Tékozló Homár

A boltban undokok, de a kommunikáció tök oké a Sparnal

2015.05.15. 09:24 | Homár Hilda | 179 komment

spar-logo_svg.png

Az alábbi poszttal eredetileg a Spart akartuk kutyázni, aztán mielőtt megjelent volna, olvasónk beszámolt a fejleményekről. Bár természetesen az említett üzlet összes dolgozója továbbra is sürgősen nézzen magába, azt is mondjuk ki, hogy a Spar kommunikáció remekül csinálja a dolgát.

A levél:

Tisztelt Tékozló homár!

Számtalanszor botlottam bele a XIII.kerületi SPAR Szupermarket (Országbíró u. 38-42) kis, apró trükkjeibe, ahol a termék akciós ára nem oda van téve, ahol az aktuális termék van.  Például A táblás csoki 100-assal olcsóbb, de csak ugyanazon márka x.y. ízesítésű (fel van sorolva apróbetűvel vagy 5) fajtája. Az ártábla a másik oldalra van rakva, ahol szintén ugyanazon márka, de nem akciós árú, más ízű csokijai vannak. Ha fizetés után észreveszed, odavezetnek, és megmutatják, hogy nem látod hülyegyerek, csak ezekre a fajtákra van akció. Persze... nem láttam, nem figyeltem, elnézést.

Az egyik ilyen kedvenc sztorim még az az akciós Camambert sajt, ami egy megszólalásig hasonló csomagolású brie sajthoz volt téve. Megint öngól...

Ami még bevett gyakorlat, hogy ha nincs ár, nem tudod megnézettetni. A sablon válasz rá, csak a pénztárnál tudják. Miután kivárod a sorod közlik, hogy azt csak úgy, ha már elkezdem a fizetést, mert ahhoz neki "be kell csippantani".

Amiért írok nektek, az a mai húzás ami különösen gusztustalan volt.  Akciós Monster, 299 Ft. előző nap vásárolva is volt belőle. Másnap a polcon már nem volt, de a hűtőben még ugyanazon az áron igen. A pénztárnál egy amúgy is "kedves" hölgyemény becsipogtatja a vásárolandó árukat, fizetés, majd csodálkozás a blokkon ahol 399 Ft szerepel.
- Elnézést, az van kiírva 299 Ft.
- A kolléga egyedül van nem cserélte még a táblát.
És többet látszólag nem is akart foglalkozni a dologgal, mintha ez a világ legtermészetesebb rendje lenne.  Vásárló megtévesztése? Ugyanmár! Csak szegény kollégának nem volt még ideje!!! Értem???

Balhézhattam volna, írhattam volna a panaszkönyvbe, hívathattam volna a főnökét, de minek? 100Ftért?
Inkább szántam egy röpke 10 percet erre, hogy megosszam másokkal is, ha ebbe a Sparba mennek, mindig jó alaposan nézzék meg mit mennyiért vesznek, és ne hallgassanak az akciós ártáblákra csak miután alaposan át is tanulmányozták!

A fejlemény:

Tisztelt Tékozló homár!

Válaszolt a SPAR vevőszolgálata. Szeretném kérni hogy ezt is hozzátok nyilvánosságra, mert szerintem korrekt módon kezelte a problémát (legalábbis nekem megfelel).

Ikt.sz.: 38/28351
Tárgy: SPAR Válaszlevél

Tisztelt Vásárlónk!

Köszönjük a 38-as SPAR áruházunkat érintő megkeresését.

Ezúton szeretnénk tájékoztatni arról, hogy az áruházaink szabályai szerint árreklamáció esetén, amennyiben az újságban meghirdetett ár, a polcon kihelyezett ár, vagy a rendszerben szereplő ár között eltérés mutatkozik, akkor az alacsonyabb fogyasztói áron kell értékesíteni a terméket.

Az okozott kellemetlenségért szíves elnézését kérjük!

A panasza kapcsán felhívtuk a munkatársaink figyelmét az udvarias, vevőorientált kiszolgálás és a körültekintőbb munkavégzés fontosságára, valamint arra, hogy az ártáblák folyamatos ellenőrzésére kiemelt figyelmet fordítsanak.

Üzletpolitikánk alapelve, hogy vásárlóink elégedetten távozzanak az üzleteinkben tett vásárlást követően. Ennek jegyében az áruházunk szeretné kártalanítani Önt a történtek miatt. Amennyiben erre igényt tart, kérjük, hogy fáradjon vissza az Országbíró u. 38-42. szám alatti üzletünkbe a vásárlást igazol blokkal és ezen levelünkre hivatkozva keresse az áruházvezetőt.

Kérjük, hogy a jövőben is árreklamáció esetén vagy bármely az üzletünket érintő kérdésével, észrevételével - az esetleges probléma azonnali megoldása érdekében - forduljon bizalommal az áruház vezetőjéhez, aki készséggel áll a rendelkezésére.

Szeretettel várjuk üzletünkben, bízunk benne, hogy továbbra is a vásárlóink között tarthatjuk számon!

A hatályos jogszabályi rendelkezések értelmében tájékoztatjuk, hogy amennyiben válaszlevelünkben leírtakat nem tartja elfogadhatónak, úgy esetleges további panaszával a mellékletben szereplő hatóságokhoz fordulhat.

Tisztelettel:

XY
SPAR Vevőszolgálat

Bicske, 2015.05.13.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igi1 2015.05.15. 14:13:53

@atpijkamo: senkinek nem életcélja boltban és gyárban megdögleni

Belana 2015.05.15. 14:14:59

10 centiméteres helyen

igi1 2015.05.15. 14:18:36

@Belana: a tescóba és a lidlbe is látod

ilyenel még nem találkoztam h ne láttam volna egy élelmiszerboltba a beütött árakat

azt a vevőnek joga van látni ugyanis

ahol ez nincs ott ne vásároljál

De most komolyan tényleg nehéz felfogni h a blokk kiadása után hiába cirkuszolsz!.

tudod vásárlás után reklamáció...

ez nagy szemétség ha fizetés és blokk után nekiállaz hisztitni

ilyen esetbe

nav miatt

igi1 2015.05.15. 14:21:42

A húsra zöldségee viszont más szabályok vannak a romlott húst romlott dolgokat megreklamálják ugyanis

ha visszaviszed arra is más a szabályozás de kapsz új vonalkódot a régit meg a

NAP VÉGÉN SZTORNÓZZÁK amikor már nincs vásárló záráskor

Belana 2015.05.15. 14:23:08

@igi1: Nem tudok veled egyet érteni.

Tehát ha fizetek, odamegyek a pakoló polchoz, átnézem a számlát, beütöttek valamiből több darabot, vagy más áron mint ami kint volt, akkor fogjam be a szám és nyeljem be??

Fölösleges is minden árcimke... majd valamit kiszámláznak...

igi1 2015.05.15. 14:25:41

A jegyzőkönyvet is azért vették elő ert te vevőként egy elszámolt dolgot nem akartál fizetni annyiért amenyiért a pénztárgép adja

tehát te vagy a hülye ha nem veszed észre h meglopnak

igi1 2015.05.15. 14:26:51

@Belana: nem olyankor az üzletvezetőt kell hívni

Az intézi a dolgot ha tóbbet üt be a pénztáros vagy ha kevesebbet

Belana 2015.05.15. 14:28:26

@igi1: Tudjuk, mindenki hülye, csak te vagy az okos :))

Rosszindulatú Vászka 2015.05.15. 14:30:34

Közértbűnözés.
Vagy ábécémaffia?
Esetleg boltbunkók?

igi1 2015.05.15. 14:30:44

de itt azért reklamálnak er 299 van kíírva s 399 az az energiaital

ha 399-ér veszed és ha 299 akkor a blokkal együtt viszed vissza és kicserélheted levásárolhatod

ott hiába hagysz 299-et

igi1 2015.05.15. 14:32:38

@Belana: a te esetedben a pénztárosnak meg kellett vennie a cuccodat

igi1 2015.05.15. 14:34:36

Vagyis megloptad a pénztárost egy százassal

Belana 2015.05.15. 14:37:10

@igi1: hát majd egyszer talán rájön a pénztáros is, hogy az ELNÉZÉST ez egy szép szó, és sokszor nagyon jó hatása van! Főleg mikor nem a vevő hibázik!

Belana 2015.05.15. 14:38:17

@igi1: el vagy te varázsolva.... nem loptam meg.
Annyit fizettem egy áruért, amennyi ki volt írva nagy címkéken, hirdetéseken!

igi1 2015.05.15. 14:41:28

@Belana: de ugyanis ő kifizette a te 100-asodat

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.15. 14:47:22

Egy kérés mindenkihez: Ha van egy púpostra pakolt bevásárlókocsitok, és a pénztárhoz értek a sorban, nézzetek már hátra, hátha ott áll mögöttetek egy szerencsétlen egy szál zsömlével, engedjétek már előre!

igi1 2015.05.15. 14:47:33

blokk nélkül ugyanis nincs választása

mivel otthagytad a cuccot a blokk nélkül a kevesebb pénzzel csak egyet tehet

hozzáteszi a saját pénzét és elviszi haza l
mivel vonalkódja van de blokkja nincs ezért amit csináltãl az lopás

igi1 2015.05.15. 14:49:19

@atpijkamo: szólni kell h sietsz lécci

a varázsszó működik

nem mindenki fordul hátra

Ja ėn elengednélek

a mãr egyszer bevitt vonalkód sztornőzáshoz kell a blokk is

igi1 2015.05.15. 14:51:47

Úgyse fogtok kiborítani máma XD

komolyan mondom van szád kérdezd meg elengednek e maguk elé

ha nem

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.15. 14:52:19

@igi1: nekem a kérés nagy szégyen, adjon úgyis, ha nem kérem.

igi1 2015.05.15. 14:55:27

@atpijkamo: ha nem kéred b@sznak rád

ők voltak ott elòbb

ha kérsz meglepődsz de elengednek

Belana 2015.05.15. 14:57:55

@igi1: én loptam.....
nem is ők akartak meglopni engem más árral, mint amit kiírtak!

Nem hagytam ott a cuccot. Kifizettem a kiírt árat. A blokkot se vittem el.

Jokkura 2015.05.15. 15:20:03

@igi1: olvasd el mi van a posztban írva; Spur válasza :
"Ezúton szeretnénk tájékoztatni arról, hogy az áruházaink szabályai szerint árreklamáció esetén, amennyiben az újságban meghirdetett ár, a polcon kihelyezett ár, vagy a rendszerben szereplő ár között eltérés mutatkozik, akkor az alacsonyabb fogyasztói áron kell értékesíteni a terméket"(hétköznapiasan ez egy törvény , keresd ki a cikkelyt)
szóval Se a spur, se a pénznyaló se a NAV nem írhatja át a törvényt.(max javaslatot tehet és benyalhat a bajuszkirálynak)
Ezek közül mind törvénykövetőek(nek kéne lenni). Törvényt csak a mélyen (le)tisztelt ház alkothat.
Még te sem.
Ha 299.- van kiírva ,akkor az 299.- (vagy annál kevesebb). Hiába makog a pénztárnok,hogy azt neki kell fizetnie, akkor is annyi. Ha sokat ugrabugrál, akkor kaphat a nyakába egy jó kis NAV kontrolt ,az többe fog fájni mindenkinek ,mint 100.-

igi1 2015.05.15. 15:27:42

@Jokkura: igen ezért kell a BLOKKAL EGYÜTT visszaadni a terméket

akkor levásárolhatod

@Belana: lehet is szégyellni magad szegėny pénztáros

a tóbbi vásárló meg asszisztàlt a lopásodhoz

mondom még eccer hogy felfogd

BLOKK
TERMÉK

E kettő nélkül nincs reklamálás hiába rakod le
Le

A pénztáros feljelenthetett volna a megalázásért

a bizonyíték meglenne a lopásodra...

igi1 2015.05.15. 15:33:34

Na lássátok azonnal leveszem ha valaki lop csal hazudik.

mindenki más vásárló boldog lenne ilyenkor

ha egyszer leolvasták a vonalkódot blokk nélkül nem tudnak sztornőzni

Ha te visszaadod a termêket kevesebb pénzzel de a blokkot hazaviszed akkor megint a pénztáros fizet és pótol mert újra nem tudja leolvasni a termék vonalkódját

Az adóhivatalba is ha egyszer beadtad az adóbevallást csak önellenőrzés után tudsz újat adni

Nav rendszer

A vásárló tehát adja vissza a blokkot és a terméket is

Akkor JOGOS a reklamáció s visszakapja a különbözetet

igi1 2015.05.15. 15:36:10

A poszternak NINCS IGAZA.

Úgy megvette a terméket HOGY TUDTA azt hogy nem annyiba kerül mint ami ki van írva mert megindokolták neki.

Más kérdés h ő is visszavihette volna blokkal együtt s akkor visszakapja a pénzt.

Belana 2015.05.15. 15:41:00

@igi1:
szerintem te fogd már fel, hogy semmi szó nincs itt "levásárlásról"
Annyiért kell adnia a terméket, amennyi ki van írva.
Ennyi.
Szánalmasan bizonygatod a hülyeségedet.

Jokkura: valaki legalább érti :)

igi1 2015.05.15. 15:41:34

Pėnztárgép nélkül egyszerűbb lenne a zélet de akkor a boltvezetők pont ezekkel az akciókkal annyit loptak h minden profis vezetőnek 5-6 élelmiszerboltra telkett belőle.

amióta a nav pénztárgépe van csak a dolgozók létszámán spórolhatnak

Tehát reklamálni csak okosan. Ha többér tukmálják rád vidd vissza blokkal együtt s vásárold le a különbözetet!

Meg fogsz lepődni ezt nem utasïthatják el.

igi1 2015.05.15. 15:43:05

@Belana: te csak add visza a 100-ast szegény pénztaros nêninek.

igi1 2015.05.15. 15:45:40

Ha vásárlás közbe szóvá teszed akkor hagyd ott s vedd meg máshol. Akkor még ki lehet törölni ha nincs lezárva a végösszeg.

gabors 2015.05.15. 15:48:36

107????

ez mar hetvegi vagy szak s(z)par-rol van szo ???

ööö,izé 2015.05.15. 16:00:17

CBA ugyanez, Újlipótváros, ott még oké, ha becsületes lenne az lenne fura. Nézni kell a pénztárképernyőt blokkolás közben, blokkot a vásárlás után, alaposan, mindig, mindenhol.

Aureliano Buendía 2015.05.15. 17:15:51

A legtöbb boltban „trükköznek”, ami igazából a figyelmetlenség kihasználása.

Azért az viszont elgondolkodtató, hogy a posztoló csak az akciós termékekre megy rá.

„Balhézhattam volna, írhattam volna a panaszkönyvbe, hívathattam volna a főnökét, de minek? 100Ftért?”

Igen, ott helyben is meg kellett volna mondanod a magadét, ahogy itt, ilyen szépen összeszedetten.

Aureliano Buendía 2015.05.15. 17:22:53

De legalább visszakapja a 100 forintját.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.05.15. 17:51:50

könyörgöm, lőjje már le valaki!!!!!!!!!!!

AtiSnatch 2015.05.15. 17:53:56

@batgirl: elméletileg nagyszámú vadászhordák olvassák a blogot... nem értem én ezt :D

Lenyalt Hayú Trónörökös 2015.05.15. 18:21:42

@Már meging egy nick: "A munkavállalók semmibe véve, áruk semmibe véve, vevők semmibe véve."
ANNNYIRA jó érv ez. Ne szakítsd meg a levélláncot, különben 7 évig nem szexelhetsz pitonnal!!!! Nehogy valahova egy kis érettség beszivárogjon, nagyon vigyázzunk! Szarjuk a rendszerbe, hogy mindörökké teljes lehessen a körforgás és legyen min sopánkodni. (ha minket leszarnak, mi is szarjunk le mindenkit) Mondom: magyarnak lenni ördögi kör. Feláll a fasz a hátamon. Meglehet, hogy nem ezt akartad ezzel mondani, de nekem meg ez jutott eszembe. Senki nem használhatja felmentésül a maga hülyegyerekségére azt, hogy hát én is ezt kaptam. Ez a legbutább, legprolibb legalja. Most pedig elfogyasztom az odaégett kolbászkarikámat.
@atpijkamo: álltam a sorban, nyár volt, rezignált fejjel bámultam a magam elé, az előttem lévő anyuka háromkomponenses bevásárlásán akadt meg a szemem épp, irányba is esett, meg hát mégis, olyan szép vót! Addig-addig nézegette ez a lenyalt hayú gyermek a tésztácskát, míg meg nem szólítótta az igen kedélyesre bámult ónyóka őtet, hogy ó, elénk jöhet ám, nyugodtan, nem sietünk. Nem kezdtem ell magyarázni, hogy de télleg nem azért néztem, nem hiDTe volna el....

Lenyalt Hayú Trónörökös 2015.05.15. 18:25:04

@Már meging egy nick: ez is egy oldal, de nem fehér meg fekete a történet, ezt te is tudod. Maradjunk annyiban, hogy mindkettő áll. Mindkét térfélen vannak korcsosult egyedek és érdekekk.

Lenyalt Hayú Trónörökös 2015.05.15. 18:30:46

@Belana: te vagy a posztoló? Nagyon jó. Egyetértek és abszolút jogos. Percig ne érezd szarul magad. Főleg akkor értek egyet, ha jó a feneked. Amúgy is, csak akkor nem csillog annyira a szemem.

nyomdasz63 (törölt) 2015.05.15. 18:43:20

Bár sovány vigasz,de hál'istennek,"ezek" közül egy végleg lehúzza a rolót holnap! Szegeden, a Kálvária sgt.~Móravárosi krt. sarkán lévőtől megszabadul az emberiség.

Lenyalt Hayú Trónörökös 2015.05.15. 18:48:40

@atpijkamo: talán tenálad is bevállik. Szökött évente egyszer van olyan pénztáros, aki jó. Sugározik belőle az empátia és úgy nagyon érezzük egymást, szavak nélkül is. Nem az van, hogy ő egy pénztáros, meg most vásárlás van, hanem csak ő meg én. Még ha anyám lehetne is, nem feltétlenül potenciális a téma. Ritka dolog.
Az veletek is úgy van, hogy kurvára nincs kedvetek beszélni akár 1 szót is a kaszánál (modern akarok lenni, csak nemmegy a írástudatlanságom miatt, aszem megmaradok a kisujjeltartott műanyagpoharas kávéivásnál, persze olyan helyen, ahol 10 méteren belül hányástócsa is van, csak úgy érvényes!!), ha már fáradtak vagytok és jól esik csak a szimultán csippantgatások random ütemére andalogni? Ami nem mindig válik be, mert egyes helyeken kibaszott hangos a csipontás. Azt hogy lehet bírni egész nap, arra kíváncsi lennék. Ilyenkor mindig igyekszem úgy állni, hogy ne kapjam telibe a hangot. Meg különösen szokta vonzani tekintetemet egy használaton kívüli, félig szétszedett pénztárgép a nemműködő kasszavonalon. Hát ilyenek az én taknyaim. Más meg az aktciónokra buk. Ha leszálna egy földönkívüli, lehet, hogy humán gyöngytyúkok kvartyogásait hallaná csak, amit mi beszédnek. Nem tudni biztosan mik vagyunk!!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.15. 18:55:19

@Lenyalt Hayú Trónörökös: Én kommunikálok a pénztárosokkal. Mikor szomorú vagy fáradt, szoktam próbálni felderíteni. Mikor meg nagyon topon van, és mondjuk 9765 Ft-ot kell fizetni, akkor megkérdezem, hogy tud-e tízezresből visszaadni. Volt olyan, aki erre konkrétan lefagyott. Vagy néz a pénzre, az összegre, a pénzre, az összegre, végtelen ciklusba lép, hallom a fogaskerekek csikorgását a fejében.

Escaped 2015.05.15. 19:02:37

@igi1: Én adok neki egy százast. Szívesn. Ő meg lepasszolhatja nekem a mankópénzt.

2015.05.15. 19:03:05

@atpijkamo: Felénk van egy lecsós alkalmazott, egy fiatal srác, aki már bőven megért egy tékozlós szereplésre. Annak az a trükkje rendszeresen hogy ha mondjuj fizetni kell 500 Ft-ot és kétezret adsz vagy ötezret, akkor csak az aprót adja vissza úgy ezerig, aztán elkezd várni, hát ha a barom vevő nem veszi észre és elhúz a francba .
Legközelebb elkapom a fülét és beleverem a lapos monitorba . ( persze csak gondolatban ).
De minimum beszólok már neki!:)

Escaped 2015.05.15. 19:09:56

@AtiSnatch: Bakot lőnek.

@Lenyalt Hayú Trónörökös: 3komponensű bevásárlás? Epoxi gyantacsomag? Vagy Nagy Színkör?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.15. 19:14:20

@Diorella Queen: Régi trükk. Benzinkutasok jáccák a legnagyobb címlettel. Húszasból visszaadnak tízig, és elfordulnak, mint aki végzett. Ha nem hagyod magad, akkor durcásan átmegy a másik kasszához, és onnan hoz egy tizest, mintha neki nem lett volna. Egyszer beszoptam, de egy perc múlva visszafordultam, mert valahogy nem volt kerek a dolog. Szó nékül visszaadta.

A piacon ugyanahhoz az árusokhoz szoktam járni. Ott nem egyszerű utánaszámolni a zölcségnek. Az egyiket eccer rajtakaptam, hogy egy százassal nagyobb árat mond. Ja igen, tessék. Az volt az utolsó beszélgetésünk. Írjon rá magasabb árat, de ne baccon át. van másik zölcséges, nem szorulok rá. Most az a kedvencem, akinél lehet negyedkiló erőspaprikát is kapni, nem nyolcvan forint darabja.

Lenyalt Hayú Trónörökös 2015.05.15. 19:41:52

@atpijkamo: :D a segíteniakarás elnyeri méltó jutalmát. No igen, ha van miből adni, szívesen, jó a morális-mentális nagyvonalúság. Más ezt úgy oldja meg, ha energia híjján van, nem csupán passzív, hanem olyankor elvesz mástól. De hagyjuk is ezt, több ilyen ember viselkedésű kellene, mint te. Te csinálod jól. Az is lehet, hogy otthon telesírta a korszakokon átmentett, renovált moncsicsis párnáját, hogy hát ővele ilyen kedves még soha senkise volt.:)
Jut eszembe, női tókshowt néztem, valami női téma volt(!) nagy szerelmek. Egyik bemondta, hogy legnagyobb ilyen sztori az életében az volt, hogy "...mert engem még így soha nem szeretett senki". Istenkém. És ez tényleg elég volt a teljességhez. Hol nevelkedtek ezek vagy miben? Tojásban? Önegónyaló földönkívüliek, nah.
@Escaped: ha jól emléxem spagettinek valót akart venni.:)
@igi1: ez a szintaxis simán jó lenne egy kutyafuttában ua jók áttekinthető blokkhoz. Kiemeled amit kell, elmondod, amit kell, vehemensen, ahogy kell. Mondjuk ellentmondás nem része a csomagnak, ez egyeseket elriaszthat. Legjobban teszkóból kiáramló tömegek leaállítására tudnálak elképzelni, ahogy magyarázol. Minden nap járnék és sírósra röhögném magam.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.15. 20:11:04

@Lenyalt Hayú Trónörökös: "engem még így soha nem szeretett senki" = Az ágy fejrésze teljesen leverte a vakolatot.

Escaped 2015.05.15. 20:27:22

@atpijkamo: A szürke ötven..., avagy Kamionos Karcsi, a vontatókötél és egy huszonéves szűz iskolaújság-író kalangyai.

igi1 2015.05.15. 23:54:50

@Lenyalt Hayú Trónörökös: az biza, velem nem unalmas a zélet, mint azt többször meg is jegyezték páran :)

lavór 2015.05.16. 10:55:12

"Szakképzett eladók". Na és ne feledjük, hogy alultervezett létszámmal üzemelnek a boltok (nem csak a Spar). Hogy a fenébe tudna árut feltölteni, kasszázni, árcédulát és akciót váltani egyszerre?
A főnökei meg nem tájékoztatták a kasszában ülőt, mi a hivatalos eljárás árvita esetén. Az az ár él, ami ki van írva a termékre.

prettyinpink 2015.05.16. 10:59:57

Amúgy butaságot ír néhány ember. Ha két ár szerepel egy terméken, akkor (nem csak a SPAR) az olcsóbbért köteles adni az áruház. Emiatt elég sokszor kaptam is már meg olcsóbb áron a cuccot, pedig nem utazom a hibákra. Volt hogy találtam a Madaras-Tescoban 10 Ft-os kilós trappistát. Csak szóltam az ügyeletesnek, hogy ugyan árazza már át. Megköszönték azt annyi. De ha a pénztárnál balhéztam volna, akkor odaadták volna 10 Ft-ért 1000 helyett.
BKV dettó. Volt, hogy nem rakták még ki az új árat a havibérletre és így odaadták 300-al olcsóbban.

Komojtalan 2015.05.16. 11:44:39

@igi1: Csak nem egy új jogszabály jött ki amiről nem tudok? Mert eddig úgy volt, hogy a legalacsonyabb ár az érvényes ... Volt is ebből már pár homár poszt.

@atpijkamo: Ez inkább úgy működik, hogy visszaadja a nagyját és 1-2 ezres marad le, mondjuk 2500 -t fizetnél 20ezressel, ad először 500 -t, majd a 15k -t és majd percek múlva esik le, hogy 2k ott maradt. Persze matat a kasszában, ha szólnál, akkor azt mondja hogy még nem végzett, de ha sokadszor csinálja így, akkor az már szándékos.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2015.05.16. 12:06:14

szaros száz forinton őrjöng, de azért zabálná a kamambert.

Milyen ember az ilyen?

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2015.05.16. 12:15:26

@lavór: nagyon igaz. Most is rá lehet verni az ócska zsellérekre akik ott görnyednek a közértben, és ha végül nem jut oda, hogy megcsinálja a tróger melót amiért az éhbért kapja, akkor van egy arra tartott ficsúr, aki ilyen semmitmondó gyalázattal befogja a pofáját annak, aki írni méltóztatik az Országos Vevőszolgálatnak.

Legalább kipostázták bélelt, illatosított borítékban a poszternek a nyomorult száz forintját vagy élvezkedhet azzal a remekbeszabott emaillel amit a bajára kapott?

lutria 2015.05.16. 12:23:45

Vajon milyen kártalanításra gondolnak,az üzletvezető a kezébe nyomja a százast és viszlát?

Kitiltottak a zusabol de LESZAROM. 2015.05.16. 12:26:19

Gyorsan tegyuk hozza, hogy aki energiatalt vasarol az egy AGYATLAN KONZUMIDIOTA !!

nimrod666 2015.05.16. 12:43:58

Az ÖSSZES(!!!) Sparban ugyanez megy! Pont ezért nem nagyon járok ilyen üzletekbe, mert 10/5-ből nem az van a blokkon, mint kéne. És én 10 Ft-ért is szólok, mert, ha csak napi 100 embert vernek át, plusz még más árak is rosszul vannak a rendszerben, akkor az nem csak havi, de éves szinten is elég szép kis összeg...

Viszont, ha nincs kint ár, akkor nem kell a kasszához menni az áruval, mert hátra tudnak menni és valahol meg tudják nézni mennyibe kerül...biztos van leolvasójuk, csak az üzletekbe nem teszik ki, nehogy már megkönnyítsék az életed(persze a blokkon akkor is meg kell nézni!). :-P

mellékvágány 2015.05.16. 12:45:47

A XII. kerületi SPAR-ban is ez a divat..
Vettem valamit, árcédulán 299 Ft, megyek a pénztárhoz, látom, hogy 399 Ft. Szólok a pénztárosnak, flegmán odaveti, hogy nem lett még átárazva, de már megváltozott az ára, mától ennyi. Mondom ez engem nem érdekel, 299 Ft van kiírva, ennyit fizetek érte. Próbálkozott még vele, hogy akkor majd neki kell kifizetni a különbözetet, ha hiánya lesz a kasszában, stb... mondtam, hogy igazán engem ez sem érdekel. Aztán jött azzal, hogy akkor JEGYZŐKÖNYVET kell írni..... mondtam neki, hogy ugye nem gondolja komolyan? Otthagytam a 300 Ft-ot és kisétáltam...
Az "elnézést" szó persze egyszer sem hangzott el :)

micsoda? 2015.05.16. 12:54:59

Egy biztos, nekem sem kedvencem a Spar, itt a Dél Dunántúlon.Morcosak, náluk mindig kevés a munkaerő. Össze-vissza van ragasztva az árcédula. Találkoztam kedves pénztárossal is. Jellemzően látszik, hogy Osztrák a tulajdonos, nem vagyunk szimpatikusak. Tőlem kivonulhatnának.

gabborka 2015.05.16. 13:13:17

Óóó, és úgy látom, arról a szintén kicsit sem megtévesztésre alkalmas gyakorlatukról még szó se esett, mikor kitesznek egy szép feltűnő táblát, hogy AKCIÓ, és egy látványos, alacsony ár a termékre. Kisnyugdíjas boldogan leveszi a polcról, aztán a pénztárnál jön a meglepi. Igen, akciós. HOLNAPTÓL!!! Amit aprócska betűkkel amúgy tudatnak is a táblán, hogy az akció időtartama x-től y időpontig, és kényesen ügyelnek rá, hogy a tábla kint legyen már x mínusz 1, x mínusz 2 naptól kezdve. Persze, értem én a kommenteket, dögöljön meg, aki akciósan szeret vásárolni, sikeres ember nem lehet, blabla, de azért egy ilyen aljas húzás minek minősül? Kiteszi előre az akciós, kiemelt helyre, virít az ár messziről, aztán piciben meg aláírja, hogy ez LESZ majd az ára egy szép napon. Igen, ez is SPAR, a pénztárnál valahogy mindig kiderül ilyen-olyan okokból, hogy 10-20-100-200 Ft-tal többet fizetsz, mint gondoltad, ezer apró trükkjük van rá, plusz imádják az aznap, meg még inkább tegnapelőtt lejárt termékeket előre rakni, a hülye öreg úgyse látja rajta a lejárati dátumot, tiszta haszon. Csak éppen elég volt pár ilyen trükköcske, és én például elkerülöm már őket, messzire. Biztos megérte azért a 20 Ft-ért, amit lenyúlnak ilyen kisstílű trükkökkel. Persze sok kicsi sokra megy...

Túrós (törölt) 2015.05.16. 13:32:38

ha esetleg nem volt még poszterlebaszós komment akkor én a biztonság kedvéért ideírnám hogy a poszter hülye

pantlikaskiralylany 2015.05.16. 13:33:06

ez a válasz egy standard szöveg, fogyasztóvédelmi törvény tartalmazza, amennyiben több ár van, a legolcsóbban kell odaadni. Sparban én eleve nem vásárolok, koszos, kupleráj van, drága és le akarnak nyúlni, az alkalmazottak bunkók. Persze teljesen mást kommunikálnak, de sajnos Magyarországon ez van, a teljes vezetést kellene lecserélni, hogy közelítsen a valóság a hirdetésekkel. Az is hozzátartozik, hogy a Spar fizet a legrosszabban a szegmensben

munkysz 2015.05.16. 13:47:56

Én egyszer szintén reklamáltam , hogy magasabb árat ütött be a kassza, mint ami ki volt téve. Abban az üzletben -úgy tűnik -rendesen működött a vevőszolgálat. Egy hölgy megnézte velem együtt a kitett árat, elismerte, hogy igazam van és a különbözetet pedig egyből visszafizették!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2015.05.16. 13:51:31

A Spar ilyen. Rendszeresen csinálják. Azt se hiszem el, hogy véletlen, ugyanis 10 esetből 10-ben a "gépben lévő" ár magasabb, mint a kiírt.

Az eladók pedig igen gyakran udvariatlanok. Nem érdekel, hogy kevesen vannak, az se, ha némelyik vevő udvariatlan.

A vevőszolgálat meg szemfényvesztés, ha a boltokban rendszeresen ezt tapasztalja a vevő.

Van olyan bolthálózat, ahol még sosem akadtam bele ilyesfajta "tévedésbe" és ahol kedvesen köszönnek. Ott érdekes módon a vevők is udvariasak.

2015.05.16. 13:54:40

@igi1:

Ő nem tudja ... és ?!!!

Majd a főnöke megcsinálja a szükséges adminisztrációt.

Pénztárban kifizeted NEM OTT SZARAKSZOL!!!! vazze, mert a pénztáros tényleg nem tudja megoldani neked.

Aztán a (ki)fizetés után főnöknél reklamálsz érted?!

Vagy az ügyfélszolgálatnál ha van pl. TESCO, AUCHAN esetén.

Ennyi.
Nem kell hozzá nagy ész.

Szóval soha ne a pénztárossal, árú feltöltővel kötözködj! velük fölösleges.

Kifizeted, és a főnöknél/ügyfelesnél reklamálsz.

frikazojd · http://kocs.ma 2015.05.16. 14:01:52

Biztos ujat mondok, de a dolgok vonalkodja rajta van az arcetlin a polcon. Ossze kell hasonlitni, es mindenki derul.

En egy Braun villanyberetvat vettem a Teszkoban. 8990 volt kiirva, en meg emlekeztem hogy ez a vilagon mindenhol 14000. Es a penztarnal valoban mondja is a gep, hogy 13990.
- a polcra 8990 van kiirva.
- a gep 13990-t mond
- oomm ismeri on a vonatkozo fogyasztovedelmi szabalyokat?
- hat.. en nem, deee.. MARIKAAA!!
(Marikanak szitu felvazol, polc ellenoriz)
- .. .... hat igen, ez 8990. (suttogva) picsanrugom a Lacit
- :D

Marika jol tudta a szabalyt.

Muad\\\'Dib 2015.05.16. 14:03:14

Hát sparba is igen ritkán teszem be a lábam. Akár a cba. Full hektikus élmény, teljesen boltfüggő, hogy egy hulladék, vagy normális a hely. Láthatóan központilag nulla ellenőrzés van a boltjaikban, így aztán amilyen az adott bolt vezetősége, olyan a színvonal. Sajnálatosan kb. 80%-ban tetű, tolvaj hulladék a vezetés, megfelelő eredménnyel...

derrick81 2015.05.16. 14:06:21

@igi1: és azért baszik mert fentről meg van mondva neki, hogy 10 ember helyett 5-el oldja meg...sajnos

Fodor Balázs 2015.05.16. 14:25:16

"Vagyis megloptad a pénztárost egy százassal"

1. Amikor bemegyek vásárolni, akkor az üzlettől vásárolok, nem a pénztárostól. Tehát sem a jegyzőkönyvezéshez, sem a pénztáros által kifizetett különbséghez semmi közöm.

2. A vásárlásra a PTK. megfelelő paragrafusai érvényesek. Azok értelmében kötelesek azon az áron eladni a terméket, ami ki van írva. Több ár esetén az alacsonyabbon.

3. Az utólagos reklamáció esetén is érvényesíthetem a jogaimat. A jogsértés nem lesz attól semmis, hogy nem annak elkövetése közben veszem azt észre. Mondhatnám úgy is, hogy ha engem sérelem ér, akkor jogom van akkor észrevenni, amikor sikerül.

"mivel otthagytad a cuccot a blokk nélkül a kevesebb pénzzel csak egyet tehet hozzáteszi a saját pénzét és elviszi haza l"

Semmi közöm az üzlet saját belügyeihez. Nekem annyi a dolgom, hogy a kiírt és közölt árak legkisebbjének megfelelő ellenértéket odaadjam, blokkot elfogadjam. Ha az üzlet megtagadja ezt, akkor már jogszabályt sért, semmiféle jogalap nincs arra, hogy én azzal foglalkozzam, hogy ők hány jegyzőkönyvet írnak, meg hogyan stornóznak. Az egész a bolt magánügye.

"ha egyszer leolvasták a vonalkódot blokk nélkül nem tudnak sztornőzni"

Magánügy.

"Úgy megvette a terméket HOGY TUDTA azt hogy nem annyiba kerül mint ami ki van írva mert megindokolták neki."

Nem. Az indoklás közömbös, jogi relevanciája nincs. Annak sincs, hogy a blokk kiadása után veszem észre, hogy többet "ütöttek be". A jogsértés megtörténtének a blokk maga a bizonyítéka.

"Ha többér tukmálják rád vidd vissza blokkal együtt s vásárold le a különbözetet!"

Nem kötelezhetnek arra, hogy vásároljam le. A pénzt kell odaadniuk, egy új blokkal (az új árral) együtt.

élhetetlen 2015.05.16. 15:40:40

@Leadfoot: Azért ne ess át a ló túlsó oldalára. Blokk nélkül honnét tudnák, hogy nem a két hete felnyitott és általad kinn felejtett joghurtot viszed vissza, hogy legyen egy új (drágább) joghurtod. Aki képes egy bontott joghurttal visszamenni, az erre is képes lehet. A szavideje pedig a terméknek csak a megfelelő tárolás mellett érvényes.

élhetetlen 2015.05.16. 16:04:40

@shred:
„hülyének néznek”. Legtöbbször nem erről van szó, csak a maguk szintjén védik magukat. Mikor bejött az ESL tej, adott CBA-ban (ez is hosszú lejáratú), kirakták az UTH-k közé a hűtetlen polcra. Szóltam, mutattam, hogy ez hűtést igényel, a válasz az volt, hogy biztosan a vevők tették oda vissza. Persze, mind az ötöt. Mondhatta volna, hogy bocs, egyikünk sem vette észre, hogy ez nem „olyan” tartós, de, ha ezen a szinten lennének, nem ott pakolgatnának. Nekem bőven elég volt, hogy másnap már a hűtőpultban volt az áru. A kommunikáció kétoldalú. A pénztáros egész nap ott ül, „otthon van”. Én odaérek, köszönök, mint aki most jött. Felragyog a nap. Egyszer sem fordult elő, hogy nem köszöntek vissza, vagy flegmák lettek volna.

élhetetlen 2015.05.16. 16:12:52

@Manyecska: Ha ez most komoly, mert nálad nem lehet tudni, akkor kóstold meg, ha keserű, akkor köpd ki, és dobd ki.

2015.05.16. 16:13:33

Ha a fizetéskor észreveszed, hogy:
Hoppá! r gond van, akkor...

A pénztárban simán kifizeted és NEM OTT SZARAKSZOL!!!! nem tartod fel a sort, ha van.

Mert a pénztáros ÚGY SEM tudja megoldani a gondot neked.
(pénzkezelési/elszámolási szabályzat okán)

Hanem CSAK a főnöke vagy az ügyfélszolgálat.

(kivéve pl. a kisbót, ahol a tulajnak fizetsz)

A kifizetés után pedig majd a főnöknél/ügyfélszolgálatnál reklamálsz érted?!

Ennyi.
Nem kell hozzá nagy ész.
Csak az alapvető logika kéne.

---

Ha gondolod pluszban írhatsz még a persze a panaszkönyvbe is.

BéLóg 2015.05.16. 16:14:21

Nem is itt a neten lehetett olvasni a csomagolásnak az áruval együtt való méréséről, ferde mérlegekről, hamisított súlyokról, vásárlónként valami átlagosan 300 Ft körüli (lehet pontatlanul emléxem) lehúzásról...
Áááááá. Kizárt hogy valahol is trükközzenek!

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.05.16. 16:46:03

@atpijkamo:
Ha nem is púpos kosár, de ha mögöttem egy kifli vagy hasonló, nem 1x szóltam hogy menjen elém, bár nem egy ráérős fajzat vagyok

Amúgy,
mindenki valami pszichotrop anyagot szedett hogy a poszttoló nem ekézik?

Fillérbaszó vásárlást olvashattak kedves homárosok!
Nem egyszer látom, hogy a vevő int és otthagyja az 5-10Ft-ost a pénztárasnak
Ez milyen új, pár éves, szokás?
Én a visszajáró 5Ft-ot is megvárom

élhetetlen 2015.05.16. 17:16:49

@gabborka: micsoda?: Jól van, drágáim, járjatok a CBA-ba. Min 30%-kal drágább, és nem jobb az áru, de ne utáljátok ki a Spart. A CBA-ban is volt olyan, hogy akciós a kukoricapehely, levettem a sor széléről egy natúrt, ja, az nem, csak az ízesítettek, de nem volt jelölve a polcon, hogy meddig tart az akció. Vonuljon ki az összes bolt. Egyébként az Interspár zöldség és hús kínálata kifogástalan. Kicsit másképp élek, mint egy normális ember, én megnézem az akciókat, a szomszéd bevásárol. Egyetlen baleset ért az elmúlt évek során, az is a rendességükből következett. Délutánra elfogyott az akciós áru, mondták, holnap reggel félreteszik. A férj ment le érte, és, ha félretették, elhozta. Akkor derült ki, hogy az interneten szolidnak látszó oldalas lapockával 8 kiló volt. A minősége viszont kifogástalan. A Spár az egyik legkorrektebb eladó. Ha a boltban vásárolok, és nem olvasom el, hogy mit írtak, mert nem vittem szemüveget, akkor kérdezek. Ez is működik.
„Igen, akciós. HOLNAPTÓL!!!”. Ezt vehetnéd figyelmességnek is, ne vedd meg ma 200-ért, holnap 100-ért lesz. Ez minden, csak nem aljas húzás. Ez ugyanaz, minthogy az interneten meg lehet egy nappal előre nézni, hogy mi lesz akciós náluk. Ez kedves szolgáltatás, azért szolgáltatás, mert ha ma megveszem drágábban, akkor jobban jár azzal a darabbal, tehát nekem kedvez, ha előre közli, hogy holnap olcsóbb lesz, teszi ezt azért, hogy holnap olcsóbban, de többet vegyenek, ez a win-win.

majdjólmegmondoménnektek 2015.05.16. 17:46:26

Az összes SPAR-ban ezt csinálják... "még nem lett kicserélve" szép magyarsággal. Van, ahol kifizetik a különbséget, meg van, ahol nem.

lutria 2015.05.16. 21:01:24

A múlt héten az Szigetszentmiklósi Auchanban vásároltam,akciós volt az alaszkai tőkehalfilé már napok óta,a hűtőpult és környéke sárgállott az akciós feliratoktól,az újságban is benne volt-mégis a pénztárgépben az eredeti áron volt.Az ügyfélszolgálaton némi erőlködés után hogy találjanak valami okot/hibát amiért a drágább ár a jó visszaadták az 500Ft-ot amivel olcsóbb volt-de nekik újdonság volt ez a hiba-úgyhogy már napok óta vajon hány (figyelmetlen) vásárlót húztak le 500 forinttal?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.16. 21:31:25

@horex: "a poszttolót nem ekézik?"

Nézd már meg a 2015.05.15. 10:18:08-i kommentet!

♔batyu♔ 2015.05.16. 21:42:28

1X vettem a Sparban tálcás almát, a 4 almából 2 rohadt volt. Aztán vagy 2 hét múlva megint, abból is 2 rohadt volt.

Nagyon rohadt, miközben kint volt a tábla, hogy állandóan ellenőrzik.

Azóta másokat basznak át.

micsoda? 2015.05.16. 23:54:31

@promontor: Hát igen, igy higgyen az ember, hogy mit mondanak mások.

Bocsánat Ausztria!

Yttrium 2015.05.17. 07:38:29

Nem kötelező a gyújtőárazás egyik kereskedő számára sem, nem kötelező a könnyen áthelyezhető árcímkék alkalmazása egyik kereskedő számára sem.

Ami kötelező:

www.nfh.hu/node/4337

qwertzu 2015.05.17. 08:44:20

@igi1: Az Auchan ügyfélszolgálatán ez kb 45 másodperig tartott:

-Figyu ez a tétel a számlán szerintem nem úgy sikerült...

-Cserélni nem tudjuk, kp jó lesz?

-Igen.

Tétel kihúz, bélyegző rábasz, pénz a markomban kész.

qwertzu 2015.05.17. 08:48:13

@atpijkamo: Ha jól tudom, még mindig főszabály, hogy a bolt köteles a kiírt áron eladni a terméket ha meg akarom venni.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.17. 08:49:49

@qwertzu: Igen, de neked ehhez meg is kell venned, nem pedig elsegánsan elsétálni.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.17. 09:22:09

a szomszed varosban pont ugyanigy trukkoznek. bar ha rajukszolsz, tobbnyire elismerik.
de az arat lefenykepezni tilos, mert csak. biztos szemelyisegi jogai vannak:////

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.17. 09:24:08

@qwertzu: legutolso ilyen esetkor a tescoban detto, plusz bocsikero level, plusz 200 forintos utalvany.

ugy tunik, a spar le akar maradni a versenyben

Pettyes Szfinx 2015.05.17. 09:47:51

Volt idő, amikor én is rendszeresen ebben a Spar-ban vásároltam, de azután úgy döntöttem, hogy sokkal jobb lesz a lelki nyugalmamnak és a várható életkoromnak, ha ezt a szokást beszüntetem. Így átálltam az online vásárlásra, nem mondom, melyik cégtől, pláne, hogy kiderült, hogy a kedvenc kefíremet csak ott lehet venni.
Elegem lett a mindig üres Milka pulttól (ráadásul a kedvenc fajtám mindig hiánycikk volt), a savanyú képű Juliskától a hűtős pultnál, akinek az arcára volt írva a méla undor, hogy hogyan mered háborgatni őt vásárlási tevékenységgel, attól, hogy amit vásárolni szerettem volna és szoktam, mindig egy lutri volt, hogy van-e vagy nincs (bár sokszor gondoltam, hogy talán a raktárban lehet, de mint tudjuk, nagyon el vannak havazva).
Vagy az az eset, mikor vettem egy 6 db-os szénsava üdítős csomagot, és a fizetéskor gyanússá vált, hogy a várt összeghez képest jóval magasabbat fizetek: még a pakolós pultnál áttanulmányoztam a számlát, és látom, hogy hoppácska, vettem 6 db-os gyümölcslét, de szénsavas üdítőt egyet sem. Szóltam, hogy mi újság. Persze, nem ők csinálták, nyilván valamelyik vevő cserélte le, hogy olcsóbban fizethesse a gyümölcslevét. Mondjuk, volt jegyzőkönyv és visszaadták a különbözetet. Aztán valóban vevő volt, vagy pedig mégsem.
Ezt az áras sztorit velem is eljátszották, és persze, én voltam a hülye, hogy nem vettem észre, hogy a mosós kapszulákból csak a color típusú kedvezményes, a sima nem. Ja!

A lényeg. Otthagytam őket, elég volt és csókoltatom a Spar dolgozóit. A főnökségnek talán rendet kéne tennie, és el kéne jutni az agyuknak arra a felismerésre, hogy minden egyes elvesztett vásárlóval csökken a bevétel. És minden egyes raktárban rohadó, el nem adott termékkel is.

DFK 2015.05.17. 11:10:29

Azért verhetik át a vevőket, mert még itt is van, aki az átvert vevőt basztatja.

Már meging egy nick 2015.05.18. 10:27:10

@Lenyalt Hayú Trónörökös: én nem arra gondoltam, hogy rendben van minden hülyeség amit egy boltban el követhetnek, csak mert ki vannak zsigerelve a dolgozók.

Viszont nap mint nap látom, hogy a vevők ordenáré módon piszkálják az eladókat olyasmikért amikért azok egyáltalán nem felelősek. Nemrég pl. a csemege pultost, hogy mért kerül annyiba a teszkós szalonna, micsoda szemétség. Mintha tehetne arról aki kiadja a pulton. Létezik, hogy valaki ennyire hülye? Ezzel cseszegeti a nyomorult bérminimumos eladót, akinek semmi köze hozzá mi mennyibe kerüljön. A másik az árufeltöltőt, hogy mért nem a pénztárban van. Vajon mért. Mert nem hagyhatja el a helyét, mivel akkor a tej nem lenne kirakodva. Lehet, hogy nincs is jogosultsága a kasszához. Kellene még egy ember, de nincs és ezért nem az árufeltöltő felel, hiába baszogatják. Nem dolgozok ilyen helyeken, de ezeket a dolgokat mégiscsak felismerem, mert nem vagyok vak.

Ha valaki meg akarja változtatni a nagy áruházakat - nemes cél, nem vitás - első körben lássa át hogy működik, írjon a panaszkönyve, mert arra van rendszeresítve, beszéljen a boltvezetővel, mert ott helyben ő az egyedüli aki változtathat. Néha ő sem a külső körülmények miatt. Pl. nem vehet fel annyi embert amennyi kellene és mindig is hiányosságokkal fog működni az adott üzlet. Lehet írni az anyacégnek, ha már valaki annyira fetisiszta.

A másik dolog meg, hogy aki igényes magára legyen arra is igényes hol és hogyan vásárol. Én ha bemegyek ilyen boltba elfogadom, hogy ez egy diszkont jellegű üzlet, nyomott árakkal, egyes termékeknél megkérdőjelezhető minőséggel, leterhelt eladókkal. Ezért kerül annyiba az áru ott amibe kerül. Ha még ezeken felül is vannak problémák nem megyek oda többet. Ez éppen a legérzékenyebb ponton büntet, a bevételek terén. Aztán ha jobb lesz a bolt bemegyek, ha nem változik akkor nem. Az az egy biztos, hogy nem az eladókat fogom csesztetni.

Inda Administrator (törölt) 2015.05.18. 14:34:03

@joska61: 14:33 van
süti beállítások módosítása