"A telefonban lévő hölgy több alkalommal is ajánlotta, hogy adjam meg neki a kártya adatokat, és majd ő lerendezi a fizetést." Hát nem tudom, én biztos nem adnám meg a bankkártyám adatait csak úgy, és azt hiszem az a becsszó típusú dolog sem tudna erre rávenni, hogy azt mondja: "Az Ön bankkártya-adatainak védelmében a telefonos hangrögzítést a befizetés időtartamára kikapcsoljuk."
Kedves Homár !
Lehet, hogy az általam felvetett téma jogilag teljesen rendben van, de én azért nem értem. A csapból is az folyik, hogy soha senkinek ne adjuk meg a bankkártyánk adatait, a jelen esetben pedig egy biztosító társaság, egy online biztosítás kötésnél ezt kérte tőlem telefonon.
Online szerettem volna lakásbiztosítást kötni, és meglepetésemre a biztosító alkalmazottja egy chat beszélgetés keretében felajánlotta, hogy segít. Fel is hívott telefonon, és útmutatása alapján sikerült is az internetes felületen a számomra kedvező biztosítást kiválasztanom. Amikor a fizetésre került a sor, én a bankkártyás fizetést választottam, mire a telefonban lévő hölgy több alkalommal is ajánlotta, hogy adjam meg neki a kártya adatokat, és majd ő lerendezi a fizetést. Természetesen nem adtam meg, hanem én intéztem a fizetést.
Bennem volt a kisördög, hogy ez a módszer azért visszaélésre adhat alkalmat, és ezt jeleztem a biztosítónak, ahonnan az alábbi választ kaptam:
Tájékoztatjuk, hogy társaságunknál telefonon keresztül történő díjfizetésre valóban lehetőség van.
Az Ön bankkártya-adatainak védelmében a telefonos hangrögzítést a befizetés időtartamára kikapcsoljuk. A bankkártya-adatokat semmilyen formában nem őrizzük meg, nem tároljuk, kizárólag a befizetéshez szükséges ezeket az adatokat megadnia.
Természetesen amennyiben ez nem megfelelő Önnek, a szerződés esedékes díjait átutalással is rendezheti.
Mondanom sem kell, hogy ez nem nyugtatott meg. Arra viszont kiváncsi lennék, ha ilyen esetben visszaélnek a bankkártya adataimmal, akkor annak következményét ki viseli, hiszen én önként és dalolva adtam meg az adatokat.
Üdv
Petra
Az utolsó 100 komment: