Kötelezőmizéri új szemszögből. A bonus-malus rendszer elvileg az üzembentartó személyéhez kötődik, és nem a gépjárműhöz, viszont csak azonos kategóriák között vihető át másik járműre. Ez a problémája olvasónknak, aki így elég sokat bukik a kocsicserén.
Helló Homár!
Egy rafinált kis KGFB-s biztosítási trükk.
Kb. 6 éve voltam egy típusú jármű tulajdonosa. Az autó 2 személyes és teherautóra vizsgáztatva. Ez idáig tökéletes volt, de most lecseréltem egy Skoda Octaviára. Ő jelen esetben személyautó. Ha valaki nem ismerné a két típust, a kis Opel Corsával, szinte be tudok parkolni az Octaviába, ha nagyon akarom. Szerencsére nem ez a helyzet.
Szóval a Corsa B06-kategóriában volt, amíg meg nem váltam tőle. Az Octaviára szerettem volna a kedvezményemet érvényesíttetni. Átruházták a kedvezményt, majd egy héttel később kaptam még egy levelet, hogy mégis csak A00 a BONUS kategóriám, mivel hogy a Corsa (tehergépjármű),az Octavia (személyautó). A kedvezmény csak akkor vihető át amennyiben a kategória megegyezik.
Kérdésem a következő lenne. A kedvezményt az autó vagy a személy kapja? Gyakorlatban hogy is van ez? Ha nem okoztál kárt egy személyautóval mondjuk 6 éven keresztül, akkor a biztosító szerint a "teherautó" Corsával tuti fogsz. Ezért a biztosításod A00-ról indul. És fordítva!!!
Megjegyzem a Corsára (teherautó) majdnem dupla annyit fizettem, mint arra a Corsára, ami személyautóra van vizsgáztatva. Csak hogy érthető legyen. A Corsára (teher) fizettem kb 24 000ft-ot/év B06-ban, a megvásárolt Octavia B6-ban 35 000, A00-ban 64 000. Ügyes kis trükk a biztosító részéről. Bár ha valódi teherautóról beszélnénk, akkor még azt mondom hogy sok a különbség, így még talán érthető is lenne. Na de szinte személyautó mindkettő. Konkrétan több károm származott abból, hogy a Corsa teherautó volt, mintha egy személyautó Corsát vettem volna, és kidobom az üléseket. Sajnos nem igy tettem, most csodálatos honatyáink "tökéletes" törvényalkotásának hálójába kerültem.
Magyarország én így utállak
ChrisD
sáros_tehén 2015.12.15. 09:31:40
ifjú vénszivar 2015.12.15. 09:41:07
AtiSnatch 2015.12.15. 09:42:20
kakukk11 2015.12.15. 09:48:54
Előre kell kalkulálni, erre való az általános iskola 1-8. osztály matekórái, nem alvással kéne tölteni.
Terézágyú 2015.12.15. 09:50:04
"ha ennyire rossz biznisz volt tgk corsát vezetni, miért nem szgk corsát vezettél? Nyilván mert a költséget erre tudtad elszámolni. "
ciki....
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.15. 10:07:47
Serivor 2015.12.15. 10:17:47
Francokat. Visszaigényelted az ÁFÁ-t. Az az 50-60 ezer ft különbség a biztosításon ennek a tizedét se teszi ki. Az, hogy egy Corsát lehet teherautónak minősíteni, szerintem visszaélés a joggal, megúsztad, örülj neki, és ne panaszkodj.
Nick-son 2015.12.15. 10:31:59
Milyen érdekes a világ, pedig ha két autóm van akkor ráadásul autónként kevesebbet megyek velük....
rarabel 2015.12.15. 10:57:27
Legfeljebb még az atombomba mérhető jelentőségét tekintve ehhez a kérdéshez.
Amúgy, ez már az év végi?
Terézágyú 2015.12.15. 11:13:53
Mondja az ügyeskedő vállalkozó, akinek most visszanyalt a fagyi.
Homárvadász (törölt) 2015.12.15. 11:33:32
Homárvadász (törölt) 2015.12.15. 11:34:37
Homárvadász (törölt) 2015.12.15. 11:35:55
Atticus Maximus 2015.12.15. 11:52:12
McZozo 2015.12.15. 11:57:29
Aztan masik hogy az esetek tobbsegeben egy sofor egy autot tud vezetni egyszerre igy a ket biztositas is aggalyos szerintem. Ezt pl Ausztriaban ugy lehet feloldani hogy egy rendszamra teheted az osszes autodat azaz az adott rendszamot epp arra pattintod fel amivel aznap eppen menni akarsz. Es ezzel parhuzamosan a biztositasod is ugy van hogy kivalasztjak a legmagasabb biztositasu erteku autot, arra kifizeted a biztositas es az ervenyes az osszes tobbi alacsonyabb ertekure is. Szerintem ez a rendszer lehetne nalunk is. Persze ha egy neven van ket auto de egyszerre tobben akarjak hasznalni, feleseg gyerek akkor lehetoseg van masodik rendszamra is es akkor kulon kell fizetni. De megvan alehetoseg az egyrendszamos verziora is
McZozo 2015.12.15. 12:03:39
Ugy szeretem ez a Magyar "pozitiv" hozzaallast.
Sose volt ceges autom se teherautom sot sajat cegem se igy nem haza beszelek.
De ha egyszer a torveny lehetoseget ad hogy vallakozaskent teherautod legyen aminek az afajat visszaigenyelheted, akokr most ebben mi az a foldrengeto ugyeskedes?
Ettol fuggetlenul ha irigyek vagytok ha nem "es ezt meg rendesen kezelni se tudjatok, cask frocsogni" az egy szemetseg hogy nincs atjaras a teherauto es a szemelyato kozott. MErt ugyanis az autok nem szoktak altalaba maguktol setalni kirandulni hanem a sofor vezeti oket. O okozott vagy nem okozott balesetet az elmult x evben. Tehat a bonuszt az embernek kene kapnia nem pedig az autonak es a jarmukategorianak. Ok esetleg folfele alairom a megkulonboztetest hogy egy szemelyautorol ne lehessen bonuszt atvinni egy 40 tonnas kamionra. De visszafele mar akar siman szerintem.
Terézágyú 2015.12.15. 12:04:50
"Ez mar ott kibukik mikor mondjuk ket auto van a neveden es az eggyik B10 ben van mig a masikra a00 t kapsz miert masodik auto tobbet megy magaba kirandulni?"
Vagy legyen a neveden 10 autó, és mindegyiken legyen ott a bónusz... Akkor is ha más vezeti - mert te ugye nem vezetsz 10 autót...
McZozo 2015.12.15. 12:06:12
McZozo 2015.12.15. 12:07:47
McZozo 2015.12.15. 12:11:55
Egysimaegyfordított 2015.12.15. 12:13:39
Terézágyú 2015.12.15. 12:20:09
"Ha vegigolvastad amit irtam ott a vegen hogy ha cask a neveden van de mas is akarja vezetni akor termeszetesen kell a tobb rendszam. Csak a puffogasban gondolom addig a reszig mar nem jutottal el "
Puffogni te szoktál.
Milyen több rendszám??? Akadj le az osztrák rendszerről, most a mygar rendszerrő van szó.
The Good Boy ! 2015.12.15. 12:21:59
Én most cseréltem le a korábbi autómat. Az "új" kiválasztásánál nagyságrendileg azonos évjárat, teljesítmény, kategória, bizonyos prémiumnak mondható márka(k) volt a kiválasztás alapja.
Én pedig racionális emberként minden szóba jöhető autónál kiszámoltam az átírás, teljesítményadó, és az éves biztosítás várható költségét. (B10-ben vagyok, a család összes biztosítása egy adott biztosítónál van hosszú évek óta, akik amúgy a kötelezőnél az elmúlt 2-3 évben igyekeztek a legolcsóbbak között lenni, viszont évi 3-5.000. ft különbség miatt a korrekt, már-már családi barát évek óta "alkalmazott" biztositási úgynökömet nem cserélem le). Itt mindig a legolcsóbb, de nem "Astra vagy Köbe" jellegű biztosítót, és az én korábbi biztosítóm adatait néztem.
Azt vettem észre, hogy adott kategóriában alapvetően kicsi a szórás a biztosítási összege között a legolcsóbbnál (esetemben 17-23.000.- Ft között volt), illetve a korábbi biztosítómnál (ott ugyanazok 20-25.000.- Ft között szóródtak 150-220 Le közötti 2,0-3,0 méretű motorral szerelt autók esetében. Viszont volt olyan autó, ami kimondotta drága prémiummárka terméke volt 4,0-s benzines 272 le teljesítménnyel, viszont a kalkulátor erre az autóra mindkét variációban gyakorlatilag a legolcsóbb árakat adta, még az azonos gyártmányú 3.0-ás, de jóval gyengébb dízelnél is. Ugyanígy volt ellenben olyan, ahol ugyanazzal a motorral szerelt, azonos teljesítményű, de más gyártmányú autónál 3-5.000 ft eltérés volt.
Szóval én azt vettem észre, hogy vannak bizonyos típusok/motorvariációk/márkák, amik a szokásosnak gondolt megkötéseken túl (teljesítmény, életkor, cm3 stb) belül is eltérést mutatnak.
A másik, amit az idei kgfb díjszámítással kapcsolatban észrevettem, hogy nem a médiában beharangozott mértékű 10-20%-os emelés történt (az én esetemben), hanem attól jóval nagyobb. A feleségem autóján, a szokásos éves bónuszfokozat ugrás ellenére a 14.000.-es díj 19.-re, a lányom autója esetén pedig 13.000.-ról közel 18 ezerre nőtt. A saját esetemet nem tudom megítélni, mert mind korban, mind teljesítményben, mind árkategóriába feljebb léptem, csak a bónuszom maradt B10...
Egysimaegyfordított 2015.12.15. 12:23:09
Tök jó. De nem baj, h akkor is kicsit kilóg a lóláb. Mert logikus, h adott kategóriás autó bónuszait nem lehet átvinni más kategóriába.
McZozo 2015.12.15. 12:44:08
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2015.12.15. 12:49:02
McZozo 2015.12.15. 12:59:04
FDToth 2015.12.15. 12:59:46
McZozo 2015.12.15. 13:04:12
De lefele nem hiszem hogy kockazatosabb lenne egy auto mint egy kamion igy ha ott volt bonuiszom en azt atengednem lefele is.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.15. 13:37:17
Megvan a nyúl kecsegek! xd 2015.12.15. 13:49:31
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.15. 14:10:00
AtiSnatch 2015.12.15. 14:12:27
cmx85s 2015.12.15. 14:16:10
Megvan a nyúl kecsegek! xd 2015.12.15. 14:16:54
Nick-son 2015.12.15. 14:19:57
Valahogy többen belelátták, én meg másodszor olvasva se látok ilyet leírva.
Mért ne vehette volna meg magánszemélyként?
Pl. én is nézegettem ezeket a kétszemélyes van -okat második autónak, ha úgyis egyedül járok, meg csak tartalék lesz és néha jó nagyobb dolgokat beletenni, jóval olcsóbb megvenni, nem feltétlen csak cégeknél van ilyen.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.15. 14:22:51
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.15. 14:24:16
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.15. 14:27:43
Beszélhetünk az 1%-ról is, persze.
Nick-son 2015.12.15. 14:29:30
Mondom magánszemélyként is teljesen reális választás. Ha külföldről van behozva akkor a kisteherre nincs reg adó, én is majdnem ilyet vettem magánszemélyként második autónak. Nem zárnám ki élből, hogy másnak ugyanez ne fordulhatott volna meg a fejében.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.15. 14:31:11
Nick-son 2015.12.15. 14:36:49
Szóval nektek van adatbázisotok a Magyarországon összes forgalomban lévő kisteherautókról ami ezt alátámasztja? Tehát 99% -ban vállalkozó a tulajdonos. Ez szerintem nem így van ... és akkor még a vállalkozó is mind csak csalásnak vette. Nem semmi. Tehát akkor más szükség nincs is ezekre az autókra :)
Amit írtok feltételezés. A 99% csaló is, meg a posztoló hogy vállalkozó.
Nem értem mért ne vehetne magának valaki egy ilyet, ha egyedül utazik. Sokkal olcsóbb, kintről behozva nincs reg adó rá, sok embernek ez egy teljesen jó választás.
Szerintem korlátolt gondolkodás élből csalónak nevezni valakit csak mert ilyen autója van.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.12.15. 14:40:20
Nick-son 2015.12.15. 14:46:22
McZozo 2015.12.15. 14:51:34
Ugyanilyen volt nekem a szlovak rendszamosok vegzalasa is. Es ott is hoborogtek hogy igy csalok ugy csalok kozbe meg unio lettunk es jogunkban allt kulfoldi autot is venni akar. A meregfogat szimplan kihuzhattak volna azzal hogy olyan torvenyt hoznak hogy ne lehessen kibujni parkolas meg buntetesek alol, de az hogy valaki nem akarta megfizetni a horror regadot meg afat, igy inkabb ott vet torvenyes volt es ezert folosleges volt vegzalnia jonepet. Szlovak autom se volt igy ezt sem azert mondom cask mar az egesz abszurd volt ott is. Ott sem ott kelett megfogni hogy na akor most aki szlovak rendszamos az csalo hanem komformizalni a regadot. Lasd amint levittek a regadokat jelentosen csokkent a szlovak rendszamos autok szama
Nick-son 2015.12.15. 14:52:15
Terézágyú 2015.12.15. 15:22:47
te vagy a poszter????
Nick-son 2015.12.15. 18:26:26
Na jó, nem... csak annak amelyiknél hülye a beküldő.
Aureliano Buendía 2015.12.15. 18:56:08
„Megjegyzem a Corsára (teherautó) majdnem dupla annyit fizettem, mint arra a Corsára, ami személyautóra van vizsgáztatva. ”
Le is írod a választ.
Aureliano Buendía 2015.12.15. 18:58:39
Édes pofa. Nyilván 6 évig önként szenvedtél. Talán ezt adta fel a pap gyónás után penitenciának.
És az üzemanyag áfáját sem igényelted soha vissza, egy forintot sem belőle.
Nyilván.
Aureliano Buendía 2015.12.15. 19:13:07
Rosszindulatú Vászka 2015.12.15. 19:22:55
Intelli 2015.12.15. 22:11:46
Kérjél gyári visszaállítást és akkor jó lesz megint minden...
heidt 2015.12.15. 23:31:42
Nem teherautó, hanem haszongépjármű.
ÁFA csak a gázolaj után igényelhető vissza (útvonal-nyilvántartás is kell), benzin után nem.
Tehát annak aki nem a cég ügyeiben használja az autóját, nem nagyon éri meg ezzel ügyeskedni.
Persze vannak kivételek - pld.: Mitsubishi L200 (6-7 mFt), Toyota Hilux (8-10 mFt), Nissan Navara (8-10mFt), stb. - amelyek 5 személyesek, mégis haszongépjárműnek számítanak. Ezeknél visszaigényelhető az ÁFA, de csak a céges/magán használat arányában. Ezeket általában olyan "csóró" vállalkozók veszik, mint a borászok, vadászok, ügyvédek, orvosok. Ezek ugyan nem sok árut tudnak szállítani, de elfér rajtuk a jet ski, szörf, szarvas, vaddisznó és jól lehet velük vontatni a jachtokat is.
Az "ügyeskedésről/csalásról": ha valaki áruszállításra használja a kocsiját, akkor igényelje vissza az ÁFA-t. Ha nem ezt tenné, akkor emelkednének a költségei és az itt hőbörgőknek többet kellene fizetniük a boltban, hiszen szinte mindent kell szállítani.
Különben már megint teljesen más irányt vettek a kommentek, minta amiről a poszt szól. Az alapkérdés az volt, hogy a bónusz/malusz a gépkocsi vezetőjét, vagy az autót illeti meg. Ez valóban elgondolkodtató. Ennek ellenére a legtöbben azonnal rávetették magukat a poszterre, hogy miért csalt az ÁFA-val.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.12.16. 00:00:11
@heidt: Elképesztően gáz lenyomata ez beteg kis társadalmunknak.
Black Hole 2015.12.16. 00:41:58
Freddy a Krüger 2015.12.16. 01:48:28
Freddy a Krüger 2015.12.16. 01:52:42
Artech 2015.12.16. 04:47:06
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 10:10:56
T e h e r a u t ó t .
Ha egy ötévest megkérdezel, ezt már ő is tudja. Igazán fejlődnöd kéne!
Nick-son 2015.12.16. 10:14:55
Nick-son 2015.12.16. 10:19:15
Bombaló 2015.12.16. 10:24:17
Tegyen az Octáviába elválasztó rácsot és vizsgáztassa le teherautónak.
Problem solved.
Bombaló 2015.12.16. 10:25:32
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.16. 10:38:04
Na, melyikünk a releváns?
joska61 2015.12.16. 10:50:19
Köpe Bálint 2015.12.16. 13:01:12
1. A gázolaj Áfa-ját vissza lehet igényelni.
2. A vételár Áfa-ját szintén.
3. Ha személyautóként veszi meg azt a kis autót, cégautó adót kell utána fizetni.
És most nem az a kérdés, hogy ügyeskedik vagy nem.
Egyébként az ilyen 3,5t alatti, akár személyautó formájú kis haszongépjárműveket az útdíjjal, rendesen megcopatták.
The Good Boy ! 2015.12.16. 16:02:29
Egy racionális magyarázatot tudok csak elképzelni, hogy a biztosítók azt gondolják, egy nagy benzinessel kevesebbet kocsikázol, mint a másik két dízellel.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.12.16. 16:48:09
Nick-son 2015.12.17. 09:02:23
Hol látod a csalást, hogy valósul meg?
Aki csalni akar (magáncélra használja a céges kocsit) az éppen hogy nem kétüléses autót vesz, mert az pont nem a legalkalmasabb családi autónak. Nem is véletlen tgk a besorolása.
Azt már jobban megértem, hogy csalást látsz benne, ha valaki egy Toyota Hilux -ot vesz, a parasztok felének ilyen van (remélem kaptak rá valami pályázati pénzt szegény nyomorultak), na az pont egy határeset ami erre is jó, arra is jó... de egy kétüléses corsa...
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.17. 09:20:27
Nick-son 2015.12.17. 13:43:11