Tékozló Homár

Választhatsz, vagy fizetsz vagy büdös lyukban vakációzol

2016.02.05. 17:08 | Homár Hilda | 70 komment

Impozáns szálloda alagsori büdös kis lyukában tölteni a téli nyaralást, miközben a spanok egy puccos, balkonos szobában héderelnek? Nemcsak az irigység írat ilyen helyzetben Homár posztot a magyar emberrel, hanem a gyanú is, hogy eleve a helyzetből fakadóan bezsebelhető pluszpénzre épül az üzleti modell. (A videó a hotelszoba-skála másik végéről mutat példákat.)

Kedves Homár Helga!

Az előzmények: befizettünk egy bizonyos (nagy madár) utazási irodánál egy úgynevezett „kedvezményes téli Málta” csomagra. Egy csomag, két személyre vonatkozott. Ebben benne volt a 4 csillagos szállás reggelivel, repülőjegy oda-vissza. A biztosítást, poggyász díjat természetesen külön kellett, (az alapárban csupán csak egy kis kézipoggyász szerepelt, és ennek okán az utazási iroda a poggyászdíjaknál egyáltalán nem fogta vissza magát) és bizony így már egyáltalán nem is volt kedvezményes a dolog. Na mindegy.

A történetünk ott kezdődik, mikor is megérkeztünk az igen impozáns máltai szállodába, kissé kimerülten, fáradtan. Javaslatunkra egy baráti pár is velünk tartott, ők is befizettek egy ilyen „kedvezményes” csomagra. Ők érkeztek meg előbb a recepciós pulthoz. Bejelentkeztek és megkapták a kártyát, mint ahogy aztán mi is. Majd a recepciós hölgy elmagyarázta, hogy jutunk el a szobánkhoz....

Na itt kezdett kissé gyanús lenni nekem a dolog. Míg a barátaink a recepció melletti lifttel egyszerűen felmentek 3 emeletet, addig mi le a -2 szintre, majd onnan kb. 150-200 métert gyalog, egy igen csúszós, kacskaringós folyóson, miközben elhaladtunk egy mélygarázs mellett, majd egy uszoda és wellness részleg következett, törölközőbe csavart, fürdőköpenyes emberekkel, természetesen tócsákkal körítve. Aztán végre elérkeztünk egy másik lifthez, ahol fel a -1 szintre. Mire odaértünk a szoba ajtóhoz, már fordulhattam is vissza, ugyanis az ajtó nem nyílt ki. De a meglepetés csak azután következett, hogy az újra aktivált kártyával végre beléphettünk a szobánkba. Kaptunk ugyanis egy ablaktalan, szuterén, sötét szobát megspékelve kibírhatatlanul áporodott, dohos szaggal. Felhívtuk telefonon az ismerőseinket, és a mi kíséretünkkel lejöttek, mert nem biztos, hogy egyébként odataláltak volna. Megdöbbenve konstatálták, hogy nem vicceltem. Ezek után megnéztük az ő szobájukat is, ami egy kifejezetten szép, napos, balkonos szoba volt a harmadikon. Mindezt ugyanazért az árért....

Miután megtárgyaltuk, hogy ha még a sötét szoba kibírható is lenne, (hiszen úgysem nagyon tartózkodunk majd ott) de a penetráns szag az bizony nem, vissza a recepcióhoz. A hölgy a panaszunkat végighallgatván közölte, hogy szerencse kérdése csupán, hogy ki milyen szobát kap. Nem tud másikat adni, mert tele a szálloda. (Ami láthatóan nem volt igaz, hiszen alig lézengtek a nagy szállodakomplexumban, ami érthető is volt, hiszen nem volt idény.) Majd rögtön utána közölte, hogy mégis tud, de az személyenként 30 euróba fog nekünk kerülni. Mivel hajthatatlannak bizonyult, és mi semmiképp sem akartuk az éjszakát abban a büdös lyukban eltölteni (és már erősen fáradtak is voltunk), így végül kifizettük a kizsarolt összeget, hogy végre, legalább le tudjunk pakolni.

Na most, utólag jöttünk csak rá, hogy bizony nem kaptunk sem számlát, sem bizonylatot, és amilyen frusztráltak voltunk nem is jutott eszünkbe, hogy kérjünk. Két tanunk ugyan van, akik végig ott voltak velünk, és mindent láttak, hallottak.

Hazatértünk után értesítettem az utazási irodát a történtekről, akik természetesen azt közölték amire számítottam is, nevezetesen, hogy számla, bizonylat nélkül nem tudnak semmit tenni.

Kérdésem a következő lenne: számla, bizonylat nélkül, milyen eszközök állnak a rendelkezésemre? Kihez érdemes fordulni a panaszommal?? Na nem mintha abban reménykednék, hogy vissza kapjuk a 60 eurónkat. Inkább csak azért, mert láthatóan és érzékelhetően a szálloda egy igen aljas üzletpolitikát folytat.

Köszönettel:

Szundi

Kedves Szundi!

Hibás teljesítésről beszélhetünk abban az esetben, ha a nyújtott szolgáltatás nem felel meg a szerződésben vagy a jogszabályban meghatározott minőségi követelményeknek. Ebbe a körbe tartozik az is, ha a szálláshelyen biztosított szoba nem rendelkezik azzal a minőséggel, amely hasonló minősítésű szálláshelyeknél szokásos, valamint nem rendelkezik azokkal a jellemzőkkel, amelyet a tájékoztatásul rendelkezésre bocsátott programfüzetben ígértek. A vállalkozás ilyenkor köteles haladéktalanul orvosolni a helyzetet, oly módon, hogy minden további költség nélkül rendelkezésre bocsát egy olyan szobát, melyben a fogyasztóval eredetileg megállapodtak. 

Sajnos ez jelen esetben nem valósult meg, sőt még számlát sem adtak a többletköltségekről, mely nagymértékben megnehezíti a bizonyítást. A szálloda ott is hibázott, hogy a bejelentett panaszról jegyzőkönyvet kellett volna felvennie, melynek egy példányát át kellett volna adnia.

Ha legközelebb ilyen helyzetbe kerülsz mindenképpen szólj az utaskísérőnek, vagy közvetlenül az utazást szervező irodának. A nem megfelelő teljesítés így biztosan nem marad nyom nélkül, és később könnyebben tudod majd igényed érvényesíteni. 

Javasoljuk, hogy írásban, ajánlott, tértivevényes levélben, vagy e-mail útján keresd meg a szállodát és az utazási irodát egyaránt és próbálj velük megegyezésre jutni. Leveledben add elő, hogy a nyújtott tájékoztatáshoz képest egy alacsonyabb komfort fokozatú szobában helyeztek el, majd amikor panaszt tettél, azt nem voltak hajlandóak jegyzőkönyvezni, és megoldásként csak plusz költség fejében adtak egy megfelelő komfort fokozatú szobát. Kérd, hogy térítsék meg az így keletkezett károdat. Ha békés úton nem sikerül megegyezésre jutni, de a leveledben leírtakat nem vitatják, ezt már írásbeli bizonyítékként felhasználva, indíthatsz bíróság előtt eljárást.

Alkalmazott jogszabályok:

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 281/2008. (XI.28.) Kormány rendelet az utazási szerződésről

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.02.05. 18:00:21

Szomorú eset. Két megoldást tudok javasolni hasonló esetekre, egy békésebbet és egy agresszívabbat, ki-ki vérmérséklete alapján választhat.

1. Marha nagy patália, ordibálás, szitkozódás, az összes menedzser odahívása, erősebb kutya baszik alapon. Meglepő, de igen hatásos.
2. Közölni kell a recepcióssal, hogy amíg nem ad normális szobát, addig itt fogunk könyökölni a pultnál, és percenként megkérdezzük, van-e már üres szoba. Ha kis csengő is van, az még jobb, lehet ütögetni.

De már megint egy utazási iroda, nem tanulnak az emberek? Mi abban a nehéz, hogy
1. booking.com-on lefoglalom a szállodát
2. megveszem a repülőjegyet
3. megnézem hogyan jutok el a repülőtérről a szállodába

shoxx 2016.02.05. 18:06:31

@The Crazy One: Sajnos ez nem ritka eset, én sokat tudnék mesélni arról hogy amit foglalok annak a fele sem igaz. A top nálam a Balatonon amikor a szobát átvéve nem volt tv amit a neten alapként írtak (kicsi gyerekkel mentünk a mesecsatorna miatt gondoltuk hogy jó lenne) a tulaj lehívott a raktárba, ölembe adta a tv-t és közölte vigyem fel üzemeljem be ha kell. Mindez Siófokon, egy közepes áru panzióban volt. Ekkor ott akartam hagyni és keresni mást, de párom nem engedte, ott maradtunk, azóta is emlegetjük. Persze volt itt még más hiba is, de ezt már nem részletezem. Ja annyi hogy a kifüggesztett panaszkönyv tele volt, a szálloda és a tulaj nevét 6 év múlva is azonnal mondom: Letz Henrik, Balaton panzió! És ez csak 1 a sok közül!

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2016.02.05. 18:47:16

Mielőtt rágalmazol --- (az alapárban csupán csak egy kis kézipoggyász szerepelt, és ennek okán az utazási iroda a poggyászdíjaknál egyáltalán nem fogta vissza magát) --- meg kéne nézni, hogy milyen áron adja a légitársaság a csomagot, mert az esetek 99% az utazási irodák erre semmilyen plusz költséget nem raknak rá. Plusz, ha nem tetszik a szoba hívod az utazási irodát, akik felhívják a szállodát és el van intézve a dolog. Jelen esetben csúnyán rábasztál, mert ez nem az iroda hibája (lásd másik pár jó szobát kapott), hanem az szállásé.

The Crazy One 2016.02.05. 18:52:55

Az a GVTPJK szakértőknek megvan, hogy Máltán játszódik a történet ami kB egy sutyerák román vendégmunkás ócska lehúzásáról van szó. Számlát se tudták kérni, akkor meg mit hergelitek itt jegyzőkönyv- másolatokkal. A magyar jogszabályokok szerint? Aha, mesélj még. Életképtelen voltak, 60 euróba került.
Gúnár haverom elegánsabban oldott meg hasonló szitut: Balaton, valami nem oké. Mondja a gazdának, hogy maga lofaszt sem ért a vendéglátáshoz. Aszongya: kikérem magamnak, hét éve ezzel foglalkozom. Az jó, mert én még pont hét évet ültem egy ugyanilyen faszkalap miatt. Ja, az más. Rögtön találtak megoldást.

milyen nőazilyen 2016.02.05. 19:47:54

Utazós nap? Pedig hun van még karácsony?
Hehehe, a recepciós hölgyemény velem rosszul járt volna, elég sok nyelven tudok elküldeni embereket oda ahonnan jöttek, eredetileg.

neet 2016.02.05. 20:26:31

Poszterina (?) kb 20-25 éves lehet. Hogy hova fordulhat számla nélkül? Hát a homárhoz, itt majd jól kiosztják/esetleg adnak tanácsot, kalácsot, és máskor janibb lesz a talpán. Sajnos ez volt a tanulópénz, lépni kell, akkor és ott. Ha ilyen a hely, feyegetni, eljönni, stb.
De amúgy 2016, internet kora, és valaki még befizet egy .. utazási irodának? Ezt sose fogom megérteni.

neet 2016.02.05. 20:28:49

Még 1 jó tanács: hosszú út előtti éjjelen bulizni kell, és hajnalig ropni. Utána a legkényelmetlenebb buszon is királyul fogsz aludni, és ropogósan ébredsz a célállomáson, alig várva, h kiszállhass, és megmozgassad magad. :)

gabors 2016.02.05. 21:53:45

ki a f@sz az Helga ??? eddig mar eljutottam az olvasasban ....

akkor ez a hetvegi nem a pozsonyi advent .... ???

gabors 2016.02.05. 21:54:55

"„kedvezményes téli Málta” " ok nekem ennyi eleg is ...

gabors 2016.02.05. 21:59:07

most hogy vegig olvastam .... valszeg magyarok menedzselik a szallodat !!!! ugyes

cmx85s 2016.02.05. 22:02:10

@Firestarter.18: sajna, a Booking.comon foglalt szoba esetén sem lehetsz biztos abban, hogy azt kapod, amit a leirás igér.
Bolgár tengerpart, 50Ó szobás szálloda. A magyar vendég megkapja azt a szobát, amelyik közvetlenül a konyha kéménye felett nyilik. Panaszt tesz, hogy nem lehet megmaradnni a szobában, dől be a füstszag. Válasz: tartsa csukva az ablakot.
A bolgár vendégekkel alapból nem teszik meg, az angolokkal nem merték megtenni, hogy ilyen szobát adnmak.
És a jól mexokott válasz: nincs másik szoba, holott alig lézengenek a k. vendégek.

Kenderice 2016.02.06. 06:51:24

@AzUtazó: Bizony, hogy az utazási iroda hibája. Az utas velük áll szerződésben, nem a szállodával. A szállodával meg az iroda.
A szálloda ez esetben teljesítési segéd.
"315. § Aki kötelezettsége teljesítéséhez vagy joga gyakorlásához mást vesz igénybe, ennek
magatartásáért felelős."

SarahConnor 2016.02.06. 08:37:43

Én is azt tartom megoldásnak, hogy patáliát kell csapni. A sötét, nedves, büdös, ablaktalan helyiségben lakjanak a gombák, ne én. Biztos hogy odahívtam volna az összes nyálasszájú menedzsert, sőt a takarítókat is, különösen miután közlik, hogy felárért van jobb szoba. Anyátok van felárért.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.06. 10:29:28

"(Ami láthatóan nem volt igaz, hiszen alig lézengtek a nagy szállodakomplexumban, ami érthető is volt, hiszen" a többi vendég is büdös szobát kapott, és inkább leléptek? :D

"Hazatértünk után értesítettem az utazási irodát a történtekről, akik természetesen azt közölték amire számítottam is, nevezetesen, hogy" leszarják, mert ők is kapnak a léből.

Amire a Homár való lenne, az az, hogy szerepeljen itt az utazási iroda és a szálloda neve is, hogy ne menjen oda több áldozat, de pont ez hiányzik.

@GVTI : Máltára menni bíróságra biztos egyszerű. Valószínű ez az egész lehúzás alapja, hogy úgysem jönnek vissza.

KiBi88 2016.02.06. 12:04:11

Már megint azok a csúnya gonosz utazási irodák... 1. az utas gondolom tájékoztatva lett az út befizetése előtt, hogy pontosan mit takar a részvételi díj. A baleset biztosítás szinte sose alaptétele az utazási csomagnak, a feladott poggyász díját pedig az iroda is azonnal fizeti a Wizzairnek (vagy akár más légitársaságnak) 2. nem értem, miért nem a helyszínről értesítették az utazási irodát telefonon vagy írásban, hogy rossz szobát kaptak. Ebben az esetben itthonról az iroda mindent meg szokott tenni, hogy az utasok jobb szobát kapjanak. Ha ez nem működik (pl valóban teltházas a szálloda), az utas által a foglalás előtt kötelezően aláírt általános szerződési feltételek minden esetben tartalmazzák, hogy kárigény esetén írásos jegyzőkönyvet kell felvetetni!

KiBi88 2016.02.06. 12:07:41

@Firestarter.18: Ha a bookingon foglalsz, mégis mi garantálja, hogy a szálloda nem ad neked rosszabb szobát??

/a drága bookingnak hála majd egyszer arra mész ki a választott hotelbe, hogy túltöltötték a szállodát, és nem tudsz hol aludni, vagy megterhelik a bankkártyádat ezzel azzal - mind a két eset nem egyszer megtörtént :) /

KiBi88 2016.02.06. 12:08:51

@AzUtazó: Végre egy értelmes ember, aki nem egyből habzó szájjal támadja az utazási irodákat, hanem reálisan látja a dolgokat!

gabors 2016.02.06. 15:10:29

nem rossz hetveginek nem is ertem miert van ez itt valami Helgan-nak irtak ..... valaki ujjj van itt ???

azok a regi szep idok .....

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.06. 15:55:04

@KiBi88: "a feladott poggyász díját pedig az iroda is azonnal fizeti a Wizzairnek "
Aha, csak levonják esetleg belőle a saját jussukat? :) Mivel nem tudod, mennyi a Wizznek a poggyászdíj...

Punxsutawney Mormota 2016.02.06. 17:07:12

@AzUtazó: Mielőtt még baromságokat írsz le, legalább nézz utána! Ha valaki birálatot, kritikát vagy véleménynyilvánítást fogalmaz meg, az nem tartozik a rágalom tényállása alá. A posztoló kinyilvánította a véleményét, hogy szerinte az utazási iroda jócskán rápakolt a poggyász díjakra - ezek a díjak leellenőrízhetőek úgy a charter, mint a legacy vagy low cost társaságok honlapján.

Szintén tény, hogy ismerőseim nem egyszer panaszkodtak arra, az utazási irodák néhány nappal az indulás előtt felhívták az ügyfelet, hogy pótbefizetést kell eszközölni, mert ugye az üzemanyagárak változtak és a légitársaság kéri az extra pénz befizetését, ha nem akkor ugrik a repülőút stb, olykor több tízezer forintot is leakasztanak a csapdába esett ügyfelektől. Az egészben az a vicc, hogy az elmúlt 5 ében 62 alkalommal repültem, ennek a 65%-a long haul volt, míg Európán belül short haul volt, sokszor fapadossal... De még a legrohadékabb fapados (Wizz) sem próbálkozott be soha ilyesmivel.

Konzekvencia? Rohadjanak meg az utazási irodák és éljen a booking, a trivago, az expedia meg az összes többi portál.

Punxsutawney Mormota 2016.02.06. 17:13:34

@KiBi88: Mert a "kedvezményes Málta" csomagot megdrágította volna a roaming díj :) Alaptarifákra nincs roamingmentes hívás.

Punxsutawney Mormota 2016.02.06. 17:17:23

@KiBi88: Gratulálok, nekem több tucat booking foglalással a hátam mögött soha nem volt rossz tapasztalatom. Bookingon megnézi az ember a lehetőségeket. Elolvassa a beszámolókat, gyököt von a zokogásból és a mindig, mindentől boldog beszámolókból, majd dönt. Ilyen egyszerű.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.02.06. 19:35:29

Mi az az utazási iroda, és mire való?

Drago Brutic1 2016.02.06. 20:03:45

@Punxsutawney Mormota: Ezzel egyet is értek, egész Grúziát (pedig azért nem egy svájci megbízható ország) bookinggal jártam be, 0 rossz tapasztalat. 8 pont felett már szint kizárt a csalódás. Ha egy szálloda egyszer egy ilyet megcsinál, az azonnal a vélemények közé kerül.
Máltai tapasztalatból gondolom, náluk érdemes -1 csillagot levonni, kissé lazábban kezelik ott a vendéglátást.

szamaritánus 2016.02.06. 20:03:47

ez a posztoló hülye, mint a segg.

Punxsutawney Mormota 2016.02.06. 20:08:22

@Drago Brutic1: Grúzia? Nem rossz ;-) Én Afrikában szafariztam, gorillát néztem Ugandában stb. Mindenhol pont azt kaptam, amit annyi pénzért el lehet várni. Biztos, hogy vannak fejreállások, tévédések, lehúzások stb. De ha valaki helyén kezeli a fotókat, a beszámolókat, akkor nagy biztonsággal elkerülheti a csalódást.

Drago Brutic1 2016.02.06. 20:16:24

@Punxsutawney Mormota: Jaja. :) Nem akarom a posztolót oktatni, de ez az utazási irodás , "néccssilagos" szállodás cucc lejárt dolog. A legjobb élmények pont nem ezekben a turista-gyárakban vannak. Erre jó a booking: remek, vendégszerető helyiekkel ismerkedni, miután végigolvastad a kommenteket. Máltán meg különösen - ki a halálf...t érdekli a beltéri úszómedence, ahol angol exhoolok söröznek, amikor ott a csodálatos tenger? Málta egyébként sem egy téli hely, na mindegy, bocs az off-ért. :)

Punxsutawney Mormota 2016.02.06. 20:18:27

@szamaritánus: Meglehetősen sommás vélemény egy szamaritánustól :D De találó

Punxsutawney Mormota 2016.02.06. 21:17:48

@Drago Brutic1: Nem is kell savazni a srácot, talán tanult az esetből. Nem derült ki a posztból, hogy genetikailag szarrágó, vagy csak ennyi pénze volt és megszívta. Végül is, az versenyhelyzetben lévő cégek árversenye magával hozza azt, hogy sok olyan ember is világot láthat, akik 30 évvel ezelőtt még a városukból sem engedtek ki...

Bohócnok 2016.02.06. 22:25:12

@Firestarter.18: booking.commal csak az a baj, hogy (sok jo peldatol eltekintve) van egy rakat varos, ahova meregdragan lehet csak naluk foglalni. Full ugyanazon szalloda, kikotve hogy tengerparta nezzen, stb, es nem vicc, de ketszeres arkulonbseg. Na iden pl ezert foglaltunk felesegemmel 2 utra is utazasi irodanal.

Dr. Panasz Muki 2016.02.06. 22:31:23

Engem érdekelne az utazási iroda neve. Miért titok?
Az ilyen szállodákról kritikát kell írni a tripadvisoron.

Schmetterlingi 2016.02.07. 01:53:34

Ez bevett szokás. Sok évvel ezelött Tunéziában tapasztaltunk hasonlót Levittek minket egy sötét kis alagsori szobába. Kis "ajándék" után rögtön lett 3. emeleti medencére nézö szuper szoba...

lobster thermidor 2016.02.07. 02:44:43

A booking.com - on alaposan túl vannak lihegve a dolgok pro, és kontra. A beküldött véleményekre nem lehet sokat adni, mert teljesen más szemszögből nézi a dolgokat mondjuk egy ausztrál, vagy német, mint egy indiai polgár. Nem egy ismerősöm fázott már rá a hiszékenységre. Ezek az oldalak csak arra jók, hogy az ember egy helyen összegyűjtve megtalálja egy adott város, vagy hely szállodáit, és a fotók, térképek alapján lehet némi fogalma arról, hogy melyik szállodát érdemes direkt módon megkeresnie.
Ráadásul ha van valami bibi a szobával, a bookingon elkövetett foglalást a helyszínen nehezebb lemondani, mert a szállodának ki kell fizetnie a közvetítői jutalékot.

HoNeYBiRD 2016.02.07. 07:14:07

1. a poggyászdíjat nem az utazási iroda teszi el, hanem a légitársaságnak fizeted, ha utazási irodánál foglalsz, ha direkt, jutalékot ebből az iroda nem kap, csak a repülőjegy alapárából

2. a biztosítás meg a Te érdeked, hogy megkösd, a díját szintén nem az utazási iroda teszi el, hanem a biztosító, ugyan ebből jutalékot kap az iroda

@Firestarter.18: teljesen mindegy, hogy hol foglalod le a szállást, a szobákat a szálloda osztja le szabad helyek függvényében, hacsak nincs kifizetve egy feláras szoba, tengerre néző satöbbi, kérni lehet, hogy milyen szobát szeretnél, de ha nincs kifizetve a felár, akkor vagy teljesítik vagy nem, még esetleg jobban is járhatsz ha utazási irodán keresztül foglalsz, mivel ha nem restelled felhívni az irodát problémás esetben, feltéve, hogy éppen nyitva vannak, akkor ők könnyebben intézkednek

fillérbaszó vadász 2016.02.07. 08:11:37

@The Crazy One: "Gúnár haverom elegánsabban oldott meg hasonló szitut: Balaton, valami nem oké. Mondja a gazdának, hogy maga lofaszt sem ért a vendéglátáshoz. Aszongya: kikérem magamnak, hét éve ezzel foglalkozom. Az jó, mert én még pont hét évet ültem egy ugyanilyen faszkalap miatt."

Bírom ezeket a "tanácsokat" és sztorikat. Tehát az átlagember fenyegesse fizikai inzultussal, a köztudottan alvilági kapcsolatokat ápoló, balatoni vendéglátósokat. :) Nem mindenki testépítő kickbox-világbajnok.
Gúnár haverod is addig fog pattogni, míg egy hasonló után, majd megjelenik előtte három 120 kilós, szín izom, kopasz, szemüveges csontkovács, fa testápolóval.

fillérbaszó vadász 2016.02.07. 08:13:53

@neet:
"Még 1 jó tanács: hosszú út előtti éjjelen bulizni kell, és hajnalig ropni. Utána a legkényelmetlenebb buszon is királyul fogsz aludni"

Biztos nagyon örülnének neki, ha út közben összehányod epével a kedves utasokat. :)

Drago Brutic1 2016.02.07. 09:16:58

@lobster thermidor:
Fel van tüntetve az értékelő származási helye.
Választhatsz olyan opciót is, hogy csak a helyszínen fizetsz.
Beküldött vélemények között konkrét leírások is vannak (pld egy hangos szórakozóhely a környéken, stb)

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2016.02.07. 10:22:15

3 éve a bookingon foglalok és még nem csalódtam. Kb. azt kapom amit várok....sőt engem eddig engem inkább pozitív meglepetések értek. Valószínűleg azért, mert az értékeléseket szorzom 0,8-cal.
Én sem értem, hogy egy máltai út esetén minek mennek az emberek az utazási irodákba .

ZX 2016.02.07. 11:20:27

@Punxsutawney Mormota: 1. a booking meg a trivago is ugazási ügynök, szóval rohadjanak meg.
2. Remélem te ingyen dolgozol puszta szórakozásból. Ha nem, akkor rohadj meg. :P

lobster thermidor 2016.02.07. 11:25:22

@Drago Brutic1:
Na ne mondd! Szerinted én még nem láttam ilyet? Próbáld megérteni azt az árva mondatot, ugyanis nem azt írtam, hogy nem tudod, hogy ki írja a véleményeket.
Egyébként pedig egyél, vagy igyál valamit, pihenj rá egy kicsit, és még egyszer fuss neki az olvasásnak, mert az első mondatodon kívül, ami legalább valami válaszfélének betudható, teljes homályban vagy. a többivel kapcsolatban.

2016.02.07. 11:54:05

Az a baj, hogy nem mindenki az az agresszív ordítozós típus. Én sem vagyok olyan (sajnos?). Mindenhol előfordulhat probléma de mi alapvetően itt Magyarországon meglehetősen civilizált világban élünk, ahhoz vagyunk szokva, hogy többnyire kiszámíthatóan működnek a dolgok. Az a default. Van a tahó fajta aki feltalálja magát mindenhol (ha igaza van ha nincs), meg van mindenki más...

élhetetlen 2016.02.07. 14:21:38

@Punxsutawney Mormota: „majd dönt. Ilyen egyszerű.”. És akkor már nem fordulhat elő, hogy egy egyébként jó szállodában szar szobát kap. De. Privát foglalásnál is, utazási irodával is.

Komojtalan 2016.02.07. 14:32:16

@The Crazy One: Mióta kiutalták a törzsközönséget azóta nem kel kapkodni :-). Én nem tartoztam közéjük, engem is fárasztottak, de ez mpost jobb hogy a kutya nem olvassa a Homárt? Mondjuk én amiatt kések napokat, mert a 24 órából is kikerült a Totalcarral együtt és vagy eszembe jut vagy nem.

élhetetlen 2016.02.07. 15:13:28

@Firestarter.18: „De már megint egy utazási iroda”. És már megint egy ember, aki a saját képességei szerint ítéli meg a többit. Úgy igaz, huszonévesen sem vágtam volna neki egyedül a világnak. Nem voltam teljesen élhetetlen, ha letették a seggemet egy városban, ott már elvoltam egyedül is (London hat hét, Párizs három hónap, onnét már az egy , két napos kirándulások is, de az, hogy mondjuk Banja Luka után a hegyekben este tízkor lerobban a kocsim, azt nem tudtam volna kezelni). Most már sokkal rosszabb. Pár éve kaptam egy szobát egy hétre az Adrián egy szigeten. Próbáltam fuvart szerezni, kaptam a tippeket, hogy Splitig menjek repülővel, aztán taxi. aztán komp. Utólag is azt mondom, hogy nem tudtam volna végigcsinálni. A kompon állhattam volna egy órát a bőröndöm mellett a parkolótérben, amit nem tudok, mert nem tudtam volna felvinni a lépcsőn a fedélzetre, ahol volt ülőhely. Az utazási irodáknak is megvan az előnyük. Marokkó, húsz éve. Nem volt közvetlen járat, az átszállás Róma lett volna. Sztrájk. Leszedették a csomagot, mert nem tudják mi lesz, ott álltunk éjjel 12-ig, dél helyett. De Casablancaban vártak bennünket, éjszakáig. Nem kívántam volna egy helyben levadászott taxit. Visszafele nem volt Rómában csatlakozás, taxi várt a reptéren, szálloda, reggel értünk jött, reptér. Azért ezek szolgáltatások. Értem, amiről beszélsz, a barátnőm gyerekei most mentek Bangkokba a módszereddel de heten, és fiatalok.

élhetetlen 2016.02.07. 16:02:27

@Lenina Huxley: Nehéz játék ez, én még rendesen veszekedni sem tudok, nemhogy nagy patáliát csapni. Viszont, mivel egyedül élek, és egyedül utaztam majdnem mindig utazási irodákon keresztül, egészen hülye szitukba tudtam keveredni. Eleve úgy kezdődik, hogy az egy ágyas felárra valami szar, konyhára néző szobát adnak, mert nem értik, hogy, ha egy huszonéves pár megy el nyaralni, akik éjjel kettőig buliznak, utána szeretik egymást, azoknak majdnem mindegy, hova néz az ablakuk, míg pár órát alszanak, míg nekem esetleg csak az a szórakozás, hogy nézem az utca forgatagát este. Tehát fel vagyok készülve a szar szoba effektusra, csere elérésére, ami min. egy nap. Így érkeztem Sziciliába, csoporttal, a tengerparti szálloda nem fogadott bennünket, (ez benne van a pakliban, csak ugyanannyi csillagos kell helyette), tovább, szuper szálloda a hegyen, több kilométerre mindentől, a tengerpartra is csak a kisbusz, este ötig. Szoba, elhúzza a kísérő a függönyt, betonfal előttem, mint kilátás. Na, ezt nem, recepció, most nem tudnak semmit tenni, reggel tízre jön a tulaj. OK. A többiek reggel mennek a tengerre, én miért nem. Mert csak. Tulaj jön, igen egy hétre 3000 forintnyi felárért (nem napi, mondom egy hétre) kaptam egy 36 nm-es szobát egy 30 nm-es tengerre néző terasszal. A többiek ott kóvályogtak esténként az előtérben, én a tengert nézve szelektáltam a begyűjtött kavicsaimat. Aztán az egyik nő megkérdezte, hogy hol is volt az eredeti szobám. Kiderült, hogy az övék mellett, ugyanazzal a kilátással, de szerinte egy hétig ki lehet bírni. Én meg nem azért költök, hogy „kibírjam” valahol. És ezek után még a Szicíliából a valahova Rimini magasságába visszahozó hajón (ahol nem volt érvényes az egy ágyas felár) is egyedül voltam a kabinban. Na, csak azt akartam mondani, hogy idegen terepen minden esetleges, az is hogy hogyan tudsz megbirkózni valamivel.

élhetetlen 2016.02.07. 16:17:11

@Lenina Huxley: Bocs, hogy ezt rád öntöm, még az esetlegesség. Nílusi hajóút, egy ágyas felár, a szobafiúnak mondom, ne vigye el a második lepedőt, megágyaztam a kanapén, pucéran, kellő whisky társaságában élveztem az elsuhanó Nílus parti tájat. (Egy törülköző kéznél, ha közelebb jönne egy csónak. Ezek nem hajók, hanem úszó szállodák, tehát az ablak három méteres, nyitható). Aztán egy fiatal pár, aki ugyanezért a pénzért egy víz alatti ablakkal rendelkező szobát kapott, hát kész. Sajnáltam őket. Balhéztak, de eredmény nélkül. Kit lakoltassanak ki a kedvükért egy tele hajón?

Punxsutawney Mormota 2016.02.07. 16:45:02

@ZX: A booking, trivago stb nem utazási ügynök. Az ÁSZF-ben kizárnak mindenféle felelősséget, plusz se Magyarországon, sem Hollandiában, ahol a booking be van jegyezve nincs vagyonbiztosításuk, mivel az utas nem nekik, hanem a hotelnak fizet direktben, zsenikém és ők a hoteltól kapják vissza a jutalékukat. Ők egy utazási platform.

Az utazási irodának ugyan van felelőssége, hiszen nekik fizet a kuncsaft, de csak itt, a homáron nézd meg, hogy hány utazási irodás sztori van, ahol az iroda pont leszarja, hogy mi történik az ügyféllel. És hány olyan van, aki csak magában dühöng, vagy bemegy az irodába és ott veri az asztalt.

Az idő és technológia egyszerűen túllépett a klasszikus utazási irodákon, még 15 év és írmagjuk sem marad. Amelyik nem tud megfelelni az ügyfelek elvárásainak és a kor követelményeinek az el fog tűnni a pöcegödörben.

Nem, természetesen nem dolgozok ingyen, nagyon nem. De leginkább azért nem, mert nem sápítozok azon, hogy a versenytársaim hol tartanak, hanem mindig megpróbálok előttük járni. Az utazási irodák kissé olyanok, mint a taxisok. Csak nyavalyognak és sápítoznak, de sokat nem tesznek meg azért, hogy versenyben maradjanak.

bendeguz75 2016.02.07. 18:13:14

@szamaritánus: Jogy anyad miert nem vagott falhoz szuletesedkor te segg.

igazságos1.. 2016.02.07. 21:10:40

Öreg trükk.

Sajnos poszter, ezt már bebuktad az utazási irodánál, kinézték belőled, hogy pancser vagy. Csúnya szóval a homlokodra volt plakátolva, hogy hülye vagy. Biztos ismerős érzés, meg tudod, miről beszélek.

Ha te előbb értél volna oda, az se számítana, mert neked adták volna a rosszabbik szobát akkor is. Az utazási irodát nem lehet vádolni és a szálloda is nyer egy kis pluszpénzt, szezonon kívül.

Tanulság:
akárki foglalta le az utat, ne tegye soha többet, az ilyeneket ugyanis mindig + kinézik +

nemcsak itt, máshol is tudom, miről beszélek, én se mernék utat foglalni egyedül

aztán még szereztetek is egy ügyfelet ezeknek, hát gratulálok, nyilván kaptatok arra is kedvezményt, mi? :D

igazságos1.. 2016.02.07. 21:20:04

@Firestarter.18:
Szomorú eset. Két megoldást tudok javasolni hasonló esetekre, egy békésebbet és egy agresszívabbat, ki-ki vérmérséklete alapján választhat.

1. Marha nagy patália, ordibálás, szitkozódás, az összes menedzser odahívása, erősebb kutya baszik alapon. Meglepő, de igen hatásos.

EZZEL SENKIT SEM FOG MEGHATNI SENKI SEM

2. Közölni kell a recepcióssal, hogy amíg nem ad normális szobát, addig itt fogunk könyökölni a pultnál, és percenként megkérdezzük, van-e már üres szoba. Ha kis csengő is van, az még jobb, lehet ütögetni.

SZINTÉN NEM FOG MEGHATÓDNI A RECEPCIÓS BÁRMIT REKLAMÁLHATSZ, TE VESZTESZ RAJTA

De már megint egy utazási iroda, nem tanulnak az emberek? Mi abban a nehéz, hogy
1. booking.com-on lefoglalom a szállodát
Nem biztos, hogy garantált a hely, szoktak lenni meglepetések sorolhatnám

2. megveszem a repülőjegyet
való igaz, ha elcapplatsz ferihegyre, nyilván nem mindenki él Budapesten, utazási költség pluszmeló, miegyebek, máris megvagy azzal a plusz 10-000-el amit nyertél ilyenkor
attól függ

3. megnézem hogyan jutok el a repülőtérről a szállodába
ja, az okosok mindent tudnak, csak első sarokn eltévednek és háromszor annyi időbe telik odatalálni elsőre mint egyébként na meg nem mindenki nyelvész na meg nem mindenki ért a térképhez az iPhone-on

Sajnos erről tényleg nem tehet a poszter, mert ez egy ősrégi trükk, szeretik alkalmazni, néha lenyúlnak 1-1 embert, akiről tudják, látják, hogy le lehet, leadják a drótot, úgy fogadják eleve, hogy már tudják, ki az. Szezonon kívül minden fillér számít, ha csak 1-1 balek akad egy héten, már 100 eurócska megvan, vagyis mintha kiadtak volna 2 szobát ugye

a szállodásnak is élni kell valamiből, a nyaraló meg úgyis fizet a jobb helyért, azért van, hogy fizessen

ez amolyan okosba megoldott trükk, de még mindig élnek ezekkel a piti dolgokkal sajna

nemcsak magyaroknál, minden népnél megvannak a maguk kis lehúzós trükkjei, máshol pl. hiába foglalnál helyet, eladják ugyanazt ötször, meg nem biztos, hogy a tiéd lesz a hely

ez egy nagyon ősi trükk, eleve szar szobát adnak, hátha fizetsz, ha nem fizetsz, akkor okosabb vagy, inkább menjél és keressél másik szállodában szállást másnapra :D lehet jobban megérte volna

de mondom: én se mernék egyedül lefoglalni egy utazást személyesen :D

igazságos1.. 2016.02.07. 21:29:31

@fillérbaszó vadász: á, ne is firtasd, jókat szoktak néha röhögni az ilyen falhoz verős, hisztiző gyereket előadós, patáliázó csókákon, akik azt hiszik, ezzel el is érnek valamit. Sajnos, mivel itt előre meg volt bundázva a dolog, amiben az utazási iroda vitte el a fő balhét, nincs itt mit tenni, mert senki semmivel nem bizonyíthatja, hogy nem azt a jobb szobát kapta a poszter. Az utazási iroda érinthetetlen és semmivel nem lehet vádolni, hiszen a poszter ezeket ki is találhatta ugye.

A szállodára kenik, de itt kezdettől fogva az utazási iroda volt a felelős, hiszen miért küldte ilyen szállodába a posztert, ahol még számlát sem adtak neki. Innen is mutatja a válaszuk, hogy ebben a trükkben ők a hunyók. A poszter nem tud perelni, sőt még ő kerülhet bajba.

Ez egy olyan trükk, ahol elvileg mindenki elégedett, hiszen a poszter pluszpénzt fizetett ÖNKÉNT VÁLLALVA, hogy jobb helyre kerüljön, a szállodának jó volt, az utazási iroda is nyilván kap valamennyit, hiszen szereznie kellett még egy ügyfelet neki, az ügyfél szám játszik ilyenkor, hány darab. Innentől kezdve, hogy te fizettél, sok jóra ne számíts, a többi utazási irodánál sem, mivel ezek összejátszanak, tudják ki az, akit le lehet húzni.

Itt ha reklamál a poszter, hát nehéz dolga lesz, vannak még ilyen trükkök jócskán, mesélhetnék. Az a baj, hogy akárhol foglalta volna a helyet, a poszter - félék mindig áldozatok lesznek, mert olyan a típusa. Írt a homárra, de sajnos itt már minden mindegy, a hangsúly a

ÖNKÉNT VÁLLALVA KÖLTÖZÖTT JOBB FIZETŐS SZOBÁBA -n van.

Ha nem élt volna vele, akkor bámulhatta volna a falat, akkor igen, reklamálhatott volna, hiszen lett volna bizonyítéka is.

igazságos1.. 2016.02.07. 21:33:27

Viszont az utazási iroda ügyintézőjével elbeszélgetnék, mert ő is megkapta a maga kis jutalmát a foglalás után. Személyesen, esetleg odamennék másodszorra is utat foglalni, egy jó nagy darab 200 kilós kigyúrt kopasz állattal, mindjárt másképp ügyintézne, arra fogadok.

Őt kéne elővenni, akinél foglaltad az utat, persze csak egy kis ráhatást, hogy érezze a törődést, mi fog neki járni legközelebb. Az ügyintéző ugyanis ezzel foglalkozik, talán a főnök nem is tud róla, de zsebbe ő is kap valamennyit, mind az utazási irodától, mind a szállodából is, ő az összekötő ember.

igazságos1.. 2016.02.07. 21:37:31

Ja, szerintem IBUSZ. Ott jó sok trükköt tudnak a régi arzenálból. :D

igazságos1.. 2016.02.07. 21:41:19

Mondjuk van még pár, amiben madár is van, de kitartanék a fenti név mellett, aztán lehet perelni. :D

Az a baj, hogy ezt csak a nagyobbaknak éri meg csinálni, meg az öreg motoros irodásoknak, amik még a régi szép időkből maradtak fenn.

gabors 2016.02.08. 02:49:10

@igazságos1..: ugy van allamositani mendegyiket (bevonni a NER-be ugy jobban hangzik es a videki nenikek is megiertik)

es FIBUSZ neven egy ujrakezdeni ... mos lesz elege elbocsajtott kozalkalmazott is aikkel a helyeket be lehet tolteni .... nem rossz mert egy csomo szemelyes adatot is be lehet igy gyujteni a NER-nek ... es kesobb me lehet majd kerdezni kedves Kovacs hogyan is erezte magat Maltan ???? ugye- ugye ???? es mi is van urge borbe rejtve ???

kapjabemindenkitövig 2016.02.08. 04:42:28

Repjegyet magam veszem, szállást utazási irodával foglaltatom. MINDIG olcsóbb, mintha neten magam foglalom az adott resort website-járól. Közvetítő oldalakat meg - mint a booking.com - hagyjuk. Jah, a Maldív-szigetekről beszélek, máshová nemigen utazom mostanában.

joska61 2016.02.08. 09:32:25

@gabors: Nem kell ilyesmihez magyarnak lenni. Egyik ismerőst pl Angliában baxták át azzal, hogy az előző este adott előleget (valami 30-40 font) fizetéskor letagadták... Nem magyarok. Britek.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.02.08. 16:33:59

@igazságos1..: Gondolhattam volna, hogy szájbarágósan kellene leírnom, mert értetlenkedés fog következni. Nos, akkor a közvetítő oldalak előnyei (nem vagyok a booking.com embere, de eddig csak azt használtam).
1. Értékelések. Írták előttem, hogy nem kell mindent készpénznek venni, de 8-8,5-ös pontszám esetén igen csekély esély van a szopókának, pláne az ilyen balkáni lehúzásnak. ezek a szállások ugyanis nem véletlenül kaptak ilyen pontszámokat. Persze mindenkinek lehet rossz napja, tévedhet, satöbbi, de abban is biztos lehetsz, hogy egy 8,5-ös szálloda mindent meg fog tenni azért, hogy helyrehozza a hibáját és kárpótoljon.

2. A booking.com-on választhatod, hogy semmit nem fizetsz előre. Odamész, ha nem tetszik a szállás, vagy át akarnak baszni, akkor továbbállsz. Ezt a szálloda is tudja, így annyira azért nem éri meg neki ilyenekkel próbálkozni.

3. Igenis számít a fellépés, ha látják, hogy nem erőlködsz, csak magadban dohogsz, akkor tudják, hogy nyert ügyük van. Igen is rá kell baszni az asztalra, odarángatni az összes menedszert, és azonnal felhívni az utazási irodát, hogy boltolják le maguk között a dolgot.

De persze el lehet intézni egy vállrándítással is, hogy jaj hát átbasztak 40 euróval, megesik az ilyen.

Egyébként meg nem hiszem el, hogy a poszter egy nyomorult nem volt képes készíteni arról a borzalmas szobáról.

Kondom Keselyű 2016.02.08. 16:34:05

" le a -2 szintre, majd onnan kb. 150-200 métert gyalog, egy igen csúszós, kacskaringós folyóson, miközben elhaladtunk egy mélygarázs mellett, majd egy uszoda és wellness részleg következett, törölközőbe csavart, fürdőköpenyes emberekkel, természetesen tócsákkal körítve. Aztán végre elérkeztünk egy másik lifthez, ahol fel a -1 szintre. "

Ha errol van video,azt szivesen megneznem.
En biztosan felvettem volna.
Nem is bizonyiteknak,hanem azert,hogy minden ismerosom rohogjon rajta.
Egy Leslie Nielsen vigjatke vilagat idezi :D

Kondom Keselyű 2016.02.08. 16:36:54

@Firestarter.18:
Nalunk a szervizesek minden ordibalot durvan megvarattak.
Altalaban mukodik a fellepes, de nehany embernel csak olaj a tuzre.

igazságos1.. 2016.02.08. 17:27:36

@Firestarter.18: nem érted, de hagyjuk

azt a 40 eurót a poszter azzal sprólta meg, hogy hozott még egy ügyfelet, ennyivel volt olcsóbb, mintha kifizette volna a teljes csomagot

Fama 2016.02.19. 00:24:35

@AzUtazó: Szerintem meg nem az... Miért lenne ez rágalmazás? Honnan tudod, hogy a poszter ennek nem nézett utána?? Én tapasztalatból tudom, hogy igenis rászámolnak. Hasonlóképp jártunk. Poggyászdíj soknak tűnt, azonnal megnéztem a légitársaság oldalán. Ott a felébe került csupán csak.... Nagyon nagy utazó lehetsz....talán épp egy utazási iroda alkalmazottja...Ha tippelnem kéne az irodára, akkor a Pelikán az bizony szép nagy madár...

Fama 2016.02.19. 00:30:20

@Kondom Keselyű: Nekem is hasonló gondolatok jutottak az eszembe! :D

Fama 2016.02.19. 00:40:14

@Firestarter.18: Lehet, hogy elszomorít, de az általad említett lehetőségek külföldön nem biztos, hogy működnek. A vége még az is lehet, hogy erővel kitesznek a szállodából, vagy rendőrt hívnak. Nincs is jobb, mint amikor a régen várt nyaralásod első éjjelét külhonban, egy mocskos-piszkos zárkában töltöd rendbontásért, "kellemes társaságban". .Akkor inkább a rendhagyó pince szoba, amit, úgy tűnik a poszter épp, hogy szeretett volna elkerülni... :D
süti beállítások módosítása