Azt szerintem jól megtanulta a magyar, hogy ajándék lónak nem szabad nézni a fogát, pedig ebből mindenféle bonyodalmak származhatnak, mint például Zsuzsa esetében, aki névnapjára kapott egy kenyérsütő tanfolyamon való részvételt, amit addig-addig akart elindítani a frissen induló konyhaműhely, amíg a nagy akarásban tönkre nem ment. Mit lehet ilyenkor tenni? Megkérdezzük, de szerintem kb. keresni kell a neten egy jól leírt, sokak által kommentelt kenyér- vagy kakós csiga receptet, mert, ha ez tényleg csak egy marketingfogásként szórt ajándékkártya volt, nem hiszem, hogy sok reklamálható dolog maradt rajta. Az idegeskedést pedig kivételesen biztosan nem éri meg az ügy.
Kedves Homár!
Februárban a névnapomra kaptam egy kártyát, amit a Mamma d'Oro cég bocsátott ki: sütős tanfolyamra lehet beváltani (elméletileg). A kártyán érvényesség és egyéb feltétel nincs. A honlapjukon sem. A kártya nem névre szóló.
Március 8-án jelentkeztem az egyik meghirdetett alkalomra, március 16-ra. Március 11-én reagáltak (március 8. óta), azzal, hogy sajnos betegség miatt elmarad az óra. Új időpontok nem nagyon voltak a honlapon, akkor azt ígérték emailben, hogy hamarosan felkerülnek újabb időpontok.
Júniusban újra írtam, hogy szeretném beváltani a kártyámat, mikor lesznek új időpontok. Március óta nem lettek új, meghirdetett időpontok. Elhajtottak különféle indokokkal: a cég nem indult be, a levélből kiderült, hogy a márciusi alkalom se betegség miatt maradt el, hanem azért, mert nem volt elég jelentkező (szavahihetőséget így az ember kezdi egyre jobban megkérdőjelezni). Aztán jött a válasz "legcsúnyább" része: tulajdonképpen nekem nincs is jogom beváltani ezt a kártyát, mivel ők ezt ingyen osztogatták partnereknek, reklámajándék volt.
A történethez tartozik, hogy én a kártyát ajándékba kaptam, nem kérdeztem, hogy az ajándékozó hogyan jutott hozzá (nem is érdekel). De úgy gondolom, hogy nekem semmi közöm ahhoz, hogy egy ajándékkártyát a cég milyen módon adta ki, épp az a lényege egy ilyen kártyának, hogy szabadon ajándékozható, minden bizonnyal nem az fogja beváltani, aki vette, ebben az esetben kapta. Kértem a céget, hogy akkor kompenzáljanak, de erre se voltak hajlandóak. Azt is írták, hogy ősszel valószínűleg lesznek új időpontok.
Szerintem a cégnek, attól függetlenül, hogy ingyen osztott ki kártyákat, ugyanúgy be kell váltania. Már nagyon ősz van, de új időpontok nincsenek az oldalon. Az ajándékkártyát még mindig hirdetik a halott honlapon. Facebook oldaluk is leállt elég rég.
Vajon ezt a kártyát hogyan tudnám beváltani vagy az értékét megkapni?Bevallom, már nem igazán szeretnék velük együtt sütögetni ezek után. Most már nem az a célom, hogy én járjak jól, hanem az, hogy a cégek tanulják meg, hogy a tetteiknek következménye van és nem verhetik át a fogyasztókat. Tudnak nekem a fent vázolt esetben segíteni?
Üdvözlettel:
Zsuzsa
Az utolsó 100 komment: