"A hűség igazi gyöngyszem a homokszemek között, amit csak azok láthatnak meg, akik valóban értik, hogy mit jelent." Paulo Coelho
Sziasztok!
A rengeteg bejegyzésetekben lehet, hogy már felmerült ez a probléma a Vodafone-nal kapcsolatban másnál is. Ha így van, kérlek csak annyit segítsetek, hogy megadjátok a linkjét, hátha megtalálom a megoldást.
A történetem elég egyszerű: elköltöztem Budapestről egy Balatonfelvidéki falu külterületére, ahol a Vodafone-nak nincs szolgáltatása, így szeretném a számot elhordozni az egyetlen olyan konkurensükhöz, aki szolgáltat ebben a térségben. Mivel 2014. májusában le kellett cserélnem a kb. 10 éves telefonomat, így 2 éves hűségidő köt a Vodafone-hoz. Az ügyfélszolgálatuk tételesen kiszámolta 2015. októberében, hogy a számhordozás kb. 90 000 forintnyi kötbérrel jár. Alapvetően nincs gondom azzal, hogy ha önszántamból bontani akarok egy hűségszerződést, akkor kötbért kell fizetni. A problémám azzal van, hogy nem azért szeretnék más szolgáltatóhoz menni, mert ehhez van kedvem, hanem, mert a Vodának itt nincs térereje. Az ügyfélszolgálatuk szerint (ezt telefonon és személyesen is mondták) elsőként a technikai csoport vizsgálja ki az ügyet és ha ők megállapítják, hogy valóban nincs szolgáltatásuk, akkor kötbérmentesen bonthatom a hűségszerződést. (Szerintem ez is elfogadható, végére is nyilván nem bemondásra megy ez a dolog.)
Kb. 3 hét alatt valóban kivizsgálta a technikai csoport a helyzetet és megállapította, hogy tényleg nem szolgáltatnak itt és a helyzeten javítani sem tudnak. Ennek tudatában ismét írtam az ügyfélszolgálatuknak (azért tértem át az e-mailezésre, mert így legalább nyoma van. Az ügyfélszolgálatokon korábban tett panaszaimnak semmi nyoma nem lett, még ahol „kiverekedtem” az írásbeli jegyzőkönyvet, ott se kaptam sose választ.) és ekkor ért a meglepetés. No nem azt illetően, hogy nem engednek el kötbérfizetés nélkül (azon a közel 3 hónapnyi levelezés alatt már meg sem lepődöm), hanem az indokokon.
- A Vodafone ÁSZF-je szerint, ha hibásan vagy egyáltalán nem szolgáltatnak, az nem minősül hibás teljesítésnek. Ezt hány ügyfelük tudja?
- Mivel a telefonszámot nem a bejelentett lakcímemen használom, ezért egyáltalán nem tehetek panaszt. Ti ezt értitek? Egy mobilszolgáltató, aki ezek szerint bejelentett lakcímen biztosítja a szolgáltatását? Pontosabban az előző pont szerint még ott sem feltétlenül… Arra vonatkozóan 3 hónap alatt sem jött válasz, hogy az ÁSZF rendelkezne arról is, hogy nem mozdulhatok a bejelentett címemről….
- Nekem kellett volna tudni költözés előtt a lefedettségi térképük alapján, hogy itt nem szolgáltatnak. Ez alapvetően nem egy rossz válasz, csak azt nem értem, hogyha annyira könnyen értelmezhető lenne a lefedettségi térképük, miért kellett még a technikai csoportot is megkérdezni arról, hogy itt nincs is szolgáltatás? Ha az előtte megkérdezett több munkatársuk és a teljes e-mailes ügyfélszolgálat sem igazodik el a saját térképükön, hogy várják el ezt tőlem? És ha másutt nincs lefedettségük, akkor tilos költöznöm?
Az, hogy olvasni és szöveget értelmezni nem tudó droidok ülnek az ügyfélszolgálatukon az szerintem már senkinek nem okoz meglepetést. Mint ahogy az sem, hogy egyáltalán nem tartják nyilván a panaszokat, mert velem többször előfordult, hogy az egyik droid olyan információt kért, amit pontosan ugyanerre a központi (és egyetlen) e-mailcímükön egy másik droid már megkapott.
Az ügyfélszolgálatuk legmókásabb írásbeli megjegyzése a „hívhatja telefonos ügyfélszolgálatunkat is”…. egy nem létező hálózatból, köszi. A technikai csoport legviccesebb megjegyzése: mivel a szolgáltatásunkon ilyen formában nem tudunk javítani, ingyenesen felajánljuk egy minibázis használatát, melynek vezetékes hálózat a feltétele…. (szerintetek? Panaszkodnék heteken át, ha lenne itt vezetékes hálózat? Hiába akartam ezt elfogadni, azóta sem akarják kiépíteni, helyette adtak 20% kedvezményt a havidíjamból.)
A vicc az, hogy 2016. májusában, azaz alig 5 hónap múlva ingyenesen elvihetem a számomat. Addig kemény havi 4000 forintot fogok nekik fizetni (a 20% kedvezménnyel ennyi a havidíj) és még bosszankodom egy kicsit, hogy nem tudom használni a számomat. Hol éri ez meg nekik?
Andi
Kedves Andi!
A hűségidőre kötött szerződések esetében valóban az a szabály érvényesül, ha a szerződés a határidő előtt kerül felmondásra, a szolgáltató követelheti az előfizető által igénybe vett kedvezményeket. A számhordozás is ilyen esetet eredményez, a szolgáltató így jogosan élhet kötbér követeléssel.
A helyzetet azonban némileg árnyalja, hogy azon okból szeretnél számhordozással élni, mert a Vodafone szolgáltatása az új lakóhelyeden nem érhető el. A kérdés jelen esetben az, hogy a lefedettségi térkép alapján van-e a vállalkozásnak a településen hálózata?
1.) Amennyiben megállapítható, hogy az adott településen is szolgáltat a Vodafone, de azt nem tudod igénybe venni, akkor a hibás teljesítés fennáll és a szerződéstől történő elállási jog megillet, ha a hibát a cég nem tudja kijavítani. Ebben az esetben az elállásra vonatkozó nyilatkozatod, a szerződést kötbérfizetési kötelezettség nélkül bontja fel. Az elállási jog attól az általános szerződési feltételben meghatározott kikötéstől függetlenül is megillethet, amely az ilyen esetekben a cég hibás teljesítését kizárja, hiszen a törvény nem teszi lehetővé ebben a körben a fogyasztó hátrányára történő eltérést. Ha a szolgáltató az elállást nem fogadja el, abban az esetben igényedet az illetékes békéltető testület előtt tudod érvényesíteni. A békéltető testülethez címzett kérelem tartalmi elemei és kérelem minta ezen az oldalon található.
2.) Ha azonban a lefedettségi térkép azt mutatja, hogy a településen nincsen a cégnek hálózata, akkor hibás teljesítésről nem beszélhetünk. Ez esetben csak a kötbér megfizetése ellenében történő szolgáltatóváltást veheted igénybe.
Javasoljuk, hogy a jövőben a panaszodat minden esetben írásban közöld a szolgáltatóval. Ennek azért van jelentősége, mert arra a vállalkozásnak 30 napon belül indoklással ellátott érdemi választ kell adnia, melynek elmulasztása jogszabálysértésnek minősül. Ilyen esetben a fogyasztóvédelmi hatóságnál élhetsz bejelentéssel.
Alkalmazott jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (szerződéskötéskor hatályos szöveg)
Antalbaba 2016.02.12. 09:53:24
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.12. 09:58:46
Másodikra szerintem ez senkit nem érdekel, mert a törvény kicsit erősebb, mint a Voda ÁSZF. Szal nem igazán áll meg, amit akarnak.
Mondjuk ott borulhat a dolog, hogy a mobiltelefont nem csak otthon használod.
Antalbaba 2016.02.12. 09:58:53
Fausto(tm) 2016.02.12. 10:14:59
homar4prez 2016.02.12. 10:17:46
sáros_tehén 2016.02.12. 11:00:51
2016.02.12. 11:06:08
A hűségidő azért van, mert a telefonra, amit megvett, nem hajlandó kifizetni a 2-300 ezer forintot, hanem részletekben fizeti ki, kb mint egy banki kölcsön. Ez egyáltalán nem a voda hibája, tessék venni telefont teljes áron bármelyik boltban és nem bohóckodjon hűségidővel. Arról nem is beszélve hogy kifizeti a hűségidőt és akkor még mindig szar voda lockos marad a telefonja.
2016.02.12. 11:09:27
sáros_tehén 2016.02.12. 11:17:14
nmhh.hu/cikk/2727/Mit_tehet_ha_nincs_mobil_lefedettseg_terero_a_lakhelyen
Szopacs van.. ki kell várni amíg lejár a hűség és utána lehet lépni.
sáros_tehén 2016.02.12. 11:19:24
Dezsike 2016.02.12. 11:20:48
Dezsike 2016.02.12. 11:27:21
2016.02.12. 11:29:53
Robert74 2016.02.12. 11:41:00
atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.12. 11:41:09
Dehohunem. Csak kell hozzá 3 SIM kártya. :))
"az volt hogy amig a voda ki nem épitette a saját tornyait, addig a pannon tornyait használta"
Igen.
2016.02.12. 11:46:15
atpijkamo98 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.12. 11:53:25
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.12. 11:59:01
@Kulics: Bele tudod, csak sok mindent nem érsz vele :D
homar4prez 2016.02.12. 12:16:57
Persze ha te tudsz ultimate megoldást, akkor azért privátban írd meg plz.
atpijkamo99 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.12. 12:26:55
atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.12. 12:27:46
:)) Ez így pontos.
atpijkamo101 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.12. 12:29:52
2016.02.12. 12:31:10
Persze törni is lehet, csak akkor problémák lehetnek, garancia, jogtisztaság, akármi.
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.12. 12:32:16
atpijkamo103 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.12. 12:34:12
KaTe 2016.02.12. 12:37:40
Vagy ha a posztoló úgy dönt, hogy az eljövendő atomháború elől a föld alá költözik úgy 20-30 méter mélyen (vagy mondjuk egy bányába), ahol a vodafone hálózata PONT nem elérhető, akkor szintén jogos a panasza?
Csak nekem az az érzésem, hogy itt a posztoló a droid?
KaTe 2016.02.12. 12:46:54
Amúgy posztoló, ha te se lennél droid és a fenti szösszenet valóban elhangzott az ügyfélszolgálat részéről, amiről nyilván van nekik hangfelvételük, amit elvileg kikérhetsz, akkor hivatkozhatnál / hivatkozhattál volna erre, jó eséllyel meg is nyerted volna a dolgot.
Persze ha sikerül(t) átvenned az ő teszetoszaságukat, akkor már úgy is mindegy.
2016.02.12. 12:51:22
MrZed001 2016.02.12. 12:52:40
A lefedettségi térképük alapján van 3G ... de ha jobban megnézed az KÜLTÉRI 3G lefedettség, tehát az udvaron talán még van egy halovány csík, de bent a házban már nem. Vonal szakadozik, nem halljátok egymást a másik féllel, ki se cseng, megszakad ... béééna.
OK, ezzel még lehet élni, átvált teló auto a 2G-re.
Pontosan ez sem igaz. Hívás közben nem vált át, szakad, erőlködik, kihagy, érthetetlen a másik fél .... béééna.
Hívások közben pedig teló erőlködik, néha kap 3G-t, néha nem, próbálkozgat, meríti erősen az aksit, ki se csengenek hívások ... bééééna.
Ok, ezzel is lehet még élni, átrakod fix 2G-re a telefonod.
Pontosan ez sem igaz, lévén nem csak a 3G, még a béna semmi 2G térerő sincs.
És itt vagy meglőve. Ekkor már nincs mit trükközni, 10 km-re hagytad el a fővárost, és nem tudsz telefonálni. Letérsz egy autópályáról, és nem tudsz telefonálni.
Sakk-matt. (csendbe jegyzem meg, hogy mind Trékom, mind Telenor térerő van, dögivel, telefonálással sose volt gondom)
Voda -> kuka.
Mákony Béla 2016.02.12. 12:56:16
A másik dolog, hogy igen érdekes, amit írsz - ld. a korábbi telefonos bejelentéseknek "nincs nyoma". Ez manapság kevéssé hihető, és sanszos, hogy hazudsz.
sáros_tehén 2016.02.12. 12:57:17
Mákony Béla 2016.02.12. 12:58:32
buksikutya 2016.02.12. 13:05:54
atpijkamo103 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.12. 13:22:05
Találtam kettőt, aminek még működik az ajkkuja, és elfogadható a mérete, azokat eladom egy ezresért. Nem a pénz miatt, hanem hogy kevesebb szemetet gyártsunk.
atpijkamo104 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.12. 13:26:00
anarch 2016.02.12. 13:26:10
atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.12. 13:26:58
2016.02.12. 13:30:36
Advanced Flight 2016.02.12. 14:15:11
atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.12. 14:24:42
telkoe 2016.02.12. 14:50:13
@sarostehen_: Mo-n nem, de pl Franciaorszagban vannak ilyen teruletek (white zone)
@Dezsike: Masik lehetoseg lesz a VoWiFi, ha majd elindul.
Advanced Flight 2016.02.12. 15:52:04
Ha az Ezo-tv-ből rendelted volna, akkor meg lehetne vele spirituálisan uborkát szeletelni XD
milyen nőazilyen 2016.02.12. 16:04:07
atpijkamo107 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.12. 16:29:07
@milyen nőazilyen: :))
Black Bride 2016.02.12. 16:34:35
kakukk11 2016.02.12. 17:03:53
MrZed001 2016.02.12. 17:05:30
@Black Bride:
Drágaságaim. Legalább annyi eszetek legyen már, hogy behívjátok a weblapjukat mielőtt porrá égetitek magatok az ostobaságaitokkal. Tessék: www.vodafone.hu/lefedettsegi-terkep
Tedd át jobb alsó sarokban 3G-re, vagy még inkább 3G/HSPA-ra (utóbbi gondolom HSDPA, ez az ami tényleg használható is sebességileg).
És lásd, ott a jobb alsó sarokban a színkód (remélem színvakok azért nem vagytok), sárga KÜLTÉRI lefedettség, rózsaszín BELTÉRI. Kültéri magyarán olyan gyenge, hogy már az ablakban állva sem biztos, hogy van térerőd. De amúgy a szabadba se tuti, hol igen, hol nem. Az adókörzet széle.
Gondolom nem kell gyengébbeknek fejtegetni, hogy a telód egyszerre egy sávot foglal, tehát ha 3G-hez kapcsolódtál akkor azon át megy a telefon és az adat is (nem fog egyik ezen, másik azon menni).
A 2G = GPRS/EDGE a még gyengébbek kedvéért.
A 3G = 3G/HS(D)PA
Mákony Béla 2016.02.15. 13:56:42
CID. 2016.02.15. 17:46:43
Zol 2016.02.15. 18:37:01
Szubrina 2016.02.18. 09:02:40
Ebben az esetben méltányosságból érdemes lett volna a vodának ingyenesen engedni a számhordozást véleményem szerint.
Még ha nem is járt volna teljesen jogosan, a cég jobban jött volna ki belőle.
Így meg megint megerősítem magamban, hogy SOHA, SOHA Vodafont.
Emlékszem legjobb barátnőm csak úgy tudott vodával telefonálni a régi lakásából, ha kihajolt az ablakon amennyire csak tudott, szánalom a köbön.
Mocsár 2016.02.18. 20:35:41
Sokat elmond a mentalitásodról a posztod! Emiatt a tróger stílus miatt nem hiszem, hogy a szolgáltatód sok könnyet hullatna, ha majd elmész!
"Az ügyfélszolgálatokon korábban tett panaszaimnak semmi nyoma nem lett, még ahol „kiverekedtem” az írásbeli jegyzőkönyvet, ott se kaptam sose választ.) és ekkor ért a meglepetés."
Szerintem ez nettó hazugság. Ha panaszt teszel, annak nyoma van. Lehet, hogy te csak azt hitted, hogy panaszt tettél, mert esetleg felhívtad az ügyfélszolgálatot, üvöltöttél egy sort, és azt gondoltad, ez panasznak számít. Ez nem, nem az. Ha bármelyik, "rendes" panaszbejelentésedre nem kaptad meg a választ, talán ellenőrizd a címed, ha már elköltöztél! Lehet, hogy be se jelentetted a címváltozást, és a régi címedre ment ki a levél. Ha nincs meg, küldesd velük újra a levelet! Ne légy már ennyire életrevalótlan!
"Ha az előtte megkérdezett több munkatársuk és a teljes e-mailes ügyfélszolgálat sem igazodik el a saját térképükön, hogy várják el ezt tőlem?"
Ne várd, hogy ezt el is higgyük. Túl sok a sallang a posztban ahhoz, hogy ez a mondat komolyan vehető legyen.
"Az, hogy olvasni és szöveget értelmezni nem tudó droidok ülnek az ügyfélszolgálatukon az szerintem már senkinek nem okoz meglepetést. Mint ahogy az sem, hogy egyáltalán nem tartják nyilván a panaszokat, mert velem többször előfordult, hogy az egyik droid olyan információt kért, amit pontosan ugyanerre a központi (és egyetlen) e-mailcímükön egy másik droid már megkapott."
De nagy jampi vagy. Lehet, hogy az ilyen telenoros, t-comos meg vodafone-os ügyfélszolgálaton ülő "droid" szaktudása vagy képesítése messze lekörözi a tiédet, az élet viszont úgy hozta, hogy ez a munkahelyük.
"A technikai csoport legviccesebb megjegyzése: mivel a szolgáltatásunkon ilyen formában nem tudunk javítani, ingyenesen felajánljuk egy minibázis használatát, melynek vezetékes hálózat a feltétele…. (szerintetek? Panaszkodnék heteken át, ha lenne itt vezetékes hálózat? Hiába akartam ezt elfogadni, azóta sem akarják kiépíteni, helyette adtak 20% kedvezményt a havidíjamból.)"
Szóval ingyen kaptál volna valamit, amiért más esetleg 20-40 ezret is fizet, csak épp a technikai feltételek nálad ehhez (sem) adottak? Nyilván ezért is a szolgáltató a hibás. Javaslom álljon ki a szerencsétlen "droid" a főtérre, és ostorozza magát véresre, amiért nem tudott ebben segíteni neked.
Hova a retekbe költöztél egyébként, hogy se hálózat, se internet, se semmi nincsen? Betonozott út van egyáltalán?