Tékozló Homár

Vallásgyalázó a Spar kampánya?

2016.02.24. 09:45 | Homár Hilda | 236 komment

spar-logo_svg_1.png

Zoltán barátunk erőteljes hangvételű levelében gyalázatot és blaszfémiát kiált, kétszeresen is, de szerintem azért nem kell ennyire szigorúan bánni a Spar farsangi akciójának kitalálóival az elbénázott játék miatt. Egyrészt az átlagmagyar szerintem kb. pont annyira van tisztában a farsangi időszak számításával, mint az áruházlánc marketingesei, neki a farsang egy valamikor év elején megrendezésre kerülő beöltözős bulit jelent, és kész. A tényleg vallásos réteg meg úgyis gyakorolja a megbocsátás erényét, szóval valószínűleg egy kis fejcsóváláson kívül mást nem vált ki belőlük a dolog. Azért persze nem baj, ha jövőre a SPAR január 6. és március 1. közé lövi be a farsangi játékát.

Maczelka Márk
kommunikációs vezető úrnak
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.

Tisztelt Maczelka Úr!

Szeretném látni, hogy ki volt az ötletgazdája és ki hagyta jóvá az 

Indul a Farsangi jelmezverseny! Játékunk 2016.02.11. csütörtöktől 2016.03.02. szerdáig tart!

marketing-kampányt. Ez így ugyanis kétszeresen is gyalázatos blaszfémia.

Egyrészről meggyalázza az Európai Unió magyar anyanyelvű kisebbségét, ugyanis a 'farsangi" szó mondat közben csak akkor kezdődne nagybetűvel, ha tulajdonnév, vagy annak a tagja lenne. Ez esetben viszont az összetétel másik tagját, a "jelmezverseny"-t is nagy kezdőbetűvel kellett volna írniuk, de hála Istennek nem tették, mert nem tulajdonnév. 

Másrészről ez a kampány meggyalázza a vallásgyakorló (görög- és római) katolikus magyarokat, ugyanis a nagyböjt 2016 évben a római katolikus hívek számára tegnap, azaz február 10-én megkezdődött, sőt a görögkatolikusok számára már hétfőn, azaz február 8-án. Ha bármilyen lexikonban vagy internetes tudástárban elolvasták volna, tudhatták volna, hogy a farsangi időszak Vízkereszttől, azaz január 6-tól a nagyböjti időszak kezdetéig tart. Tehát ez a szerencsétlen "esemény utáni" kampány semmi esetre sem lehet farsangi. A magyarországi ortodox keresztények számára igen, mert a két eltérő naptár és húsvét-számítás miatt náluk március 14-én kezdődik a nagyböjti időszak, de egyszerűen kizártnak tartom, hogy 13-16000 ember számára országos kampányt indítsanak. Ugyanis ha nekik indították volna, akkor azt alighanem jelezték is volna a kampányanyagban.

Kérem, hogy további kampányaikban amennyiben vallási (vallási néprajzi) fogalmakat használnak, azokat a jelentésüknek megfelelően tegyék. Különösen, ha a hatványozottan növekvő, nem mindig türelmes muszlim, vagy a fokozottan érzékeny izraelita honfitársaink számára is szerveznek ilyen kampányokat, akkor nehogy valami hasonló blaszfémiát kövessenek el, mert annak tragikus következményei is lehetnek Önökre nézve.

Üdvözlettel:

Zoltán

Erről értesül: Index-csoport, Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blog

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

joska61 2016.02.24. 09:51:23

Azt nem írta a SPAR, hogy a farsang mettől meddig tart. Csupán a játék időpontja volt a felhívásban megjelölve.

sáros_tehén 2016.02.24. 09:55:09

Zoltán.. Te balfasz..

A karácsony sem Dec 1-től Dec 23-ig tart, mert akkor van a karácsonyi vásár.
A farsang sem akkor van, amikor a SPAR jelmezversenyt hirdet.

rarabel 2016.02.24. 10:05:31

És az megvan, hogy a Spar, meg az Erste Bank kivonul Magyarországról?

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.02.24. 10:07:01

A poszterrel súlyos gondok vannak, és ezt most nem viccből írom. Egyébként a karácsonyt is mindenki nagybetűvel írja, pedig nem tulajdonnév.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 10:10:56

@rarabel: Már megint? A Spart nem hallottam, de az Erste évente kétszer szokott kivonulni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 10:13:12

@sarostehen_: A karácsonyi vásár azt jelenti, hogy karácsonyra felkészítő vásár. Karácsonykor már bezárnak, mert azt még az agymosott marxista nepperek is tudják, hogy a karácsonyi vásár csak azért nem adventi vásár, mert már szeptemberben elkezdik.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 10:14:30

Javaslom, hogy rendezzünk május elsejei felvonulást április elsején!

Dikusz 2016.02.24. 10:14:39

A posztoló véletlenül nem az időnként felbukkanó elhivatott nyelvész l.nempityu?
Ha nem ő, akkor biztos olyan, aki azért is feljelenti a szomszédját, mert hangosabban köhögött, mint azt ő szerette volna.
Egyébként az előttem hozzászólók úgy gondolom mindenki véleményét összefoglalták egész pontosan. Töredelmesen bevallom, hogy az én véleményemet @ördi ke: írta le igazán, de finomabban fogalmaztam volna meg. Szívem szerint (szelíd lélek vagyok)meg csodálatos anyanyelvünk válogatott káromkodásra alkalmas szavaival illettem volna a posztolót. Még jó, hogy nem jelentette fel valamelyik illetékes hivatalnál a céget.
Ez a poszt vetekszik a tálcás étterem színvonalával. Itt viszont tuti nem fog megjelenni a posztoló.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.02.24. 10:18:09

Ez Spar-farsang, ami egy másik vallás, a sparizmus ünnepe. E vallás fő alapelve: Spar-minőség Spar-áron.

Bödön Ödön 2016.02.24. 10:22:16

Hat ez a poszter beteg. :-D Jot nevettem rajta.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.02.24. 10:27:31

Egyébként a farsang a néphagyományokra épül, és farsang már a kereszténység előtt is volt. Sőt, a 16-17. században még tiltotta is az egyház. Innentől főleg picsogás-kategória a poszter siráma.
Engem pl. a misére hívó vasárnapi harangszó zavar mert ateista vagyok, és meggyalázza a nézeteimet. Az én szememben blaszfémia. Mégsem írok posztot belőle.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.02.24. 10:29:24

Zoltánnak amúgy egy kiadóst dugást javaslok a probléma megoldására. De csakis házasságon belül, nehogy gondja legyen belőle a főnökségnél.

Leadfoot 2016.02.24. 10:29:46

Van baj.

Mondjuk a "Farsangi" nagybetűvel írása tényleg nem frankó.

FDToth 2016.02.24. 10:31:02

miért kellenek ilyen agyalágyult posztok?ez azért már nagyon a legalja..

Bödön Ödön 2016.02.24. 10:31:26

@Firestarter.18: Marmint o legyen a pssziv fel, nemde? ;-)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 10:33:48

Vajon mi történne, ha valamelyik étteremlánc az idén július 7-től hirdetne ramadáni vacsorákat?
Vagy ha szintén a Spar az idén óriási sátor-akciót hirdetne október 22-re, szombatra - a zsidóknak...

Boca 2016.02.24. 10:35:50

A blaszfémia nem jogi és fogyasztóvédelmi kategória.
Na haladjunk tovább!

The Good Boy ! 2016.02.24. 10:39:57

irigylem, hogy a poszternak ennyi szabad ideje van, hogy ilyen dolgokon megbotránkozik, elgondolkodik (wtf???) meg egy ilyen szívhez szóló szerelmes levelet kreál (és még a kommunikációs vezér nevét is kiguglizta). Kívánom, hogy élete során ettől nagyobb baja ne legyen! (mondjuk, ha ezt az akciós szórólapot olvasva, és ettől egy szívinfarktus után a kórházban lábadozva írta, akkor nem szóltam, van elég baja, bár az agybaj agyátültetéssel még sajnos nem gyógyítható).

Már csak egy kérdésem van: a poszt-tolót már szabad????

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 10:40:14

@Boca: Egy kisebbséghez tartozó emberek érzéseinek megsértése is csak akkor jogi kategória, ha az a kisebbség sem nem keresztény, sem nem magyar?

2016.02.24. 10:47:10

Tipikus valláskárosult, ugorjunk.

cmx85s 2016.02.24. 10:50:19

Szerintem a Farsangi jelen esetben azért nagybetű, mert szerveznek egy eseményt, a neve pedig Farsangi jelmezverseny.
Amúgy tényleg nem szokták sehol figyelembe venni, hogy mikor van Hamvazószerda, és akkor az előtte való nap a farsangi időszak utolsó napja - de ez nagyrészt tudatlanságból fakad, megbocsátható.
De a muszlimok ünnepeivel tényleg tessék vigyázni, náluk nem hittétel a megbocsátás!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 10:51:45

@FDToth: lehet hogy azért, mert ilyen agyalágyult kommentelők is vannak?
@cmx85s: És a zsidóknál?

pengusz 2016.02.24. 10:52:23

@borso: Ha +fidesz fasz" lenne, miért az Index cégcsoportnak ír? :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 10:54:52

@rarabel: "Véleménye, észrevétele fontos számunkra! Kérjük, ossza meg velünk az alábbi elérhetőségek egyikén:" (www.spar.hu/hu_HU/sajto.html )

Meghaltam 2016.02.24. 10:57:51

Zoltán, én irigyellek, szemmel láthatóan rengeteg szabadidőd van.

shred 2016.02.24. 10:58:24

@rarabel: Hát ettől én is kivonulnék.

Boca 2016.02.24. 11:00:44

@Kitalátor (másként) gondolkodó: sztm egy kisebbség érzéseinek megsértése sosem az, de ez csak az én véleményem, valszeg sajnos az aktuális jogi helyzet nem ez.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 11:03:28

@Boca: Hagyományosan vannak az egyenlőek, és azok, akik még egyenlőbbek.

metal · http://electric.blog.hu 2016.02.24. 11:04:01

Ide is illik kedvenc idézetem a Jó reggelt Vietnámból:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 11:06:15

Egyébiránt ha jól értelmezem, itt nemzetgyalázásról is szó van.

Darth Revan 2016.02.24. 11:07:26

Edes, draga, ur jezus krisztus.
Szanalmas, hihetetlenul szanalmas.

Nem vagyok jo helyesirasbol, de azt en is tudom, hogy az unnepek nevet nem irjuk nagybetuvel a magyarban, de nem lehet, hogy azert irtak igy, mert ez a jatek neve? "Farsangi jelmezverseny" nev, tehat nagybetuvel kezdodik. :)

Masodsorban a helyesirasi hiba nem lehet blaszfemia. A posztolo kedveert irom, hogy ez *istenkaromlast* jelent, a helyesirast meg nem a bibliabol vezetjuk le, sot, valtozik is idorol idore.

Vegul nem ertem, hogy gyalazza a vallasgyakorlo embereket?! A biblia semmit nem ir a farsangrol, a farsang NEM kereszteny unnep. tehat a posztolo ketszeresen is hulye.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 11:08:35

@shred: Ha a keresztény hagyományokat nemképesek megismerni és tiszteletben tartani, mi lesz a Berlini Kalifátus szabályaival?

cmx85s 2016.02.24. 11:17:28

@Kitalátor (másként) gondolkodó: arról inkább nem írok, a végén még azt mondják, hogy zsidózok...

szelidorzo 2016.02.24. 11:20:05

Zoltán!

Elfelejtetted bevenni a gyógyszered? B+ az életben ne legyen soha nagyobb problémád, mint a farsang időpontja.

Te aztán olyan nyelvtudor vagy, hogy az csuda
"Egyrészről meggyalázza az Európai Unió magyar anyanyelvű kisebbségét, ugyanis a 'farsangi" szó mondat közben csak akkor kezdődne nagybetűvel, ha tulajdonnév, vagy annak a tagja lenne. Ez esetben viszont az összetétel másik tagját, a "jelmezverseny"-t is nagy kezdőbetűvel kellett volna írniuk, de hála Istennek nem tették, mert nem tulajdonnév. "

Meggyalázza!!!!!!!!!!!!! Te valami okos beszűkült tudatú kdnp-s (direkt a kisbetű) vagy, akinek a farsangi akció fogyasztóvédelmi, etnikai, és még sorolhatnám, milyen problémákat okoz? Remélem Hilda csak azért rakta ki Tőled a szösszenetet, hogy mindenki lássa, mennyi idiótával vagyunk körülvéve.

zserzsenne 2016.02.24. 11:21:45

Nem jutok szóhoz, Zoltánnál vannak gondok, rendesen...

szelidorzo 2016.02.24. 11:22:49

@Darth Revan:

Nem értek egyet veled! A posztoló nem kétszeresen is hülye! Teljes mértékben alapból az, és még próbál okoskodni is. Biztos unatkozik a diliházban.

Mostanában (törölt) 2016.02.24. 11:25:36

"blaszfémia"

!!4!!!!4!!!!44

aztabüdöskurvaéletbe...pedig már 11:25 van....

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 11:27:03

@Darth Revan: A vallás nem "Biblia-hit". Amire te gondolsz(?), az az "Égből Hullott Kapcsos Könyv" az Abortusz-szigetekről...

Egysimaegyfordított 2016.02.24. 11:28:02

Ez egy nagggggyon jó poszt! Végre nem csak másért lehet nyígni. Így van, nagyböjt van ebben az időszakban, ha tecc, ha nem tecc, nincs farsang. (Egyébként azt is megjegyzem, h nem csak katolikuséknál, hanem több protenstáns egyházban is, és ha nem is tartják ilyen "szigorúan", de nem esznek húst stb.)

Zirowe 2016.02.24. 11:29:06

Ez most ilyen ingyen marketing kampány a spar részére?
Mert több értelme ennek a posztnak nincs.
Ahogyan az elmúlt jó pár poszt is csak önhibák tömkelege volt..

szelidorzo 2016.02.24. 11:29:58

Istenkáromlás, vagy blaszfémia az Isten és a vallási tisztelet tárgyainak sértő szándékkal történt lealacsonyítása.

A régebbi és az újabb felfogás között két lényeges különbséget állapíthatunk meg. A régi felfogás a bűntett tárgyául magát az Istent tekintette s az aránytalanul súlyos büntetések a megsértett istenség kiengesztelését célozták. Az újabb felfogás szerint emberi cselekmény az Istent nem sértheti, Isten emberek védelmére nem szorul, a jogvédelem tárgya nem az Isten, hanem az állampolgároknak a vallásos érzései, mely a vallásos tisztelet tárgyainak megsértésén joggal megbotránkozhat. Míg a régi felfogás csak egy (a saját) vallásra volt tekintettel, ma a jogegyenlőség érvényesülésével az elismert hitfelekezetek tagjainak vallásos érzései is jogvédelemben részesülnek.

Az az apró kérdés felmerült bennem, hogy melyik Isten lett itten bántva? Az enyém, a Zoltáné, Gipsz Jakabé? Mert akad pár a hitvilágban! Kié az igazi Isten. Már ha van egyáltalán.

rarabel 2016.02.24. 11:31:32

@Kitalátor (másként) gondolkodó: A Sapr már kétszer ki is vonult, a Tuscoval és az Ósünnel együtt.
Most múlnak .Auchan.

Pisti 90 2016.02.24. 11:37:58

A poszter azt hiszi, hogy ez az akció a farsangról szól, és hagyományokat akar ápolni. Csakhogy ez nem így van. A Spar nem egy kulturális alapítvány. Ez egy üzletlánc. Ez az akció arról szól, hogy egy csomó haszontalan dolgot rásózzanak a jónépre.

The Crazy One 2016.02.24. 11:49:27

mi is kitoltuk a valentin-napi akciónkat február végéig. Tehát ez így inderekt módon Istenkáromlás, hiszen sárba tiporjuk Szent Bálint emlékét?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 11:50:49

@Pisti 90: Az év 12 hónapjában azzal próbálkoznak, a létszükségleti cikkekhez ugyanis nem kell reklám. De ha ehhez felhasználják a vallások és a vallási néprajz fogalmát, akkor legyenek legalább annyira konzekvensek és konzisztensek, hogy ne januárban áruljanak Mikulás-figurákat és ne júniusban csoki-nyulat.
Egyébként a kultúra felkent projektmenedzserei is műveletlen bunkók tudnak lenni. Számomra ismeretlen okból nem ismerik, de használják az egyházi fogalmakat, és "nem ismernek se istent, se embert", sőt elvárják, hogy másfélezer éves vagy régebbi hagyományokat őhozzájuk igazítsák.
Ennek egyik legszebb példája állítólag a miskolci kocsonya-fesztivál, amit valamelyik évben sikerült már Nagyböjtben is elkezdeni(!). Nem befejezni. És állítólag nagyon meg voltak sértődve a szervező "kulturális menedzserek" ( = népművelő elvtársnők), amikor a város görögkatolikus püspöke nem volt hajlandó csatlakozni az ételfesztiválhoz. Ennyi erővel a rabbit is felkérhették volna, hogy bróchét mondjon valamelyik kocsonya- vagy kolbászfesztiválra, és Bolek Zoltán is igazán lehetne a fővédnöke akármelyik bornapoknak, pl. majd a VII. Görömbölyi Forralt Bor és Tepertő Fesztiválnak jövőre.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 11:52:12

@The Crazy One: Kimerítitek szegény kanverebeket, két hétig egyfolytában baszhatnak...

Egysimaegyfordított 2016.02.24. 11:56:22

@The Crazy One: A gond ott kezdődik, h a Valentin -nap nem vallási ünnep................

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 11:57:40

@Darth Revan: Arról nem is beszélve, hogy te agyilag képtelen vagy felfogni, hogy nem a farsangról, hanem a nagyböjtről van szó. Nem azt kifogásolja a poszter, hogy nem rendeztek a farsang folyamán jelmezversenyt, hanem azt, hogy a nagyböjtre hirdetik meg, mert úgy látszik, hogy tapintatlan hülye bunkók, akik anyatej helyett tápon nőttek fel, mint a kender, amit szívni szoktak.

The Crazy One 2016.02.24. 12:00:50

@Egysimaegyfordított: igenám, de a Spar sem vallási ünnepként tekint rá, amikor markenting bullshitet szervez a farsang köré. Hildánk hibátlanul fogalmazta meg: "...neki a farsang egy valamikor év elején megrendezésre kerülő beöltözős bulit jelent, és kész."

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 12:01:46

@Egysimaegyfordított: Pedig a virág- és ajándékboltosok is alapíthatnak vallást. Amúgy vallási ünnep is, Szent Bálint vértanúságának az ünnepe, de az "feledésbe merült".

Mint a szőke lánynál a plázában:
- Haragszom rád! - mondja a lány.
- Miért? - kérdi a fiú.
- Nem kaptam tőled semmit Valentin-napra!
- Miért? Bálint vagy?
- Már nem. De a műtét előtt az voltam!

Attila F 2016.02.24. 12:10:17

Sokáig kereshette a poszter azt a problémát, amin ennyire fel tud háborodni. És igen, megtalálta ezt a szörnyű blaszfémiát, ami már majdnem titokban maradt. Szerencsére még vannak ilyen szemfüles emberek, dicsőség az Úrnak.

Dikusz 2016.02.24. 12:13:08

@The Crazy One: nemcsak azzal, hanem már a "Valentin" elnevezéssel is. A kezdetekkor komoly harc ment azért, hogy itthon hogy kellene nevezni: Bálint-napnak, vagy Valentin-napnak. Miközben az egész csak a lehúzásról szól.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 12:18:23

@Dikusz: Pedig a jeles naphoz van is egy magyar szólásmondás: "Bálint napján basznak a verebek!"

Terézágyú 2016.02.24. 12:18:43

@Dikusz:
Bálint-napnak nem lehet nevezni, mert túl magyaros. Meg kell tartani az eredeti, külföldi, pontosabban ángol elnevezést, mert csak az a jó.

The Crazy One 2016.02.24. 12:21:30

grrr, én a helovínnél is inkább elhatárolódtam volna a cégünktől. Egyébként félelmetes, hogy hányan ugranak rá a valentin-napra is és a helovínre is. Mint a borjúk. Vagyis, mint a vadászok.

ideális hangyászsün 2016.02.24. 12:22:27

Zoltán, Köszönjük, Emese ennyire kikészített, hogy egy ilyem baromság miatt képes voltál levelet írni? Hülye vagy, de nagyon. Egy agymosott barom. Már bocsánat.
És a húsvétszámítás egy szó. Hogy merészelted meggyalázni a magyar anyanyelvű olvasókat? Szégyelld magad!
Amúgy küldj egy mintát abból, amit szívsz.

Terézágyú 2016.02.24. 12:24:53

Aztat szeretném kérdezni, hogy farsangi fánkot süthetek-e most, vagy az is blaszter... blaszfémija-e?

Petrodon 2016.02.24. 12:25:08

Brühü brühü, vihar a biliben, brühühü... :D

Terézágyú 2016.02.24. 12:31:06

"ugyanis a nagyböjt 2016 évben a római katolikus hívek számára tegnap, azaz február 10-én megkezdődött, sőt a görögkatolikusok számára már hétfőn, azaz február 8-án."

Egyébként a római/görög katolikus hívők aránya ebben az országban 40%.

A kampány a fennmaradó 60%-nak szólt.

"Különösen, ha a hatványozottan növekvő, nem mindig türelmes muszlim, vagy a fokozottan érzékeny izraelita honfitársaink"

ja értem. szóval "ha a muszlinyok meg a zsidókok pampoghatnak, akkor nehogymá mi katollikusok hallgassunk, mikor meg vagyunk baszfemizálva!"

2016.02.24. 12:31:46

Engem meg az sért, hogy egyesek elérték, hogy vasárnap vallási alapon legyenek zárva a boltok, miközben elvileg vallásszabadság van.

Egysimaegyfordított 2016.02.24. 12:33:48

@The Crazy One: Mernék én egy zsidó ünnepet pl. "Valamikor március hónapban megrendezett jó kis pászka evő bulinak" hívni.......Kb. ez a szint.

2016.02.24. 12:40:27

@Egysimaegyfordított:
Akkor farsangozok, amikor akarok, semmi közöd hozzá, ahhoz azt se mondja meg senki egy magántulajdonban lévő boltnak, hogy mikor hirdet farsangi akciót. Vagy a vallásosok bármin megsértődhetnek, miközben bárkit sértegethetnek?

2016.02.24. 12:44:03

@Egysimaegyfordított:
A keresztény ünnepek egy részének már nagyon régóta van világi olvasata is.

A húsvéti magyar népszokások meg az ősmagyar vallásból származnak, locsolunk úgy, hogy valójában már rég nem hiszünk abban, és valószínűleg rég nem eredeti formájában és az eredeti napján műveljük ezt.

fillérbaszó vadász 2016.02.24. 12:44:59

Baszd meg Zoltán, te ennyire hülye vagy? Ki a fasz foglalkozik ezzel, egy-két vallási fanatikust leszámítva?
Nagy tételbe mernék fogadni, hogy az evolúcióban nem hiszel, de az "Ádám/Éva" teremtéstörténetben meg igen.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 12:57:39

@Terézágyú: A nagyböjti fánk.
@nagybalfasz: De mi nem nagypénteken nem pünkösdkor, és nem is karácsonykor locsolunk, mert nem vagyunk teljesen hülyék.

Kalanyos Cselescsavo Alendelon 2016.02.24. 13:00:32

A 4. mondat utan jobbnak lattam ha rogton a kommentekre ugrok... Ha valamikor annyira fogok unatkotni mint a posztolo akkor talan majd elolvasom az olvasmany tobbi reszet is.

Terézágyú 2016.02.24. 13:07:20

"Egyrészről meggyalázza az Európai Unió magyar anyanyelvű kisebbségét"

Szóval az usában vagy ausztráliában élő mogyorók fellélegezgetnek. Ők nem lettek meggyalázva.
Ja, a svejcben élők se. A rohatt mázlisták.

Terézágyú 2016.02.24. 13:13:12

@sarostehen_:
"A karácsony sem Dec 1-től Dec 23-ig tart"

Te mostan meggyaláztad a zeurópai zúnió mogyoróit, mert a hónapok neveit kisbetűvel köll írnyi...

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.24. 13:14:02

Itt legalább nincs kérdés, ez egy fullkretén.

Pisti 90 2016.02.24. 13:17:30

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
"Az év 12 hónapjában azzal próbálkoznak, a létszükségleti cikkekhez ugyanis nem kell reklám. De ha ehhez felhasználják a vallások és a vallási néprajz fogalmát, akkor legyenek legalább annyira konzekvensek és konzisztensek, hogy ne januárban áruljanak Mikulás-figurákat és ne júniusban csoki-nyulat."
Valamikor el kell adni, ami a nyakukon maradt. Biztos senki se vett farsangi dolgokat farsangkor, aztán nehogy a raktárban porosodjon a termék. Ilyen ez az üzleti élet. Pár napja a Tesco-ban láttam leértékelt karácsonyfadíszeket. Lehet, kifutottak az időből, de a nép egyszerű fia/lánya csak arra figyel, hogy: AKCIÓ.
Ezért tudod eladni a mobilklímát és a medencét ősszel, és a meleg bakancsot és vastag kabátot tavasszal. Ez az üzlet már csak ilyen. Bármit el lehet adni bármikor, ha megveszik. A cégvezető pedig nem fogja azt mondani, hogy ezt nem adja el, mert nem most van szezonja.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.02.24. 13:18:14

zoltán egy fullkretén, szerintem a pokolra fog jutni :D :D

Potpolett 2016.02.24. 13:20:38

pedig én nem szoktam a posztolót...de...ez...ez tényleg nem kérdés, és nem érzékenység vagy érzéketlenség kérdése. ez őrült:D

Terézágyú 2016.02.24. 13:22:01

@Pisti 90:
"Az év 12 hónapjában azzal próbálkoznak, a létszükségleti cikkekhez ugyanis nem kell reklám."

Nem a fenét :)

Ki gondolta volna 30 éve, hogy üzlethálózatok olyan nagyalakú, színes (!) kiadványokat nyomatnak, ahol egy teljes oldalt foglal el egy kenyér fotója, s mellette a szöveg, hogyaszongya: "Fehér kenyér XXX Ft"..... :)))))

2016.02.24. 13:35:17

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
Hanem Húsvétkor, miközben fogalmad nincs, hogy az ősmagyarok mikor locsoltak. Valójában pontosan ugyanúgy "sérted meg" az ősmagyar szokásokat ezzel, hogy egy keresztény ünneppel kombinálod a locsolást, mint ahogy a Spar a keresztényeket, hogy későn hirdet farsangi akciót.

Dikusz 2016.02.24. 13:42:12

@Kitalátor (másként) gondolkodó: erre csak azt tudom mondani - milyen jó nekik.
Megpróbáltam rákeresni az említett szólásra, szó szerint idézve, elsők között jött ki egy 2011-es Homár poszthoz írt hozzászólásod.:)

@Terézágyú: már nem is lehet találkozni a Bálint-nap elnevezéssel. Így is, úgy is teljesen felesleges lenyúlás.

cmx85s 2016.02.24. 13:44:06

@Terézágyú: egyébként, ebben van valami. Ha egy zsidó temetőben egy virágot letör a vihar, a fél megyei rendőrapparátus azt kutatja, ki volt az a galád, a sajtóban a címlapon hozzák le a hírt. Mikor hallottál meggyalázott katolikus, református, bármilyen keresztény sírról?
Mert van, csak abból valahogy soha nem lesz hír.
Ahogyan a Regnum Marianum helyén álló kereszt ledöntését is diákcsínynek titulálták. Holott, kőkemény szoci csemeték követték el, nyilván nem saját kútfőből.

Terézágyú 2016.02.24. 13:47:13

@cmx85s:
"egyébként, ebben van valami. "

hát hogyne lenne. soros van emögött is.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 13:52:02

@nagybalfasz: Ja, hogy Spar-hitű (is) vagy? Akkor nem szóltam!
@cmx85s: Diákcsíny? Szoci csemete? Mint a szocskos képviselő baptista iskolába járó aranyifja, aki a Klik ellen tiktakozók orcátlan arca lett? Vagy a vörös bárcával tiltakozó vastag szájú trágárka?

Tisztességes Természettudomány 2016.02.24. 13:53:04

A farsang nem keresztény szokás. Pogány szokás.
A nagyböjt sem keresztény szokás. Katolikus szokás.
Akit érdekel a katolikus szokás, az nem vesz részt a pogány szokásban.
Lesz vagy néhány száz ember, akit ez érint.

Dikusz 2016.02.24. 13:55:34

@Terézágyú: lehet, tudsz angolul (én nem, sajna). De ahogy olvastam a 12:24:53-as hozzászólásod, írtad benne a "blaszt..."-ot, úgy rémlett van egy olyan szó, hogy blast. Rákerestem, rögtön rátaláltam a lehetséges jelentések között erre: "blast you". Ezt írhatom vajon a posztolóra anélkül, hogy magamra is venném?

FF 2016.02.24. 14:03:11

first world problems.

Terézágyú 2016.02.24. 14:03:30

@Dikusz:
én "blaszter"-t írtam :)

Dikusz 2016.02.24. 14:04:07

@Pisti 90: Tegnap voltam a Campona Tescoban vásárolni, biztosítást intéztem, csak várni kellett nem volt még ott az ügyintéző. Meg szoktam nézni a cuccokat a kiárusítás-soron. Egy ajtóra akasztható dísz volt ott negyed áron. Cca 2.000,- Ft helyett öccázé. Nem is vagyok a nép egyszerű lánya. Megvettem:)).
Egyébként a szezonvégi kiárusításkor egész jó dolgokat lehet vásárolni.

Tisztességes Természettudomány 2016.02.24. 14:05:15

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Akkor létrehoznánk a Safe Placeket, és megölne minket a túlzott politikai korrektség.

Le a politikai korrektséggel!

Dikusz 2016.02.24. 14:05:30

@Terézágyú: tudom, de amennyire a hasznavehetetlen dolgokon akad meg rögtön a szemem, ezt láttam meg rögtön a felsorolásban:)

Tisztességes Természettudomány 2016.02.24. 14:07:03

@Darth Revan: "Edes, draga, ur jezus krisztus.
Szanalmas, hihetetlenul szanalmas.

Nem vagyok jo helyesirasbol"

A pofááááádat, befogooood.
:)

Terézágyú 2016.02.24. 14:08:01

@Dikusz:
az ángoloknál minden szónak húsz jelentése van, igei és névszói vegyesen.
Még a pink is lehet ige...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.02.24. 14:11:50

@FDToth: ijen jut, mert mostmár színvonalas fogyasztóvédelmi blog lettünk, kérlekszépen.
lehet örvendezni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 14:19:07

@Tisztességes Természettudomány: "Lófaszt!" (Lőwy Árpád) Felrobbantanának egy csomó Spar-áruházat a picsába, de előtte méreginjekciókat nyomkodnának a sertéshúskészítményekbe.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.02.24. 14:21:48

@Firestarter.18:

Ha ateista vagy, kötelezően blaszfémia-párti kell, hogy legyél.

Rejsz Felügyelő 2016.02.24. 14:45:54

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Aki megsértődik azon, ha azt mondom, hogy a vallása ostoba és gyermeteg, az előbb bizonyítsa be, hogy nem az (például hogy az istene létezik)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 14:47:35

@Rejsz Felügyelő: Ezt beszéld meg először valamelyik másik monoteista vallás képviselőjével!

Egysimaegyfordított 2016.02.24. 14:48:44

@Rejsz Felügyelő: Ezt a filozófikus dilemmát toltad ide ???Jó, akkor kérném annak bizonyítását, h nem létezik Isten.

cmx85s 2016.02.24. 14:50:05

@Kitalátor (másként) gondolkodó: "Diákcsíny? Szoci csemete?" Igen, keress rá, Gugli a barátod.
"Mint a szocskos képviselő baptista iskolába járó aranyifja, aki a Klik ellen tiktakozók orcátlan arca lett?" - Szerinted az normális állapot, hogy egy iskolai fénymásolóba toner beszerzése 2-3 hónapot vesz igénybe? Addig fénymásolt lapok híján a gyerekek körmölik az oktatáshoz szükséges anyagot. Mert ennek a KLIK nevű szörnyszüleménynek per pillanat ennyi a "haszna".
Tévedés ne essék, lehetett volna ez egy nagyon jó rendszer is, ha némi észt is visznek bele. Pl. lehetne a fent említett fénymásolóból mondjuk 2-4 típus az iskolákban. Központi beszerzés, extra nagy tételben, extra nagy kedvezménnyel. Ezután ezekhez minden szükséges kellékanyagból lehetne a KLIKnél egy 50-100 db-os készlet, ebből tudnak az iskolák rendelni. Ha csökken a készlet (nem ha már töküres a polc!), lehet tendereztetni, ki ad olcsóbban párezer darabot.
Per pillanat ez úgy néz ki, hogy kifogy a cucc a suliban, megy a könyörögvény a KLIKnek, a KLIK megpályáztatja az éppen szükséges mennyiséget, ez ugye, kis tétel, nincs kedvezmény, majd pár hónap múlva megvan az eredmény és a szállítás.
Tehát, sikerült kreálni egy teljesen hasznavehetetlen vízfejet és az iskolák nyakába ültetni.
Egyébként nem vagyok tanár, csak odafigyelek mindkét fél véleményére.
Az utolsó mondatodat sajnos, nem sikerült értelmezni.

2016.02.24. 14:50:50

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
Nem a keresztényeken múlik, hogy ma már nem gyilkolják le a velük egyet nem értőket, hanem egyszerűen a nyugati kultúra változott meg úgy, hogy ez már nem elfogadott.

cmx85s 2016.02.24. 14:52:54

@Rejsz Felügyelő: Bizonyítsd be, hogy nem látezik!
Nem lehet egyiket sem bizonyítani, így kinek-kinek szabad választása, miben hisz. De mindenkinek kötelessége tiszteletben tartani a másik hitét.

Jottó 2016.02.24. 14:55:13

Tisztelt Zoltán!
Mélyen elítélem ahogyan és amilyen módon meggyalázza a magyarországi buddhista/baptista/taoista/jehova/izraelita/unitárius/krisna tudatú/ rózsakeresztes/vámpír/jedi/wicca/panteista Spar-vásárlókat, kirekesztő posztjával. Tipikus katolikus hozzáállás. Javaslom a csendes elmélkedést, a Biblia nyitott szívvel, befogadó lelkiállapotban való tanulmányozását.

2016.02.24. 14:55:46

@cmx85s:
Csak az egyik fele a dolognak, hogy a KLIK rosszul működik. A nagyobb gond, hogy milyen irányba akarja visszafejleszteni az oktatást. Az a baj, utóbbi sokkal kevesebb embert zavar, pedig nagyobb probléma. A 21. században akarnak 100 éves poroszos oktatást, seggeltetésswl, tekintélyelvűséggel. A többség erre még tapsolna is, ha közben fejetlenség nem lenne.

piroshangszóró 2016.02.24. 15:01:22

Ez a poszt remélem komoly, mert viccnek elég durva.

amindenes.blog.hu 2016.02.24. 15:05:24

Gondolom egész nap azt bámulja egy kis notesszel, kibe mikor hogyan köthet bele..főnöknek tökéletes!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 15:06:14

@cmx85s: Soha nem írtam, hogy úgy jó Klikk, ahogy van, sőt ha jobban belegondolok, azt sem, hogy jó. Viszont a tiltakozó birkák vezérdiákjának semmilyen saját tapasztalata sem lehet, mert baptista iskolába jár. A tüntetésen volt egy ránézésre szexuálisan túlfűtött vastag szájú lány is, aki helyesírási hibával trágárkodó vörös táblával közölte külföldi tanulási szándékát.

cmx85s 2016.02.24. 15:11:26

@nagybalfasz: Igazad van, nagyon időszerű lenne, ha az oktatás nem a minél nagyobb tudásanyag bemagoltatása lenne, hanem, ne adj' Isten, gondolkodni tanulnának meg a gyerekek. Persze, ez a hagyományos, legolcsóbb frontális módszerekkel nem, vagy csak nehezen oldható meg. Meg persze, melyik politikai oldalnak érdeke, hogy gondolkodó szvazói legyenek?
Általános és középiskolában elmondjuk, bemagolja, visszaböfögi az oktatás lényege. Az egyetem volt az első oktatási hely, ahol már lehetett gondolkodni, véleményt alkotni, bár ezt sem minden tanár díjazta :D

cmx85s 2016.02.24. 15:14:01

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Huhh, erről a lányról lemaradtam, de az sajnos szomorú valóság, hogy a középiskolai végzősök kb. fele külföldön akar továbbtanulni, és ne legyenek illúzióink, akik külföldi egyetemen végeznek, eszük ágában nem lesz visszajönni ebbe az országba!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.02.24. 15:40:38

Kis keresztény gyülekezetünknek ( www.krisztusegyhaza.hu ) február 28-án lesz a jelmezbálja és ez nem lesz blaszfémia.
Legtöbb mai "keresztény" sajnos nem ismeri a Bibliát. Ha ismerné, akkor tudná, hogy ott nincs farsangi időszak, nincs húsvét előtti nagyböjt, nincs vízkereszt, nincs hamvazó szerda. A bibliai húsvét (pészah) ráadásul nem a "tavaszi napéjegyenlőséget követő holdtölte utáni első vasárnap", hanem a zsidó vallási naptár első hónapjának közepe. Mellékesen a Bibliában karácsony sincs, ezt is utólag találták ki az okosok.
Nagy Konstantin idején (IV. sz.) a kereszténység államvallás lett és ezáltal megszűnt biblikus kereszténység lenni. Az emberek onnantól nem szívből követték Jézust, hanem érdekből az átírt tanokat. A húsvétot és a karácsonyt is úgy időzítették, hogy az rátelepedjen a korábbi pogány ünnepekre és kioltsa azokat. Ezért épültek bele a termékenység ünnepi szertartások (locsolás, tojásfestés, nyuszizgatás...) a húsvétba és ezért lett a legrövidebb napot követő fény újjászületés a karácsony, pedig Jézus tutira nem télen született. A farsang pedig a pogány jelmezbálok keresztényesített verziója lett.
Amúgy a Bibliában Jézus böjtölt ugyan 40 napot, de nem húsvét előtt, hanem a keresztelője után, amiről senki sem tudja, hogy mikor volt, és nincs olyan parancsolat, hogy ezt bárkinek is utánoznia kéne. Ráadásul, amikor bárki böjtölt a Bibliában, akkor az nem csak diétázgatott egy kicsit, hanem valóban nem evett.
Ja, a húsvétról még annyit, hogy akkoriban a vasárnap volt a hét első napja (a vásárnap, amikor nyitva voltak a boltok!!!), így Jézus valóban pénteken lett megfeszítve és sírba téve, utána az emberek sabbatholtak, és vasárnap hajnalban találták meg az üres sírt, tehát Jézus vasárnap támadt fel, nem hétfőn! :)
Úgyhogy kb. ennyit érnek ezek a mostani "keresztény" vallási dátumok... :)
Azaz, aki farsangolni akar egy jót, az nyugodtan tegye meg most hétvégén is, mert Jézusnak örömet okoz a mi örömünk! Hajrá! :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.02.24. 15:45:51

@Frady Endre:
Jézus a Templomban

Nem lévén a kapun plomba
Jézus bemén a Templomba.
Falon plakát: „Adok-veszek!”
S hallatszanak biznisz neszek.

Elszabadul néhány gerle
S kegytárgyakat zajjal ver le.
Kecskekufár s birkabankár
Miatt lelki létben van kár.

Jézus fájón körbe tekint,
Látvány kelti benne e kínt.
Lendül korbács, borul asztal,
Hősünk senkit nem marasztal.

„Nem a Jeruzsálem Pláza
Ez, hanem az Atyám háza!”
Péter így szól: „Újabb fétis
Dőlt meg. Jó lesz ez a hét is!”

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2011/12/jezus-templomban.html

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 15:51:14

@Jottó: (Szinte) Tisztelettel érdeklődnék, hogy a poszt toló mely állítása is gázolt bele a felsorolt gyülekezetek hittételeibe? Egyedül a Spar-hitűek érezhetik sértve magukat, de az még nem bejegyzett egyház Magyarországon.
@cmx85s: Parancsolj, kérlek: tutiblog.com/az-elso-tanarkoztarsasag-kikialtasanak-alkalmabol/ Még rárajtolhatsz...
Én olvastam valami olyat, hogy valamikor először az összes, majd a nagyszombati egyetem és a debreceni kollégium megalapítása után is szinte az összes (garabonciás) diák külföldön tanult, többségük a saját, keservesen megkeresett pénzén. Aztán volt aki hazajött és volt, aki kint ragadt, élve vagy halva. Sok olyan fiatalt ismerek, aki külföldön vagy külföldön is tanult, és mégis hazajött kamatoztatni a tudását. Ha ez az állításod igaz lenne, mi meg nem tudnánk megszabadulni a sok arab, afrikai, kínai, vietnami, izraeli, orosz, görög, ciprusi stb. orvostól és más diplomástól. Mert bizony pl. a debreceni Interspárban estefelé szinte csak ők vásárolnak évtizedek óta, és mégsem igazán nőtt meg a számuk. Persze van, aki ide nősül, az egyik etiópnak a fia remélhetőleg a magyar olimpiai atlétika-válogatott tagja lesz, a kubainak a fia lassan kiöregszik a magyar néptáncból, de az irakinak a lányai is magyar néptáncegyüttesben táncolnak és katolikus iskola kórusában énekelnek. Van egy "aprószemű" kereskedő hölgy, talán mongol, aki totál bihari tájszólásban beszél, a gyerekéről meg senki nem veszi észre, hogy "külföldi", pedig apja-anyja az, de ő mivel itt született, a magyar kultúrához is szocializálódott. És van itt amerikai (gringó) énekes-koldus is, nem tudni meddig.
De 20 itt tanulóból aligha marad itt egy-kettőnél több. És nem azért, mert otthon mindenkinek jobb, mint itt. És nem is azért, mert itt nem tudna egzisztenciát teremteni.

Dikusz 2016.02.24. 16:02:39

@cmx85s: ne haragudj, de a temetői rongálások témában nem tudok egyetérteni veled. Igenis lehet olvasni nem csak zsidó temetőkben történt rongálásokról is. Ahogy képeken nézem, az említett sírokon nincsenek fém-bronz-stb díszek, nem is szoktak lenni rajta. Ezekben a temetőkben véleményem szerint kizárólag gyűlöletből szoktak rongálni.
A többi temetőben meg fémtolvajok tesznek kárt, esetleg csak dühből rongálnak. Rákerestem a neten, az egyik ilyen rongálásnál egy ott éjszakázó részeg csak azért tette tönkre az útjába kerülő sírt, mert nem találta az elejtett mobilját.
Ha úgy gondolod, hogy a véleményed nem egyezik az enyémmel, kérlek normális hangnemben mondd el az ellenérveidet.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 16:08:09

@Dikusz: Tisztelettel jelzem, hogy valamelyik fővárosi zsidó temetői tömeges síremlék-rongálás után kiderült, hogy a hitközséghez tartozó sírköves társaságok közötti vitáról és egyfajta megrendelésállomány-növelő direktmarketingről volt szó. Ez a rendőrségi hír valahogy nem került a fősdodratú média látóterébe...

Dikusz 2016.02.24. 16:15:41

@cmx85s: szintén neked, de a másik hozzászólásod témájához, ha megengeded. Nem is nekem írtad, hanem Kitalátornak.
Azt amit az elvileg jól működő rendszerről írsz, egyszerűen nem működik. Politikai- és vallási oldalon is van olyan, hogy alapjában jó lenne, de akik benne vannak nem jól "használják". Nincs olyan iskola sehol szerintem (még az eliteknél sem), ahol 2-4 másoló van. Az üzemeltetésük nagyon drága. A nagy mennyiségű fénymásoló papírhoz meg hiába ad a szállító extra engedményt, hidd el nekem nem fizetik ki, mert nincs miből. Kis mennyiségre sincs pénz. Ha olyan céged lenne, ami ilyen fénymásolók működtetéséhez szállít különböző anyagokat, mit tennél, ha nem fizetik ki. Ha központilag rendelik meg, még nagyobb tétel. Nem véletlen lett 17 milliárd forint a KLIK adóssága. Tegnapi hírekben volt, hogy csocsóasztalt vettek nagy tételben iskoláknak. Azt sem biztos hogy kifizették. Ha már az energiaszolgáltatóknak is tartozik, akkor annál rosszabb a helyzet, mint közvetítik felénk.

Dikusz 2016.02.24. 16:31:43

@Kitalátor (másként) gondolkodó: most egy kicsit lazább választ adnék: ez is igazolja, hogy csak gyűlöletből rongálnak. Az általad említett esetben a megrendelés elmaradása iránti gyűlöletből.
Azért változatlan az a véleményem, hogy a zsidó temetőkben a rongálás szinte mindig (így kellett volna az előbb írni) gyűlöletből történik.
Amit nekem válaszoltál, abban teljesen igazad van, de ez ellen nem tudunk mit tenni. Nincs értelme a másik oldalra mutogatni, hogy de igen ők is csinálták, mindkét oldalon előfordulnak elhallgatások.
Mindig is azt tartottam, hogy mindenkinek lehet más a véleménye el kell fogadni, lehet kulturált keretek, nem anyázva között vitatkozni.
Elfogadom, és tiszteletben tartom a véleményedet, másét is, és bízom abban ha valamilyen témában nem értünk egyet, megoldjuk békésen.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.24. 16:53:00

@Dikusz: A bunkóság minden oldalról bunkóság. Én nagyon szenvtelen lehetek, mert extrém ritkán érzek valódi gyűlöletet, számomra a példa, amit írtál, nem érezhető át. Pedig voltam vállalkozó (inkább próbálkozó) és maradtak el előre beigért megrendeléseim bőségesen.
Visszatérve: ugyanúgy bunkóság nem keresztény embereket pl. keresztvízzel spriccelgetni, mint amilyen bunkóságról a fentebb látható ateista vallású liberálisok tanúbizonyságot tettek tömegesen. Sajnos a kulturált vitának ma nincs tere, ha az a mindenkinél egyenlőbbek bevonásával zajlik. Nézd meg sorban a kommenteket: A másodikkal kezdődően ha jól számoltam 32 gyalázkodó ÉS irreleváns, nem a témához hozzászóló, hanem a poszt toló személyét gyalázó, maximálisan intoleráns hozzászólás volt (meg vagy ugyanannyi irrekeváns), és legalább egy önakasztásra biztatót ki is moderáltak. Szerintem ennyi sötétség még talán a kurucinfó törzsgárdájában sincs, pedig azokat sem szeretem. Lehet, hogy szíven találta őket ez a cikk: magyarhirlap.hu/cikk/48415/Liberalisbunozes ? Pont közeledni kívántak valamelyik vérrokonukhoz? Nem tudom. És azt sem hiszem, hogy Őry Mariann posztolt volna...

oszt jónapot 2016.02.24. 16:57:03

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
És a nagyböjt alatt tilos jelmezversenyt tartani, vagy mi a fasz?
Nem csak húst enni nem szabad?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.02.24. 17:09:48

@nagybalfasz: mindegy nekik. ez a fajta meggyónja a perverz papjainak a bűneit aztán másnap csinálja tovább mintha mise történt volna.

megtorolom 2016.02.24. 17:12:25

Csak röviden! Én koromnál fogva is, meg mint vallás gyakorló ember mondom, hogy nincs kötelező bármilyen ünnep senkinek. Nem dobálunk meg senkit aki bizonyos ünnepeken azt csinál amire kedve szottyan. Hogy mi mit tartunk be az meg a mi dolgunk, ehhez sincs senkinek semmi köze. Tartsuk tiszteletbe a másik ember dolgait. Ennyi! Mindenki saját maga számol el a tetteivel. Ez ilyen egyszerű. Sok olyan barátom van aki szabad szájú, és soha nem szólok rájuk ha beszélgetésünk közepette sűrűn használják a jobbnál jobb kötőszavakat. Akik itt úgy nyilvánulnak meg a másik kommentelő irányában, ahogy a kanász, az őt minősíti. Nem kell ahhoz hívőnek lenni, hogy normális emberi módon vitatkozzunk. Ha a Spar -k most jutott eszébe ez a reklám, hát akkor tegye.

oszt jónapot 2016.02.24. 17:13:27

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
Nagyböjt alatt jelmezbe öltözni tilos, de középiskolás lányokról fantáziálni szabad? Fasza vallásotok van.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.02.24. 17:15:26

és bakker, a farsang az nekem jelmezbálat jelent, húst is zabálunk naptártól függetlenül és magasról szarom le mindenki vallásos indíttatású túlérzékenységét is.

megtorolom 2016.02.24. 17:18:10

@oszt jónapot:
Nem baj ha nem tudod miről szól az egész, olvass utána ha érdekel. Ha meg nem! Akkor mit erőlködsz vele?
@sugargiraffusplumps.:
Te meg ne irigykedj! :DDD

cmx85s 2016.02.24. 17:19:34

@Frady Endre: Te jó ég, te milyen szektába jársz????
"A bibliai húsvét (pészah) ráadásul nem a "tavaszi napéjegyenlőséget követő holdtölte utáni első vasárnap", hanem a zsidó vallási naptár első hónapjának közepe."
A kereszténység nem a zsidó pészahot ünnepli, hanem a megváltást!
A nagyböjt pedig a Húsvétra való lelki felkészülést szolgálja.
Szerintem sürgősen hagyd ott ezt a társaságot. ;)

oszt jónapot 2016.02.24. 17:21:02

@megtorolom: Utánaolvastam, jelmezversenyről volt szó, nem húszabálásról. Az mióta tilos nagyböjt alatt?

cmx85s 2016.02.24. 17:21:14

@Dikusz: nem azt mondtam, hogy EGY iskolának 2-4 típusú fénymásoló, hanem az ország valamennyi iskolájába 2-4 típus közül rendelni. Így viszont már elég nagy tételben lehet rendelni, igaz?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.02.24. 17:21:42

@megtorolom: á, mink gyónás nélkül is megvagyunk szépen :) :)

cmx85s 2016.02.24. 17:27:20

@Dikusz: nem értem, mi a problémád a hangnemmel, hogy külön felhívod rá a figyelmet, szerintem teljesen kulturáltan mondom el az érveimet. Ha ez valakinek nem tetszik, akkor az szerintem azért lehet, mert az illetőnek már nincsenek érvei, ezért azt állítja, hogy a másik fél nem elég polkorrekt módon mondja el a mondandóját.
Szóval, szerinted fémszobrok vannak a keresztény temetőkben? Biztos én vagyok a vak, de olyanokat csak elvétve látok. Nagyrészt sima sírkövek, esetleg egy fémgomb a mécsestartón. De azért nem kell széttörni az egész sírkövet, vagy a fa fejfát kihűzni a földből, ahogyan a családunk egyik sírjánál tették. Mondjuk, ezt a mai napig nem értem, mit csinált egy fejfával az illető...

megtorolom 2016.02.24. 17:33:12

@oszt jónapot:
Akkor légy szíves olvasd el figyelmesen , mit írtam erről az egészről. NEM TILTJA senki. A hívőknek is csak ajánlják.
@sugargiraffusplumps.:
Tudod ismertem jó pár embert akik hivatalból mániákusan szinte üldöztek bennünket a Kádár rendszerben. A feleségem igazgató helyettesként csak a fele fizetést kapta, mert nem léptünk be a pártba, és templomba is jártunk. Ugyanez az ember halála előtt elhívta a papot és meggyónt. Ismered a mondást! Soha ne mond, hogy soha! Az élet fura dolgokat tud produkálni. Majd emlékezz erre annak idején!

További magyar hang 2016.02.24. 17:35:59

A Jóisten fenn az égbe'
néz hülyén a magyar népre:
ennyi barmot egy rakáson!
Kiirtsa? Vagy mit csinájon?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.02.24. 17:40:58

@megtorolom: nyilván azok se voltak komplettek.

azonban vegyük észre, hogy a vallás olyan mint a dohányzás meg a maszturbáció: akkor nem zavarod vele embertársaidat ha otthon csinálod a négy fal között.

amúgy azt hol írtam, hogy én nem vagyok vallásos?

Terézágyú 2016.02.24. 17:43:03

@megtorolom:
arohattmocskoskomenisták!!!!!! a zénfeleségem meg egyharmad fizetést kapott mert eccer aszonta, hogy atyaisten!

rasztaszív 2016.02.24. 17:43:40

na,nehogy már azt kelljen lesni egész évben,hogy a valláskárosultaknak éppen mi baja van...?!kezdenek nagyon elszállni!

5perc 2016.02.24. 17:53:16

Márpedig az ország lakosságának mind a 18%-át kitevő ortodox keresztény, görög és római katolikus hívőnek/vallásgyakorlónak kötelező megünnepelni a Spar farsangi játékát, különben komoly üldözésük március harmadikával megkezdődik. Akit csak megkereszteltek, az ebben most nem érintett.
Az ennél jóval katolikusabb Spanyolországban, Santa Cruz-ban február 14-én - bőven a február 10-és magyar romkat nagyböjt kezdete után - ért véget a világ második legnagyobb karneválja, tessék őket is bemószerolni, mert sérti az Európai Unió(?) magyar keresztény hívő ultrakisebbségét.

gabors 2016.02.24. 17:56:12

miota kotelezo barmilyen farsangi barmin is resztvenni !!!

A Spar nem egy felekezet ... ha posztolot ezt serti az a sajat onteltsegenek a bizonyiteka ami a sajat (gondolom valamifele kereszteny a sopankodas miatt)....

Most akkor bojtkork a hust is be kell tiltani mint a vasarnapi vasarlast ... ???

Barom !!!

megtorolom 2016.02.24. 18:05:12

@Terézágyú:
Szerinted ez vicces? Szinte alig volt otthon! Nem nyolc órát dolgozott! A dupláját. Évekig. Milyen kedves ember vagy! Azért megtudod állni ugye, hogy nem válaszolsz? Kösz!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.02.24. 18:31:26

@cmx85s: Az első századokban a (még) bibliai keresztények ugyanakkor ünnepelték a húsvétot és a pünkösdöt, amikor a zsidók is.
A 40 napos böjt Jézus felkészülését szolgálta a 3 éves küldetésének a beteljesítéséhez. Az ő követői évszázadokon keresztül nem csináltak 40 napos böjtöt húsvét előtt.
Ha nem baj, akkor a Biblia és a katolicizmus közül az előbbit választom. ;-)

agarik 2016.02.24. 18:33:47

1) A Sparnak meg olyan a vallása hogy a kötsög hőbörgés sérti. Na, most ki a vallásgyalázkodó?

2) Troll bácsi elfelejtette hogy a marketingre más nyelvtani szabályok vonatkoznak.

3) Hát nálam meg a Farsang 1 napig tart, és simán csak beöltözünk.

4) Elgondolkodnék azon, Trollocska vajon állít-e Karácsonyfát? Mert azt a Biblia pogány vallásgyalázásnak mondja, l. Jeremiás 10.2-4.

Afrika steht an der Elbe 2016.02.24. 18:38:40

@rasztaszív:
Öcsém, hogy kinek mi baját kell állandóan lesni és kik vannak elszállva maguktól, azt inkább nem mondom most el neked, mert még feljelentesz holokoauszttagadásért.

rasztaszív 2016.02.24. 19:21:14

@Afrika steht an der Elbe: a zsidók téged nem akarnak semmiben korlátozni az ő vallásukra hivatkozva,ha nem akarnál foglalkozni velük,könnyen megtehetnéd.

Oldgrey 2016.02.24. 19:45:14

Azt kérem, hogy a vallásukat gyakorlók vegyék tudomásul, hogy a -szerintem - többség vagy hitetlen, vagy csak felszínesen vallásos (karácsonykor, húsvétkor elmegy templomba, de nem imádkozik, és - tapasztalataim szerint - a tízparancsolattal is hadilábon áll. Fel tudja mondani (esetleg), de nemigen tartja be. Mi (hitetlenek) zárt helyeken tartunk rendezvényeket (farsangi - jótékonysági) bál és ilyesmik, ahová előre megváltott belépővel lehet belépni. Ha valakit az időzítés sért a hitében, nem jön el. Múlt hét végén alapítványi bálban voltam több, mint 300 emberrel együtt. Ott voltak magukat vallásosnak mondó, vasárnaponként templomba járó emberek tucatjai is, jóízűen megették a vacsorát és hajnalig táncoltak, és eszükbe sem jutottak Krisztus szenvedései. A hívők - főként az ilyen ostoba és erőszakos fajta - törődjenek a saját dolgukkal, és ne szóljanak bele abba, hogy más hogyan él, gondolkodik. Én is ezt teszem, tehát nem kötözködöm a hívőkkel, de nem is hagyok beleugatni a saját dolgaimba.

SarahConnor 2016.02.24. 19:58:14

Zoltán! Rövid leszek. Szedjél valamit az idegeidre, a habot meg töröld le a szádról. Hülyegyerek.
Üdv: Lenina

Zsuzsi25 2016.02.24. 20:14:52

@oszt jónapot: es ki a faszt erdekel? Nem vagyok vallalsos. Sőt! Marpedig senki nem kotelezhet arra, hogy barmilyen vallast gyakoroljak. Akinek nem tetszik, nem megy a sparba. En sem megyek a vallasoshoz oda, hogy ne legyel az mert szerintem faszsag.

szamaritánus 2016.02.24. 20:21:35

ez a poszt valami vicc? :DDDDDDDDD

cmx85s 2016.02.24. 20:29:35

@Frady Endre: "Ha nem baj, akkor a Biblia és a katolicizmus közül az előbbit választom. ;-) "
Nekem nem baj, de azzal azért vigyázz, hogy a Bibliát soha nem szabad szó szerint venni.
Mit kezdesz azzal, hogy aki engem akar követni, tagadja meg apját és anyját? A példabeszédek az akkori hallgatósághoz szóltak, az őáltaluk ismert világot figyelembe véve. Mai füllel hallgatva az ember néha elcsodálkozik, és ehhez kellenek a teológusok, akik el tudják magyarázni, hogy mire is utal a Biblia.

cmx85s 2016.02.24. 20:38:42

@Kitalátor (másként) gondolkodó: azt nem csodálom, hogy még aki itt tanult, az sem marad itt, ha nem köti valami nagyon erősen ide. Ez lehet egy házasság, egy jól elcsípett állás, de a nagy többség, aki itt tanult, elmegy innen. Nálunk az SZTK-ban volt egy nagyon jó sebész, valamelyik arab nációból való, aki pár évig a balesetin volt, de aztán úgy eltűnt, mint a kámfor. Ha jól beszél egy világnyelvet, már rég nyugatabbra ment.
Nem hibáztatok senkit ezért a döntésért, hiszen nyilván felméri az ember a lehetőségeket. Itt a kemény munkáért nulla megbecsülés, amott egy kiszámítható életpálya, házzal, nyaralóval, kocsival, napi 8 óra munkával.

Phteven 2016.02.24. 21:02:26

:-DDDDDDDDDDDDDDDDDD

Megyek, eszek egy keresztyéngyalázó farsangi melegszendvicset. Gulyáskrémmel!! :-)

púdó 2016.02.24. 21:16:59

Nagyon sajnálom a posztolót .Tényleg.Egy lelkileg igen sivár ember lehet.
De semmi baj.Innentől már csak feljebb van neki.Szerintem még a Jóisten is fogja a fejét miatta.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.02.24. 21:32:18

@Phteven: belerajzolsz egy fordított keresztet a gulyáskrémbe?? :) :)

Dikusz 2016.02.24. 21:55:07

@cmx85s: elnézésedet kell kérnem. Ha nem utálnám hozzászólásokban a nagybetűket, azzal írtam volna. Először nem is értettem, miből jött le, hogy azt írtam nem tetszik a hangnemed. Visszakerestem, és totálisan félreérthető volt az utolsó mondat. Bárki más is ezt olvasta volna ki belőle.
Leírom most megint, miért írtam, talán nem kutyulom össze, mint majom a házicérnát. Azt szerettem volna kihozni belőle, hogy mivel nekem ebben a témában más a véleményem, nehogy bárki aki esetleg ehhez fűz ellenvéleményt, ne küldjön el durván melegebb éghajlatra.
Tapasztalatból beszélek, sokszor megfogadtam politikai vitába nem megyek bele, a baráti kapcsolatot nem kockáztatom. Példa: tavaly voltunk Meseországban többnapos túrán. Egy emlékhelyen koszorúztunk, az oda való himnuszt énekeltük, zászlóval a kezünkben. Pontosabban én, meg a túravezetőnk tudta ismerte egyáltalán. Egy nagyon jó barátom rám olvasta, hogy honnan volt képem elénekelni, amikor én nem egy oldalon állok vele politikailag. Nem lehet ilyen témában felvenni a kesztyűt. Még a frappáns választ sem volt értelme elmondani, hogy én legalább ismerem, ő meg nem. Nagyon csúnya vita kerekedhetett volna belőle, tönkretéve a csodaszép utat.
Az kicsit hosszúra sikeredett, talán most kicsit érthetőbb voltam. Mégegyszer elnézésedet kérem.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.02.24. 22:02:05

@cmx85s: Egyetértek azzal, hogy a Biblia néha nehezen érthető. Azzal viszont nem, hogy évszázadokkal később kitalált, a Bibliában soha nem szereplő emberi szokások figyelmen kívül hagyását blaszfémiának tekintsük. :)

Dikusz 2016.02.24. 22:25:48

@cmx85s:
abban teljesen egyetértünk, hogy a KLIK teljesen felesleges. A fénymásolóhoz annyit: még akkor sem egyformán használják a gépeket ha mondjuk csak általános iskolákat említesz. Ha hozzávesszük a középiskolákat, egyetemeket, akkor meg pláne. Nem lehet egyforma teljesítményűt venni egy kis létszámú általános iskolának, mint egy egyetemnek, központilag (KLIK) pláne nem. Nem értek a fénymásolókhoz (sem), de ha a sok használattól tönkremegy, újat kell venni. A volt munkahelyemen tapasztaltam: amikor a kolléga nyugdíjba ment, rövid időre átvettem a raktár kezelését. Megnéztem, hogy milyen tonerek vannak készleten. Annyit még én is tudok, hogy egy idő után beszáradnak, használhatatlanok lesznek. Telefonáltam mindenkinek, milyet használnak. Kiderült van olyan amihez már nincs meg a fénymásoló évek óta (tönkrement), és olyan még működő gép is van, amihez már nem is gyártanak tonereket.
A másik, talán fontosabb, nincs pénz kifizetni. Se kicsi, se nagy forgalmazó cég nem engedheti meg magának, hogy milliárdokkal tartozzanak nekik, mert tönkremennek.

Dikusz 2016.02.24. 22:51:03

@Kitalátor (másként) gondolkodó: remélem nagyjából le tudom írni értelmesen amit szeretnék. @cmx85s: -nél egy kicsit belebonyolódtam. Azonkívül ha egyenesen próbálja valaki elmondani a véleményét, az mindig jobb, mintha köntörfalaz.
A politikai vélemény tekintetében nem egy oldalon állunk, úgy látom. Ha normális hangnemben szólok hozzád, úgy is válaszolsz. Nagyon jól tudsz bánni a szavakkal, igen érzékletesen ki tudod mutatni a zsigeri soha nem kimondott gyűlöletedet egy bizonyos oldal, és vallás iránt. Nincs apelláta, nincs általad elfogadott más vélemény (ebben). Még azt is mondanám, hogy azokat a vitapartnereket egy kalap alá veszed velük, akik nem osztják a véleményedet. Biztos okod van rá. Én nem tudom veled szemben megvédeni a magam véleményét, nagyon hamar alulmaradnék. Jó ideje olvasom a hozzászólásaidat, sokat tudsz, ezért írtam az előbbi mondatot.
Pont ilyen helyzetbe kerültem a fentebb említett barátommal, ha vitába szállok vele, rámehetett volna a barátságunk. Nagyon közel állnak hozzám a párjával, és a közelebbi baráti körükkel. Sok szép élményt köszönhetek nekik, és egy értelmetlen vita miatt nem szeretném elveszíteni őket.

BéLóg 2016.02.25. 01:12:14

@Rejsz Felügyelő: Az elég bizonyíték neked hogy tegnap is találkoztam vele személyesen, ma éjjel meg megint beszélgettünk egy jót.
QED

ebella 2016.02.25. 04:46:42

@Terézágyú: Én egy katolikus, és egy református templom mellett lakom, éppen rálátok a bejáratukra. (Még egy Evangelikus meg egy baptista is van pér méterrel arrébb.) Ha valóban negyven százalék lenen az arányuk, akkor ezekbe a templomokba tömegek járnának. De egy-két kóbor öregasszonyon meg az őket kísérő néhány tatán kívül senki nem jár oda. Még a baptistákhoz járnak a legtöbben és oda fiatalok is. De azért ők se érik el a százas számot.

nu pagagyí 2016.02.25. 06:49:41

Van megoldás Zoltán. Böjtölj a CBA-ban!

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.25. 08:00:12

Zozika, a gyógyszered gyorsabban gurult, mint ahogy futni tudsz utána. Így jártál.
Holnap majd utoléred és nem firkálsz hülyeségeket.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.25. 08:44:12

@nagybalfasz: Nem. Még az anya- és kutyabaszó liberálisokat sem gyűlölöm (lásd fentebb), csak utálom és sajnálom. De nem pusztítanám el, és nem ítélném őket egy bánt@oszt jónapot: óan bunkó szóért 400 nap elzárásra. Nem tilos nagyböjt alatt jelmezversenyt tartani, csak az nagyböjti jelmezverseny, nem farsangi. A szavaknak ugyanis van jelentése.
A fantáziálásban tévedsz, egyrészt nem szorulok rá, másrészt "már minek". Amit írtam, azt azzal az előre megfontolt szándékkal írtam, hogy eljusson a piros bárcás vastagszájúhoz és k. édesanyjához, aki odaszervezte, abban a reményben, hogy rájön, mégsem következmények nélküli ez a világ. "Aki kurvának áll, ne csodálkozzon, ha megbasszák!" Ne sírjon, ne pereljen és ne követeljen kárpótlást!

cmx85s 2016.02.25. 08:57:30

@Dikusz: Semmi baj, nem sértődtem meg, csak nem értettem, hogy miért a külön felszólítás, de így már érthető. :)
Amőgy tényleg vannak, akiknek nem lehet ellenvéleményt mondani, mert akkor nem érvelnek, hanem leüvöltik az ember fejét, meg lehülyézik.

cmx85s 2016.02.25. 09:02:34

@Frady Endre: nos, igen, talán erős volt a poszt toló kifejezése, de végülis ő vallásában sértve érzi magát, és ezt kívánta jelezni.Ő szóvá tette, a nagy többség viszont lenyeli, mert, ugye, ha szól, akkor rögtön megkapja, hogy Na és a megbocsátás? Meg minden egyebet, amit itt ráborítottak.

cmx85s 2016.02.25. 09:05:33

@Dikusz: szerintem pont azért kéne, hogy 2-4 típusnál ne vegyenek többet. Ezekhez a kellékanyagok előbb fogynának el, mint tönkremennek, és a nagy tétel miatt olcsóbban kapnák meg és nem fogyna el a költségvetés az év vége előtt. Meg, persze, a Teddd vissza,. fiam- esete.
A KLIK meg nem annyira régi agyszülemény, hogy most fennállhatna a kellékanyagok már nem elérhetők hozzá probléma.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.25. 09:06:52

@Dikusz: Ha esetleg arra céloznál: se a muszlimokat, se a zsidókat, se az embereket, se a vallásukat nem gyűlölöm. Más közösséget sem. (azt nem mondom, hogy nem esik jól, amikor szektáik és/vagy pártjaik egymást marják, de innen nézve a vicces.) Az arroganciát, a "mindenkinél egyenlőbb" előjogok követelését, a rokkantparkolókat, mentőbeállókat elállókat, a kerékpárutakon, buszsávokban parkolókat is csak egy kicsit, mert nem kívánom a halálukat, csak egy olyan tartós élethelyzetet, amikor átérezhetik ezeknek a súlyát.
Még politikai szervezeteket, nézeteket, azok tagságát sem tudok gyűlölni. Az, hogy egyeseket önáltató önsorsrontó hülyéknek, másokat aljas szocioparazitáknak tartok, nem gyűlölet, hanem vélemény. Nem tudok elképzelni olyan élethelyzetet, hogy halomra gyilkoljam őket úgy, hogy nem támadnak meg fizikailag engem vagy a családomat. A lejtő különböző szintjén vergődő liberálisokat sem gyűlölöm, gyűlölik ők egymást és magukat (meg minket) eléggé, csak szeretném elérni azt, hogy ne csak és ne is elsődlegesen az ő véleményük érvényesüljön. Sőt, egyáltalán ne is tolakodjon a képembe, ha nem akarom!
A vallás ugyanis (szemben azzal, amit a marxista egyetemen tanítottak) soha nem volt és nem is lesz sehol magánügy, az mindig közügy, ezzel szemben a liberalizmus igenis magánügy kellene, hogy legyen. Szerintem ugyanis nem ugyanaz a medencébe belepisilni benne állva, ülve vagy úszva, mint a trambulinról.

cmx85s 2016.02.25. 09:14:12

@Dikusz: na, ezt megkaptam :)
Szóval, leírom a véleményemet, és ez sokaknak bántó lehet, mert azt szoktam írni, amit gondolok. De végülis, ebből lesznek az építő viták, nem? Készséggel elfogadom, ha másnak más a véleménye, de azt senki ne akarja rám erőszakolni, vagy egyedüli helyes nézetnek beállítani. Ezért írom le az ellenvéleményt.
Egyébként, tavaly voltunk Prágában, az idegenvezető egy fél napot a Jozefov-negyedre szánt, megnéztük a temetőt - a fal lukain keresztül, két zsinagógát - kívülről, mert bemenni, ugye, nem lehet. Aznap este feltettem neki a kérdést, hogy az - azt hiszem, Kis Oldalon lévő - templomba, ahol az öltöztetett kis Jézus szobor van (van Kalocsai ruhája is, meg lehet nézni a kiállítást), megyünk-e majd, mondta, hogy sajnos, nem fér bele a programba.
Szerinted melyiknek volt / lett volna több értelme?

2016.02.25. 09:18:59

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
Jó, leesett, eddig nem jött át a szarkazmus.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.02.25. 09:49:35

@Dikusz: az milyen barátság amelyik rámegy egy vitára? pffff.

dzsaszper 2016.02.25. 10:00:08

@Darth Revan: a posztolónak abban igaza van, hogy akkor nagy J-vel kellett volna írni.

dzsaszper 2016.02.25. 10:02:21

amúgy az alapprobléma nem a Sparral van. Valahogy (1948 és 1989 között) az rögzült a magyar társadalomban, hogy farsang február végén van, egy csomó óvoda is a napokban tartja a farsanti mulatságot.

Annak idején ez simán olyan bosszantás lehetett, mint pénteken csak húsos étel a menzán.
Rögzült, tehát ebben a kommunista rendszer úgy tűnik, sikerrel járt.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.25. 10:18:38

@dzsaszper: Jó az február-márciusnak is nekik.
@cmx85s: Egyik lányom ott dolgozik, mindig mutattak egy csomó nevezetességet (ki is gyomláltuk egyszer két sör között Karel Čapek sírját) ha ott jártunk, de alig jegyeztem meg valaminek a nevét, amire olvasmányaimból nem emlékszem és valami miatt megleptek. Ilyenek ol. a Clementinum, az óváros egyetlen valóban működő, hívekkel a szertartások alatt zsúfoltan teli (egyébként görögkatolikus) temploma, meg a 'Kocsma a felakasztott kávéhoz'. A zsidó negyedben én egyedül a Gólemre lettem volna kíváncsi, de aznap nem dolgozott...

atpijkamo129 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.25. 11:22:45

@Terézágyú: "Fehér kenyér XXX Ft"

Fasz gondolta akkor, hogy egy heti fizetésbe lesz egy kiló kenyér.

Blogin · http://apologetika.blog.hu 2016.02.25. 11:36:44

Római katolikusként elnézést szeretnék kérni a levélíró helyett a többi katolikus nevében is.

oszt jónapot 2016.02.25. 11:47:47

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Azért csak nem bírod ki, hogy ne tegyél szexuális utalást egy tinédzserlányra, te valláskárosult faszkalap. Na látod baszdmeg, ezért utál titeket minden normális ember, mint a szart.
Itt veritek magatokat, hogy más nem mondhatja a farsangra, hogy farsang, mert sérti a képzelt barátotokban való hiteteket, de kislányokat kurvázni az megy. Büdös köcsög.

neet 2016.02.25. 12:21:38

Váú, 100 fölött vagyunk? ELolvasom..

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.25. 12:35:43

@oszt jónapot: Nem tehetek róla, de a tinédzserfiúk nekem - veletek ellentétben - nem tetszenek.
A farsangra nyugodtan mondhatsz bármit, de a |nem farsang|-ot farsangnak nevezni vagy az automikus filozófiai gondolkodás (ami, már bocsáss meg, de te és a többi sötét bunkó antikrisztiánus megnyilatkozásaiból szerintem nem vezethető le) iskolájának követése, vagy pedig maga a tömény butaság, műveletlenség, suttyóság, annak is a büszke (meleg?) változata.

Dikusz 2016.02.25. 12:36:14

@sugargiraffusplumps.: olyan:(
Pár éve ismerem őket, talán jobb kifejezés a "túrabarátság" - egy több napos túrán találkoztunk, azóta is jártunk más együtt sok szép helyen. Azt mindenesetre megtanultam, hogy a politizálás bármilyen kapcsolatból ki kell hagyni, sok veszekedést szíthat.

oszt jónapot 2016.02.25. 12:36:57

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Igen, nyilván mindenki meleg, csak a gyerekbaszó papjaitok nem.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.25. 12:38:33

@atpijkamo129: Te tényleg heti 195 forintot keresel? Add meg a számlaszámodat, én ráutalok havonta ezer forintot, abból és a fizetésedből már 9 kiló kenyeret is vehetsz egy hónapban...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.02.25. 12:38:58

@oszt jónapot: haggyadimre, úgyse fogják megérteni soha. azért vannak ott ahol vannak.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.02.25. 12:40:20

@Dikusz: az nem barát, hanem max. haver, ivócimbora, ijesmi.

oszt jónapot 2016.02.25. 12:41:58

@sugargiraffusplumps.: Nyilván. Tőlem aztán hihet bárki mesekönyvekben, csak engem ne basztasson vele.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.25. 12:42:43

@oszt jónapot: Nekem olyanom nincs. Neked van? Azt hittem, hogy azt csak Goebbels találta ki: www.magyarkurir.hu/hirek/goebbels-ravasz-huzasa-pedofil-papok-vadja
Szóval még nácifaszista is vagy?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.02.25. 12:43:02

@Blogin: igazán szép tőled, de teljesen felesleges. attól, hogy belöksz egy birkát az istállóba a versenylovak közé, még nem lesz belőle versenyló :D

oszt jónapot 2016.02.25. 12:50:18

@oszt jónapot: Ja, hitlerjugend az előző volt, bocs. :)

Dikusz 2016.02.25. 12:52:27

@Kitalátor (másként) gondolkodó: ha én a véleményed szerint "liberális" -már ezt a meghatározást sem tudom melyik oldalra kell érteni, annyian annyiféleképp magyarázták - vagyok, akkor engem már utálni és megvetni kell úgy, hogy nem is ismersz? Ha bármelyik: MSZP/DK/LMP/stb párttal szimpatizálok és még vallásos sem vagyok,utálni megvetni kell engem, vagy mást? Ez nem sokban különbözik a gyűlölettől szerintem. Én tisztelem a tudásodat, a humorodat, attól függetlenül melyik oldalon állsz. Csak a számomra érthetetlen zsigeri utálatot nem értem (másnál sem).

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.02.25. 12:56:05

@oszt jónapot: az emberiség szégyenei ezek, de hiába, mert náluk van a pénz. ez van.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.02.25. 13:30:22

@Dikusz: állítólag hitler is vicces ember volt. gondoltam szólok....

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.02.25. 13:38:27

@cmx85s: Hogy tud valakit vallásában sérteni egy közért? Vízilóhúst kever a vegetáriánus kajába? Bort tölt a tejbe? Antikrisztus nevű szenteltvizet árul? Keresztényeknek magasabb áron ad el böjti Túró Rudit? A Hitélet c. lap mellé teszi az Ateista Hírmondót és a Farsangi Farhangot? :)
Tényleg azért kell cikket írni, feljelenteni egy boltot, mert nem illeszkedik bele a páciens világnézetébe?
Gyenge az a hit, amit egy ilyen program meg tud ingatni...

cmx85s 2016.02.25. 13:53:42

@Frady Endre: szerintem te lennél a legjobban felháborodva, és billentyűzetet ragadnál Homár iránt, ha idén március 25-én az ebédlőben/étteremben csak húsmentes ételek között válogathatnál az ebédmenün.
Szerencsére ez a veszély nem fenyeget, ezt sikerült elérni 45 év alatt.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.02.25. 14:05:11

@cmx85s: Szerintem nem lennék felháborodva a húsmentes menün, mint ahogy a teljesen húsoson sem.
Tudod, mit csinált Jézus és a tanítványai a pénteki keresztre feszítés előtti este: bárányhúst ettek azon a bizonyos utolsó vacsorán!
Ez az egész úgynevezett nagypénteki vega dolog csak egy több száz évvel Jézus utáni csinálmány és egy biblikus keresztényt teljesen hidegen hagy. Ha én aznap nem eszem húst, az csupán azért van, hogy esetleg egy velem együtt evő hívő katolikussal ne keveredjek véget nem érő parttalan vitába. :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.25. 14:27:05

@Dikusz: Sajnálatos módon mára a liberális szitokszóvá változott, hála azon megélhetési ideológusoknak és politikusoknak, akik magukat annak hirdetve sorozatosan követik el az emberiség elleni bűnöket. Én is tudom, hogy valójában ők és itt is kommentelő zavarodott követőik valójában liberálsoviniszták és anarchisták, de egy olyan közegben, amelyik ez esetben a farsang szó jelentését sem képes felfogni és úgy ugrik emiatt, mint egy veszett tehén, sajnos nincs mód ilyen apróságokkal is törődni.
Használják a baloldali kifejezést is (én is emlékszem arra, amikor a Fidesz volt a jobboldali liberális, az Szdsz meg balliberálisnak mondta magát) pedig a baloldalon ma akkora vákuum van, hogy az minden pártban demagógiát gerjeszt. Milyen már az, hogy az állítólag baloldali, bérből-fizetésből-nyugdíjból élő szegény és alsó-középosztálybelieket képviselő pártoknak most a legnagyobb gondja az, hogy népszavazássak kényszerítsék a kereskedelemben dolgozó minimálbéres biorobotokat a vasárnapi munkavégzésre? Arról ne is beszéljünk, hogy minden baloldali potentát vagyona és jövedelme sokszorosa a választóinak. Kivéve valamelyest azokat, akik milliárdos bűnözők sameszaként indulnak.
Azt is szeretném jelezni, hogy nemrég még két ateista barátom is volt, csak az egyiket - ráadásul a fideszest - magához szólította az Úr, pedig intenzíven hozzákezdett a KDNP-n belül az ateista műhely szabályainak kidolgozásához és jelentkezett is kettős tagságra.
A másik régi baloldali család sarja, dédapja vöröskatona, nagyapja ávós volt, de ő rendes, dolgos ember lett, csak mivel másodállásban falun kertészkedik, kezd a Jobbikhoz húzni...
Egyébként mi a véleményed a poszt tolót és engem ért aljas személyeskedő, észérvektől mentes indulatos támadásokról?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.25. 14:30:26

@Frady Endre: Röhögni fogsz, az Újszövetség is "csak egy több száz évvel Jézus utáni csinálmány"...
Ami nem az, az az Égből Hullott Kapcsos Könyv.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.02.25. 14:41:13

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Tényleg röhögök, mert a Dan Brown tanok igen szórakoztatóak! :DDD
Az Újszövetség összes része levele/könyve készen volt már az I. században és egyházak között terjedt. Az I-II. századi keresztény levelezésekből, melyek sokat idéztek az említett írásokból, néhány vers kivételével szinte az egész újszövetség rekonstruálható.

5perc 2016.02.25. 15:01:17

"198. Az egyedi címeket, tehát a költői művek, könyvek, értekezések, cikkek, képek, szobrok, zeneművek, műsorszámok stb. címét nagy kezdő@dzsaszper: betűvel írjuk. A többelemű címekben csak az első szót és a tulajdonnevet kezdjük nagybetűvel"
helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh12

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.25. 15:09:07

@Frady Endre: De mint egységes szerkezetbe foglat, a szent, katolikus és igazhitű egyház által kanonizált mű mikor is jelent meg? Érdekes módon a - leginkább talán túlzott költőiségük miatt - apokrifnak nyilvánított művek némelyike nemcsak a kódexekben maradt fenn, hanem a népi vallásosság egyes elemeiben is felismerhető - volt. Ilyen az ún. Jakab-ősevangélium is. Magyarul és románul talán még van belőle valami Moldvában, de csonka hazánk területén már se magyarul, se svábul, se ruszinul, se máshogy nem éneklik. Tőlünk nyugatabbra meg már valamikor a reformáció vihara során kiirtották, még azokat is, akik ismerték.

5perc 2016.02.25. 15:10:52

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
"A farsang jellegzetessége, hogy a keresztény liturgikus naptárban nem kötődik hozzá jelentős vallási ünnep, alapvetően a gazdag néphagyományokra épül ... A kereszténység előtti időkből származó farsangi mulatságokat.."
hu.wikipedia.org/wiki/Farsang

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.25. 15:11:35

@5perc: Értem. Ezek szerint a farsangi jelmezverseny nem egy egyszerű jelzős szerkezet, hanem levédett cím. Köszönjük!
Jövőre (és még az idén is) a Spar ezért feljelenthet minden iskolát és közösségi házat, civil és egyházi szervezetet, vendéglátóst, ahol farsangi jelmezversenyt rendeznek?

5perc 2016.02.25. 15:20:55

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
A játék címe. Az idézet így folytatódik: "például: Hazám, Szózat, Napraforgók, Álarcosbál, Kívánságkosár; Ember az embertelenségben, A kőszívű ember fiai, Képes politikai és gazdasági világatlasz, Magyar értelmező kéziszótár, Tanulmányok Arany János költészetéről, Hajóvontatók a Volgán, Kis éji zene, Jó éjszakát, gyerekek!, Önök kérték"
Áruld már el, hogy ezt a "levédett" szót honnan vetted? Ok, tudom, hogy csak kötekedni, félremagyarázni és hamisítani vagy itt, de ez most érdekel.

atpijkamo129 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.25. 15:30:52

@Dikusz: "Én tisztelem a tudásodat, a humorodat, attól függetlenül melyik oldalon állsz. Csak a számomra érthetetlen zsigeri utálatot nem értem"

Én is így vagyok. Engem multattat és tanít. Rengeteg dologban egyetértek vele, és sok dologban pont nem. Nem hiszem, hogy meg tudnám győzni, ezért simán ("gyáván") kerülöm a témát, és így jól megvagyunk.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.02.25. 15:38:42

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Most nem belemenve a kanonizáció folyamatába és ütemtervébe, a tényállás akkor is az, hogy a mai katolikus vallási gyakorlat túlnyomó többsége nem a Biblián, hanem a történelem szele által ki-befújkált hagyományokból áll.
Ez az egész húshagyó keddes, nagypéntekes, böjtös, farsangos, hamvazó szerdás, különböző méretű boldogasszonyos, napéjegyenlőséges, holdtöltés hókuszpókusz nem a Biblián alapul.
Onnantól kezdve viszont egy biblikus keresztényre nézve nem mérvadó. :)

atpijkamo129 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.25. 15:41:52

@Kitalátor (másként) gondolkodó: "tényleg heti 195 forintot keresel?"

Hát a nyolcvanas években volt hogy többet, volt, hogy kevesebbet.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.25. 16:12:57

@atpijkamo129: De akkor nagyrészt 3,60 Ft volt egy kiló kenyér. A vége felé ment fel, ha jól emlékszem 20-25 Ft-ra.

cmx85s 2016.02.25. 16:23:46

@Frady Endre: bocsi, de a kereszténység nem CSAK a biblián alapul. Létezik pl. katekizmus is. Egy hitét gyakorló kereszténynek pedig engedtessék meg, hogy próbáljon az általa követett egyház előírásait is követve élni. És engedtessék meg, hogy felemelje a szavát az ellen, ami őt sérti.
A Biblia egyébként egészen az V. sz-ig egy képlékeny írásgyűjtemény volt, a Könyvek Könyve, amíg végül le nem zárták. Sőt, évszázadokig szájhagyomány útján terjedt, az evangéliumokat sem János, Lukács, stb. írták, hanem az ő tanítványaiknak a tanítványai. De mivel ezek az írások összecsengenek, ezért hiteles forrásnak tekinthetők.

5perc 2016.02.25. 16:31:25

@cmx85s:
"Egy hitét gyakorló kereszténynek pedig engedtessék meg..., hogy felemelje a szavát az ellen, ami őt sérti."
Gondolom, 82% nem hívő elég sértő lehet.

5perc 2016.02.25. 16:32:58

@cmx85s:
Bocsánatot kérek! A kérdésem volt sértő.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.25. 16:42:35

@cmx85s: Ezt tőlünk okosabbak úgy fogalmazták meg, hogy a Szentírás a Szent Hagyomány legfontosabb eleme.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.02.25. 16:48:34

@cmx85s: Más dolog felemelni a szavamat az engem sértő dolog ellen - pl. megkérem a kollégámat, hogy ne káromkodjon a jelenlétemben; és megint más nyilvánosan alázni és fogyasztóvédelemnél bepanaszolni egy boltot, amelyik teljesen jóhiszeműen olyasvalamit csinál, ami az emberek többségének egyáltalán nem zavaró és annak, akinek mégis, annak meg lehetősége van kikerülni.
A Hegyi beszédben Jézus pont arról beszél, hogy a böjt esetén ne kürtöltess magad előtt, ahogy a farizeusok teszik, hanem mosd meg az arcodat és örvendezz. Attól, hogy én személyes okokból böjtölök, nem várhatom el, hogy körülöttem megfagyjon az élet, az meg pláne nem keresztényi, hogy habzó szájjal feljelentem azt, aki nem teszi nekem könnyebbé az önkéntes fogadalmam teljesítését. :)

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.25. 16:57:33

Ez egy nagyon jó poszt volt. A poszter egy ... Na inkább nem mondom, mert kitiltahilda. De a kommentek nagyon jók!

cmx85s 2016.02.25. 18:52:33

@5perc: én kérem elnézésedet, nem tudtam, hogy 82% a nem-hívők aránya ebben az országban...

cmx85s 2016.02.25. 18:54:07

@Frady Endre: igen, mint írtam már korábban a poszter valóban túltolta egy kicsit a bicajt, de ha nem katolikus, keresztény lenne, hanem egy másik felekezet tagja, akkor már a címlapokon szerepelne a probléma.

atpijkamo132 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.25. 18:58:38

@cmx85s: "82% a nem-hívők aránya ebben az országban..."

Hát az orbánbálvány imádó fityiszek aránya eleve 50%-on felüli, aztán ott vannak, az ateisták, aztán meg a magukat kereszténynek valló idegengyűlölő egyáltalán nem keresztények... Alig marad, én még a 18%-ot is sokallom a valódi hívő keresztények arányának.

cmx85s 2016.02.25. 19:03:06

@Kitalátor (másként) gondolkodó: így van,a legfontosabb, de nem az egyetlen :)

cmx85s 2016.02.25. 19:11:40

@atpijkamo132: hidd el, a valóban hívőket is zavarja az, amit sokszor a vallás köntösébe bújtatva nyomnak le az emberek torkán, holott színtiszta politika. Ilyen pl. a vasárnapi boltzár kérdése, amire persze az ellenzék tett egy lapáttal, hogy "mégsem lettek többen a miséken", holott nem ez volt az eredeti cél, hanem hogy a családok együtt lehessenek, a kereskedelemben dolgozóknak is legyen legalább egy napjuk a hétvégén a gyerekeikkel. Csak sajnos, a KDNP adta be, mert a Fidesznek nem volt vér a pucájában kiállni az emberek elé egy ilyen javaslattal, tudták, hogy nem lesznek boldogok az ő drága választóik.
Ez igazából csak azért olyan nagy gond ebben az országban, mert hozzászoktunk, hogy vasárnap ebéd előtt le lehet ugrani a sarki közértbe egy doboz tejfölért. Ausztriában eszükbe sem jut emiatt nyigni, pedig ott is bezár minden üzlet szombaton dél-2 körül.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.02.25. 20:08:32

@cmx85s: No, ezt esetleg (feltéve, de meg nem engedve) el tudom képzelni...
No, miután ilyen jól kivitatkoztuk magunkat, sok szeretettel meghívlak a blogomra búfelejteni:
fradyendre.blogspot.hu/
;-)

Kurbaszov 2016.02.25. 20:12:18

Zoltán egy fasz,

Mindenhol vannak pl. karácsonyi akciók is, különböző dátum intervallumokban, de nem
December 25-26-án.
Akkor nem is lenne értelme akciózni, mert amúgy is minden zárva tart.

atpijkamo132 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.25. 21:00:31

@cmx85s: Ahol van vasárnapi boltzár, ott mindenhol lazítják. Csak mi megyünk a trenddel ellenkezőleg.

kisvirag78 2016.02.25. 21:12:03

A Spar nem akart belekötni senkibe, ellenben az itt írogatók többségével...

Leonine729 2016.02.25. 23:09:35

Arról akartam írni, hogy Zoltán rettentő hülye, ráadásul a "hála istennek" kifejezést fölöslegesen írta nagybetűvel... aztán elakadtam ott, hogy milyen csodás női név is lehetne a Blaszfémia. Hát nem gyönyörű?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.26. 09:42:11

@atpijkamo132: Akkor miért nem azt a kérdést akarják feltenni a "baloldali" (kac, kac, hi-hi-hi) pártok és álciviljeik, hogy "Legyenek-e kötelezhetők a kereskedelmi dolgozók vasárnapi munkavégzésre?"

Thomas Dantes 2016.02.26. 12:10:39

Itt a farsang, áll a bál,
keringőzik a kanál,
Csárdást jár a habverő,
bokázik a máktörő.

Vers anyira erősen vallásgyalázó és sértő ráaadásul a tárgyak nem tudnak táncolni, tehát hazudik is. Felháborodok, ombudsman, EU segíts!

atpijkamo132 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.26. 13:44:05

@Kitalátor (másként) gondolkodó: :)) Ott pont. Nagy PONT!

Azért szigorúan véve nincsenek vasárnapi munkavégzésre kötelezve. Meg egyébként is, a vasárnapi magasabb bérek miatt maguk jelentkeznek..

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.26. 13:55:10

@atpijkamo132: Nem a vasárnapi bérek magasabbak, hanem a hétköznapi bérek alacsonyabbak. Persze, nincsenek kötelezve - csak kirúgják a picsába, aki nem vállalja. Nem új dolog, nem is "multi", én is dolgoztam még a szocializmusban és a rendszerváltás alatt az MSzMP KB tagja (a bő tíz évvel utána Interpol-körözés alapján elfogott és lopás-csalás miatt elítélt (nem volt olyan ügyes, mint Bajnai meg Gerő László, stb.), de cukorbaja és elvtársi kapcsolatai révén bizonyára hamar szabadult) "Dr. Nagy Gábor Elvtárs" (Sic! Csak így volt szabad leírni a nevét, jegyzetfüzetbe is!) által vezetett DEKO-ban, folyamatos munkarendben. Nem kötelező - ott dolgozni sem.

Dikusz 2016.02.27. 09:11:58

@atpijkamo129: Nem akarok senkit meggyőzni, és én sem kérek abból, hogy más győzködjön engem. Normálisan kérdeztem, úgy is válaszol. Azért olvasom a hozzászólásokat, mert szórakoztat, tanulok belőlük (az övéből is). Azt nem szeretem, ha valaki - bármelyik politikai/vallási oldalon is áll - eleve gyűlölettel, utálattal telve tud csak beszélni a más véleményen levőkről.

@Kitalátor (másként) gondolkodó: nem különb az sem. Ők leírták kerek-perec szó szerint azt amit gondoltak. Amit írsz ugyanazt jelenti, csak szépen becsomagolva. Nekem nem tetszik az a durvaságba torkolló vita, ami a nézetkülönbségből adódóan itt kialakul.

KCicó 2016.03.01. 19:45:23

"jelmezverseny" indul
Kinek mi köze hozzá, mikor?
Nem "nagyböjt".

encir 2016.03.03. 18:16:17

Nem azért, de ha már "farsangi jelmezversenyt" hirdetnek és nem egy akármilyen SPAR UNGABUNGA jelmezversenyt - azaz valahol ragaszkodni kívánnak a hagyományhoz -, akkor azt tegyék pontosan.
Engem is zavar kissé, hogy iskolák egy-két hetes késéssel rendezik a farsangi báljaikat. Semmi indoka nincs igazán, hogy miért.
Az Opera meg tudja rendezni időben, Rióban meg tudják rendezni időben, Velencében meg tudják rendezni időben.
Persze ez csak a bosszantó kategória, ilyen levelet nem kéne írni, mert nevetségessé teszi magát.
süti beállítások módosítása