Zoltán barátunk erőteljes hangvételű levelében gyalázatot és blaszfémiát kiált, kétszeresen is, de szerintem azért nem kell ennyire szigorúan bánni a Spar farsangi akciójának kitalálóival az elbénázott játék miatt. Egyrészt az átlagmagyar szerintem kb. pont annyira van tisztában a farsangi időszak számításával, mint az áruházlánc marketingesei, neki a farsang egy valamikor év elején megrendezésre kerülő beöltözős bulit jelent, és kész. A tényleg vallásos réteg meg úgyis gyakorolja a megbocsátás erényét, szóval valószínűleg egy kis fejcsóváláson kívül mást nem vált ki belőlük a dolog. Azért persze nem baj, ha jövőre a SPAR január 6. és március 1. közé lövi be a farsangi játékát.
Maczelka Márk
kommunikációs vezető úrnak
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.Tisztelt Maczelka Úr!
Szeretném látni, hogy ki volt az ötletgazdája és ki hagyta jóvá az
Indul a Farsangi jelmezverseny! Játékunk 2016.02.11. csütörtöktől 2016.03.02. szerdáig tart!
marketing-kampányt. Ez így ugyanis kétszeresen is gyalázatos blaszfémia.
Egyrészről meggyalázza az Európai Unió magyar anyanyelvű kisebbségét, ugyanis a 'farsangi" szó mondat közben csak akkor kezdődne nagybetűvel, ha tulajdonnév, vagy annak a tagja lenne. Ez esetben viszont az összetétel másik tagját, a "jelmezverseny"-t is nagy kezdőbetűvel kellett volna írniuk, de hála Istennek nem tették, mert nem tulajdonnév.
Másrészről ez a kampány meggyalázza a vallásgyakorló (görög- és római) katolikus magyarokat, ugyanis a nagyböjt 2016 évben a római katolikus hívek számára tegnap, azaz február 10-én megkezdődött, sőt a görögkatolikusok számára már hétfőn, azaz február 8-án. Ha bármilyen lexikonban vagy internetes tudástárban elolvasták volna, tudhatták volna, hogy a farsangi időszak Vízkereszttől, azaz január 6-tól a nagyböjti időszak kezdetéig tart. Tehát ez a szerencsétlen "esemény utáni" kampány semmi esetre sem lehet farsangi. A magyarországi ortodox keresztények számára igen, mert a két eltérő naptár és húsvét-számítás miatt náluk március 14-én kezdődik a nagyböjti időszak, de egyszerűen kizártnak tartom, hogy 13-16000 ember számára országos kampányt indítsanak. Ugyanis ha nekik indították volna, akkor azt alighanem jelezték is volna a kampányanyagban.
Kérem, hogy további kampányaikban amennyiben vallási (vallási néprajzi) fogalmakat használnak, azokat a jelentésüknek megfelelően tegyék. Különösen, ha a hatványozottan növekvő, nem mindig türelmes muszlim, vagy a fokozottan érzékeny izraelita honfitársaink számára is szerveznek ilyen kampányokat, akkor nehogy valami hasonló blaszfémiát kövessenek el, mert annak tragikus következményei is lehetnek Önökre nézve.
Üdvözlettel:
Zoltán
Erről értesül: Index-csoport, Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blog
Az utolsó 100 komment: