Betett a nyár a BKV jegyeinek. A Borsnak tegnap adott válaszuk szerint ugyanis a meleg és a pára eszi le a feliratokat a jegyekről - és László szerint a bérletekről is. Rákérdezünk az ügyre mi is, de azért az elég nyilvánvaló, hogy ez a sztori egyetlen elemében sem normális.
Tisztelt BKV ügyfélszolgálat!
Kedves Homár!
Levelem másolatát elküldöm a Tékozló Homár blognak is!
A havi bérletem gyakorlatilag teljesen láthatatlanná vált. Persze nem a szelvény, csak a rajta olvasható feliratok. (Mellékelten küldök egy fényképet a bérlet mostani állapotáról.)
Ez azért jelent gondot, mert szerettem volna igénybe venni a BKV +1 hét lehetőségét. (Annak aki nem ismeri ez egy lehetőség, amellyel a havi BKV bérlet árának negyedéért, meg lehet egy héttel hosszabbíttatni a bérlet lejárati idejét. Ez úgy történik, hogy a még érvényes bérletet bevonja a BKV és helyette ad egy új szelvényt, aminek az érvényessége az eredeti bérlet lejárta +1 hét.)
Amiatt, hogy nem olvasható a felirat, a BKV jegypénztárban azt mondták, és a BKV telefonos ügyfélszolgálata is megerősítette, hogy ilyen esetben nem áll módjukban biztosítani a +1 hét szolgáltatást. A jegypénztárban a hölgy hozzátette, hogy ha ezzel a bérlettel utazom, akkor meg fognak büntetni, mert nem olvasható az azonosító. Erre mondják, hogy ügyes! A BKV elad egy bérletet, ami nem képes ellátni a feladatát az érvényességi időn belül és ezért még meg is büntet. Nem én nyomtattam a bérletet, hanem a BKV.
Rendeltetésszerűen használom a bérletemet nap mint nap. Minden más termék esetében, ha az a használati idején belül tönkremegy rendeltetésszerű használat mellett, akkor azt köteles az eladó kicserélni. A BKV-ra ez a szabály nem vonatkozik. Ha rossz bérletet ad el, akkor még meg is büntet.
A telefonos ügyfélszolgálatuk elmondta, hogy megírhatom Önöknek a panaszomat, de azt 30 nap múlva fogják elbírálni. Akkorra már teljesen mindegy. Nekem most lenne szükségem erre a bérletre.
Üdvözlettel:
László
UPDATE júli.15. 14:51
Az alábbi kérdésekkel kerestük meg a BKK-t:
Tisztelt Homár!
A BKK díjtermékek korábbi alapanyaga, az előrenyomott papír, a jegyek és különösen a bérletek tekintetében számos biztonsági kockázatot hordoztak magukban. Ezért a kibocsátás és ellenőrzés módjának, folyamatainak teljes újragondolása mellett új alapokra helyezett, biztonságos, megszemélyesítésre alkalmas papíranyagot kezdtünk alkalmazni. Ennek megfelelően a BKK jelenleg hőpapíron, helyben nyomtatással állítja elő a jegyeket és a bérleteket. Ez azt jelenti, hogy a jegyek és a bérletek megszemélyesítése során az alappapírra történő nyomtatáskor nem használunk festéket, hiszen hőnyomtatással állítjuk elő a termékeket.
A thermo nyomtatási eljárás esetében természetes folyamat a nyomatok szürkülése, elhalványodása, amely normál esetben csak több év alatt következik be. Sajnos egyes külső behatások ezt a több éves kopási folyamatot rendkívüli módon lerövidíthetik. Ilyen hatások lehetnek például a magas páratartalom, a hőhatás is. Sajnos sokan a hőhatást és a nedvességet kizárólag a direkt napfénnyel, meleggel, vízzel azonosítják, pedig a testünk által termelt közvetlen hő és a kibocsátott pára – huzamosabb ideig tartó érintkezés esetén – is alkalmas lehet a papír olvashatóságának befolyásolására. Ennek megfelelően nem csak abban az esetben kophat jegyünk, vagy bérletünk, ha azt a radiátoron vagy a napon felejti valaki, hanem a testünk által kibocsátott hő és a zsebben történő tárolás következtében fellépő magas páratartalom is előidézheti ezt a sérülést. Éppen ezért a termékek hátulján az alábbi javaslatot tüntetjük fel: „Kérjük, az adattartalom olvashatósága érdekében napsugárzástól, hőhatástól, nedvességtől – erre alkalmas tokban tartva – megóvni szíveskedjenek.” Javasoljuk ügyfeleinknek, hogy jegyüket vagy bérletüket bérlettokkal együtt pénztárcájukban, irattartójukban vagy táskájukban tárolják.
Amennyiben ügyfeleink olyan mértékű kopást tapasztalnak, amely a jegyek vagy bérletek olvashatóságát veszélyezteti, akkor kérjük, fáradjanak be egy hozzájuk közel eső Ügyfélközpontba és ha a jegyeken vagy bérleteken látható az előlapi sor- és sorozatszám, illetve az ahhoz tartozó datamátrix is beolvasható, akkor az ügyfélszolgálatos kollégák azonnal, díjmentesen kicserélik a kopott termékeket. Abban az esetben, ha a kopás olyan mértékű, hogy az előlapi datamátrixot már nem ismeri fel pénztári rendszerünk, akkor lehet szükség a központi bérletpénztárban (Akácfa utca) történő cserére, ahol a termék beazonosíthatósága (beolvasható hátoldali sor- és sorozatszám) esetén kollégáink cserélni tudják a termékeket.
A BKK kiemelten foglalkozik az ügyfelektől érkező visszajelzésekkel és az esetlegesen felmerülő problémákkal, ennek köszönhetően hamarosan – még a nyár folyamán – olyan speciális bérlettokokat fogunk tudni adni a megvásárolt bérletek mellé, amely az adatok olvashatóságát rendkívül hosszú ideig lehetővé teszi, még abban az esetben is, ha a bérlet tárolása nem az előírások szerint történik.
Üdvözlettel:
Budapesti Közlekedési Központ
BKK Kommunikáció
Az utolsó 100 komment: