Tékozló Homár

Egy üzenet, amiért senki nem vállalja a felelősséget FRISSÜLT/ Megjött a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. válasza is

2015.05.27. 09:19 | Homár Hilda | 42 komment

24041.jpg

Parkolós sztorink jó rég volt. Már azt lehetett hinni, hogy működik a rendszer. Ági sztorija véget vet ennek az idilli állapotnak. A lényeg benne van a levélben, akit a részletek is izgatnak, csekkolja a galériát. Az alapján annyi érdekesség mindenképp van, hogy a Telekom vagy mást mondott a Nemzeti Mobilparkolásnak, mint Áginak, vagy utóbbi hivatalos szerv nem tud olvasni. Mindenestre futunk egy kört az ügyben.

Kedves Homár!

Biztosan rengeteg parkolási büntetéssel kapcsolatos sztori érkezik hozzád, de saját esetem kapcsán arra a következtetésre jutottam, hogy a nemzeti mobilparkolási rendszer startja óta még a résztvevőknek sem sikerült tisztázni, kinek mi a felelőssége az új felállásban. Egy a biztos: a nemzeti pingpong szerencsére itt is működik,és ha nem akarom, hogy pár éves hiábavaló hivatalhoz szaladgálás után behajtsák rajtam a vagyonná duzzadt büntetést, jobb, ha azonnal fizetek. A történet röviden:

Egy reggel leparkoltam a Múzem körút környékén, ahogy hetente többször teszem (havi jópár ezer forintot fizetve a parkolási társaságnak) és azonnal sms-t küldtem a Telekomos számra. A következő sms, amit kaptam, kissé összezavart - elismerem, aznap egy kötelező program miatt egyébként is elég zaklatott voltam -, mivel nem a parkoláshoz tartozó, hanem egy másik számról jött, amin nemrég autópálya matricát vásároltam. Azért kisebb nehézségek árán felfogtam, hogy a sikertelen vásárlásról szóló értesítés összefüggésbe hozható a parkolással. Mivel siettem, azonnal küldtem egy újabb sms-t, bízva abban, hogy ez a vásárlás már sikeres lesz.

Az újabb sms arról értesített, hogy már van folyamatban mobilparkolásom a zónában. Megörültem, hogy nem kell apró után rohangálnom és nyugodt szívvel mentem a dolgomra (úgy emlékszem, történt már velem hasonló eset, amikor később megkaptam a visszaigazoló sms-t is a parkolás azonosítójával, így ennek hiánya sem foglalkoztatott).

Nagyjából két órával később le szerettem volna állítani a parkolást, de a válasz szerint ilyenem nem volt folyamatban. Nem meglepetés, hogy a 6600 Ft-os büntetés ott is várt a szélvédőn. Igazából azonnal tudtam, hogy én vagyok a hülye és úgyis ez lesz a végeredmény, de érthetetlen naivitásomban azt gondoltam, hogy az sms-ekkel is bizonyítható sztorim és hűséges díjfizető előéletem legalább egy méltányossági mérséklésre elég lesz. Hát nem.

Ha rögtön ezt a választ kaptam volna a megkeresett résztvevőktől (azaz, hogy én vagyok a hülye, mert minden esetben meg kell várnom az azonosítós válaszüzenetet) esküszöm, nem csodálkozom. Ám ehelyett (pontosabban emellett) az derült ki, hogy a már folyamatban lévő parkolás válaszüzenete olyan hiba, amelyért senki nem vállalja a felelősséget.

Elsőként az illetékes parkolási társaságot hívtam, akik közölték, hogy bármilyen hasonló problémával a szolgáltatót keressem.

Ezután a Telekomnak írtam, akik szerint nem náluk volt technikai probléma.

Ezután a Nemzeti Mobilfizetés Zrt.-hez fordultam, akikről kiderült:
1. nem tudnak szöveget értelmezni
2. velük semmilyen jogviszonyban sem állok (WTF?!)
3. náluk sem volt hiba

Aztán megint a Telekomnál próbálkoztam, hiába: Hiba hol volt, hol nem volt, egyszer elismerve, aztán már nem, eredete így természetesen kideríthetetlen.

Az eredmény: a bírságot befizettem, nagyjából tisztességes állampolgárként és díjfizetőként viszont úgy érzem, nagy ívben tesznek rám, amikor problémám van.

Tudom, hosszú lett, és még itt a levelezés, de legalább úgy érzem, tettem valamit :)

Köszönettel, és további jó munkát!

Ági

UPDATE

Egyelőre csak a Telekomtól kaptunk választ a kérdéseinkre:

Ahogyan az ügyfelünk által közzétett levelünkben is jeleztük, a Telekom ezúttal is kivizsgálta a panaszt, és tájékoztatta az ügyfelet, hogy az sms-ben elsőként elindított parkolási folyamata sikertelen volt, az újabb, folyamatban levőnek jelzett parkolásáról pedig nem kapott visszaigazoló sms-t, így ez a tranzakció is sikertelen lett.

Ezúton is szeretnénk felhívni mindenki figyelmét arra, hogy a visszaigazoló sms – szakszerűbben: a sikeres parkolás megkezdéséről szóló üzenet – a parkolási zónához tartozó számról érkezik, és tartalmazza a parkolás részleteit (rendszám, város, zóna, járműkategória, parkolás kezdeti időpontja, tranzakciós díj, egyedi azonosító). A visszaigazoló sms beérkezése nélkül a parkolás sikertelen.

Ügyfelünk ilyen sms-t nem kapott, mivel a tranzakció folyamatában technikai hiba lépett fel, így a parkolása sikertelen volt. A hiba nem a mobilszolgáltatónál lépett fel, amely kizárólag az sms-ek elküldéséért felelős, és csak az elküldött SMS díját számlázta az ügyfél felé.

Üdvözlettel:

Telekom

UPDATE

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-nak az alábbi kérdéseket tettük fel a poszttal kapcsolatban:

- Nem vitatva, hogy az ügyfél is hibázott, hiszen visszaigazoló sms nélkül vette úgy, hogy van érvényes pakolása, mi történhetet? Miért kaphatott  olyan sms-t, ami szerint már van futó parkolása?
- A Telekom az ügyfélnek és nekünk is azt írta, hogy az adott időben náluk nem volt technikai hiba. Önök ellenben azt írták az ügyfélnek, hogy volt. Mire alapozták ezt ?
- Mit tudnak tanácsolni, ha a parkolótársaság,   a mobilszolgáltató, és az önök is illetékesség hiányában küldik tovább a panaszos, mint a jelenlegi esetben? Az önök álláspontja szerint hasonló helyzetben hol kéne kivizsgálni az ügyet? 
Íme a válaszuk:

Tisztelt Hölgyem!

Köszönettel vettük érdeklődését és az olvasói levél továbbítását. 

Tájékoztatjuk, hogy a jelzett probléma nem a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. rendszerének meghibásodásából keletkezett. Részletesen kivizsgáltuk az adott időszakot és az alábbi tájékoztatást tudjuk nyújtani:

A közterületi mobilparkolás 12 viszonteladón keresztül (pl. Telekom, Telenor, Vodafone), vagy közvetlenül a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. saját ügyfeleként vehető igénybe. A panaszos a Magyar Telekom számra küldött SMS-t, így a Magyar Telekommal került közvetlen szerződéses jogviszonyba. A jogviszony keletkezése okán a Magyar Telekom ügyfélszolgálata köteles kivizsgálni panaszait és megfelelő tájékoztatást küldeni a panaszos ügyfél részére.

Függetlenül attól, hogy kinél és milyen hiba keletkezett, a vizsgálatot lefolytattuk, amely alapján az érintett időszakban a Magyar Telekom rendszerében bizonyosan rendszerhiba volt, erről részünkre tájékoztatást is küldött a Telekom technikai szolgáltató partnere. Vizsgálatunk szerint a szolgáltató hibás SMS-t küldött az ügyfelének, amely a szolgáltató belső rendszerének hibájára vezethető vissza.

Amennyiben további kérdése merülne fel, kérjük, keressen minket bizalommal az alábbi elérhetőségeinken vagy látogasson el weblapunkra: www.nemzetimobilfizetes.hu

Üdvözlettel:

NEMZETI MOBILFIZETÉSI ZRT.

ügyfélszolgálat

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Antalbaba 2015.05.27. 09:30:37

Nincs vmi fő-főnökség, ahová ezt be lehet jelenteni? Esteleg egyszer még összeérhetne a jobb és a bal kéz:-(

joska61 2015.05.27. 09:33:54

Nincs is párja a tömegközlekedésnek...

megamenn 2015.05.27. 09:38:59

így mulat egy magyar úr!
én néha olyankor is fizetek parkolási bírságot, ha nem is parkoltam.

Atörökk 2015.05.27. 09:48:54

Nyugalom, akkor kezdjük, első lecke: kilégzés, belégzés.

venszivar 2015.05.27. 10:04:25

@Atörökk: hogy te mekkora tahó vagy!:)

Komojtalan 2015.05.27. 10:06:41

@megamen: Ismerhetnéd a magyar viszonyokat, így szerintem is jobban járt. Tök mindegy hogy igaza van, vagy nincs úgyis ő lesz a hibás. Persze nem kapott visszaigazoló SMS -t, tehát elvileg jogos, de minden elvárhatót megtett a fizetésért. Méltányosság? Ugyan már, ez Magyarország, nem a nyugat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.05.27. 10:09:43

mondjuk van meg tanulni valo
eloszor belegzes
utana kilegzes
forditva irtak fel
remelem nem kesett el a masodik lecke

Darth Revan 2015.05.27. 10:25:25

A mult honapban tallinnban jartam es megneztem, elotte a neten a parkolasi rendet.
A varos honlapjan azt irtak, hogy a belvarosban szombaton du. 3-ig kell fizetni.
kepfeltoltes.hu/150527/city_cent_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Szuper.Este szinhazba mentem, kb 6 korul parkoltam le.

Kisse meglepodem, amikor meglattam a buntetest a szelvedon, miutan vege lett az eloadasnak. Kiderult, hogy tovabb kellett volna olvasnom.

kepfeltoltes.hu/150527/down_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

hawaj 2015.05.27. 10:36:27

Ha jól értem a Nemzeti Mobilfizetés azt kéri, hogy a Telekom írjon nekik, akivel szerződésben állnak, ne a boldogtalan ügyfél. Csak ez alapján kártalaníthatnak.

megamenn 2015.05.27. 10:38:20

cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask cask cask
cask

FDToth 2015.05.27. 10:45:12

basszus: az ilyen ügyet kb. 2 perc alatt meg lehetne oldani: ügyfél bemutatja az sms-t, mellyel megkezdte a parkolást. A társaság látja, feljegyzi, ügyfél elmehet, ingyen parkolt és elnézést kérnek tőle. A parkolótársaság a hibát továbbítja a mobil-szolgáltatónak és megnézik mi volt az.
Ehelyett tipikus magyar bürokrácia van, szívatják az ügyfelet.
A parkolási rendszer nem 100%-os, számolniuk kellene üzemzavarral és az emiatt kieső bevétellel. Ugyanúgy, mint egy gyártási folytamban a selejtekkel..

2015.05.27. 10:58:32

A mobilfizetési zrt hazudik. ez ennyire egyszerű !
Hozzájuk tartozik, ők küldték a zavaró sms-t, ami összezavarta a posztolót.
Autóval nem kéne a városban járkálni, mert összeszennyezi azt az éltető levegőt, amit a tüdőnkbe engedünk. A kipufogógáz mérgező !!!
A posztoló egyszerűen mérgezi az embertársait az autójával.
Meddig kell még ezt tűrnünk !!!!!!????

megamenn 2015.05.27. 10:59:03

@FDToth: kieső bevétellel nem számolnak. az ügyfélnek kell jogtalan bírságolással számolnia.

Atörökk 2015.05.27. 11:03:40

@Kulics:
Húzz egy nejlonzacskót a fejedre!!!!!!!!!!!!!44

Jó szorosan kösd meg a nyakadnál!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kb. két perc, és utána semeddig nem kell tovább tűrnöd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2015.05.27. 11:06:56

@Atörökk: Te nyámnyila teketóriabajnok !444

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2015.05.27. 11:17:18

@Kulics: Lehet hogy hazudnak, de nem hozzájuk tartozik és nem ők küldték az sms-t.

homar4prez 2015.05.27. 11:28:25

@megamen: egy időben a subbára is kommenteltek ilyen faszfejek.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.27. 11:51:28

@Darth Revan: :))

És még jópofik voltak. Írhatták volna ki csak észtül is, még most is azon gondolkodnál, hol basztad el.

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.05.27. 12:04:59

@Kulics:
"Meddig kell még ezt tűrnünk !!!!!!???? "
***ez itt egy erősen moderált mondat***

Mikor rendelsz valami iparost? Majd jól beintenek neked tömegközlekedésen szállitva a szerszámokat létrát
Ahhoz meg marhára közöd nincs hogy én autózok, amikor te meg kilélegzed a széndioxidot

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.05.27. 12:07:05

@Atörökk:
Kegyetlen vagy!
Egy lyukat kell hagyni a nájlonzacskón ahova a kipufogó káros anyagait be lehet juttatni

Atörökk 2015.05.27. 12:26:11

@horex:
Ne legyünk má' állatok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.05.27. 12:53:22

Nemzati Pénzbeszedés Rendszere.
De hogy az mindig működik bazz.

lcsaszar 2015.05.27. 14:03:51

Van úgy, hogy ki tudja ki miatt (talán mobilszolgáltató?) nem jön meg azonnal a visszaigazoló SMS. Mivel az SMS továbbítása nem garantált. Hogy lehet szolgáltatást alapozni egy másik, nem garantált szolgáltatásra? Én már többször jártam így. Az ember csak áll és vár, nem mer elmenni a dolgára. Leállítani és újra indítani sem lehet.
Újabban az Evopay-t használom, de az sem mindig tökéletes.

VT Man 2015.05.27. 14:39:11

Naiv véleményem szerint a posztoló simán nyerhetne pert -- csak kérdés, hogy megéri-e?

VALAKI biztosan felelős a hibáért, vagy a nemzeti vagy a viszonteladója. Olyan nincs, hogy jön egy SMS ami félretájékoztat és emiatt megbüntetik az autóst.

Azaz van, de ez nem az autós hibája.

Szerintem pert nekik, feltéve, hogy a posztolónak van sok felesleges ideje bíróságra járni.

Ez tipikusan olyan ügy, amire még a bíróság is rá tud költeni jópár tízezer Forintot (bíró bére, bírósági épület rezsidíja, stb.)

VT Man 2015.05.27. 14:41:15

@Kulics:
"Autóval nem kéne a városban járkálni, mert összeszennyezi azt az éltető levegőt, amit a tüdőnkbe engedünk. A kipufogógáz mérgező !!!"

Honnan tudod, hogy a posztoló nem elektromos autóval parkolt? :-)

*********

Más! Vigyázzatok a Nemzeti Mobilfizetés (androidos) app-jával, mert néha rossz zónakódot küld!

Látszólag minden rendben, a térképet is jól mutatja, csak épp rossz zónakódot küld. Ezt úgy lehet leellenőrizni, ha megnézed a folyamatban lévő parkolás adatait, és visszellenőrzöd a zónát!

lcsaszar 2015.05.27. 14:52:01

Én mindig a parkolóóráról olvasom le a zónakódot. És az milyen, amikor az óra egy 300 méteres utca közepén van, és csak távcsővel lehet leolvasni? Javaslom, hogy fessék fel a járdára is a zónakódot, pl. 20 méterenként diszkréten.
De olyan is volt, hogy az utca egyben kerülethatár. A túloldali legközelebbi automata a szomszéd kerület zónakódját mutatta.

2015.05.27. 15:04:17

@VT Man: tudom és kész ! :-)

Aureliano Buendía 2015.05.27. 18:21:10

Szóhoz sem jutok. Népi demokráciánkban hogy fordulhat elő ilyen?

Hasitasi nem kér kódot.

megamenn 2015.05.27. 18:45:14

@homar4prez: ejnye! hogyan hozható ez összefüggésbe a poszttal?

Baluci 2015.05.27. 21:21:12

@lcsaszar: Abszolút nyerhető per, és csak egyszer kell elmenni a biróságra!... Ha a posztoló ennek ellenére kifizette a birságot, akkor csak sajnálni tudom szegényt!
Velem próbálnának kezdeni!

gabors 2015.05.27. 23:43:44

allamositani azt a kibaszott ZRT-t !!!!

zdanee 2015.05.28. 00:12:17

Gyerekek, a belügyminisztérium is megmondta, át kellett volna ülni egy másik autóba. Amelyiken nincs büntetőcetli. Ennyike!

Arcade Macho 2015.06.01. 23:16:02

vadászügyileg vizsgalva az esetet...
be lett fizetve hataridon belul a buntike? mert ha igen akkor ez vadász negativ poszt!!!

ezeket a fizetesi dolgokat az auto fenntartasaba bele kell erteni...
nekem az M0son volt egy 30e -s tetelem, csak azert mert RENDESEN eloztem, igaz ha totyogok lehet hogy letol a mogottem levo nagykategorias taplo, es mit tegyen az ember, megprobalja a csaladjat vedeni a szornyhalaltol... es ez neha neha 30e -be faj, remelem gyogyszerre koltik amugy...

FDToth 2015.06.03. 09:39:15

Tipikus: megy az egymásra mutogatás és a vizsgálódás... Többe kerül ez nekik, mitha az ügyfélnek elengednék azt a pár szát Ft-ot. kb egész Magyarosszágon ez van: baromira nem figyelnek a költségekre és alogikus lépésekre, mert van pénz (legalábbis azt hiszik) és abból akkor költünk.
ez kb, mint az oktatási hivatal: mindkeinke elküldnik h mennyit költött rá az állam és mennyi kell itthon ledoglozni. Ezt tértivevénnyek, kb., 600 Ft-ba kerül. Ha uyganezt ügyfélkapuba vagy e-mailen küldénék, lkb, null aköltésge lenne...
süti beállítások módosítása