Szegény posztolót ezúttal tényleg csak sajnálni lehet, de hátha mások még időben tanulnak az ő kárán. Nem lehet megúszni a szerződés átböngészését.
Kedves Tékozló Homár,
2 éves hűségnyilatkozattal rendelkeztem a Telenornál 2 telefonszámra úgy, hogy mindkettő az én nevem alatt volt. Sajnos a párom meghalt és ezért szerettem volna felmondani a 2. telefonszámot, mivel nem volt rá szükségem. Sajnos nem volt rá lehetőségem, mivel mindkét szám az én nevem alatt volt regisztrálva, így nem vették figyelembe a halálesetet. Csak a kötbér, ami 25 ezer forint kifizetése esetén lett volna lehetőségem felmondani, ezért inkább meghagytam akkor.
1.5 évvel később bementem a Telenorhoz személyesen körülbelül 2 hónappal a szerződés lejárata előtt, hogy rákérdezzek hogyan szüntethetem meg az előfizetésemet. Erre azt a választ kaptam egy héttel előtte menjek be és akkor nyilatkozzak a felmondási szándékról. Az ügyfélszolgálatos azonban elkövette azt a hibát, hogy nem nézte meg a szerződésem speciális feltételeit és csak az általános szabályról tájékoztatott, mint az sajnos később kiderült.
Mikor 1 héttel előtte bementem hozzájuk és megírtam a nyilatkozatot utána felhívtak, és közölték, hogy nincs lehetőségem felmondani, hacsak nem kifizetem a kötbért. Ezen nagyon meglepődtem. Az indoklás az volt, hogy a szerződésem apróbetűjét el kellett volna olvasnom, ami kimondja, hogy felmondani legalább 2 hónappal a hűségnyilatkozat lejárta előtt írásban lehetséges. Ellenkező esetben automatikusan 2 évre megint meghosszabbodik szerződés vagyis újra indul a hűség.
Két dolog miatt vagyok felháborodva: az ügyfélszolgálat félretájékoztatása illetve a fogyasztói érdekekkel ellenes szerződési feltételek miatt. Nem hiszem hogy az átlag fogyasztó 2 év után emlékszik a szerződés apróbetűjére és nem is számítana arra hogy legalább 2 hónappal előre kell jeleznie a felmondási szándékát (kb 1 hónappal előtte kezd ezen gondolkodni). A másik hogy már 2 hónappal előre elköteleznek egy újabb 2 éves hűségidőre. Legyen 2 hónap a felmondási határidő, de legalább hűségidő nélkül éljen a szerződés. Ezeket a szerződésfeltételeket egy jól kitervelt csapdának érzem, ami mindenképpen a fogyasztó kárára lett kitalálva.
Ezek után nem tudom, hogy van e bármi lehetőségem a kötbér kifizetése nélkül elállnom. Az ügyfélszolgálat hibája szerintem egyértelmű, de én se olvastam el a szerződést, mivel bíztam a tájokoztatás hitelességében. A Telenor szerint nem az ő hibájuk.
Kedves Homár Olvasó!
Az ilyen esetekben az egyedi előfizetői szerződés és az általános szerződési feltételek szerződés megszüntetésére vonatkozó rendelkezéseinek együttes áttanulmányozását követően lehet pontos állásfoglalást adni azokban a kérdésekben, hogy a fogyasztói felmondás megfelelt-e a szerződés rendelkezéseinek és ha nem, abban az esetben a szerződés milyen módon szüntethető meg.
Az általános szerződési feltételek 14. oldala a határozott idejű előfizetői szerződés fogalmának meghatározása során az alábbi szabályt tartalmazza.
„A hűségvállalás okán a felek határozott időtartamra kötnek szerződést. A felek a szerződéskötéskor megállapodnak, hogy az említett határozott időtartam („hűségidő”) lejártával az előfizetői jogviszony határozatlanná válik kivéve, ha a felek a szerződéskötéskor vagy annak folyamán megállapodnak a további határozott időtartamra történő meghosszabbításról.”
A fent meghatározott rendelkezés alapján a mobilszolgáltató az ismételt határozott idejű szerződés létrejöttére jogszerűen hivatkozhat, mert ez a rendelkezés lehetővé teszi, hogy a felek az egyedi előfizetői szerződésben megállapodjanak a szerződés további határozott időtartamra történő meghosszabbításától.
A mobilszolgáltatótól elvárható, hogy minden esetben a vonatkozó általános szerződési feltételek és egyedi előfizetői szerződésnek megfelelően tájékoztassa az ügyfelet a szerződés megszűnésének eseteiről és szabályairól.
Nem feltételezzük, hogy a szolgáltató munkatársa szándékosan adott a szerződéstől ellentétes tájékoztatást annak megszűnésével kapcsolatban. Ha ez így történt volna, az tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak is minősülhetne, hiszen ebben az esetben a szolgáltató a fogyasztó számára történő valótlan tájékoztatás nyújtásával olyan ügyleti döntés meghozatalára késztetné, amelyet a tájékoztatás hiányában nem hozott volna meg. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat megvalósulása esetén az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság lenne jogosult eljárni és a jogsértés megállapítása mellett akár bírságot is szabhatna ki a szolgáltatóval szemben.
Azonban a leírtak alapján nagy valószínűséggel egy esetleges fogyasztóvédelmi hatósági eljárás során sem lehetne bizonyítani, hogy a szolgáltató szóban a szerződés megszűnésével kapcsolatban valótlan tájékoztatást adott volna.
A hatósági eljárás helyett javasoljuk a szolgáltatóval szemben, írásbeli panasz benyújtását, amelyben részletesen írd le a leveledben is vázolt körülményeket kérve, hogy tegyék lehetővé az előfizetői szerződés megszüntetését. Az általános szerződési feltételek ugyanis lehetőséget biztosítanak arra, hogy a szerződést a felek közös megegyezéssel is megszüntethessék.
Ha a panasznak nem adnának helyt, abban az esetben lehetőséged van az illetékes Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testülethez fordulni, amely eljárás során lehetőség van a szolgáltatóval akár megállapodás megkötésére is, hiszen a törvényi változás miatt a szolgáltató már köteles az eljárás során megtartott ülésen megjelenni.
ancsika 2015.10.26. 13:56:26
Szarazkoro 2015.10.26. 13:59:43
ghck 2015.10.26. 14:00:27
okoska77 2015.10.26. 14:15:49
230e 2015.10.26. 14:22:47
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.26. 14:39:47
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.26. 14:44:54
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.26. 14:47:13
Rejtélyes 2015.10.26. 14:55:32
Egyebkent meg NMHH.
zdanee 2015.10.26. 15:23:49
hobbitroll 2015.10.26. 15:37:07
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.10.26. 15:43:14
Dezsike 2015.10.26. 15:49:32
hobbitroll 2015.10.26. 15:52:19
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.26. 16:03:32
Hát a te érdekeid persze, hogy ellentétesek az ővékkel... NMHH-t nekik.
Egysimaegyfordított 2015.10.26. 16:09:59
CID. 2015.10.26. 16:12:42
ördi ke 2015.10.26. 16:25:05
gabors 2015.10.26. 16:25:32
azert a 25-ezer forint nem KEVESEBB, mint a 2 teljes evei elofizetes ??? mert ha igen akkor meg mindig jobban jar most felmondja ...
230e 2015.10.26. 17:00:16
Lehet hogy flottás?
MrZed001 2015.10.26. 17:50:39
Lassan már akár csak a telefonos ügyfélszolgálatnál, személyesen is kénytelen lesz az ember kitenni az asztalra a telót és elindítani a hangfelvételt.
Aureliano Buendía 2015.10.26. 17:57:58
Ki is lehetne írni:
(x) sponsored by Vodafone
Aureliano Buendía 2015.10.26. 17:59:55
Aureliano Buendía 2015.10.26. 18:01:47
Aureliano Buendía 2015.10.26. 18:06:44
atörökkk 2015.10.26. 18:16:47
ide nem jöhet csak úgy be 2015.10.26. 18:28:15
gabors 2015.10.26. 18:34:48
jo lenne tudni hogy "uzleti" /"ceges" csomagrol van szo amit a "parja" hasznalt a.k.a egy ujabb adocsalo ir hogy rabaszott ?? ha nem akkor meg allamositani a gecibe a telenort !! (ja ezt mar irtam )
CID. 2015.10.26. 18:44:04
atörökkk 2015.10.26. 18:53:03
gabors 2015.10.26. 19:37:38
Manyecska 2015.10.26. 19:44:03
Manyecska 2015.10.26. 19:50:39
CID. 2015.10.26. 19:58:25
@Manyecska: Ha az államira gondolsz, azért kaszálták el, mert annyira hülyék voltak, hogy egy rendes pályázatot nem bírtak beadni, annak ellenére, hogy szinte egyedül indultak, a feltételekkel, meg tisztában lehettek.
Aureliano Buendía 2015.10.26. 20:04:12
atörökkk 2015.10.26. 20:19:38
Aureliano Buendía 2015.10.26. 20:23:27
Valakinek mindig fenn kell tartania a tudatot, hogy odaát a népek többsége idióta, és legtöbbször az itthonról vitt erős immunrendszer sem képes ellenállni a mindent legyűrő szent egyszerűségnek.
atörökkk 2015.10.26. 20:24:59
Aureliano Buendía 2015.10.26. 20:42:56
Most vagy az van, hogy eccerűen akkora a tömeg, hogy feloldódik benne, vagy az, hogy az egész ország alatt van egy gecinagy vízér, és mindenki meghülyül egy idő után. Jó, aki ott születik, annak esélye sincs, de a kitántorgók biztos más tészta. De sok év után az ő védelmük is elfáradhat.
Sandor Akarki 2015.10.26. 22:08:42
_Neville 2015.10.27. 00:06:51
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.10.27. 00:11:51
^LutheR^ 2015.10.27. 07:00:57
Mivel az általános szerződési feltételekre nincs lényegi ráhatása a magán felhasználónak, így nyerő helyzetben vagy. Nyugodtan hivatkozz arra, hogy ez az "automatikusan meghosszabbodó hűségidő" tisztességtelen feltétel, ne tekintsd érvényesnek magadra nézve. Viselkedj úgy mintha ez nem lenne. A Telenor Online üzenőfelületén (ez bizonyítható) határozottan mondd le a szerződést. Ne használd az érintett SIM kártyát, add le a Telenornak. Ha kiszámlázzák ezt a szolgáltatást, azonnal mondj ellent, és ne fizesd be.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.27. 07:16:37
kilatasgaleria.blog.hu/2015/10/26/magyar-torok_baratsag_park_szigetvar
AtiSnatch 2015.10.27. 07:39:45
joska61 2015.10.27. 08:45:14
230e 2015.10.27. 08:46:45
Itt egy meghatározott, az adott szerződésre vonatkozó speciális rendelkezést említett ügyintéző, bár nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy a Telenor ezt pontosan mely számlacsomagjában alkalmazta.
Terézágyú 2015.10.27. 09:03:38
ghck 2015.10.27. 09:07:10
McZozo 2015.10.27. 10:29:12
anarch 2015.10.27. 10:35:59
CID. 2015.10.27. 10:51:24
@ghck: Némi kötbér kifizetése mellett, szerintem azt is bármikor felmondhatod;)
melaena 2015.10.27. 13:57:28
Az elkepzelheto, hogy valoban beleirtak az aszf-be,hogy a felmondasi SZANDEKOT, mikor kell/lehet bejelenteni.
Az viszont teljesen biztos,hogy ez torvenytelen.
Gondolkozzunk mar emberek!
Mi az,hogy bemegyek felmondasi SZANDEKOT bejelenteni,es ok ezt nem rogzitik ?
MEgis milyen alapon vonnak meg tolem ezen jogomat?
Ha mondjuk nekem 2016. marciusaban jar le a szerzodesem,es most megirom a szolgaltatonak ,hogy a szerzodest azzal az idoponttal felmondom, akkor onnantol neki nincs merlegelesi joga,ezt koteles tudomasul venni,ha a szolgaltatast nem allitja le a megjelolt napon,dijat erte mar akkor sem szedhet.
^LutheR^ 2015.10.27. 17:39:33
Szerintem úgy is támadható a dolog, amennyiben ez a kérdéses pont tényleg az egyedi szerződésben volt. Így is erősen általános beütése van az egésznek. Lássuk már be, mennyire abszurd az önmagát meghosszabbító szerződés, ahol csak évente egyszer, a lejárat előtti szűk egy hétben tudom "lemondani"!
Még az is némileg visszás, ha határozatlan idejűvé alakul, de ott a fogyasztónak van lehetősége akármikor észbe kapni.
CID. 2015.10.27. 18:18:00
monddazigazatmar 2015.10.27. 18:35:52
Van egy havi tarifa és abból adnak havonta 400/1000/4000 Ft kedvezményt - azzal a feltétellel, hogy 2 évig használja az ügyfél.
Ha a szar szolgáltatásukat lemondom 5 hónap után, akkor milyen alapon tartanak igényt a 24 hónapra kifizetendő kedvezményre? Számlázza ki, jogos az 5 hónapos kedvezmény, de a többit milyen alapon követeli?
nickM 2015.10.27. 21:02:35
melaena 2015.10.28. 10:34:40
Pedig ez pontosan igy van.
Sot,olyat is lehet ,hogy irsz egy levelet januarban ,amelyben marciustol szeptemberig kered a szolgaltatas szunetelteteset.
Ez minden szolgaltato vallalatiranyitasi rendszereben egy olyan alap funkcio,ami nelkul mukodni sem tudnanak.
AZ adminsztracios hatter megvan hozza,egyertelmuen a szopatasrol szol az,hogy nem jelezhetsz szandekot akarmikor.Az is biztos,hogy egy ilyen korlatozast a birosagon eselytelen megvedeni.
A mit szivsz es hasonlo dumakat pedig ne eroltessuk,nem oriztunk egy libat.
A stilusod tipikus netcigany viselkedes.
Itt a olvashatsz a definiciodrol,illetve a viselkedesi minta kovetesenek veszelyeirol :
index.hu/tech/net/tomc041108/