Tékozló Homár

Banif "Unfair" Plus Bank

2015.05.08. 09:44 | Homár Hilda | 36 komment

banif.jpg

Az igazi kettős mérce: a bank, ami a rá vonatkozó törvényi határidőnek nem bír eleget tenni, de az ügyfeleket azért képes határozottan felszólítani arra, hogy csak 30 napon belül tehetnek panaszt. Mondjuk, ha se számla-, se kamatértesítést, de még csekket sem küldött évekig (???), akkor miért pont az elszámolással lett volna minden rendben?

Tisztelt MNB Felügyelet!

Szeretném kérni vizsgálatukat a Banif Plus Bank elszámolásával kapcsolatosan.

A Bank nem ment perre, nem vitatta a tisztességtelenséget. Ez volt az a bank, aki 2008 óta egyetlen számlaértesítőt sem küldött autóhitelünkre, soha nem küldött kamatértesítőt, csak kamatot emelt, és csak egy csekket kaptunk sok éven át (rendben befizettük).

Azóta lezárt hitelünk van, mint sokaknak, ezért 2015. április 30-ig a banknak el kell számolnia és tájékoztató levelet postára kell adnia az Elszámolási és Fair Bank törvények értelmében. Az elszámolással és forintosítással kapcsolatosan az alábbi információt tették ki honlapjukra április 30-án: ők márpedig majd "adminisztratív okokból" elszámolni és ügyfeleket értesíteni kb. május közepe körül vagy még később kívánnak, ami súlyosan sérti a törvényeket, és tömeges ügyfélpanaszt okoz. Az érintett értesítőt csatolom, fellelhetősége a bank honlapján.

Szeretném kérni sürgős intézkedésüket hogy ne legyenek bankok, akik unfair módon bújnak ki a fair banki szabályok alól. A Tisztelt többi címzettet pedig kérem, ha érdemesnek találják, a bank el nem számolásáról tájékoztassák az olvasóikat pénzügyi rovatukban.

Köszönettel: Egy Banif Bank ügyfél (aki nagyon el van kámpicsorodva)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtiSnatch 2015.05.08. 09:46:18

hogy lehet ilyen szép nevű és ismert bankot találni?

joska61 2015.05.08. 09:49:53

Hol lehet ilyen bankot lelni? Még sosem hallottam róluk. Csak nem valami roppant ügyes hitelügyintéző irányította oda őket?

Atörökk 2015.05.08. 09:59:05

Kizárt, hogy évekig ne kapjanak semmilyen értesítőtvagy levélben, vagy emailban. Szopásos vihar a biliben buckalakóéknál, ugorgyunk.

RS-MBIK 2015.05.08. 10:01:53

Ez a Világbank lerakata, szigorúan vadászok számára.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.05.08. 10:23:00

"Örömmel értesítjük, hogy megújult a Bank Plus Zrt.!
Bankunk neve a továbbiakban:
Banif Plus Bank Zrt.
Honlapunkon megismerhet bennünket és megtalálja legújabb pénzügyi ajánlatainkat. A pénzügyi területen szerzett megbízható tudásunkkal és tapasztalatunkkal már több mint 12 éve segítünk tervei megvalósításában a magyar gépjárműfinanszírozási piacon. Emellett a Banif Plus Bank Zrt. még 2010. január 5-én csatlakozott a lakossági hitelezéssel foglalkozó pénzügyi szervezetek részére iránymutatást adó Magatartási Kódexhez."

AtiSnatch 2015.05.08. 10:57:02

@Józsi, a köcsög: ezért nem járok a nagybanira... :D

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.05.08. 11:29:34

Nem mindegy hoyg mikor kapod meg a levelet, hoyg a felvett összeg 200%-val tartozol mnég?

csacskakacsamama 2015.05.08. 11:39:19

2 lejárt autóhitelem volt a fent nevezett banknál. Egyikről sem kaptam elszámolási értesítőt.

Rosszindulatú Vászka 2015.05.08. 12:16:07

Tulajdonos: Banco Banif Mais S.A.
Cégvezető: Francisco Fonseca, Gáti Tamás, Kovács Tibor

Cégismertető:

A Banif Plus Bank Zrt. Tecnicredito Magyarország Pénzügyi Részvénytársaság néven 1998-ban kezdte meg működését Magyarországon. A vállalatot kizárólagos részvényesként, Portugáliában a használt gépjármű finanszírozás terén meghatározó, Tecnicredito SGPS SA alapította. Az azóta bankká alakult anyavállalat 2009-es év folyamán a szintén portugál BANIF Pénzügyi Csoportba integrálódott. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete 2006-ban engedélyezte a magyar Társaság bankká történő alakulását, így Társaságunk ezt követően Bank Plus Zrt. néven folytatta üzleti tevékenységét, majd 2010 tavasza óta Banif Plus Bank Zrt. néven működik. Társaságunk fő tevékenységét változatlanul az új és használt gépjárművek finanszírozása jelenti pénzügyi lízing, illetve kölcsön formájában. A Banif Plus Bank Zrt. a jövő kihívásainak az ügyfelei és partnerei számára nyújtott szolgáltatások színvonalának folyamatos javításával, termékei fejlesztésével, valamint körültekintő kockázatkezeléssel, illetve kockázat alapú árstratégiával kíván megfelelni.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.08. 13:02:28

Országos ügyfélszolgálat működtetésére kötelezné a Nemzetgazdasági Minisztérium a termékbemutatókat szervező cégeket. A tárca szigorítana a hitelszerződések megkötésének feltételein és megtiltaná a cégeknek, hogy a reklámokban „ingyenesnek” tüntessenek fel termékeket, szolgáltatásokat. A szigorításra azért van szükség, mert ugyan a hatóságok évek óta kiemelten ellenőrzik a termékbemutatókat, illetve már több jogszabályt is módosítottak annak érdekében, hogy korlátozzák a szervező cégek tevékenységét, ám a bemutatók bő kétharmadánál még így is valamilyen jogsértés éri a jellemzően kiszolgáltatott helyzetben lévő vásárlókat.

A hatóságok rendszeresen vizsgálják a termékbemutatókat, és a jogsértésekért bírságot szabnak ki: tavaly például 28 esetben összesen 3,4 millió forintot. Ám a GVH-nál és az NFH-nál is úgy látják, a bírságok nem rettentik vissza a csaló cégeket.

nol.hu/gazdasag/ha-rakos-lesz-en-pofan-rohogom-1532457

cobre 2015.05.08. 13:03:05

Ehhh. Már megint egy.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.05.08. 13:48:46

"Szeretném kérni sürgős intézkedésüket hogy ne legyenek bankok, akik unfair módon bújnak ki a fair banki szabályok alól."
Hát a narancs logika alapján hamarosan bankok se lesznek...

AtiSnatch 2015.05.08. 13:55:01

@ColT: "narancs logika" szerintem bootolj újra :D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.08. 14:18:24

@AtiSnatch: Colt jól mondta, és egyébként is a védelmem alatt áll.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.08. 15:01:19

Ha a napokban fizetési felszólítást kap több éves BKV-s pótdíjtartozásával kapcsolatban, jól nézze meg, befizeti-e, ugyanis a közlekedési társaság olyan felszólításokat is postázott, amik már elévültek.

hvg.hu/itthon/20150508_Bliccelt_Ha_levelet_kap_a_BKVtol_nezze_m

Gy.k.: Joga van kérni ezeket a tartozásokat, de behajtatni nem tudja.

sunabajnok 2015.05.08. 16:19:06

Banif plus, korábban bank plus, korábban technicredito. És ne gondoljon pénzre meg mosógépre egy mondatban az ember.
:)))

Aureliano Buendía 2015.05.08. 20:58:25

@Józsi, a köcsög: a bani (bány) meg azt jelenti, pénz.

Bazmeg, még egy tisztességes váltópénznevet sem tudnak találni, vagy lopni valamelyik nyelvből.

Aureliano Buendía 2015.05.08. 21:00:34

Vajon hogy találta ezt a bankot? A nevét sem hallottam még eddig.

A logójuk alapján (főleg a színe miatt) egy időseknek szánt inkontinenciabetét ugrana be elsőre.

sunabajnok 2015.05.08. 21:52:07

Kedves Sorstárs poszter!

Három feles után menj fel a honlapra. ezek a tetvek már május végét írják!!!!!!!!!!

joska61 2015.05.11. 09:18:33

@hagyma: Kösz az infót, megyek marcsikához.

2015.05.11. 12:49:53

Ez egy kis garázscég, amelyik nincs felkészülve arra hogy a kormány egyik napról a másikra olyan adminisztrációs (elszámolási) terhet rakjon a nyakukba amihez nincs meg a felkészültségük.
Se emberben, se technikában.
Más bankoknak is óriási erőfeszítésekbe került ez az egész kupleráj, amit a kormány csinált. az MNB még az utolsó utáni pillanatokban is módosította az elszámolás képletét.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.11. 13:28:26

@Kulics: +

Marhára meglepődtem volna, ha véletlenül nem pont így történik. Biztos csak tesztüzem.

zrd 2015.05.11. 13:30:53

Az eredeti posztoló vagyok.

A mi autónkat teljesen korrekt összehasonlítás után vettük, a nagyon rossz hírű AAA Autótól.

(Nem röhögni, a kocsit felemeltettem csápos emelővel fej felé, és két márkaszerelő ismerőst vittünk magunkkal, kiolvastuk a hibakód tárolót, végigmértük, stb. Vagy négy órán át néztük és 70 km(!) volt a próbaút. Nem volt SEMMI gond az autóval amúgy, és azóta sincs.)

Szóval akkor mivel az AAA-n keresztül vettük, a márkakereskedő szerződik le, és ő csak pár vacak bankkal áll szerződésben. Egy gyors ellenőrzés után amúgy a Banifé az egyik legkedvezőbb volt akkor a piacon egy ideig, tehát nem jártunk (annyira) rosszul. Az hogy egy rohadt értesítőt nem kapsz, szerződéskötéskor a rózsaszín felhőben nem derül ki.

A másik hogy ez egy női autó és feleségemé, neki meg az volt a lényeg hogy "aranyos" alakja legyen, képzelhetitek, még jó hogy műszakilag ott voltam és a 10. ugyanolyan hulladék de jól kinéző autó után belátta hogy kiválaszthatja ugyan a kocsit de legyen vétójogom műszakilag.

Amúgy a törzskönyvét végül is megkaptuk, tehát nagy kár már nem ér.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.11. 13:33:51

@Aureliano Buendía: Amikor először megjelentek Japánban a csecsemőknek szánt eldobható pelenka tévéhírdetések (kék színű festékkel jelezve a vizeletet), tömegesen hívták a kismamák az orvosokat, hogy mi lehet a babájukkal a baj, mert sárgát pisilnek.

apanna 2015.06.07. 10:55:51

@atpijkamo: Konkrétan ez a bank ami szerintük nem az, évekig becsapott 250 ezer embert. Kurvára ne sajnáld.
süti beállítások módosítása