Még olvasva is kimerítő az az útvesztőkkel teli bürokratikus kaland, amire Ákos fizetett be a Telekom energiaszolgáltató részlegénél. Be nem tartott határidők, üres ígéreket, elmaradt átírás, félretájékoztatás, végszámla-lenyelés, és ezek csak a könnyen megfogalmazható események a sorból.
Kedves Homár!
Gondoltam, megosztom Veletek a Telekom energiaszolgáltatójával kapcsolatos legfrissebb és még folyamatban lévő élményemet. Remélem, segít mindazoknak, akik ezen a nagyszerű szolgáltatáson még gondolkodnak.
2014 őszén eladtam a lakásomat, a kulcsok átadása november közepén történt meg. Annak rendje-módja szerint másnap a vevővel személyesen elindítottuk az átírást. Itt ért az első meglepetés: olyat nem tudunk csinálni, hogy én itt a szolgáltatást lezárom, a vevőm pedig egy másik szolgáltatónál köt új szerződést.
A 2 opció, mit felkínáltak:
- leszereltetem az órát, a vevő pedig újat szereltet
- a vevő vállalja a telekomnál továbbvinni, majd utána kérhet szolgáltató váltástA döntés így már „egyszerű” volt (köszönjük!) – előbb legyen átírva a telekomnál, utána majd elviszi a szolgáltatást. Kitöltöttük a szükséges papírokat, ellenőrizték és átvették lepecsételve.
Ezután folyamatosan érdeklődtem, hogy hol áll a dolog, mindig annyit mondtak, folyamatban van.
Gyanús december végén lett a dolog, mert kis trükközéssel sikerült beszélnem egy nem ügyfélszolgálatossal, aki elmondta, hogy a befogadás után pár nappal volt az utolsó aktivitás, azóta semmi érdemi nem történt. De kérték a türelmemet.
Majd január végén, amikor már a 60 nap is majdnem lejárt, küldtek egy éves elszámoló csekket (az átírást követően 1 héttel olvasták le az órát!), amiben magasabb óraállás volt, mint amivel az átírást kértük. Megreklamáltam, ígérték, hogy rendben lesz, erre küldött a behajtásuk levelet, hogy nem fizettem. Újabb telefon, ígérték, hogy javítják, természetesen nem kell befizetnem. Ja, és küldik a végszámlát is.
60 nap után felhívtam őket, hogy mi újság. Közölték, hogy folyamatban, de van tartozásom. Panaszt rögzítették, ígérték, hogy visszahívnak – persze semmi nem történt.
Innentől kezdve heti 1-2 telefonhívás, de konkrétan a panasszal sem történt semmi. Sőt, az egyik telefonomnál konkrétan az ügyintéző inkább átkapcsolt, csak ne a morgásomat hallgassa! Persze a behajtásra kapcsolt, akik közölték, hogy ja, ha már vonalban vagyok, szólnak, hogy lassan 1 hónapja nem fizettem be a számlámat, a választ gondolom sejtitek… Zseniális a humoruk!
Végszámlát azóta sem kaptam, igazából tanácstalan vagyok, hogy mitől fog az ügyem érdemben lezárulni. Az ügyfélszolgálaton kívül elérhetetlenek, érdemben nem segítenek. Visszahívást ha ígérnek is, semmi nem teljesül. Levelezni a régi címre leveleznek, amiben az a szép, hogy más szolgáltatásaim kapcsán jó helyre küldik a számlát és az átírásnál is az új címet kértük. Az ügyfélszolgálat a rendszerben a jó címet látja – a levél meg megy a rosszra. Személyesen nem lehet őket elérni. Hát nem éppen ezekkel a feltételekkel kötöttünk anno szerződést!
Most lejárt a panaszom határideje is (azaz túl vagyunk a 90 napon is!). Mivel azt mondták, hogy levélben tájékoztatnak (gondolom, a rossz címre), adok nekik 2 hetet (mert a levelet is egy megbízható szolgáltató hozza és a tapasztalat szerint érdemes Pest megyén belül is ennyivel számolni). Ha nem történik semmi, akkor megyünk tovább a felügyeleti szerv felé és keresek egy ügyvédet. Előbb-utóbb csak sikerül végre ezt a szolgáltatást átírni!
A teljes képhez hozzátartozik, hogy náluk volt a gázszolgáltatásom is – na azt 64 nap alatt sikerült szintén nem kevés telefonálgatás után átírni, de azt már legalább eddig megcsinálták. A már végszámlázott gázszolgáltatásomra kaptam egy levelet, miszerint 03.14-re kegyesen befogadják az igényemet és megvizsgálják, hogy a szolgáltató szerint van-e akadálya az átírásnak. Telefonos kérdésemre annyit mondtak: sablonlevél, ne foglalkozzak vele. Persze, ettől még azt látja, hogy a rendszer szerint folyamatban van a dolog...És ez volt a "teljes képhez tartozik" rész az előzményből!
Az energia szolgáltatásra kaptam 2 levelet azóta:
1) miszerint az én címemen, nem az én nevemen nem tartanak nyilván semmiféle átírást, adjam be, ha bármi gondom van. (???)
2) sajnálattal értesültek, hogy a vevőm mással szerződne, és megkapták most(!) az átírási kérelmet az általa választott szolgáltatótól. Erre kiküldték a vevőm nevén az én új címemre és az én azonosítómmal a levelet, amiben leírják, hogy a vevőmnek tartozása van, amit ha nem fizet ki, akkor nem engedik a szolgáltató váltást.Nos, a vevőmnek az ELMÜ írt, hogy 3 hónapja nincs érvényes fogyasztói szerződés az adott címen, így vagy szerződik valakivel, vagy leszerelik az órát. Mivel amúgy is ELMÜ-vel szerződött volna, csak a kedves T nem adott ilyen opciót értelmes keretek között (azt kínálta, hogy én leszereltethetem az órát, ő meg szereltet újat), természetesen szerződött az ELMÜ-vel. Szóval nem értem, hogy egyáltalán hogyan lehet ott fogyasztás a T-nél...
Gondoltam, felhívom őket ismét! Válasz: náluk úgy megy, hogy amíg az átírás nem zárult le, addig az én nevem alatt fut a fogyasztás. Mondjuk azt legalább elismerték, hogy januárban ezeket a számlákat egyszer már törölték, mert látták ők is, hogy magasabb az óraállás, mint ami a rendszerben van rögzítve.
Tipp a fentiekből: ha nem a T-nél akarsz továbbiakban szerződni, náluk semmit ne indíts el semmit. Menj az új szolgáltatóhoz, a T vergődésével meg ne foglalkozz, előbb-utóbb (inkább utóbb!) úgyis küld majd valamit, azt meg nehéz lesz értelmezni...
Legszebb része: bár a rendszerben látják, hogy -igaz kb. 1 hét késéssel,de -rögzítve van az átírási kérelem, sőt személyesen tettem meg és rendben volt, de küldjem már be nekik szkennelve az adott papírt, mert nem találják... Jeleztem, hogy ebben már nem kívánok együttműködni, mert nevetségesnek tartom ezt a helyzetet.
Egyébként beszéltem a Fogyasztóvédelemmel, ahol felhívták a figyelmemet -én pedig minden kedves sorstársamét!-, hogy a törvény lényeges szűkebb határidőt engedélyez, mint amit a T írásban vállal! (úgy 30 napon belül le kell zongoráznia, de ha az elején már problémásnak tartja, akkor 15 napon belül írásban kell jeleznie, hogy gondja van/lesz...)És a végére egy tanulságos beszélgetés kivonata a múlt hétről:
Én: szeretném elkérni a rögzített beszélgetéseimet valamilyen formában.
T: adjam meg, melyik napon, pontosan mikor és melyik ügyintézővel rögzített beszélgetést kérem.
Én: mondjuk mindegyiket szeptember óta.
T: nem lesz jó, pontos dátumokra van szüksége, mikor és kivel.
Én: esetleg kérhetek róla listát?
T: úgy nem megy, nekem kell megadnom.
Én:????@&#><
Nem tudom, ez mire jó, de úgy érzem, pontosan tudják, hogy a rögzített beszélgetést a törvény kedvéért rögzítik, nem azért, hogy bármiféle problémás eseteket megoldjanak. Szánalmas és felháborító.
Ma újra beszéltem velük, persze századjára is azt ígérték, hogy most aztán tényleg érdemben fognak foglalkozni a dologgal... Az én ingerküszöbömet már nagyon meghaladja ez az egész ügy.Üdv,
Ákos
UPDATE márc.24. 13:11
Ezt a választ kaptuk a Telekomtól:
Társaságunk mindent megtesz annak érdekében, hogy az ügyintézési folyamatok kifogástalanul mehessenek végbe. Az ezek során jelentkező esetleges problémákat folyamatosan javítjuk.
A felhasználóváltozás korábbi bejelentése során ügyfelünk által feltüntetett mérési pontok átírása megtörtént. Az átírás során jelzett záró óraállások alapján a végszámlát visszamenőlegesen kiállítottuk és postáztuk ügyfelünk részére, akit minderről közvetlenül tájékoztattunk.
Az elhúzódó ügyintézés miatt ügyfelünk szíves elnézését kértük, és egyúttal intézkedtünk a késedelmes válaszadás miatt az üzletszabályzatunkban foglaltak szerint őt megillető kötbér kifizetéséről. Bízunk abban, hogy ügyfelünk reklamációját megelégedésére rendeztük.
Üdvözlettel
Telekom
Az utolsó 100 komment: