Tékozló Homár

Hány jegyből jutunk fel a Várba, ha nem jár a 16-os?

2015.06.02. 09:45 | Homár Hilda | 84 komment

165104_144747068917123_6622603_n11-630x350.jpg

Zoli igazi kekec, egyben irgalmatlanul hosszú levélben vonta felelősségre a BKK-t, amiért a Munka ünnepén nem tudott a 16-os busszal feljutni a Várba, ráadásul erről nem kapott rendes tájékoztatást, és az átszállás miatt nem 1, hanem 2 jegybe került a kis trip per fej. Ami egy háromfejű családnál oda-vissza tényleg már látható összeg, szóval - bár nekem a béna tájékoztatást leszámítva nem jutott volna eszembe a BKK nyakába varrni az ügyet, hiszen nem ők rendezik a forgalomkorlátozást eredményező ünnepségeket, - valahol megértem Zoli hevületét. A válasz meg külön jó, amit  kapott. Általános okosságokkal is teli, kimerítő, informatív, udvarias, ja és az irgalmatlannál pont kétszer hosszabb.

Sziasztok!

Érdekes, hogy a BKK-nál nem tudja a jobb kéz, mit csinál a balkéz. Valaki fejtse már meg, melyik szabály vonatkozik a lenti esetre?

köszi:

Zoli

------------------------

Tisztelt BKK, Fogyasztóvédelem!

Május 1-jén családommal (3 fő) a Belvárosi Deák Ferenc térről a Vári Dísz térre kívántunk utazni a BKK által üzemeltetett 16-os autóbusszal, VONALJEGGYEL.

Az ünnepi rendezvényekhez kapcsolódóan a Lánchíd lezárása miatt a 16-os autóbusz május 1-jén számomra érthetetlen módon nem közlekedett, - több alkalommal meg tudták oldani hogy az Erzsébet hídon át a Palota úton felhaladva terelt útvonalon biztosítsák a Belváros és a Budai Vár kapcsolatát, valamiért idén ez nem sikerült. (Érdekes módon az 5-ös autóbusz át tudott jutni az Astoriáról Krisztinavárosba, ugyanezen útvonalon a 16-os busszal is meg lehetett volna oldani)

A BKK weboldalán megfelelő utastájékoztatást NEM kap az utazó, hogy hogyan történik a menetjegyek érvényesítése olyan esetben amikor egy autóbusz pl. rendezvények miatt terelt útvonalon közlekedik illetve útvonalát más járattal helyettesítik! 

Jelen esetben a Deák Ferenc térről metróval tudtam volna a Széll Kálmán térre eljutni, majd onnan a 16A járattal lett volna lehetőségem a Vári Dísz térre utazni. Mivel törvénytisztelő, állampolgár vagyok, akit ezen Magyar/Nemzeti/Állami pénzlehúzó vállalatok általában mindig lehúznak, felhívtam a BKK telefonos ügyfélszolgálatát, hogy választ kapjak kérdésemre, hány jegy kell a Deák térről a Dísz térre való utazáshoz?

A BKK telefonos ügyfélszolgálatán hebegett habogott a hölgy, majd azt a választ kaptam, hogy valóban nem közlekedik a 16-os autóbusz, menjek metróval a Széll Kálmán térre, majd onnan a 16A járattal a Várba. Mikor rákérdeztem, hogy akkor ugye ez 1 utazásnak minősült,tehát fejenkétn 1 db vonaljeggyel meg tudom-e oldani az utazást, közölte, hogy NEM, mivel az utazást megszakítom átszálláskor, tehát ilyen esetben 2 db vonaljegyet kell lyukasztanom. (Egyet a metrón, egyet a 16A járaton.) - Úgy látszik a lehúzás nálunk Hungarikum!

-Kérdésem az lenne, hogy ha önhibámon kívül, a BKK terelve (vagy épp egyáltalán nem közlekedteti) le teljes vonalán az autóbuszait, akkor miért nem biztosítják az alternatív eljutás során az utasnak azt a lehetőséget hogy 1 db vonaljeggyel végig tudja utazni az adott vonalat más útvonalon?

- Mi jogon várják el az utastól, hogy az év jelentős részében valamint a paraméterkönyvben foglaltak alapján 1 vonalnak számító útvonalon, egy - egy rendezvény során történő lezárás miatt 2 vagy több jegyet lyukasszon az utas, holott nem az utas hibája hogy a BKK nem közlekedteti le a teljes vonalon a járatot.

- Miért nincs megfelelően tájékoztatva az utas a BKK oldalán hogy ilyen esetben hány vonaljegyet, hol kell érvényesíteni?

Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy több esetben nincs az utas 8 de legalább 3 nappal a forgalmi változás előtt kiértesítve, szinte minden héten péntek este kerül fel a BKK facebook és weboldalára a szombat reggeltől érvényes forgalmi változás. Ideje lenne valakit seggberúgni aki ilyen hanyag munkát végez, és nem rakja fel idejében a forgalmi változásokat (Kivételt képez a jelenlegi Nagy Futam rendezvény, ezt kivételesen sikerült 3 nappal az érvénybe lépése előtt felrakni)

Úgy érzem igen távol állunk Európától, ilyen minősíthetetlen szolgáltatással, és hozzáállással.

Várom válaszukat és vizsgálatukat.

Üdvözlettel:

K. Zoltán

 

És a válasz:

Ügyszám: 0038/0013096/2015
Tárgy: tájékoztatás

Tisztelt Levélíró!

Mindenekelőtt szíves elnézését kérjük a kellemetlenségért.

Hivatkozva Társaságunkhoz 2015. május 1-jén érkezett levelére, az alábbi tájékoztatást adjuk.

A 16-os autóbusz a Nagy Futam elnevezésű rendezvényből adódó lezárások miatt nem közlekedett május 1-jén. A rendezvény idején a Lánchíd, a Lánchíd utca, a Széchenyi István tér és a Clark Ádám téren kívül lezárták az Erzsébet híd Attila út irányú lehajtóját is. Ebből adódóan a szokásos Erzsébet híd – Attila út – Palota út útvonalon sem tudta a járat elérni a Budai várat. A lezárások miatt a belváros felől olyan kerülővel és ezáltal többszörös menetidővel tudtak volna a buszok közlekedni, hogy az az utasok szempontjából sem lett volna megfelelő megoldás. Mindezt figyelembe véve a lezárások idején a 16-os buszok helyett a sűrűbb 16A járatszámú buszok közlekedtek a Dísz térre, jó átszállást biztosítva a belváros felé szintén sűrűbben közlekedő M2-es metróhoz. A 16-os autóbuszok közlekedési változásával kapcsolatos információkat a BKK sajtóközleménye tartalmazta.

Társaságunk nem kezdeményezője, és nem szervezője a fővárosban zajló rendezvényeknek. Ezeket az eseményeket civil, politikai, állami és egyéb szervezetek tartják, amelyekre a rendőrség ad engedélyt. A hatósági engedélyek kiállítása után a Társaságunknak kötelessége az engedélyezett rendezvényeknek megfelelően átszerveznie Budapest közlekedést. (Ezek az átszervezések a BKK Zrt. számára is plusz feladatokkal járnak: több munkatársunknak kell dolgoznia, több autóbuszt kell forgalomba állítani stb.) Mindezek alapján Társaságunk külső hatásra kényszerül arra, hogy alternatív eljutási útvonalat biztosítson ügyfelei számára.

A jelentős forgalmi változásokról szóló közleményeinkben gyakran jelezzük, hogy a kényszerű átszállások miatt, a pótlóbuszokra, vagy egy másik járatra átszállva csak egy vonaljegyet kell utasainknak használniuk. Ugyanakkor a BKK Üzletszabályzata V.1.1 Jegyek című fejezete tartalmazza, hogy „Az egy utazásra szóló jegyekkel, a hév jegyeket is ideértve, az utazás nem szakítható meg. Nem tekinthető útmegszakításnak a fenti kivételek között említett, metróvonalak közötti átszállás, az egyszeres átszállójeggyel végzett átszállás. […]”

Speciális esetnek számít azonban a forgalmi, műszaki, vagy egyéb okok miatti pótlás. Társaságunk ilyen esetekben is biztosítja az utazási lehetőséget. Tekintettel a pótlás jellegére a jegyek, bérletszelvények nem válthatók vissza, ilyenkor ugyanis az eredeti járatot pótlóbuszok helyettesítik, azaz a szolgáltatást igénybe tudja venni az utas. Az ilyen pótlások alkalmával az utas az eredeti járatról a pótló járatra kényszerül átszállni (vagy épp fordítva), ezért ezek az esetek nem minősülnek átszállásnak, vagy útmegszakításnak. Tehát a már kezelt jeggyel tovább lehet utazni, viszont fontos, hogy a jegyet a másik (pótló) jármű jegykezelő készülékén is érvényesíteni kell a jegy számkocka nélküli végén.

  • Olyan esetekben, amikor egy vonal közbülső részét pótoljuk - vagyis az utasnak kétszer kell átszállnia, ha végig akar utazni a vonalon -, a második átszállás után a már kétszer kezelt jegyet nem kell harmadszorra is kezelni. A két végén kezelt jegyet már érvényesnek tekintjük. 
  • A mindkét végén számkockával ellátott, egy darabból álló átszállójegyet ilyen esetben nem kell újra kezelni, mivel a másik végén is olyan számkockával rendelkezik, amelyet a pótlástól függetlenül korábbi átszálláskor már kezeltek, vagy későbbi átszálláskor kezelni fognak.
  • A két darab szelvényből álló átszállójegy esetén a pótolt járművön kezelt jegyszelvényt a pótló jármű jegykezelő készülékén is érvényesíteni kell a szelvény számkocka nélküli végén, míg a járat közbülső pótlása esetén a második átszállás (az eredeti járatra történő visszaszállás) esetén a jegyet újra kezelni már nem kell.

Azon kivételes és speciális esetekben, amikor egy vonal(szakasz) kiesésekor a pótlás nem terjed ki az érintett szakasz teljes hosszára, akkor a nem pótolt résszel párhuzamos menetrendszerű járataink pótló járatnak számítanak, de kizárólag a pótolt szakasznak megfelelő útvonalon. Az előzőekben felsorolt jegyek kezelésére ilyenkor is az előző bekezdésben ismertetett eljárást kell alkalmazni.

A fentiek alapján egy vonaljeggyel el lehetett volna jutni úti céljukig.

A forgalmi híreket igyekszünk a lehető leghamarabb feltölteni honlapunkra, amennyiben ennek ellenére egy késedelmes tájékoztatás kényelmetlenséget okozott önnek, elnézését kérjük. Szeretnénk azonban felhívni a figyelmét arra, hogy a nagyobb rendezvények esetében a hatóság dönt a lezárások mértékéről és formájáról. Társaságunk csak ezt követően készítheti el a lezárásoknak megfelelő forgalmi terveket. Több rendezvényt, (például tüntetést vagy felvonulást) kevéssel annak időpontja előtt is be lehet jelenteni, mely adott esetben jelentősen lerövidítheti a tájékoztatásra rendelkezésre álló időt.

Tájékoztatjuk továbbá, hogy a közleményt, melyben jeleztük, hogy a 16-os autóbusz május 1-jén nem közlekedik 2015. április 28-án, 15:57-kor küldtük el az MTI-nek. A tájékoztatót az a több mint 700 újságíró is megkapta, akik levelezőlistánkon szerepelnek. Ezt követően a BKK honlapjára is felkerült a közlemény, bár későbbi módosítások miatt jelenleg április 30-i dátum látható a cikk mellett. Közösségi oldalunkon, amellyel közel 110 ezer felhasználóhoz jutunk el 10 alkalommal osztottuk meg a 16-os busz közlekedéséről is szóló hírt.

Az érintett megállókban – így a 16-os busz kimaradó megállóiban is tájékoztatókat helyeztünk ki, melyek tartalma április 28-án délelőtt lett véglegesítve, ezt követően kezdtük meg a gyártást, majd a délután folyamán azokat a belvárosi megállókba ki is helyeztük. A BKK Info felületen – tekintettel arra, hogy a rendőrségi zárások tervei gyakran a forgalmi utasítások kiadása után is változnak – április 30-án, kora délután jelentek meg a változások, s a megjelenéssel egy időben 247 fő e-mailes, míg további 214 ügyfelünk mobiltelefonos (úgynevezett Push-) üzenetben kapott értesítést. Az e-mailes és okostelefonos értesítés a BKK Info ingyenes szolgáltatása, melyet egy-egy járat törzsutasainak ajánlunk, hogy mindig időben értesülhessenek az általuk gyakran használt járatokat érintő forgalmi változásokról.

Május 1-jén 9:00 és 17:50 között a Deák Ferenc téren, az M2-es metró állomásán a vonatok érkezése után elhangzott az alábbi közlemény: „A Budapesti Közlekedési Központ információi: Ünnepi rendezvények miatt a 16-os busz ma 18 óráig nem közlekedik, ezért a Budai Vár csak a Széll Kálmán térről induló „16-os A” jelzésű busszal érhető el. Köszönjük megértésüket.” Így azon utasaink, akik az M2-es metróról leszállva a 16-os busszal folytatták volna útjukat, még az aluljáróból felfelé induláskor értesültek a változásról, és a metró területének elhagyása (új vonaljegy érvényesítése) nélkül utazhattak a Széll Kálmán térre. Sajnos az M1-es és M3-as metró állomásán a technikai feltételek nem teszik lehetővé a folyamatos, automatikus hangosbemondást.

A korlátozás ideje alatt ügyfeleink a Széll Kálmán téri FUTÁR-kijelzőkön is olvashattak tájékoztatást arról, hogy a 16-os busz ideiglenesen nem közlekedik.

Tájékoztatjuk továbbá, hogy bejelentése nem tartalmazta azt a telefonszámot, melyről telefonos ügyfélszolgáltunkat hívta. Érdemi vizsgálat lefolytatása érdekében, tisztelettel kérjük, szíveskedjen részünkre az érintett telefonszámot megírni.

Bízunk abban, hogy a jövőben kedvezőbb tapasztalatokat szerez szolgáltatásunk igénybevétele során.

Budapest, 2015. május 29.

Üdvözlettel:

XY
Levelezési szakterületi vezető
BKK Zrt.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atörökk 2015.06.02. 09:57:00

Búúúúúúúúúúúúúúú!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.06.02. 09:57:55

@killerkaller: végig olvasva a BKK válaszát, hoyg mikor melyik részét lyukasszam a jegynek, inkább tényleg gyalog megyek.

cmx85s 2015.06.02. 10:00:04

Mondjuk a konkrét esettel kapcsolatos felháborodástól függetlenül lássuk be, pofátlanul drága a BKV.
Ilyen a világon nincs, hogy egy jegy min. 1,15 euró és nincs átszállási lehetőség.
Ha rövid távon utazik az ember, akkor pl. Dublinban van 50 centes jegy.
Düsseldorfban egy jegy ugyan 2,50 euró, de azzal annyiszor száll át a T. utas, ahányszor szükséges, tehát A-ból B-be eljut egy jegy árán. Ott persze a fizetések is magasabbak.
Kassán meg 50 cent egy 4 megállóra érvényes jegy, 60 cent a félórás és 70 cent az egy órára érvényes, amivel megint csak az egy órán belül odamegyz, ahova akar

Szóval nem hiszem el, hogy ne lehetne emberségesebben megoldani. Na persze, akkor kevesebb lenne a kitalicskázható pénz.

M. Péter 2015.06.02. 10:13:48

@cmx85s: Látom, nem utaztál még angol buszokon.

killerkaller 2015.06.02. 10:14:28

@batgirl: A régi szlogen jut eszembe:
BKV: Önnek jár

cmx85s 2015.06.02. 10:24:52

@M. Péter: Ott hetijegyet vettem, de az árára már nem emlékszem :D

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2015.06.02. 10:49:27

"Mivel törvénytisztelő, állampolgár vagyok"

Azt hiszem, írok egy posztot a Homárra ennek a felesleges vesszőnek a rejtelmeiről, számomra érthetetlen és felfoghatatlan indokairól és az alternatív értelmezésekről. Az is lenne ilyen hosszú.

A poszter - bár máshol bezzeg nem rak vesszőt, ahová mocskosul kéne - alapvetően a feleslegesvesszőszóró fajta.

Darth Revan 2015.06.02. 10:50:24

@cmx85s:
akkor pl. Dublinban van 50 centes jegy.

Dublinban nincs 50 centes jegy.
Van egy City Centre Fare, ami csak a szuk belvarosban hasznalhato, de az is 75 cent (keszpenzben) vagy 60 cent ha leapcarddal fizetsz.

A belvaroson kivul a legolcsobb jegy (1-3 satges) 1.95/1.50, a legdragabb (13 stages +) 3.30/2.60 (cash/leapcard)

Ha 90 percen belul atszallsz, akkor a masodik jegy 1 euroval olcsobb.

FDToth 2015.06.02. 10:50:30

azéert a bkk és bkv utastájékoztatása nagyon nicns rendben. 10-ből 7 esteben nem egyértelmű és rosszl van kirakva (rossz helyen legtöbbször). még az 1-es felújítása idejénn a vonalon, főleg az árpád hid pesti hidfő környéként kidobtak táblákat meg nyilakkal jelölték, de azok egyáltalán nem arra mutattak, amerre kellett volna (uyganez a 3-as metro felújítása miatt).
a bkk is állami intézmény, akémenynire nme annka tűnik :)

Komojtalan 2015.06.02. 10:52:00

Én azokat sajnálom akik Pestszentimrén laknak, nekik személyenként 4 jegy kell a várba, mondjuk annyiért már majdnem egy taxi is elvisz egy családot.

kakukk11 2015.06.02. 10:56:09

@cmx85s: Tehát azt mondod hogy legyen olcsóbb a jegy, a maradék pénzt, amennyi emiatt kiesik, meg vonják le mindenki fizetéséből, vagy emeljék az ÁFÁ-t egy kicsit, netán vegyék el az egészségügyből vagy az oktatásból?
(nem kell elmagyarazáni, hogy a bkv egy pénznyelő, köszi, vágom, de attól még ha olcsóbb lenne holnaptól a jegy, valahonnan pótolni kéne a kieső pénzt, a vízfejet meg eddig se akarták bántani)

Darth Revan 2015.06.02. 10:56:39

@Darth Revan:
Ha 90 percen belul atszallsz, akkor a masodik jegy 1 euroval olcsobb.

csak ha leapcardot hasznalsz

cmx85s 2015.06.02. 11:08:46

@Darth Revan: akkor az elmúlt 2 évben emelték az árát. :)
A többi városban mostanában jártam.

Dezsike 2015.06.02. 11:08:53

A vonaljegy úgy ahogy van elavult, időalapú jegyre kéne cserélni. Elvileg minden járműben van már FUTÁR berendezés ami tudja kezelni az elektronikus jegykezelőket, már csak fel kéne szerelni és mehetne is, de erre is még minimum egy évet várni kell... Jó irányba haladunk, csak nagyon lassan.
(Most köcsög bliccelőnek fognak páran titulálni, de néha a "kényszerű átszállás nem minősül útmegszakításnak" szabályt kiterjesztem úgy, hogy a pótló járat helyett alternatív járatokat veszek igénybe, pl ha a 4-6ossal mennék a Nyugatitól a Borárosra de kimarad az Oktogon-Blaha szakasz, felszállok a metróra és a Corvinnál át a villamosra, ahol a fent leírt szabályok alapján kezelem újra a már kezelt jegyet - nem tudom mennyire szabályos, de inkább ez mint két átszállás az amúgy is tömött pótlóra).

cmx85s 2015.06.02. 11:10:07

@kakukk11: Én azt írtam, hogy kevesebbet lehetne kilopni belőle, ha olcsóbb lenne a jegy.
Persze, működhet az is, amit Te írtál.
A BKV igazgatói közül vagy?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.02. 11:29:19

@kakukk11: "ha olcsóbb lenne holnaptól a jegy, valahonnan pótolni kéne a kieső pénzt"

Ne olcsóbb legyen, hanem ingyenes. Akkor a jegyeladás és ellenőrzés válik szükségtelené, ez pont fedezi.

milyennőazilyen 2015.06.02. 11:32:13

Trip per fej, inkább tripper fej.

venszivar 2015.06.02. 11:35:09

Azzal szeretnék közölni, hogy ma de. a metróval mentem 7 megállót oda 7et vissza s basztam lukasztani. A klotyóra is kocsival járok, de havi egyszer bemegyek oda....s metróval! NEM vaok hajlandó 700Ft-ot fizetni ezért! Ennyi!

kakukk11 2015.06.02. 11:42:15

@cmx85s: Sajnos nem az igazgatótanács tagja vagyok, sajnos ...
Kevesebbet akkor se lopnának, csak máshonnan, az éves működésükre meg a nyaralásukra a pénzt mindenképpen megkapják, csak kérdés, hogy a jegyeladásból vagy az adózók fizetéséből. Ha meg lehet választani, akkor inkább az elsőből.
@atpijkamo: Ingyen semmi nincs, maximum más fizeti.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.06.02. 11:43:31

@kakukk11: Most is más fizeti. A BKV jegyárbevétele csak a jegyeladást és ellenőrzést fedezi.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2015.06.02. 12:06:19

"A tájékoztatót az a több mint 700 újságíró is megkapta, akik levelezőlistánkon szerepelnek."

ne pont ők azok, akik nem bkv-znak :o)

Józsi, a migráns köcsög 2015.06.02. 12:08:57

az vót már, hogy biciklivel kell menni?

Atörökk 2015.06.02. 12:23:18

Mindenki maradjon nyugton a seggin.

Bánatos Teknősbéka 2015.06.02. 12:36:53

@Józsi, a köcsög: Azzal, de semmikéépen sem az Ogrétól..

AtiSnatch 2015.06.02. 12:37:44

jöjjön ide a vár! meg különben is hagy várjon.

-creeper- 2015.06.02. 12:39:26

@Dezsike: Asszem ezt a figyelőn pont én válaszoltam meg neked. :) Logikus, meg én nem látok benne kivetnivalót, de abszolút nem szabályos, szóval ha elkapnak, sajnos tök jogosan megy a 8-16 ezer.

melaena 2015.06.02. 12:50:38

Eleg rugalmasan kezelik ezeket.
Amikor metro szakaszt ujitanak fel, es potlobusz van, az osszes ellenort visszahivjak a metro bejaratoktol.Ervenyes lenne alapbol is aj egy,de direkt nem baszogatjak az utasokat.

Dezsike 2015.06.02. 12:58:33

@-creeper-: Emlékszem :) Amúgy pont ezt, meg a posztban leírtakat is el lehetne kerülni az időalapú jeggyel, persze a BKK érdeke minél később bevezetni, mert így több a bevétel.

cmx85s 2015.06.02. 13:11:33

@Dezsike: Ne aggódj, elég kreatívak ott a fiúk. Az időalapú jegy bevezetésekor 1000 Ft lesz fél óra, csak hogy nehogy lyuk keletkezzen a büdzsén.

Navarone 2015.06.02. 13:28:50

@cmx85s: Kedves, itt Koppenhágában minimum 4 eur a jegy, és zónától függ. Nem feltétlenül van benne átszállás. Megnyugtatlak, a BKV olcsó.

-creeper- 2015.06.02. 13:31:46

@melaena: Ez sajnos papíron jól nézne ki, meg ha csinálnám, én így csinálnám, de a helyzet az, amikor egyik hétvégén az M3-as metrót a Deák tértől fölfelé teljes egészében buszokkal pótolták, a Deák téren bőszen ellenőriztek kifelé az ellenőrök.

Manyecska 2015.06.02. 13:34:04

@Navarone: :) ettől a kijelentésedtől végre! felébredtem.:D Pedig itt még léKkondi is van. Pedig én félázsiai vagyok.:D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.06.02. 14:04:31

15 ev utan tavaly voltam otthon
3 nap volt Budapest
elkepesztoen magas a jaratsuruseg, megis mindenki rohangal a busz utan, meg le a mozgolepcson ha hallja a metrot
azt nem tudom draga-e, nekunk a 3x2 napijegy nem volt az, de mas aki ott el
rengeteg az ellenor, nem tudom van-e europaban mashol ennyi, sokat lehetne sporolni ha nem lenne rajuk szukseg, mert mindenki megvenne a jegyet-berletet

szoval nekem kocsi nelkul is szuper volt a 3 nap, mindenhiova gyorsan eljutottunk, ahova akartunk
/a jo minosegu palinka viszont qrwa draga:) reggel azzal nyitottunk valahol a pozsonyi ut kornyeken, secpec megittunk egy napijegyet/
/meg kellett mutatom Marynek, hogy Magyar ember reggeli elott palinkat isz/

Manyecska 2015.06.02. 14:08:20

@hagyma: én reggeli előtt bablevest főztem:D mit nekem pálinka ha dolgozni is lehet/fél hatkor/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.06.02. 14:13:15

@Manyecska: nyaralas az mas
itt mindenki kukoricabol meg zabbol fozi a palinkat
tudnia kellet milyen az igazi, cask 3 centist ittunk
en tegnap foztem babot
szoval sokkal job a BKV mint ahogy a postiek gondoljak
de Egerben is jon 10 percenkent a busz
mondjuk a buszsoforokey meg kene tanitani a kulturalt kozlekedesre, mert mennek mint allat

cmx85s 2015.06.02. 14:16:55

@Navarone: Kedves, megnyugtatlak, legalább annyival jobbak ott a fizetések is.

Manyecska 2015.06.02. 14:35:55

@hagyma: én asztat emésztem hogy a pasim hétéves korában szertornázott /mer anyu is tornász vót../ akarunk csinálni képet ahol cigivel a szájában /+ sör/ épp kitartja a gyűrűn magát!:D esetleg leng a felemás korláton. bővíteni fogom a repertoárunkat a hálószobában.:D

cupcake25 2015.06.02. 14:40:31

Ha nem olvastam végig az baj? Baromi hosszú ráadásul nem is vagyok biztos abban hogy a posztolónak igaza van. Mert mi van akkor ha egyszer csak a BKK megszünteti a 16-ost úgy ahogy van. Akkor megint tulajdonképpen Önhibádon kívül de átszállással kell menned a Várba és akkor onnantól fog, csak mert valaha volt egy járat amivel átszállás nélkül tudtál menni, mindig tekintsék 1 útnak ha átszállással mész a várba? Vagy mi van akkor, mint pl az én esetembe, ha hétvégén és ünnepnapokon egyáltalán nem közlekedik az a járat (133-233), amivel el tudok menni a nagymamámig és csak 2-3 átszállással tudom ezt megtenni? Akkor is had szálljak át nyugodtan 1 jeggyel? Szerintem ez ilyenkor inkább úgy van, hogy tudomásul vetted hogy az a járat ma nem közlekedik, te döntesz, hogy vállalod-e a 2x-es díjat vagy keresel olyan programot ebben a csöpp városban, ahova 1 jeggyel el tudsz menni. Persze tudom szar dolog, de na... Ha a BKK nem tud rugalmas lenni, legyél te az!

Black Hole 2015.06.02. 14:46:05

Basszus, homárt köll olvasnom, hogy újdonságokat tudjak + dublinyrul :-D

Black Hole 2015.06.02. 14:51:55

Amúgy valószínű, hogy Magyarországon nem az árakkal van baj, hanem a jövedelmekkel.

Atörökk 2015.06.02. 14:52:14

@Black Hole: szerencsére itt is vannak, akik mindent IS tudnak!

Manyecska 2015.06.02. 14:54:20

@Black Hole: az ott van Koppenhága mellett, egy BKV-jegy. átszállással.

Black Hole 2015.06.02. 15:01:46

@Atörökk: a legviccesebb az volt, mikor egy másik blogon olvastam egy posztot, amiben az egy hónapja Dublinban elő srác tartott előadást az Ír, meglehetősen érdekes, közlekedési szabályokról. Jó hosszú volt. Analízálta az itteni utak állapotát is. Én meg csak bámultam.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.06.02. 15:06:09

@Black Hole: ne aggodj en is innen , meg altalaban a magyaroktol tudom meg, mi folyik amerikaban
mindent jobban tudnak:)
sokan mar lattak amerikai filmet is kozuluk, meg a kocsmaban megbeszelik, azutan megmondjak a tutit
ahol en elek, nem egy nagyvaros, egyik vegebol a masikba kocsival 25-30 perc
tomegkozlekedessel 2-3 ora

Black Hole 2015.06.02. 15:07:19

@Manyecska: Koppenyhágiba vonattal járunk, oda nem megy busz. Viszont nem kell átszállni, és mivel körjárat, vissza is lehet jönni ugyanazzal a jeggyel, csak visszájáról kell lyukasztani!

Manyecska 2015.06.02. 15:08:15

@hagyma: dupla korlát, na. mindenesetre bringázás közben ragyogóan tud cigizni.valaki múltkor jött szembe szintén bringával és mutatta neki a hüvelykujjával hogy O.K.:DD Ezért nem kell BKV-val járni látod. ott nem gyújthacc rá.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.06.02. 15:10:10

amugy az egesz cask nyafogas
unnep, futioverseny, homoparade , tuntetes, stb stb stb = utlezaras
nem a BKV sara

Manyecska 2015.06.02. 15:11:00

@hagyma: sza beöltözik biciklisszerkóba mint szportszmen lendületből teker mint állat közben cigi ég a szájban..jajjbehalok:DD most is. ON

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.06.02. 15:13:07

@Manyecska: 15 eve nyomtam el az utolso csikket
eletem egyik legjobb dontese volt
sor meg jatszik
en betiltanam a dohanyzast bringan is
mi van ha elteker egy ovodascsoprt mellett, vagy buszmegallo kozeleben
naugye

Black Hole 2015.06.02. 15:13:45

@hagyma: én meg 6 éve szépen kiköltöztem a városból, és egy akkora faluban lakok, hogy gyalog 10 perc egyik végétől a másikig. Néha az egészet belengi a tehénszarszag, de ez szélirány függő. Hihetetlen csendes hely. Asszem soha többé nem akarok városban élni. Az emberek mentalitása is nagyon jó. Hihetetlen közvetlenek.

2015.06.02. 15:16:46

@batgirl: @killerkaller: Én a járdákhoz is tennék jegykezelőt! Nem lenne ingyen sétálgatás, szédelgés!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.06.02. 15:19:58

@Black Hole: en is a hegyek kozott csendes helyen lakok, tehenszar nincs, de lehetne
viszont a varosba be kell jarni
cask autoval megoldhato, erre akartam utalni
otthon jo a tomegkozlekedes

2015.06.02. 15:26:08

@hagyma: en betiltanam a dohanyzast bringan is

Ha olyan barom, hagy szívja!
Én kajakozni próbáltam cigivel, de nem sikerült nem nem a tüdőm nem bírta csak beborultam és elaludt a dekkem!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.06.02. 15:30:39

@Cicmen: nekem van vizipipam
de komolyan
eleg maceras de mukodik
szen kell hozza meg ilyenek

Black Hole 2015.06.02. 15:33:20

@hagyma: szerencsére nekem is minden viszonylag közel van. Szomszéd város kb 5 km, és ott minden van. Magyar tömegközlekedésről véleményt mondani nem nagyon tudok, csak annyit látok belőle, hogy annyiba kerül, mint itt. Az ottani minimálbérhez képest ez nagyon durva.

Manyecska 2015.06.02. 15:37:40

@hagyma: neaggyisten, lenyeli.xddd mindig mondom. Én majdnem elborultam amikor oldalra néztem és megláttam mit művel. a röhögéstől.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.06.02. 15:45:13

@Black Hole: en azt nem ertem, hogy ilyen jegyarak mellett ilyen tomegeket mozgatva, hogyan lehet ennyire veszteseges?
valami ott el van szurva

Merlot 2015.06.02. 16:32:59

El lehet felejteni a buszozást!
A Dózsa György térre juss el, amivel tudsz, onnan egy lifttel 200 Ft-ért feljutsz a várba, a a Nemzeti Galériához, ahonnan olyan irányba sétálsz tovább, amit csak látni akarsz. Egy köpés csak az Elnöki Palota (:D), de nincs messze onnan a Szikla kórház, de a Szentháromság tér sem, ami a vár centruma.

Black Hole 2015.06.02. 16:58:57

@hagyma: ne csinálj úgy, mintha nem éltél volna soha Magyarországon :-)
Kétségem nincs, hogy a BKV néhány tagja többszörösét keresi, mint a komplett Dublin Busz vezetősége. Aztán azt se felejtsük el, hogy ott sport a bliccelés, tehát ki tudja, hogy hányan használják ingyen. Aztán a buszok szervizelése is ki tudja milyen áron megy? Valószínű, hogy aki normális áron, normális minőségben csinálná, labdába sem rúghat, hanem van valaki, aki csillagászati áron hozzá se nyúl, hanem az alvállalkozók csinálják helyette, akik vagy mi lesznek fizetve, vagy nem. Alkatrész beszerzés meg szerintem nem onnan történik ahonnan megéri, hanem onnan, aki kurva drágán adja, hogy a költség elbírja a visszacsepegtetést! De lehet, hogy ez csak az emútnyócévben történt így, ma már minden rendben megy, törvényesen levédve az összes korrupciós megoldást :-)

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2015.06.02. 18:32:16

@hagyma: Elmondom ennek az analógiáját... ez tényleg így van... egész sűrűek a járatok! Csak a hülye magyar 100-120E-ért robotol és ha ne adj isten megkeres kézbe 150E-t, akkor az már "álommunka"... és nem akarja, hogy kirúgják, ezért siet még a 5-10p járatsűrűségű metróhoz is! Nem engedheti meg magának, hogy "elkéssen"... tudom neked mondjam bezzeg nyugaton... igen ott lehet 2x ilyen drága a tömegközlekedés, de 5x annyit is viszel haza kézbe, mint bér!

Ez a különbség! A magyar ideges - siet - stresszes - depressziós a munka miatt, hogy lesz-e kaja az asztalon, kitudja-e fizetni a hitelét, van-e hol laknia, fizetnie a rezsit, etc.

Alick 2015.06.02. 18:57:58

A Vár rövid séta a Széll K tértől...

Ahoj- 2015.06.02. 19:40:07

@Alick: Csak a posztoló kurvára nem a Széll Kálmánról akar a várba menni hanem a DEÁK TÉRRŐL! Ez valahogy elkerüli mindenki figyelmét???

mozesapo 2015.06.02. 20:03:27

@Ahoj-: Elmegy metróval és sétál 1 picit. Egészséges is. Ez fillérbaszóság, ennyi. Főleg ha pl. a Deákig netán autóval ment, mert arról ugye nem tudunk, hogy jutott el odáig. Ha meg metrózott netán akkor minek ment fel, tájékozódni kell.

Aureliano Buendía 2015.06.02. 20:06:45

@Józsi, a köcsög: vagy takszival. Ha már ekkora csekonics báró

Aureliano Buendía 2015.06.02. 20:08:51

@Black Hole: lehet amúgy, hogy van valahol egy másik Dáblin is, mondjuk Mongóliában.

Aureliano Buendía 2015.06.02. 20:12:01

Az a kérdésem, hogy a posztoló hogy jutott el a Deákig? Odáig ki fizette az utazását?

Elhiszem amúgy, hogy drága a jegy, de a Deáktól aztán tényleg nincs messze a Vár, és még át is lehet sétálni a Lánchídon, élvezve a panorámát.

Black Hole 2015.06.02. 20:54:30

@Aureliano Buendía: ne hülyéskedj! Az egynél több km! Mai világban ennyit sétálni már kész extrémsport! A cipőkopást akkor még nem is számoltam! 3 tagú családnál az pedig már tetemes lehet!

Aureliano Buendía 2015.06.02. 21:05:40

@Black Hole: biztos előkerül a várandós kismama a történetben, valamint a másfél éves gyerkőc, akit nem lehet sétáltatni.
Ilyenkor mindig az van.
:)

De komolyan. A poszter vidéki? Akkor hogy jutott a Deákra? Taxival? Metróval? Ismerős vitte be autóval?
Pesti? Akkor hogy közlekedik a városban amúgy? Ha autóval, akkor a Vár alatt is lehet parkolni. Igaz, fizetni kell érte, de pér menetjegy árából kijön.

Józsi, a migráns köcsög 2015.06.02. 21:44:46

@Aureliano Buendía: megtekintettem a térképen, egy egész nyóc tized kilométer összesen.
így ennek fényében a posztolót lehet már?

Black Hole 2015.06.02. 21:56:29

@Aureliano Buendía: a kényelem a fontos! Nehogy menni kelljen! Az áruházak előtt tudok kiakadni, hogy micsoda küzdés megy azért, nehogy 30 métert menni kelljen gyalog. Döbbenet, hogy az emberek milyen kényelmesek lettek!

Aureliano Buendía 2015.06.02. 22:12:13

@Józsi, a köcsög: soha nem számoltam ki, pedig volt már párszor, hogy legyalogoltam a távot.

@Black Hole: jaja, mindenki ott próbál tobzódni a bejárat körüli parkolóhelyeknél. Aztán rábasznak, mert gyalogolhatnak vissza a hátsó bevásárlókocsi-tartóhoz, ugyanis a hamarabb érkezők azt, ami a bejáratnál van, mér rég kiürítették:)

Navarone 2015.06.02. 23:26:46

@cmx85s: igen, ezt sokan hiszik ;) Csak azt nem tudják, hogy ennyivel magasabbak is az árak. Tudod, megkeresünk mondjuk húszezer koronát ketten, ebből elmegy tizenkétezer a lakhatásra, 1200 a bérletekre, és a maradékból kell minden mást intézni. És mi még nem is keresünk rosszul. Egyszer, javaslom, menj külföldre, érdekesen megnyílik az ember szeme, ha világot lát. Tényleg érdekes lesz :)

Navarone 2015.06.02. 23:30:06

@JunkieeeBoy:

"A magyar ideges - siet - stresszes - depressziós a munka miatt, hogy lesz-e kaja az asztalon, kitudja-e fizetni a hitelét, van-e hol laknia, fizetnie a rezsit, etc."

Miért vesz fel hitelt? Mi, magyarok mindenen csak aggódni tudunk, holott az életkörülményeinket mi magunk határozzuk meg. Persze a legkönnyebb a kormányt hibáztatni az egyén szerencsétlenségéért, csak nehogy felelősséget kelljen vállalni azért, ahol tart az illető. Nem, mindenért a kormány a hibás.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2015.06.03. 02:33:37

@cmx85s: Csatlakozom. Nálunk Belgrádban 90 dinárt (kb. 230 Ft) kell fizetni a 90 percig érvényes jegyre, amivel akár visszafelé is lehet utazni, vagy bárhonnan bárhová átszállni. Tetejébe érintőkijelzős leolvasók vannak és nem lyukasztgatni kell, hanem a trafikban pénzt rakni egy kártyára. Ugyanazt a kártyát több személy is használhatja, úgy értem: egyszerre. Csak akkor a kijelzőn ki kell választani, hogy hány személynek veszünk éppen jegyet.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2015.06.03. 02:39:14

@M. Péter: Londonban meg emlékeim szerint úgy vannak az Oyster Card-os buszjegyek, hogy egy hajnal kettőtől másnap hajnal kettőig terjedő időszakon belül akárhányszor érvényesíted az érintőkártyádat, maximum három vonaljegynek megfelelő összeget vonnak le. Tehát ha 4-szer vagy 5-ször érinted, akkor is csak 3 jegyet fizetsz aznap. De éjszakai busszal még pont haza tudsz menni egy buliból ingyen, ha előtte már háromszor utaztál (munkába el, munkából haza, buliba el).

cmx85s 2015.06.03. 08:47:35

@Navarone: Megnyugtatlak, jártam elég sok helyen Európában.
Drágám, Te kéne (kellett volna), hogy több helyen megfordulj, és látnád, hogy nem csak az létezik, nem csak az a valóság, amit magad körül látsz!
Attól, hogy sok helyen pont olyan agyatlanul csinálják, mint Pesten, szép számmal vannak ellenpéldák is.
Kassát pedig direkt azért említettem, mert kisváros létére nagyon pozitív példája a korrekt elszámolásnak.
Emellett elolvashatod bikmakk üzenetét is.
Nem mellesleg javaslom, gyere vissza Magyarorszégra, gürcölj a megélhetésért, és utána mondd, hogy teljesen rendben van a BKV tarifarendszere. Már az első hónapban Te rinyálnál a leghangosabban itt a blogon.

Drago Brutic 2015.06.03. 09:00:10

Azt hittem, valami istenhátamögötti mongóliai faluról olvasok. De nem, Zoli a várba akar eljutni. Zoli, a Vár minden oldalról megközelíthető! A Duna felől Siklóval. A Moszkva felől 5 perc gyaloglással. Az Attila út felől 5-ös busszal , 18-as villamossal és lifttel. Zola, a Várba csak az nem jut fel, aki nem akar, könyörgöm! Zoli, a Várba még az oroszok is feljutottak, pedig több SS hadosztály próbálta megakadályozni őket! Te is fel fogsz jutni, hidd el!

lcsaszar 2015.06.03. 17:27:31

De egyáltalán minek akart felmenni a várba, amikor a Dunapartról nézhette volna a nagy futamot, vagy mifenét. A bejegyzést végigolvasva úgy látom, így is döntött, mert a) nem volt nála elég jegy, és nem talált pótlólagos beszerzési forrást, b) nem volt nála elég pénz, c) sajnálta a pénzt 12 jegyre az eredetileg tervezett 6 helyett, amit meg is lehet érteni, d) nyafogott a gyerek, ezért nem volt kedve gyalogolni, e) meggondolta magát, f) nem is akart a várba menni.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2015.06.04. 15:02:42

@Navarone: Pontosan! Érdekes nekem miért nincs hitelem és miért "élek jól"!?

Az igények az egekben, de a tenni akarás érte egy nagy 0! Mindenki várja a szájába a sült galambot!
süti beállítások módosítása