A legtöbb tisztelt homár pontosan tudja, hogy ha két ár van feltüntetve egy terméken, akkor a törvény szerint melyiket (az alacsonyabbat) kell kifizetni érte. De sajnos még mindig nem mindenki van ennyire képben. Utólag meg sopánkodni kár. Vagy mégsem?
Tisztelt Homár!
A tegnapi napon történt meg a barátnőmmel, hogy egy cipőt vásárolt a Deichmann üzletben a Corvin Plázában. Ki is nézte a cipőt és vitte a kasszához. A dobozon 8990 Ft volt feltüntetve, viszont a cipőn volt egy kis cimke, amin jó nagy számokkal, hogy 7990 Ft. Barátnőm megkérdezi a kasszást, hogy melyiket kell fizetni, ő meg azt válaszolta, hogy a drágábbat.
Ezúton tájékozatom és remélem olvassa majd ezt a kedves kasszás hölgy/úr, hogy baromira nem ez a helyes eljárás a kettős árfeltüntetéskor, ugyanis az olcsóbb áron kell odaadni a terméket. Sajnos barátnőm ezzel nem volt képben, így jártunk...
Üdv:András
Mit tegyünk, ha otthon jövőnk rá, hogy élni szeretnénk a fogyasztói jogainkkal? Gyorstalpaló a GVTI-fogyasztóvédőktől.
Kedves Andris!
Valóban jól gondolod, a felmerülő problémát nem kezelte megfelelően az eladó, téves információt adott. A fogyasztóvédelemmel kapcsolatos hatályos törvény egyértelműen meghatározza, hogyan kell eljárni, ha egy terméken több eladási ár szerepel: a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár vagy szolgáltatási díj ilyenkor az irányadó, azaz a barátnődnek a 7990 Ft összeget kellett volna kifizetnie.
Leveled végén írtad, hogy így jártunk. Nos, nem, nem veszett el az ügy, lehetőség van a panasz bejelentésére, akár szóban, akár írásban.
A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a panasz kezelésével nem értetek egyet, az eladónak a panaszról haladéktalanul jegyzőkönyvet kell felvennie, melynek egy másolati példányát helyben át kell adnia nektek. A panasz kivizsgálására törvényben előírt 30 napjuk van. Érdemes a cipőn lévő, gondolom azóta már levett árcímkét is bevinni az üzletbe, természetesen a blokkal és a cipős dobozzal együtt, hiszen ezen van a másik vételár. Mivel rövid idő telt el a vásárlás óta, esélyes, hogy a tévesen tájékoztató eladó is utolérhető.
Mit tegyünk hasonló esetekben?
Ha az eladó jogszabályi értelmezésével nem értünk egyet, abba ne törődjünk bele, hiszen egyáltalán nem biztos, hogy megfelelően alkalmazza a vonatkozó rendelkezéseket. Ekkor a probléma helyi és azonnali orvoslása érdekében kérjük az üzletvezető véleményét is. Ha ekkor sem gondoljuk, hogy kellő tájékoztatást kaptunk, tegyünk szóban panaszt (igen hangozzék el: panaszt szeretnék tenni) vagy rögzítsük problémánkat a Vásárlók könyvébe, melyet minden esetben köteles a vállalkozás 30 napon belül írásban megválaszolni. Ha végképp nem sikerült jogunkat érvényesíteni, úgy a Békéltető Testületek előtt érdemes eljárást indítani.
Hasonló esetekben fotó készítése is ajánlott, hiszen a cipőhöz rögzített árcédulán szerepel az alacsonyabb ár.
Fontos! A blokkal tudod döntően bizonyítani a vásárlást, ezért őrizd meg!
Senki se dőljön be a pénztártól való távozás után a reklamációt nem, esetleg nem áll módunkban elfogadni felhívásnak!
A Vásárlók könyve a kereskedelmi tevékenység folytatásának feltétele, a vásárlók panaszainak és javaslatainak felvételére alkalmas. A vásárlót e jogának gyakorlásában megakadályozni vagy befolyásolni tilos.
sarostehen 2015.09.23. 14:14:51
AtiSnatch 2015.09.23. 14:15:44
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.09.23. 14:33:47
A deichmannban az akciós árak az árcédulán, és a dobozon (is) vannak.
juhaszvik 2015.09.23. 14:35:44
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.09.23. 14:43:23
juhaszvik 2015.09.23. 14:48:33
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.23. 15:01:15
A sok "ezténnemtudoménehheznemértk" arc meg ilyenkor szívja meg jól, amikor lázán átverik őket. És átverik szervvizben is, stb.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.23. 15:02:20
Manyecska 2015.09.23. 15:17:50
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.23. 15:25:55
Az meg marha fura lenne, ha beállítana valaki, hogy pár napja vette ezt a szart, X pénzért, de volt rajta egy olcsóbb címke is, azért is vehette volna, így kéri most a különbséget. Hétrét görnyednék a röhögéstől.
A posztert nagyon sajnálom.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.23. 15:27:24
köszönöm a kommentált 2015.09.23. 15:42:16
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.23. 15:45:49
lcsaszar 2015.09.23. 15:53:45
Manyecska 2015.09.23. 15:53:57
köszönöm a kommentált 2015.09.23. 15:54:30
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.23. 15:55:35
köszönöm a kommentált 2015.09.23. 16:00:29
Vadászok Őrangyala 2015.09.23. 17:36:37
Troppauer_Hümér 2015.09.23. 18:16:12
Troppauer_Hümér 2015.09.23. 18:17:16
Aureliano Buendía 2015.09.23. 18:47:38
Amúgy meg persze a dobozon szokott lenni. Ha volt eszük, megőrizték.
Manyecska 2015.09.23. 18:53:37
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.23. 19:53:17
www.facebook.com/horvath.csaba2/posts/10207539597066336?pnref=story
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.23. 20:38:10
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.23. 20:45:40
Aureliano Buendía 2015.09.23. 21:02:46
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.09.23. 22:28:45
ember a holdon? 2015.09.23. 22:33:49
Mityu Addideapénzt kft LE 2015.09.24. 04:14:11
Mert ugye vannak azok a trükkök az eladástechnikus marketinghuszárok részéről, amikor a feltételes árat* nagy, míg a feltétel nélküli árat egészen kis betűmérettel függesztetik ki az áru mellé/alá/fölé. A nem egyező feliratokra most nem térek ki... :)
*Feltételes ár: amikor valamit még vennem kell, vagy matricaragasztgatós gyűjtők/pontgyűjtő kártyabirtokosok vehetik meg annyié' amennyiért a lóbaszó betűmérettel van kirakva az ár. :) Így NEM vettem ezer-kilencászkilencven helyettnégyezeré' bűvöskockát. :D
Mityu Addideapénzt kft LE 2015.09.24. 05:01:59
joska61 2015.09.24. 08:48:42
köszönöm a kommentált 2015.09.24. 08:51:48
@joska61: de hiszen egy süldő tinipicsa. No mindegy.
Manyecska 2015.09.24. 08:55:48
köszönöm a kommentált 2015.09.24. 09:01:32
Manyecska 2015.09.24. 09:03:41
Manyecska 2015.09.24. 09:05:31
köszönöm a kommentált 2015.09.24. 09:07:18
Dezsike 2015.09.24. 09:08:02
Manyecska 2015.09.24. 09:24:08
köszönöm a kommentált 2015.09.24. 09:25:38
Manyecska 2015.09.24. 09:34:23
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.24. 09:47:07
homar.blog.hu/2015/09/18/most_komolyan_olyan_nagy_dolog_kicserelni_egy_karton_cigit/full_commentlist/1#c28134820
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.24. 09:51:25
Manyilátogatás.
@köszönöm a kommentált: "nem a fejed tört el"
De. Be is gipszelték. Csak lecsúszott.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.24. 10:05:39
Martinicske 2015.09.24. 10:07:06
Ki fog emlékezni egyáltalán amikor vette akkor is ott volt-e az a címke, egyáltalán ahhoz a cipőhöz tartozik-e az a címke, vagy csak valaki ráragasztotta mert ráért...
Korlátlan idő rendelkezésre áll próbálgatni, nézegetni, forgatni. A pénztárnál még mindig lehet reklamálni, ha nem kell ott is lehet hagyni, a pénztáros fejéhez vágni, de napok múlva hisztizni nem túl elegáns.
Persze a GVTI ír egy véleményt mindkét fél meghallgatása nélkül, konkrétumok ismerete nélkül, úgy jogos persze minden.
Manyecska 2015.09.24. 10:09:06
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.24. 10:13:40
köszönöm a kommentált 2015.09.24. 10:14:53
CID 2015.09.24. 10:16:14
Manyecska 2015.09.24. 10:23:40
Dikusz 2015.09.24. 10:24:56
A cipők mindig dobozzal együtt vannak kitéve, általában egy modell egy sorban, egymás alatt., csak a drágább modelleknél van, hogy fél párat tesznek ki, tulajdonképpen érthetően. Az akciós áruk "%" jellel, más színű árcédulával vannak jelölve, mint a normál áru cipők. Vettem már úgy én is papucsot, hogy a polcon akciósként volt jelölve, de a kassza magasabb árat jelzett. Szóltam a pénztárosnak, megnézte az árat a gépben, kiderült, hogy valaki nem arra a polcra tette vissza, ahonnan levette.
A posztoló esetében is előfordulhatott, hogy másik dobozba került vissza a cipő, bár itt a dobozon volt a drágább ár. Viszont mindenképpen a cipőn lévő árat kellett volna, hogy kifizessék, ha nem is azért (szerintem), mert a törvény szerint mindig az olcsóbb árat kell fizetni. Ha nem a saját dobozában volt a cipő, a vonalkódról általában kiderül, hogy másik modellről van szó.
Hadd jegyezzem még meg, hogy nem dolgozom a cégnél, nem akarom védeni őket. Nem kellett még visszavinnem árut, egyetlen sportcipőm ment tönkre (sokat használtam), nem csoda.
Mityu Addideapénzt kft LE 2015.09.24. 10:29:16
"Ez divatjamúlt. Nem vagy sikeres postoló."
Aszondod ez má" ősi izé szokás vagy mi? :(
Martinicske 2015.09.24. 10:50:32
Ennyi erővel sározhat itt bárki bármilyen üzletet, a poszter általában anonim, a bolt meg így minden nélkül még ha akar se tud semmit bizonyítani.
köszönöm a kommentált 2015.09.24. 11:15:02
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.24. 11:38:25
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.24. 11:42:59
Manyecska 2015.09.24. 11:44:34
:P:D há" elolvasom már ezt a posztot bár ellenszenves a cipő miatt.:D
Menyus Péter 2015.09.25. 12:05:15