Ági irgalmatlan hosszú, hivatali bikfazsargonnal tűzdelt leveléből a szerkesztés végére ugyan szinte csak a levél alján záporozó kérdések maradtak, ezek viszont közérdekúek, úgyhogy elküldjük a Telekomnak is.
Kedves Homár!
Mi csak azt szeretnénk, ha a Magyar Telekom kiállítaná végre a végszámlát.
2014. októberében megkerestük a Telekom Nyrt telefonos ügyfélszolgálatát, hogy az egyik pest megyei településen található ingatlanunkat eladtuk, 2014. dec. 15-ig birtokbaadásra kerül, és tájékoztassanak, milyen teendőink lesznek, ugyanis a Telekom Nyrt-nél volt a telefon, internet, kábeltv, gáz- és áram szolgáltatásunk.
Kiderült, hogy az új lakcímünkön, nincs Telekom lefedettség, így minden szerződésünk felmondásra kerül. Az áram- és gázszolgáltatást december 9-én írásban lemondtuk, azóta kitöltöttünk több nyilatkozatot, beküldtük minden általuk kért dokumentumot, adásvételi szerződést, birtokbaadási jegyzőkönyvet, de a végszámla még ezután sem jött, csak a becsült áram- és gázszámlák.
Más szolgáltató telefonos érdeklődésre azonnal tájékoztat egyértelműen, hogy milyen dokumentumokra van szükség a végszámla kiállításához. Az adásvételi szerződés, birtokbaadási jegyzőkönyv és esetleg saját, honlapjukról letölthető nyomtatvány, ha nincs birtokba adási jegyzőkönyv. Ezután rövid időn belül kiállításra kerül a végszámla, ahogy ez más szolgáltató esetében már zökkenőmentesen, mindenféle tortúra nélkül meg is történt.
A Magyar Telekom Nyrt nem tájékoztatja az ügyfelet teljes körűen és egyértelműen, hogy hogyan történik a végszámla kiállítása felhasználóváltás esetén gáz- és áramszolgáltatás vonatkozásában, illetve több hónap után sem kerül kiállításra a végszámla, hanem továbbra is a becsült számlákat és a behajtási osztály felszólító számláit küldözgetik.
Az online ügyintézés oly mértékben akadozik és nem megfelelő, hogy az már sérti az ügyfelet és az ügyfél kárára van, személyes ügyintézésre pedig, amikor bementem a Mammut T-Pontjába, nem volt lehetőség. Amikor arra bíztattak, hogy milyen kedvező, ha Telekom ügyfélként a gáz és áramszolgáltatást is tőlük kérem, akkor nem tájékoztattak, hogy felmondás esetén azonban olyan tortúrának lesz az ügyfél kitéve, hogy többször is megbánja, hogy a Magyar Telekom Nyrt-t választotta gáz és áramszolgáltatás vonatkozásában.
Ezekre a kérdéseinkre még mai napig nem kaptunk érdemben választ. Csak azt tudjuk, hogy a 2014. dec. 10-én felmondott szerződésünk még mindig él, ami alapján folyamatosan küldik a számlákat.
- 2014 december 09-i telefonos információ kéréskor hogy a szerződés felmondása hogyan történik, miért nem tájékoztatott a Magyar Telekom Nyrt bennünket mint ügyfeleket teljes körűen, hogy hogyan fogunk végszámlát kapni, és milyen dokumentumok szükségesek hozzá?
- Miért nem lehet végszámlát kapni, ha rendelkezésre lett bocsátva az adásvételi szerződés, írásbeli felmondás, birtokba adási jegyzőkönyv, és a kiküldött nyomtatványok? A második nyomtatványnál felhívtuk az ügyintéző figyelmét, hogy nem szaladgálhatunk állandóan az új tulajdonoshoz aláírásért, ahányszor a Telekom meggondolja magát és nem fogadja el az előzőleg kiküldött nyomtatványt.
- Ha azt a választ kapjuk telefonon, hogy a dokumentumok rendben vannak, akkor utána másik ügyfélszolgálatos szerint miért nincsenek rendben?
- Miért nem lehet személyesen ügyintézni egy végszámla kiállításának kérését, mint más gáz- illetve áramszolgáltatóknál, ahol rögtön ki is lehet egyenlíteni a végszámlát.
- Miért küldenek először állítólag rossz nyomtatványt, és nem javítják magukat, csak ha az ügyfél többször rákérdez, hogy miért nem kapja már meg a végszámlát?
- Miért nem lehet érdemben ügyintézni tudó személlyel beszélni a Telekomnál? Minden egyes alkalommal arról győződünk meg, hogy fogalmuk sincs az ügyünkről, hol megtalálják a beküldött dokumentumokat, hol nem.
- Milyen alapon állítanak ki becsült, illetve felszólító számlákat, amikor 2014. december 10-én írásbeli felmondást kaptak tőlünk, és az érintett ingatlan új tulajdonosa már szerződést kötött az egyetemes szolgáltatókkal és feléjük fizet számlát?
- Miért áll a Nyilatkozat nyomtatványban, hogy ha az új tulajdonos nem szerződik a Magyar Telekom Nyrt-vel, akkor csak célszerű a Nyilatkozat III. pontjának kitöltése, majd utána kötelező érvényűvé teszik, amikor megint érdeklődöm, hogy miért nincs végszámla.
- Most 2015. március 6-án telefonos egyeztetéskor miért követel a Magyar Telekom Nyrt még tulajdoni lapot is az adásvételi szerződés mellé, hogy különben nem indítják el a szerződés felmondását, holott a 2014. dec. 22-én keltezett levélben hangsúlyozza, hogy vagy tulajdoni lapot, vagy adásvételi szerződést.
- Miért nem lett még mindig elindítva a felmondás, és a végszámla kiállítására miért nem került sor, amikor a megküldött adás-vételi szerződés és birtokbaadási jegyzőkönyv minden szükséges adatot hitelesen tartalmaz a végszámla kiállításához?
- Meddig zaklathat egy ügyfelet a Magyar Telekom a saját koordinálatlan és szervezetlen adminisztrációjával? Közben akár számlatartozás címen végrehajtót is küldhet a nyakunkra?
- Miért kapunk mindenegyes telefonos ügyfélszolgálati ügyintézéskor más és más információt, de végszámla csak nem kerül kiállításra
- Miért volt elegendő más szolgáltatónak az adásvételi szerződés és birtokbaadási jegyzőkönyv rendelkezésre bocsátása a végszámla kiállításához?
- Miért nem volt elegendő a Magyar Telekomnak a szerződés felmondásának írásbeli kérése, az adásvételi szerződés, a birtokba adási jegyzőkönyv és a kitöltött Nyilatkozat nyomtatvány a végszámla kitöltéséhez?
Ági
UPDATE A Telekom rajtunk keresztül ezt üzenent Áginak:
„Tisztelt Ügyfelünk,
Kérjük, küldje meg elérhetőségét a segitunk@telekom.hu címre, hogy mielőbb egyeztetni tudjunk Önnel a probléma kivizsgálása és rendezése érdekében.Az okozott kellemetlenségért ezúton is elnézést kérünk, és köszönjük megértését.
Üdvözlettel:
Telekom”
AtiSnatch 2015.03.11. 14:48:58
Már meging egy nick 2015.03.11. 14:53:24
Tron65 2015.03.11. 14:54:02
Álnevükön T-éboj.
Bárkivel hajlandók napokat kommunikálni, csak saját magukkal nem.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.11. 15:05:43
Ha! A T-rékom mindent szarul csinál, de legszarabbul az adminisztrációt.
Valami szoftverfrissítés lehetett pár napja, mert az ADSL kapcsolatokat sorra kell reszetelni.
Atörökk 2015.03.11. 15:07:44
Aureliano Buendía 2015.03.11. 15:22:10
ancsika 2015.03.11. 15:26:11
Aureliano Buendía 2015.03.11. 15:28:00
Egyszerű: ne fizess becsült számlákat.
Ami még érdekes: a vevő is a tréhómmal szerződött?
Mert ha nem, és visszatért a TIGÁZ-ELMŰ vonalra, akkor gondolom, szerződése már van. Vagy az is szopatja magát a magentával.
Antalbaba 2015.03.11. 15:31:30
Lütyő felügyelő 2015.03.11. 15:37:56
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.11. 15:41:17
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.11. 15:43:33
Nem hülyék, miért szakítanák szét rózsaszín, bocs, MAGENTA marketingjük színes fátylát ilyen realista információkkal? :D
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.11. 15:52:20
De hogy miért, ki tudja? Mennyivel kerülne többe az ügyfélkezelés, ha jól működne?
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.03.11. 16:04:54
De akkor sem értem!
Mi köze a szolgáltetűnek az "adásvételi szerződéshez, a birtokba adási jegyzőkönyvhöz"???
....vagy az áramra vízre is van hűség? 8-O
Hát csesszék meg, ha én setétben akarok lenni víz és áram nélkül, ne kekeckedjen. Na!
A hírközlés más ott van hűséges idő!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.11. 16:17:17
....vagy az áramra vízre is van hűség? 8-O"
Hát az hogy amíg azzal szarakodnak, addig is tud pénzt szedni,
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.03.11. 16:20:52
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.11. 16:41:19
CID 2015.03.11. 16:47:50
Manyecska 2015.03.11. 16:53:38
FDToth 2015.03.11. 17:14:25
gabors 2015.03.11. 17:14:40
nem talalok semmi ujat benne ...
ezen kivul :
"Telekom Nyrt-nél volt a telefon, internet, kábeltv, gáz- és áram szolgáltatásunk"
Telekomtol lehet gazt es aramot is venni ??? akkor csak ezt kellene allamositani es valami adoval bezaratni az osszes tobbi szolgaltatot es hozzadni a vizeket, es az atkosban sem latott Nemzeti Rezsi Zrt is keszen all
kolololo 2015.03.11. 17:54:47
Tényleg nem értem, hogy létezhet egy ilyen cég?
Az anyavállalata sem jobb. Ők is rossz nyomtatványt adtak, utána meg fenyegetőztek. Természetesen nem jogosan és itt sem tudta a jobb kéz, hogy mit csinál a bal...
CID 2015.03.11. 18:15:57
hobbitroll 2015.03.11. 18:47:08
segitunk@telekom.hu -ra
probléma megoldva, én meg holnap beadom a zönéletrajzom a trékomho', megpályázom a homárfelügyeleti posztot :D
Aureliano Buendía 2015.03.11. 19:34:09
Ne fizesse, majd rájönnek.
dr. Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyal 2015.03.12. 07:26:42
2015.03.12. 09:47:43
joska61 2015.03.12. 10:24:25
horex · http://horex.uw.hu/ 2015.03.12. 16:57:37
Tévecc!
Most várakozó állásponton vagyok még, de...
Én nem telefonálgatok , pláne nem megyek személyesen a XXI.században ügyfeles irodába intézkedni
:)
joska61 2015.03.13. 08:42:19