Tékozló Homár

Pénz helyett ígérgetéssel próbált fizetni az utazási iroda/ Frissült a fejleményekkel

2016.02.05. 09:33 | Homár Hilda | 52 komment

screenshot_2016-02-04_22_14_08.png

Mi??? Lassan itt a tavasz, mi meg még mindig egy elmaradt adventi vásár miatt dünnyögünk? Nagyon is! Ugyanis a sztori kb. halotti tort vízionáló lezárása ellenére a benne szereplő utazási iroda él és virul, ontja az aktuális ajánlatokat Velencétől Mohácsig.  Olvasónk lenne a Különösen Szerencsétlen Ügyfél, akinél egyszerűen minden összejött? A posztot természetesen elküldjük a Jakab Reisennek, reméljük, megírják az ő oldalukról is a történteket.

Sziasztok!

Barátnőimmel ősszel elterveztük, hogy kiruccanunk az egyik külföldi adventi vásárba. Mivel a bécsiben és a graziban már voltunk, ezért végül a pozsonyi adventi vásár mellett döntöttünk, mert még egyikünk sem járt ott, és egyben egy kellemes városnézéssel kívántuk megtoldani a napot. Az utazásra a soproni Jakab Reisen utazási irodánál, a december 13.-i programjára foglaltunk helyet szombathelyi felszállással (mivel mindannyian Szombathelyen és Kőszeg környékén lakunk). Az utazás költségét 6 főre október 19.-én utaltam át 52.800.- Ft értékben.

Pár nappal a kirándulás előtt felhívott az iroda vezetője, és közölte, hogy a programot terrorveszélyre hivatkozva(!!!) mindenki lemondta, így csak mi hatan utaznánk, ezért törlik ezt a programot. Felajánlotta helyette az ugyanaznap Prágába történő utazásra átfoglalást ingyen, annak ellenére, hogy az drágább lenne (valamivel népszerűbb turistacélpont, de ott érdekes módon senki nem félt a terrortól?). Mivel Prágába hajnali ötkor lett volna az indulás soproni felszállással, ezt sajnos nem tudtuk elfogadni, mivel Sopronig előtte még több mint egy órát kellett volna kocsikáznunk két autóval (hat fő), így abban állapodtunk meg az iroda képviselőjével, hogy az utazás teljes összegét visszautalják.

Mivel a visszautalás több nap után sem realizálódott, ezért előbb telefonon kértem, majd több emailban a mielőbbi kifizetést (első emailra nem is válaszoltak, a későbbire is csak annyit, hogy „vissza lesz utalva”). Telefonos beszélgetéskor volt olyan, hogy az ügyintéző hölgy azzal „rázott le”, hogy a vezető úr az új katalógusukkal van elfoglalva. Aztán december 21.-én a cégvezető azt ígérte telefonon, hogy még az ünnepek előtt visszautalják az összeget, ami persze ismételten nem történt meg, mint ahogy a december 29.-én a férjem által történt telefonbeszélgetést követően sem. A férjem január 4.-én délelőtt hívta őket és a cégvezető ismételten ígéretet tett, hogy aznap délután, vagy legkésőbb másnap, 5.-én délelőtt a visszautalás meg fog történni.

Természetesen akkor sem került a pénz visszautalásra. Arra meg ezek után nem is számítottunk, hogy a jogszabályban meghatározott feltételek szerint kerül a pénz visszautalásra, azaz kamattal megemelt összeg. („Ha az utazásszervező helyettesítő szolgáltatás nyújtására nem képes vagy az utas a felkínált helyettesítő szolgáltatást nem fogadja el, az utazásszervező köteles azonnal visszafizetni a teljes befizetett díjat és az után az irányadó jegybanki alapkamattal megegyező mértékű kamatot teljesíteni”)

Aztán január 18-án a barátnőimmel elmentünk Sopronba a Jakab reisen irodájába, mivel addig a napig nem történt meg a visszautalás, annak ellenére, hogy a korábbi levél óta az ügyvezető részéről továbbra is csak hitegetés volt a kifizetésre. A személyes "találkozás" olyan volt, mint amire számítottunk, egy mogorva, köszönni nem tudó embert "ismertünk" meg, mint tulajdonost, aki végül a pénzt visszaadta (vagyis mondhatnám, odalökte elénk szó nélkül), én meg behajtottam rajta a jogszabály szerint járó kamatot is.

Az mindent elárul erről az utazási irodáról és annak tulajdonosáról, hogy az ott dolgozó két fiatal lány éppen a felmondásukat írták, amíg a tulaj érkezésére vártunk, és elmondták, hogy nem mi vagyunk az elsők, akiknek nem akarta a pénzt visszaadni a tulajdonos. Sok érdekeset mondtak amíg várakoztunk, hogy több, ettől jóval nagyobb értékű (Dominika, Ciprus) út befizetője várja vissza a pénzét sokszor hiába. Ez a hitegetés, vissza nem fizetés napi szinten megy náluk. Amúgy a Nav oldalán végrehajtás címszó alatt megtalálható a cég.

Én korábban írtam a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatalnak is panaszt, amire eddig még nem érkezett válasz, sőt visszajelzés sem, hogy a panasz ügyében egyáltalán eljárást kezdeményeztek volna.

Fairy

UPDATE febr. 5. 21:35

Szia!

A mai napon megjelent "Pénz helyett ígérgetéssel próbált fizetni az utazási iroda" című levelemet annyiban egészíteném ki, hogy azóta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság tájékoztatott, hogy az ügyet áttette a "Vas Kormányhivatala" részére, ami feltételezem a Vas Megyei Kormányhivatalt jelentheti, bár egy "dr" ügyintéző és egy "dr" főosztályvezető készítette a végzést, ők biztos jobban tudják, kinek tették át illetékesség címén...Azaz az állami apparátus teljes erőbedobással megkezdte az ügy kivizsgálását.

Üdv:

Fairy

UPDATE 2. marc.8.

Szia Timi!

Azt gondolom, néha kinézhettek a nálatok megjelent posztok utóéletébe is. A lentebbi, nálatok is megjelent történettel kapcsolatban leírom a hatóságok munkáját. Tanulságos!

Tanulságos azért, mert a jelek szerint a magyar bürokrácia probléma megoldó képessége abból áll, hogy lehetőség szerint minimális munkával letolják a munkát magukról. Legalábbis nekem ebben az ügyben ez maradt a tanulság.

Szóval, az esetet követően panaszt tettem a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, aki később levélben tájékoztatott róla (mint a konkrét posztban lévő frissítésben is szerepelt), hogy az ügyet áttették a Vas Megyei Kormányhivatal részére. Ezt követően február 5.-én kelt levelében a Vas Megyei Kormányhivatal küldött egy végzést, mely szerint az eljárás megindult, meg egyben küldtek egy másik végzést is, melyben függő hatályú döntést hoztak. Aminek az én olvasatom szerint az a lényege, hogy az ügyben akkor "kapcsolódnak joghatások", ha "két hónap elteltével a hatóság a hatósági ügy érdemében nem döntött és az eljárást nem szüntette meg".

Ez számomra azt jelenti, ha én nem ülök a hátsómon és kihajtott az igazamat a hatóság "munkájától" függetlenül, akkor ők ebben nem fognak dolgozni.

A mai napon fel is hívott a kormányhivatalból az ügyem előadója, aki közölte, hogy a Jakab Reisen vezetője arról tájékoztatta őket, hogy a pénz vissza lett fizetve, így amennyiben ez valóban megtörtént, akkor írjak nekik erről egy emailt (mert a telefonos válasz nem elég), hogy lemondok a további eljárásról és kérem a megszüntetését, mert a kár megtérült. Én ma megírtam ezt az emailt, és az a tanulság a történetben, hogy felesleges a szakhatóságra várnunk, hiszen semmit nem tesznek értünk (azt az egy telefont, vagy levelet leszámítva, amiben megkeresték az utazási irodát). Ha én nem megyek el "asztalt csapkodni" az utazási irodába, és visszakövetelni a pénzemet, akkor gyanithatóan ennek az eljárásnak köszönhetően sem lett volna meg. Az, a jelek szerint ezen hatóságnak nem érdeke és nem is feladata, hogy az ilyen, szabálysértő cégeket szankcionálja, büntesse, vagy megszüntesse a tevékenységét. Lehet, hogy a károm megtérült (most a sok telefon és az odautazás költségét nem is említve) a cég tovább csinálhatja a kis stiklijeit, hiszen következménye nem nagyon lesz. Ha meg bedőlnek, pár utas esetleg kint reked valahol a nagyvilágban, akkor a Fogyasztóvédők, meg a kormányhivatal széttárt karral magyarázza, hogy erre semmi előjel, meg jelzés nem volt, váratlanul érte őket.

Azt gondolom nekem ennyi elég volt a magyar ügyintézésből, bebizonyosodott, hogy ha magának nem hajtja ki az ember az igazát, akkor rövid távon senki nem segít rajta azok közül, akiknek ez a feladata lenne. Arról nem beszélve, hogy ki tudja hány további károsult lesz még az ilyen ügyintézéseknek köszönhetően "életben tartott" vállalkozások miatt.

Üdv: Fairy

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sáros_tehén 2016.02.05. 09:37:20

Akkor a helyzet megoldódott. a céget pedig fel fogják számolni.

Trunkel 2016.02.05. 09:41:40

Megyek elolvasom miről is van szó

Trunkel 2016.02.05. 09:44:01

Happy End. Mi a probléma?

milyen nőazilyen 2016.02.05. 09:53:30

@Trunkel: Az, hogy a zannyukkal szórakozzanak.

2016.02.05. 10:03:46

ha nincs "szervíz", van helyette ".-án"...!?!?!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.05. 10:11:05

Dicséretes. Bár azt ha megkukulok, sem értem, hogy felnőtt, talán még idegen nyelveket, sőt, angol nyelvet is értő és beszélő embereknek mi a kis faszomért kell kétszer annyit kifizetni egy tömegközlekedési eszközzel végrehajtott utazásra és a szállásra, esetleges programokra, mintha a busz/vonatjegyeket interneten megveszi és esetleg lefoglalja a szállást is. Bemegy a pappírboltba, vesz egy színes kis papírmappát, kinyomtatja a jegyeket, foglalásokat és máris úgy érezheti magát, mintha.
(Hogy Pozsony kimaradt, ne sajnálja, ritka egy randa gusztustalan város lett, egy hormonkezelt Kazincbarcika, folyóval.)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.05. 10:15:58

Nem beszélve arról, hogy adventben szarral dobálták, most farsangban meg húggyal locsolják a nőket Pozsonyban.

The Crazy One 2016.02.05. 11:00:28

pozsonyi adventi vásár, utazási irodával? 3 Euró volt a sajtos-telfolos lángos. Maoooorgit...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.02.05. 12:00:22

@The Crazy One: az még haggyán. de szombathelyről? :D :D nemtom, térképet látott-e a pószter mostanában, de ez a táv még biciklivel is leküzdhető pár óra alatt.

gabors 2016.02.05. 12:29:32

ez mar a hetvegi ????

1. minek jakabbal menni

2. minek pozsonyba menni bar mindenki oda megy ahova akar

3. poszt szerint van ket auto ... kizart dolog hogy nem lett volna olcsobb es hogy legalabb ketten nem birtak volna ki jozanul az adventet

KaTe 2016.02.05. 12:59:51

Ez egy boldog ügyfél poszt, ezekszerint. Posztoló örülhet, hogy még időben visszaszerezte a pénzét. Lehet, ha másnap megy, akkor már csak egy "technikai okok miatt zárva" tábla fogadja. (meg egy kipakolt helyiség)

2016.02.05. 13:44:12

@Kitalátor (másként) gondolkodó: ez a kinyomtatja magának a jegyet h érezze mintha.. ez priceless :-) mondjuk ezt az utazási irodásat is eljátszhatták volna otthon.
Egyikük kivesz a másik tárcájából ötvenezret és nem akarja visszaadni, majd kurvaanyázás és jegybanki kamat után boldogan borulnak egymás nyakába.

FDToth 2016.02.05. 13:45:45

a cég beszed jó pár százezert, megszűnik, a pénz az életbe nem lehet behajtani, és csinál egy új céget. de hát ezzel itthon senki sem foglalkozik...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.05. 13:55:32

@sugargiraffusplumps.: Hagyjad,Imre! Mindenki oda megy (pénzt el-) baszni, ahová akar. Meg ahová tud.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.05. 13:57:30

@gabors: Felbérelnek egy mikrobuszost, az lehet, hogy egy ötvenesért oda-vissza vitte volna őket.

PongLenis 2016.02.05. 14:36:03

Felnott embereknek csak utazasi irodaval sikerul eljutniuk Pozsonyba?? Megalol bazmeg.

2016.02.05. 14:39:59

@PongLenis: én nem csodálkozom ezen. Én se tudok szlovákul, se pozsonyiul. elvesznék ott simán. Kell ki fogja kezem ott a távoli ismeretlen világban.

The Good Boy ! 2016.02.05. 15:18:44

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Dicséretes, ha nem érted: adva van 6 barátnő, akik együtt akarnak eltölteni egy városnézős utat. Ők nem vezetni akarnak, hanem pihenni. Ezért vettek igénybe utazási irodát. 8.800.- Ft/fő nem olyan horror sok pénz, ami miatt gondolkodni kellene, hogy eme "kidobott pénz" helyett lesz-e mit enni másnap.
Az, hogy kazincbarcika külső vagy sem a dizájn, majd mindenki eldönti magának. Maradjunk annyiba, hogy turisztikailag legkedveltebb szlovák város, ami a magyar történelem fontos részét képezte (ezek mondjuk kazincbarcika szintű településről ritkán mondhatóak el)
"Felbérelnek egy mikrobuszost, az lehet, hogy egy ötvenesért oda-vissza vitte volna őket."
Ezt mondjuk maga az iroda is megtehette volna, és keres rajta még így is legalább egy huszast és nem kell visszaadni semmit, meg nincs homárposzt, stb

@sugargiraffusplumps.: szerintem mindenki tudja veled együtt, hogy szombathelytől nincs 200 km sem pozsony. itt nem ez a lényeg
@gabors: "poszt szerint van ket auto ... kizart dolog hogy nem lett volna olcsobb es hogy legalabb ketten nem birtak volna ki jozanul az adventet"
hihetetlen, de biztos nem az autó hiánya miatt mentek volna busszal...

"Felnott embereknek csak utazasi irodaval sikerul eljutniuk Pozsonyba?? Megalol bazmeg."

Látom neked is lejött a posztból a lényeg, mint a troll haveroknak. Ez a sztori arról szól, hogy egy utazási iroda az utolsókat rúgja, és baszik visszafizetni az általa el sem indított utak árát. Mindenkinek magánügye szerintem, hogy mire költi el a pénzét, saját maga akar kocsikázni, vagy megfizeti azt a "luxust", hogy odaviteti magát. Mint ahogy az is az ő szuverén döntésük, hogy kazincbarcika külső jellegű városban (pozsonyt azért nem teljesen korrekt ezzel illetni, már csak a magyar történelemben elfoglalt szerepe miatt is) esznek-e 3 eurós lángost, vagy bécsben (ami meg véleményem szerint az egyik leg túlhájpoltabb tömegnyomor).

gabors 2016.02.05. 15:31:27

@The Good Boy !: szia !!!! uj vagy itt ???

most the komolyan mondod hogy ezek nem eleve vadaszok voltak ???

az igaz hogy Jakab sunt erdemel meg a ravatalt (a meg letezo regieknek) de itt arrol is szoktunk kommentelni hogy azert van talan jobb megoldas is mint utazasi irodaval menni pozsonyba ....

cmx85s 2016.02.05. 16:01:31

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
@PongLenis:
Tudjátok, vannak még olyanok, akik egy idegen városba azért mennek, hogy megismerkedjenek a kultúrájával, a történelmével.
Ezt meg lehet tenni egy útikönyvvel a kezedben, de abban benne van, hogy X alkalommal eltévedsz, amíg a következő rendeltetési helyre érsz, vagy meg lehet tenni egy a várost és történelmét szerencsés esetben ismerő idegeSvezetővel.
Bár, ennél az utazási irodánál spec. ebben nem lennék biztos, de az elv ez lehetett.

The Crazy One 2016.02.05. 16:18:38

@cmx85s: maadjunk annyiban, hogy jobb, ha kimarad az életedből a pozsonyi idegenvezetés. Szívesen innál kisötösér kávét?

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.02.05. 16:24:10

@cmx85s: Hát nem tudom, a világ elég sok pontjára sikerült már eljutnom, és egyszer sem kellett hozzá sem utazási iroda, sem idegenvezető. De biztos csak szerencsém volt.

The Good Boy ! 2016.02.05. 16:35:21

@gabors: "uj vagy itt ???"

nem:) értem én persze, hogy a posztert már szabad-e?

"most the komolyan mondod hogy ezek nem eleve vadaszok voltak ???"

Bocs, de a posztból számomra nem jött le, hogy vadászok lennének, akik már nem először csúsztak meg a jakabtouron. Épp ellenkezőleg látom, hogy ez egyszeri találkozás volt, ott meg szerintem nics vadász effektus

@sugargiraffusplumps.: nekem a terkep24 153 km-t dob be távolságnak, úgyhogy sportszerűen felajánlom, hogy egyezzünk ki döntetlenben és akkor enyém a fair play díj;)

2016.02.05. 16:37:36

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
Bár én is rühellem az ilyen szervezett buszos faszságokat, annyit azért elmondok, hogy ha Kőszegről/Szombathelyről tömegközlekedéssel akarnának egy napra elugrani Pozsonyba, akkor 7-8 óra oda, 7-8 óra vissza, és talán 1 óra ott lenne a napjuk (nem néztem, csak tipp, lehet haza sem lehet jutni aznap), ilyen buszoa izével meg 3 óra oda, 3 vissza és ott vannak mondjuk 6 órát.

cmx85s 2016.02.05. 16:42:00

@The Crazy One: nem valószínű, már csak azért sem, mert nem szeretem a kávét. És inkább általánosságban értettem, hogy jobb egy még ismeretlen várost helyismerettel rendelkező emberrel megnézmi. Persze, olyam helyeken, ahol beszélem a nyelvet, nekem sem okoz gondot, hogy egy útikönyvvel a kezemben nekiinduljak, max. majd kérdezek. De Pozsony pont nem az a hely, voltam már ott. Ha nem tudsz szlovákul, el vagy veszve, nem hajlandók más nyelven megszólalni.

cmx85s 2016.02.05. 16:43:11

@Firestarter.18: Persze, olyam helyeken, ahol beszélem a nyelvet, nekem sem okoz gondot, hogy egy útikönyvvel a kezemben nekiinduljak, max. majd kérdezek. De Pozsony pont nem az a hely, voltam már ott. Ha nem tudsz szlovákul, el vagy veszve, nem hajlandók más nyelven megszólalni.

Józsi, a migráns köcsög 2016.02.05. 19:28:55

@The Good Boy !: na, most legalább megnézted a távolságot! :D

Dikusz 2016.02.05. 20:02:25

@Kulics: próbálj útbaigazítást kérni magyarul, biztos kézenfogva vezetnek végig a városon:D

Dikusz 2016.02.05. 21:31:29

@cmx85s:
Igazad van, általában valóban azért utazunk idegen városba, hogy megismerjük azt.

De dombon ülő juhászkutya legyek, ha ez a baráti társaság ezért ment oda. Azt írták, az adventi vásárra mennek. Igaz azt is leírta a posztban, hogy kellemes városnézéssel is összekötnék az utat. Ahogy fentebb békésen megegyeztek a kommentelőtársak cca 150 km a távolság Sopron - Pozsony között. Ez szerintem 3 órás út oda, és ugyanannyi vissza. Nem sok idő marad városnézésre egy 1 napos úton, ha még a vásárban is akarnak nézelődni.
Azt meg nem tudom észrevettétek-e, hogy felajánlották nekik a prágai utat, ugyanazért az árért, holott az drágább volt. Az biztos, hogy én azt választottam volna. Amúgy ha nem jártak a posztolóék a budapesti Vörösmarty téri adventi vásáron, ajánlanám nekik megnézni az idén. Sokkal jobban tetszett, mint a bécsi.

karosszékely 2016.02.06. 19:45:37

Pozsony az egyik legszebb magyar vidéki város, mondjuk Szeged, Győr és persze Buda mellett/után. Az óváros, természetesen.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.02.07. 23:21:00

@karosszékely: azon kívül, hogy nem magyar és mellesleg főváros, teljesen igazad van.

kapjabemindenkitövig 2016.02.08. 05:01:05

Utálom, hogy a homár buzi trollokkal van tele, akik csak a monitor mögül fasza gyerekek, de lehet, hogy a leghosszabb utazásuk a szomszéd utca volt, közért, alsó polc, sör.

joska61 2016.02.08. 09:26:01

@tramp lee: Szűrés gombot ismered-e? Bemutassak?

McZozo 2016.02.08. 09:37:26

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Lenyegeben egyetertek veled. Mert ha egy draga utrol van szo akkor az esetek tulnyomo reszeben igaz hogy jobban jarsz ha te intezed, de pont az ilyen egyket napos bevasarlo turak olcsobbak szoktak lenni mintha sajat magad koveted el. Itt is ha kiszamolod 52000/6 az kb 8600 na most ennyier benzin szallas egyutt szerintem nincs.

McZozo 2016.02.08. 09:40:40

@karosszékely: par eve volt szerencsem es bar a var kornyeke es onnan a kilatas szep, de azert elajulva se voltam. Atlagos varos olyan kiemelkedoen szep dolgot nem tudnek mondani, belvarosa kb mint Budapest 6.-7. kerulete.

McZozo 2016.02.08. 09:46:01

@Dikusz: Nem vagyok az a nyugaton meg a sz@r is job szagu tipusu ember. A Vörösmarty téri vasar melett dolgoztam evekig igy lattam az milyen . A Becsihez is volt szerencsem. Igy azert en azt nem mermen allitani hogy Vörösmarty téri szebb lenne. Az azert eros csusztattas szerintem. Kinti nagyobb rendezettebb a kornyezet diszesebb es latvanyosabb.

2016.02.08. 09:51:17

@McZozo:
Nekem a Vörösmarty téri vásár úgy nem tetszett, hogy előtte nem jártam a bécsi adventi vásáron soha, így az összehasonlítási alapom néhány kis vidéki adventi vásár volt.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.08. 10:04:58

@McZozo: Itt sincs. " Az utazás költségét 6 főre október 19.-én utaltam át 52.800.- Ft értékben."
Ez csak az utazás. Pozsonyba. Sopronból.

@The Good Boy !:
" turisztikailag legkedveltebb" átjárnak Bécsből nyomornézőbe, és Pozsonyban olcsóbb a vietnamiak által terjesztett drog is. Kassa óvárosa legalább jól néz ki, mert sok műemlék megmaradt. Ha már Szlovákia.
"ami a magyar történelem fontos részét képezte" Igen, de abból alig maradt valami, a tót nácik nagyon lepusztították és betonsilókat építettek a helyére. Amikor meg pár éve egy tanárnő magyarázta az osztályának, hogy a maradékból mi micsoda, rendőr vitte el és engedély nélküli idegenvezetésért jól megbüntették.
"kazincbarcika szintű településről ritkán mondhatóak el" - Fogadjunk, soha nem jártál ott! A közös egyébként az, hogy mindkettőben az embertenyésztési- és gyárüzemi célú betonsilók dominálnak, hiába vannak emberi léptékű lakóterületek is. Meg az, hogy mindkettő tulajdonnév...

atpijkamo117 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.08. 10:10:44

@nagybalfasz: "Vörösmarty téri vásár úgy nem tetszett, hogy előtte nem jártam a bécsi adventi vásáron"

Ez meg is magyarázza, A bécsi után tetszene a vörösmartis.

The Good Boy ! 2016.02.08. 10:31:08

@Kitalátor (másként) gondolkodó: "kazincbarcika szintű településről ritkán mondhatóak el" - Fogadjunk, soha nem jártál ott!"

Ez nagyon mellé ment, mivel gyárilag borsodi gyerek vagyok, az egyik már letűnt volt szocialista iparvárosban láttam meg a napvilágot, így barcikán megfordultam pár százszor életem első felében (még ha legtöbbször csak átutazva Miskolc felé is), amíg ott éltem:)

"Kassa óvárosa legalább jól néz ki, mert sok műemlék megmaradt. Ha már Szlovákia."

Tavaly kétszer voltam ott: egyszer a húsvéti ünnepeket töltöttem ott, de sajnos mínusz közeli fokok, jeges viharos szél, plusz a történelmi belvárosban gyakorlatilag semmi nem volt nyitva (1 ajándékbolton kívül, ahol egy kedves, magyar ajkú hölgy sikerült jót beszélgetnünk), meg két étterem, amiből egyik egy indiai, a másik pedig a helyiek szerint egy méregdrága, kerülendő étterem (na ide a Carpano-ba térnünk be, és a legjobb dolog volt, ami velünk történhetett az ünnepek alatt. és számomra nem tűnt drágának, de ez persze erősen szubjektív). Tavaly nyáron visszatértünk, és megnéztük milyen a város plusz 40 fokban, minden látványosságot nyitva találva. Tényleg szép!

Én alig 120 km-re élek bécstől, de csak egyszer voltam a bécsi adventi vásárban. Köszönöm, nekem ennyi elég is volt belőle. Tömegnyomor, bazári giccshegyek, és kilométeres sorok minden árusnál. Voltam még másik kettőben is, nem csak a Rathausplatz-on, de nekem nem jött be. Rengeteg helyen voltam már, akár kis német városokban is hangulatosabbak és kevésbé túlhájpoltak mint az. Ha már közeli osztrák, akkor inkább graz...

atpijkamo118 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.08. 10:36:58

Nem értem, miért mennek az emberek adventi vásárba. Én két éve vettem már egy adventet, jó lesz az már halálomig, majd vigyázok rá.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.08. 11:12:17

@The Good Boy !: Hát igen, az ózdondús levegő sokaknál okozott már agyi elváltozást ... ;) Ha húsvétkor akarsz élvezkedni, menj Prágába, ott kevés a keresztény, szinte minden nyitva van olyankor is! Vagy Isztambulba, esetleg Nándorfehérvárra, bárhová, ahol a nyugati kereszténység kisebbségben van...

Dikusz 2016.02.08. 13:20:32

@McZozo: akkor nyilván jól meg tudod ítélni, hogy az évek folyamán mennyit változott. Ami azt illeti nem előnyére. Ennek ellenére még mindig azt mondom, hogy minőségileg sokkal szebb. A bécsi adventi vásárban pár évvel ezelőtt a MÁV Nosztalgia-járatával voltunk. Nem bántam meg, de nem mennék ki újra. Hatalmas tömeg, és nagyon gagyi kínálat volt mindenhol. A Vörösmarty téren nem láttam bazári árukat. A közelben dolgoztam én is (Sas utca), így majd minden évben elmentem arra nézelődni. Azért a Deák-tér - Erzsébet-tér - Andrássy út - a Bazilikánál lévő adventi vásárokat is hozzáadva még jobban tetszik.

Dikusz 2016.02.08. 13:23:39

@atpijkamo118: nagyon vigyázz rá, minden évben jól porold le. A sarkoknál figyelj nagyon, le ne törjön, mert a garancia addigra már lejár.

Dikusz 2016.02.08. 13:30:14

@The Good Boy !: rengeteget számít, hogy milyen környezetben rendezik az adventi vásárokat. A bécsinél ugyanazt tapasztaltam, mint te. Akinek tetszik a bécsi, szerintem inkább a környezet miatt mondják.
Nem tudom itthon merre voltál még adventkor, én az idén jártam Szegeden, pár évvel ezelőtt meg az újpesti városháza környékén jártam adventkor. Mind a kettő nagyon szép volt. Az újpesti városháza meg szerintem a legszebb Budapesten.

The Good Boy ! 2016.02.08. 14:08:43

@Dikusz: így van. számít a környezet. én már voltam több olyanban, ami jellemzően kisebb városban volt, de a környezet és a "bódék", házikók, árusok és a feeling ezerszer jobbá tette azt. Főleg, ha még tömegnyomor sincs (nekem alapvetően nagyon jelentős tömegiszonyom van. utálom az életem drága perceit sorban állásra, embertömegben heringként konzerválódva eltékozolni. Idehaza pl. évekkel ezelőtt tetszett a győri és soproni is (hóeséses estén azért minden más, mint napsütéses 15 fokban:D), ,de a legszebbek ahol voltam, azok mind kisebb pl német települések vásárai voltak.
Pesten a vörösmarty-ban voltam, meg régebben az andrássy mellett. Az újpestihez még nem volt szerencsém. Jövőre a linzi és/vagy prágai jön. De a fentebb már jelzett Kassa is biztos hangulatos adventet tud(hat) produkálni:)
süti beállítások módosítása