Néha a vevőnek nincs igaza - pl. most. István szerint attól már webes vásárlás valami, hogy a neten nézi ki a terméket egy webshopot is üzemeltető cég honlapján. Hát nem. Ahogy erről az említett honlapon is van tájékoztatás.
Kedves Homár!
A tanulság - amit a saját káromon tanultam meg - másoknak is hasznos lehet. Röviden: ha webáruházban vásárolsz, akkor van 14 nap elállási jogod (indoklás nélkül), ha sima bolti vásárlás, akkor csak "rendeltetésszerű használatot akadályozó hiba" esetén cserélnek.
A történet: kinéztem egy laptopot a laptop.hu webáruházában. Fehívtam a boltot, hogy egyenértékű-e a webáruházas vásárlás a személyessel, úgyis most venném át. A válasz: igen, egy árban van, nincs különbség. Elmentem, megvettem. Az eladó korrekt volt, még engedtem is, hogy rábeszéljen egy picit drágábbra. (160eft)
Otthon, win telepítés után, kb 1 órai használat után kétszer is volt kékhalál (=windows összeomlás, kék karakteres képernyőre vált a gép, és újraindul). A kékhalál az egyik legsúlyosabb hiba, általában hardveres oka van. Ekkor - alaposabb átnézés után - vettem észre, hogy a cd tálca frontpaneljének belső oldalán volt egy sérülés. :(
Másnap, mint megtudtam, ez a sérülés nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot, így azért nem lesz gépcsere, a kékhalál esetén pedig ha hardveres hiba, akkor cserélik, ha szoftveres, akkor az én hibám (rosszul telepítettem, illegális a szoftverem, vagy ilyesmi stb.)
A boltvezetővel fél órán keresztül vitatkoztam (telefonon), hogy hadd vásároljak helyette másikat, már nem bízom ebben a típusban. "Nem lehet, mert ez bolti vásárlás volt, nem webes." Idézve a lényeget: valóban rákérdeztem az elején, hogy van-e különbség a webes és a bolti vásárlás között, és de én kérdeztem rosszul (!) mivel az emberek ezalatt a kérdés alatt azt szokták érteni, hogy egy árban van-e, és ebben náluk nincs különbség. Honnan tudhatták volna, hogy én nem az árra értem a kérdést, hanem általánosabban. Ó! A kenyeret sem vihetem vissza a boltba, hogy inkább sört szeretnék, és biciklivásárláskor sem feladata az eladónak a kresz-szabályok ismertetése. (Mi van?!)
Ezt a pontot tartom nonszensznek a történetben: még én kérdeztem rosszul, értsd: az én hibám, hogy ők az ellenkezőjét mondták annak, mint ami a valóság.
Ebben a keretben adott garanciális utakat bejártam: másnap visszavittem a központjukba, itt cserélték a sérült cd tálcát (bár szerintük nem volt hibája), újrahúzták a windowst és nem volt nekik kékhalál. Higgyem el, jó ez a gép.
Otthon este - az ő hivatalosan jó telepítésükkel - újra volt többször kékhalál: kis inaktivitás után ha kinyitom a cd tálcát => néha jött a kékhalál. Így harmadnap újfent visszavittem. Ekkor az eredeti boltba, mert aznap ez volt közelebb. Itt azzal kezdték, hogy miért kellett a központba vinnem a garanciás hibával előző nap. (Direkt felhívtam a boltot előtte, hogy a garancia érvényesítés szempontjából van-e különbség a boltjaik között, a válasz: vagy központ vagy az eredeti bolt.) Nagy mutatványra vállalkoztam: reprodukálom a kékhalált ott, előttük. (Eleve vicces volt, ahogy otthon azzal töltöttem az időt, hogy próbálom reprodukálni a kékhalált.) Sikerült, a saját szemükkel láthatták a hibát. Hurrá!
Sajnos ez sem volt elég: ez szerintük még nem bizonyítja, hogy hardveres a hiba, ezért ők újratelepítik. Újra? Igen, újra. Mondom ez több, mint egy óra... "Nem lesz annyi." Sajnos, több mint másfél óra volt. Persze a Murphy törvény alapján ekkor nem jött elő a hiba. Tanácsuk: ha újra előjön a hiba, átteszik a winyóját egy másik ugyanilyen laptopba, tesztelik, majd elküldik a hivatalos beszállítóhoz, és ha ők rábólintanak, akkor lesz csere. De - látva az arcomat - ekkor majd választhatok másik típust.
Sok idő és bosszankodás ment el a vásárlással. A hiba oka (szoftveres v hardveres) engem nem érdekelt: másikat szerettem volna. Nem sikerült. Nincs több időm erre a nyomozásra.
Egy barátom tanácsa: úgyis megszűnik a cd/dvd, ne nyissam ki többet a cd tálcát. :D
István
Az utolsó 100 komment: