Az egyik legidegesítőbb dolog, amikor egy félresikerült webshopos rendelés után irgalmatlanul nehéz visszaszerezni a vásárláskor kifizetett lóvét. Néha nem is az összeg nagysága idegeli ilyenkor az embert (persze az is létező verzió), hanem az, hogy hetekig kell foglalkozni valamivel. Például mi az úristen tart ebben a lábasvisszafizetési ügyben 4 hónapig?
Az Extrém Digital diszkrét bája
Ha előre látom, milyen kanosszát járok az Extrém Digital (ED) etikusnak nem mondható magatartása miatt, nem rendelek meg webáruházukban 2015. július 21-én 1 szett zománcozott lábast (online kifizettem).
24-én már meg is kaptam - eredeti csomagolásban másfajta garnitúrát. Két nap múlva tájékoztattam róla az ED-t és kértem az eredeti megrendelésem teljesítését. Abban a reményben, hogy gyorsan és probléma nélkül megtörténik, 23-án megrendeltem 1 db kerámia bevonatos wokot, szintén rögtön fizettem. 28-án a futár meghozta a dobozt, távozásától alig 30 perc telt el, hogy a ragasztószalagot eltávolítottam róla, a wookról levettem a ráhúzott nylont. Rögtön látható volt, hogy a belső részén gyártási hibás.
Július 28-i reklamációmra az ügyfélszolgálat közölte,
ha nem lett jelezve futár jelenlétében a sérülés, nem tudnak segíteni, hiszen nem bizonyított, hogy nem az átvétel után sérült meg a termék. Oldalunkon erre külön felhívjuk a figyelmet, hogy minden esetben bontsák ki a terméket a futár jelenlétében.
A valóságban ez csak a GY.I. K. linkben olvasható, megrendeléskor nem tájékoztatnak róla. A futárszolgálatnak kizárólag az @Mag internetes áruházzal van ilyenre szerződésük, soha nem várják meg a csomag kinyitását.
Augusztus 5-én kértem a téves szállítás korrekcióját, a hibás termék visszaszállítását. Semmi reakció. Közben vettem egy edénykészletet. Ezután a közel 7000 Ft-om visszautalását kértem. Semmi válasz.
Augusztus 28-án végre elvárható stílusú levelet küldtek: „Az okozott kellemetlenség és a válasz késése miatt elnézését kérjük, ebben az esetben az edénykészletet és a serpenyőt és vissza tudjuk venni”... Így is történt.
Szeptember 3-án majd 9-én is levelet küldtem az ügyfélszolgálatnak, hogy a futár már elvitte a termékeket, várom, hogy visszautalják a pénzem. Válasz:
Levele beérkezett postafiókunkba. Minden levelet a beérkezés sorrendjében dolgozunk fel, és nyitva tartási időben (Nyitva tartás: hétfőtől péntekig 9 és 19 óra között, szombaton 9 és 14 óra között) válaszolunk meg, telefonos megkeresés esetén pedig körülbelül 1-2 perc várakozási idővel tudunk hívást fogadni.
A valóságban többször, több telefonról folyamatosan hívtam az ED-t, sosem jutottam el az ügyintézőhöz. A leghosszabb idejű hívásom 17 perc volt, összességben több órát pazaroltam el vele.
Szeptember 18-án végre tudatták, hogy a bankszámlaszámát rögzítették, a vételár visszautalása folyamatban van. A tranzakció 30 napot is igénybe vehet, így kérjük szíves türelmét.
Október 21-én, miután több alkalommal is - október 2-án, 8-án, 18-án hiába vártam a válaszukat a visszautalás sorsáról, ezt küldték:
Kedves Ügyfelünk! Leveled beérkezett postafiókunkba (iktatószámon rögzítettünk és a beérkezés sorrendjében dolgozunk fel hétfőtől péntekig 9 és 19 óra, szombaton 9 és 14 óra között. A levél megválaszolásáig türelmed kérjük. Üdvözlettel,
Végül tegnap, november 24-én visszautalták a nagyobb összeget, a kisebbiket még mindig nem kaptam meg. Közben a békéltető testülethez kényszerültem fordulni, mert négy hónapja szórakoznak velem. Akár emberi mulasztás, akár egy büntetendő kereskedői gyakorlat (ti. így használják a vásárlóik pénzét) áll mögötte, megengedhetetlen, hogy ennyire átlépjenek etikán, előíráson. A visszautaláshoz nincs köze a békéltető testületnek, attól még nem kaptam visszajelzést.
Tudtommal vannak törvények, rendeletek, amelyek a hasonló eseteket kell, hogy szabályozzák: pl. meddig húzódhatnak a panaszügyintézések, mennyi idő alatt kötelesek visszafizetni a vételárat, s ha nem teszik mi a következménye. De ezek szerint ezt nem mindenki ismeri.
Mária
van máááááásiiiiiikk 2015.11.25. 14:43:54
napalm 2015.11.25. 14:43:56
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.25. 14:47:05
A “nyitvatartási” már egybevonódik a 137. szabálypont miatt (az utótagon megjelenő 2. képző összevonja a kapcsolat egészét: tart-ás-i). Pl.: nyitvatartási idő. A helyes forma tehát: nyitva tartás, de nyitvatartási idő (Magyar helyesírási szótár, 387. oldal).
www.e-nyelv.hu/2009-06-16/nyitva-tartas-nyitvatartasi/
Érdemes minden boltosnak megtanulni.
AtiSnatch 2015.11.25. 14:47:07
van máááááásiiiiiikk 2015.11.25. 14:47:40
ajandek-otletek.com/sites/default/files/styles/product_700/public/media/termekek/ajandek-otletek-leszarom-tabletta-4.jpg?itok=1A_LDf3v
rarabel 2015.11.25. 14:50:34
Mert ezek mindegyike megbízható cég.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.25. 14:50:34
Nemértem a zembereket.
Darth Revan 2015.11.25. 14:52:14
AtiSnatch 2015.11.25. 14:55:38
napalm 2015.11.25. 14:56:44
Ó, hogy dugd fel a 2 másodpercedet!
metal · http://electric.blog.hu 2015.11.25. 14:59:08
"A futárszolgálatnak kizárólag az @Mag internetes áruházzal van ilyenre szerződésük, soha nem várják meg a csomag kinyitását."
Átveszed a csomagot, kinyitod, megnézed, majd, ha minden rendben van aláírod a futárnál az átvételit. Miért ne várná meg? Eddig még mindig megvárta a futár, ha ki akartam nyitni a csomagot, és megnézni, mielőtt aláírom. Nem mindent szoktam kinyitni, és megnézni, de van az az érték aminél már megnézem, és még sose volt gond (max. a száját húzta, hogy ez neki idő).
van máááááásiiiiiikk 2015.11.25. 15:04:03
AtiSnatch 2015.11.25. 15:05:21
van máááááásiiiiiikk 2015.11.25. 15:11:34
ifjú vénszivar 2015.11.25. 15:14:56
Protekcijóóó várható! persze, hogy csúszik. a túrós a diós s a kakajós palacsinta a torkomon....
AtiSnatch 2015.11.25. 15:16:21
ifjú vénszivar 2015.11.25. 15:20:36
napalm 2015.11.25. 15:24:08
:D
Honeyy 2015.11.25. 15:37:47
Szarazkoro 2015.11.25. 16:10:56
Honeyy 2015.11.25. 16:17:08
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.25. 16:18:57
Vannak törvények, persze, ismerik is a boltok, csak leszarják, aztán ha nagyon púposkodik az vadá... ügyfél, nagy nehezen visszaadják a lóvét.
Terézágyú 2015.11.25. 16:52:58
Igen még a politikusok, a törvényhozók cselekedeteit is szabályozná egy törvény... de hát ők is leszarják, mert megtehetik...
KaTe 2015.11.25. 16:54:50
Ezt a hülyeséget. Ha a termék sérült, bizonyítsa az eladó, hogy a sérülés gyártási hibára vezethető -e vissza, vagy a vevő hanyagságára. De hogy emiatt nincs joguk megtagadni a visszafizetést, az is biztos. Majd utána behajthatják a vevőn, ha tényleg igazuk van.
Szerintem?
Terézágyú 2015.11.25. 17:06:44
Illetve, hogy bontott, szétszedett csomagot meg vissza se vesz a futár.... :)))
Ha kibontja a vevő, jól széttépve a dobozt, felszakítva a belső csomagolást - akkor egyáltalán kinek kellene összeraknia az egész csomagot úgy, hogy szállítható állapotban legyen? :)))))
Nincs ez szerintem normális kitalálva - bár nyilván külfődön működik... :)
Zsidófalvi Zsidó 2015.11.25. 17:10:24
Gorbacsov homlokán a májfolt 2015.11.25. 17:12:00
ideális hangyászsün 2015.11.25. 17:53:15
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.25. 17:54:30
ideális hangyászsün 2015.11.25. 18:06:19
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.25. 18:08:01
Mindenesetre én általában pártolom az egybeírást, itt is egybetartozónak érzem.
Aureliano Buendía 2015.11.25. 18:47:25
Aureliano Buendía 2015.11.25. 18:51:22
De akkor is: miért nem ment be a Vasedénybe lábasért? Megnézi, megveszi.
The Crazy One 2015.11.25. 18:57:50
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.25. 18:59:43
Azért nem boltba' veszi, mert ott egy százassal drágább, és garancia ott is csak papíron van :D
Érted, ha itt rendesen a tökére lépne mindenkinek a fogyvéd, akkor nem lennének ilyen postok, de különben meg minden második arról szól, hogy vesz valamit, sérültet kap, bolt leszarja, és addig nem fizet, amíg nem maga Vitya király szól rá, hogy fizessen. Vadászok vásárolnak más vadászoktól.
Rosszindulatú Vászka 2015.11.25. 19:03:45
Aureliano Buendía 2015.11.25. 19:09:28
És nemsokára bútort is forgalmaznak majd. Alig várom majd az új posztokat.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.25. 19:16:39
Manyecska 2015.11.25. 19:18:19
Rosszindulatú Vászka 2015.11.25. 19:22:26
Kondom Keselyű 2015.11.25. 19:24:12
Egyik sem.
Tipikus szarrago mentalitas.
A supporton,back officeon sporolnak,mert az kozvetlenul nem hozza,csak viszi a penzt.
Nem tudjak felfogni,hogy hosszutavon megterulne a befektetes,ha felvennenek meg 1-2 embert,plusz valakit megbiznanak,hogy rakjon rendet odabent (a fejekben,munkafolyamatokban).
Kondom Keselyű 2015.11.25. 19:27:07
a legtobb ilyen ugy nem is abbol fakad,hogy ok direkt ulni akarnak a penzeden,vagy az ugyintezo szopat.
Egyszeruen arrol van szo,hogy nincsenek meghatarozva a megfelelo felelossegi,illetve jogosultsagi.
Ha valaki hibazik,vagy ket hiba osszefut,akkor onnantol az ugynek nincs gazdaja.
Mindenki biztos benne,hogy ezt a specialis ugyet nem neki kell elintezni (sokszor nincs is hozzaferese azokhoz a rendszerekhez,levelezesekhez,ami alapjan meg tudna oldani a problemat.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.25. 19:29:53
@Kondom Keselyű: Vagy simán szarnak rá, vagy azt mondja a főnök, hogy szarjátok l, majd megunja és akkor nem kell visszaadni a pénzt.
kisebb boltoknál ez eléggé benne van.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.25. 19:35:44
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.11.25. 19:37:02
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.25. 19:38:34
Kondom Keselyű 2015.11.25. 19:41:36
Igen,de az a fonok,egy senki.
Ha jol keveri a lapokat,akkor sokaig nem jut el magasabb szintre,hogy o alkalmatlan a feladatara.
Abban biztos lehetsz,hogy a milliardos bevetelu ceg tulajdonosai sosem tamogatnak az efele ugyfelkezelesi modszereket.
Mibol allna naponta/hetente lekerdezni a 3 hetnel regebbi panaszokat,majd jelentes kerni a kesedelem okarol,illetve az elintezes varhato idopontjarol ?
Nem sokbol,de ehhez az kell,hogy a fonok ne a szomszed kicsi fia legyen,hanem egy alkalmas szakember.
Plusz az,hogy mondjuk a napi 20 panasz kezelesere kepes munkaerobol ne kettonek kelljen napi 80-at feldolgozni,mert akkor a fonok is tehetetlen.
Manyecska 2015.11.25. 19:42:19
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.11.25. 19:43:50
Hun van?
Vadászok Őrangyala 2015.11.25. 19:54:35
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.25. 19:56:55
A begyöpösödött blogon van.
@Kondom Keselyű: "Ha jol keveri a lapokat,akkor sokaig nem jut el magasabb szintre,hogy o alkalmatlan a feladatara."
Hol dolgoztál eddig? :D Ha elég alkalmatlan, még nagyobb főnök lesz :D
"Abban biztos lehetsz,hogy a milliardos bevetelu ceg tulajdonosai sosem tamogatnak az efele ugyfelkezelesi modszereket."
Tényleg nem, egyszerűen nem érdekli őket.
Amit leírsz, az szép, de nem sok cég van, ahol ez így megy.
Az edigital meg nem akkora marha nagy cég.
Kisebb helyeken meg direkt nem foglalkoznak ezzel, mert majd ha tényleg borul a bili, akkor ráérnek fizetni, a legtöbb vadász meg úgysem megy el addig, hogy komolyan kelljen vele foglalkozni.
Manyecska 2015.11.25. 20:01:24
Kondom Keselyű 2015.11.25. 20:19:42
Azert annyira kicsinek se mondanam.
a 2013-as arbevetel 22 milliard volt.
Kondom Keselyű 2015.11.25. 20:23:16
:DD
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.11.25. 20:29:59
Nem én!
Viszont lábas zománcozókat keresnek Hollaniába!44!
Láb nélkül nem megyünk jeligére!4!!
Aureliano Buendía 2015.11.25. 20:31:12
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.25. 21:01:34
@Kondom Keselyű: De nem is egy Telekom
@dr. phil. Sün‼ ツ: Az jól fizet? Sok a hülye? :D
lángos sörrel 2015.11.25. 21:03:14
Kondom Keselyű 2015.11.25. 22:21:08
www.youtube.com/watch?v=DiKFV9Ka-GU
Dikusz 2015.11.25. 22:30:27
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.11.25. 22:31:17
Valami motorszerelőt kéne híni!4
Vagy aki ért hozzá.
Dikusz 2015.11.25. 22:33:58
Dikusz 2015.11.25. 22:44:26
Kondom Keselyű 2015.11.26. 05:29:23
ifjú vénszivar 2015.11.26. 07:43:48
ifjú vénszivar 2015.11.26. 07:55:12
B+! Jobbról áttette balra a "válasz gombot". Az év fejlesztése, hogy rohadna ki az "agya"-keze! :)
LÉPEM!
Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 08:36:43
Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 08:38:44
#mitlácclaca??
Rosszindulatú Vászka 2015.11.26. 08:43:34
Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 09:04:00
AtiSnatch 2015.11.26. 09:18:57
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.26. 09:28:02
Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 09:32:38
AtiSnatch 2015.11.26. 09:41:53
2015.11.26. 09:48:21
blekkfrájdéjes posztok nincsenek?
Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 09:49:47
ifjú vénszivar 2015.11.26. 09:53:51
Józsi, a migráns köcsög 2015.11.26. 10:00:16
ifjú vénszivar 2015.11.26. 10:08:33
McZozo 2015.11.26. 10:42:27
Honeyy 2015.11.26. 11:19:48
Dikusz 2015.11.26. 11:34:26
Ez az ide-oda pakolás emlékeztet a közeli Spar-üzlet dizájn variációjára. Úgy oldják meg a boltban, hogy bizonyos időközönként (pont akkor váltanak, mire megszokná az ember az új helyet) a zöldséget átpakolják a gyümölcspolcra, a gyümölcsöt a zöldség helyére. A csirkehúst a disznóhús helyére. Biztos ezért is jó pénzt kap valaki.
AtiSnatch 2015.11.26. 11:37:49
Dikusz 2015.11.26. 11:38:13
Dikusz 2015.11.26. 11:42:22
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.26. 12:05:48
Ja. lehet, hogy a válasz gombot azért pakolgatják, hogy közel legyen a reklámhoz (én nem látom a reklámokat), és véletlenül a reklámra tattints.
CsakMintTe 2015.11.26. 12:42:58
Jimbo75 2015.11.26. 13:59:29
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.26. 14:12:34
(Magyar: igen, tanár: nem.)
MacskaÖsszeZavaróKft 2015.12.18. 09:53:08