Csabi igazán rendes vendég. Tesztfogyaszt, feltárja az anomáliákat, jelzi a megfelelő helyen és egyben megoldási javaslatokat is küld, mindjárt kettőt. Igazán megérdemelt volna valamiféle eismerést. Mondjuk egy választ.
Kedves Homár!
Elég harcedzett embernek számítok, ha fogyasztói jogokról és azok érvényesítéséről van szó, eddigi "karrierem" során elég jó százalékban sikerült saját kútfőből kierőszakolni az igazságot, de most, egy talán kissé bagatelnek számító ügyben a hibás fél teljes körű elhatárolódása sarkallt e levél megírására.
Előbb tavaly az Alien, majd most nemrég az Aliens filmekre vásároltam jegyeket online a budapesti Corvin Moziba. Mivel nagy kedvenceim a filmek, igyekeztem minél előbb lecsapni a jó helyekre, és mivel a mozi fenntartotta a jogot, hogy nincs foglalás, csak vásárlás, így első körben nem is foglalkoztam azzal, hogy a szokásostól eltérően elmaradt az üzenet, miszerint a kedvezményre jogosító okmányt majd a jegyek átvételekor mutassam fel.
Utólag persze hamar összeraktam, hogy itt hiába is számítok kedvezményre, de az első alkalommal még elhomályosította picit a gondolkodásomat a moziélmény okozta öröm. A második alkalommal már a vásárlás előtt átbogarásztam minden egyes betűt az oldalon, de semmit se találtam ezzel kapcsolatban, és nagyon odafigyelve mentem végig az egyes lépéseken is, de hát nem egy olyan bonyolult dolog ez, egész egyszerűen esélye sincs az embernek a jogos kedvezményt igénybe venni előzetesen.
Ez alkalommal a jegy átvételekor megkérdeztem a pénztárost, hogy ez mégis hogyan lehetséges, mire egy nagyon gyenge kitérő választ kaptam, miszerint egész egyszerűen nincs mód kedvezményes jegy vásárlására. Kérdem én: MIÉRT??? A film persze ismét nagy élmény volt, így úgy gondoltam, hogy első körben egy kedves levelet címzek a mozinak a honlapjukon, amiben vázoltam a felmerült problémát és két lehetséges megoldást is javasoltam nekik:
1. A honlapon jegyvásárlásnál bejelölöm, ha kedvezményes jegyet akarok vásárolni, így ez az összeg kerül levonásra a számlámról. Majd a jegy átvételekor a kedvezmény igénybevételére jogosító okmányt bemutatom, ellenkező esetben a helyszínen kifizetem a különbözetet.
2. A teljes árat levonják a számlámról, de a jegyek átvételekor bemutatott kedvezményre jogosító okmánynak köszönhetően megfelelő összegű kupont adnak, amit akár a büfében, akár egy következő jegyvásárláskor fel lehet használni.Szerintem elég korrekt opció mindkettő. Ahogy arra sajnos előzetesen teljesen fel voltam készülve, semmiféle választ nem kaptam. Másfél hét után egy közvetlen e-mail címre ismét megírtam a történetet, a végén némiképp jelezve felháborodásomat, miszerint ők károsítottak meg engem, ők a hibásak és az lenne a minimum, hogy legalább egy válasszal megtiszteljenek. Azóta ismét eltelt egy hét bármiféle reakció nélkül...
Nem ez a 300 forint fog földhöz vágni, de itt az elvről van szó, hogy szemrebbenés nélkül megcsinálják ezt és egy kis utánagondolást követően elég szép összegeket lehet összeharácsolni így előadásonként, hiszen minden bizonnyal úgy vannak vele: megtehetik. Szerintem meg egy röhej az egész, hogy 2015-ben, az online vásárlások korában egy ilyen bagatel kérdés megoldhatatlan akadályokat gördítsen bárki elé és teljesen hülyének nézzék az embert.
Üdv:
Csabi
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.12. 14:42:51
Az ötletek nem rosszak, csak kérdés, mennyire érdekli a mozit az a bevétel, amit így meg lehet szerezni. Gyanítom, semennyire.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.02.12. 14:43:30
Manyecska 2015.02.12. 14:48:20
Thule 2015.02.12. 14:50:38
Nem tudom ezen mi olyan borzalmas, simán megoldható.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.12. 14:53:22
McZozo 2015.02.12. 15:20:40
Trunkel 2015.02.12. 15:20:43
Darth Revan 2015.02.12. 16:06:35
Az persze mas teszta, hogy miert nem tudnak olyan rendszert hasznalni, ami tudja kezelni ez a rettenetes pronlemat...
Terézágyú 2015.02.12. 16:19:57
"Milyen érdekes, más moziban meg tudják oldani. A neten lefoglalt/kifizetett jegyet ugyanis át kell venni! Átvételkor pedig ellenőrizhetik a kedvezményre jogosító dokumentum meglétét."
Életemben nem vettem kedvezményes mozijegyet, de egyszer egy cikkben valami olyasmi volt, hogy azért kell ellenőrizni a diákigazolványt, hogy beírják a vonalkódot, és akkor ugyanazzal már ne lehessen újabb kedvezményest megvenni...
Nem valami ilyenről van szó, hogy így akkor a neten tudsz venni egy csomót, de majd csak ott lehet ellenőrizni az átvételkor, de akkor meg a rendszer nem fogadja el vagy ilyesmi?
Szóval megint arról van szó, hogy a visszaéléseket akarják kiszűrni, mert az a tapasztalatuk, hogy sokan élnek vissza (?)...
8lazo8 2015.02.12. 16:20:53
Terézágyú 2015.02.12. 16:24:21
"Az persze mas teszta, hogy miert nem tudnak olyan rendszert hasznalni, ami tudja kezelni ez a rettenetes pronlemat... "
Attól tartok, hogy a programozók egyszerűen lusták megcsinálni normálisan a programot.
Szó nincs arról, hogy a megrendelő kérheti, hogy ez vagy az, működjön ilyen vagy olyan módon: egyszerűen a program szállítója közli, hogy ez a rész nem működik, slussz. Jobba esetben dolgoznak rajta, rosszabb esetben egyszerűen közli, hogy "ezt nem lehet megcsinálni"...
Lehet hogy ez van a banki programok hülyeségeinek hátterében is...
gabors 2015.02.12. 16:25:33
Ezek elsonapi premierek (1979, 1986) votak hogy elore muszaj vot a jegyet grundolni onlanyba ??
Posztolo, nem kell aggodni mire az Alien 3 jon a Corvinba (IS) addigra meg lesz oldva ...
Hapsifüles a mezei nyúl 2015.02.12. 16:32:38
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.12. 16:43:13
Gyalog-galopp - A nyúlon túl (HD)
www.youtube.com/watch?v=Pkt7rL_X9n4
milyennőazilyen 2015.02.12. 16:47:18
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.12. 16:51:49
Ha van jó film.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.12. 16:52:47
Mindegy, ott meg akarják oldani, itt nem. Ők tudják.
Volt ám egy ilyen a hozzászólásomban :
"Az ötletek nem rosszak, csak kérdés, mennyire érdekli a mozit az a bevétel, amit így meg lehet szerezni. Gyanítom, semennyire. "
milyennőazilyen 2015.02.12. 16:54:28
telkoe 2015.02.12. 18:08:37
Szó nincs arról, hogy a megrendelő kérheti, hogy ez vagy az, működjön ilyen vagy olyan módon: egyszerűen a program szállítója közli, hogy ez a rész nem működik, slussz
A megrendelo mindent kerhet, a keresek joresze villamgyorsan eltunik amikor kiderul hogy a megrendolo mennyi lusta programozo munkaorat tud kifizetni.
posztolonak:
Itt nincs "hibás fél" csak egy magatol kicsit elszallt gyerek aki azt hiszi hogy Istentol kapott joga a fotelbol veheto kedvezmenyes jegy. Ezert joggal is nezik hulyenek.
Vadászok Őrangyala 2015.02.12. 18:08:52
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.12. 18:11:10
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.12. 18:13:05
Azért ez nem mindig van így.
Helyzet 1. : Fejlesztő cég tahó, közli, hogy az úgy nem megy, megrendelő elfogaja, mert hülye. Normális megrendelő ilyenkor másik fejlesztőt keers.
Helyzet 2 : Megrendelő hülye, nem kér bele ilyen funkciót, vásárló szív.
Helyzet 3 : Megrendelő nem kér ilyen funkciót, ne is kap. Később rájön, hogy kéne. Fejlesztő cég élelmes, mondanak horror árat, megrendelő nem fizeti ki, vaásárló szív.
telkoe 2015.02.12. 18:26:05
Helyzet 1. : Fejlesztő cég tahó, közli, hogy az úgy nem megy, megrendelő elfogaja, mert hülye. Normális megrendelő ilyenkor másik fejlesztőt keers.
Normalis esetben a projekt elejen a fejleszto elfogadja a specifikaciot. Ha nem tudja megoldani, akkor csunya kotbert fizet.
Helyzet 3 : Megrendelő nem kér ilyen funkciót, ne is kap. Később rájön, hogy kéne. Fejlesztő cég élelmes, mondanak horror árat, megrendelő nem fizeti ki, vaásárló szív.
Valoban, ha nem keri akkor meglepo modon nem is kapja meg. Ezert van uzleti elemzo es ezert kerul penzbe egy jo rendszerspecifikacio irasa (es architect, meg tesztelo stb stb). A horror ar relativ dolog, van akinek mar 10eFt / ora is az. Az teljesen ertheto, hogy egy mozi nem ad par 100eFt Ft azert hogy a hisztis egyetemista otthonrol vehessen kedvezmenyes jegyet.
reunalla 2015.02.12. 19:08:39
ptspts 2015.02.12. 19:09:28
A történtek alapján a posztoló és a többi Homár-olvasó is el tudja dönteni, akar-e ilyen moziba a jövőben jegyet venni.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.12. 19:13:19
Ez már ott borul, hogy normális eset :D
Láttál már ilyet?
"Ezert van uzleti elemzo es ezert kerul penzbe egy jo rendszerspecifikacio irasa "
És mivel BSA egy idióta, az architect még nagyobb idióta, vagy ezek úgy en bloc nincsenek is, mert valami haveri alapon lezsírozott projekt van, amit egy idióta cégvezető ad ki az idióta haverja cégének, a végredmény egy tákolmány.
Láttam én is nagy cégnél fejlesztéseket, olyan tehénségek történtek néha, hogy csak röhögött mindenki a BSA-n meg a fejlesztőkön, akiknek az arcuk addig volt nagy, amíg az irományukat be nem vezették, aztán viszont mindenki megszívta. Mi, supportosok, és a dolgozók a leginkább. És nem egy, nem kettő ilyen volt.
"Az teljesen ertheto, hogy egy mozi nem ad par 100eFt Ft azert hogy a hisztis egyetemista otthonrol vehessen kedvezmenyes jegyet. "
Pedig lehet, hogy a mozinak megérné. Lehet, hogy azt hozta ki a piacelemzés, hogy nem éri meg, de sokszr láttunk oylat, hogy nem is volt elemzés, hanemleszarják, mert így is van elég bevétel.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.12. 19:19:51
telkoe 2015.02.12. 19:20:10
Ha leszarjak hogy van-e egy szolgaltatas akkor valoszinuleg nem eri meg ra penzt kolteni.
Aureliano Buendía 2015.02.12. 20:53:30
fillérbaszó vadász 2015.02.12. 20:56:16
fillérbaszó vadász 2015.02.12. 20:57:54
hobbitroll 2015.02.12. 21:10:20
Azért te túlképzett, unatkozó bő'csészmajom, mert az a qrva mozi a bevételből él. Ha minden kis fillértoszó állandóan csak kedvezménnyel menne moziba, egyrészt hamar lepukkanna a berendezés (a takarítás pénzbe kerül, helyreállítani, amit a filmek nézése közben szétb*sztok -szórakozás címén- szintén pénzbe kerül, még a droid diákmunkás is, és a rezsiről még szó sem esett), ennek örömére még kevesebben tévednének be, aztán be is zárna (lásd május 1, kossuth, hunyadi, madách, fórum, európa, sport, kőbánya. sokáig lehetne még folytatni).
Másrészt had' dönthesse már el az a szerencsétlen üzemeltető, hogy egy előadásra ad e kedvezményes jegyet vagy sem. Mert ez az "Ő" döntése, ha ad, örűjjé', ha nem, törődj bele.
Nem tetszik? Meg lehet venni DVD-n, aztán lehet nézni otthon "ingyen" orrvérzésig. Nyígás helyett ...
(ezúton kérek elnézést a törzshomároktól, az ontopic kommenté')
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.12. 23:04:11
Hiányolom a mozikra kivetett különadót. Este 8-kor be kéne zárni a mozikat, menjenek az emberek inkább templomba.
Black Hole 2015.02.12. 23:32:27
fillérbaszó vadász 2015.02.12. 23:45:21
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.12. 23:59:53
hobbitroll 2015.02.13. 00:32:23
Például lehetne azokra az emberekre/családokra, akiknek NINCS autójuk. Így nem támogatják kellőképp a kincstárt. Úgymint tankolás/súlyadó/kötelező/műszaki vizsga. Az, hogy nincs rá pénzük gyenge kifogás. Vegyenek fel hitelt. Oldják meg. Ha egy családban csak egy autó van, akkor arra is lehetne. Miért nem kettő. Mi ez a spórolás? Meglehetne toldani azzal, ha van 17 éven felüli gyerek, akkor annak is legyen legalább egy motorja. Ha nincs, akkor térdre-imához, és fizessen. Gyenge kifogás, hogy még nincs jövedelme, és nem tudja megvenni/fenntartani. Nyári munka, diákmunka. Ha akarja, meg tudja oldani ... szerintem ;)
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.13. 01:59:33
Nagy hiányosségnak látom, hogy a szórakozásra, nyaralásra nincsenek még különadók. Be lehetne tiltani a nyári hónapokban való repülést, nagyon veszélyes. Inkább templomba járjanak, ne Egyiptomba.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.13. 06:46:27
Itthon a kereskedők nagy része is csak nyí, hogy nincs bevétel elég, de tenni érte, azt nem.
@atpijkamo: Ezek apró kis forgácsok a gépezetben :)
Manyecska 2015.02.13. 08:28:56
Terézágyú 2015.02.13. 09:13:30
"Fejlesztő cég tahó, közli, hogy az úgy nem megy, megrendelő elfogaja, mert hülye. Normális megrendelő ilyenkor másik fejlesztőt keers."
Az a baj, hogy ez nem ilyen egyszerű. ha egy egyszemélyes cégről van szó, és ugyanaz az ember vette meg a rendszert, aki használja is, akkor oké. de a legtöbbször a főnök veszi meg a rendszert, aki 1. tökhüje a számtekhez, 2. sose dolgozik igazából a rendszerrel.
3. lefizette a rendszert gyártó cég.
Tehát hiába pampog a rendszert használó, hogy ez vagy az nem működik (és többek közt ennek a kliens issza meg a levét), nem történik semmi.
Egy ismerősöm könyvtáros, az új könyvtári rendszerük évek alatt sem működik úgy, ahogy kellene, bizonyos dolgokban rosszabb, mint az a régi, elavult, amit lecseréltek - de nem történik semmi, a cég akitől vették büszkén közli, hogy milyen tökéletes a rendszer és mindenki, a felhasználók és a kliensek is meg vannak vele elégedve, a fejesek, akik ezt kiválasztották, szintén büszkék erre, megkapták a prémiumot - a rendszerrel dolgozók meg szívnak. És persze a kliens is szív.
Ez így működik ebben az országban.
Terézágyú 2015.02.13. 09:18:19
"Valoban, ha nem keri akkor meglepo modon nem is kapja meg."
Mondjuk ez is olyan dolog, hogy néha alap dolgok nincsenek benne egy rendszerben: amire senki nem gondolt, hogy bele kellene venni a specifikációba.
Pl. ha veszel egy zsebszámológépet, akkor rákérdezel, hogy tud-e gyököt vonni, vannak-e benne képletek stb. de arra nem kérdezel rá, hogy tud-e szorozni. Aztán, amikor olyat kapsz, amelyiken nincs szorzás funkció, akkor jön a válasz, hogy "ezt nem kérte, hogy legyen benne, nincs benne a specifikációban"...
joska61 2015.02.13. 09:48:07
Muad\\\'Dib 2015.02.13. 09:51:55
Funkcionális analfabetizmus rulz...
Fuss neki még egyszer, hátha sikerül felfogni a poszt mondanivalóját. Lehetett kedvezményes jegyet venni, online nem tudták megoldani. Ami nem törvénybe ütköző, csak így 2015-ben meglehetősen szánalmas (megjegyzem még a múzeumoknak is sikerült többségében megugrani ezt a high tech kihívást). De mint látjuk nekik ez nem probléma, mert a balkáni sötétparasztok majd megvédik őket, mer'mijjen'má hogy valaki bömenne ködvezméynesen, miközben mink meg nöm...
telkoe 2015.02.13. 09:58:10
Van par lehetosege:
- Szerencseje van, letezik valami szabvany es csak annyit ir be hogy legyen RFC xxx, IR.92 stb eloirasoknak megfelelo.
- Megfelelo referenciakat ker (ha 4-5 hasonlo szervezetnek jo volt akkor talan neki is az lesz)
- elgondolkodik es megirja a sajat specifikaciojat
- gondolkozas helyett fizet es megiratja
Ha egyik sem sikerul, akkor bizony azt kapja amit eppen beleraktak neki a dobozba.
Terézágyú 2015.02.13. 10:08:39
"Van par lehetosege:
- Szerencseje van, letezik valami szabvany es csak annyit ir be hogy legyen RFC xxx, IR.92 stb eloirasoknak megfelelo.
- Megfelelo referenciakat ker (ha 4-5 hasonlo szervezetnek jo volt akkor talan neki is az lesz)"
Nos, a könyvtáros ismerősem szerint mindez megtörtént, hiszen léteznek könyvtári szabványok, és a megvásárolt könyvtári rendszer is x másik könyvtárban működik - és megse klappolnak a dolgok.
Szóval te az elméletet írtad le, ahogy egy normális országban működnie kellene a dolgoknak...
"(ha 4-5 hasonlo szervezetnek jo volt akkor talan neki is az lesz)"
Éppen ezt vázoltam fentebb, hogy valójában nem derülnek ki a hiányosságok. A referenciák soha nem konkrétan a rendszerrel dolgozó embert kérdezik meg, hanem a főnököt, aki megvette a rendszert, és természetesen védi a saját igazát...
Terézágyú 2015.02.13. 10:11:14
lehet, hogy a Corvin mozi által használt rendszer is papíron egy tökéletesen megfelelő, millió helyen használt, óóóóóóriási referenciákkal rendelkező rendszer...
Ahogy a banki rendszerek is. Aztán mégis közli a klienssel az ügyfélszolgálatos, hogy eztet meg aztat nem lehet megcsinálni a rendszerrel, mert nem.
(és tételezzük fel, hogy nem ő a buta, hanem valóban nem lehet)
telkoe 2015.02.13. 10:21:51
telkoe 2015.02.13. 10:25:37
Terézágyú 2015.02.13. 10:28:29
Ja vagy úgy, szóval te programozó vagy, és megsértődtél, mert leírtam, hogy "lusta".... :))))
Akkor itt zsákutcába jutott a beszélgetésünk, mert nyilván te minden esetben teljes mellszélességgel a programozók (szolgáltatók) mellett állsz ki, az ügyfél ellenében :)
Muad\\\'Dib 2015.02.13. 10:31:38
Az elég hibás mentalitás a részéről, ha így van. Én is rendszermérnök vagyok, mégis leírom gond nélkül, hogy a szakma tele van inkompetens, nagypofájú rendszermérnökökkel, meg programozókkal, akiket inkább ki kéne küldeni kapálni, hátha úgy kevesebb kárt okoznak.
Terézágyú 2015.02.13. 10:32:28
"Ezert tudom hogy normalis korulmenyek kozt az ugyfel hulyesegebol adodo spec es teszt hianyossagokat nem azzal magyarazzak hogy a programozo biztos lusta volt"
ja, egyébként én nem veszem magamra a "hülye" szót, mert ahogy mondtam (és az ismerősöm példáján is szemléltetve) nem ő és nem én vesszük a rendszereket - hanem a főnökök, akik véleményem szerint is igen gyakran hülyék :)
telkoe 2015.02.13. 10:34:46
Terézágyú 2015.02.13. 10:38:18
Igen, a könyvtáros ismerősöm is azt mondja, hogy az a bizonyos rendszerük csak azért működik még is úgy ahogy megfelelően, mert ott helyben van egy ügyes programozójuk, aki kijavítgatja a legnagyobb hibákat...
Érdekes módon ő sosem mondja egy kérésre, hogy "nem lehet ezt megcsinálni, és nem is szükséges!!!" , mint ahogy a rendszer karbantartására szerződött szolgáltatók, akiktől vették, gyakran mondogatják...
Terézágyú 2015.02.13. 10:45:02
"En teljesen kiallok minden elfelejtett / elbambult / eltolt es utolagosan felmerult ugyfelkivansag mellet amig az ugyfel is kiall mellette hogy kifizeti. Erre szokott elojonni hogy ja ha penzbe kerul kerul / ennyibe kerul akkor megvagyunk nelkule. "
Hát nekem meg azt mesélte ez az ismerősöm, hogy rögtön a rendszer felrakásakor szóltak, hogy ez vagy az nem működik, illetve, hogy ez igenis benne van a feltételekben - de a szakembereke először azt mondták, hogy most ez nem aktuális, mert hiszen még nincs beállítva a rendszer, aztán azt mondták, hogy először a nagyobb problémákat vessük fel, aztán kis idő múlva egyszerűen letagadták, hogy szóltak volna emiatt (a visszajelzéseket ugyebár ők menedzselik), aztán közölték, hogy ezt előbb kellett volna mondani, aztán jött a végső érv, hogy lejárt a szervízelési idő, most már tessék fizetni minden külön kérésért.
stb. stb. Az ismerősömmel mostanság másról se lehet beszélni :)
Szóval azért kiváncsi lennék, hogy vélekednél, ha egy neked szolgáltató cég csinálna ilyesmiket :)
telkoe 2015.02.13. 10:50:41
Szep dolog az utolag sirankozni az ismerosoknek a lusta programozokrol, de a kompetens projektvezetes szazszor szebb.
Terézágyú 2015.02.13. 11:04:26
Ja, és a programozóknak büdös a szája, és embereket ölnek :))))))))))))))))))
Ezt csak azért írtam, hogy még jobban tudd védeni a programozókat :)
De remélem fogsz ma tudni aludni, annak ellenére, hogy valaki azt merte mondani, hogy "lusta programozók" :))))))))))))))))))))))
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.13. 11:06:28
Terézágyú 2015.02.13. 11:11:27
Te biztos egyike vagy a dilettáns projektvezetőknek :))))))
telkoe 2015.02.13. 11:13:05
Simogasd meg az ismeros fejet, es nyugtasd meg hogy nem ok inteztek dilettans idiotan a dolgaikat de buntetesbol jol beszoltal a gonosz programozoknak.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.13. 11:13:18
Szar dolog programozónak lenni, mert a butaság sokkal látványosabb ereményeket produkál, mint más szakmáknál.
cupcake25 2015.02.13. 11:15:22
Black Hole 2015.02.13. 12:54:44
hobbitroll 2015.02.13. 19:47:56
Escaped 2015.02.14. 13:33:34
MCTY 2015.02.14. 21:20:48
MCTY 2015.02.14. 21:30:01
Escaped 2015.02.14. 23:34:17
Jegkoko 2015.02.15. 10:43:48
2015.02.18. 11:20:22