Tékozló Homár

10 miért, 1 meddig és 1 milyen alapon a Telekomhoz FRISSÜLT

2015.03.11. 14:44 | Homár Hilda | 30 komment

download_2.png

Ági irgalmatlan hosszú, hivatali bikfazsargonnal tűzdelt leveléből a szerkesztés végére ugyan szinte csak a levél alján záporozó kérdések maradtak, ezek viszont közérdekúek, úgyhogy elküldjük a Telekomnak is.

Kedves Homár!

Mi csak azt szeretnénk, ha a Magyar Telekom kiállítaná végre a végszámlát.

2014. októberében megkerestük a Telekom Nyrt telefonos ügyfélszolgálatát, hogy az egyik pest megyei településen található ingatlanunkat eladtuk, 2014. dec. 15-ig birtokbaadásra kerül, és tájékoztassanak, milyen teendőink lesznek, ugyanis a Telekom Nyrt-nél volt a telefon, internet, kábeltv, gáz- és áram szolgáltatásunk.

Kiderült, hogy az új lakcímünkön, nincs Telekom lefedettség, így minden szerződésünk felmondásra kerül. Az áram- és gázszolgáltatást december 9-én írásban lemondtuk, azóta kitöltöttünk több nyilatkozatot, beküldtük minden általuk kért dokumentumot, adásvételi szerződést, birtokbaadási jegyzőkönyvet, de a végszámla még ezután sem jött, csak a becsült áram- és gázszámlák. 

Más szolgáltató telefonos érdeklődésre azonnal tájékoztat egyértelműen, hogy milyen dokumentumokra van szükség a végszámla kiállításához. Az adásvételi szerződés, birtokbaadási jegyzőkönyv és esetleg saját, honlapjukról letölthető nyomtatvány, ha nincs birtokba adási jegyzőkönyv. Ezután rövid időn belül kiállításra kerül a végszámla, ahogy ez más szolgáltató esetében már zökkenőmentesen, mindenféle tortúra nélkül meg is történt.

A Magyar Telekom Nyrt nem tájékoztatja az ügyfelet teljes körűen és egyértelműen, hogy hogyan történik a végszámla kiállítása felhasználóváltás esetén gáz- és áramszolgáltatás vonatkozásában, illetve több hónap után sem kerül kiállításra a végszámla, hanem továbbra is a becsült számlákat és a behajtási osztály felszólító számláit küldözgetik.

Az online ügyintézés oly mértékben akadozik és nem megfelelő, hogy az már sérti az ügyfelet és az ügyfél kárára van, személyes ügyintézésre pedig, amikor bementem a Mammut T-Pontjába, nem volt lehetőség. Amikor arra bíztattak, hogy milyen kedvező, ha Telekom ügyfélként a gáz és áramszolgáltatást is tőlük kérem, akkor nem tájékoztattak, hogy felmondás esetén azonban olyan tortúrának lesz az ügyfél kitéve, hogy többször is megbánja, hogy a Magyar Telekom Nyrt-t választotta gáz és áramszolgáltatás vonatkozásában.

Ezekre a kérdéseinkre még mai napig nem kaptunk érdemben választ. Csak azt tudjuk, hogy a 2014. dec. 10-én felmondott szerződésünk még mindig él, ami alapján folyamatosan küldik a számlákat.

  • 2014 december 09-i telefonos információ kéréskor hogy a szerződés felmondása hogyan történik, miért nem tájékoztatott a Magyar Telekom Nyrt bennünket mint ügyfeleket teljes körűen, hogy hogyan fogunk végszámlát kapni, és milyen dokumentumok szükségesek hozzá?
  • Miért nem lehet végszámlát kapni, ha rendelkezésre lett bocsátva az adásvételi szerződés, írásbeli felmondás, birtokba adási jegyzőkönyv, és a kiküldött nyomtatványok? A második nyomtatványnál felhívtuk az ügyintéző figyelmét, hogy nem szaladgálhatunk állandóan az új tulajdonoshoz aláírásért, ahányszor a Telekom meggondolja magát és nem fogadja el az előzőleg kiküldött nyomtatványt.
  • Ha azt a választ kapjuk telefonon, hogy a dokumentumok rendben vannak, akkor utána másik ügyfélszolgálatos szerint miért nincsenek rendben?
  • Miért nem lehet személyesen ügyintézni egy végszámla kiállításának kérését, mint más gáz- illetve áramszolgáltatóknál, ahol rögtön ki is lehet egyenlíteni a végszámlát.
  • Miért küldenek először állítólag rossz nyomtatványt, és nem javítják magukat, csak ha az ügyfél többször rákérdez, hogy miért nem kapja már meg a végszámlát?
  • Miért nem lehet érdemben ügyintézni tudó személlyel beszélni a Telekomnál? Minden egyes alkalommal arról győződünk meg, hogy fogalmuk sincs az ügyünkről, hol megtalálják a beküldött dokumentumokat, hol nem.
  • Milyen alapon állítanak ki becsült, illetve felszólító számlákat, amikor 2014. december 10-én írásbeli felmondást kaptak tőlünk, és az érintett ingatlan új tulajdonosa már szerződést kötött az egyetemes szolgáltatókkal és feléjük fizet számlát?
  • Miért áll a Nyilatkozat nyomtatványban, hogy ha az új tulajdonos nem szerződik a Magyar Telekom Nyrt-vel, akkor csak célszerű a Nyilatkozat III. pontjának kitöltése, majd utána kötelező érvényűvé teszik, amikor megint érdeklődöm, hogy miért nincs végszámla.
  • Most 2015. március 6-án telefonos egyeztetéskor miért követel a Magyar Telekom Nyrt még tulajdoni lapot is az adásvételi szerződés mellé, hogy különben nem indítják el a szerződés felmondását, holott a 2014. dec. 22-én keltezett levélben hangsúlyozza, hogy vagy tulajdoni lapot, vagy adásvételi szerződést.
  • Miért nem lett még mindig elindítva a felmondás, és a végszámla kiállítására miért nem került sor, amikor a megküldött adás-vételi szerződés és birtokbaadási jegyzőkönyv minden szükséges adatot hitelesen tartalmaz a végszámla kiállításához?
  • Meddig zaklathat egy ügyfelet a Magyar Telekom a saját koordinálatlan és szervezetlen adminisztrációjával? Közben akár számlatartozás címen végrehajtót is küldhet a nyakunkra?
  • Miért kapunk mindenegyes telefonos ügyfélszolgálati ügyintézéskor más és más információt, de végszámla csak nem kerül kiállításra
  • Miért volt elegendő más szolgáltatónak az adásvételi szerződés és birtokbaadási jegyzőkönyv rendelkezésre bocsátása a végszámla kiállításához?
  • Miért nem volt elegendő a Magyar Telekomnak a szerződés felmondásának írásbeli kérése, az adásvételi szerződés, a birtokba adási jegyzőkönyv és a kitöltött Nyilatkozat nyomtatvány a végszámla kitöltéséhez?

Ági

UPDATE A Telekom rajtunk keresztül ezt üzenent Áginak:

„Tisztelt Ügyfelünk, 
Kérjük, küldje meg elérhetőségét a segitunk@telekom.hu címre, hogy mielőbb egyeztetni tudjunk Önnel a probléma kivizsgálása és rendezése érdekében.

Az okozott kellemetlenségért ezúton is elnézést kérünk, és köszönjük megértését.

Üdvözlettel:

Telekom”

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtiSnatch 2015.03.11. 14:48:58

jó, majd egyszer el is olvasom...

Tron65 2015.03.11. 14:54:02

Magyar Telekom.
Álnevükön T-éboj.
Bárkivel hajlandók napokat kommunikálni, csak saját magukkal nem.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.11. 15:05:43

"milyen kedvező, ha Telekom ügyfélként a gáz és áramszolgáltatást is tőlük kérem"

Ha! A T-rékom mindent szarul csinál, de legszarabbul az adminisztrációt.

Valami szoftverfrissítés lehetett pár napja, mert az ADSL kapcsolatokat sorra kell reszetelni.

ancsika 2015.03.11. 15:26:11

nem lehet személyesen intézni? wtf?

Aureliano Buendía 2015.03.11. 15:28:00

Amúgy tipikus dolog, nem értenek valamihez, de csinálják. A fogyasztók meg 20 forint kedvezményért szopatják magukat.

Egyszerű: ne fizess becsült számlákat.

Ami még érdekes: a vevő is a tréhómmal szerződött?

Mert ha nem, és visszatért a TIGÁZ-ELMŰ vonalra, akkor gondolom, szerződése már van. Vagy az is szopatja magát a magentával.

Antalbaba 2015.03.11. 15:31:30

Hmmm... Cipőt a cipőboltból?

Lütyő felügyelő 2015.03.11. 15:37:56

Hosszú. Valaki összefoglalná?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.11. 15:43:33

" akkor nem tájékoztattak, hogy felmondás esetén azonban olyan tortúrának lesz az ügyfél kitéve, "
Nem hülyék, miért szakítanák szét rózsaszín, bocs, MAGENTA marketingjük színes fátylát ilyen realista információkkal? :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.11. 15:52:20

@Aureliano Buendía: Értenek hozzá, de szarnak az ügyfélre.
De hogy miért, ki tudja? Mennyivel kerülne többe az ügyfélkezelés, ha jól működne?

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.03.11. 16:04:54

Én paraszt vagyok és kapálok....
De akkor sem értem!
Mi köze a szolgáltetűnek az "adásvételi szerződéshez, a birtokba adási jegyzőkönyvhöz"???
....vagy az áramra vízre is van hűség? 8-O

Hát csesszék meg, ha én setétben akarok lenni víz és áram nélkül, ne kekeckedjen. Na!
A hírközlés más ott van hűséges idő!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.11. 16:17:17

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: "'Mi köze a szolgáltetűnek az "adásvételi szerződéshez, a birtokba adási jegyzőkönyvhöz"???
....vagy az áramra vízre is van hűség? 8-O"

Hát az hogy amíg azzal szarakodnak, addig is tud pénzt szedni,

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.03.11. 16:20:52

@ColT: Igazságod vagyon! A cumigép rizikó farktollt nem call kuláltam be! :D

CID 2015.03.11. 16:47:50

@Aureliano Buendía: Írta, hogy az egyetemes szolgáltatóval ;)

FDToth 2015.03.11. 17:14:25

Az a baj a telekommal is h hiba van panaszkezels alatt a dolog, egyszeruen nem hnagoljak ossze a kulobozo szervezeti egysegeiekt, es kuldik szepen a nyitott panasznal a fizetesi felszolitasokar, amit ugy kiszamlaznak. Utana konyorogni kell h irjak jova, de az sem 1-2 nap naluk, hanem minumim 30. Ez ilyen ordogi korforgas, nem kehet belole kijonni. Nejem mar 2013 osez ota van egy folyamatos panaszugy, ami nagy gordul e sgordul, egyre jobban atlathatalnabb, de megolda sa a telem rezserol nincs, elintezik kulonbzooz. Sablonlevekek kuldozgetesevl. Es e-mailben nemvalaszolnak, csak levelben....

gabors 2015.03.11. 17:14:40

a kurva eletben de hosszura nyult ez a poszt is ....

nem talalok semmi ujat benne ...

ezen kivul :

"Telekom Nyrt-nél volt a telefon, internet, kábeltv, gáz- és áram szolgáltatásunk"

Telekomtol lehet gazt es aramot is venni ??? akkor csak ezt kellene allamositani es valami adoval bezaratni az osszes tobbi szolgaltatot es hozzadni a vizeket, es az atkosban sem latott Nemzeti Rezsi Zrt is keszen all

kolololo 2015.03.11. 17:54:47

Jézusom, még egy sima mobilszerződés sem kellene a telekom-tól (ingyen sem), nemhogy villany, meg gáz...
Tényleg nem értem, hogy létezhet egy ilyen cég?
Az anyavállalata sem jobb. Ők is rossz nyomtatványt adtak, utána meg fenyegetőztek. Természetesen nem jogosan és itt sem tudta a jobb kéz, hogy mit csinál a bal...

CID 2015.03.11. 18:15:57

Ez hülye, nem lemondás volt, hanem átírás. Egyébként, gondolom, mivel a vevő nem a Telekommal szerződöt, meg kell várják a hálózati elosztó elszámolását, és hát ugye ők sem kapkodnak.

hobbitroll 2015.03.11. 18:47:08

Poszt-o-ló írjon a
segitunk@telekom.hu -ra
probléma megoldva, én meg holnap beadom a zönéletrajzom a trékomho', megpályázom a homárfelügyeleti posztot :D

Aureliano Buendía 2015.03.11. 19:34:09

@CID: ok, akkor elsiklottam felette. De nincs baj, az új ügyfél bejelentette, szerződött az egyetemes szolgáltatókkal, így az elosztók felé is rendben van a dolog.

Ne fizesse, majd rájönnek.

2015.03.12. 09:47:43

én Telekom-áram miatt megyek nemsokára a békéltetőtestülethez...

joska61 2015.03.12. 10:24:25

Már megint valaki, aki a telekomtól akar megszabadulni. Egyszer már írtam, leírom mégegyszer (de mosmá' mindenki jegyezze meg!): T-től nehezebb megszabadulni, mint a pikkelysömörtől... Sokkal egyszerűbb a megelőzés.

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.03.12. 16:57:37

@joska61:
Tévecc!
Most várakozó állásponton vagyok még, de...
Én nem telefonálgatok , pláne nem megyek személyesen a XXI.században ügyfeles irodába intézkedni
:)

joska61 2015.03.13. 08:42:19

@horex: Nem tévedek. Tapasztalásból vartyogok. A XXI. századról meg akkor érdemes diskurálni, amikor az összes szolgáltató észrevette, hogy eljött.
süti beállítások módosítása