Hiába próbálja a Wizz Air a 2 deci üdítővel meg a szenyával megúszni a dolgot, már két órát meghaladó késés esetén jár az a kártérítés az utasoknak és nemhogy 4 és fél után. Minden vonatkozó okosság a témában itt.
Kedves Homár!
Április 13-án Varsóból jöttünk haza hárman a Wizz Air W6 2468-as járatával. Menetrend szerint 15:40 lett volna az indulás, érkezés 16:55-kor. Az utasok már sorban álltak a kapunál, mikor először 20 perc késést írtak ki, aztán újabb 30 percet. A harmadik kiírás kb. fél 5-kor az volt, további információ 18:00-kor. Közben a Wizz Air honlapján láttam, a módosult indulási időpont 20:00 óra volt, ha jól emlékszem. Kérdés, ezt a varsói Chopin reptéren miért nem tudták. Mindegy. Közben 6 óra körül elkezdtek fejenként egy szendvicset és 2 dl-es üdítőt osztani.
A gép tényleges indulása az én órám szerint 20:20-kor volt, és 21:15-kor landoltunk Ferihegyen. Tehát legalább 4,5 órát késtünk. Közben a járat kapitányától azt is megtudtuk, hogy azért volt a tetemes késés, mert egy hibás gép alkatrészéért először Londonba kellett üresen repülnie. Azért fura, hogy nincs megfelelő logisztika ilyen esetekre, simán váratnak 180 utast egy repülőtéren, amíg elmegy egy menetrend szerinti utasszállító gépalkatrészért...
Utánanéztem itthon, milyen kártérítés jár ekkora késés esetén. Van az Európai Parlament és Tanács 261/2004/EK rendeletének 6. cikke, és van továbbá az Európai Közösségek Bírósága C/402/07 és C/432/07 ügyekben hozott döntése, ami szerint járatkésés esetén az utasok a járattörléssel azonos feltételekkel követelhetik a kártalanítást. Vagyis nem csak a szendvics jár, hanem 1500 km alatt, három órán túli késés esetén utasonként 250 € kártérítést kell fizetnie a légitársaságnak.
Én az utazás másnapján írtam a Wizz Airnak, milyen kártérítést kapunk, amire már április 18-án válaszoltak is egy udvarias levélben. Leírták, a szendvicseket kiosztották, ha esetleg helyben telefonálunk volna a késés miatt, és azt tudjukszámlával igazolni, küldjem el nekik, kifizetik (valóban jár két telefonálás a légitársaság költségére). Viszont egy szót nem írtak a 250 € kártérítésről. Én még aznap írtam nekik újra, hogy van az a bizonyos bírósági döntés. Erre viszont választ már nem kaptam.
Közben ügyvédhez fordultam, hogy a kártérítést megkapjuk.
Ugyanakkor szeretném felhívni mindenki figyelmét, akár ezzel a géppel utaztak, akár az elmúlt 5 évben jelentős járatkésést szenvedtek el, forduljanak kártérítésért a légitársasághoz vagy erre szakosodott ügyvédhez, mert az ügyvéd szerint 5 éven belül követelhető a kártérítés.
Eléggé nem utasbarát a Wizz Air abból a szempontból, hogy egyértelműen el akarja hallgatni a kártérítési kötelezettségét, hiszen az első levelemre 4 napon belül jött válasz, a másodikra (amiben már konkrétan meghatározom a kártalanítás összegét és jogalapját) semmi. Ennél még a sokat szidott Ryanair is jobb, mert az ő honlapjukon egyértelműen szerepel, bizony, 3 órán túli késés esetén fizetniük kell.
Örülnék, ha a panaszom megjelenne, mivel elég sok embert érint a járatkésésekből fakadó kártalanítási jog.
Üdv,
xy
UPDATE máj. 6.
Kedves Homár, köszi, hogy megjelentetted a levelem.
Tegnap kaptam e-mailt a Wizz Air-től, amelyben felajánlották, hogy 100 (EGYSZÁZ) eurót jóváírnak a számlámon kártérítés gyanánt.
Szerintem 750 (HÉTSZÁZÖTVEN) euró járna hármunknak. Inkorrekt és kicsinyes a válasz, mert úgy tesznek, mintha az Európai Közösségek Bírósága C/402/07 és C/432/07 ügyekben hozott döntése rájuk nem vonatkozna. Pedig szerintem de. Amúgy válaszukban egyáltalán nem is reagáltak arra, hogy pontosan megírtam, erre a döntésre hivatkozva várom el a kártérítést.
xy
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2015.05.04. 10:05:24
AtiSnatch 2015.05.04. 10:06:58
Rosszindulatú Vászka 2015.05.04. 10:32:17
Hová jutott a Világ...
kumming 2015.05.04. 10:43:15
kakukk11 2015.05.04. 10:57:43
Rosszindulatú Vászka 2015.05.04. 11:02:48
Bombaló 2015.05.04. 11:27:16
Józsi, a migráns köcsög 2015.05.04. 11:50:52
menjetek gyalog.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2015.05.04. 12:24:03
üresen!? szerintem ha helyben megveszik 10x-es árért, még akkor is olcsóbban jön ki, mint az oda-vissza út, plusz a várakozó utasok kártérítése :o)
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.05.04. 12:29:30
Rosszindulatú Vászka 2015.05.04. 12:36:43
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.05.04. 12:51:04
nekem a kedvencem Atlanta
az egy kesz vars de Orlando is jo
onnan kell utazni
semmi ferihegy
/ja ez Varsobol kesett, miert nem Schwehatrol jottek haza?/
Rosszindulatú Vászka 2015.05.04. 13:00:52
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.05.04. 13:03:55
amugy azert mit tudom en bekescsabarol nem biztos hogy erdemes Becsig menni
sopronbol valoszinu esetleg
de akkor buszozni, vonatozni kell
hat esete valogatja
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.05.04. 13:06:54
fillérbaszó vadász 2015.05.04. 13:49:20
Azért erre ne fogadj nagy összegben. Spéci, egyedi gépek és alkatrészek horribilis áron vannak.
Itt most olyan cuccokra gondolok amit nem annyira tömeggyártásban csinálnak. pl. Halottam hogy 5 millió forint egy elektromos váltó, ami egy motor és egy kar ami átállítja a sínt. 5 millióért meg már egy középkategóriás kocsit kapsz újonnan extrákkal. Repülőgépelkatrész is ritka és hidd el kurva drág.
Atörökk 2015.05.04. 13:51:03
fillérbaszó vadász 2015.05.04. 13:52:29
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.05.04. 13:53:36
OK, ez újdonság?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.05.04. 13:54:10
sikeres ember minimum kulongeppel jar
Józsi, a migráns köcsög 2015.05.04. 13:55:44
Józsi, a migráns köcsög 2015.05.04. 14:10:49
szelidorzo 2015.05.04. 14:16:57
ő
7. cikke ekként rendelkezik:
„(1) E cikkre való hivatkozáskor az utasok az alább
i összeg
ő
kártérítést [helyesen:
kártalanítást] kapják:
a) 250 EUR-t minden 1500 kilométeres vagy rövi
debb repül
ı
útra;
b) 400 EUR-t minden 1500 kilométernél hosszabb
Közösségen belüli repül
ı
útra és
minden egyéb, 1500 és 3500 kilométer közötti repül
ı
útra;
c) 600 EUR-t minden, az a) és b) pontba nem so
rolható repül
ı
útra.
Na de ha erre ügyesen hivatkoznak, akkor coki!!
(3) Az üzemeltet
ı
légi fuvarozó nem köteles kártérítést [helyesen: k
ártalanítást] fizetni
a 7. cikk szerint, ha bizonyítani tudja, hogy a jár
at törlését olyan rendkívüli körülmények
okozták, amelyeket minden ésszer
ő
intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni.
Manyecska 2015.05.04. 14:28:44
Biyadhoo 2015.05.04. 15:34:50
andand 2015.05.04. 16:10:47
Lukács Attila 2015.05.04. 16:32:40
kakukk11 2015.05.04. 16:55:40
Repülő helyett vonatot választunk, az út sokkal rövidebb, mert mondjuk Debrecenből ugrunk le a Balcsira, nem is messze, csak Siófokra. Ez töredék kilométer, árban mondjuk simán ott van 20EUR-nál, csak itt 6 órát kell zötykölődni, akár klímátlan vagonokban, akár állva ha éppen tele a kocsi, de kaphatsz testvíreket, büdöst, koszt magad mellé, és hát csinos sztyuvik sincsenek, csak alkesz kaller maximum. És miután késik a vonatod és te 2 órát rohadtál a 40 fokos vagonba, akkor fáradj a pulthoz a végén, és kérjél légyszives 75.000Ft-os kártérítést, és jelentsd fel a kallert, hogy nem adott még egy rohadt szendvicset se neked. Na, nekem csak ez a fura, érted? A menetjegy mind2 helyen 20EUR, a szolgáltatás ég és föld, az utaskilométer is a repülőhöz húz, és még az egyik helyen 75.000Ft-ot követelsz, miközben sokkal minőségibb szolgáltatást kaptál, addig a máv kb kiröhögne ha ezzel állítanál oda.
Ha nekem késne a gépem és élhetnék ezzel a 250EUR-os kompenzációval, nyilván én is kihasználnám, itt most nem erről beszélek.
Dr. Panasz Muki 2015.05.04. 17:03:14
Érdekelne a végeredmény, illetve hogy ilyenkor nem fizetési meghagyást kellene benyújtani?
andand 2015.05.04. 17:03:40
De a lenyeg: a karterites fuggetlen a kifizetett jegy aratol. Es szerintem ez igy jo. :)
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.04. 17:51:48
Nekem a 20 eurós jegy után nem lenne pofám 250-et követelni. Valahogy nem elegáns. Tudom, csak egy maradi vén fasz vagyok. Vannak dolgok, amiket megtehetek, meg vannak, amiket meg is akarok tenni. A kettő nem pontosan fedi egymást.
Aureliano Buendía 2015.05.04. 18:07:27
Neten már mindent meg lehet nézni.
Aureliano Buendía 2015.05.04. 18:11:30
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.04. 18:15:08
Fél évig nem vesz bérletet, már megspórolt ennyit.
Aureliano Buendía 2015.05.04. 18:23:56
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.04. 18:26:10
... egy ezresért olcsóbban egy zugboltból, aztán nyíg, hogy nemlétező a garancia ...
Aureliano Buendía 2015.05.04. 19:19:39
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.05.04. 20:40:24
Nem kötelező légiszemélyszállítást végezni. Ha ezekkel a szabályokkal gondja van a társaságnak, vagy nem tudja tartani, esetleg nem akarja fizetni, indítson Krakkó és Budapest között narancssárga buszokat ;)
Atörökk 2015.05.04. 21:47:54
2015.05.04. 22:33:06
lucullus 2015.05.04. 22:35:17
2015.05.04. 23:44:46
2015.05.04. 23:48:11
Tudod, az hülye érv, hogy aki fapadosra vesz jegyet, az a kevésért keveset is kap. Ugyanis a fapados lényege nem ez.
Hamár lefaragták a költségeiket egyéb tételeken, nem kell a maradékot letolni az ügyfél torkán. Már megvolt a haszna.
2015.05.04. 23:50:42
Ez egy nemzetközi törvény, bocs, hogy nem a Wizzerre hozták. Egyébként még az elsőt Horthy írta alá....
2015.05.04. 23:59:41
dutch 2015.05.05. 00:24:24
Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.05.05. 00:32:45
the crow 2015.05.05. 08:03:20
wizzair.com/hu-HU/TimeTable
Illetve megjegyezném, hogy a legtöbb társaság nem kezeli megfelelően a panaszokat, pl. a TAP biztos nem (2014es precedens), ott ráadásul sztrájkolnak is most, amire semmit nem vállalnak (akárcsak tavaly a Lufthansa sztrájknál)
joska61 2015.05.05. 08:43:16
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.05. 08:49:33
- Kisasszony, tessék itt a jegyem Hongkongba. Szeretném ha a nagyobbik bőröndöm Párizsba menne, ez a kisebbik meg New York-ba.
- De hát uram, ilyet nem kérhet!
- Hogyhogy nem? Egy hónapja pont ezt csinálták kérés nélkül is.
Józsi, a migráns köcsög 2015.05.05. 09:20:32
Háttal nekezdjél mondatot 2015.05.05. 11:17:07
Ez is milyen, hogy a légitársaság egy menetrendszerinti járatot küld el Londonba alkatrészért, teljesen nonszensz. Tudjátok sokan vannak aki nemzetközi szítéren dolgozik és hetente többször is repül, egyáltalán nem mindegy hogy mennyi az utazási idő és mikor landol a célországban, de akkor sem mindegy a fél nap várakoztatás ha épp csak haza igyekszik a családjához. 4-5 órát váratni az utasokat és befogni a szájukat üdítővel meg egy szendviccsel elképesztő pofátlanság! A WizzAir-nél sajnos egyáltalán nem ritkák az olyan esetek amit saját tapasztalatból mondhatok,
hogy lehet álldogálni 1-1,5 órát egy
nyáron meleg, télen hideg várókonténerben vagy épp havasesőben és hideg szélben a szabad ég alatt a betereléstől a beszállásra várva. Az emberek akkora barmok, hogy amikorra ki van írva a gép indulása, beállnak a kapuhoz sorba, a gép még sehol, személyzet még nincsen sehol, ők már beállnak hogy ők legyenek az elsők. A beszállítás késik 1 órát, aztán 10 perc gyaloglás után még 40 percet váratnak egy levegőtlen kuszlikban mint a heringeket, a légiutaskísérő letegez, mégis az emberek boldogan tapsolnak landoláskor és örülnek hogy olcsóbban jutottak el Rómába mint Zalaegerszegre. És ha holnap nyit egy új légitársaság aki nem 20, hanem 15 euróért visz el, akkor szarik mindenki a wizzair-re, még ha a másiknál lesznek is néha 1-2 napos késések, mondjuk nem hétfőn hanem szerdán indul a gép, sebaj addig sorbaállunk.
Jack__Bauer 2015.05.05. 11:18:36
Peterpapo 2015.05.05. 11:27:16
Mérgező Hulladék 2015.05.05. 11:56:43
Amúgy azzal nem tudok mit kezdeni, hogy "nem elegáns elkérni 250 eurót a 20 eurós jegyhez képest". A keretből egy centivel kilógó táska elszállításáért elegáns plusz 50 eurót kérni?
dutch 2015.05.05. 21:56:30
é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2015.05.06. 00:19:09
BizAir 2015.05.06. 09:03:31
joska61 2015.05.06. 09:46:14
Zotya 2015.09.27. 01:29:25