Tékozló Homár

Betonfödém helyett csak beton meg födém volt a házon

2015.11.11. 09:44 | Homár Hilda | 78 komment

6560272_4c16ae1b12a38622b1d1e09e63e43b7b_m.jpg

Új otthont találni még akkor is kimerítő, ember- és kapcsolatpróbáló feladat, ha az adás-vételt egy örömteli beköltözés vagy lelkesült felújítás követi. Hát mit szóljon az, akinek egy gigantikus csalódás jut, mert mondjuk nem azt vette, amit akart vagy hitt! A posztban megmondjuk, hogy a szomorkodáson és idegeskedésen túl mikor, mit lehet tenni ilyen helyzetben.

Kedves Homár,

Augusztusban néztünk meg egy ingatlant, melyet a CDC Ingatlantól P. József hirdetett meg. A hirdetés szövegét azóta átírták (annak ellenére hogy inaktív a hirdetés, milyen érdekes), de azért nekem ki van nyomtatva az eredeti szöveggel is. A szűkszavú hirdetésben ki volt emelve hogy betonfödémes (érdekes módon pont ez a szó hiányzik az új szövegből) a ház. Az első bejáráskor nagyon megörültünk és többször ki is emeltük, hogy mennyire fontos a betonfödém, mert később be szeretnénk építeni. Biztosítottak minket hogy ez valóban az, minden rendben.

A házat többször meg is tekintettük, és a padláson járva valóban beton volt a padlón. A padlást megnézte egy statikus barátom is is igaz, nem bonthatta meg a szerkezetet és  sajnos a padlás is tele volt lomokkal, igy a masszivnak látszó födémet elfogadtuk betonnak. Az előszerződéshez mellékelt energetikai tanusítványban is a betonfödémes szerkezet szerepelt. Telefonon többször is megbeszéltük, hogy itt betonfödém van, így nyugodtan elkezdtük a kivitelezőkkel végignézni a házat.

Az előszerződés aláírása után a tulajdonos kipakolta a padlást és a házat, melyet utána szintén megnéztünk többször és üresen már sajnos látszott, hogy a beton csak pár centi vastag és sajnos az egész födém fagerendás és betonnal leöntötték. Tüzetesebben megnézve a mennyezetet kiderült hogy jelentősen be is lóg a nagyobb szobákban (mivel betonfödémnek gondoltuk, ami nem lóghat be ezért ezt nem is vizsgáltuk előtte), ami a beton terhelésnek köszönhető. Felhívtam J-t hogy vajon ő miből gondolta, hogy betonfödémes, és kiderült, hogy azt ő csak úgy gondolta, de neki ezt senki nem mondta, nem látott terveket, hanem felment és látta, hogy az. Erre alapoza készült el az energetikai tanusítvány is.  Ez sajnos csak a szerződés aláírás előtt 2 nappal derülhetett ki mert sajnos kulcsot nem kaptunk a házhoz (nem is szokás adni, ezzel önmagában nincs gondom)

Igyekeztünk a tulajdonossal egyeztetni, hogy a ház mégsem az, aminek hirdették és emiatt az értéke sem annyi amennyi, valamint a belógást rendbe hozni is elég sokba kerül, de jogilag sajnos elköteleztük magunk az előszerződéssel. Felvettem a kapcsolatot J-vel, az ingatlanossal, hogy ezt sajnos benézte, és ha nem tudja, hogy miből van a födém, akkor ne hirdesse fennhangon, mert ez konkrétan átverés, és a jutalékát nyugodtan fordíthatja arra hogy a födémet kipofozzuk, ha már nem lehet az egészet kicserélni. Erre csak annyival válaszolt, hogy ő nem szakember, és meg kellett volna bontani a szerkezetet, hogy kiderüljön, hogy valóban az-e. Kívancsi vagyok, hogy hányan mennek kalapáccsal házat keresni, és hány tulajdonos engedné meg, hogy leverjék a vakolatot a házáról.

Nem tudom, hogy mennyiban vagyunk hibásak, de azt gondolom, hogy ha a födémről  nem lehet tudni miből van, akkor igy kellene hirdetni, és ebben az esetben komoly érdeklődés esetén a tulaj is előbb belemegy a megbontásba az eladás érdekében. Ezen az eladáson a tulaj elég sokat nyert, mert áron felül adott el valami, nyert az ügynök is, mert eladta a házat, csak mi bukunk, mert igy nekunk ezt kijavítani tetemes összeg lesz.

A tanulság az egészben, hogy semmit sem szabad elhinni, amit ez az ingatlanos mondott, és ráadásul a nyilvánvaló tévedéséért sem hajlandó semmilyen megoldástban gondolkodni, hanem tagad, másra keni a felelősséget, és utólag törli a tévedését a hirdetésből, ami nekem csak annyit jelent, hogy azért tisztában van azzal, hogy itt ő hibázott egy hatalmasat és próbálja megúszni. Messziről el kell kerülni mindent amit hirdet, mert nem lehet senki biztos abban, ami le van írva.

Tamás

Fogyasztóvédőink szerint visszatáncolhatunk vagy újratárgyalhatjuk a dolgot, csak nem mindegy, hogy a folyamat melyik pontján :

Kedves Tamás!

Valóban nagyon bosszantó az eset, amely ingatlanvásárlás kapcsán történt Veled. A helyzet orvoslására ugyanakkor az előszerződés megkötését követően, de még a végleges szerződés aláírása előtt lett volna lehetőséged, a végleges szerződés aláírásának megtagadásával. Az valóban igaz, hogy az előszerződés aláírása szerződéskötési kötelezettséget jelent, azonban a Ptk. 6:73 §-ának (3) bekezdésének a) pontja alapján az eseted nagy valószínűséggel beleillik a fenti jogszabályhely alább hivatkozott rendelkezésébe:

„A szerződés megkötését bármelyik fél megtagadhatja, ha bizonyítja, hogy az előszerződés megkötését követően előállott körülmény következtében az előszerződés változatlan feltételek melletti teljesítése lényeges jogi érdekét sértené”

Ez a körülmény jelen esetben nyilvánvalóan az volt, hogy az előszerződés aláírásának időpontjában a Ptk. 6:90 §-ában meghatározott tévedésben voltál, hiszen az ingatlanközvetítő, a tulajdonos és még az energetikai tanúsítványt készítő szakember is egyaránt megtévesztett a betonfödémet illetően. A megtévesztésből kifolyólag pedig csak az előszerződés aláírását követően szereztél tudomást arról, hogy a megvásárolt ingatlan nem betonfödémmel ellátott, noha Neked így hirdették, és adták el.

A végleges szerződés aláírásakor azonban már ismert volt, hogy a szerkezet nem betonfödémes, ezért sajnos kellékszavatossági igényt már nem tudsz érvényesíteni. Erre csak akkor lenne lehetőséged, ha a végleges szerződés aláírásakor is abban a hiszemben lettél volna, hogy betonfödémmel ellátott az épület, tehát rejtett hibáról lenne szó.

1.) A hibás teljesítésre tekintettel kellékszavatossági igényt lehetne érvényesíteni a teljesítéstől számított 1 éven belül. Kellékszavatossági igényként első körben kijavítás jöhet szóba, ezt követően merülhet fel az árleszállítás, ill. elállás lehetősége.

2.) Továbbá meg lehetne támadni a szerződést a Ptk. fentebb hivatkozott 6:90 §-ában meghatározott tévedés miatt is.

Az igényérvényesítés tekintetében nemcsak a tulajdonossal, hanem a megtévesztő információt adó ingatlanközvetítővel, sőt az energetikai tanúsítványt adó szakemberrel szemben is felmerülhetne az igényérvényesítés lehetősége, ehhez azonban nagyon részletesen és alaposan fel kellene tárni az eset (szerződéskötés) körülményeit a rendelkezésre álló bizonyítékokat és az ez alapján érvényesíthető jogi (szavatosság, kártérítés) igényeket.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aureliano Buendía 2015.11.11. 09:47:55

„Tüzetesebben megnézve a mennyezetet kiderült hogy jelentősen be is lóg a nagyobb szobákban (mivel betonfödémnek gondoltuk, ami nem lóghat be ezért ezt nem is vizsgáltuk előtte)”
Első hiba.
A statikus baráttal is el kéne beszélgetni:)

joska61 2015.11.11. 09:51:14

Ha a következő életemben gerinc nélkül születnék, akkor vagy politikus, vagy ügyvéd, vagy ingatlanos lennék.

Aureliano Buendía 2015.11.11. 09:53:14

@Az antiochiai szent kézigránát: legalábbis feltételes módban szakvélemény adni.

A királynét megölni nem kell félnetek jó lesz ha mindenki egyetért én nem ellenzem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.11. 09:59:16

Ember, megnéztél valamit, amit nem néztél meg, aztán aláírtad, hogy megnézted? Mehetsz pereskedni, mert max. úgy kapsz egyáltalán valamit, valamikor.

@Aureliano Buendía: akkor még vak is. Ha belógott, ami nem lóghatna be, akkor mire gondolt? Olyanra építették?

McZozo 2015.11.11. 09:59:34

Nekem a jogi erdek serelme furcsa kicsit amire a GVTI hivatkozik, betonfodem hianya nemtudom hogy jogi erdeknek szamit e egy birosag elott :)

Manyecska 2015.11.11. 10:01:03

@McZozo: hát képzeld el ha rászakad..:)

McZozo 2015.11.11. 10:02:29

@Manyecska: Az a mereg nem a cian :)

Aureliano Buendía 2015.11.11. 10:08:37

@ColT: nemtom, de ha ez a haver statikus, nagyon remélem, hogy nem gyakorolja a szakmáját.

Ha meg még csak a foglalót rakta le, akkor elkezdheti feszegetni a födém dolgát, ebben kivételesen nem lőtt mellé a GVTI. Ellenben utólag már hiába okoskodik, max a per marad. A havert meg törölje az ismerősei közül.

Aureliano Buendía 2015.11.11. 10:13:43

amúgy most tényleg sajnálom a posztolót, de azért azon is elgondolkodnék, hogy milyen ügyvédje lehetett, aki az adásvételi megkötése előtt erről nem tájékoztatta? Vagy kérdezte egyáltalán az ügyvédjét? Vagy volt egyáltalán ügyvédje? Az ugyebár alap, hogy mindig az eladó viszi az ügyvédet. Több költség, de talán nagyobb biztonság.

Megannyi kérdés...

Nick-son 2015.11.11. 10:14:56

Egyik dolog, hogy igen keményen hasznos és korrekt dolog ez az energetikai tanúsítvány. Sokat ér. Mindenképp támaszkodjatok rá. Tehát ezt meg lehet csinálni az ingatlanos hirdetés alapján. Biztos, hogy meg lehet, mert amikor én házat vettem akkor is a ház megtekintése nélkül megcsinálták és az eredményt közvetlenül az ügyvédnek küldték, (én nem is láttam) mivel az most már kellett az adás-vételhez. Még szerencse, hogy engem nem érdekelt mit firkálnak így ebben a formában az ingatlantól 30 km -ről. Még képen se látták.

A másik a statikus barát, ez is nagyon korrekt. Lehet, ha a helyi kocsmából valamelyik félrészeg culágert előrángatjátok az is megmondja, hogy lóg a mennyezet (gondolom stukatur lehet, az szokott megereszkedni, azért ez se katasztrófa, meg lehet oldani) meg hogy csak pár centi betonnal öntötték végig a padlást. Ezek azért elég tipikus dolgai a 40-60 éves házaknak. Egy szakembernek ezeket át kell tudni látni.

Az biztos, hogy vannak olyan dolgok amit csak a takarás elbontásával lehet megnézni. A kényelmes statikusok ennyire már nem merülnek bele. Főleg ha nem kell leírni amit mondanak. Volt egy ismerősöm az is statikust hívott repedések miatt, azt mondta neki állt ez eddig is, nem fog összedőlni. Persze nem ásott le, hogy megtudja kicsi az alap a pillérek alatt, amik két esős év után kicsúsztak a tető alól....

A harmadik, ha a statikus nem veszi észre akkor mennyire várható el az ingatlanostól, hogy tudjon róla? Azért a vevőnek csak át kell nézni mit vesz.

Összességében mégis jogos annyiban, ha valamit nem tudnak biztosan akkor a hirdetésbe ne írják bele. De ha már kiderült és ez baj akkor én nem véglegesítettem volna a szerződést. Akkor még időben volt hozzá.

Manyecska 2015.11.11. 10:25:21

@McZozo: hát a bátyámék háza -már nem használják- 10 éve vették, a kissszobába befigyelt a padlásgerenda, besüllyedt.:O

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.11. 10:31:57

@Aureliano Buendía: Utólag ja, lehet rejtett hibára fogni, csak ugye ha látta...
Vagy akár csalás. De szerintem a postoló nyerne, csak jól megszoptatta magát, mert jópár év, mire azért pénzt lát.
Meg mennyit? Lakni lehet a házban így is.

@Nick-son: Az ingatlanos tuti tudta, hogy nem betonfödémes.
Amikor én kerestem lakést, engem is hülyének akartak nézni sokszor.

Nick-son 2015.11.11. 10:42:36

@ColT: hát még ez is lehet. De akkor meg az fura, hogy ha elfogadjuk ami szerint az ingatlanos tudta, a statikus barátnak meg nem tűnt fel... komolyan gondolom, hogy a kocsmában többet megtudott volna a poszter.

Az antiochiai szent kézigránát 2015.11.11. 10:45:19

@rarabel: Ne örülj, lesz még lejjebb is. Mindjárt jönnek az öntudatos nyaralók és a szervíííííííííííííííííííííííííííííííííííízesek

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.11. 10:58:34

"betonfödémnek gondoltuk, ami nem lóghat be"

Pedig de. Betonfödém belóghat. Ismi ezzel szívott egy orbitálisat.

Beton híd is belóghat. A szentendrei-úti Osanba ha mész a rakparton, van egy S kanyar, és utána egy gyalogos felüljáró. Na, annak a vasbeton rámpája félmétereket hajlik be 10 méteren.

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.11. 11:00:48

Betönfödémnek öltözök, majd elolvasom. Érdemes lesz és nagyon jó.

Józsi, a migráns köcsög 2015.11.11. 11:05:27

ezért jó a jurta, annak nem lóg be a teteje.

PongLenis 2015.11.11. 11:16:00

Ebben az esetben a hibás teljesítés miért nem állja meg a helyét? Mint amikor veszel egy 4K tévét, kifizeted, hazahozod, és kiderül, hogy fekete fehérben szemcsésen megy rajta a Szomszédok.
Mondjuk a statikus haverral is elbeszélgetnék egy sör mellett.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.11. 11:21:27

@Nick-son: "ha a statikus nem veszi észre"

Akkor az nem statikus, hanem csak egy statikusnak látszó tárgy.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.11. 11:27:01

A statikus nem ugyanaz, mint az ingatlanos? Egyik se mozog.

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.11. 11:30:20

@atpijkamo: nem, az ingatlanos egy féreg szakma. Talán mindig is az volt, nem tudom, nem éltem mindig is. Ám most sajnos igen és faszom és komolyan, kell bemutatni az ő hamisítatlan mentalitásukat? Elkepesztő.@Manyecska: persze, bármikor megmarom a magasságot, főleg, ha felugrok székrül.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.11.11. 11:38:55

Volt az utcában olyan, hoyg megvették a vevők a szar házat, q-va drágám, oszt beköltözés után derültek ki a turpisságok. (igaz, hogyha megkérdezte volna a szomszédokat, azok elmondták volna, hogy a tulajdonos, saját kezével építette a könnyűszerkezetesházat, úgy mondd, hoyg ért hozzá, pedig nem is.) Szóval. Mikor kiderültek ezek a dolgok, elmentek az eladóhoz, és hirtelen visszakaptak 4 milliót. Per nélkül. Szerintem perrel akár 10-et is visszakaphattak volna.

Nick-son 2015.11.11. 12:04:44

@atpijkamo: jaja, beöltözött statikusnak :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.11. 12:10:11

@Nick-son: Az is úgy statikus, hogy nem mozog!

@atpijkamo: Nem, az ingatlanos az inog!

@Manyecska: Mi? Faszmagasság?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.11.11. 12:23:42

@ColT: 27 mill. fizettek érte, és kb 7 millió lesz mire helyre hozzák. Az emberek nem normálisak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.11. 12:26:33

@batgirl: Annyi pénzért má' nézze meg mit vesz... 27 millió banyek :D

Nemtom, ismerős f@szk@lap is nyomott ilyet, hogy laktak valahol pár éve, elköltöztek, mert már vagy 10 éves az épület, az már nem jó.
Az új helyen hasonlóan verte át őket az építtető, életveszélyes az épület, csókolom, volt 20 millátok hülyeségre, nem foglak sajnálni - maradtál volna a seggeden ahol laktál, és semmi gond nem volt :D

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2015.11.11. 12:30:59

összegzem: nemlétező szakértelmed hiányában önhibádból vettél valamit ami egy határ szar de mindenki hülye csak te nem. értem?

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.11. 12:31:52

@batgirl: engem csak az érdekelne, hogy hogy kapott rá építési/fennmaradási engedélyt, hogy adhatták át a házat, ha ilyen szintű konstrukciós hibákkal volt tarkított a létezése félmeztelen vagyok, nyár van elvégre is.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.11.11. 12:39:27

@ide nem jöhet csak úgy be: hol élsz?? ez magyarország! Itt mindent ellehet intézni.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.11.11. 12:40:50

@ColT: a legszebb, hoyg az utcában, 25 ért több téglából épített ház eladó, de a hüjének drágán könnyűszerkezetes kellett.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.11. 12:47:01

@batgirl: LOL, kellett mutogatni, hogy mennyi lóvé van :D

A másik kedvenc az a kollega házaspár. Anyuka másodállással, apuka durva jó keresettel, 3 gyerek, tökéletesek. Hozza a laptopot a nő, hogy zörög a venti.
Szétszedem brutál mocskos (puccos lakás, persze hogy a laptop retkes mint az állat). Mondom venti van bele 4000-ért, új, vagy olajozzam be, és megy amíg megy?
Persze hogy nem volt 4000Ft-ja új ventilátorra .

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.11. 12:51:33

@ColT: vannak prioritások. Buta kifeleélés, bár mit tudhatom, nem ismerem őket, de ecerűen annyira tipikus tud lenni az ilyen. Nosdeakkor mi lett így a meg. Oldás? Venti nélkül megy, amíg megy? Meg szép, mikor az egyes területeken rém igénytelen - pl. noti - emberek igényteleneznek előszeretettel másokat. De csak az ilyen ám, akinek amúgy is vaj van a füle mögött. Hogy én mennyireutálom az embereket.
@batgirl: te hogyhogy nem alszol standby-ban valamelyik villanyóraszekrényben?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.11. 14:29:12

@ide nem jöhet csak úgy be: "vannak prioritások"
Ja, meg van sóherség is. Ha van sok lóvé nagy házra, legyen másra is, mert különben röhejesen látszol gazdagnak.

Megoldás, beolajoztam nekik, mint mondtam, azzal elmegy még.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.11. 14:33:40

@ide nem jöhet csak úgy be: Másik kedvenc amikor inkább nem javíttat meg valamit a parasztja, mert á sokba kerül (ilyen párezres nagyságrendek ugye) aztán amikor megdöglik a cucc, akkor legyen meg tegnapra, szívességből.
Na az ilyeneket szoktam elkerülni.

pontiustolpilatusig 2015.11.11. 14:45:47

@joska61: büntetőügyben a terhelt (vádlott) védekezhet bármivel, amit csak jónak lát, akár szemenszedett hazugsággal is, és ezért (konkrétan a védekezés módjáért) a büntetőeljárás során nem vonható felelősségre, nem érheti hátrány. Mivel egy jogban járatlan terhelt (vádlott) nem ismeri a jogot olyan mértékben, mind egy ügyvéd, ezért ügyvédet fogad. Tehát az ügyvéd a terhelt (vádlott) nevében védekezhet bármivel. Nem látok itt semmi problémát. Ha már az "igazság bajnokának" szerepét kérjük számon, ezt ne az ügyvédtől várjuk el, sokkal inkább elvárhatjuk az ügyésztől vagy a bírótól. Persze mindenütt vannak ilyen viccek: egyes tudósok már patkányok helyett inkább ügyvédeket használnak kísérletezéseik során. Hogy miért? Mert vannak dolgok, amit még a patkányok sem tesznek meg...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.11.11. 14:47:38

Az a szomszédoktól való érdeklődés nem hülyeség. Bár haragot nem kell venni, de sok mindent előre megtudhat az ember.
Nem úgy, mint ahogy az én nagytiszteletű erdélyi barátom mondta:
"Csak azt adná meg nekem az én mennyi Atyám, hogy egyszer az életben olyan okos legyek előre, mint az én drága feleségem utólag!"

lcsaszar 2015.11.11. 15:24:39

Amikor eladó házakat nézegettem, az építési vállalkozó úgy állapította meg a tetőszerkezet anyagát, hogy a padláson ugrálni kezdett. A dobogás hangjából meg lehet állapítani a fagerendás födémet. Na meg persze abból, hogy a mennyezet nem sík...

gabors 2015.11.11. 15:48:58

"A padlást megnézte egy statikus barátom is "

Jo az lehet hogy baratnak elmegy de statikusnak kevesbe !!!! Ilyet nem lehet benezni egy szakembernek !!!

gabors 2015.11.11. 16:05:31

@atpijkamo: az semmi, en olyat is lattam "ismerosok" faszan kalakaban alagsori garazs beton fodem megepitve beles testek is benne fellette szoba falak is allnak mar.... megyek en is segiteni felnezek es basszus az osszes gerenadat fejjel lefele tettek be (gondolom nemkell mondani miert nem jo az ugy )...
haver mondta akkor azert nem illeszkednek azok a 'baszott belestestek' ...

szerencsere elhittek amit mondtam es elhivtak a tervezot aki szo szerint ajulas hataran volt mert megoldas nem volt ujra kellet csinalni ...

na van ahol ilyen marad a betonfodem !!! aztan vagy kibirja egy par evig vagy nem vagy belog vagy nem ..:-)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.11. 16:20:53

@gabors: De hátha másnak nem ilyen nyilvánvaló: A vasbeton gerendára keresztben kell beleilleszteni a beton béléstesteket, mint a LEGO kockákat. Ha fejjel lefele van, akkor csak alulról lehetne, de rögtön vissza is eseik.

Na de isminél az egész födém volt szar, belógott az alátámasztások között, mint egy-egy függőhíd, na ott a kész házat kellett újrafödémezni, nem is tudom, mi lett vele.

Terézágyú 2015.11.11. 16:47:55

Nekem van egy nádfedeles, betonfödémes parasztházam...

ööö,izé 2015.11.11. 17:56:56

A statikus "barátodnak" köszönd meg, ha úgy van minden ahogy leírtad kihúzott pármillió forintot a zsebedből, ugyanis az ő sara az egész. A jó kis szállóige, hogyaszongya "minek neked ellenség, ha ilyen barátaid vannak" most megállja a helyét. Még olvasni is rossz :-(

gabors 2015.11.11. 21:08:04

@atpijkamo: "A vasbeton gerendára keresztben kell beleilleszteni a beton béléstesteket, mint a LEGO kockákat. "

Tudom nekem is elsore ez tunt nagyon furcsanak ezert neztem meg alulorol hogy mi van ... az "i"gerendakoon akkoriban voltak fulek pont azert hogy emelni lehessen (akkoriban lapatnyellel ketten) ezek mind lefele alltak ki a garazs "mennyezetebol"

mondtam ismerosnek hogy Te nem tunt fel hogy ezekkel lehet emelni vagyis felul illene lenni ??? ... nem !!!! a szakiknak ugy tunt hogy a szeles lapos resz az ami a padlonak kell lennie ...

szoval volt riziko a kalakas eptikezesben rendessen. osszejott a tarsasag mindenki mindenhez ertett a vegen a vakolat/beton alatt meg kitudja mi van ... de occso volt !!! (foleg mikor haver szerezte a cementet omlesztve valahonnan ...

80-as evekben sokat dolgoztam epitkezeseken "feketen" lattam sok hasonlot !!!

hobbitroll 2015.11.11. 22:03:20

@Aureliano Buendía: A miskolc-bp áthelyezős telekom posztban kifejtettem a véleményem az írásukról. Utána egy darabig csönd volt, aztán elkezdtek normális válaszokat írni. Biztos nincs összefüggés, de ettől még gyanús :)

Aureliano Buendía 2015.11.11. 22:15:27

@hobbitroll: hát nemtom bazmeg, de mikor leírja, hogy mit kellett/lehetett VOLNA tenni, akkor előjön az arcidegzsábám. És ezzel mit kezdjen a posztoló?

Én eddig kb. egy (kettő?) normális választ olvastam tőlük. Vajon miből élnek? Mert tuti nem ebből.

halaloszto 2015.11.11. 22:51:46

1. statikus barát. alap hiba. üzletben nincs barátság. spórolsz kicsit, cserébe olyan munkát kapsz amit a pénzedért (ingyen) elvárhatsz.

2. szerződésbe mindent beleírni. ha azt mondja az eladó hogy beton, akkor beleírni a szerződésbe hogy beton. ha azt mondja hogy tehermentes, akkor beleírni hogy tehermentes. ha tudja hogy valami nem igaz, akkor ha van esze akkor nem hagyja beleírni. ha nem tudja, vagy hülye, akkor simán papírod van róla hogy férevezetett, hogy a szerződés nem valós tényeken alapul.

ööö,izé 2015.11.11. 23:20:18

@halaloszto: 1. kikérem a statikusok nevében. Ha a statikus elvállalta nem számít, hogy mennyiért, ilyen szakmai hibát nem követhet el! Ez ráadásul nem egy bonyolult történet. Azzal nincs semmi baj, ha bizonytalan, nincs röntgenszeme, feltárás kellhet. De akkor azt mondja a laikus megbízónak! Ráadásul itt volt láthatóan lehajlott födém, az már eleve gyanús, hogy nem vb persze az is lehajolhat, de akkor meg az jön, hogy annyira megterhelni egy vb födémet, hogy az nagyon lehajoljon, az is balra el, van még ház eladó. Ha lettek volna eredeti tervek az sem sokminden, mert vagy úgy csinálták-vagy nem. Végül statikus felmegy a padlásra, ugrál kicsit, és a hangjából lehet hallani, rezgésből érezni, hogy fa vagy vb. Ha még mindig van kétség apró feltárás és minden kiderül. Én mindezek miatt kételkedem, hogy statikus ez az illető barát, valami itt nem stimmel.

blackshíp 2015.11.11. 23:37:00

@Aureliano Buendía: Leírta, hogy más ne járjon így... Most már egyébként sokat nem td tenni a posztoló, mivel épp bevallotta, hogy a szerződést már annak tudatában írta alá, hogy nem betonfödémes a ház, így erősen kérdéses, hogy tudna-e hibás teljesítésre hivatkozni. Kivéve persze, ha a szerződésben betonfödémesként szerepel, de még akkor is véres a nyaka az ügynek...

Advanced Flight 2015.11.11. 23:46:29

@ööö,izé: így van, olcsó húsnak híg a leve.

Az antiochiai szent kézigránát 2015.11.12. 00:24:38

@blackshíp: SZó szerint házhoz ment a lófaszért :D

Black Hole 2015.11.12. 01:06:26

Szerintem poszter akkor jár jól, ha szól az ingatlanosnak, hogy lenne egy eladó betonfödémes ház. Ha meg a vevő szól, hogy belóg a födém a szobába, akkor kérdezze meg tőle, hogy ugyan már, hova lógna az, ami a szoba fölött van?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.12. 01:27:40

@ööö,izé: "statikus ez az illető barát"

Vagy nem statikus, vagy nem barát.

joska61 2015.11.12. 09:04:19

@pontiustolpilatusig: Ügyvéd-e vagy? Nem kell a porhintés. Gondolom ezzel próbáljátok bemagyarázni magatoknak, hogy rendben van amit csináltok... Aljabanda. (ja, hogy nem csak büntető ügyek vannak?)

További magyar hang 2015.11.12. 09:09:46

Életszerűtlen az, hogy az adás-vételi szerződés aláírása előtt már tudta a vevő, hogy nem vb a födém, de mégis aláírta.
Nem kell ehhez magasszintű jogi ismeretek meg paragrafusok, sima józan paraszti ész kell csak: ha nem azt kapom, amiben megegyeztünk az eladóval, akkor nem írom alá a szerződést.

Aureliano Buendía 2015.11.12. 17:00:54

@blackshíp: láttam már pár ádásvételit, de szerintem a födém milyenségét a lehető legritkább esetben rögzítik. Helyette olyan dolgok vannak, hogy hol helyezkedik el, illetve tehermentes-e...

blackshíp 2015.11.12. 17:44:58

@További magyar hang: lehet, hogy életszerűtlennek gondolod, de maga a panaszos mondja, hogy aláírta az előszerződést (ez még ugye nem a végleges szerződés) majd ezt követően, de még a végleges szerződés aláírása előtt jött rá a "turpisságra"

@Aureliano Buendía: Épp ezért kezdtem azt, hogy miután tudta a szerződés aláírása előtt már, hogy nem betonfödémes, csak arra hivatkozhatna - és arra is csak akkor, ha jogfenntartást tett volna a szerződésben - ha a szerződésben rögzítették volna, hogy milyen a födém. Mondjuk ha nekem olyan fontos lenne a födém típusa, én beleíratnám a szerződésbe, az tuti. És épp e nehézségek miatt lett a homáros tanács is az, hogy szerződés aláírása előtt kellett volna lépéseket tenni, mert ebben az esetben az előszerződés alapján jó eséllyel nem lett volna köteles megkötni a szerződést.

További magyar hang 2015.11.12. 21:09:09

@blackshíp: Pont ezt mondtam én is! Rájött a turpisságra, mégis aláírta a végleges szerződést. És ezt tartom életszerűtlennek. Miért írta alá a végleges szerződést, ha akkor már tudta, hogy nem azt kapja, amiben megállapodtak?

blackshíp 2015.11.12. 23:04:23

@További magyar hang: ha a posztból indulunk ki, akkor azért mert azt hitte, hogy az előszerződés alapján kötelező... De osztom azt, hogy ehhez eléggé a falvédőről kel jönni.

pöndörödő macskaseggszőr 2015.11.14. 18:16:51

A fal miből van? Téglának csúfolt vályog?

beste 2015.11.15. 02:47:04

@gabors:
a mm
a

a mondat helyesen: megnézte egy statiszta barátom is...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2015.11.18. 14:31:05

Nnna,
1, Az ingatlanos az nem szakember. Jó esetben van OKJ gyorstalpalója, de minősíteni nem minősítheti az épületet, amit tehet az az, hogyha körültekintően akar eljárni a tulajtól elkéri a ház terveit és lefotózza. Azon rajta van, hogy E7-42 vasb. gerenda 60db vagy 15x15 fa gerenda 80db.

2, Szóban, statikus bármit mondhat. Ha viszont szakvéleményt ad meg kell jelölnie mire alapozza (feltárásos vizsgálat, tervek megtekintése, mérés)

3, Energetikai szakvélemény nagyrléészt egy nagy nulla. 30ezerért kiválasztanak neked egy template-et, hogy az elmondásod alapján mit tudhat a házad. Amikor hőkamerával mérnek, na az nem 30k, hanem 80. Nyilván az olcsóbbat választják ha már kötelező és kell az eladónak fizetni.

Posztolónak a tanácsom az, hogy próbáljon a hibás teljesítés/rejtett hiba vonalon elindulni. Valószínű per lesz a vége, viszont ha mégis ott szeretne lakni jobban jár, ha a tetőt ledobva, mellé falazva olyan monolit födémet csináltat amit szeretne (a tetőteret érdemes megemelni parapettel) ez egy átlagos 100nm háznál olyan 10Mtól (anyag+munka)

tpusztai58 2015.11.20. 17:57:36

Egyértelműen félre le tájékoztatva a vevőjelölt, ezért az ingatlanosparazita lesz a vesztes alperes. Mi az, hogy ő nem szakember? Hiszen egy OKJ-t végzett géniusz!

Vicces, amikor egy iskolázatlan kis proli ingatlanokat mutat be, és a hazugságtól pállott pofáján zúdul ki a sok valótlanság...

Intelli 2015.12.02. 22:41:55

Pontosan arról van szó, amit leírt az Iroda is. Azért mert van előszerződés még nem jelenti azt, hogy minden körülmények között köteles vagy megvenni az ingatlant.
süti beállítások módosítása