Olvasónk állítása szerint levele megírásakor igyekezett tömör és higgadt lenni! Ezt el is hisszük neki! Bár én valahogy úgy képzelem, hogy a tekintélyes mennyiségú felkiáltójel köré épített mondandó megírása közben félpercenként felugrott, és kiüvöltött az ablakon ahhoz, hogy folytatni tudja! Ennek a minden bizonnyal heroinkus küzdelemnek az eredménye egy igazi szubjektív realista műalkotás lett! Ettől még igaza van!
Sziasztok!
Szeretném ha közzétennétek a problémámat a telekom mobil ágazatával kapcsolatban!
Igyekszek tömör és higgadt lenni, bár a sztorit átélve nehéz!
Adott egy Alcatel ot idol2 mini készülék, ami még garanciás, és fizetjük/használjuk! egy szép nap a kijelző egy diónyi folton elszíneződött. (biztosítás is van rá kötve) Kiemelném fizikai behatás nem érte a kijelzőt, bár lényegtelen mert biztosítás is van! Útrakeltünk a legközelebbi telekom partner boltba (Hatvan város)! Készülék lead, átveszik beírják az átvételibe garanciális javításra! Jeleztünk egyéb hibát is (időnkét nem old fel a képernyő zár! Ok beír az is! Hazajövünk várunk, kb egy hét jön a hívás hogy kész a telefon! Bemegyünk, kipróbáljuk, kijelző cserélve android frissítve! Csodás, majd jött a fekete folt a sztoriban, jegyzőkönyvet kiadják a visszaadásról, garlevélben meg annyi szerepel szoftver frissítés. A kijelző cserének nyoma sincs! Kérdezem a hölgyet hogy a kijelző csere után a kijelzőre a garanci újra indul ugye? Válasz: nem! Mondom miért is? Válasz, mert nem! Elmélkedés, majd kérdés tőlem: A kijelző csere miért nincs bejegyezve? Válasz: nem kaptak róla munkalapot, majd a átadásira rávakarta a hölgy olvashatatlunk hogy kijelző csere! (ha jól vettem ki) Garlevélen nyoma sincs! Se munkalap! Hosszas szóváltás után jobbnak láttam eljönni, mert nagyon feszült a húr! Itthonról ügyfélszolgálatot felhívom, mesélem! Ők nem tudnak mit tenni mert személyesen intéztem, de menjek vissza mert ami jár az jár! Ok visszamentem, sztori/hölgyike tudatlansága változatlan! Így az isten nem mondja meg hogy ki cserélt kijelzőt a telón, meg hogy a kijelző új garos! Haza megint, ügyfélszolgálat felhív ismét, ismét ők nem tudnak mit tenni, de adnak egy helpdesk számot! Felhívom azonosítottak, majd látják hogy járt náluk a készülék, majd visszahívnak mert munkalap nincs! Pár óra és hívtak, nyugodjak meg megvan a munkalap, másnap expresszként postázzák! Na végre! Várok várok......semmi! Levél nem jött egy hónap után sem! Ügyfélszolgálatot hívom! Sztori indulna az elejéről! Ők nem tudnak vele mit kezdeni, menjek oda ahol intéztem, mondom hiába!!! Akkor nem tud mit tenni, ad helpdesk számot, mondom azon túl vagyunk! Akkor ad egy szervíz számot őket kérdezzem mert a telekom nem foglalkozik garanciával! Mondom de önöktől vásároltam a készüléket! De ők nem javítanak! Mondom ez tiszta sor, de a szervízhez önök juttatták el, nekem annyi volt a dolgom hogy önökhöz bevigyem, mert önöktől vásároltam! Ő nem tud vele mit tenni! Ad számot ahol javították! Mondom legyen, bár ez nem az én dolgom lenne mert én a telekommal szerződtem, mint ahogy a készüléket is a telekomtól vettem, ők is vették át javításra! Számot adja, látom ez megintcsak a helpdesk, ahol a postázást igérték, de hiába! Mondom ez nem jó ezek nem postáztak!Nem tud mit tenni válasz! Mondom ok, akkor a telefont nem fizetem tovább mert a garanciát nem teljesítik maradéktalanu, így minek is fizessem a teljes összeget? Akkor kötbéreznek! Na itt adtam fel! Van egy telefon, amit fizetek, plusz fizetem a biztosítást, igaz cserélték a kijelzőt "valaki" de papíron nem vállalják! Így van egy telefon, amin a kijelző cserét nem tudom bizonyítani, mint ahogy azt sem hogy ki nyúlt bele! De azért fizessem! Ők meg letudnak annyival, hogy nem tudnak mit tenni! A boltban a hölgy csak ontja magából az egyirányú komunkációt, ráadásul a garanciával sincs tisztában holott a garlevélen is rajta van hogy cserélt darabra újra kezdődik a garancia, de el nem olvasná! Őcsak kántálja a hülyeségét, a telefonos ügyfélszolgálat, meg a nem tudnak mit tenni, menjek oda ahova leadtam! és bezárul az ördögi kör!
Itt tartok most, és fizethetem a ki tudja mit!?
Bocs a sietős hangvételért, de már kikészítettek!
További szép napot!
A GVTI-fogyasztóvédők sokkal kevésbé impulzív és felkiáltójel-mentesebb tanácsa hasonló esetekre:
Gyakran találkozunk azzal, hogy az üzletben az eladók nincsenek tisztában a fogyasztót megillető jótállásra vonatkozó szabályokkal. Jól tetted, hogy nem hagytad annyiban az ügyet, és legalább a készülék átvételekor, a kapott dokumentumon rögzítették a kijelző cserét. Tekintettel arra, hogy a jótállási jegy hiányossága nem érinti a jótállás érvényességét, abban az esetben, ha a későbbiek folyamán a kijelző újból hibás lesz, azáltal, hogy az átvételin szerepel a kijelző cseréje, joggal érvényesítheted jótállásból eredő jogaidat. Tehát, - ahogy azt próbáltad is elmagyarázni az eladónak- a kijelző cseréjével a jótállási idő, a cserélt dolog vonatkozásában újra kezdődik.
A hatályos jogszabályok alapján az általad vásárolt mobiltelefonra, annak tartozékaira, és alkotórészeire amennyiben azok vételára a 10.000.-Ft összeget meghaladja, egy év kötelező jótállás vonatkozik (151/2003.(IX.22.) Kormány rendelet). A szolgáltató ezt meghaladóan, saját üzletpolitikája szerint egy éven túl is biztosíthat jótállási jogot. Ilyen esetben az érvényesítési feltételeket szabadon határozhatja meg.
Amikor a termékkel kapcsolatban minőségi kifogással élünk, a szolgáltató köteles arról jegyzőkönyvet felvenni. (19/2014.(IV.29.) NGM rendelet) Ha a szolgáltató a fogyasztó jótállási igényének teljesíthetőségéről, annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról öt munkanapon belül igazolható módon köteles tájékoztatni a fogyasztót. Amennyiben a fogyasztó igényét jogosnak véli, úgy az írásbeli dokumentumban a jótállási igény rendezésének módját is köteles megjelölni.
Kicserélés iránti igény teljesítésekor továbbá a vállalkozásnak a jótállási jegyen is fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját. Ez azért is fontos, hiszen a kicserélt dolog vonatkozásában a jótállási idő újra kezdődik. Esetedben azzal, hogy a szolgáltató nem jelölte meg teljes körűen, hogy milyen javításokat illetve cserét hajtott végre a készüléken megsértette a jogszabályokban foglalt kötelezettségét. Jogszabálysértés miatt az NFH előtt indíthatsz eljárást.
Bár jótállásból eredő igényedet az átvételi alapján is tudod érvényesíteni, célszerű lenne írásban kérni, hogy vezessék fel a jótállási jegyre a kijelző cseréjének tényét és időpontját. Az írásbeli panaszra a szolgáltató köteles 30 napon belül indoklással ellátott választ adni, melynek elmaradása szintén megalapozhat egy hatóság előtti eljárást.
Tisztelt Ügyfelünk,
Kérjük, küldje meg elérhetőségét a segitunk@telekom.hu címre, hogy mielőbb egyeztetni tudjunk Önnel a probléma kivizsgálása és rendezése érdekében.
Az okozott kellemetlenségért ezúton is elnézést kérünk, és köszönjük megértését.
Üdvözlettel:
Telekom
Az utolsó 100 komment: