Ubulék első és lehet, hogy egyben utolsó utazási irodás nyaralása nálunk kötött ki, ráadásul úgy tűnik, nem jogosan. Ettől függetlenül a Green Travels pukkadjon meg. Hogy lehet bárkit nyaralás idején hajnali 3-as kelésre kényszeríteni???
(A csudiszép mesés térkép innen származik.)
A Greentravelnél 8 nap inkább 6
2015. áprilisában fizettünk be egy 7 éjszakás (tehát 8 napos) törökországi útra a Westendben lévő Green Travel irodában (Gruber Travel). Az utazás július 28-augusztus 4. közé szólt. Akkor azt a tájékoztatást kaptuk, hogy az utazás előtt egy héttel mondják meg a repülő indulásának idejét, addig nem áll módjukban közölni. Mivel sosem utazunk utazási irodával, ezért tapasztalatunk sem volt, gondoltuk ez így szokás. (Az mellékes, hogy befizetésnél lefagyott a számítógépük, a másik gép pedig már 20 ezerrel drágább árat mutatott. „Biztos most volt a napi árfolyamváltás”. Ígértek egy 20 ezer forintos vacsorakupont, amit azóta sem kaptunk meg.)
Az indulás előtt egy héttel meg is történt a tájékoztatás, miszerint július 28-án 11:30-kor megy a gép, amely 15:00 után ér a törökországi reptérre. Onnan az utazás Side-be, beszállással, megállással együtt azt eredményezte, hogy délután 5 után értünk a szállásra (feltétlenül meg kellett állni fél órára bazározni az út mellett, szervezetten, több Green Traveles busznak).
Vissza a gép augusztus 4-én reggel 7:30-kor indult, hajnali 3 órakor kellett kelnünk, hogy 3 óra 30-kor felszállhassunk a transzferre.
Ez azt jelenti, hogy a 8 nap helyett 6 napot töltöttünk a nyaraláson.
Ezt kifogásoltuk emailben a Gruber Travel email címén, még az utazás előtt, a repülőgép indulási időpontjainak tudomásukra jutásakor. Továbbá a Westendben lévő irodában személyesen is. Kértünk valamiféle kompenzációt, leginkább egy plusz egy éjszakát, vagy bármilyen gesztust, amitől nem éreznék megrövidítve magunkat. Az ügyintéző megkérdezte, hogy nem tudtunk-e a befizetésnél a gép indulásáról. Nyilván nem, mert nem mondták meg. Ha megmondják, akkor más időpontot választunk, ha délután megyünk ki, akkor délutáni géppel szeretnénk hazajönni.
Az irodában elutasították a panaszunkat. Először szóban, majd felhívták a központot és visszahívást ígértek. Pár óra múlva telefonon is elutasítottak.
A nyaralás kezdetén jeleztük a problémát az egyik idegenvezetőnek, akit a szállodánkba rendeltek mellénk, ő sem segített az ügyben.
A nyaralás alatt a Green Travel központi email címére is küldtünk két emailt. Ebben szintén ismertettük a tényállást, és az igényünket egy plusz éjszakára vagy más, egyenértékű kompenzációra. Végig próbáltunk együttműködőek lenni, nem extra szolgáltatásokat kértünk, nem a pénzünket követeltük, csak a jogosnak vélt időt szerettük volna eltölteni a nyaraláson. Emailjeinkre nem érkezett válasz.
Szombaton egy másik idegenvezető közölte velünk, hogy megkapták a központban a panaszt, és felajánlanak kompenzációképp egy két fős törökfürdő látogatást, ennek 40€ az értéke. Jeleztük, hogy a kárunk ennél sokkal magasabb és nem fogadtuk el az ajánlatot.
Egy harmadik idegenvezető kérte, hogy panaszunkat foglaljuk jegyzőkönyvbe. Ezt megtettük, az idegenvezető aláírta, mi megkaptuk az eredeti példányt.
A hazaérkezés után ügyvédi felszólítást küldtünk nekik, miszerint kérjük vissza az utazás árának a negyedét plusz sérelemdíjat. 3 héttel később reagáltak. A levélben leírták, hogy nem 8 napról, hanem 7 éjszakáról volt szó a szerződésben, amin megkezdett éjszakát kell érteni. Továbbá ők nem felelősek azért, hogy mikor megy a gép. De azért felajánlanak 5% kedvezményt a következő foglalásunkból. Eddig tudtam nyugodt maradni, de az utolsó mondat tényleg kiverte a biztosítékot:
„Utazási irodánk nem ígérte, hogy Önök az első és utolsó napot, vagy annak bármely részét az üdülőhelyen tölthetik.”Ubul
Szakértőink a levél alapján így látják az esetet:
Kedves Ubul!
Esetedben egy olyan utazási szolgáltatást vettetek igénybe, mely magába foglalta az utazást, a szállást, és az egyéb turisztikai szolgáltatásokat is. (Az utazási szerződésekről a 281/2008.(IX.28.) Kormány rendelet rendelkezik)).
Amikor az utazási iroda úgy hirdette meg a törökországi utat, hogy annak időtartama 8 nap 7 éjszaka, akkor abba az oda-és visszaút idejét is beleszámolta. Bár a repülő indulásának időpontja csak az utazás előtt egy héttel derült ki, a távolságra tekintettel lehetett azzal számolni, hogy az első és az utolsó nap legnagyobb részét az utazás fogja kitölteni. Az utazási iroda vállalása az volt, hogy biztosítja a repülőutat Törökországba, majd a hét éjszakát a helyszínen, és a nyolcadik napon a visszautat. A leírtak alapján úgy tűnik, mindennek eleget tett. Az valóban sajnálatos, hogy a nyolcadik napon a repülőgép olyan korán indult, hogy aznap már semmilyen programot nem tudtatok szervezni, sőt hajnalban kellett kelni, ezzel azonban nem sértette meg a szolgáltató a szerződésben foglaltakat.
Helyesen tettétek azonban, hogy panaszotokkal nyomban az utazási irodához fordultatok. A hatályos jogszabályok alapján e panaszt a szolgáltató köteles jegyzőkönyvbe foglalni és arról egy példányt a panaszosnak átadni. Amennyiben pedig megállapítást nyer, hogy az utazási iroda hibásan teljesített köteles kompenzációt nyújtani árleszállítás vagy más hasonló szolgáltatás nyújtása útján.
Bár álláspontunk szerint esetedben nem történt hibás teljesítés, ha ennek ellenére szeretnéd az ügyet továbbvinni, bírósághoz fordulhatsz. A peres eljárás során a bíróság bizonyítási eljárást folytat le, amelyben vizsgálja, hogy a hibás teljesítés megvalósult-e, a hiba a teljes szerződéshez képest mekkora mértékű, a szerződésből mekkora része teljesült, a szerződésben vállalt egyéb szolgáltatások mértékét, mennyiségét stb... A körülményeket a bíróság egyenként és összességében értékelné, amelyet követően határozná meg az árleszállítás mértékét. Alternatívaként lehet még kezdeményezni a Kereskedelmi és Iparkamarák mellett működő békéltető testületek ingyenes eljárását.
Az utolsó 100 komment: