"Egyszerűen felfoghatatlan, hogy az általam imádott Samsung ilyen trehány és inkompetens szervizre bízza a termékei javítását, rontva a Samsung hírnevét." - írja olvasónk, és tényleg. Megszámlálhatatlan Telemax-posztunk újabb darabja, ezúttal először idegen laptopot küldtek vissza, a valódit meg összekaristolták, a garanciajegyet meg felébe-harmadába töltötték ki. A Samsung viszont legalább reagált a panaszra.
Kedves Tékozló Homár!
Szeretném a januárban vásárolt Samsung laptopom Telemax általi szervizelés történetét okulásként elmesélni.
A történet röviden annyi, hogy a laptop meghibásodott, gyorsan béreltem cserelaptopot, mert a Samsung cserekészüléket nem biztosít. Nem aggódtam a szervizeléssel kapcsolatban, mivel kizárólag Samsung terméket vásárolok mindenből és még soha nem kellett csalódnom sem a termékekben, sem az ügyfélszolgálatukban. Ez volt az első szerviz ügyintézésem. Elővigyázatosságból azért készítettem pár fotót a készülékről, illetve a hibabejelentésbe is beleírtam hogy karcmentesen szeretném vissza a laptopot.
Az első csalódás akkor ért, amikor kiderült, hogy más valaki gépét sikerült hozzám eljuttatniuk, amit visszaküldtem, de amikor a sajátom megérkezett, akkor ért az igazi döbbenet egy agyon karcolt, mocskos vmit kaptam vissza a féltve őrzött laptopom helyett.
Az előző laptopom 5 év alatt sem sikerült ennyire elintéznem, mint amit a szervizben tettek cirka 2 hét alatt. Igaz hddt cseréltek benne, de ez valahogy nem vigasztal. Lehet rám sarat dobálni, hogy finnyás vagyok, de ki szeretne egy évig gyűjeteni egy laptopra azért, hogy össze-vissza karistolva kapja vissza a jótállás meghoszabitása nélkül. Bár ezek után biztos, hogy nem fogok velük szervizeltetni.
Nálam a Samsung egy életre leszerepelt és szeretném felhívni a kedves olvasók figyelmét arra, ha Samsung laptopot (bár már csak kevés van forgalomban) vagy telefont vásárolnának csak azok tegyék akik egyébként sem vigyáznak a dolgaikra, mert a csalódás az garantált. Az Apple készülékeket is a telemax szervizeli. Nem szeretném látni hogy kerül ki egy kb fél milliós gép a kezük alól. Sokkal jobban jártam volna, ha egyedileg, saját költségen megjavíttattam volna, vagy féláron veszek egy használtat, és nem kellett volna hogy érdekeljen a garancia.
Csatoltan küldöm a korábbi levelezésem a Samsungal illetve a készült fotókat a gépről.
Köszönettel:
Diána
------------------------------------------
Feladó: Diána Kovács
Dátum: 2015. május 21. 2:00
Tárgy: reklamáció (telemaxban elcserélt laptop)
Címzett: reklamacio@partner.samsung.com, kapcsolat@samsung.huTisztelt Samsung!
Mélységes felháborodásom vagyok kénytelen jelezni az Önökkel szerződésben álló Telemax Kft minősíthetetlen bánásmódja kapcsán a szervizelésre leadott Np270E5V-K02HU típusú Ativ book készülékem 2015.01.05.é vásárolt laptoppal kapcsolatban.
A készüléket 2015.05.12.én adtam a futárnak és több alkalommal jeleztem a telefonos ügyfélszolgálatuknak hogy karcmentes állapotban szeretném visszakapni a készüléket,ugyanolyan állapotban ahogy leadtam. Ehez képes 05.20.án megérkezett a készülék fedlapján tele hajszálkarcolásokkal illetve a billentyűzet illetve a képernyő minősíthetetlenül koszos volt mintha ezen ettek volna..
A készüléket tovább vizsgálva rájöttem hogy ez nem az én készülékem ugyanis az én készülékem gyártási száma:XXXxXXXXXXXX(az oldalukon regisztált termék) a hozzám érkezetté pedíg: YYYYYYYYYYYYYY. Illetőleg a típusszáma sem ugyanaz mint az enyémnek a kapott készüléké: Nxxxxxxx szemben az én 2xxxxx típusúmmal. Az én laptopomon nem volt windows 8 as operációs rendszer ezen pedig van illetve a processzora Celeron ®847 es szemben az én pentium 2117 Ummal. Szükséges e sorolnom még..(a kapott készülék gyártási számáról fotó mellékelve)
Szeretném megkérdezni hogy mi az oka hogy nem a saját leadott készüléket kaptam vissza és a munkalapon az én laptopom adatai találhatók?
Kérdem továbbá mi történt a leadott számlával illetve jótállási jeggyel?ugyanis a csomagban nem volt megtalálható amit a postás munkalap példányán fel is tüntettem.
A szerviz mindenáron fogyasztóvédelmi bírságot kíván fizetni a garanciajegy nem visszaszolgáltatásáért esetlegesen nem helyes kitöltéséért? Ugyanis a hdd cserekor mivel fő alkatrész újra kell hogy induljon a jótállási idő..a következő probléma bizonyára a jótállási jegy helytelen kitöltése lesz,illetőleg a szervizben töltött idővel is meg kell hogy hosszabbítsák a jótállását a készüléknek.
Túl nagy kérés Önöknél hogy a tulajdonomban lévő készüléket szolgáltassák vissza és ne egy agyon karcolódott jótálási jegy nélküli valamit?
Szeretném ha a hosszasan megírt hibabejelentésemre ne egy soros „teszt alkatrész csere”ével reagáljanak szeretném látni a részletes munkalapot! Illetőleg csak remélni tudom hogy a tulajdonomban lévő Samsung np 2xxxxx típusú nem postázták senki másnak!
Határozottan felhívtam a telefonos ügyfélszolgálatuk figyelmét illetve a hibabejelentésemben is szerepel hogy ne karcolják össze a laptop fedlapját és semmilyét makulátlan állapotban adtam le amiről fotókat is készítettem és úgy is szeretném viszontlátni egyébként nem veszem át!! Ha már karcos és valaki már átvette a gépem akkor cseréljék ki! Ugyanolyan esztétikai állapotbanakkumulátorral és töltővel együtt
akarom viszontlátni ahogy azt leadtam!Azt is elég beszédesnek gondolom hogy hogy a munkalapra kopott plexi burkolat mint állapot van rávezetve lehetőséget adva arra hogy a szervizben bármit csinálhassanak a géppel. Egy fotót mellékelek arról hogy a hozzám eljuttatott laptop hátlapját hogy sikerült a szerviznek visszahelyeznie…
Nagyon sok fórumon olvasni a Telemaxról negatív véleményeket,de ezt azért nem gondoltam volna. Kiváncsi vagyok hogy meg lehet e ezt fejelni még. Egyszerűen felfoghatatlan hogy az általam imádott Samsung ilyen trehány és inkompetens szervizre bízza a termékei javítását rontva a Samsung hírnevét. Úgy érzem ezek után nem vásárlok semmiféle Samsung terméket.
Amennyiben rövid időn belül a Telemax által okozott hibákat nem orvosolják haladéktalanul a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez fordulok és közzéteszem a történteket!
Üdvözlettel:
Kovács Diána
-------------------------------------------------------
Feladó: Diána Kovács
Dátum: 2015. május 28. 23:27
Tárgy: Fwd: reklamáció (telemaxban elcserélt laptop)
Címzett: kapcsolat@samsung.hu, kapcsolat@tmx.huTisztelt Samsung!
Hivatkozva a 05.21.én kelt levelemre a mai napon kézhez kaptam az Önök szervizében "elkeveredett" laptopom. Bár ne tettem volna.
A határozott több alkalommal nyomatékosan megtett kérésem ellenére KARCOSAN ÉS A JÓTÁLLÁSI JEGY HELYTELENÜL KITÖLTVE voltam kénytelen kibontani a csomagot..(az erre vonatkozó dokumentáció csatolva)
Tájékoztatom Önöket,hogy a kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 5. § (3) bekezdése alapján a jótállás keretébe tartozó javítás esetén a forgalmazó, illetve a javítószolgálat a jótállási jegyen köteles feltüntetni:
a) a javítási igény bejelentésének és a javításra átvétel időpontját,
b) a hiba okát és a javítás módját,
c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját
d) a jótállás – a kijavítás időtartamával meghosszabbított – új határidejét.A cserélt, javított dologra, dologrészre a szavatosi jog érvényesíthetőségének ideje újraindul.[Ptk.308.§ (3) bekezdés].
Fentiek alapján a javítás módját kötelező megjelölni, illetve a kijavítás időtartamával a jótállási idő mindenképpen meghosszabbodik, ennek határidejét is fel kellett volna tüntetni a jótállási jegyen.
A fenti jogszabály figyelmen kívül hagyásával történt meg a jótállási szelvény kitöltése,különös tekintettel arra,hogy az állítólagos Hdd cserekor sem hosszabbodott meg a jótállás 1 évvel.A feltárt hibákról és azok megszüntetéséről nem tájékoztattak korábbi levelemben lévő kérés ellenére sem,valamint 2014.05.12-28 között a készülék az Önök szervizében volt ,ezzel jelentős kellemetlenséget okozva nekem,mivel laptopot voltam kénytelen bérelni díjazásért.
05.26.n XXX Évával a telemax ügyfélszolgálatos kollégájukkal beszéltem akit ismételten megkértem arra hogy a további kellemetlenségeket elkerülvén feladás előtt ellenőrizze a csomagot hogy a készülék makulátlan és karcmentes ahogy feladtam illetve a jótállási jegy helyesen van e kitöltve mivel a történtek után meggyőződésem volt, hogy a hibát hibával orvosolják. Felháborító módon így is lett.
Már a hibabejelentésben is jeleztem, hogy a fentiekre legyenek tekintettel, illetve minden alkalommal megtettem, amikor a samsung és a telemax ügyfélszolgálatával beszéltem. A beszélgetéseket rögzítik, legyenek kedvesek visszahallgatni.
Kérdésem a következő: Milyen jogon tesz kárt a Telemax a tulajdonomban lévő laptopban kifejezett többszöri kérésem ellenére is????? Ennyi erővel használt laptopot is vásárolhattam volna fele ekkora összegért. Munkanélküliként nem kevés időmbe telt összegyűjteni az árát és pár hónap után úgy néz ki, mint egy több éves gép. Köszönöm szépen.
A fentiekre való hivatkozással kérem a fedlap mielőbbi cseréjét valamint a jótállási jegy jogszabályoknak megfelelő kitöltését!
Önök egyáltalán nem voltak partnerek a sorozatos hibák megelőzésében,annak ellenére hogy számtalan alkalommal és módon felhívtam a figyelmüket rá. És azt gondolom szükségtelen megemlíteni hogy a fenti eseménysorozat következményeképpen soha többet nem fogok Samsung terméket vásárolni és amilyen széles körben lehetséges terjeszteni fogom a tényt hogy mennyire nem érdekli a Samsungot a vásárló. Eredményes módja a hűséges vásárlók elvesztésének..
A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez fordulok és az összes rendelkezésre álló fórumon nyilvánosságra hozom a Samsung "ügyfélbarát "szervizelését!
Üdvözlettel:
Kovács Diána
----------------------------------------------
küldő:samsung.com
dátum:2015. június 5. 14:12
tárgy:Fwd: Re: Fwd: Fwd: reklamáció (telemaxban elcserélt laptop)Tisztelt Kovács Diána!
Köszönettel vettük megkeresését, mellyel lehetőséget biztosított nekünk arra, hogy megfelelő tájékoztatást nyújtsunk az ügyében.
Sajnálattal olvastuk levelét melyben arról tájékoztatta az ügyfélszolgálatunkat, hogy a Nxxxxxxxxxxxx XXXXXXXXXX gyári számú készülék szervizelésével kapcsolatos elégedetlenségét fejezte ki, szeretnénk elnézését kérni az Önt ért kellemetlenségekért.
Megoldásként, társaságunk az Ön elégedettségének megtartása érdekében egyszeri méltányossági javítást ajánlunk fel, amennyiben elfogadja ügyének ilyen módon történő lezárását.
Őszintén reméljük, hogy fenti megoldási javaslatunkat elfogadhatónak tartja, melyről kérjük írásos válaszában tájékoztasson bennünket.
A hatályos jogszabályok értelmében kötelességünk tájékoztatni, hogy amennyiben fenti álláspontunkat nem fogadja el, úgy az illetékes hatóságokhoz vagy bíróságokhoz fordulhat, ezen szervek listáját a csatolt dokumentumokban találja meg:
1. Békéltető Testület, vagy
2. az Ön lakhelye szerint illetékes Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi felügyelősége, illetve
3. a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság.További kérdés esetén kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat bizalommal a 06 80 SAMSUNG (06 80 726 7864) ingyenes telefonszámon.
Tisztelettel:
---------------------------------------
Samsung Electronics Zrt Ügyfélszolgálatfeladó: Diána Kovács
dátum: 2015. június 5. 17:31
tárgy: Re: Re: Fwd: Fwd: reklamáció (telemaxban elcserélt laptop)Tisztelt Samsung!
Köszönettel vettem a mai napon kelt levelüket.
Tisztelettel érdeklődnék hogy mit jelent az Önök olvasatában az "egyszeri méltányossági javítás" egy 5 hónapja vásárolt teljes körű kötelező jótállással rendelkező laptopnál?
Köszönöm szépen ha nem tette volna tönkre a Telemax a laptopot,akkor minden egyes meghibásodásnál kötelező jelleggel és nem méltányosságból szükség esetén több alkalommal javítaniuk kell a meghibásodott terméket.
Érdeklődnék hogy a jótállási jegy jogszabályok megszegésével való kitöltést helyénvalónak tartja e a Samsung a Telemax részéről és engedélyezik e azt? ugyanis a válaszlevelükben az erre vonatkozó vizsgálat eredménye nem található.
Ahogy korábbi levelemben is említettem a fenti ügyben már-többek között- Fogyasztóvédelemhez is fordultam,mely eljárások folyamatban vannak.Miután a Telemax elcserélte,majd összekarcolta a laptopom és a hosszas hibabejelentésemre nem tájékoztatott kellő részletességgel a feltárt hibákról és az okozott kellemetlenségeken túl hosszabb ideig voltam kénytelen laptopot bérelni melynek tükrében nem áll módomban a laptopom semmilyen körülmények között bárminemű javításra elküldeni hozzájuk érthető okokból nem fogom növelve az általuk okozott kárt !
Egyedüli elfogadható megoldásnak tekintem egy teljesen új típus azonos fóliás fedlap részemre való küldését a jelenlegi fedlap részemről való visszaszolgáltatásával egyidejüleg valamint a jótállási jegy helyes kitöltését,vagy részemre új kiküldését a helyes adatokkal tartom.
A fenti panaszkezelést nem hívnám méltányosságnak annál inkább a Telemax által okozott kár részbeni korrigálásának,illetve a jótállási jegy fogyasztóvédelmi törvényben szigorúan meghatározott feltételek megszegésének majd orvoslásának tekinteném.
Remélhetőleg a fenti ügy rövid időn belül megelégedésemmel zárul elkerülvén a polgári peres kártérítési illetőleg fogyasztóvédelmi eljárást.
Üdvözlettel:
Kovács Diána
UPDATE
júni. 29.
Tisztelt Homár szerkesztőség!Az alábbi Telamaxos üggyel kapcsolatban a mai napon a samsung after sales csapata megkeresett telefonon megállapodtunk a Vrg szervizük általi fedlapcserében-mivel nyomatékosítottam a Telamax elkerülését- és az elszállítás napjában valamint ajándékcsomaggal kívánják tompítani a kellemetlenségeket.Nyugtával dicsérném a napot,de mindenesetre segítőkész volt a Samsung képviselője és ígéretéhez híven írásban is megerősítette az elhangzottakat.Kíváncsian várom a további fejleményeket.Üdvözlettel:Kovács Diána
Scipovicsné 2015.06.26. 09:34:51
Engem tényleg érdekelne.
AtiSnatch 2015.06.26. 09:50:46
sakkosfx 2015.06.26. 10:10:19
Scipovicsné 2015.06.26. 10:11:53
230e 2015.06.26. 10:28:04
2015.06.26. 10:37:19
Józsi, a migráns köcsög 2015.06.26. 10:42:14
2015.06.26. 10:44:18
Rejtélyes 2015.06.26. 10:47:04
2: Ne a Samsungot hibáztasd, a f@sz szervizt/szerelőt.
Darth Revan 2015.06.26. 10:55:38
Két férfi ül a kávéházban. Jön a pincér:
- Mit hozhatok Önöknek?
Egyik férfi:
- Egy kávét kérek!
A másik:
- Én is ugyanazt. De a csésze aztán tiszta legyen!
Nemsokára jön a pincér, hozza a két csésze kávét:
- Tessék a kávé. Melyikük kérte tiszta csészében?
Attila F 2015.06.26. 10:58:46
sarostehen 2015.06.26. 11:04:40
hobbitroll 2015.06.26. 11:05:40
Ha valaki megvásárolja az 'A' gyártó termékét 'B' forgalmazótól, majd alkalomadtán azt a 'C' szervizbe viszi javíttatni, miért 'A'-t ekézi? Először a szervizzel kellett volna balhézni, a fotókat OTT kellett volna elkészíteni, amikor leadta a laptopot javításra, valamint az átvételi papírra rá kellett volna íratni, hogy sérülés/karcmentes állapotban. Ennyi és nem több. Ha ezek után egy összeb@szott sz@rt adnak vissza, akkor lehet menni anyázni oda, ahol átvették. Ugyanis azzal céggel áll szerződéses (v)iszonyban aki a készüléket átvette (akkor is, ha Ő továbbküldi egy harmadik cégnek). Ezzel szemben, ha a legfrissebb szabályoknak köszönhetően közvetlenül a gyártónak küldte volna vissza (mert ezt is lehet), úgy az esetben levelezhetne a samsung.hu|com -al. Szerintem.
hobbitroll 2015.06.26. 11:07:51
sarostehen 2015.06.26. 11:29:16
sarostehen 2015.06.26. 11:35:44
bandikkaa 2015.06.26. 11:36:12
Black Hole 2015.06.26. 11:57:32
Attila F 2015.06.26. 12:16:11
De, értelemszerűen, ha egy forgalmazótól, akkor ők a felelősek a jótállás alatt.
Attila F 2015.06.26. 12:32:14
Én csak azt nem szeretem, amikor a gyártó/forgalmazó a szervizre kezd mutogatni és elhárítja a felelősséget.
Atörökk 2015.06.26. 12:33:10
Attila F 2015.06.26. 12:34:10
Attila F 2015.06.26. 12:36:55
Szerintem kimaxoltuk a témát.
Black Hole 2015.06.26. 12:40:28
Black Hole 2015.06.26. 12:57:02
Attila F 2015.06.26. 13:19:25
Fogyasztóként pedig egyáltalán nem érdekel az, hogy a "nagy", európai Samsungnak mi egy kis ország vagyunk. Minden globális cégnek kicsik vagyunk, akkor mindegyiknek bele kell szarnia a dolgokba?
Black Hole 2015.06.26. 13:23:29
Asszem a bajok valahol itt kezdődnek, a mindenki mindenkit ott basz át, ahol tud.
Attila F 2015.06.26. 14:07:02
Segítek: nem kell. Azt viszont jogosan el lehet várni, hogy amennyiben a jótállási idő alatt meghibásodik a termék, akkor azt gyorsan, pontosan megjavítsák. És még egyszer: ők is felelősek a szervizért; úgyhogy nem moshatják a kezeiket, hogy ők erről nem tehetnek. Még egyszerűbben: akitől veszel valamit, az felel azért, hogy a jótállási idő alatt meghibásodott termékeket megjavítsa. Megteheti, hogy ehhez alvállalkozót (egy szervizt) von be, de ez az ő magánügye, a vásárlónak erről nem is kell tudnia.
Az pedig szerintem nagyon kontraproduktív, hogy te lényegében nem is a posztban leírtakkal vitatkozol, hanem egyből a posztolónak ugrasz, ócsárolod a helyesírását meg a márkaválasztását, pedig ezeknek semmi köze a poszthoz. A helyesíráson való lovaglás a legviccesebb, mert te is le bírsz írni olyanokat, hogy szervíz, véktelenül, Kórea, stb.
Attila F 2015.06.26. 14:35:34
Ettől függetlenül igaza van a poszternek, szétcseszték a laptopját, mire a Samsung egy méltányossági javítást bír felajánlani - ki tudja, mire.
Lehet, hogy a poszter nem egy zseni, de ettől még minek kell itt nekiugrani és személyében támadni? Miközben a Samsung szenzációs ügyfélkezelését meg nagyvonalúan elnézzük.
Black Hole 2015.06.26. 14:40:07
Attila F 2015.06.26. 14:51:07
A milliomos megjegyzésre: de, persze, igazad, van. Mondjuk itt a Homáron vagy azért ekéznek valakit, mert csóró ("minek vesz ilyet, ha nincs pénze???", vagy azért, mert gazdag ("félmillióért vesz laptopot, de sír, hogy nem kapta meg hozzá az ingyen töltőt").
Jelen esetben, azt gondolom, hogy tanulságos a sztori, mert a vásárlók úgy kétharmadát a forgalmazó simán szopatja azzal, hogy a szervizre keni a problémákat.
Attila F 2015.06.26. 15:20:45
Nem látom be egyébként, hogy miért ne élne ésszel a posztoló. Vett egy Samsung terméket, ami azért világszerte elég elismert, és jól kicsesztek vele a szervizben. Megírta, ennyi.
A Samsungnak annyi felelőssége mindenképp van - ha a jogi felelősséget nem is ismered el -, hogy már elég régóta tudják, erre a szervizre sok a panasz, mégse tesznek semmit.
A márkaválasztást azért írtam, mert irreleváns a poszt szempontjából. Bármilyen márkát választ, a jótállás alatt az eladó cégnek szervizelnie kell.
És végül: a kezdet kezdetétől olvasom a Homárt. Most már nagyon irritálnak azon emberek hozzászólásai, akik (jópofaságból? butaságból?) egyből a posztolót kezdik ekézni. Vagy épp azt kívánják nekik, hogy pereljék be őket (milyen jogalapon is?). És mindezt "népnevelésből". Az lenne a népnevelés, ha tudatosabbak lennének a vásárlók. Csak ez így nagyon nehéz, ha még egy ilyen esetben is, amikor teljesen igaza van a posztolónak, akkor is őt kezdik szidni.
FDToth 2015.06.26. 15:58:51
Mento (törölt) 2015.06.26. 17:25:11
www.facebook.com/pages/Telemax/477023125745960?fref=ts
Nem hiszem el, hogy Magyarországon ezt meg lehet csinálni, amit ez a cég csinál, már évek óta, következmények nélkül, "szervíz" jogcímen. Én pl: egy Samsung telefonnal szívtam meg náluk, de soha többet samsung, köszönöm!
Mento (törölt) 2015.06.26. 17:26:53
Gyűrött Papír 2015.06.27. 21:52:24
Atörökk 2015.06.28. 15:38:03
A legolcsóbb az általában kurva drága szokott lenni vagy így, vagy úgy. Esetleg mindkettő.
joska61 2015.06.29. 11:25:25