Tékozló Homár

Ez taxi, nem Uber

2016.01.19. 10:11 | Homár Hilda | 331 komment

10839463_1fd0aa49cf1c2035b1cd160076ddfad5_m.jpg

Második napja várják az utcasarkon a taxisok, hogy valaki az Tarlós-Netanjahu tengelyről végre "oldja meg és kész" a problémájukat. A problémát, ami nem más, mint az Uber, a techológia villámgyors fejlődésével és a szabályozás lomhaságával egyszerre élő fuvarmegosztó szolgáltatás. Ami többek között azért tud népszerű lenni, mert ha hívom, akkor jön. (fotó: Bődey János/Index)

Sziasztok!

Nem nagyon foglalkoztam eddig az Uber és a taxisok között fennálló hidegháborúval, azonban érdemesnek tartom felírni az egész konfliktus margójára a következő történetet:

még 2015 decemberében szerettem volna a Deák térről eljutni az Oktogonra. A Deákon a taxidrosztnál 2 autó is állt, és én az első kocsihoz mentem, amiben a sofőr kényelmesen aludt. Illedelmesen bekopogtam, mire kelletlenül lehúzta az ablakot, és kérdezte, hogy “Mit akarok?”. Még mindig illedelmesen közöltem, hogy egy fuvart az Oktogonra, amennyiben lehetséges. Erre a sofőr a mögötte álló autóhoz küldött, majd visszahúzta az ablakot. Remélem kipihente magát.

A másik autóban két ember(?) is ült, valami eszméletlen fontos dolguk lehetett, mert veszettül pötyögtek a telefonjaikon. Én se szeretem, ha Candy Crush közben zavarnak, de azért megkérdeztem, hogy ugyan el tudnának-e vinni az Oktogonra, mire az egyikük az ELŐTTÜK(!) álló kocsihoz irányított.

Mostmár enyhén ingerültebben mondtam, hogy az előttük álló kocsi sofőrje küldött ide. A két delikvens hezitált, látszólag semi kedvük nem volt pénzt keresni, a kínos csendet én törtem meg, mondván “Nem baj, ha nem kell a pénz, akkor majd hívok egy Ubert.” Erre még mondtak valamit, de én már nem figyeltem, nem is nagyon érdekelt.

Az Uber ott volt 2 perc alatt, én meg már csak azon gondolkodtam, milyen szép is lesz, amikor végleg betiltják az Ubert, és szegény taxisofőrök alól se húzza ki senki a munkát, hiszen olyan nagy lelkesedéssel dolgoznának. Érdekesség, hogy ezek a taxisok ebben a percben (2016.01.18.) is a fél várost blokád alatt tartják, miközben az Uber sofőrök hülyére keresik magukat a kiesett taxisok kuncsaftjain. Respect.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tyberius 2016.01.20. 12:15:09

Aki a metróval jön a posztban szereplő sztori kapcsán, annak nem tűnt fel, hogy a drosztban legelöl álló taxis aludt? Amiből legalábbis gyanítani lehet, hogy éjszaka történt a sztori, amikor az emberek általában aludni szeretnek és nem nagyon van fuvar. Ugyanezért nem is jár a metró. De nyilván egyszerűbb a posztolót ekézni, mint gondolkodni.

A taxisok hozzáállásán meg nincs mit csodálkozni, ilyen a hatékony érdekérvényesítés. Nem azt nézed, mi a közérdek, meg hogy fejlődés van, és elavult, amit csinálsz, hanem keményen bevéded a kis üzletedet. Talán nem a legkonstruktívabb hozzáállás, de működik.

A kormány feladata ebben a helyzetben az lenne, hogy belássák, a kőkemény szabályozás kontraproduktív. A szabályozási környezet át kell alakítani, hogy a taxisok is megtarthassák az üzletüket (némi fejlődés és haszonkulcs-csökkenés árán), az utazóközönség is megkapja, amit szeret az Uberben, meg lehetőség szerint az adóbevételtől se essenek el.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.01.20. 12:18:45

@tyberius: hogy aludt a taxis az semmit sem jelent. Nappal is láthatsz ilyet.
Mellesleg a Deák-Oktogon kb. húsz perc gyalog.

csak egy néző 2016.01.20. 12:26:00

@Ballib Cenzúra:
Látom az első mondtot nem sikerült értelmezned.
Fuss neki még egyszer.
"Okostojás és, ha nem szopatnák ennyire a taxisokat (mert ugye el kell tartani azt a sok ingyenélőt is), akkor lehetne igazi piaci verseny."

csak egy néző 2016.01.20. 12:31:18

@ghck:
"A BKV buszsofőrtől mikor kaptál számlát?"
Ez nem jó példa azt hiszem, mert, ha kérsz, akkor a sofőr köteles számlát kiállítani. Az egy más kérdés, hogy a többi utas agyonverne. DDD

nol.hu/belfold/forgalomlassitas-1445591

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.01.20. 12:31:40

@Attila Zsolt Takács: mondd baromarc, ha akkora kibaszott nagy magyar vagy, miért nem tanulsz meg magyarul? A magyar, mint jelző, kis em.

Attila Zsolt Takács 2016.01.20. 12:38:02

@lobster thermidor: Vagy olvasni nem tudsz vagy értelmezni nem tudod az olvasottakat.Sajnálom

Bicepsz Elek77 2016.01.20. 12:38:03

www.titkolthirek.hu/2018-tol-csak-taxisok-uberezhetnek-magyarorszagon/

A közösségi alapon szerveződő szolgáltatások betiltása nem járható út, ahogyan az sem, hogy a demonstrálók a munkaeszközeikkel bénítják meg a városi forgalmat – véli több szakértő. 2018. január1-jén azonban hatályba lép az új taxirendelet, amely előírja, hogy csak taxisok uberezhetnek Magyarországon. Az új rendelet a taxisokra vonatkozóan szigorú szabályokat ír elő.

ifj. Lomnici Zoltán alkotmányjogász az M1 aktuális csatornán elmondta: különböző vélemények szólnak arról, hogy milyen jogi megítélés alá esik az infokommunikációs eszközzel rendelt személyszállítás vagy más néven igényvezért személyszállítási szolgáltatás. Sokan úgy gondolják, hogy ezzel a világ számos országában fellelhető joghézagot használja ki a modern technológia.

ifj. Lomnici Zoltán elmondta: az Európai Parlament üzent a magyar taxisoknak, miszerint a szervezet kiáll a modern technológiák, így például a Wundercar nevű személyszállító intézmény mellett is. Ráadásul a 2006- os EK-irányelv és a 2007-es EK-rendelet rendelkezik a belső piacról és a személyszállításról, és mindkét norma abba az irányba mutat, hogy a modern technológiáknak van létjogosultsága – hangsúlyozta a jogász.

2018. január elsején lép ténylegesen hatályba a 176/2015-ös kormányrendelet, amely előírja, hogy csak taxisok uberezhetnek Magyarországon. Nemzetközi összehasonlításban sok helyen nem a jogalkotás, hanem a bíróság oldotta meg a helyzetet, például Olaszországban, Hollandiában és Németországban – fejtette ki Lomnici Zoltán.

Ez azt jelentené, hogy amennyiben a sárga autó egy cég kötelékébe tartozik, akkor a taxis – aki vezetésszakmailag jóval képzettebb, mint egy Uber-sofőr – saját privát autójával vesz majd részt a személyszállításban – hangsúlyozta Lomnici Zoltán. A taxisok tekintetében igen szigorú szabályokat ír elő az új rendelet, így például légkondicionált, 2×2 ajtós autót, Euro IV. belső égésű vagy elektromos motort, illetve modern technológiáknak meg kell felelni, például az ABS-felszereltség is kötelező lesz  – húzta alá az alkotmányjogász.

A fent említett joghézag arról szól, hogy önmagában a tevékenység, melyet az Uber is végez nem illegális, mivel személyszállítást lehet folytatni; ilyen a telekocsi szolgáltatás, vagy a  sofőrszolgálat is. Ám fontos kérdés, hogy több mint 13 ezer család megélhetéséről van szó. Ugyanakkor nincs olyan ország, ahol hosszú távon ki lehet zárni, hogy e technológiák megjelenjenek, de fontos, hogy szervezett jogi keretek közé szorítsuk a szabályozást – húzta alá Lomnici Zoltán.

Ahol azonban a taxisok most kopogtatnak – így a főpolgármesternél és a minisztereknél, miniszterelnöknél – , nem ott pattog a labda, az Európai Unió az illetékes a kérdésben, illetve az a cég, amely kihasználja a verseny szabadságát a piacon, amely egyébként alkotmányos elv – jelentette ki Lomnici Zoltán.

Forrás …

/

tyberius 2016.01.20. 12:39:02

@Hóhér az utolsó barátod: Biztos láthatok nappal is alvó taxisofőrt, de azért a biológia nem erre optimalizálta az emberi agyat, és sztem a Deák téren a drosztban elöl állni nem épp a legnyugisabb pont napközben.

De gondolom, szerinted az se jelent semmit, hogy decemberben történt az egész, mert volt már 20 fok is decemberben, szóval nem tételezhetjük fel, hogy a posztolónak nem volt kedve 20 percet kutyagolni hóban-fagyban.

Attila Zsolt Takács 2016.01.20. 12:40:15

@Hóhér az utolsó barátod: Nálam a Magyar mindig nagy M.Sőt a Fiam is nagy F,mert számomra fontosabb,mint 2-500 ft?és még le is írod,Jézus milyen buta.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2016.01.20. 12:43:29

@csak egy néző:

Egyik taxitársaság se vesz le akkora sápot, az alkalmazottairól, mint az UBER, aki 20%-ot gombol le róluk.
EZ csak úgy éri meg, hogy az alkalmazottak se fizetnek SZJA-t, nem adnak számlát, nincs ÁFA, és az UBER se fizet sehol semmilyen adót.
Ez pedig nehogymár követendő példa legyen.

Az EU összes országába se fizet semmit se az UBER, se az alkalmazottai. MIndenhgol szar a szabályzás vajh ?

csak egy néző 2016.01.20. 12:45:25

@Ballib Cenzúra:
Okostojás, látod van ahol megtudják oldani.
""Észtországban az Uber megegyezett az adóhatósággal, hogy minden alkalommal, amikor valaki beszáll egy uberes kocsiba, a cég értesítést küld erről az adóhivatalnak is. Ha az a gond, hogy az Uber kevesebb társadalombiztosítási díjat fizet, mert a sofőrjei egyéni vállalkozók, inkább a foglalkoztatási rendszert kellene modernizálni egy olyan világra, ahol a hagyományos értelemben vett munkaadó-munkavállaló hierarchia már nem létezik"

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2016.01.20. 12:53:06

@csak egy néző:

Ha ez megvalósul, akkor a munkavállalói adóterheket tekintve pariban lesznek a taxisokkal.
A munkaadói járulékokat az UBER ekkor még mindig elcsalja.
Nem beszélve az autót érintő, utas szállítás követelményeit meghatározó felszereltségi korlátokról, előírásokról.
Illetve az autó és sofőr extra vizsgáiról.

Attila Zsolt Takács 2016.01.20. 12:53:43

Na okostojások most leírom,hogy mi a probléma.
Először is az Uberben semmi innovatív nincs,minden amit tud azt a Magyar taxicégek is tudták már az Uber megjelenése előtt is.Másodszor,Magyarországon az Uber taxi tevékenységet folytató cégnek számít,ezt a rendelet is kimondja.Tehát minden szabály vonatkozik rájuk ugyan úgy mint bármely más taxisra vagy taxicégre.A taxikra és cégeikre vonatkozó rendeletek újjak,tehát nem a szocialista érából itt maradottak.Mivel az Uber kivonja magát a szabályok alól ezért kell őket felfüggeszteni,hisz ha én nem tartok be valamely szabályt,felfüggesztenek,sőt el sem kezdhetem a taxizást.Ennyi,ilyen egyszerű.Jelenleg az Uber és sofőrjei folytatólagos szabálysértést követnek el,nem eggyett hanem 4-7 félét,ami így már ajár bűncselekményt is jelenthet.Na most ti kis okosok,egy ilyen cégnek drukkoltok.Gratulálok,na ezért tart itt az ország.

ghck 2016.01.20. 13:10:11

@csak egy néző: tényleg nem jó példa, mert nem értetted meg a lényeget... A sofőrtől CSAK AKKOR KAPSZ SZÁMLÁT, HA NEKI FIZETSZ! Az ubernél a sofőrnek NEM fizetsz, mégis hogy a rákba adhatna akkor számlát?!?

ghck 2016.01.20. 13:18:12

@Attila Zsolt Takács: Na most te nyilván okos vagy, ez látszik a kommenteden. Ezért kérdezlek, hogy akkor pontosan milyen szabálynak kell, hogy az Uber megfeleljen, aminek nem felel meg? (Mert hogy a sofőrök és az autóik minek nem felelnek meg, azt már elégszer leírták...)

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2016.01.20. 13:18:43

@ghck:

Akkor holnap nyitok egy Bahamákon bejegyzett fodrászcéget, és a mobil alkalmazásom, meg majd jól értékeli a fodrászokat, és levonja a díjat.
Én kapok 20%-ot, a fodrász nem ad számlát, utalom az összeget.
Az állam egy büdös vasat se kap.

Majd te kifizeted helyettem, ahogy az UBER helyett is a becsületes adófizetők fizetnek.
És még majd örülsz is neki, hogy helyettem fizetsz.
Tiszta haszon.
Hülyéknek eladható simán.

Attila Zsolt Takács 2016.01.20. 13:22:36

@ghck: Magyarul,csak taxira vizsgáztatott autóval és taxivizsgával rendelkező sofőrökkel.Ilyen egyszerű és ezt le is írták.Na ezt kell teljesíteni az UBERnek és sofőrjeinek.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2016.01.20. 13:24:31

@ghck:

Kérlek inkább te írd le hogy milyen szabálynak fleel meg az UBER ?
Mert jelenleg éppen egynek sem.

Ki fizet adót, ki ad számlát és kinek ?
A válasz senki nem fizet adót, senki nem ad számlát, és a magyar állam egy forint bevétel nem sok, anniyt se lát a Magyarországon, magyar emberek által végzett szolgáltatás után.

Ha ez rendben van szerinted, akkor egy ökör vagy.
Vagy csak szereted ha megkopasszák a becsületesen adózó polgárokat.
Vagy te is adót csalsz.

A személyszállítás autóra, és sofőrre vonatkozó feltételek közül szintén egynek se felel meg az UBER, de ettől akár el is tekinthetnénk.
Ha nem lenne mindenki másra kötelező érvényű, minden EU-s országban.

ghck 2016.01.20. 13:27:01

@Ballib Cenzúra: És ezt csak azért nem csinálod meg, mert adózni akarsz, nem azért, mert egy buta ötlet, ugye?
A fodrászokkal amúgy eldöntöd, hogy milyen jogviszonyban vagy, és mi alapján fizetsz nekik. Lehet, hogy számlát adnak neked, lehet, hogy megbízási jogviszony, igazából minden országban mások a lehetőségek, ezt okoskodják ki ők, miért kellene ezzel neked foglalkoznod? A fodrászaid a tőled kapott jövedelemből adózzanak természetesen az országukban a lehetőségeik szerint.

Amúgy mi az, hogy helyetted? Helyetted, mint bahamai cég helyett? Jaj, ne már! Te még nem rendeltél az amazonról könyvet? Kifizetted az adót az amazon helyett?!? Vagy hagytad, hogy mi, becsületes adófizetők fizessük helyetted? Menj már!

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2016.01.20. 13:31:03

@ghck:

Pont olyan jogviszonyban leszek a fodrászaimmal, mint az UBER a sofőrjeivel.
Semmilyenben.
Azaz precízebben megfogalmazva, olyanban, hogy semmilyen államnak, semmilyen adót ne fizessek, soha.

Az amazon nem dolgoztat Magyarországon olyan embereket, akik nem adnak számlát a szolgáltatás után, és nem adóznak senkinek semmit.
Szöges ellentétben az UBER-rel.

csak egy néző 2016.01.20. 13:31:20

@ghck:
"Az ubernél a sofőrnek NEM fizetsz, mégis hogy a rákba adhatna akkor számlát?!?"
Mivel te is és a sofőr is regisztrálva van, sőt az is, hogy merre ment.
E-mailban küldik meg a számlát.

www.origo.hu/techbazis/20141112-kiprobaltuk-az-ubert-a-nagykoruton.html

ghck 2016.01.20. 13:32:11

@Attila Zsolt Takács: OK, értem. Nos, hát itt a telekocsis vonalat kellene erőltetnie az ubernek...
@Ballib Cenzúra: igazából az uber nem magyar cég, nekem nem egyértelmű, hogy hogyan lehetne számonkérni rajta magyar szabályokat. Területileg online, szóval zavaros ez... Szabályokat max a vele szerződött, magyarországi illetőségű partnerekkel szemben lehet támasztani...

Attila Zsolt Takács 2016.01.20. 13:37:05

Uber: tényleg nem nagyon adóznak
670e-32f6-fb34-cd51
Stubnya Bence STUBNYA BENCE
KÖVETÉS
2016.01.20. 07:36
Nem igaz, hogy mindenhol be van tiltva Európában az Uber, és Angliában ugyan már legalizálták, de többnyire rosszul áll a cég szénája Európában. A világban is vegyes a jogi helyzete, de az biztos, hogy a globális techcégekhez hasonlóan optimalizálja az adózását, így túl sok társasági adót vagy járulékot nem fizet. A sofőrök viszont elvileg éppúgy fizetnek adót maguk után, mint a nem alkalmazottként dolgozó taxisok.
Ez az indexen van,olvassátok

devilstrueface 2016.01.20. 13:37:20

a deák tér-oktogon útvonal miatt megmosolyogtam ezt az egész posztot. az első kommentek már kivesézték, hogy milyen közel is van egymáshoz ez a kettő. ha nincs havi bérlet és nem akar bliccelni az ember akkor egy jegy is olcsóbb mint odataxizni...

amúgy én se taxizom és nem is uberezek, sőt vezetni se vezetek, szóval pontosan nem ismerem az költségvonzatát a dolognak, de van egy olyan érzésem, hogy egy deákon ácsorgó taxisnak rohadtul nem éri meg beindítani a kocsit és átmozdulni az oktogonra meg vissza azért az összegért amit aztán perkálna az utas. nyilván elhajtják ilyennel az embert.

amúgy értem én a felvetett problémát, de szerintem nagyon rossz példa lett itt felhozva

ghck 2016.01.20. 13:38:31

@csak egy néző: "E-mailban küldik meg a számlát." - azok, akikkel az utas szerződött... A sofőrön tehát ezt nem lehet számonkérni..

@Ballib Cenzúra: "Az amazon nem dolgoztat Magyarországon" - az uber sem "dolgoztat". Dolgozol, és nem Magyarországon, igazából talán ott, ahol akarsz, és nyilván a te felelősséged, hogy betartsd a helyi szabályokat.

Amúgy kérlek mellőzd a személyeskedést. Lehet, hogy se ökör nem vagyok, se azt nem szeretem, ha kopasztják az embereket, se adót nem csalok, egyszerűen csak szeretem, ha nem kötnek felesleges szabályok. De az is lehet, hogy mindhárom jelző igaz rám, az viszont biztos, hogy ennek a kitárgyalása nem ide való. Próbálj meg csiszolni a vitakultúrádon, és ne gyere ilyen eszközökkel. Fog menni?

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2016.01.20. 13:46:50

@ghck:

Az UBER tulajdonképpen mást sem csinál, csak olyan alkalmazottakon keresztül nyújt olyan szolgáltatást, ami után sehol nem fizet semmit.

Ezt a módszert az UBER mintájára csinálhatná minden szolgáltató.

A fodrászoktól kezdve a fogtechnikuson keresztül, az újságárúsig.

A lényeg, hogy mobilon keresztül, egy Bahamákon bejegyzett cég, leszarjon minden jogszabályt, és adóformát, minden országban.

És láthatóan lesz néhyén lelkes egyed, aki ennek mérhetetlenül örül majd, hogy az adott cég, nem vesz rész semmilyen formában a közteherviselésben, és a ráeső részt a többiek fizetik.

Nick-son 2016.01.20. 13:56:11

Abban van igazság, hogy ha egy kurva applikációval meg egy mögé dugott offshore céggel ki lehet bújtatni emberek ezreit minden féle szabályozás alól akkor bebújik egy ilyen mögé a fodrászoktól a könyvelőkig mindenki.

Lehet mondani, miért ne ezzel sincs gond, csak az a nyomorult balek aki még hajlandó és legálisan bejár dolgozni és a fizetéséből lekapják az összes adót meg járulékot az fog az összes applikáció mögött bújkáló helyett fizetni.

csak egy néző 2016.01.20. 13:58:55

@Ballib Cenzúra:
Ehhez mit szólsz?

"És az ugye megvan, hogy az évi 80 milliárdot eltapsoló MTVA nem fizet társasági adót és illetéket sem?"

444.hu/2016/01/20/es-az-ugye-megvan-hogy-az-evi-80-milliardot-eltapsolo-mtva-nem-fizet-tarsasagi-adot-es-illeteket-sem

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2016.01.20. 14:04:38

@csak egy néző:

Az MTVA állami cég.
Ha fizetne akkor a bal zsebből rakná az állam a pénzt a jobb zsebbe.
Ennek ellenére az én véleményem az, ha tényleg érdekel, hogy nekik is kéne fizetni, mint mindenkinek, éppen azért hogy ne nekem kelljen a csalók, és adófizetés elől kibújók helyett fizetni.

Ahogy az UBER-nek is.

ghck 2016.01.20. 14:05:05

@Ballib Cenzúra: Nincsenek alkalmazottai itt. Igen, megcsinálhatja, ennek kb. most van itt az ideje. Amíg egyedül van, örülhet is. Majd később jönnek a versenytársai, akik olcsóbban megcsinálják ugyanezt, mert most egyetlen bajom van, sokallom a 20%-ot. De ez változni fog. És lesz ilyen más területen is biztosan. És örülni fogsz, hogy nem fogják tudni agyon adóztatni azt is, ha te a sógorodnak mennél segíteni maltert keverni az építkezésén. Sőt, eljön az idő, amikor megoldódik a közösségi fuvarszervezés után az is, hogy nem kell minden háznál fűnyírónak, fúrógépnek, sarokcsiszolónak lennie, mert büntetlenül megoszthatjuk ezeket, ÉS EZEKNEK AZ ANYAGI TERHEIT IS egymással. Talán autó sem kell majd annyi, ha én veszek, felajánlhatom, hogy a szomszédok elvihessék néha, ÉS CSERÉBE FIZETHESSÉK A FENNTARTÁSI KÖLTSÉGEINEK EGY RÉSZÉT. Én ennek mérhetetlenül örülök, bevallom. Szerintem nonszensz, hogy ha a szomszédoddal közösen veszel egy fűnyírót, azzal adót csalsz, mert nyilván a te nevedre szól a számla, de a másik, amikor kifizette a felét, nos, te pénzt fogadtál el, adózz utána!

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2016.01.20. 14:14:14

@ghck:
Remek példa az építőiparból, részedről ismét az adócsalók, feketén dolgoztatók pártján.
Mint az UBER-nél.

Csak itt még arra se vették a fáradságot, hogy a munkásokat egy telefonos alkalmazás segítségével fizessék ki, egy Bahamákon bejelentett cég telephelyéről, mint az UBER esetén, hanem egész egyszerűen csak azt hazudják hogy az ott dolgozók mind a rokonság részei.

Stohl András 2016.01.20. 14:25:49

Tavaly karacsonykor olyat lattam, hogy nehany ovoneni egy ovodas csoporttal akart valami unnepsegre menni. Kerdeztek az egyik sarga taxist, hogy elvinne e oket, erre az, szo
nelkul kiszallt, es egy golyoszoroval szitava lotte az ovodasokat.
Vegul a tulelok hivtak egy uber taxit, es az elvitte oket a unnepesegre.
Hat ilyenek ezek a taxisok.

slowMotion 2016.01.20. 14:35:01

Valami tájékozott ember mondja már meg, hogy a statisztika szerint mennyi egy sárga patkány bevallot jövödelme, úgy átlagosan?

ghck 2016.01.20. 14:43:08

@Ballib Cenzúra: "egyszerűen csak azt hazudják hogy az ott dolgozók mind a rokonság részei"

Ne írj kérlek butaságot. A rokonság NEM dolgozhat az építkezéseden. Pont ezt mondom! Tehát te NEM segíthetsz a sógorodnak. Ez szerinted normális? Mert szerintem nem, ez lehet a felfogásbeli különbség köztünk.

ghck 2016.01.20. 14:53:16

@slowMotion: :D nnnnneeeeeeeeee!

fancy27 2016.01.20. 14:56:10

@ghck: Egyébként dolgozhat, ha hozzátartozó. Akármilyen távoli rokon persze nem, mert nem életszerű, hogy ingyen dolgozik neked.

szvsz 2016.01.20. 14:59:00

Nem olvastam el a 276 kommentet, tehát bocs ha már volt:
akinek a Deáktól az Oktogonig taxi (über, bármi) kell és nem nyomorék az bizonyára ősi román ember/asszony.

ghck 2016.01.20. 15:04:32

@fancy27: csak vérszerinti rokon. Amúgy szerinted nem életszerű, hogy elhívod a haverokat alapot ásni, és betonozni? Vagy hogy átjön a szomszéd maltert keverni? Nem tudom kikkel vagy körülvéve, de nálunk ez elég életszerű lenne...

ghck 2016.01.20. 15:06:24

Lassan szüretelni sem mehetsz, meg kitiltanak a szomszéd disznóvágásáról is, mert nem életszerű, hogy ingyen mostad a belet neki..

szvsz 2016.01.20. 15:07:40

@ghck: "nonszensz, hogy ha a szomszédoddal közösen veszel egy fűnyírót, azzal adót csalsz, mert nyilván a te nevedre szól a számla, de a másik, amikor kifizette a felét"
Persze, hogy az. Csak itt nem arról van szó, hogy a szomszéddal veszel egy közös fűnyírót, hanem, hogy a közös fűnyíróval pénzért nyírjátok a füvet az egész falunak.

fancy27 2016.01.20. 15:11:56

@ghck: A testvér házastársa a sógor, nem? Vagy neked mi a sógor?
Szerintem nem életszerű, hogy a haverjaid vagy a szomszédod kiássa neked a házad alapját.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2016.01.20. 15:12:00

@ghck:

Ezt a szabályt éppen azért hozták, mert az építkezéseken mindenki feketén dolgozott.
Ellenőrzéskor mindenki azt hazudta, hogy a tulaj rokona, és csak segít.

Ma már erre nem hivatkozhatnak a feketén dolgoztató seggfej tolvajok.
Mindösszesen ennyi változott.

Ugyanis még soha senkin nem büntettek meg azért mert a rokona, vagy szomszédja segített neki.
Kivéve ha rendszeresen épít a rokonjaival szomszédaival, adót csalva, fekete munkával.

Ahogy szoktak.

Ahogy az UBER teszi.

atpijkamo103 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.20. 15:13:18

@bértrollbosszantó_kovi1970: "@Attila Zsolt Takács: Bazmeg de sötét vagy..."

Igen, valóban borzasztó a helyesírása. Majd ezután jobban igyekszik.

Viszont, amit mond, abban nagyrészt igaza van, bár kicsit eltúlozza.

atpijkamo103 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.20. 15:36:34

@csak egy néző: :))

Nem ez a baj a vajnával, hanem hogy ingyér kapott egy monopóliumot, meg elengedtek neki hatmilliárd adót, meg... sorolhatnám...

Tényleg ki kéne menni tüntetni...

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2016.01.20. 16:35:28

"Nem nagyon foglalkoztam eddig az Uber és a taxisok között fennálló hidegháborúval, azonban érdemesnek tartom felírni az egész konfliktus margójára a következő történetet:"

Nem hideg hanem állóháború.

ghck 2016.01.20. 17:06:23

@szvsz: egy szóval nem mondtam, hogy ha pénzért nyírjuk a füvet a falunak, ne adózzunk. Igenis mindenki vegye ki a részét a közös teherviselésből... Az ubersofőrök adózzanak! Legyünk jóindulatúak, az ártatlanság vélelme amúgy is jár, feltételezzük, hogy az átlagos uber sofőr pont olyan becsületesen adózik, mint az átlagos taxis. (Bár ezzel szerintem nem vagyunk kisegítve...) De itt nem erről van szó. Arról van szó, hogy az idióta szabályozások megkeserítik az életet. Ilyen értelmetlen szabály a taxis jogszabályok nagy része is, és az is, hogy koma nem segíthet az építkezésemen, sőt az is, hogy adócsalás a közös fűnyíró. Ja, hogy így egyszerűbb az ellenőrzés? 'Nyád!

@fancy27: nekem életszerű, de mindegy is, hogy kinek mi az. Adózni jövedelemszerző tevékenység után kell. Az, hogy segítek a szomszédnak alapot ásni az pont ugyanannyira jövedelemszerző, mint hogy segítek anyámnak felásni a kertet... FELTÉTELEZIK, hogy adót csalok, ezért "betilcsák a zegészet". Nonszensz. Persze egyszerűbb...

@Ballib Cenzúra:
"Mindösszesen ennyi változott." A csalóknak igen, ennyi. A becsületesnek meg húzzák ki a pénzt a zsebéből, mert "köszi, sógor, értem én, hogy meg tudjuk csinálni a segítségeddel, de tudod nem vagy vér szerinti rokon, nem segíthetsz ebben... Rá kell bíznom valakire, aki ugyan annyira nem ért hozzá, mint te, de legalább van róla papírja..." :/
De persze jobb ez így, adózhatunk! Ja, figyelj, van egy balos kesztyűm de jobbos kellene. Ha neked van egy fölös jobbos, de kell egy balos, elcserélhetnénk, nem? Nem! Mindegyik adásvétel lesz, mindketten adózunk! Hát a nagy lófszt! ;) Igen, az ilyen idiótaságok elleni bármilyen akciónak örülök. Annak is, ha sárga helyett fehér a "taxim", ha nem kerül annyiba...

Attila Zsolt Takács 2016.01.20. 17:24:51

ITT VAN A HIVATALOS ÁLLÁSFOGLALÁS,OKOS UBERBUZIK: Budapesti Közlekedési Központ a nekik feltett kérdésekre adott válaszokban egyértelműen fogalmaz, azt írják, a fuvarszervező vállalkozásokra is vonatkozik a Budapesten a Fővárosi taxisrendelet és mivel az UBER B. V. diszpécserszolgálati tevékenységet folytat, a 176/2015. (VII.7.) Korm. rendelet 16. § előírásainak megfelelően ezt csak a közlekedési hatóság által kiadott engedély birtokában végezhetné.
Mivel az UBER B.V. fuvarszerezői jogosítványokkal Magyarországon nem rendelkezik, így címet sem szolgáltathat még azoknak a taxisoknak sem, akik mind a Kormány-, mind a Fővárosi Rendeletnek megfelelnek.
További alapvető akadálya annak, hogy a hivatásos taxis az Uber kiközvetítése alapján vállaljon fuvart, hogy azt csak a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működtetésének feltételeiről, a taxiállomások létesítésének és igénybevételének rendjéről és a személytaxi-szolgáltatás hatósági áráról szóló 31/2013. (IV. 18.) Főv. Kgy.-i rendelet (Taxirendelet) 15. és 16. §-ban írtak alapján a viteldíjat hitelesített taxaméterrel kell számolni a már ismert fix tarifák alapján.

atpijkamo108 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.20. 17:34:09

@ghck: "az idióta szabályozások megkeserítik az életet"

Hát igen. Sajnos csak maroknyian vesszük ezt észre, a többség rendpárti, mindig új és erőúsebb szabályt akar, mindenre külön törvényt. Egy bíró, vagy egy ügyvéd se tudja fejből a közlönyben megjelenő százezer oldalakat, pedig ez lenne a foglalkozásuk, gépből nézik ki, az adott napon mi volt a törvény.

"koma nem segíthet az építkezésemen"

Ezzel azt akarják kivédeni, hogy a felfogadott munkás utáni adózást ne kerülhesse el a vállakozó. Pedig nem törvény kell rá, hanem hatékony ellenőrzés.

Ááámerikában pont ezt nagyon szigorúan veszik, nem is segítenek egymásnak. Ha meg segítenek, nem vallják be, ők se gügyék. De majd Gábors elmondja.

Ádám füvet nyír bélának, Béla kifesti a kerításajtót Cecilnek, Cecil megdrótozza Dénes lábasát, Dénes felássa Éva kertjét, Éva megvarrja Ádám nadrágját. Mind dolgozott a ház körül egy órát, és adózhatnak a már ezerszer megadóztatott fizetésükből.

Legalább arra rájöttek, hogy az egyenesági rokonok közti ajándékozást ne adóztassák meg. De ha a lányom keresztannya ad ajándékba a lányomnak egy millát a lakásvásárláshoz, abból adózhat 150 ezret. Vicces.

ghck 2016.01.20. 17:57:31

@atpijkamo108: "De ha a lányom keresztannya ad ajándékba a lányomnak egy millát a lakásvásárláshoz, abból adózhat 150 ezret. Vicces." Csak vissza ne adja a lányod, mert megint buknak.. Párszor eljátszod és oda a család vagyona.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.01.20. 18:12:47

@Attila Zsolt Takács: bocs kis fideSSbuzi, de a BKK hatóság? Vagy csak egy orbán rokonnak kitalált igazgatói poszt alá létrehozott bürokratikus szörnyszülött?

Attila Zsolt Takács 2016.01.20. 18:17:38

@Hóhér az utolsó barátod: te sötétség,nem látod hogy Minisztertanácsi rendeletről van szó és Kormányrendeletről,pfuj de buta vagy,a fideszt meg utálom

Attila Zsolt Takács 2016.01.20. 18:20:39

@bértrollbosszantó_kovi1970: Kedves akárki,sajnos félálomban,szemüveg nélkül alig látom a telón a billentyűket,de ha a helyesírás a fontos,akkor nem azt írjuk,hogy bazmeg,hanem bazdmeg,pfuj de buta vagy BAZDMEG.Na valahogy így.

Meridian74 2016.01.20. 18:41:44

@Exploiter: nem igaz, mert apám 2008 óta taxizik, egyéniben. Nem szorította őt ki senki sem.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.01.20. 18:51:47

@fancy27: Nem ismerlek, de nagyvárosi, '90 után született egyén lehetsz, vagy antiszociális.
Hogy a fenébe' ne lenne életszerű, hogy összeszaladunk és egy hétvége alatt szétlapátoljuk a földet a házhoz, majd a köv. hétvégén bezsaluzzuk ésatöbbi....
Jövőre a koma építi a házát, ugyanúgy megyek neki segíteni. Együtt vagyunk, eszünk, iszunk és mellesleg nem kell egy házalapért 6-800 eFt-ot kifizetni értelmetlenül, feleslegesen.
Ó, ha összeszámolná valaki, hogy az országban hány ház épült meg így!

Meridian74 2016.01.20. 19:11:31

@bértrollbosszantó_kovi1970: @Exploiter: nem igaz, mert apám 2008 óta taxizik, egyéniben. Nem szorította őt ki senki sem. "Azért az a 20%-os Uberes dézsma se kevés. Csak azért tudják megcsinálni mert nem adóznak."

Már 25% az a 20... igaz 130-ról 165-re emlték a minimumot. Így a sofőrnek 123 Ft jár.

Egyébként mehetne az uber rendesen is. Ehhez 3 alapfeltételt kelene megvalósítaniuk:

- I.) az sofőr maga mondhassa meg mennyi az alapdíjon felüli km-enkénti díja, és maga határozhassa meg mi az a minimum végösszeg, amiért már egy fuvart elvállal. Mindez időszakokhoz kötötten is szabályozható legyen saját maga által. Röviden a sofőrök egymással is versenyezhetnek

- II.) A regisztráció személyi és műszaki feltételekhez legyen kötött, a területen hatályos rendeleteknek megfelelően.

- III.) Az Uber a sofőrök részére adjon olyan havi elszámolást, ami a sofőrök saját adóbevallásukhoz hitelesen felhasználhatnak. Az adózás megkerülése érdekében ugyanezt az elszámolást a NAV-hoz is küldje meg párhuzamosan.

Egy kis magyarázat mindegyik ponthoz:
I. pont: az utas amikor el akar jutni A pontból B-be az applikáció kiszámolja a távolságot (a bejárandó utat - erre való a GPS és online térkép szoftver) és listát dob fel az első 10 vagy választható mennyiégű ubersofőrről, akiknél a nevük mellett megjelenik az értékelésükön kivül az is, hogy az adott fuvar nála mennyibe kerül majd az előzetes kalkulációval. Továbbá tájékoztatásul az alapdíj, Ft/km díj és a számla minimum végső összeg is. Ez utóbbira azért van szükség mert pl 1-2km-es rövid út esetén nem biztos hogy a Ft/km*távolság + alapdíj eléri a taxis minimum fuvarvállalási feltételét. Ha az adott sofőr csak minimum 1000Ft várható végösszeg esetén hajlandó beindítani a kocsija motorját, de egyébként mondjuk 165Ft-ért vállalja a km-eket akkor 300+2*165=630Ft lenne a fuvardíj, de ezért nem hajlandó az utast válallni, csak akkor ha az olyan utat kér ami eléri a 1000 Ft fizetendő összeget (pl. ha 5km-es szakaszra kéri a fuvart, akkor ez már 5*165+300=1130 Ft lesz. Ekkor a sofőr megy az utasért.) Az utas ekkor is kérheti a fuvart, de a számla a 2 km-es szakaszra is 1000 Ft, lesz, mintahogyan még 4km esetén is 1000 Ft lenne. (5km-nél ugye már 1130... 6-nál meg 1295 és így tovább.)
Az utas rendezheti a listát végösszeg szerint, vagy km díj vagy értékelési pontszám alapján is a sofőröket, vagy kérhet további sofőröket is a listába, ha egyik sem felel meg neki. Továbbá kedvencekbe el is mentheti az általa preferált sofőröket, akik később mindig akeresési lista élén jelenének meg.

I.) pont: A taxisok most jelenleg PÁV-II-es orvosi alkalmassági szűrésen esnek át, évente műszakiztatniuk kell az autójukat, helyi drosztdíjat kell fizetniük, utasbiztosítást kell fizetniük, taxis vizsgát kell tenniük és egyéni vállalkozói engedélyt kell kiváltaniuk. Autójuknak bizonyos paramétereknek is meg kell felelniük, sárga rendszámmal kell rendelkezniük (ezmondjuk nem lenne kötelező, de ha valaki hazsnálni akarja a buszsávot - akkor váltsa ki) Budapesten pl egységesen sárga színűre kell matricázniuk. stb. Ezek megléte mellett lehessen regisztrálni. Nyilván a taxisoknak és a Ubernek közösen kellene ezen rendeletek enyhítése érdekében lobbizniuk, de az nem eljárás, hogy az Uber egyoldalúan ezek alól kibújik, míg a taxisok, akik ebből akarnak megélni nem tehetik ezt meg - egyenlőtlen verseny feltételeket meg kell szüntetni.

II.) Hófehér lenne a taxisok a gazdaság szempontjából. Szuperfehérek. kell ezt magyaráznom? Sztem nem. Aki ez utóbbinak nem akar megfelelni, azt már most le lehetne csukni, mert csalni akar. Továbbá emiatt a taxióra, a bankkártyás fizetés, meg online pénztárgépek ezáltal feleslegessé válnak, ez könnyítés lenne a vállalkozó sofőrök számára is, ugyebár...

Meridian74 2016.01.20. 19:22:45

@Meridian74: egyébként ha valakinek van tőkéje és van némi kapcsolata politikus (kormányzati) körökben, az meg is csinálhatná a saját uber-applikációját, és magyarországi székhellyel az ubert kormányzati segítséggel kiszorítva beindíthatná a saját start-upját a fenti pontokkal megvalósítva.

Pl lobbizhatna úgy, hogy az ő vállakozása magyarországopn fizetné meg az adót, továbbá az ubersofőrjei is tisztán adóznának, ami nettó haszon a magyar államnak.
Mert ezzel szemben jelenleg az uber-féle ubersofőrök 100%-ban kockázatos adózók (és 100%-ban meg is buktak az ellenőrzéseken) és a vállalat sem fizet semmi adót Magyarországon, sőt még az EU-ban sem!

Szóval ha indul beindulna az üzlet utána mehetne az EU-ba is. Legfeljebb ellenségei lennének az UBER vezetői részéről és ellenségei lennének a pénzlehúzó taxis diszpécser szolgálatok is.

A komolyabb ellenfél az Uber lenne, a maga kis 50(?) millárd dollár tőkéjével, akik egyrészt sorozatos ingyen kuponos akciókkal próbálkoznának ellehetetleníteni (de ez könnyen kivédhető, mert az állam saját eszközeivel beavatkozhatna, amit egyébként már most meg kellene tennie, szarrá büntetve a nem legálisan fuvarozókat) vagy ha ez nem működne, akkor ennyi pénzből egészen jó bérgyilkosokat is lehet fogadni... ugye...

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.01.20. 19:39:09

@Attila Zsolt Takács: te agyatlan, mélymagyar vadbarom! Az egészből nem értesz semmit és még te ugatsz... :D

Attila Zsolt Takács 2016.01.20. 19:44:23

@Hóhér az utolsó barátod: Sajnállak,hogy csak a vulgáris beszédre terjed ki az egyébként láthatóan hiányos tudásod és intelligebciád

fehérfarkas 2016.01.20. 22:42:06

@Sipovicsné Zahedli Krisztina:

Akkor miért nem ezen szabályok ellen tüntetnek a taxisok? Miért a konkurencia ellen?
Miért nem azért sztrájkolnak a taxisok, hogy értelmes szabályok legyenek, és minél olcsóbban minél jobban megérje taxizni? Mertha ezért sztrájkolnának, akkor támogatnám őket. De nem ezért sztrájkolnak, hanem a konkurencia kicsinálása miatt - ahogy a 2013-as új taxitörvény is az olcsóbb konkurencia kicsinálásáról szólt.

Ráadásul a sztrájkjuk visszafelé sült el, mert azt hitték, hogy ténylegesen monopol helyzetben vannak, és ha ők leállnak, akkor lebénul a főváros. Erre kiderült, hogy nélkülük is tök jól el van a főváros, és nélkülük is nagyon jól lehet utazni a fővárosban. Ráadásul pont annak a konkurenciának csináltak ingyen reklámot, amelyiket be akarnak tiltatni. Most azok is megtudták, hogy létezik az Uber, amely olcsóbb a magyar taxisoknál, nincs feketén zsebbe fizetés (mert banki átutalással történik a fizetés, és nem a sofőrnek közvetlenül, hanem az Ubernek), nincs átvágás (mert GPS számolja ki a legrövidebb utat és azt kell fizetni), és a neten nyomon követhető az útvonal és a sofőr, valamint azonnal értékelhető a sofőr, amit a neten más is láthat, illetve te is láthatod melyik sofőr milyen minősítést kapott másoktól. Persze, hogy sokan ezek után, akik nem hallottak korábban az Uberről, most majd az Uber sofőröket fogják választani.

Meridian74 2016.01.20. 23:22:53

@devilstrueface: "ha nincs havi bérlet és nem akar bliccelni az ember akkor egy jegy is olcsóbb mint odataxizni..."

Na igen én írtam... és jobban átgondolva a helyzetet, a taxis tulajdonképpen még JÓT SIS TETT A POSZTERREL, mert nem verte fölösleges költségbe...

Taxi: 450+1.1*280=748Ft.
Uber: 380+1.1*165=562Ft.
1db BKV vonaljegy: 350Ft.

A poszter szimplán telihold arcú vadbarom volt, amelyet egy rutinos taxis 2 km-ről felismer... sőt hangról is, mikor telefonál.

távolság 1.1km (10 perc séta)

fehérfarkas 2016.01.20. 23:32:34

@atpijkamo125:

Habár Európa sok országában az Uber ellen tiltakoznak a taxisok, és a politikusok is a betiltását akarják, de itt Európában az EU GDP/fő átlagának 250%-án álló London, meg Európában Finnországgal együtt a 100%-ban e-kormányzatot és e-közigazgatást elsőként bevezető Észtországban az Uber legálisan működhet.
Ahogy Indonéziában, Törökországban, Egyiptomban, Malajziában, Marokkóban, Pakisztánban, Szaúd Arábiában vagy az Egyesült Arab Emirátusokban - vagy akár Vietnamban, Szingapúrban, Ausztráliában, Dél-Koreában, Brazíliában is.

AtiSnatch 2016.01.21. 07:31:14

@Attila Zsolt Takács: baszd meg lesz az. csaxólok :D taxis-e vagy? :D

fehérfarkas 2016.01.21. 08:33:20

@Meridian74:

Ez nem jó példa, mert a magyar mezőgazdaság a rendszerváltásig nemcsak nyereséges volt, hanem mert részben az tartotta el az országot, a szocialista típusú iparvállalatok veszteségeit kompenzálva.
A rendszerváltás után után viszont a politikai döntésekkel, és az új földesúri réteg (oligarchák) létrehozása érdekében (érdekes, hogy ez mindig az éppen kormányon levő pártokhoz közeli embereket jelentette) a teljes szakmai dilettantizmussal tönkretették a magyar mezőgazdaságot. Erről nem a külföldiek tehetnek, hanem mi magunk: a politikusaink és oligarcháink, mert ők csinálták - mi többiek, mert hagytuk. Sőt, most is hagyjuk, amikor az elmúlt hónapokban a szemünk előtt mutyizták el újra a földeket.
(most a korábban a Simicska érdekeltségébe tartozó földek miatt kellett újabb mutyi, mert Simicska már ellenség, és a neki adott földeket el kellett venni, hogy a lojális oligarchák kaphassák meg)
Szóval a magyar mezőgazdaságot kár ide felhoznod példának, mert az nem a piaci versenyről szól, hanem arról, hogy a politikusok és oligarcháik hogyan tudták szétrabolni a vidéket és szakmai dilettantizmussal tönkretenni.

Meridian74 2016.01.21. 11:02:01

Akárhogy is nézem, az Uber tudatosan csal, lop, hazudik. Íme, a soron következő aktuális index.hu-s cikk:
index.hu/gazdasag/2016/01/21/uber_ceo_portre/

..."A stratégia valahogy úgy néz ki, hogy az Uber szolgáltatása először beszivárog a városokba, nagyjából __semmibe véve a helyi szabályozásokat__, majd amikor a hatóságok és a taxislobbi elkezd zsizsegni, hogy az Uber tök illegálisan működik, akkor agresszívan elkezdenek lobbizni hogy írják át a szabályokat. ...

...Az Uber főnöke általában nem teketóriázik, és rögtön nekimegy a helyi hatalmasságoknak, simán megvádolva a hatóságokat azzal, hogy a taxisok zsebében vannak, akár szemtől szemben, akár az Uber blogján vagy a saját Instagram-oldalán. A stílusát egy volt kollégája egy darázsfészek bökdöséséhez hasonlította, amivel néha talán jobban eszkalálta a konfliktust, mint ameddig az amúgy fokozódott volna"...

ÉS A LEGÉRDEKSEBB RÉSZ:
..."Kalanick a versenytárs kocsimegosztós cégeket is elég hevesen szokta gyalázni. Az is jól mutatja az Uber harcos hozzáállását, ahogy a vele kritikus újságírókról gondolkodik: a cég vezérigazgató-helyettese, Emil Michael egy vacsorán, amin Kalanick is ott volt, fölvetette, hogy
pár millió dollárért nyomozókat és újságírókat kellene felfogadnia a cégnek, hogy kompromittáló dolgokat ássanak elő kritikus újságírók magánéletéről.

A beszélgetésen persze ott volt a Buzzfeed újságírója, aki megírta a sztorit, az Uber pedig heves bocsánatkérésekbe kezdett, mondván, hogy ez csak egy magánbeszélgetésen elejtett szerencsétlen szöveg volt, de senki nem gondolta komolyan."...

Szóval gerinces egy társaság az már biztos. Lófasz adót nem fizetnek, innovációra hivatkozva. Közben meg tudatosan lopják el a piacot, semmibevéve a szabályozásokat stb stb.

Ha én lennék most döntéshozó, brutálisan szarrá büntetném, és az egész országból kitiltanám az egész társaságot - ami nem lenne veszteség, mert szart se fizet adóként a büdzsébe. És nemcsak itt, az EU-ban sem.

Továbbá ha lehetőségem engedné én magam hoznék létre egy állami vegyesvállalatot, amely pont ugyanazt csinálni mint az Uber, a fenti - korábbi hozzászólásomban leírt 3 pontban megfelelően - és így eleve lehetetlené tenném azt is hogy ilyen geci banda visszanézzen ide. Amik jó lenne a taxisoknak, jó lenne az utasoknak és jó lenne még az államnak is.

Meridian74 2016.01.21. 11:07:15

@fehérfarkas: nem a meződgazdaság sorsát akartam elemezni a mandula árával, hanem azt, hoyg amíg volt érdemi mandulatermesztés Magyarországon, addig rendes ára volt a mandulának. Nem volt olcsó úgysem, de az egy elfogadható ár volt. Most 3x annyiba kerül a mandula mert elviekben nem is tudsz mást kapni, csak Kaliforniában termesztett mandulát...

Ugyanez lesz a taxi vs uber esetén a fuvardíjjal is. A taxisok nem olcsók, persze... de ha kiesnek a sorból, utána az uber monopol helyzetben geci módon emelni fogja a tarifát, mert őket nem az innováció, hanem a pénz érdekli, és mi a jobb a sok pénznél? A még több pénz.

atpijkamo108 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.21. 11:18:36

@Meridian74: "magam hoznék létre egy állami vegyesvállalatot"

Az nagyon jó lenne. Háromszor annyiba kerülne, mint a taxi, az applikáció nem működne, a város másik végéből küldenék a kocsit, a mi adóforintjainkból kellene kipótolni a hatalmas veszteséget. Lásd BKV, MTVA, EÁKER, és társaik. Amit el lehet baszni, elbasznák, és még olyat is, amire nem is gondolnál, és talicskáznák ki belőle a pénzt. NEm kéne állam, nem kéne törvények, szabályozás, mert csak szarul tudják csinálni, lásd taxisrendelet, a piac öntörvénye elég lenne.

ghck 2016.01.21. 11:43:11

@atpijkamo108: "NEm kéne állam, nem kéne törvények, szabályozás"
Így van, a helyi közösségek önszabályzók lennének. Egy város hamar kitalálná, hogy szüksége van pár srácra, és némi technikára, akik eloltják az esetleges tüzeket, és lenne tűzoltóság. Nem lenne átláthatatlan az útépítés finanszírozása sem, mert az utcabeliek összedobnák az utcára a pénzt, a falubeliek meg összedobnák az őket a másik faluval összekötő útra valót... Nem épülne felcsútra stadion, mert ugyan ki a f.szom dobná össze rá a pénzt? De meg lenne fizetve az ápolónő hivatalosan is, mert egyrészt a mi lányunk, másrészt minket ápol... OK, végül is belegondolva, lehet, hogy kicsit mégis bonyolultabb lenne így... :(

De a taxistársaságok monnyanakle, hajrá uber, csak 25% helyett kérjél 0.5%-ot! Na EZT csinálhatná meg valami másodéves informatikus hallgató!

atpijkamo109 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.21. 11:55:25

@ghck: "kicsit mégis bonyolultabb lenne így"

Viszont 2x hatékonyabb, mert nem lopnák el a fele pénzt.

ghck 2016.01.21. 12:08:23

@atpijkamo109: Majd én segítenék, megszervezném a pénzek begyűjtését, és bizisten nem lopnám el a felét!!! :)

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.21. 12:17:51

@ghck: :))

Röhögni fox, én tényleg nem tudnám ellopni, nem vinne rá a lélek.

A társasháznak kifesttettem a lépcsőházat. Fizetéskor kérdezte a főnök, hogy 10% elég lesz-e. Röhögve megveregettem a vállát, hogy ez mind az ő pénze, csak továbbra is ilyen jól végezzék a munkájukat. Különben pöpec lett, és szépen fel is takarítottak maguk után.

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.21. 12:42:56

@fillérbaszó vadász: "Olyan nagyot nem bukott a Telekom az Ákos-ügyön
Rogán minisztériuma egy 50 ezer forintos mobilnetszerződést mondott fel."

hvg.hu/gazdasag/20160121_Roganek_egy_50_ezer_forintos_Telekomszer

Különben nemtom, miafasznak nekik mobilnet, pornózzanak az irodájukban vezetéses neten!

Meridian74 2016.01.21. 13:08:13

@atpijkamo108: vá-vááá-váááárjál csak! Ahhoz, hogy létrejöjjön az a vegyesvállalat, ahhoz kellene egy olyan állam is, ami erre képes. De mint láthatjuk, nálunk abszurdisztán van, ilyen veszély egyáltalán nem fenyeget. A MÁV, BKV és tsai mind az előző rendszer maradványai.
Még a közTV is, amit felújítottak most, drága pénzből, tavaly... ;)

A tuzsonbence-féle nyilatkozat meg a szokásos fidesz-bullshit volt, személy szerint erre számítottam. Dumálnak-dumálnak-hazudnak-lopnak-dumálnak. Ennyire képesek csak, többre nem, meg stadionépítéssel lenyúlni a pénzt.

Meridian74 2016.01.21. 13:11:06

@atpijkamo108: egyébként még az előzőhöz, a nagy rezsicsökkentés rezsibiztosa is elbújdosott, mert nem látom hoyg védené a rezsicsökkentést. Tavaly 2015 január 1-hez képest a gáz ára 30% (azaz harminc!) százalékkal csökkent, de ebből semmi nem érvényesült... persze a narancssárga csík a számlán magyarázza mennyit takarítottunk meg, de mostár kellene mégegy csík, mondjuk citromsárgával, hogy ehhez képest mennyit NEM takarítottunk már meg.

Meridian74 2016.01.21. 13:18:52

@Meridian74: ja, és persze ezzel kapcsolatos kínos kérdést már feltették a kormányka, magyarázza már meg, miért nem csökkentik most tovább a gáz fogyazstói árát?

Mire a fidesz szabványú bullshit: "Magyarországon a második legalacsonyabb ára van a földgáznak!"
Tuzsonbencike is pont ugyanilyen magyarázattal rukkolt elő tegnap - vísitva röhögtem, mikor meghallottam... persze hogy a taxisok nem mentek ezek után haza. Én se mentem volna haza.

Meridian74 2016.01.21. 13:22:54

@ghck: "0.5%-ot! Na EZT csinálhatná meg valami másodéves informatikus hallgató! "

Én is ezt mondom, nem kell ehhez feltalálni a spanyol viaszt... csak egy kis állami hátszél is kellene, mert anélkül nem tudna (itt, Magyarországon biztosan nem) elindulni az egész.
A fenti módon leírt módszerem szerint még működőképes is lenne, mindenki jól járhatna.
Ha lenne pénzem és egy kis kapcsolatom, magam is megcsinálnám.

ghck 2016.01.21. 13:33:32

@atpijkamo110: ja.. engem sem. Valahogy az lehet a baj a mostani politikussal, hogy életében nem csinált még mást a politikán kívül, nem tudja, hogyan kell pénzt keresni, ezért a megélhetéséhez a politikát használja fel... Olyan politikusokat kellene megválasztani, akik már amúgy is gazdagok, biztos a jövőjük, ha leváltják őket 4 év múlva, újra gőzerővel dolgozhatnának a cégükön... Ezek az emberek nem buták, értik a dolgukat.. Érdemes azért megnézni, a nagyok jellemzően (és a közhiedelemmel ellenkezően) sokat adnak a közösségnek... Nem jobb lenne olyan emberre bízni a sorsunkat, aki legalább a sajátjáról már tudott gondoskodni?!?

atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.21. 13:45:09

@Meridian74: "mind az előző rendszer maradványai"

Nem. Ez újraternmelődik. Olvass Mikszáthot, ott is megvan az utambátyám világ. A kádárkorszakot azért (is) utáltam, mert mindent a párttagok, meg a tanácselnök rokonai vittek el. Mostanra ugyanez kifejlődött, mindent a fideszesek és haverjaik, rokonaik visznek el.

A számlán pirossal ki kéne színezni az ÁFÁ-t, ennyit adózunk az adózott bérünkből pluszba rá.

Meridian74 2016.01.21. 13:48:29

egyébiránt a kormány teljesítményéről közvetett módon - ez a fidesz féle bullshit szabvány:
index.hu/gazdasag/2016/01/21/50_ezres_szerzodessel_fenyitette_a_kormany_a_telekomot/

ROLFMAO kategória....

atpijkamo113 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.21. 13:49:08

@ghck: Nem kell ahhoz munkátlannak lenni. Az andyvajna is letett már sokmindent az asztalra, mégis geci.

Ez gyerekszoba kérdése, és azt nem lehet utólag mgtanulni.

Nem buták??? Nézz meg egy törvényt, még csak nem is magyarul van, aztán sokszor módosítják, míg valamennyire használható lesz. Azt a szar kősziklába vésett alkotmányt is 3. nekifutásra tudták csak összekalapálni. Szemétkedni tudnak, azt nem vitatom.

atpijkamo113 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.21. 13:50:26

@ghck: Bármelyik hajléktalan jobban csinálná.

fehérfarkas 2016.01.21. 13:53:13

@Meridian74:

Sok országban Ázsiában (főleg a gyorsan fejlődőekben) az Uber engedélyezett, ráadásul ott a taxik olcsók és megfizethetőek. Mégis engedik ott az Ubert.
Európában is Észtországban, amely Finnország mellett a világon az elsők között tért át a 100%-ban e-közigazgatásra, és e-kormányzatra szintén engedik működni az Ubert.
A nagy kozmopolita világváros Londonban és Isztambulban, amelyek a világgazdaság központjai közé tartoznak, szintén legálisan működhet az Uber.

Európa sok országában ellenszenvvel vagy tiltással fogadják az Ubert a helyi taxislobbi védelme érdekében. De hát Európa az elmúlt évtizedekben igencsak lassan reagált a technológiai újításokra (általánosságban beszélek, nem pedig 1-1 konkrét régióra gondolva, mint pl. a müncheni régió, amely messze az európai átlag előtt jár).

fehérfarkas 2016.01.21. 14:02:45

@Meridian74:

Nem az Uber tulajdonosát védem, hanem a piaci versenyt. Az Ubert sem szabad monopollá tenni törvényileg, hanem a versenyt, a konkurenciát engedni kell.
A taxisokkal sem az a bajom, hogy taxisok, hanem azzal, hogy a mostani pesti taxis sztrájk nem az értelmetlen, túlbürokratizált szabályok, magas adók, hatósági árazás, a kedvezményes tarifa eltörlése ellen szól, hanem az új konkurencia ellen (a 2013-as taxistörvény a kisebb, de olcsóbban működő és árkedvezményeket adó taxistársaságok és taxisok kiszorításáról szólt - ahogy 2013-ban a nagy taxiscégek a saját kisebb taxis konkurenciát szorították ki törvényileg, most az újabb konkurenciát akarják kiszorítani ---- ahelyett, hogy versenyképes árakkal és szolgáltatásokkal akarnának piacon maradni).

Meridian74 2016.01.21. 14:35:49

@ghck: "Olyan politikusokat kellene megválasztani, akik már amúgy is gazdagok, biztos a jövőjük, ha leváltják őket 4 év múlva, újra gőzerővel dolgozhatnának a cégükön... Ezek az emberek nem buták, értik a dolgukat."

(K)gyurcsány és (libás)bajnai pont ilyen volt. Két ekkora balfaszt, kösz, de inkább ne.

Meridian74 2016.01.21. 14:43:55

@fehérfarkas: "hogy a mostani pesti taxis sztrájk nem az értelmetlen, túlbürokratizált szabályok, magas adók, hatósági árazás, a kedvezményes tarifa eltörlése ellen szól, hanem az új konkurencia ellen"

Mert nem vizelnek széllel szembe. Mennyi az esélye hogy eltörlik a vaskos adókat szemben azzal, hogy megbasszák az adóelkerülő ubert?
Az Ubert 100x előbb szecskázzák fel, minthogy az állam a maga kis bevételi forrásairól lemondjon egy adóelkerülő cégnek kedvezve... vagy van a korrupció, és az utóbbi lefizeti az előbbit, de akkor lehet számítani arra hogy holnap nem 100 hanem 4000 taxis fog hőbörögni az utakon. Sőt a vidéki taxisok is jelezték már jönnek ők is, ha kenyértörésre kerül szó...!

ghck 2016.01.21. 14:46:38

@Meridian74: igazad van, ezek nem voltak jó politikusok. Politikusként az orbán sokkal sikeresebb, ezt el kell ismerni.

Ilyen amikor a közösség érdeke nem egyezik az egyén érdekével, ugye...

ghck 2016.01.21. 14:50:43

@Meridian74: Ha pesten tüntetnek a vidéki taxisok, az legalább megnyitja az ubernek a kaput a taxishiánytól szenvedő vidéki városokban is... Kb ennyi. A bpen túlreprezentált ios után az android letöltési listák élére is felkerülne az uber. Most még csak a harmadik a messenger és a piano tiles 2 mögött... ;)

atpijkamo114 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.21. 14:59:48

@fehérfarkas: @Meridian74: Ha a taxisok a magas km-díj ellen, vagy a sárga fólia és a 10 éves kocsi-, meg tengelytáv szabály ellen tüntetnének, minden szimpátiámat megkapnák, és nem kérdés, sikeresek lehetnének.

fehérfarkas 2016.01.21. 15:36:53

@Meridian74:

ez az adóelkerülés és adócsalás folyamatosan elhangzik, de nincs semmivel alátámasztva.
Az Uber sofőrök banki tranzakción keresztüli utalással kapják a pénzüket, amiket a NAV lát(hatja, és ellenőrizheti ha akarja). Az Uber sofőröknek a bevallásukban (attól függően milyen jogviszonyban vannak az Uberrel) ezt a jövedelmüket a KATA, EVA vagy SZJA bevallásukban fel kell tüntetniük és adózniuk kell utána.
Az Ubernek van Magyarországon irodája, és alkalmazottja (pl. aki community managerként a sajtónak nyilatkozott és a sofőrökkel szerződést köt), így a NAV-on múlik, hogy ennek adóztatását mennyire ellenőrzi.

Ja, sokan jönnek azzal a cikkel, hogy az Uber sofőr nem ad számlát. Persze, hogy nem ad, mert nem neki fizet az utas, ahogy a BKV járatain sem ad a sofőr meg az ellenőr számlát, hanem a jegykiadó automatánál kell a számlaadást beállítani, vagy a jegypénztárnál kérni. Az Uber esetében pedig az Uber küld ki elektronikusan számlát az utasnak az email címére. Hogy ez megfelel-e a céges ÁFÁ-s számlának, hogy pl. a céges utas elszámolja az más kérdés. De ez a céges utas problémája, ha nem tudja a NAV felé a cége költségként elszámolni. Amin egyébként simán meg lehet oldani azzal, hogy a NAV megadja azokat a formai követelményeket, amiket az Uber elektronikus számlának tartalmaznia kell, hogy céges elszámolásra is alkalmas legyen. Ez más online fizetős cégeknél már működik, és az Ubernél is simán meg lehetne oldani.

Intelli 2016.01.21. 19:13:19

Ír a mandró egy ingyenreklámot, a hülye homár meg még i is teszi....
Gratula

gabors 2016.01.21. 21:08:47

atpijkamo114 OK itt vagyok .... mi a kerdes???

Itt az ubereseknek ugynevezettt TL&C rendszamot (Taxi es Limousing Commision) kell regisztralniuk szinten jogsit is (nem ur vezetoi de az nem lehuzas) ...

A legtobb magan vallalkozokent dolgozik, itt ugyhivjak self-employed, .... vagyis nem dolgozik masnak... a legtobb letrehoz egy egyszemelyes vallakozast LLC (Limited Liability Corporation) ennek jon a bevetel ez biztosit stb ... nem a sajat szemely autoval uberel itt sem senki az szabaly ellenes ... Az ilyen "kis vallalkozok" a szemelyi jovedelem ado szabalyai alapjan adoznak ... (aki koveti az usa-t ezek akikrol minden politkus beszel hogy a "kisvallalkozok" ....)

Azt hogy az arat az uber allaptija meg egy dolog, holnap mikor delutan esni fog a ho akkor a kollegam akik gyakran jon/megy uber-rel dolgzoni/haza nem fog mert az ar 500%-os lesz nem vicc 6x annyit (vagy akar 10x) mint egy normal nap (de ilyenkor sima sarga taxit sem talalsz) .... nem csucsidoben normal idojaras eseten az uber olcsobb es hamarabb jo oda ahova kered ...

Ja itt is van mar ellenallas !! Talan lesz hamarosan legfelsobb birosagi dontes is hogy most a soforok dolgozok vagy vallakozok ez attol fugg hogy mennyire fuggnek az ubertol mint fizetesileg mint munkaidobeosztas alapjan (nagyon nem mindegy mert itt nincs allami TB/Nyugdij stb) Ha jol tudom nem akkor es annyit vezet(hetnek) es ott ahol akarnak...

august 2016.01.21. 23:04:04

@csak egy néző: fizessen KATA-t es akkor nem lesz annyi. egyebkent ku..ra nem tudom sajnalni oket, egy mezei burkolonak vagy kereskedonek ugyanennyi a koltsege minimum amit az autojara kolt, plusz szerszam, iroda, felszereles, munkaruha, stb. tehat ne sirjanak a taxisok. amugy jol lathato, hogy a tagdij a huzos, 65 penz, es mi jar erte? semmi....

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2016.01.22. 00:39:49

@gabors: Mi van, ha a szomszédnak segítesz és nem adózol utána. Vagy nem segítenek egymásnak a szomszédok?

@atpijkamo108:

gabors 2016.01.22. 03:05:04

@atpijkamo122:

"Mi van, ha a szomszédnak segítesz és nem adózol utána."

Ezt honnan veszed ??? Ha penzert segitesz akkor elmeletileg be kell vallani kb ugy mint a borravalot ... de ha joszivusegbol szomszed eltakaritja a havat az en jardamrol is akkor nem kell adozni ezert.

" Vagy nem segítenek egymásnak a szomszédok?"

Ez szomszedoktol fugg a pasa lakorparkban segitenek egymasank nem is kicsit ezen a kornyeken nem jellemzo olyan hogy letoltam a havat az oreg szomszednak vagya masik akinek hokotoroja van es vegig ment vagy a fel hazttombon ... van

olyan is hogy mar kertem kolcson szerszamot ami nekem nem volt de amugy nem jellemzo (de ez videken/kisvarosokban lehet teljesen maskeppp van

gabors 2016.01.22. 04:02:11

330!!!! vegre valami erdekes....

amugy az uber nem mas mint amit angolul "DISTRUPTIVE TECHNOLGY" kategoria ami felboritja a meglevo bebetonozodott megoldasokat itt TAXI

ilyen volt annak idejen az "internet" vagy mostanaban a "cloud computing....

semmit tobb
süti beállítások módosítása