Iszonyú lassú ügymenet, egymásnak ellentmondó információk, felülbírált kárigény, semmirevaló ügyfélszolgálat. Biztosítós történet bírósági végkifejlettel.
Kedves Homár,
Továbbított levelek formájában megosztanék Veled egy történetet, ami lassan egy éve húzódik az említett biztosítóval. Az ő válaszaikat azért nem továbbítom, mert gyakorlatilag nincs mit :-).
Tavaly júliusban a saját garázsomban egy térkővel betörték az autóm jobb első ablakát. Rendőrség, biztosító jött, utóbbi a kárt felvette, ajtókárpitot és a bőr üléshuzatot cserére írta fel. Rendőrség a nyomozást lezárta, az alkatrészeket elkezdtem beszerezni, mivel japán autó, így hetekig tartott a szállítás.
Idén január elején jött egy levél az Allianztól, hogy a cserét mégsem, csak a javítást térítik. Mindezt látatlanban, valaki az íróasztal mögül döntötte el. A kárszakértő előtte javíthatatlannak ítélte őket (azok is voltak, szakadt bőr, szétszaggatott és behorpadt műanyag). Az ominózus levél egyébként elkerülte a figyelmemet, ennyi saram mindenképpen van a sztoriban. Ezután kulminálódott a történet.
Papírokat leadtam, hiánytalanul. Ugyanaz a kárszakértő jött ki, aki felvette a kárt. Semmit sem az említett januári levélről, továbbra is az eredeti felállás szerint járt el, így megsemmisítette a kicserélt alkatrészeket. Rá kb 2 hétre újra kijött, beépítettség ellenőrzés gyanánt. Mindent rendben talált, hisz minden rendben is volt.
Ezután pedig a biztosító kifizette a kár egynegyedét, mondván csak a javítást téríti.
Írtam egy levelet, majd még egyet. Nulla reakciö. A telefonos ügyfélszolgálattal tudtam egyeztetni az ügyben, nagyjából 15 alkalommal, de velük beszélni teljes időpocsékolás, semmiben sem tudnak segíteni, ugyanazt az email címet adják meg minden alkalommal, ahonnan viszont senki sem reagál semmit. Igencsak 22-es csapdája. 600 ezer forinttal megrövidített és kárt okozott nekem az Allianz. Mindezt úgy, hogy azóta elérhetetlenek az ügyben. Bízom benne, hátha a nyilvánosság ereje hat, ugyanis holnap megkezdődik a hivatalos út az ügyben. Irány a bíróság, mert nem hagyom annyiban.
Üdv:
Laci, aki borzasztóan csalódott ügyfélA levelek:
Tárgy: Re: 037014143
> Címzett: <autokar@allianz.hu>
> Másolatot kap:
>
> Tisztelt Allianz,
>
> Köszönettel vettem a reakciójukat, ami azonban jónéhány kérdésemre nem adott választ.
>
> 1. Július 23-án történt a kárbejelentés, a kollégájuk javíthatatlannak ítélte a sérült alkatrészeket (ülőlap, hátlap, ajtókárpit), ezért cserére vette fel őket. A javítások és az alkatrészbeszerzések (Japánból rendelve) ezután elindultak, mint az a számlákon szereplő dátumokon is látszik. Több, mint 5 hónap elteltével méltóztattak Önök arról tájékoztatni minket (amikor természetesen már szinte minden lezajlott, pusztán az ajtókárpitra vártunk, mely 3 hónap alatt ért ide), hogy cserealkatrész nincs, csak a javíthatatlan alkatrészekek javítása. Kérdem én: miféle eljárás 5 hónap eltelte után módosítani a kárrendezésen, hiszen egyrészt unfair, másrészt nyilvánvaló lehetett az Önök számára, hogy a javítás és a beszerzés időközben zajlik.
>
> 2. 2015. február 10-én minden dokumentumot leadtam Önöknek. Február 17-én a kárszakértő kollégájuk jött, hogy megsemmisítse az Önök szerint javításra(!) ítélt alkatrészeket. Ezt meg is tette, jegyzőkönyv bizonyítja. Újabb kérdés: mi alapján semmisíttették meg az ajtókárpitot, illetve a bőr üléshuzatokat, ha saját maguk szerint ehhez nem volt joguk? Mi alapján okoztak nekem jelentős anyagi kárt?
>
> 3. A hab a tortán: 2015. február 27-én a kollégájuk az új alkatrészek beépítettségét ellenőrizte. Amire Önök szerint nem volt szükség. Hogy is van ez akkor pontosan?
>
> Amennyiben a fenti sorokat elolvassák, megérthetik a fenntartásaimat a kárkifizetés mértéke és az eljárás módja miatt, hiszen jelentős anyagi kárt okoztak nekem. Az Önök által elutalt kártérítési összeget jogfenntartással elfogadom és a fennmaradó részre is igényt tartok. Ha nem kapok Önöktől 48 órán belül kielégítő választ, illetve a hátralévő kárösszeg a számlámra nem érkezik meg 5 munkanapon belül, akkor ezt a levelet (természetesen az ügy teljes dokumentációjával együtt) egyrészt az MNB-hez, mint a Felügyeleti Szervükhöz, másrészt a Tékozló Homár nevű fogyasztóvédelmi bloghoz is eljuttatom. Ügyvédem révén pedig a bíróság elé visszük az ügyet.
>
> Bízva a mielőbbi és békés rendezésben:
> ...> Tárgy: Fwd: Re: 037014143-felülvizsgálati kérelem
Címzett: <autokar@allianz.hu>
Másolatot kap:>Tisztelt Hölgyem/Uram,
>
> A tárgyban jelölt kárszámon történt kifizetés kapcsán fordulok Önökhöz felülvizsgálati kérelemmel. Egyúttal továbbítom Önöknek a 2015. március 18-i keltezésű levelemet, amivel kapcsolatban még válaszra sem méltattak. Ebben minden apró részletre rávilágítottam, mely elfogadhatatlanná teszi számomra az Önök eljárási módját, illetve a kifizetett összeg nagyságát. Természetesen (a várakozásukkal ellentétben) a hivatalos utat a végsőkig bejárom az igazam bizonyítása érdekében, beleértve a nyilvánosság bevonását is. A türelmem ugyanis végleg elfogyott.
>
> Várom mielőbbi válaszukat.
>
> Üdvözlettel:
UPDATE Lacitól gondolom főleg igi kedvéért.
Kedves Hilda,
A kommenteket olvasva láttam, hogy nem teljesen tiszta mindenki számára a történet. Csak röviden szeretnék pár dolgot hozzáfűzni:
1. Zárt teremgarázsban törték fel az autót, sajnos a sokadik eset volt a házban. Ennek ellenére kamera nincs.
2. Telefont, személyes iratokat, kabátot is elvittek az autóból, de ez a történet szempontjából lényegtelen. Ráadásul azt ugye nem térítette senki.
3. A cascóm 10% önrészt tartalmaz, illetve ezen felül 10%-ot avultattak mindenen, azaz annyira nem jó buli ez. Főleg, hogy ki se fizették :)
4. Számlás javításnál csak új alkatrészt fogadnak el. Az autómhoz sajnos utángyártott gyakorlatilag nincs, főleg nem a cserélendőkből. Így maradt a gyári, ami köztudottan rohadt drága. Magam is sokkot kaptam az árak láttán.
5. Az egész ügyintézést nem részletezném újra, önmagáért beszél szerintem.
6. Összesen kb 200 ezer forintba (plusz az ellopott dolgok pótlása) kerül az egész buli (egyelőre pedig mínusz 650 ezer) magyarán az "önfeltörés" annyira nem logikus és kifizetődő buli :-).Üdv
Laci
Az utolsó 100 komment: