Tékozló Homár

A bónuszt az autó vagy a vezető kapja?

2015.12.15. 09:29 | Homár Hilda | 72 komment

123790_kgfb.jpg

Kötelezőmizéri új szemszögből. A bonus-malus rendszer elvileg az üzembentartó személyéhez kötődik, és nem a gépjárműhöz, viszont csak azonos kategóriák között  vihető át másik járműre. Ez a problémája olvasónknak, aki így elég sokat bukik a kocsicserén.

Helló Homár!

Egy rafinált kis KGFB-s biztosítási trükk. 

Kb. 6 éve voltam egy típusú jármű tulajdonosa. Az autó 2 személyes és teherautóra vizsgáztatva. Ez idáig tökéletes volt, de most lecseréltem egy Skoda Octaviára. Ő jelen esetben személyautó. Ha valaki nem ismerné a két típust, a kis Opel Corsával, szinte be tudok parkolni az Octaviába, ha nagyon akarom. Szerencsére nem ez a helyzet. 

Szóval a Corsa B06-kategóriában volt, amíg meg nem váltam tőle. Az Octaviára szerettem volna a kedvezményemet érvényesíttetni. Átruházták a kedvezményt, majd egy héttel később kaptam még egy levelet, hogy mégis csak A00 a BONUS kategóriám, mivel hogy a Corsa (tehergépjármű),az  Octavia (személyautó). A kedvezmény csak akkor vihető át amennyiben a kategória megegyezik.  

Kérdésem a következő lenne. A kedvezményt az autó vagy a személy kapja? Gyakorlatban hogy is van ez? Ha nem okoztál kárt egy személyautóval mondjuk 6 éven keresztül, akkor a biztosító szerint a "teherautó" Corsával tuti fogsz. Ezért a biztosításod A00-ról indul. És fordítva!!! 

Megjegyzem a Corsára (teherautó) majdnem dupla annyit fizettem, mint arra a Corsára, ami személyautóra van vizsgáztatva. Csak hogy érthető legyen. A Corsára (teher) fizettem kb 24 000ft-ot/év B06-ban, a megvásárolt Octavia B6-ban 35 000, A00-ban 64 000. Ügyes kis trükk a biztosító részéről. Bár ha valódi teherautóról beszélnénk, akkor még azt mondom hogy sok a különbség, így még talán érthető is lenne. Na de szinte személyautó mindkettő. Konkrétan több károm származott abból, hogy a Corsa teherautó volt, mintha egy személyautó Corsát vettem volna, és kidobom az üléseket. Sajnos nem igy tettem, most csodálatos honatyáink "tökéletes" törvényalkotásának hálójába kerültem. 

Magyarország én így utállak

ChrisD

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sáros_tehén 2015.12.15. 09:31:40

A személy kapja az ADOTT KATEGÓRIÁRA. Ennyire egyszerű. Nem kell hozzá egyetem. Az egyik teherautó, a másik személyautó.

AtiSnatch 2015.12.15. 09:42:20

Az év végi prémiumot a vezetők kapják.

kakukk11 2015.12.15. 09:48:54

Áruld el, ha ennyire rossz biznisz volt tgk corsát vezetni, miért nem szgk corsát vezettél? Nyilván mert a költséget erre tudtad elszámolni.
Előre kell kalkulálni, erre való az általános iskola 1-8. osztály matekórái, nem alvással kéne tölteni.

Terézágyú 2015.12.15. 09:50:04

@kakukk11:
"ha ennyire rossz biznisz volt tgk corsát vezetni, miért nem szgk corsát vezettél? Nyilván mert a költséget erre tudtad elszámolni. "

ciki....

Serivor 2015.12.15. 10:17:47

"Konkrétan több károm származott abból, hogy a Corsa teherautó volt"

Francokat. Visszaigényelted az ÁFÁ-t. Az az 50-60 ezer ft különbség a biztosításon ennek a tizedét se teszi ki. Az, hogy egy Corsát lehet teherautónak minősíteni, szerintem visszaélés a joggal, megúsztad, örülj neki, és ne panaszkodj.

Nick-son 2015.12.15. 10:31:59

Én úgy jártam, hogy vettem egy tartalék autót, arra pontosan 4x annyit fizetek mint a másikra ami eddig is megvolt. Két hasonló autó.

Milyen érdekes a világ, pedig ha két autóm van akkor ráadásul autónként kevesebbet megyek velük....

rarabel 2015.12.15. 10:57:27

Ezek az igazán nagy dolgok!
Legfeljebb még az atombomba mérhető jelentőségét tekintve ehhez a kérdéshez.
Amúgy, ez már az év végi?

Terézágyú 2015.12.15. 11:13:53

"Magyarország én így utállak"

Mondja az ügyeskedő vállalkozó, akinek most visszanyalt a fagyi.

Homárvadász (törölt) 2015.12.15. 11:33:32

Faszság a biztosító részéről, de valószínű törvényes sajnos. Mit nem lehet azon érteni, hogy ha eddig (trükközés?) teherautónak volt vizsgáztatva a Corsa, akkor az nem az a kategória, mint az Octavia? Amúgy meg menj a PSZÁF-hoz.

Homárvadász (törölt) 2015.12.15. 11:34:37

Homárvadász (törölt) 2015.12.15. 11:35:55

@Serivor: Ha 2 üléses áruszállító verzió (kis dobozos) akkor az teherautó. Mondjuk az is szopás, mert menetlevél, sebességkorlátozás. Vajon ezeket betartotta a vadász? :D

Atticus Maximus 2015.12.15. 11:52:12

Kategórián belül is szívás: ha átülsz 10+ év balesetmentes céges autós vezetésből saját tulajdonúba, akkor igencsak lesz értelme.

McZozo 2015.12.15. 11:57:29

@Nick-son: Szerintem mar ott szemetseg hogy az auto szerintem nem szokott magaban elmenni kirandulni tehat a bonusz a soforre kene jarjon logikusan nem az autora. Ez mar ott kibukik mikor mondjuk ket auto van a neveden es az eggyik B10 ben van mig a masikra a00 t kapsz miert masodik auto tobbet megy magaba kirandulni?
Aztan masik hogy az esetek tobbsegeben egy sofor egy autot tud vezetni egyszerre igy a ket biztositas is aggalyos szerintem. Ezt pl Ausztriaban ugy lehet feloldani hogy egy rendszamra teheted az osszes autodat azaz az adott rendszamot epp arra pattintod fel amivel aznap eppen menni akarsz. Es ezzel parhuzamosan a biztositasod is ugy van hogy kivalasztjak a legmagasabb biztositasu erteku autot, arra kifizeted a biztositas es az ervenyes az osszes tobbi alacsonyabb ertekure is. Szerintem ez a rendszer lehetne nalunk is. Persze ha egy neven van ket auto de egyszerre tobben akarjak hasznalni, feleseg gyerek akkor lehetoseg van masodik rendszamra is es akkor kulon kell fizetni. De megvan alehetoseg az egyrendszamos verziora is

McZozo 2015.12.15. 12:03:39

@Terézágyú: "Mondja az ügyeskedő vállalkozó, akinek most visszanyalt a fagyi."

Ugy szeretem ez a Magyar "pozitiv" hozzaallast.
Sose volt ceges autom se teherautom sot sajat cegem se igy nem haza beszelek.
De ha egyszer a torveny lehetoseget ad hogy vallakozaskent teherautod legyen aminek az afajat visszaigenyelheted, akokr most ebben mi az a foldrengeto ugyeskedes?
Ettol fuggetlenul ha irigyek vagytok ha nem "es ezt meg rendesen kezelni se tudjatok, cask frocsogni" az egy szemetseg hogy nincs atjaras a teherauto es a szemelyato kozott. MErt ugyanis az autok nem szoktak altalaba maguktol setalni kirandulni hanem a sofor vezeti oket. O okozott vagy nem okozott balesetet az elmult x evben. Tehat a bonuszt az embernek kene kapnia nem pedig az autonak es a jarmukategorianak. Ok esetleg folfele alairom a megkulonboztetest hogy egy szemelyautorol ne lehessen bonuszt atvinni egy 40 tonnas kamionra. De visszafele mar akar siman szerintem.

Terézágyú 2015.12.15. 12:04:50

@McZozo:
"Ez mar ott kibukik mikor mondjuk ket auto van a neveden es az eggyik B10 ben van mig a masikra a00 t kapsz miert masodik auto tobbet megy magaba kirandulni?"

Vagy legyen a neveden 10 autó, és mindegyiken legyen ott a bónusz... Akkor is ha más vezeti - mert te ugye nem vezetsz 10 autót...

McZozo 2015.12.15. 12:06:12

@Egysimaegyfordított: Miota van gyari ketuleses hatul ablakmentes verzioja. Nem sufnituning hanem gyari. Pl futar, posta es ilyenekre teljesen tokeletes

McZozo 2015.12.15. 12:07:47

@Terézágyú: Ha vegigolvastad amit irtam ott a vegen hogy ha cask a neveden van de mas is akarja vezetni akor termeszetesen kell a tobb rendszam. Csak a puffogasban gondolom addig a reszig mar nem jutottal el

McZozo 2015.12.15. 12:11:55

@Terézágyú: Amugy magyarorszagon ezugyben is rossz a rendszer. Mert ha egy autod van, akkor is vezetheti mas a te bonuszod alatt. Tehat ha feleseg gyerek vezet a te biztositasod vonatkozik rajuk is mig nyugaton nem igy van ausztriaban ebben nem vagyok biztos de angliaban most mikor kotom a biztositast meg kell adnom a soforoket es adataikat. es az alapjan kalkulaljak a biztositasi dijat. Pl jelenleg cask ram van kotve igy meg a felesegemnek se adhatom at a Volant. ha megteszem es balesetezik a biztosito nem fizet es mindent rajtam vasalnak be.

Egysimaegyfordított 2015.12.15. 12:13:39

Amúgy a bm-t az autó "kapja", és a vezetőn múlik, h merre lendül.

Terézágyú 2015.12.15. 12:20:09

@McZozo:
"Ha vegigolvastad amit irtam ott a vegen hogy ha cask a neveden van de mas is akarja vezetni akor termeszetesen kell a tobb rendszam. Csak a puffogasban gondolom addig a reszig mar nem jutottal el "

Puffogni te szoktál.

Milyen több rendszám??? Akadj le az osztrák rendszerről, most a mygar rendszerrő van szó.

The Good Boy ! 2015.12.15. 12:21:59

ez amióta létezik a kgfb rendszer így van, nem tudom, miért most, kb. 25 év után csodálkozik rá a poszter. Viszont ebben a témában nekem igen is van értelmesnek (látszó) észrevételem, mert valóban van igazságtalanság, vagy csak a felhasznált matematikai képlet tesz kivételeket.
Én most cseréltem le a korábbi autómat. Az "új" kiválasztásánál nagyságrendileg azonos évjárat, teljesítmény, kategória, bizonyos prémiumnak mondható márka(k) volt a kiválasztás alapja.
Én pedig racionális emberként minden szóba jöhető autónál kiszámoltam az átírás, teljesítményadó, és az éves biztosítás várható költségét. (B10-ben vagyok, a család összes biztosítása egy adott biztosítónál van hosszú évek óta, akik amúgy a kötelezőnél az elmúlt 2-3 évben igyekeztek a legolcsóbbak között lenni, viszont évi 3-5.000. ft különbség miatt a korrekt, már-már családi barát évek óta "alkalmazott" biztositási úgynökömet nem cserélem le). Itt mindig a legolcsóbb, de nem "Astra vagy Köbe" jellegű biztosítót, és az én korábbi biztosítóm adatait néztem.
Azt vettem észre, hogy adott kategóriában alapvetően kicsi a szórás a biztosítási összege között a legolcsóbbnál (esetemben 17-23.000.- Ft között volt), illetve a korábbi biztosítómnál (ott ugyanazok 20-25.000.- Ft között szóródtak 150-220 Le közötti 2,0-3,0 méretű motorral szerelt autók esetében. Viszont volt olyan autó, ami kimondotta drága prémiummárka terméke volt 4,0-s benzines 272 le teljesítménnyel, viszont a kalkulátor erre az autóra mindkét variációban gyakorlatilag a legolcsóbb árakat adta, még az azonos gyártmányú 3.0-ás, de jóval gyengébb dízelnél is. Ugyanígy volt ellenben olyan, ahol ugyanazzal a motorral szerelt, azonos teljesítményű, de más gyártmányú autónál 3-5.000 ft eltérés volt.
Szóval én azt vettem észre, hogy vannak bizonyos típusok/motorvariációk/márkák, amik a szokásosnak gondolt megkötéseken túl (teljesítmény, életkor, cm3 stb) belül is eltérést mutatnak.
A másik, amit az idei kgfb díjszámítással kapcsolatban észrevettem, hogy nem a médiában beharangozott mértékű 10-20%-os emelés történt (az én esetemben), hanem attól jóval nagyobb. A feleségem autóján, a szokásos éves bónuszfokozat ugrás ellenére a 14.000.-es díj 19.-re, a lányom autója esetén pedig 13.000.-ról közel 18 ezerre nőtt. A saját esetemet nem tudom megítélni, mert mind korban, mind teljesítményben, mind árkategóriába feljebb léptem, csak a bónuszom maradt B10...

Egysimaegyfordított 2015.12.15. 12:23:09

@McZozo:

Tök jó. De nem baj, h akkor is kicsit kilóg a lóláb. Mert logikus, h adott kategóriás autó bónuszait nem lehet átvinni más kategóriába.

McZozo 2015.12.15. 12:44:08

@Terézágyú: Utolag mosdatod a szerecsent en elmondtam egy opciot ami bevalt mar valahol. Ez esetben miert akadjak le rola cask azert mert te nem tudod rendesen ertelmezni amit olvasol.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2015.12.15. 12:49:02

@McZozo: Az nálunk is van, hogy 18 év alatti vezeti-e az autót és akkor meg kell adni. Persze ettől még elég széles a lehetőségek tárháza :).

McZozo 2015.12.15. 12:59:04

@onlajnok: Na jo de ott gondolom jogi okai vannak. Itt viszont egyszeruen ugy veszik minden embernek mas a kockazati tenyezoje. Pl van sok kollegam aki azert irta be anyosat mondjuk mert osszessegeben ugy csokkent adija mert egy joval alacsonyabb kockazatu vezeto is belepett a biztositottak koze. Itt sajna egy idos regijogsis no kevesebb kockazatnak minosul mint mondjuk egy kozeprkoru vagy fiatal pasi :) NAlam forditva let vola az asszonnyal mert meg mindig nem lokalizalta a jogositvanyat igy emiatt nekem emelkedett volna miatta.

FDToth 2015.12.15. 12:59:46

Ezt en sem nagyon ertem: cegunknek volt 2 autoja, 2007 ota kart nem okotunk, uh magas a bonus besorolas. Vettunk egy harmadikat ugynaugy cegre, de itt nem kaptuk meg, hlott a ceg az uzemberntarto es tulajdonos is, tehat a ceg sosem okozott kart... Ez van... Biztos meg lehet vhogy magyarazni, de en logikat nem latok benne (bizots van, de mindnekinek mas-mas)

McZozo 2015.12.15. 13:04:12

@Egysimaegyfordított: Mint irtam felfele egyetertek mert egy kamion busz vezetese kockazatosabb tobb tudast igenyel mint egy szemelyautoe. de mondjuk meg itt is lehetnenek atjarasok szuk kategoriak menten, mint pl egy mai minibusz nem hiszem hogy tobb tudast igenyel mint egy szemelyauto. Persze maganhasznalat eseten ertem.
De lefele nem hiszem hogy kockazatosabb lenne egy auto mint egy kamion igy ha ott volt bonuiszom en azt atengednem lefele is.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.15. 13:37:17

Ha káresemény van, akkor jó az autót elfényképzni, hogy látszódjanak a sérülések. Apropó fénykép. A lányom régi osztályképét nézegetem, próbáltam az osztálytársak között megtalálni (Where is Wally.) Csak nem sikerült. Még tippem se volt. Jó, hát eltelt vagy 15 év... Aztán mutattam, és mondta, hogy akkor pont hiányzott, mikor az osztály fényképezés volt.

Megvan a nyúl kecsegek! xd 2015.12.15. 13:49:31

@atpijkamo: osztályfényképezés egybe, baszod. OFF régóta selytem hogy a batgirl vagy. OFF II.

cmx85s 2015.12.15. 14:16:10

Sztem többeket érint a biztosítók másik, nagyobb ganésága, hogy ti. a "nagy kampány" időszakában leviszik a tarifákat. Ez az autósoknak immár csak 30-40%-át érinti, mert akinek nem decemberben van az évfordulója, mert nem akkor vette az autót, az nem válthat decemberben. Így fordulhatott elő, hogy a márciusban megvett autóra A0 besorlással 48000/év a kötelező, míg ugyanez a produkció jelen állás szerint 35000/év és panaszkodnak, hogy feljebb ment 2000 Ft-tal.

Megvan a nyúl kecsegek! xd 2015.12.15. 14:16:54

@sugargiraffusplumps.: tudjuk. Barbi vagyok-effekt. /malac mackója mondta../ mellényomott volna?? :D OFF

Nick-son 2015.12.15. 14:19:57

Egyébként azt hol írja a posztoló, hogy vállalkozó, vagy hogy visszaigényelte az áfát a corsa után?

Valahogy többen belelátták, én meg másodszor olvasva se látok ilyet leírva.

Mért ne vehette volna meg magánszemélyként?

Pl. én is nézegettem ezeket a kétszemélyes van -okat második autónak, ha úgyis egyedül járok, meg csak tartalék lesz és néha jó nagyobb dolgokat beletenni, jóval olcsóbb megvenni, nem feltétlen csak cégeknél van ilyen.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.15. 14:27:43

@Nick-son: Az ilyen teherautónak átkeresztelt személyautó 99%-ban ügyeskedő vállalkozzóknál van. A tízmilliós autókat, amik mozgássérült parkolóhelyen állnak, 99%-ban épkézláb emberek vezetik. A melletted haladó béemvé 99%, hogy be fo eléd vágni a féktávolságon belül.

Beszélhetünk az 1%-ról is, persze.

Nick-son 2015.12.15. 14:29:30

@sugargiraffusplumps.: Nem értelek. Vagy te látod valahol leírva és elkerülte a figyelmem?

Mondom magánszemélyként is teljesen reális választás. Ha külföldről van behozva akkor a kisteherre nincs reg adó, én is majdnem ilyet vettem magánszemélyként második autónak. Nem zárnám ki élből, hogy másnak ugyanez ne fordulhatott volna meg a fejében.

Nick-son 2015.12.15. 14:36:49

@sugargiraffusplumps.: ez komoly?

Szóval nektek van adatbázisotok a Magyarországon összes forgalomban lévő kisteherautókról ami ezt alátámasztja? Tehát 99% -ban vállalkozó a tulajdonos. Ez szerintem nem így van ... és akkor még a vállalkozó is mind csak csalásnak vette. Nem semmi. Tehát akkor más szükség nincs is ezekre az autókra :)

Amit írtok feltételezés. A 99% csaló is, meg a posztoló hogy vállalkozó.

Nem értem mért ne vehetne magának valaki egy ilyet, ha egyedül utazik. Sokkal olcsóbb, kintről behozva nincs reg adó rá, sok embernek ez egy teljesen jó választás.

Szerintem korlátolt gondolkodás élből csalónak nevezni valakit csak mert ilyen autója van.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.15. 14:40:20

@Nick-son: igazad van, tényleg korlátolt gondolkodásmód, de nekünk csak ez jutott. sajnálom :(

Nick-son 2015.12.15. 14:46:22

@sugargiraffusplumps.: ne sajnáld. Így boldogabb vagy :)

McZozo 2015.12.15. 14:51:34

@Nick-son: Meg most az miert csalas ha valami olyan konnyitest veszeg igenybe ami torvenyadta jogom. Nekem az a csalas ha valami torvenytelen dolgot csinalok.

Ugyanilyen volt nekem a szlovak rendszamosok vegzalasa is. Es ott is hoborogtek hogy igy csalok ugy csalok kozbe meg unio lettunk es jogunkban allt kulfoldi autot is venni akar. A meregfogat szimplan kihuzhattak volna azzal hogy olyan torvenyt hoznak hogy ne lehessen kibujni parkolas meg buntetesek alol, de az hogy valaki nem akarta megfizetni a horror regadot meg afat, igy inkabb ott vet torvenyes volt es ezert folosleges volt vegzalnia jonepet. Szlovak autom se volt igy ezt sem azert mondom cask mar az egesz abszurd volt ott is. Ott sem ott kelett megfogni hogy na akor most aki szlovak rendszamos az csalo hanem komformizalni a regadot. Lasd amint levittek a regadokat jelentosen csokkent a szlovak rendszamos autok szama

Nick-son 2015.12.15. 14:52:15

Arról nem is beszélnék, ha valaki vállalkozó és nincs autó a cégben hanem a saját személyautóját használja akkor gépkocsi használat általányt elszámolhat. Kb. 20-30.000 Ft -ot havonta. Teljesen legálisan. Ez évente 240-360.000 Ft. Nem is olyan nagy okosság autót vinni egy kisvállalkozásba, ha arra nincs ténylegesen szükség. Legalábbis egy corsát semmiképpen. Mindegy, nem védek én senkit, ha nem fizetnek érte.

Nick-son 2015.12.15. 18:26:26

@Terézágyú: hogyne, minden posztnak.

Na jó, nem... csak annak amelyiknél hülye a beküldő.

Aureliano Buendía 2015.12.15. 18:56:08

ez most tényleg kérdés?
„Megjegyzem a Corsára (teherautó) majdnem dupla annyit fizettem, mint arra a Corsára, ami személyautóra van vizsgáztatva. ”
Le is írod a választ.

Aureliano Buendía 2015.12.15. 18:58:39

„Konkrétan több károm származott abból, hogy a Corsa teherautó volt, mintha egy személyautó Corsát vettem volna, és kidobom az üléseket.”
Édes pofa. Nyilván 6 évig önként szenvedtél. Talán ezt adta fel a pap gyónás után penitenciának.

És az üzemanyag áfáját sem igényelted soha vissza, egy forintot sem belőle.
Nyilván.

Aureliano Buendía 2015.12.15. 19:13:07

ezt leszámítva a magyar KGBF rendszer java faszság, fentebb már megénekelték ezt.

Rosszindulatú Vászka 2015.12.15. 19:22:55

Neten kell kötni a biztosítást és akkor vissza lehet vinni tizennégy naponként.

Intelli 2015.12.15. 22:11:46

Eddig te okoskodtál most ők, kvittek vagytok.

Kérjél gyári visszaállítást és akkor jó lesz megint minden...

heidt 2015.12.15. 23:31:42

Néhány fogalom:
Nem teherautó, hanem haszongépjármű.
ÁFA csak a gázolaj után igényelhető vissza (útvonal-nyilvántartás is kell), benzin után nem.
Tehát annak aki nem a cég ügyeiben használja az autóját, nem nagyon éri meg ezzel ügyeskedni.
Persze vannak kivételek - pld.: Mitsubishi L200 (6-7 mFt), Toyota Hilux (8-10 mFt), Nissan Navara (8-10mFt), stb. - amelyek 5 személyesek, mégis haszongépjárműnek számítanak. Ezeknél visszaigényelhető az ÁFA, de csak a céges/magán használat arányában. Ezeket általában olyan "csóró" vállalkozók veszik, mint a borászok, vadászok, ügyvédek, orvosok. Ezek ugyan nem sok árut tudnak szállítani, de elfér rajtuk a jet ski, szörf, szarvas, vaddisznó és jól lehet velük vontatni a jachtokat is.

Az "ügyeskedésről/csalásról": ha valaki áruszállításra használja a kocsiját, akkor igényelje vissza az ÁFA-t. Ha nem ezt tenné, akkor emelkednének a költségei és az itt hőbörgőknek többet kellene fizetniük a boltban, hiszen szinte mindent kell szállítani.

Különben már megint teljesen más irányt vettek a kommentek, minta amiről a poszt szól. Az alapkérdés az volt, hogy a bónusz/malusz a gépkocsi vezetőjét, vagy az autót illeti meg. Ez valóban elgondolkodtató. Ennek ellenére a legtöbben azonnal rávetették magukat a poszterre, hogy miért csalt az ÁFA-val.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.12.16. 00:00:11

@The Good Boy !: Szerintem ez azért lehet, mert adott kategórián belül is eltérő statisztikák vannak. Pl. arányosan kevesebb balesetet okoznak ugyanannyi km alatt egy octaviával, mint egy passattal.

@heidt: Elképesztően gáz lenyomata ez beteg kis társadalmunknak.

Freddy a Krüger 2015.12.16. 01:48:28

@Nick-son: vállalkozóként teljesen jogosan igényled vissza, magánszemélyként nem tudod. Ennyi.

Freddy a Krüger 2015.12.16. 01:52:42

@atpijkamo: mesélj még, te túlképzett. Egy cég, amelyik rendszeresen szállít, cuccol, mégis mi a faszt vegyen? Ha meg haszonjárművet vesz, igen, az áfát teljesen jogosan igényli vissza. Nyugtass meg, a szar még elég büdös.

Artech 2015.12.16. 04:47:06

@Homárvadász: Sebesség korlátozás, nem típusra van, hanem súlyra. Kresz.......

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 10:10:56

@Freddy a Krüger: "Egy cég, amelyik rendszeresen szállít, cuccol, mégis mi a faszt vegyen?"

T e h e r a u t ó t .

Ha egy ötévest megkérdezel, ezt már ő is tudja. Igazán fejlődnöd kéne!

Nick-son 2015.12.16. 10:14:55

@heidt: annyira jó volt ezt olvasni. Kb. egy hétig kell a hozzászólásokat böngészni amire akad egy értelmes, köszi.

Nick-son 2015.12.16. 10:19:15

@atpijkamo: miért egy kétüléses corsa az tilos? Mért pont az veri ki a biztosítékot? Mért ne vehetne olyat? Van egy csomó felhasználás amire teljesen tökéletes. Villanyszerelő, fűtésszerelő, mégis mivel menjen be a belvárosba ha kihívják az itt ájvékolók? Egy Kraz-255 -re is felférnének a szerszámai, csak hülyén nézne ki a parkolóban.

Bombaló 2015.12.16. 10:24:17

@Nick-son: Biztos megvolt a gazdasági oka arra, hogy haszongépjárművet vegyen. Valahogy itt a lakótelepen nem hemzsegnek mégsem a magáncélú "van" típusú kocsik. Most, hogy eljött a váltás ideje, az eddigi előny (legyen az bármi), hátránnyá változott.
Tegyen az Octáviába elválasztó rácsot és vizsgáztassa le teherautónak.
Problem solved.

Bombaló 2015.12.16. 10:25:32

@Nick-son: Sztán akkor mégiscsak vállalkozó? Mesélj még. :)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 10:38:04

@Nick-son: Nem tilos. Te az 1%-ról beszélsz, aki valóban azt igényli, én a 99%-ról, aki ügyeskedik vele.

Na, melyikünk a releváns?

joska61 2015.12.16. 10:50:19

Nem trükk, hanem szabály. Némiképpen érthető, mivel azt feltételezi a törvényalkotó, hogy a haszongépjármű lényegesen többet vesz részt a forgalomban. Gondolom.

Köpe Bálint 2015.12.16. 13:01:12

@atpijkamo: Az 1%-nál biztosan több lesz az. Az üzletkötők nagy része ilyennel jár. Több okból is.
1. A gázolaj Áfa-ját vissza lehet igényelni.
2. A vételár Áfa-ját szintén.
3. Ha személyautóként veszi meg azt a kis autót, cégautó adót kell utána fizetni.
És most nem az a kérdés, hogy ügyeskedik vagy nem.
Egyébként az ilyen 3,5t alatti, akár személyautó formájú kis haszongépjárműveket az útdíjjal, rendesen megcopatták.

The Good Boy ! 2015.12.16. 16:02:29

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: nem tudom. az általam írtak pl. BMW 525d 177 Le, 530d 204 Le, 735i 272 Le. Néhány biztosítónál a két dízel azonos összegű éves tarifát adott, de az engem érintő biztosító, plusz a mindháromnál első két legolcsóbb azonos cégként ugyancsak olcsóbb ajánlatuk volt a nagyobb méretű és teljesítményű benzinesre, mint a másik kettő dízelre.
Egy racionális magyarázatot tudok csak elképzelni, hogy a biztosítók azt gondolják, egy nagy benzinessel kevesebbet kocsikázol, mint a másik két dízellel.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.12.16. 16:48:09

@Nick-son: Az egy gyönyörű jószág. Arra nem is tesznek kerékbilincset, annyi szent. Akarok egyet, de csak egy képviselői üzemanyagkártyával a kesztyű(?)tartóban ;)

Nick-son 2015.12.17. 09:02:23

@atpijkamo: hogy csalnak vele áruld már el? Mi benne az előny? Mért éri meg venni egy kétüléses corsát inkább mint elszámolni évi 300 ezret saját gépkocsi futásra? Mi ebben a jó?

Hol látod a csalást, hogy valósul meg?

Aki csalni akar (magáncélra használja a céges kocsit) az éppen hogy nem kétüléses autót vesz, mert az pont nem a legalkalmasabb családi autónak. Nem is véletlen tgk a besorolása.

Azt már jobban megértem, hogy csalást látsz benne, ha valaki egy Toyota Hilux -ot vesz, a parasztok felének ilyen van (remélem kaptak rá valami pályázati pénzt szegény nyomorultak), na az pont egy határeset ami erre is jó, arra is jó... de egy kétüléses corsa...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.17. 09:20:27

@Nick-son: Valaki másnak akartad címezni a kommentet, én nem beszéltem csalásról.

Nick-son 2015.12.17. 13:43:11

@atpijkamo: Jól van hagyjuk, ezen az alacsony színvonalon nincs értelme vitatkozni, kár ide írni bármit.
süti beállítások módosítása