Komoly levél Zoltántól, olyan aranyigazságokkal, mint, hogy "az emberek nem hülyék, átlátják a bullshitet" meg "a határozottság nem egyenlő az arroganciával" és "a legbosszantóbb: a hangnem és a stílus". Minden ügyfélszolgálat szíves figyelmébe.
Tisztelt Tékozló Homár,
A történet még tavaly ősszel kezdődött (ezért nem is rövid, de remélem tanulságos). Késedelembe estem egy befizetéssel a telefonszámlámmal a Telekomnál. Előfordul. Belátom, hogy az én hibám. Ilyenkor két dolog következik be: korlátozásra kerülnek a kimenő hívások és a következő számlában megjelenik a visszakapcsolási díj. De ez persze csak jópár nap után. (Ha jól tudom, a szabályozás hatvan napot ír elő). Itt kezdődtek a gondok. Ugyanis a hívásaimat úgy korlátozták, hogy 4 napos elmaradt számlám volt.
Erről panaszt is írtam még aznap és másnap jött is a válasz, amiben három információt kaptam:
- a panaszom jogos és bocsánatot kérnek
- visszakapcsolják a szolgáltatást (ez meg is történt)
- nem terhelnek visszakapcsolási díjat a következő számlában
- elnézést kérnek az igencsak hosszú várakozási idő miatt (egyszer 13 és egyszer 25 perc; már ez is megérne egy misét)Amikor megérkezett a következő számla és ott volt benne a visszakapcsolási díj, akkor döntöttem úgy, hogy jobb ha hátat fordítok ennek a cégnek. Bementem a másik telefontársasághoz, ahol új szerződést is kötöttem, számhordozás stb. Még aznap bementem a Telekomhoz és befizettem a számláimat (ez természetesen szükséges is a váltásnál) és jeleztem, hogy az aznap küldött számlát nem fizetem be - hiszen benne van a visszakapcsolási díj, ami jogtalan.
Hónapokig hosszú csend következett. A magam részéről a problémát jeleztem, a kezemben volt a jogos panaszomra érkezett válasz.
Körülbelül egy hónappal ezelőtt kaptam levelet a Creditexpress behajtó cégtől, hogy van 14115 Ft tartozásom.
Külön érdekes kitérő a történetben, hogy felhívtam ezt a Creditexpress céget, hogy oké, fizetek mint a katonatiszt, mert ők valószínűleg csak egy elmaradást kaptak, úgyhogy a labda a Telekomnál van. De kértem, hogy megoldható lenne-e hogy két részletben fizessem ezt az összeget (amiről ekkor még persze fogalmam se volt, hogy miként lett ennyi). Az első hölgy a telefonban felrakta a „fizesse-be-fizesse-be” lemezt, szóhoz sem hagyott jutni, majd rámtette. Egyrészt fizetési könnyítés kérésének lehetősége törvényi kötelezettség (az hogy elutasíthatják, más kérdés); másrészt nem rakhatják rám a telefont, amikor épp azt mondom, hogy „ne tegye le”. De ez a rész kevésbé érdekes: visszahívtam őket újra. Egy másik, kompetensebb kollégájukkal megbeszéltük két hónapra lebontva a befizetést, és még aznap este visszahívott valami vezető tőlük, hogy elnézést kér az első kolléga viselkedéséért. Bosszantó nap volt az is, de a korrekt hozzáállás miatt, ez már nem érdekel. Be is fizettem 8000 forintot.
De a problémát a Telekom felé kellett jelezzem. És itt kezdődött a tortúra. Mivel a leveleket nem kaptam meg, ezért a behajtó cégtől való levélre és a telefonos egyeztetésre tudtam támaszkodni. Az egész történet legbosszantóbb része következett. Ismét hat-hét perc után jutottam kezelőhöz, és végül a telefonhívás ideje 52 perc 24 mp volt. Négyszer kapcsoltak át. Nem tudom pontosan mikor-kihez kerültem, de ahogy kivettem a beszélgetésből: egyszer általános ügyfélszolgálatossal, másodszor az elmaradással foglalkozó osztállyal, majd újból egy általános ügyfélszolgálatossal és végül a számlázási osztállyal tudtam beszélni.
Mindannyiszor el kellett mondanom, hogy mi a probléma. Először olyan válaszokat kaptam, hogy „ez van a rendszerben, fizessem be”. Ezzel a válasszal már találkoztam más ügyintézésnél is, más társaságoknál. És ettől tudok igazán a falra mászni. Amikor az ügyfélnek az a kérdése, hogy „miért annyi az annyi?” akkor az ilyen válaszok nemcsak azt jelentik, hogy ki akarnak térni a pontos információk megadása elől, hanem az adott ügyfélszolgálatos inkompetenciájáról ad tanúbizonyságot.
Abszolút tisztelet annak a fiatalembernek, akivel harmadjára beszéltem. Őszintén elmondta, hogy ő ezt nem tudja, rossz helyre kapcsoltak, keresne megoldást, de ő nem tud, mert nincs hozzá hatásköre. Megjegyzem, hogy az ő hozzáállása miatt nem fordulok a nmhh-hoz. Személyes véleményem, hogy általános iskola alsó tagozatában meg kellene tanítani egy fontos mondatot: „Nem tudom.” Az emberek nem hülyék, átlátják a bullshitet és félrebeszélést. Halljuk a telefon másik végén a kínos csöndből, hogy az ügyintéző nem tudja a választ a kérdésre. Ilyenkor mondja azt, hogy „bocsesz, de fogalmam sincs” és ne kezdjen el hadoválni és arrogánsan kikérni magának, hogy márpedig nekik van igazuk. Mert nem tudhatja és - mint ez ebben a történetben is kiderült - végülis nem nekik volt igazuk.
A majdnem egy órás telefonbeszélgetés végén kiderült, hogy valójában tényleg nem 14 ezer, hanem csak 7300 forintot kell rendezzek. De persze csak a panaszt tudják rögzíteni.
Vártam a választ, ami nem akart megérkezni - ezért újra telefonáltam két napja. Hozzátenném, hogy megnézve a mostani telefonbeszélgetésem díjszabását, az egy órás telefonbeszélgetés jóval ezer forint fölötti költségembe került. Ezért gondoltam, hogy visszahívást kérek - mégiscsak ők hibáztak.
Biztosan megvan sokunknak az a pökhendi stílus, aminek az egyik példája az, amikor az ügyintéző a magas lóról megjegyzi, hogy „az ügyfélszolgálat hívása díjmentes” (értsd: „ez a hülye még azt se tudja, hogy ingyen hívhatja az ügyfélszolgálatot; mit pattog itt…”) Ekkor már kissé emelkedett hangon fejtettem ki, hogy hiába lát ő 30-as telefonszámot, az már nem hozzájuk tartozik, ezért igenis elég sokat kell fizetnem. És nem akarok ismét pingponglabda lenni az ügyfélszolgálatban, ezért mindenképpen kérek visszahívást. Közölték, hogy ilyen nincs, csak, ha webshop rendelés van. Mondom, akkor rendelek webshopon valamit, és hívjanak vissza. Ilyen sincs. Itt újra összefoglaltam a történet: novemberi panasz, téves számlázás, mostani panasz, várakozási idő stb - ismét negyed óra. Ekkor kiderült, hogy mégis van visszahívás: a talányos elnevezésű „vezetői visszahívás”.
Másnap hívtak és végül pont került a történet végére. Közölték, hogy igazam van, nem jogos a 14 ezer forint és elnézést, a részükről nincs követelés, jelzik ezt a behajtó cégnek, lezárt ügynek tekinthetem. Nincs elmaradásom.
Én ezt december óta így gondoltam.
Záróakkord. Ekkor már eléggé belefásultam ebbe a történetbe, de azért halkan megkérdeztem, hogy oké, de ha jól számolom van némi különbözet az általam befizetett nyolcezer és az általuk követelt 7300 forint között. De inkább hagyjuk. Nem fontos. A hölgy türelmet kért (a zenét kapcsolta, ami lassan olyan hatással volt a szervezetemre, mint a Mechanikus Narancsban a srácra Beethoven szimfóniája) - és végül felajánlotta, hogy természetesen visszautalják a 700 forintot. Így lesz a nulla forintos elmaradásból egy pillanat alatt hétszáz forintos jóváírás. Persze tudom, hogy ez csak olyan ajándékszerű valami, hogy ne hőbörögjek tovább – de talán a hívásaim díjának töredékét ki lehet belőle fizetni.
Összefoglalva a felmerült problémákat:
- jogtalan kimenő hívás korlátozás
- jogtalanul kiszámlázott visszakapcsolási díj
- több esetben 5 percnél jóval több várakozási idő
- elmaradásról való értesítés hiánya
- inkompetens kollégák, téves információkÉs ami a legbosszantóbb: a hangnem és a stílus. Direkt nem írtam korábban, de én is hasonló területen dolgozok és tudom, hogy a határozottság nem egyenlő az arroganciával. Szerintem nincs bosszantóbb (és szomorúbb) dolog annál, amikor egy ügyintéző zagyvaságot állít, teljes beleéléssel és határozottsággal. És úgy sejtem, hogy ezt nem ők maguk találják ki, hanem valahogy utasításba kapják. De ezt persze nem tudhatom. Viszont érthető is valahol, csak hosszú távon nem kifizetődő. Mert például az én esetemben legalább háromszor feladhattam volna a küzdelmet és fizetek kétszer annyit – jogtalanul. És belegondolva, hogy azok az ügyfelek, akik nem áldozzák rá az idejüket és energiájukat, vagy éppen meghátrálásra lehet kényszeríteni őket a durvasággal, elég sok pénzt fizethetnek be teljesen alaptalanul.
Ezért is írtam le a történetet: mindenki járjon mindig a végére, kérje (ha kell: követelje) az összes információt, tegye fel újra és úja a kérdéseit, amíg nem kap rá választ.
Tisztelettel,
Zoltán
Az antiochiai szent kézigránát 2015.08.10. 09:00:59
ancsika 2015.08.10. 09:06:36
Az antiochiai szent kézigránát 2015.08.10. 09:07:27
ptspts 2015.08.10. 09:11:38
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.10. 09:18:33
VOIP-on hívd, aranyos, ott gombokért lehet hívni a Tré-mobil ügyfélszolgálatot a +36-1-4474475 telefonszámon. Valami 77 fillér percenként, de lehet olcsóbban is kijönni, ha sokat telefonálsz.
Nincs sajnálat bennem azokért, akik mobilon hívnak bármilyen üszt.
kittypryde 2015.08.10. 09:19:29
atörökkk 2015.08.10. 09:29:08
igi5 2015.08.10. 09:31:22
Hilda se látja át h neki már annyi
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2015.08.10. 09:33:46
"- elmaradásról való értesítés hiánya"
1. kinek akarod bemagyarázni, hogy nem tudtad, hogy NEM fizetted be a számlát
2. a T-konynál a számlában általában a 2. oldalon ott van, ha van elmaradásod és az is, hogy ezt most amit olvasol, az első fizetési felszólításnak minősül
3. a notóriusokat lövik ki 3 nap késésért, de vágjál hozzá jópofát, mert te hibáztál :o)
igi5 2015.08.10. 09:36:46
Manyecska 2015.08.10. 09:37:27
Józsi, a migráns köcsög 2015.08.10. 09:48:06
buksikutya 2015.08.10. 09:49:59
CID. 2015.08.10. 09:55:29
Már meging egy nick 2015.08.10. 09:56:47
Már meging egy nick 2015.08.10. 10:06:59
Friss eset. Utánvétes csomagot feladtam, átvette a címzett, pénz jó pár nap után sehol.
Felhívom a posta ügyfélszolgálatát, kedves a hölgy, aranyos, de mit mond?
Azt, hogy látja nem kaptam meg a pénzt. Látja, hogy ez nem jó, visszakerült hozzájuk. De azt állítása szerint még nem látja miért. Azt egy későbbi időpontban - nem tudja mikor - fogja csak látni.
És hogy hol lehet kérni, hogy helyre hozzák? Hát telefonon nem. Hiába tudjuk mivel van baj, beszélni is tudunk róla, csak csinálni nem semmit.
a pekkozonsegszolgalati.osztaly@posta.hu címen. Bassza már meg a kurva élet ki olyan hülye a postánál, hogy egy ilyen címet kell bediktálgatni telefonon??? Pek az elején, de a közönségszolgálati után pont. és úgy az osztály... áhh nem elkúrható cím telefonos bediktálás után.
Nem lehet ám olyat, hogy panasz@posta.hu, reklamacio@posta.hu vagy társai. Az túl egyszerű lenne :)
CID. 2015.08.10. 10:08:34
igi5 2015.08.10. 10:10:32
Előbb fozeted az áramot be mint a mobilt be
CID. 2015.08.10. 10:10:34
CID. 2015.08.10. 10:13:36
igi5 2015.08.10. 10:17:34
De ha vonalas telefon akkor passzolok :€
igi5 2015.08.10. 10:23:29
Így nagyobb bajba került
Vagy csak cigó de azoknak 10000-ig állja a számlát az alapítvány
Már meging egy nick 2015.08.10. 10:26:06
mól 2015.08.10. 10:27:55
igi5 2015.08.10. 10:33:00
FDToth 2015.08.10. 10:40:32
Most a vodafone-nál van normális ügyfélkapcsolati menedzserünk, szinte minden korlátlan (kivéve a mobilnet, de az is 10 GB) és nem 200-250-et fizetünk havonta, hanem 55-60-at...
Rosszindulatú Vászka 2015.08.10. 10:43:23
CID. 2015.08.10. 10:44:40
@Troppauer_Hümér: Biztos vagyok benne, de neked milyen perverzioid vannak baszod, a Telekom honlapját sasolod, ha már ilyen geci cég ;)
CID. 2015.08.10. 10:50:37
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.10. 10:52:30
Különben ráknak fizetted be. Ültek volna rajta, amíg akarnak, ha egyszer nem tartoztál...
Józsi, a migráns köcsög 2015.08.10. 10:53:54
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.10. 10:54:00
Nemrég kellett SIM kártyát vennem tőlük. Rossz volt a honlapjukon a megrendelés, nem lehetett befejezni. Két hét után javították.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.10. 10:54:05
A Vodka se fog, nyugi.
FDToth 2015.08.10. 10:58:38
FDToth 2015.08.10. 11:00:43
gozos 2015.08.10. 11:08:54
T kilőve.
2015.08.10. 11:12:22
A Voda valóban egészen más világ, a trét nagyon nehéz alulmúlni, de nekik ezt klasszisokkal sikerül...
A tré ügyfélkezelése egy nagy fos, a vodkáé egy hatalmas fos, cserébe utóbbinak még ma is esetleges a vidéki (sima gsm) lefedettsége.
2015.08.10. 11:16:48
igi5 2015.08.10. 11:23:03
Sose lesz 30 megás netem meg l-es csomagom ;(
Nem úgy vn h 90 napon túli tartozás megy végrehajtóhoz követeléskezelőhöz
1 hónapnyi késve fizetés nem indok ennyi cirkuszra hacsak nem a poszter elfwlejtett pár terhelő dolgot
Ehh nem értem a mai posztot se
CID. 2015.08.10. 11:24:17
@FDToth: Eliheted, de ezek az apró csúsztatások...2-3 év ide oda, 60/30 ide oda. Ez a Hilda buta mint a homok. Nem nem buta, csak fröcsög esztelen
igi5 2015.08.10. 11:26:39
igi5 2015.08.10. 11:28:25
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.10. 11:42:17
@gozos: Ez kérdés volt eddig? :)
Az antiochiai szent kézigránát 2015.08.10. 12:10:01
Disznó Úr 2015.08.10. 12:17:41
Megvan a nyúl kecsegek! xd 2015.08.10. 13:25:52
cupcake25 2015.08.10. 13:38:45
Lesből Támadó Szárítókötél 2015.08.10. 13:41:23
Ezt az egész faszakodást megspórolhattad volna magadnak, ha a harmadik ügyintéző kapcsán kialakult perverz Stockholmi-szindrómád helyett felnyomod őket az NMHH-nál, hogy meccseljék le vele.
U.i.: Vedd már észre, miket írsz: mennyivel jobb az, ha azt mondja, hogy nem tudja? Őszinte? Igen. Előrébb van a problémád megoldása? Egy fikarcnyit sem. Ügyfélként rohadtul nem rád tartozik, hogy ki és milyen rendszerben néz utána a dolgoknak, te a megoldást akarod látni.
Megvan a nyúl kecsegek! xd 2015.08.10. 13:45:16
Lesből Támadó Szárítókötél 2015.08.10. 13:47:39
Jaja, Stockholm, de hogy az "i" mit keres ott...?
A sikongató lábrázás sem rossz próbálkozás, de a problémádat nem oldja meg, szóval struccpolitikának jó csak.
EvilHedgehog 2015.08.10. 13:59:06
CID. 2015.08.10. 13:59:30
cupcake25 2015.08.10. 14:01:57
cupcake25 2015.08.10. 14:11:53
CID. 2015.08.10. 14:15:38
Megvan a nyúl kecsegek! xd 2015.08.10. 14:16:09
gabors 2015.08.10. 15:55:29
200 forintos es a parkoloautomata poszt kommnetestul eltunt ...
Troppauer_Hümér 2015.08.10. 16:30:52
Egyikünknek sem volt jó.
Troppauer_Hümér 2015.08.10. 16:35:12
Akkor újra le kell írnom hogy Igi azért bassza szét ezt a releváncs csetet, mert éppen nincs prájd. Most jobb?
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.08.10. 17:01:27
Az antiochiai szent kézigránát 2015.08.10. 17:09:39
Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2015.08.10. 18:49:13
Aureliano Buendía 2015.08.10. 19:40:13
Aureliano Buendía 2015.08.10. 19:58:26
Telefonálni, személyesen bemenni a szopóroller hajtásával ér fel, ők ott leginkább arra jók, hogy felvegyék a panaszod, és majd a háttérfeldolgozás jól megoldja.
Legközelebb: segitunk@telekom.hu
Hogy maradhatott ki???
Az antiochiai szent kézigránát 2015.08.10. 20:16:56
kozkozkoz 2015.08.10. 20:46:34
CID. 2015.08.10. 21:24:58
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.08.10. 21:44:07
Azt írod: "mindenki járjon mindig a végére"
Mit gondolsz, én mit csinálok, ha egy senkiházi behajtócég talál meg egy jogtalan tartozással? Szerinted egyezkedek velük, meg befizetem?
Járjon a végére, mi? pfejj
atörökkk 2015.08.11. 00:08:25