elírás, és akkor jól bevásárol belőle, majd eladja hatalmas haszonnal!

Ez rendben is van, de hogy amikor nem jön be a trükkje, meg neki álljon pofázni hogy fúj az áruház teljesíti az o trükkjét, majd meg meg nekiáll feljelentgetni az azért elképesztő.

De az is elképesztő hogy a homár blog meg egyetértően leközli.

igazi Ténytár 2015.01.23. 11:44:17

@Ciri: Nagyon jól leírtad, ritka aljanep lehet az életben az ilyen. Az ilyenekkel működhetett csak a Szálasi és Rákosi rendszer ;-(

2015.01.23. 11:57:09

@atpijkamo: szegény lajos, hogy meghurcolják a nevét a szarpropaganda rádiójukkal.
amúgy ez a sztori amit írtam még a régivilágban volt.. még gyurcsány alatt.
akkor igazat mondtak, nem ? :-)

2015.01.23. 11:59:03

@Macropus Rufus: ostobaságokat irkálsz összevissza. kérlek ne pazarold a tárhelyet és a pixeleket, menj aludni.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.23. 11:59:49

@Kulics: Lehet, nemtom változotte az ebay poliszija.

Szegény Lajos azér forog a sírjában, mert száz idijóta közül jó ha ötven le tudja írni a nevét.

Peetee 2015.01.23. 12:55:06

Úgy néz ki sikerült a fogyasztóvédelmet is kilóra megvenni. Mi a valós ár, mi az, hogy valós ár? Mindennek az árát a pillanatnyi kereslet-kínálat aránya határozza meg. 10évig lehet árulni újraélesztő készüléket a Nagyvárad téren 50.000 Forintért sikertelenül, de ha előttünk áll meg a miniszterelnök autója, mert az öreg szívrohamott kapott, akkor azonnal eladhatóvá válik 100millióért.
Az északi sarkkörön tizenhat euróból lehet kifűteni egy légköbmétert naponta, Nápolyban ennyiből kijön egy egész szezon.
Mi az, hogy valós ár?
5éve 500.000 forint volt egy LED-tévé, ma 100.000. Mi az, hogy valós ár, és tudnia kellett volna??? Totális hülyének nézik az embert!!! ...Nyilván néhány Nokiásdobozért...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.23. 13:01:25

@Peetee: Szóval szerinted Nápolyban (vagy a sarkkörön?) 2 Ft a PANASONIC TX-55ASM651E 3D Smart LED televízió? Orvos látott már?

Ciri 2015.01.23. 13:04:08

@Macropus Rufus:
"Bár akkor egy közönséges áruház is mondhatja, hogy az igaz, hogy 2Ft a tévé a polcon, de 300k adom csak oda... "

Persze, hogy mondhatja. Miért ne mondhatná?
Főleg a konkrét esetben. Értsétek már meg, hogy a törvény ilyen esetben nem csak a feketét és a fehéret ismeri.

Rónarider 2015.01.23. 13:20:33

@atpijkamo: azért olyan van, hogy itt egy műszaki cikk 300000Ft, máshol még 100000Ft sincs. Minden nap látom. És a másholi sem hamisítvány. Csak ugye a kereskedőknek semmi nem elég, az ország stricije(a mindenkori kormány) meg a megadóztatott adó adójára is tesz Áfát.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.23. 13:28:01

@Rónarider: Azért érzed a háromszoros és a százötvenezerszeres szorzó közötti különbséget? Ízlelgesd!

Három kilométert lazán legyalogolsz egy óra alatt, ha sietsz, akkor még vissza is. Százötvenezer kilométert 7 év alatt. És nem akarod majd magánszorgalomból visszafele is megtenni.

Lécci, ne mondjatok már ilyen baromságot.

neménvagyok 2015.01.23. 13:29:33

@Peetee: Kérem, nyugodjon meg. A nokiás doboz ma már amúgy sem tétel.

lófüle elemér 2015.01.23. 13:40:21

@yerico1:

"de ellenben az se tetszene, hogy ha rányomott a 12 millás kistévé vételi gombjára, akkor ne mondhassa, hogy nem akarom megvenni. "

Tökéletesen összefoglaltad a lényeget, amit a sok agymosott egybites agyú szerencsétlen nem tud felfogni. Egy normális világban mindkét félnek joga van az elálláshoz.

Rónarider 2015.01.23. 14:07:10

@atpijkamo: Eddig nincs is hiba. Én az áruért elkérhető reális ár megtippelésének nehézségére reflektáltam. Jó, a 2 Ft nem ez a kategória TV esetén, de amennyire érdekelnek a készülékek és követem a televíziópiacot, nekem például a 20000-2000000Ft tartományon belül ne jöjjön senki, hogy tudhattam volna, nem adnak annyiért ilyet. Honnan? És honnan tudnám milyen megállapodás van a kereskedő és a gyártó között? Gyakorlatilag nem is érdekel, ott az olcsó, márkás vacak, kell öt, instant get. Leszarós kérdés a kinek a hibája. ;)

neménvagyok 2015.01.23. 14:12:36

@Rónarider: Pontosan tudta, hogy ez az ár nem jó. Hogy honnan tudom? Onnan, hogy még printscreent is csinált a weboldalról, számítva arra, hogy ennyiért senki sem árul szándékosan új Pana tévét, jól fog jönni a printscreen a későbbi geciskedéshez. Nem jött be neki.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.01.23. 14:15:54

@Rónarider: Igazad van, de nem erről volt itt szó.

Nem a reális legalsóbb árat kellett megtippelni, hanem látni, hogy 2 Ft nem ez a kategória. Nem kicsit nem az, nagyon nem az.

A poszter látta, hogy rossz az ár, ezen akart nyerészkedni. Rögtön több darabbal, hogy ne csak nagyot, hanem nagyonnagyot szakítson. Nem jött be neki. És nem hogy szégyenében elbujdokolt volna, veri a nyálát, feljelentget. Sunyi kis geci. És a mi adóforintjainkból folytatják le az eljárást.

jótét lélek 2015.01.23. 16:10:40

A jelenleg hatályban lévő fogyasztóvédelmi törvények egyáltalán nem védik itthon a vásárlót, épp ezért az NFH sem teszi. Megoldás: kínából kell rendelni. Bosszú: a 14 napos elállási jog viszont él és kötelező betartani. Rendelj pár dolgot tőlük szépen, aztán vidd vissza mindet 14 napon belül; hadd szopogassák.

Aureliano Buendía 2015.01.23. 17:18:19

@ColT: adhatja, ha akarja.
Ebben az esetben nem akarta, csak a technika ördöge fosott bele a ventilátorba.

A poszter meg azt gondolta, hűdejól megcsípi, és leszívatja a MM-ok.

Hát, nem jött be neki.

Aureliano Buendía 2015.01.23. 17:19:26

Mondhatni: a posztoló tátott szájjal rohant a fasz felé és odaért.

CID 2015.01.23. 19:02:59

@RosszQtya: Ha jól rémlik, kenytelen lett volna.

Ekkora okádék paraszotot, még a homáron is ritka olvasni. Gondolok a posztolóra

CID 2015.01.23. 19:05:55

Ez a paraszt, nem a fogyasztói jogait akarta érvényesíteni, hanem nyerészkedni akart. Szerencsére rábaszott.

Bálintka. 2015.01.23. 20:32:12

Kedves Levélíró!

Gondolom az fel sem merült abban az elcsökevényesedett agyában, hogy ezt nem a Media Markt, hanem az ott dolgozó szerencsétlen Pityu fogja megfizetni utólag, aki feltöltötte a hirdetést. Azzal, hogy Ön megrendelt egymás után 30 Tv-t, csinált Pityunak 30*200.000 Ft fizetéslevonást. Belegondol abba, hogy Pityu hogy érezhette magát amikor reggel meglátta, hogy sikeresen értékesített 30 Tv-t 2 forintos áron?...

Zoltán Attila Takács 2015.01.24. 13:07:18

@maxval bircaman szerkesztő: Amennyiben valaki ajánlatot tesz , hogy elad valamit , és egy másik fél ajánlatot tesz rá - és ezt előzetesen mindketten elfogadják , az bizony szerződésnek minősül .
A meghiredtett terméket két forintos darabáron megrendelte a vevő , és ezt az árusitó visszaigazolta . Ez akkor minek minősül , ha nem szerződésnek ?

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.24. 13:35:08

@Zoltán Attila Takács:

Az automata visszaigazolás azt jelenti: megkapta az eladó a rendelést, semmi mást.

A szerzdődés akkor van megkötve, ha az eladó elküldte az árut és a vevő átvette.

jótét lélek 2015.01.25. 10:58:17

@neménvagyok: Lehet, de a többi bunkóval csak így lehet szót érteni.

isikém 2015.01.26. 06:13:51

Nagyon sok ilyen eset van a békéltető testületnél Pesten. Ott kell próbálkozni,nem a Hatóságnál-ők büntethetik a vállalkozást de attól a vásárlónak nem lesz se pénze se tévéje.

joska61 2015.01.26. 10:19:43

@Zoltán Attila Takács: Rendelj valamit tőlük, és olvasd el, mi van a visszaigazoló levélben.

JIca 2015.02.09. 13:14:06

Január 8-án rendeltem egy fürdőköpenyt a www.akarokegyilyet.hu webáruházból, amit még a mai napig nem kaptam meg. Többszöri e-mailemre nem válaszolnak, telefonon nem lehet őket elérni. A megrendelésnél nem volt lehetőség bejelölni a fürdőköpeny méretét, ezért a banki átutalás megjegyzés rovatában tettem ezt meg. Kétszer küldtek volna más méretű köpenyt, amit a csomag kiszállítóval történt egyeztetés után kértem, hogy ne hozzák ki. Azóta többször is írtam a webáruháznak, de semmi visszajelzést nem kaptam.
süti beállítások módosítása